Mens Tennis Forums banner

Omdat we niet willen onderdoen voor het Nederlandse topic... #2

412K views 7K replies 14 participants last post by  Nymeria 
#1 ·
Omdat we niet willen onderdoen voor het Nederlandse topic...

... maken we er hier een voor de Vlamingen ;)

hoeveel zitten er hier eigenlijk? En helaas kan ik er geen maken in het Frans omdat het mijne nogal aan de slechte kant is (om het zacht uit te drukken :lol: )

laten we er een interessante discussie van maken!! :cool:
 
#2 ·
yep inderdaad, maar dan wil ik wel dat het goed gelegd wordt, zodat er geen onkruid tussen kan :lol:

een soort soort? :scratch:
Waarschijnlijk wel, mja het is ook niet een veel voorkomend woord.

Ik heb ook even het woord tegel in de Van Dale opgezocht:

Tegel
1) plaat van steenachtig materiaal voor de bekleding van wanden en vloeren en als bestrating => tichel

Dus het is idd van steen :D

Ik weet dat een grote struik mooi kan zijn, maar ik verwacht niet dat ze er gaan komen. Laat ik aan mn ouders over, zij wonen hier fulltime en moeten voor de tuin zorgen :p
Zorgen dat de voegen dicht zijn dan:p

Een soort hardhout:eek:

OK, dat weten we dan ook weer:p

Zul jij wel profiteren terwijl de ander al het werk moet doen:p
 
#3 ·
Re: Omdat we niet willen onderdoen voor het Nederlandse topic...

Ja ik zou dan naar het Duitstalige gedeelte willen en ik kan best een beetje Duits en zou het snel wel weer wat beter kunnen leren met een cursus. Alleen spreken ze in Zwitserland Zwitsers Duits en dat is dus echt niet te verstaan :p
Ik denk als je daar een paar weken bent, dat je de taal wel snel leert. Ik ken iemand die zijn stage in Polen had gedaan en toen hij terug kwam kon hij al een aardig mondje Pools.
 
#6 ·
Ik denk als je daar een paar weken bent, dat je de taal wel snel leert. Ik ken iemand die zijn stage in Polen had gedaan en toen hij terug kwam kon hij al een aardig mondje Pools.
Jah, al moet je wel een beetje gevoel voor taal hebben en dat heb ik absoluut niet. Ik probeer altijd wel wat te volgen van Zwitsers Duits, maar lukt echt niet. En Marco dan ook nog heel mooi zeggen "But Dutch and German are similar, you should be able to understand it." :fiery: :p
 
#8 ·
Re: Omdat we niet willen onderdoen voor het Nederlandse topic...

Ze gaan vandaag bij ons de televisietoren "onthoofden" met een Zwitserse helicopter :cool:

Op vrijdag 3 augustus worden er in opdracht van KPN Broadcast Services werkzaamheden uitgevoerd aan de Televisietoren in Roermond.

De bovenste 20 meter van de toren, het rood-wit-rood gedeelte, wordt dan met behulp van een helikopter verwijderd. De in dit gedeelte aanwezige antennes hebben in de loop der jaren namelijk hun functie verloren.



Het antennegedeelte, met een gewicht van 8 ton, wordt in fases naar beneden getransporteerd door een helikopter van het Zwitserse bedrijf Helog Heliwiss dat op dit gebied veel ervaring heeft. Er wordt gebruik gemaakt van een Super Puma AS 332 C1-helikopter met een maximaal hijsvermogen van circa 4500 kg en een maximale voorwaartse snelheid van 290 km/u. Twee piloten besturen het toestel, dat maximaal 17 passagiers kan vervoeren. Naast hijswerk is een dergelijk toestel ook geschikt voor het blussen van branden, reddingswerk en transport.



De werkzaamheden duren de hele dag doch het aantal vliegbewegingen wordt beperkt tot drie of vier en deze zullen ongeveer 5 tot 7 minuten duren.



Gelet op de ervaringen elders in den lande, zullen de werkzaamheden waarschijnlijk nogal wat kijkers trekken. Deze kunnen de werkzaamheden vanaf een zogenaamde ‘spottersplek’ volgen. Deze spottersplek is het ECI-terrein aan de Bisschop Lindanussingel. Hier kan ook geparkeerd worden. Ook de media dienen van deze locatie gebruik te maken.



Om parkeeroverlast zoveel mogelijk te beperken zullen in de naaste omgeving van de Televisietoren enkele straten worden afgesloten, uitgezonderd voor bewoners (Roodververij, Gerichtsberg, Hambeek, op de Meuleberg).



Tijdens de vliegbewegingen, zoals gezegd drie of vier, wordt het verkeer op de Burgemeester Geuljanslaan tijdelijk stilgelegd.
Maar ik hoef niet naar de spottersplek toe, ik kan het vanuit de tuin zien :cool:
 
#48 ·
Re: Omdat we niet willen onderdoen voor het Nederlandse topic...

