Mens Tennis Forums banner

Leçons de français et autres langues diverses et variées!!

98K views 2K replies 55 participants last post by  zoltan83 
#1 · (Edited)
Il faudrait faire un jeu pour animer la section!!! :bounce:












































Quelqu'un a une idée?!? :awww:
 
See less See more
#1,078 · (Edited)
Re: Leçons de français, d'espagnol, de russe et d'allemand!! (18+ ONLY)

zoltan83 said:
:spit: Delsa :haha:

Here we go ;)

Enculé = prick or asshole
Salop/Salope = bitch
Bordel = fuck
Merde = Shit
Quelle chiotte = What a pain in the arse
Trou du cul = asshole
Fouteur/fouteuse de merde = shit-stirrer or buttinski
Pouffiasse = whore
Conard/Conasse = stupid bastard/bitch
(Sale/Petit(e)) con/conne = :confused:
Porcarasse (only in the south) = :confused:
Cagole (only in the south) = :confused:
Enflure = prick or tosser
Raclure = bastard, son-of-a-bitch or bitch
Gros porc/Grosse truie = :confused: probably pig :p
merdeux/merdeuse = shit
Imbécile (heureux) = :confused:
Nigaud (nigaude) = silly fool
Banane or Patate (for the Spanish's "melon", the French treat themselves of Potato and banana lol!) = you moron or geek or dork
couillon/couillone = twat or bloody (as adjective)
etc...

For bitchy girls' fights:
Morue = whore, hooker or tart, slapper
Gros thon = dog, boot or beast
etc...
AHA I am new here
I keep tracking back coz I wanna know these words! :p
They are so useful, and my French teacher never touches this topic
I used to know "merde" only... I learned it from French movies


Okay in return let me put some Japanese swearings here:

Ba-ka (馬鹿, lit.= horse-deer)= stupid (adj)
Ba-ka-ya-ru (馬鹿野狼, lit.= horse-deer- wild wolf)= stupid guy/ stupid person (n.) ; usually pronounced as "Bakayelu"
A-ho (阿呆)= a gawk/ a dolt
Ma-nu-ke(線拔lit.=broken line)= I "couldn't communicate" with you (becoz you are too stupid etc.)


Anyone wishes to swear in Cantonese?
The sounds are extremely terrible... really rude, but that's what we call a swear! :p
 
#1,081 · (Edited)
Re: Leçons de français, d'espagnol, de russe et d'allemand!! (18+ ONLY)

How come i forgot the best of them
: putain, the true translation of fu*** and fu****g blabla by "putain de blablabla"...:p
And someone living in the south like Julie must know about cagole and porcarasse, Nico. We should ask her. ;)
On the same southern note: is peucher a curseword or just an expression? :scratch:
Thank you for the swearwords in Japanese, KellyluvsGrosjean! :yeah:



Comment ai-je pu oublier le meilleur d'entre eux
: putain, la seule vraie traducrion de fu** et de fu****g par "putain de ci" ou "putain de ça"...:p
Et quelqu'un qui vit dans le sud comme Julie doit savoir à propos de cagole et porcarasse, Nico. On devrait le lui demander. ;)
En parlant du sud, est-ce que peucher est un gros mot ou une simple expression? :scratch:
Merci pour les injures en Japonais, KellyluvsGrosjean! :yeah:
 
#1,083 ·
Re: Leçons de français, d'espagnol, de russe et d'allemand!! (18+ ONLY)

delsa said:
How come i forgot the best of them
: putain, the true translation of fu*** and fu****g blabla by "putain de blablabla"...:p
And someone living in the south like Julie must know about cagole and porcarasse, Nico. We should ask her. ;)
On the same southern note: is peucher a curseword or just an expression? :scratch:


Comment ai-je pu oublier le meilleur d'entre eux
: putain, la seule vrai traducrion de fu** et de fu****g par "putain de ci" ou "putain de ça"...:p
Et quelqu'un qui vit dans le sud comme Julie doit savoir à propos de cagole et porcarasse, Nico. On devrait le lui demander. ;)
En parlant du sud, est-ce que peucher est un gros mot ou une simple expression? :scratch:
I've always wondered, how do the French pronounce the surname of Vladimir Putin? ;)
 
#1,084 · (Edited)
Re: Leçons de français, d'espagnol, de russe et d'allemand!! (18+ ONLY)

Like Poutine...There is an old tradition of "Frenchizing" the Russian names (all the great writers, cities etc...i think that's because many of them being part of an "elite" spoke French perfectly and spent some time there...) and it's the same with the recent names. It's very often written Poutine actually. ;)

