"Indoor" season 2008 - Page 2 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 09-26-2008, 06:52 AM   #16
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute
Default Re: "Indoor" season 2008

I feel like a traitor as I was cheering for Petzsche today. But it's hard to root against Gaëlou!
Petzsche had two SP in the TB, Gaël won a very long rallye to save one of these SP, so he did well on key points, as usual, even though his game was still quite perplexing the rest of the time, apart from the serve. Nothing new!

He'll play the winner of Tsonga-Melzer in the semi.
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 09-26-2008, 08:36 AM   #17
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

He'll play Jo. They have never played each other on the main tour, only in smaller events.
Old 09-26-2008, 09:25 AM   #18
country flag amdany
Registered User

amdany's Avatar

amdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond repute

I hope I'll get to see this match
amdany is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 09-26-2008, 04:59 PM   #19
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

There are livestreams on the betting websites.
8am for us tomorrow. :-/
Old 09-27-2008, 07:25 AM   #20
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Jo was playing great, but Gaël was looking so pissed and frustrated, it was a total heartbreak to watch. Poor Gaëlou.

A bit late, but here's the presentation of the match in L'Equipe today:
Quote:
SON QUART DE FINALE
Contrairement à Tsonga, Monfils ne modifie pas son rythme de croisière. Vainqueur de Kendrick 6-4,7-6, il a dominé hier l’Allemand Petzschner 7-6, 6-4. « Il a un jeu “space”, avec un bon service et un revers chopé sans aucune consistance, expliqua « la Monf ». Alors, je me suis attaché à ne pas me précipiter et à construire mes points. » Mis en demeure de sauver deux balles de set à 4-6 au tie-break, il écarta ainsi la seconde en mixant patience (remises en revers slicé) et changement de rythme (enchaînement amortie-volée). Foufou, Monfils ? De moins en moins. « Je me sens bien parce que je fais un gros travail sur moi-même et sur mon jeu, dit-il. Aujourd’hui (hier), j’ai trouvé de la stabilité, de la constance. J’estime que je me suis très bien adapté au jeu de Petzschner. Je ne cherche plus le coup gagnant pour le coup gagnant. »
SA FORME DU MOMENT
Monfils a retrouvé de la fraîcheur mentale en coupant une petite quinzaine en Suisse, juste après l’US Open. Son coach Roger Rasheed cherche pour sa part à modifier son approche stratégique. « L’idée est de tenir ma ligne de fond, précise le Français. De me montrer plus agressif sur le deuxième coup, au service comme au retour. Roger veut que je prenne le jeu à mon compte, que ce soit moi le patron. » Pas évident lorsqu’on a trop longtemps joué à l’essuie-glace. « C’est plus exigeant physiquement et il faut sans cesse que je lutte contre mon réflexe naturel, à savoir reculer, ajoute la Monf. Cela ne va pas se faire en un jour mais je bosse dur. » Rasheed confirme qu’il n’est pas là pour rigoler. « Pour atteindre le dernier carré d’un Grand Chelem, il faut se dédier entièrement à son boulot, assène-t-il. J’ai connu ça avec Lleyton (Hewitt), je sais de quoi je parle. Et je l’ai dit à Gaël dès notre premier rendez-vous : avec moi, c’est du 100 %. Sinon, je rentre à la maison. »
DEMI-FINALE, MODE D’EMPLOI
Pour l’avoir côtoyé un an durant à l’INSEP, Monfils est très pote avec Tsonga. Raison de plus pour se méfier. « Honnêtement, je pense que Jo est favori, dit-il. Il a fait de très bons matches à l’US Open, il est devant moi au classement (20e mondial contre 30e) et c’est un joueur très complet : énorme service, énorme coup droit. Maintenant, il envoie la sauce en revers et, au filet, c’est un Martien ! On va avoir droit à un gros match. » Mais comment surprendre un copain que l’on connaît par coeur ? « Nos coaches respectifs auront leur petite idée sur la question, estime Monfils. Et puis, il faudra gérer le match mentalement. J’espère qu’on va bien s’amuser. Et surtout que ce n’est que le début d’une longue histoire. Qu’on se jouera souvent en demi-finales d’un Grand Chelem. Que cette première ne sera pas une dernière. » Et que le lauréat n’y laissera pas trop de jus, avant de se coltiner le vainqueur du clash Djokovic-Berdych, demain, en finale.
Old 09-27-2008, 07:39 AM   #21
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

