2009 Davis Cup - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 03-03-2009, 06:15 AM   #1
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute
Default 2009 Davis Cup

I'm opening a thread because I don't know where to post the news, but it's not looking good for Gaël for this time, there was a problem with his plane, he will arrive in Ostrava only tonight, which means he will have only one day of training in Ostrava before Forget makes his decision for the final team.
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 03-03-2009, 06:18 AM   #2
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute
Default Re: 2009 Davis Cup

In the sport24 interview yesterday, he says again he entered Acapulco because he was not sure to be on the DC team at the time and it was somehow logical for him to play Acapulco before Indian Wells and Miami. I do understand his choice then, but I will never get why he thought after Doha that he wouldn't be on the Davis Cup team? He had just played one of his best matches ever in Doha!

I mean this interview:
http://www.sport24.com/tennis/coupe-...heques-243659/
Old 03-03-2009, 10:30 AM   #3
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

He always change his mind If he arrives tonight in Ostrava it means he had missed 4 days of train with the others I continue to think he can be in team but we can't say he did everything to be in.
soulage is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-03-2009, 11:05 AM   #4
country flag Keijan
Registered User

Keijan's Avatar

Keijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond repute

Je suis sûre que ça va lui retomber sur la g...... à un moment ou l'autre
Keijan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-03-2009, 07:00 PM   #5
country flag amdany
Registered User

amdany's Avatar

amdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Keijan View Post
Je suis sûre que ça va lui retomber sur la g...... à un moment ou l'autre
j'en suis sure aussi...
amdany is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-03-2009, 10:47 PM   #6
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

You mean that he will pay for it for the next ties? That he won't be picked anymore?
Or that if France loses, Gaël will get bashed for the Acapulco move?

Last edited by Truc : 03-04-2009 at 07:01 AM.
Old 03-04-2009, 05:57 AM   #7
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Exprimez le fond de votre pensée, les filles, je suis vraiment pas sûre de comprendre à quoi vous faites allusion avec "lui retomber sur la gueule".

The article today in L'Equipe:
Quote:
Un problème ? Quel problème ?
Arrivé hier soir à Ostrava, Gaël Monfils est bien décidé à gagner sa sélection pour le week-end.

IL ÉTAIT 18 H 25, hier, lorsque Gaël Monfils pénétra dans le hall de l’hôtel Atom, où réside l’équipe de France. Soit un peu moins de quarante-huit heures après ses coéquipiers. Pour être arrivé du Mexique lundi, en fin de matinée, après avoir atteint la finale du tournoi d’Acapulco, le temps lui avait manqué pour sauter dans l’avion suivant et rejoindre ainsi les "boys" de Guy Forget dès le lundi soir. Depuis le début de la semaine, cette arrivée tardive suscite des interrogations. Pas pour le principal intéressé, presque remonté d’être ainsi mis à l’index par les observateurs.
« J’estime avoir fait les efforts nécessaires, dit "la Monf". J’ai pris un vol à Acapulco à 7 heures du matin, j’étais une heure plus tard à Mexico où j’ai attendu sept heures un vol d’Aero Mexico. Si j’avais voulu prendre Air France, c’était douze heures d’attente ! Ensuite, je me suis tapé un vol de treize heures. Mais, arrivé à Paris, il fallait que je me pose. Je suis quand même un être humain, j’ai besoin de dormir ! Dès que j’ai pu, j’ai pris un avion pour Ostrava. Et me voilà. »
Hier soir, Monfils n’avait qu’une envie, taper le plus vite possible et prendre ainsi contact avec la Cez Arena, où se disputera la rencontre. A priori impossible, le créneau horaire étant déjà occupé par l’équipe tchèque. Le règlement de la Fédération internationale n’a que faire des cas individuels.
Vu de l’extérieur, il semble évident que le contexte pénalise le 9e mondial. Sauf blessure de dernière minute, on voit mal Guy Forget le sélectionner au détriment du quatuor déjà au travail depuis le week-end. Mais, là encore, Monfils prend tout son monde à contre-pied. « Moi, je me vois comme un candidat à la sélection, assène-t-il. J’arrive avec le plein de confiance, je suis bien, j’ai envie de jouer… Après, je ne sais pas encore comment Guy et les autres voient les choses… Mais tout ça c’est des histoires de journalistes. Je ne vois pas où est le problème. »
« Gaël est un Martien »
Pourtant, selon le capitaine tchèque, Jaroslav Navratil, le cas Monfils est déjà réglé. « Je ne sais pas comment Guy Forget va réagir mais moi, je pars dans l’idée que les quatre Français alignés seront Tsonga, Simon, Gasquet et Llodra, explique-t-il. La vérité, c’est qu’il faut une semaine pour être prêt à disputer une rencontre de Coupe Davis. Nous, on est à Ostrava depuis dimanche. Sans compter les fatigues liées au vol et au décalage horaire… Monfils est arrivé trop tard. »
Une argumentation réfutée en bloc par le clan français. « Bien sûr que Gaël ne bénéficiera pas de la même préparation que les autres, estime Forget. Mais mon rôle est de garder tous les joueurs sous pression jusqu’au tirage au sort.On ne sait jamais ce qui peut se passer. Pour moi, que Gaël soit là, c’est quand même important. » Quant à ses coéquipiers, ils volent comme un seul homme à son secours. « Gaël est un Martien, lance Gasquet. Avec lui, rien n’est impossible. »
« Exact, confirme Llodra, personne ne réagit comme lui. De toute façon, il ne stresse jamais. » Plus posé, Simon pèse le pour et le contre. « Dire que Gaël aura effectué la meilleure préparation possible, c’est évidemment faux. Mais avec lui, ce qui compte, c’est ce qu’il ressent. S’il s’en sent capable, tout peut arriver. » Acceptons- en l’augure. Et cessons de nous interroger sur des problèmes qui, apparemment, n’existent pas.
VINCENT COGNET
Old 03-04-2009, 06:12 AM   #8
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

"A problem? What problem?"