Comme Poutine... Il y a une très ancienne tradition de franciser les noms Russes (tous les grands écrivains, les villes etc...je crois que c'est dû au fait que beaucoup d'entre eux faisant parti d'une "élite" parlaient Français parfaitement et ont passé un peu de temps là-bas...) et c'est la même chose avec les noms récents. C'est même très souvent écrit Poutine en fait. ;)
 
#1,085 ·
Re: Leçons de français, d'espagnol, de russe et d'allemand!! (18+ ONLY)

delsa said:
Like Poutine...There is an old tradition of "Frenchizing" the Russian names (all the great writers, cities etc...i think that's because many of them being part of an "elite" spoke French perfectly and spent some time there...) and it's the same with the recent names. It's very often written Poutine actually. ;)

Comme Poutine... Il y a une très ancienne tradition de franciser les noms Russes (tous les grands écrivains, les villes etc...je crois que c'est dû au fait que beaucoup d'entre eux faisant parti d'une "élite" parlaient Français parfaitement et ont passé un peu de temps là-bas...) et c'est la même chose avec les noms récents. C'est même très souvent écrit Poutine en fait. ;)
Thank god, because if you read "Putin" the normal French way... :tape:
 
#1,087 ·
Re: Leçons de français, d'espagnol, de russe et d'allemand!! (18+ ONLY)

delsa said:
Like Poutine...There is an old tradition of "Frenchizing" the Russian names (all the great writers, cities etc...i think that's because many of them being part of an "elite" spoke French perfectly and spent some time there...) and it's the same with the recent names. It's very often written Poutine actually. ;)

Comme Poutine... Il y a une très ancienne tradition de franciser les noms Russes (tous les grands écrivains, les villes etc...je crois que c'est dû au fait que beaucoup d'entre eux faisant parti d'une "élite" parlaient Français parfaitement et ont passé un peu de temps là-bas...) et c'est la même chose avec les noms récents. C'est même très souvent écrit Poutine en fait. ;)
dans "Le Monde" ils écrivent Safine et Charapova :rolleyes:
 
#1,090 ·
Re: Leçons de français, d'espagnol, de russe et d'allemand!! (18+ ONLY)

Saumon said:
in the French newspaper "Le Monde" they write their names Safine and Charapova :retard:
What?! since then?! Quoi?! depuis quand?!
Pour Charapova j'avais déjà vu. I had seen Charapova already. Mais j'ai toujours vu écrit Safin. But i've always seen Safin written.

Ils écrivent aussi Tarpichev au lieu de Tarpishev. They also write Tarpichev instead of Tarpishev.

Et ce n'est pas seulement les noms de personnes Russes que nous francisons, mais aussi les noms d'endroits, en Russie ou ailleurs. And it's not only the name of Russian people that we write in a French manner, but also the name of places, in Russia or elsewhere.

Delsa>> je connais cagole, mais j'avais jamais entendu porcarasse :lol: I know cagole, but i had never hear porcarasse.
Peucher est un expression, pas un gros mot. Peucher is an expression, not a curseword.
 
#1,092 ·
Re: Leçons de français, d'espagnol, de russe et d'allemand!! (18+ ONLY)

Saumon said:
dans les articles pendant l'AO et dans un article de la semaine dernière où ils parlaient de Dinara ils ecrivaient Safine :rolleyes:
d'accord :rolleyes: c'est grave là quand même :retard:
 
#1,093 ·
Re: Leçons de français, d'espagnol, de russe et d'allemand!! (18+ ONLY)

delsa said:
:haha: I didn't get the joke when you asked for that! True... :worship: :lol:

:haha: J'avais pas capté la blague quand tu as demandé d'expliquer! C'est vrai...:worship: :lol:
Il est un putin! :haha: Inst he a manwhore any way? Hes always getting fresh legs isnt he? Like all powerful officials in this globe.
 
#1,095 ·
Re: Leçons de français, d'espagnol, de russe et d'allemand!! (18+ ONLY)

silverwhite said:
不会吧?广东话听起来很顺畅。:p

Really? I think Cantonese sounds very "smooth". :p

Oh... Cantonese swearings are terrible. There's a sentence "Diu lay no mo hum ga chan (x你老母hum家鏟)" means "F**k you mom and kill your whole family"

This one is the worst ever... very rude!  :eek: :eek:

Ahaaaahaa everyone writes in more than one language. Do I need to do so?
 
#1,096 ·
Re: Leçons de français, d'espagnol, de russe et d'allemand!! (18+ ONLY)

no, i dont :p well not all the time
 
#1,101 ·
NINA_BCN said:
Can I do anything for you??? ;) ¿¿¿Puedo hacer algo por ti??? ;)

Te genereuse Nina! Eres generosa Nina.
 
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.
Top