Steile garage trouwens die je daar hebt:p
Ja, ben er nu wel aan gewend, maar in het begin was het echt even vreemd. Racete altijd op mn fiets naar beneden om dan op het laatste moment te remmen. Ben een keer met mn kop tegen de muur opgeknald omdat ik niet meer kon remmen (had een komkommer in mn handen die ik niet wou laten vallen :p)
 
#145 ·
Re: Omdat we niet willen onderdoen voor het Nederlandse topic...

Vroeger hadden we bejaarde buren en op een dag kwam die vrouw bij ons aanbellen omdat haar man was gevallen en of ik hem niet wou oprapen. Ben dan natuurlijk gaan kijken en toen ik hem zag liggen dacht ik dat hij dood lag. Hij lag er ook zo stil bij.:eek: Ik deed dus eerst niets en wou tegen haar zeggen dat ik dacht dat hij dood was, maar dat bleek niet het geval en heb gelukkig niks gezegd :lol:
 
#147 ·
Re: Omdat we niet willen onderdoen voor het Nederlandse topic...

Vroeger hadden we bejaarde buren en op een dag kwam die vrouw bij ons aanbellen omdat haar man was gevallen en of ik hem niet wou oprapen. Ben dan natuurlijk gaan kijken en toen ik hem zag liggen dacht ik dat hij dood lag. Hij lag er ook zo stil bij.:eek: Ik deed dus eerst niets en wou tegen haar zeggen dat ik dacht dat hij dood was, maar dat bleek niet het geval en heb gelukkig niks gezegd :lol:
Dan kun je niet weigeren te gaan natuulrijk, in zo'n situatie. maar wel erg dat je dacht dat hij dood was, maar goed dat je niks zei :lol:
 
#193 ·
Re: Omdat we niet willen onderdoen voor het Nederlandse topic...

Pf ik ben me een beetje aan het verdiepen in naar het buitenland gaan, er komt wel veel bij kijken om te regelen en het is allemaal nog neit zo makkelijk. Je moet natuurlijk een baantje hebben daar, een kamer en zo voorts... maar hoe kun je weten of zoiets goed is, als je zelf gewoon in Nederland zit? :scratch:
 
#195 ·
Re: Omdat we niet willen onderdoen voor het Nederlandse topic...

Pf ik ben me een beetje aan het verdiepen in naar het buitenland gaan, er komt wel veel bij kijken om te regelen en het is allemaal nog neit zo makkelijk. Je moet natuurlijk een baantje hebben daar, een kamer en zo voorts... maar hoe kun je weten of zoiets goed is, als je zelf gewoon in Nederland zit? :scratch:
Ik denk ook niet dat dat zo gemakkelijk is. Ik zou niet eens weten hoe je aan zoiets moet beginnen. :unsure:
 
#216 ·
Re: Omdat we niet willen onderdoen voor het Nederlandse topic...

Probeer nu al een paar dagen het emailadres van een docent te vinden. Ben van plan dat examen dan toch nog maar eens over te doen. Een paar van mijn medestudenten (nja ex-medestudenten) die het zouden kunnen weten zijn blijkbaar niet thuis en de rest weet het niet :banghead:
 
#219 ·
Re: Omdat we niet willen onderdoen voor het Nederlandse topic...

Probeer nu al een paar dagen het emailadres van een docent te vinden. Ben van plan dat examen dan toch nog maar eens over te doen. Een paar van mijn medestudenten (nja ex-medestudenten) die het zouden kunnen weten zijn blijkbaar niet thuis en de rest weet het niet :banghead:
Hoe irritant!
Hebben jullie geen schoolmail met adresboek, waar je het in kunt vinden? Ik hoef alleen maar naar mijn schoolmail te gaan en dan de achternaam in te typen en ik zou alle docenten van alle opleidingen en zelfs alle studenten van alle opleidingen kunnen vinden!
 
#264 ·
Re: Omdat we niet willen onderdoen voor het Nederlandse topic...

Vanmorgen voor het eerst een eekhoorn gezien in de achtertuin:D Normaal zitten ze vooraan, maar nu hebben ze blijkbaar de weg naar achter gevonden :D Ze zijn duideljk al aan het hamsteren.
Oh leuk :bounce: Ik zou ze bij ons wel meer willen zien, ik geloof dat er in onze achtertuin maar één komt. En die zie ik niet zo veel :(
 
#291 ·
Re: Omdat we niet willen onderdoen voor het Nederlandse topic...

Marco heeft net op z'n website een link naar youtube gezet met filmpjes van hem... :hearts: (nja eigk zijn ze allemaal vrij het zelfde, of hij is aan het voetballen of hij is aan het tennissen oh en op één is hij aan het traplopen :p)
 
#303 ·
Re: Omdat we niet willen onderdoen voor het Nederlandse topic...

Marco heeft net op z'n website een link naar youtube gezet met filmpjes van hem... :hearts: (nja eigk zijn ze allemaal vrij het zelfde, of hij is aan het voetballen of hij is aan het tennissen oh en op één is hij aan het traplopen :p)
*over gelezen*

Heb er een paar gezien. Kan blijkbaar wel goed met een bal overweg:p
 
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.
Top