Edgardo Yayo Massa "You Won't be Forgotten" Thread - Page 14 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 11-30-2008, 04:11 AM   #196
country flag Action Jackson
Forum Umpire:
Gaston Gaudio

Action Jackson's Avatar

Action Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond repute
Default Re: Edgardo Yayo Massa "You Won't be Forgotten" Thread

You are the man and these will be added to his page, we have to keep things current.

He'd be loving life, I don't think Yayo has found a party that he didn't like or an empanada either.

Wilander on Dimitrov - "He has mind set on imitating Federer and yes it looks good. But he has no idea what to do on the court".

Quote:
Originally Posted by Filo V. View Post
I definitely would have preferred Gaba winning as he needs the points much more, but Jan would have beaten him anyway. I expect Hajek to destroy Machado, like 6-1 6-2.
Machado wins 6-2 6-1
Action Jackson is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 11-30-2008, 07:38 AM   #197
country flag martine2
yawn

martine2's Avatar

martine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond repute

Great work with the Wikipedia page
martine2 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-05-2008, 08:57 PM   #198
country flag kai.
-LIFETIME MEMBER-

kai.'s Avatar

kai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond repute

I got a alert from google and was this interview by an argie sports newspaper

Code:
00:00 | LA HISTORIA DE LOS MASSA / LAS LESIONES LOS OBLIGARON A DEJAR EL TENIS

Ese maldito hombro

Edgardo y Emiliano, hermanos y promesas de dos generaciones, debieron retirarse 
por la misma lesión. "Hasta mi papá tuvo el mismo problema", dijo el menor. 

Edgardo Massa, formoseño de la camada de Nalbandian y Coria, renegó una y otra 
vez con su físico. Tras tantas lesiones y operaciones, perdió por cansancio y se 
vio obligado a decirle basta al tenis. Emiliano, hermano de Edgardo, de gran 
proyección y logros como junior (ganó Roland Garros en dobles y el Orange Bowl), 
abandonó también por lesión en el hombro y hoy da clases en Formosa. Tras dejar 
el tenis, los hermanos le cuentan a Olé cómo fue la difícil decisión del retiro 
y cómo continúan sus vidas.

-Edgardo, ¿fue complicado dejar el tenis?
-La venía meditando. Siempre traté de hacer lo imposible para seguir jugando porque 
es algo que hice desde muy chico. Pero la cantidad de lesiones en el hombro, y la 
última que fue muy dolorosa, me bastó para decir que no podía más. Estaba haciendo 
todo bien pero el hombro no me respondía. No fue por el último desgarro sino porque, 
si me volvía a recuperar, el hombro me iba a volver a cortar la carrera.

-¿Te arrepentiste por la decisión?
-No estoy arrepentido. Fue duro y no llegué a donde quería llegar. No siento un peso
 encima. También sentía que no la pasaba bien en lo humano: estaba haciendo lo posible 
pero el hombro no me respondió más. Y no tenía mucho sentido porque me recuperaba y me 
bajaban de un hondazo. Igual, estoy contento por lo que hice, por haber conocido la 
gente que conocí en el tenis. Si no se dio fue por algo.

-¿Por cuántas operaciones pasaste?
-Tuve cuatro operaciones: dos en el hombro izquierdo, una en el derecho y una de la 
cadera. Después, desgarros en la mano, fractura en el pie...

-Si no te molestaban las lesiones, ¿sentías que podías hacer ruido?
-Podría haber llegado mucho más arriba de lo que estuve porque tenía confianza y después 
de cada lesión arrancaba con mucha expectativa. Fue durísimo en el 2007, porque tuve un 
lapso de seis meses en los que no defendia puntos y me tuvieron que hacer dos operaciones.

-¿Extrañás el circuito?
-La verdad que no. En el último tiempo no disfrutaba. Igualmente sigo emparentado con el 
tenis: empecé a entrenar a una chica que es junior, Aranza Salut. Y tenemos la idea de 
empezar con mi hermano una academia de tenis en Formosa y tratar de llevar todo lo mejor 
de Capital.

Link
an emi said..

Code:
-¿Cómo fue la decisión del retiro?

-Fue muy difícil decidir dejar. La determinación del retiro fue por cuestiones 
físicas, una operación de hombro que tuve. Si bien intenté, hice la rehabilitación 
en Formosa y en Buenos Aires. Fueron ocho meses intentando pero no pude volver. 
Traté de jugar pero lo que no lograba era sacar. Y me costó mucho, veía que no me 
daba y si seguía, el brazo me iba a quedar peor.