He arrived at the hotel yesterday at 18:25 and sounds a bit annoyed because all the media say he is already out of the team. He says he made a great effort to come, he explains the story with all the flights, he is a human being, he had to rest a little bit in Paris before taking the next plane to Ostrava.
He wanted to start practicing immediately, but it was impossible because it was the time slot of the Czech team. The ITF rules don't anticipate a case like Gaël's.
From an outside perspective, it's pretty clear Gaël is out and will play only if there is an injury in the French team.
But Gaël doesn't agree, he says he's confident, he's playing well, is eager to play, so he is a "candidate" too in his opinion. "I don't know how Guy and the others see it... But the journalists are the ones who make a whole lot of fuss about it. I don't see the problem."
For Navratil (Czech captain), he's definitely not an option anymore, players need one week to get ready for a DC tie, they arrived in Ostrava on Sunday, add to that all the flights and the jetlag, it's too late, period.
But Forget says that his job is to make sure that all the players stay ready to play until the draw. Of course Gaël won't have the same preparation as the others, but it's important he's here too.
And his teammates are defending him. Richard: "Gaël is a Martian. Nothing is impossible with him." Mika: "Exactly, nobody reacts like him. He's never stressed."
Gilles is more moderate: it would be obviously wrong to say he had the best possible preparation. But the most important thing with Gaël is how he feels. If he thinks he can do it, everything is possible.
Let's stop worrying about problems which apparently don't exist then.

Last edited by Truc : 03-04-2009 at 12:55 PM.
Old 03-04-2009, 08:14 AM   #9
country flag Keijan
Registered User

Keijan's Avatar

Keijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond reputeKeijan has a reputation beyond repute

I meant that because of that his chances to be picked are strongly reduced which really angers me, and even if he is selected, if he loses we'll never hear the end of the Acapulco drama. The journos won't wait to be begged to go on and on about how Gaël doesn't care much about DC, unlike the others, etc, etc. I don't think it will influence his next selections but if one day, even in a few years he refuses a selection because he's injured or anything else, they will dig up the Acalpuco move, like we'll never hear the end of Richie's texts drama. The only way to get out of it, in my humble opinion, is for him to get selected and win at least one match, preferably the first to kill the drama in the egg. Then he will become the hero who can cross oceans and still play his best on different surfaces without having the time to adapt to them, instead of everyone's souffre douleur.

Last edited by Keijan : 03-04-2009 at 08:51 AM.
Old 03-04-2009, 08:33 AM   #10
country flag Keijan
Registered User

Keijan's Avatar

I love Richie's comment, and the fact that they all jump and fly to defend Gaël. That's a real team spirit, even if one of them has hard feelings about it, he didn't say them to the press. Let's wait and see I guess.
Old 03-04-2009, 01:36 PM   #11
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

They're friends sure because the guy arrives 4 days later. What ? There is a problem ? and the others no problem it's OK lol
soulage is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-04-2009, 02:56 PM   #12
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Only 2 days, who cares about the basket-ball stuff for Stade 2?

I'll be annoyed if it jeopardizes his selection for the next ties - which is very possible. But we don't really know how it came to this ridiculous situation, maybe the other guys know and can understand better what happened. Or maybe it is unforgivable indeed. But I still give him the benefit of the doubt. :fangirl:
As for the rest, Gaël is used to a lot of drama and regularly gets his share of criticism from the journos and from a good part of the French tennis fans, I'm not too worried because of that, I think he gets over it.
Old 03-04-2009, 04:35 PM   #13
country flag amdany
Registered User

amdany's Avatar

amdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Truc View Post
Only 2 days, who cares about the basket-ball stuff for Stade 2?

I'll be annoyed if it jeopardizes his selection for the next ties - which is very possible. But we don't really know how it came to this ridiculous situation, maybe the other guys know and can understand better what happened. Or maybe it is unforgivable indeed. But I still give him the benefit of the doubt. :fangirl:
As for the rest, Gaël is used to a lot of drama and regularly gets his share of criticism from the journos and from a good part of the French tennis fans, I'm not too worried because of that, I think he gets over it.
I also know that Gael can handle it but if the team doesn't win I'm worried about what they (the journalists) are gonna say about Gael
amdany is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-05-2009, 06:14 AM   #14
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

All the articles stress he seems fine and really cool atm, I think he will able to deal with it, don't worry.

Everybody says he's the one who will be kicked out of the team today, of course. But he was in a good mood yesterday and swears he doesn't mind.

There are two little stories in L'Equipe and Le Parisien which illustrate his mood yesterday. I posted them on GM.com: http://www.gaelmonfils.com/forum/vie...9&p=2511#p2511
He jokes that he would also be able to answer the questions of the journalists in Czech - a hint at his story with Cibulkova last year.

And in the other one, a journalist asked him after his training session who he would pick if he was the captain. Gaël: "And you, who would you choose?" The journalist: "I would leave you out of the team." Gaël: "So if we lose, I hope you won't be the first one to write in your paper the line-up was wrong and I should have been on the team. 1-0 for me!" And he picks up his bag and leaves, beaming all over his face.

Last edited by Truc : 03-05-2009 at 07:04 AM.
Old 03-05-2009, 06:42 AM   #15
country flag xhr75019
Registered User

xhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond reputexhr75019 has a reputation beyond repute

Thanks Tchuk ! (c'est bien comme ça que ça se prononce, n''est-ce pas ?)

SIMONFILS
& TSONGASQUET
+ a few others...
xhr75019 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules