Indoor Season 2009 Autumn Version - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 09-18-2009, 08:10 PM   #1
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute
Default Indoor Season 2009 Autumn Version

Indoor Season is starting for Arno. How long it will last before he stops this time ?

Week 38 = Metz
Week 40 = Mons
Week 41 = Rennes
Week 42 = Stockholm

Metz Qualifying draw

[2]Arnaud Clement vs Bye
Dmitri Sitak vs Ivo Klec
Bye vs Julien Mathieu
Bye vs [6]Thierry Ascione

I say nothing since his record of 8 losses is still running but good luck to him

Last edited by soulage : 10-06-2009 at 07:06 PM.
soulage is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 09-18-2009, 08:44 PM   #2
country flag Hangdog
Registered User

Hangdog's Avatar

Hangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond repute
Default Re: Indoor Season 2009 Autumn Version

Quote:
Originally Posted by soulage View Post
I say nothing since his record of 8 losses is still running but good luck to him
You are too harsh on him, I think he should win his first round here

Nicolas Devilder

Hangdog is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 09-18-2009, 10:50 PM   #3
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

Yes Bye is not in a good shape .

I don't know the two guys but Arno's level of play is surely the biggest problem. He's free tomorrow to watch the DC double match
Old 09-19-2009, 06:53 AM   #4
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

Metz, the declic ???
We always can hope...
He loves this tournament. But we all know that's not enough (so many examples).

Bonne chance

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 09-19-2009, 08:59 AM   #5
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

I will translate Arno's sentences later in the day. http://www.republicain-lorrain.fr/fr...-affaires.html

Arnaud Clément veut revenir aux affaires

Il est toujours aussi sympa, avec son sourire ensoleillé et son œil plein de malice. « J’aime venir ici », dans cet Open qu’il a enlevé d’une main de maître en 2003. Depuis, entre participations fidèles et coupe Davis, ses bandanas ont enveloppé les mémoires de ses nombreux admirateurs lorrains. Mais une splendeur n’est jamais éternelle. Arnaud Clément, comme les autres, doit maintenant composer avec un corps de trentenaire qui a tant fait de campagnes éprouvantes et de rencontres interminables.
« Depuis plusieurs semaines, j’ai une douleur au coude. Depuis quelques jours, elle me laisse tranquille… Alors, je suis assez heureux de retourner sur le court et de ne plus avoir mal. Depuis Roland-Garros, ça va, ça vient… Et dans ces conditions, je n’avais plus le plaisir de jouer. »
A force, même, on s’inquiétait. Ce personnage haut en couleurs du circuit allait-il quitter le devant de la scène ? « Non, ce n’est pas programmé. Tant que j’en aurai l’envie et tant que j’en serai capable, je resterai sur le circuit. Le jour où je verrai que je n’ai plus le niveau, je stopperai. Ma retraite, en tout cas, n’est pas d’actualité ! Si, bien sûr, je perds la santé, tout peut aller vite mais en 2010, je compte retrouver mon physique. »

« J’ai besoin de rencontres »

2009, année noire ? Presque. A y regarder de près cependant, Arnaud Clément coupe son activité en deux : « Jusqu’au mois de mai, ce n’était pas trop mal sans être sensationnel. Des bons matches à droite, à gauche. Ensuite, ce fut un peu plus pénible… » Puisse-t-il s’offrir, et nous offrir, une fin de saison tonitruante : « C’est le moment qu’il me fallait pour me lancer. L’Open de Moselle tombe à pic. Je vais pouvoir vraiment me tester. Les matches, c’est autre chose que les entraînements. Les qualifications me conviennent parfaitement. J’ai besoin de rencontres » qui ne paraissent pas évidentes avec ce niveau ne cessant d’augmenter.
« Entre la 120 et la 80 e place, il n’existe pas un grand écart. Mais je suis content d’aller jouer » souffle l’Aixois, en regardant, à la télévision, le match de coupe Davis de Jo Tsonga. Nostalgie ? Clément en tunique bleue, l’image paraît loin. Il rit : « C’était l’année dernière. »
Old 09-19-2009, 10:22 AM   #6
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

Merci soulage !
It puts me at ease (just a little bit)
I notice that arnaud often is harsh /negative, but always positive about the future.

Guy Forget
Old 09-19-2009, 11:33 AM   #7
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

A little traduction

He's always nice with his sunny smile and her eyes full of mischief. "I love coming here" in this Open that he has won in 2003. Since between loyal participations and Davis Cup, his bandanas has wrapped the memories of his many fans in Lorraine. But glory isn't forever eternal. Arnaud Clement like others must now contend with a body of thirty which has done so much campaigns and endless matches.
"For several weeks I have a sore elbow. In recent days she leaves me alone ... So I'm quite happy to go back on the court and no longer feeling pain. Since Roland Garros it was go back and forth ... And in those circumstances I hadn't the pleasure to play. "
At force we even got worried. This colorful character of the circuit would he leave the limelight? "No, it is not scheduled. As long as I have the desire and as I am able I will stay on the tour. The day I see that I haven't the level I stop. My retirement in any case is an actual reality ! If of course I lose my health everything can go fast but in 2010 I intend to return to be fit. "
"I need matches"
2009 bad year? Almost. With a closer look however Arnaud Clement cuts its season into two parts: "Until May, it was not too bad without being sensational. Some good matches. Then it was a little tougher ... May he afford and offer us an end of season thundering:" It's time that I needed for getting started. Open de Moselle is timely. I'm going to really test myself. The match is something else than training. The qualies suit me perfectly. I need matches "that doesn't seem obvious with this level who continues to grow.
"Between #120 and #80 there is not a great difference. But I'm happy to go to play blows Arno watching on television the match of Davis Cup of Jo Tsonga. Nostalgia? Clement with blue tunic the image appears far away. He laughs: "That was last year. "
Old 09-19-2009, 02:49 PM   #8
country flag Via
Registered User

Via's Avatar

Via has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by soulage View Post
A little traduction

He's always nice with his sunny smile and her eyes full of mischief. "I love coming here" in this Open that he has won in 2003. Since between loyal participations and Davis Cup, his bandanas has wrapped the memories of his many fans in Lorraine. But glory isn't forever eternal. Arnaud Clement like others must now contend with a body of thirty which has done so much campaigns and endless matches.
"For several weeks I have a sore elbow. In recent days she leaves me alone ... So I'm quite happy to go back on the court and no longer feeling pain. Since Roland Garros it was go back and forth ... And in those circumstances I hadn't the pleasure to play. "
At force we even got worried. This colorful character of the circuit would he leave the limelight? "No, it is not scheduled. As long as I have the desire and as I am able I will stay on the tour. The day I see that I haven't the level I stop. My retirement in any case is an actual reality ! If of course I lose my health everything can go fast but in 2010 I intend to return to be fit. "
"I need matches"
2009 bad year? Almost. With a closer look however Arnaud Clement cuts its season into two parts: "Until May, it was not too bad without being sensational. Some good matches. Then it was a little tougher ... May he afford and offer us an end of season thundering:" It's time that I needed for getting started. Open de Moselle is timely. I'm going to really test myself. The match is something else than training. The qualies suit me perfectly. I need matches "that doesn't seem obvious with this level who continues to grow.
"Between #120 and #80 there is not a great difference. But I'm happy to go to play blows Arno watching on television the match of Davis Cup of Jo Tsonga. Nostalgia? Clement with blue tunic the image appears far away. He laughs: "That was last year. "
that's right it was only last year. what difference a year makes! dropped out of top 100, out of davis cup... and more likely than not, it may be permanent this time.

yet he seems forever hopeful. well he has an injury to blame upon, and not the 'head problem' that we think he has.

(thanks soulage )
Via is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 09-19-2009, 08:00 PM   #9
country flag Hangdog
Registered User

Hangdog's Avatar

Hangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Via View Post
yet he seems forever hopeful. well he has an injury to blame upon, and not the 'head problem' that we think he has.
It is always good to have something to blame upon

Merci Soulage, the interview is indeed very positive and hopeful! (though I'd rather wait till tomorrow's match to get a proof of his words; his opponent is Sitak)

Nicolas Devilder

Hangdog is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 09-20-2009, 12:09 PM   #10
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

In an other local newspaper. I will translate later but they make a mistake on his double partner but give more details on the injury and Arno has no big single hope here .

Open de Metz: « Surtout, retrouver mon jeu »

Souvent blessé, désormais loin au classement mondial, Arnaud Clément arrive à Metz avec un seul but : renouer avec un tennis digne de ce nom.
METZ._ La fidélité personnifiée. Depuis qu'il s'est mis dans la poche le premier Open de Moselle, en 2003, Arnaud Clément n'a pas manqué une seule édition du tournoi lorrain. Il n'y avait pas de raison qu'il ne réponde pas à l'appel de Julien Boutter, à ceci près que cette fois, l'Aixois doit passer par la case « qualifications ». En pleine saison morose, la vie gâchée par plusieurs pépins physiques, « la Clé » pointe désormais à une très modeste 136e place à l'ATP.
Son bilan 2009 ? Maigre, sur les grands rendez-vous : un 32e de finale à l'Open d'Australie et à Roland-Garros, un premier tour à Wimbledon (défaite face à Del Porto, tout de même...) et défaite en qualifications à l'US Open.
A 31 ans, l'ancien N°10 mondial (en avril 2001) ne lâche cependant pas le morceau. Hier, entre un coup d'œil sur le Pays-Bas - France de Coupe Davis et « District 9 » au cinéma avec son pote Nicolas Mahut, il avouait qu'actuellement, il ne pensait qu'à une chose : retrouver un niveau correct, et finir sur une meilleure note cette saison jusqu'alors bien terne.
- Arnaud, tout d'abord, un point sur votre santé...
- Pour faire simple, tout va bien actuellement ! La tendinite au coude que j'ai traînée longtemps n'est plus qu'un mauvais souvenir et je ne me ressens plus du blocage au dos qui m'a contraint à déclarer forfait en double à l'US Open. Maintenant que je suis remis, j'espère être tranquille de ce côté-là.
- Vous revenez à Metz en terrain connu...-
Ici, j'ai mes repères et beaucoup de bons souvenirs. J'ai gagné en simple mais aussi trois fois en double (NDLR : avec Nicolas Mahut en 2004 puis avec Mickaël Llodra en 2007 et 2008). Sur ce court, j'ai même gagné une rencontre de coupe Davis, donc je suis toujours heureux de jouer aux Arènes. Maintenant, il faut bien y jouer !
- A quoi se raccroche-t-on quand on chute ainsi au classement ?
- Le tennis, j'aime ça, c'est tout ! Dernièrement, j'ai eu pas mal de soucis physiques qui m'ont fait perdre mon jeu. C'était une baisse globale de mon niveau tennistique, mais je ne renonce pas.
- Pour en revenir à cet Open de Moselle : vous vous y êtes fixé des objectifs précis ?
- Pas en terme de résultats. Je veux d'abord retrouver des bonnes sensations. Je ne connais pas mon adversaire (NDLR : le Russe Sitak, qu'il affronte aujourd'hui) mais je me focalise uniquement sur ma performance. Et puis, je m'aligne aussi en double avec Nicolas (NDLR : Mahut) et ça aussi ça me tient à cœur. Mais vraiment, mon but ici, comme d'ailleurs pour tout le reste de la saison, est de monter en régime en terme de jeu, et de remonter un peu au classement bien sûr.
Old 09-20-2009, 01:05 PM   #11
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

Arno struggles a lot on his service game. He has not the rythm of course and at the moment Sitak will hold his serves it will be tough to stay in that match . A kind of translation of the article.

Open Metz: "Above all, find my game"
Often injured, now far away in the world rankings Arnaud Clement arrives in Metz with one goal: refound a correct tennis.
METZ._ loyalty personified. Since he put in his pocket the first Open de Moselle in 2003 Arnaud Clement has not missed a single edition of the tournament in Lorraine. There was no reason he can not answer the call of Julien Boutter except that this time he must pass through the "qualifies". In a morose season marred by several physical problems "la clé" now points to a very modest 136th place in the ATP.
His record in 2009? on major: one of 32 final at the Australian Open and Roland Garros, a first round at Wimbledon (lost to Del Porto, anyway ...) and a loss in the U.S. Open qualies.
At 31 year-old the former world N10 (April 2001) doesn't loose the piece. Yesterday between a glance at the Netherlands - France Davis Cup and "District 9" in the cinema with his pal Nicolas Mahut he admitted that at the moment he thought only one thing: finding a correct level and finish on a better note this season very dull.
- Arnaud firstly a point on your health ...
- Simply everything is fine now! The tendinitis in my elbow long time trailed is just a bad memory and I don't feel no more the blocking back that forced me to withdraw from double in the U.S. Open. Now that I'm OK, I hope to be quiet on that way.
- You return to familiar ground in Metz ...
- Here I have my bearings and many good memories. I won singles but also three times in doubles (Editor's note: with Nicolas Mahut in 2004 and with Michael Llodra in 2007 and 2008). On this court I even won a Davis Cup tie so I'm always happy to play here. Now I must play well!
- At what clinches you when you fall in ranking?
- I like tennis that's all! Recently I had a lot of physical troubles which made me lose my game it was an overall decrease of my level of tennis but I don't give up.
- To return to the Open de Moselle you're set specific goals?
- Not in terms of results. I first want to find good feelings. I don't know my opponent (Editor's note: Russian Sitak, he faces today) but I focus only on my performance. And then I also align myself in double with Nicolas (Editor's note: Mahut) and that really count into my heart. But really my goal here as indeed for the rest of the season is getting better in terms of play and grow in ranking of course.
Old 09-20-2009, 05:51 PM   #12
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Toujours au taquet, en français, en anglais, merci soulage !

I think he seems sincere. I like that.
He won his first match today against SITAK . He'll play Ascione tomorrow. He beat him in february in final of Cherbourg tounament. But it's far !

Guy Forget
Old 09-20-2009, 06:21 PM   #13
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

I follow the beggining on scoreboard and it was awful on serve i though that it could go at least in 3 sets but Sitak is surely more bad than i thought lol. Ascione is more regular since few weeks and everything should depend of serve again.

A pic of the toss on http://latourcamoufle.hautetfort.com/ you've also the summary of the match. We can see that he has something on his arm. I hope it's for prevention.

Last edited by soulage : 09-20-2009 at 06:58 PM.
Old 09-21-2009, 08:39 AM   #14
country flag Kezzi
Registered User

Kezzi's Avatar

Kezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond repute

Why does he say he's playing doubles with Mahut, but is in the draw with Llodra as the #1 seed?
Mahut is in the wildcard team with Ouanna.
Old 09-21-2009, 09:18 AM   #15
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

A lot of things this morning.

I think it's a mistake of the journalist about doubles, she did the same this morning An extract of the article in EstRepublicain about qualies.

Quote:
Un Clément tout aussi tranquille, un peu plus tard, face à Dimitri Sitak.
Ecarté 6/3, 6/2, le Russe a toutefois donné au Français l'occasion de mesurer tout le chemin qu'il lui reste à parcourir pour revenir à son meilleur niveau, après des blessures en série. « Il reste encore beaucoup de choses perfectibles, mais c'est une bonne rentrée », savourait Clément, sitôt les affaires expédiées. « Physiquement, ce n'est pas trop mal, et ça va de mieux en mieux au service. Et puis, quand vous avez perdu vos sept derniers matches, c'est toujours bon de repartir de l'avant...» La boucle n'est pas encore tout à fait bouclée pour « la Clé » : aujourd'hui, il devra passer sur le corps de Thierry Ascione, tombeur du régional Julien Mathieu (voir par ailleurs).
He says that there is a lot of things to improve but for him it was a correct come back. Physically it was good, he thinks it's going better on serve and he adds that when you lost your last 7 matches it's good to set off again

And in RepublicainLorrain
Quote:
Un duel fratricide autant que prometteur entre le Lyonnais et l’Aixois : « Je crois avoir tout le temps gagné contre lui mais à chaque fois, j’étais dans une grosse forme. Là, nous ne serons pas dans la même configuration. » L’ancien vainqueur (2003) vit en effet une période sombre : « Je suis content d’avoir remporté un match (face au modeste Russe Sitak), je restais sur sept défaites de suite. Il n’est même pas question de niveau de jeu mais du plaisir que je ressens à m’être imposé ! Car je suis loin d’avoir disputé un match référence : tous mes coups, sans exception, peuvent être améliorés. Mon service a été moyen, le coup droit n’a pas été régulier… »
It sounds less positiv and he says that each time he beats Ascione he was in a very good shape which is not the case here and he stress all the negativ points of his game : serve which was average, irrigular forehand. Things are different in each paper lol

In Republicain Lorrain again a kind of Portrait Chinois . The translation later but you must know he loves the Sushis. http://www.republicain-lorrain.fr/fr...es-sushis.html

• Ton prochain billet d’avion ?
« En ce moment, plutôt un billet de train, pour Genève. Sinon, peut-être Stockholm (selon ses résultats). »
• Un autre sport que le tennis ?
« Le vélo, sur route. »
• Grand chelem préféré ?
« Cela aurait dû être Roland-Garros si je m’étais mieux comporté sur terre. Celui que j’aime un peu moins est l’US Open. »
• L’adversaire que tu n’aimes pas rencontrer ?
« Grogro (Sébastien Grosjean). »
• Un plat de fête ?
« Il y en a beaucoup, j’aime manger. Actuellement, les sushis. »
• Juron habituel ?
« Rien, je suis un garçon bien élevé ! »
• Si tu n’étais pas joueur de tennis ? « Question que je devrai bientôt me poser. »
• L’endroit du monde pour prendre ta retraite ?
« Aix-en-Provence, sans aucun doute possible. »
• Qualité préférée chez une femme ? « La tendresse. »
• Un vainqueur de l’Open de Moselle ?
« Jérôme Haehnel. Cette année-là, il me bat en quart puis domine Paulo (Mathieu) et Richard (Gasquet). Un niveau de jeu incroyable. »

And a pic coming from RepublicainLorrain

Last edited by soulage : 09-21-2009 at 09:32 AM.
Reply

Thread Tools

Posting Rules