-¿Fue prematura la decision? ¿Querías cuidar tu físico?

-Lo que pasa es que fueron nueve meses de malgastar el brazo. Cuatro meses de ir a 
un gimnasio y hacer rehabilitación. Aparecían dolores, no veía progreso y no podía 
sacar. Hoy por hoy puedo jugar pero no a un alto nivel. Nunca voy a ser constante y 
para jugar así, a un 70%, no me voy a sentir bien. Siempre quise jugar a un 100%. 
De esta forma nunca se puede mostrar bien a dónde se quiere llegar.

-¿Necesitaste recurrir al psicólogo por retirarte tan joven?

-No, no soy partidario de los psicólogos. Fui una vez a uno y no me convenció. Lo del 
psicólogo es muy particular, creo que pasa más por uno, en si uno quiere o no. El psicólogo 
te puede ayudar en algunas cosas, pero uno termina decidiendo. Traté de poner todo luego 
de la operación y pensé en intentar una y otra vez.

-¿Viene de familia el problema de hombro?

-Mi papá tiene el mismo problema, pero le agarró de grande. Yo tuve la misma lesión que mi 
hermano, que se llama slap. Es un cartiílago que se te desprende y lo tienen que volver a 
pegar. El dolor nunca se va y te deja sin jugar varias veces. Por más que te recuperes, 
te vuelve.

Link

http://eltenisquenovemos.com.ar

Last edited by kai. : 12-05-2008 at 09:03 PM.
kai. is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-06-2008, 06:57 AM   #199
Forum Umpire:
Gaston Gaudio

Action Jackson's Avatar

Action Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond reputeAction Jackson has a reputation beyond repute

I will try and get this translated as soon as possible.

It's good that he has plans to open up an academy in Formosa, and that he is coaching a junior, hope it all goes well with him.

Wilander on Dimitrov - "He has mind set on imitating Federer and yes it looks good. But he has no idea what to do on the court".

Quote:
I definitely would have preferred Gaba winning as he needs the points much more, but Jan would have beaten him anyway. I expect Hajek to destroy Machado, like 6-1 6-2.
Machado wins 6-2 6-1
Old 12-06-2008, 11:42 AM   #200
country flag martine2
yawn

martine2's Avatar

martine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond repute

Thanks for the interview Kai
Great read!

If you don't find anyone to translate it, I'll give it a try on monday George, but this weekend I won't have time, sorry.
Old 12-08-2008, 07:52 AM   #201
country flag martine2
yawn

martine2's Avatar

I gave it a try (don't shoot the pianist when there are mistakes as I'm not an expert )

This “damned” shoulder

Edgardo and Emiliano, brothers and once very promising players of their generation, both had to retire because of the the same injury. “Also our dad had this same problem”, the youngest said.
Edgardo Massa, coming from the same “litter” as Nalbandian and Coria, had to spend a lot of time with his fysio and many injuries and operations sadly forced him to say goodbye to tennis.
Emiliano, his younger brother and a very promising junior (Won Roland Garros doubles and the Orange Bowl), also had to retire because of his shoulder and gives tennis classes in Formosa now.
Both brothers tell Olé about their feelings about the retirement and their plans for the future.

Edgardo, was it very difficult for you to leave tennis?

- I have been thinking it over carefully.
I always tried the impossible to be able to continue playing because it’s something I have been doing since I was a kid.
But the amount of shoulder injuries, and the last one being very painful, made me take this decision.
I was trying my best but the shoulder didn’t respond. It was not because of that last tear but because even if I recovered, the injury would probably keep coming back.

Did you regret this decision very much?
- I am not feeling sorry.
It was very hard and I wasn’t getting where I wanted to be.
Mentally it was unbearable. I was doing the impossible but the shoulder didn’t respond. Also the fact that the injury kept coming back, was very hard to take. There was no other way.
But still I’m very grateful for what I experienced in my career and for the people I’ve known thanks to it.

How many times did you have surgery?
- I had four operations: two in the left shoulder, one in right and one on the hip.
Later, I also had tears in my hand and a foot fracture…

If it wasn’t for the injuries, could your career have turned out differently?
- It could have been much better, because I was full of confidence and also after each injury I started again with much expectation.
In 2007 it was the hardest, because I then I had a lapse of six months in which I couldn’t defend any points and had to undergo surgery twice

Will you completely leave the circuit?
- No, I’m not.
I follow everything related to tennis: I started training a junior player, a girl, Aranza Salut.
And I have the intention of starting a tennis academy in Formosa with my brother to make a living.

Then Emi:

How difficult was it for you to retire?
- It was a very difficult decision but I had no other choice because of physical reasons.
I had a shoulder operation and although I tried very hard for eight months with the rehab in Formosa and Buenos Aires, it didn’t work out.

Was it a premature decision?
- Fact is I lost 9 months because of the arm. 4 months to go to the gym and do the rehab. I was very painful and I didn’t see any progress.
At present I’m able to play, but not at a high level. My condition won’t be stable and I wouldn’t feel good at playing at 70% when I want to be 100%. On these terms it won’t be possible to achieve what I want.

Will you need a psychologist?
- No, I don’t fancy psychologists. I went there once and he did not convince me.
A psychologist’s job is very particular, some people are more open to it then others. And a psychologist can help you in some way, but not in taking the final decision.

Do you come from a family with shoulder problems?
- My dad has the same problem, but he took it very well.
I had the same injury then my brother, which is called SLAP. A SLAP tear is an injury to a part of the shoulder joint called the labrum. A specific type of labral tear is called a SLAP tear; this stands for “Superior Labrum from Anterior to Posterior”. The SLAP tear occurs at the point where the tendon of the biceps muscle inserts on the labrum. (this explanation I looked up )
The pain never goes away and it makes it impossible to play regularly. No matter how hard you recover, it always returns.
Old 12-08-2008, 06:29 PM   #202
country flag kai.
-LIFETIME MEMBER-

kai.'s Avatar

kai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond reputekai. has a reputation beyond repute

good translation martine2
do u speak Spanish? as ur second language ?

Old 12-08-2008, 09:45 PM   #203
country flag kai.
-LIFETIME MEMBER-

kai.'s Avatar

Old 12-09-2008, 07:55 AM   #204
country flag martine2
yawn

martine2's Avatar

Quote:
Originally Posted by kai_soad View Post
good translation martine2
do u speak Spanish? as ur second language ?
No, certainly not
I studied languages but Spanish is only my 5th language. This means all I can do is read it and understand most of it when I see it written.
Understanding people when they talk only works when they speak very slowly and talking it myself is a complete disaster
But the fact that most of the players I like are from South America helps to keep it up, since this means a lot of reading in Spanish
Old 12-09-2008, 05:09 PM   #205
country flag Caio_Brasil
Registered User

Caio_Brasil's Avatar

Caio_Brasil has a reputation beyond reputeCaio_Brasil has a reputation beyond reputeCaio_Brasil has a reputation beyond reputeCaio_Brasil has a reputation beyond reputeCaio_Brasil has a reputation beyond reputeCaio_Brasil has a reputation beyond reputeCaio_Brasil has a reputation beyond reputeCaio_Brasil has a reputation beyond reputeCaio_Brasil has a reputation beyond reputeCaio_Brasil has a reputation beyond reputeCaio_Brasil has a reputation beyond repute

A shame they had to reitre this soon. Hope we can see them sometimes at Tenis Pro.
Caio_Brasil is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-10-2008, 04:39 AM   #206
country flag kai.
-LIFETIME MEMBER-

kai.'s Avatar

Quote:
Originally Posted by martine2 View Post
No, certainly not
I studied languages but Spanish is only my 5th language. This means all I can do is read it and understand most of it when I see it written.
Understanding people when they talk only works when they speak very slowly and talking it myself is a complete disaster
But the fact that most of the players I like are from South America helps to keep it up, since this means a lot of reading in Spanish
Cool 5 lenguages, congrats ..
jaja well that also cool u practice ur spanish reading

Old 12-10-2008, 09:13 AM   #207
Forum Umpire:
Gaston Gaudio

Action Jackson's Avatar

Quote:
Originally Posted by Caio_Brasil View Post
A shame they had to reitre this soon. Hope we can see them sometimes at Tenis Pro.
He has been there a few times, usually very funny episodes and he loves empanadas.

Quote:
Machado wins 6-2 6-1
Old 03-12-2010, 10:33 AM   #208
Forum Umpire:
Gaston Gaudio

Action Jackson's Avatar

Got an update on Yayo he is opening up an academy in Buenos Aires with Gringo Schneiter and Veronelli.

Quote:
Machado wins 6-2 6-1
Reply

Thread Tools

Posting Rules