Mens Tennis Forums banner

2013 Fall Season, Regroup! Allez!

96K views 2K replies 44 participants last post by  Gillouthe best 
#1 · (Edited)
Happy New Year to everyone!

Here we go again. 2013 Season begins...This year a new adventure for Gilles as he's going solo. Hopefully, he's healthy and ready. I'm preparing for another roller coaster ride as long as the ride isn't too bumpy for the stomach ;).

First stop, Brisbane.

(1) Andy Murray (GBR) vs Bye
Tatsuma Ito (JPN) vs Qualifier
Radek Stepanek (CZE) vs (WC) Lleyton Hewitt (AUS)
(8) Martin Klizan (SVK) vs Denis Istomin (UZB)

(4) Alexandr Dolgopolov (UKR) vs Bye
Julien Benneteau (FRA) vs Jarkko Nieminen (FIN)
Tommy Robredo (ESP) vs Qualifier
(5) Kei Nishikori (JPN) vs Marinko Matosevic (AUS)

(6) Florian Mayer (GER) vs Santiago Giraldo (COL)
(WC) Benjamin Mitchell (AUS) vs Marcos Baghdatis (CYP)
Qualifier vs Alejandro Falla (COL)
(3) Gilles Simon (FRA) vs Bye

(7) Jurgen Melzer (AUT) vs Qualifier
(WC) Matthew Ebden (AUS) vs David Goffin (BEL)
Grigor Dimitrov (BUL) vs Brian Baker (USA)
(2) Milos Raonic (CAN) vs Bye

Allez Gilles!
 
See less See more
#685 ·
Re: 2013 Spring US Hardcourts, Allez!

I came across an article about Llodra/Paire and apparently Llodra said something about Gilles but the translation doesn't really make sense. Is Llodra saying Paire has acted like this before against Gilles or is he saying stop acting like Gilles? If he is saying something bad about him, I will dislike him even more than I already do.

http://www.laprovence.com/article/sports/2272707/benoit-paire-a-ete-provoque-gratuitement.html


La Provence a joint hier soir Lionel Zimbler, le coach de Benoît Paire, qui a évidemment assisté à la rencontre et longuement discuté avec l’arbitre, français, Damien Dumusois.

L’entraîneur marseillais raconte sa version des faits : "Au deuxième jeu du match, il y a une deuxième balle de Mika qui est faute et annoncée un peu tardivement. Benoît a fait un petit geste d’agacement. Mais rien de plus. Benoît a fait le break à 2-0, puis il a mené 3-0."

Zimbler raconte ensuite l’échange verbal entre les deux joueurs au bord du court, sous le regard de l’arbitre.

Llodra agacé par le geste de Paire au jeu précédent) : "Arrête, ne commence pas à faire de l’intox comme avec Gilles Simon, ne te comporte pas comme un petit merdeux."

- Paire : "Pourquoi tu me dis ça? "

- Llodra : "Ne fais pas le merdeux, ne me parle pas. Tu sais qui je suis, tu me dois le respect, ferme ta gueule."

- Paire (à l’arbitre) : "Est-ce qu’il a le droit de me parler comme ça?"

Pas de réponse de l’arbitre.
 
#686 ·
Re: 2013 Spring US Hardcourts, Allez!

Is Llodra saying Paire has acted like this before against Gilles or is he saying stop acting like Gilles?
The former.

But it's a late addenbum though, there was no mention of Gilles in the original transcript published online by L'Equipe and Eurosport.fr.

http://www.lequipe.fr/Tennis/Actualites/Llodra-gagne-le-duel/358287
http://www.eurosport.fr/tennis/miam...-entre-paire-et-llodra_sto3676253/story.shtml

Not exactly inconceivable from that prick Llodra to try to involve a third party to justify his lame behaviour.
 
#687 ·
Re: 2013 Spring US Hardcourts, Allez!

No, I don't think Mika said anything against Gilles, he just referenced Paire's match against Gilles last week, which I cannot really recall why he thought Paire was acting anything bad, I mean, in his usual self of getting upset and breaking rackets which is quite normal for Paire, and the behavior was bad but many players did those. Not sure what Mika was trying to infer. I don't think Gilles was affected by Paire in any way, Gilles was too busy getting upset at himself the whole match. I think Mika was just trying to give a reason to back his own behavior up by suggesting that Paire was behaving badly against Gilles last week. Mika is an old fox, he knows how to wind up the youngster. I'm just mad that Paire so easily fell into the trap and proceeded to self-destruct as Mika had hope for. Oh well, he has a lot of maturing to do.

Anyway, this is in the paper, which I think clear up your question...


Michaël Llodra et Benoît Paire se sont violemment accrochés durant leur premier tour. Un seul vainqueur, Llodra, et un grand perdant, le tennis français.

ÊTRE NÉ FRANÇAIS n’immunise pas contre le syndrome de la connerie, pas même en représentation à l’étranger. Hier, sur le court no 1 de Key Biscayne, Michaël Llodra et Benoît Paire ont transformé leur match du premier tour en une pitoyable commedia dell’arte. Mais la pièce n’a fait rire personne. Surtout pas le public américain, bien incapable de comprendre les tenants et aboutissants de cette triste joute verbale, mais qui n’hésita pas à conspuer Paire à sa sortie du court. Et pour cause : ulcéré par ce qui venait de se passer, le battu du jour (7-6, 6- 2) s’était directement dirigé vers l’arbitre pour lui serrer la main, avant de quitter précipitamment le terrain. Pas un mot ou un geste pour Llodra. « C’est pas compliqué, je ne lui parlerai plus jamais », assénait Paire, une demi-heure plus tard, animé d’une rage glaciale. Mais que diable s’était-il donc passé ? Évidemment, chaque joueur racontera « sa » version de l’affaire. Versions qui convergent vers la même conclusion : m’sieur, m’sieur, c’est l’aut’ qu’a commencé ! Ou comment confondre court de tennis et cour de récréation... Llodra et Paire s’accordent au moins sur un point : jusqu’à 3-0 pour l’Avignonnais au premier set, le baromètre du match était au beau fixe.


C’est au changement de côté que le ton monta brutalement. «À 1-0, 30-0, je commets une double faute que l’arbitre met un peu de temps à annoncer, raconte Llodra. Et je vois que Benoît fait un geste d’agacement à son encontre. Au changement de côté, je lui glisse juste : “Ne commence pas à mettre la pression sur l’arbitre. Ne te comporte pas comme un petit merdeux, comme contre Gilles Simon (à Indian Wells).” Mon idée était de calmer le truc tout de suite. Ce n’était pas une insulte. Jamais je ne lui ai dit qu’il étai un petit merdeux. Mais il m’a répon “Je t’emmerde”, comme ça. » et c’est parti Il faut être bien naïf (et Llodra ne l’est évidemment pas...) pour croire qu’une telle remarque pouvait rester lettre morte. Pas spécialement réputé pour son tempérament zen, Paire est déjà célèbre sur le circuit pour sa capacité à péter un câble dès le premier coup de vent. En un quart de seconde, le ver était dans le fruit. « Franchement, je n’ai rien compris, explique Paire. Sauf que Mika a tout fait pour me déstabiliser alors que je dominais tranquillement la rencontre. Il m’a clairement et sciemment insulté, en me traitant de pleureuse et de petit merdeux. Dès que je lui demandais des explications, il me répondait : “Ferme ta gueule ! J’ai huit ans de plus que toi, tu me dois le respect.” Je trouve inacceptable qu’on me parle comme ça. Désormais, je sais à quoi m’en tenir. Ce n’est pas quelqu’un de bien. C’est quelqu’un de faux qui est prêt à tout pour gagner un match. » Paire aurait pourtant pu se sortir du piège. Il bénéficia en effet de cinq balles de premier set. Mais Llodra, qui s’était précédemment pris un warning dans l’affaire, le lui déroba dès sa première occasion, à 8-7 dans le tie-break. « Dans des matches comme ça, il y a deux solutions, glisse le Parisien. Soit on se monte le bourrichon et ça devient n’importe quoi. Soit on ferme sa gueule et on joue. C’est ce que j’ai fait. Benoît, lui, s’est complètement fissuré dans le deuxième set. Il faisait n’importe quoi en essayant de m’allumer. Au bout du compte, c’est lui qui s’est ridiculisé. »

À bientôt trente-trois ans, Llodra sait jouer de son expérience. Il feint notamment l’innocence comme un grand tragédien. Mais son probable coup de Jarnac n’a fait qu’accentuer l’image déplorable (et en partie injuste) que Paire charrie sur le circuit ATP. À force d’enchaîner les coups de sang et les jets de raquette, on finit par ressembler à une caricature de soi-même.
 
#694 ·
Re: 2013 Spring US Hardcourts, Allez!

That's a good win for Gilles. Based on the way he's been playing as of late, I was really prepared for him to possibly struggle with Hewitt, but he came away with a pretty comfortable and non-taxing energy sparing win over him. He needs more early round wins like this so he's fresher for the harder rounds. Keep it going Gilles.:cheerleader:
 
#695 ·
Re: 2013 Spring US Hardcourts, Allez!

Tomorrow OOP, Gilles 3rd match on Court 1 not before 2pm. Now that Grandstand has stream, he's on Court 1. Oh well.

I can't think of how Zemlja plays, I don't know how Gilles will match up with him. I think we can expect a rough first set where Gilles needs time to get used to a new opponent...Well, hopefully he will win. Allez.
 
#697 ·
Re: 2013 Spring US Hardcourts, Allez!

Tomorrow OOP, Gilles 3rd match on Court 1 not before 2pm. Now that Grandstand has stream, he's on Court 1. Oh well.

I can't think of how Zemlja plays, I don't know how Gilles will match up with him. I think we can expect a rough first set where Gilles needs time to get used to a new opponent...Well, hopefully he will win. Allez.
Allez Gilles! So is it definite there is no stream on Court 1?
 
#696 ·
Re: 2013 Spring US Hardcourts, Allez!

They played each other during the interclubs, Gilles was cruising comfortably before going walkabout and blowing a 5/1 lead. As for Zemlja's game, as far as I can remember, he's a generic baseliner, not hitting really hard, especially on his BH wing (lots of slice) and he's rather a slow mover but not averse to come to the net. The only striking thing I recall is his complete open stance when hitting his FH, which I always find aesthetically ugly no matter the player.
 
#701 ·
Re: 2013 Spring US Hardcourts, Allez!

Gilles about to start. Very windy condition today, not sure if it's good for Gilles, he doesn't like playing in the wind, eventhough everyone seems to think windy condition will favor him. And I was reading the paper after Benneteau lost, and Benny said the bounce was high :confused:, I thought Miami has low bounce. He also said the ball's really heavy... Anyhow, I hope Gilles get thru this round. Allez.
 
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.
Top