He says Petzsche's game is 'space', with a great serve and a completely "spineless" sliced BH. So he was trying to construct the points and not hurry too much. He's less and less crazy. "I'm feeling well because I'm working a lot on myself and on my game. I've gained more stability, consistency. I mean I adjusted very well to Petzschner's game. I'm not trying anymore to hit a winner just for the sake of it."
Rasheed is trying to change his strategy on the court and wants him to be more aggressive on the 2nd shot in his service games and in his returning games. To "take over" the game, to be the boss on the court. Which is not easy to do when one has played a purely retrieving game for a too long time. "It's more demanding physically and I have to contain my first reaction which is to step back. It won't work over night, but I'm working hard."
Rasheed is meaning business: "One needs to be completely dedicated to his job to reach the last quarter of a Slam. I know what I'm talking about, I experienced it with Lleyton. And I said it to Gaël the first time we met: with me, it's 100%. Otherwise I go back home."
About his match against Jo, Gaël says: "Honestly, I think Jo is the favourite. He played very good matches at the US Open, he's ahead of me in the rankings and he's a very complete player: huge serve, huge FH, now he's hitting huge on the BH side too and he's a Martian at the net! It will be a big match." He says he hopes they will have fun. "And that it's just the beginning of a long story. That we will play each other often in Slam semi-finals. That this first match won't be the last one."

Champion said he needs to do 1-2 steps back to adjust to the ball with his technique, now it sounds like Rasheed doesn't want him to do so... He always sounds so unsure about the most basic things in his game, poor guy. It's his fault too because he keeps changing coaches, but it must be completely confusing for him.

Last edited by Truc : 09-27-2008 at 11:29 AM.
Old 09-27-2008, 09:14 AM   #22
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

His draw in Tokyo
[7] Jo-Wilfried Tsonga (FRA) bye
Bobby Reynolds (USA) - [WC] Tatsuma Ito (JPN)
Wayne Odesnik (USA) - Kevin Kim (USA)
[10] Gael Monfils (FRA) bye
Old 09-27-2008, 03:50 PM   #23
country flag Tess Gray
Registered User

Tess Gray's Avatar

Tess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond repute

Oh wow.. Well, at least he can get revenge now - sooner than we had hoped for
Goodluck in Tokyo.

Is he playing doubles as well?
Tess Gray is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 09-27-2008, 04:21 PM   #24
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

No, no doubles this time. We'll have to wait a little bit for GaŽl to win a set in doubles this year!

I hope he will bounce back and won't be too crushed by today's match, I was feeling really bad for him. And I hope Rasheed won't be too harsh with him. I was annoyed by the non-match against Fish, but today was more about Jo being on fire, it was already over before GaŽl managed to find into the match, shit happens!
GaŽl is obviously trying to improve, I mean his attitude already is better.
Old 09-27-2008, 05:37 PM   #25
country flag Tess Gray
Registered User

Tess Gray's Avatar

Tess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond reputeTess Gray has a reputation beyond repute

Well the more he plays doubles, the more it's likely to happen, right?

Yeah his attitude seems have changed a bit. Maybe he'll start to see what talent he has and really start to take his tennis seriously. I never really got that impression of him.

He'll have another shot at Jo next week (if all goes according to plan) and hopefully he'll be the one who's on fire!
Tess Gray is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 09-27-2008, 06:17 PM   #26
country flag The Freak
Registered User

The Freak's Avatar

The Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond reputeThe Freak has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Truc View Post
No, no doubles this time. We'll have to wait a little bit for GaŽl to win a set in doubles this year!

I hope he will bounce back and won't be too crushed by today's match, I was feeling really bad for him. And I hope Rasheed won't be too harsh with him. I was annoyed by the non-match against Fish, but today was more about Jo being on fire, it was already over before GaŽl managed to find into the match, shit happens!
GaŽl is obviously trying to improve, I mean his attitude already is better.
Truc!

Tim Henman--Gael Monfils--James Blake--Rafael Nadal--Jo-Wilfried Tsonga--John Isner--Janko Tipsarevic--Juan Martin Del Potro--Donald Young--Richard Gasquet.

The Freak is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 09-27-2008, 07:50 PM   #27
country flag amdany
Registered User

amdany's Avatar

amdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond reputeamdany has a reputation beyond repute

good luck Gael
amdany is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 09-27-2008, 10:34 PM   #28
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Quote:
Originally Posted by AgentZero View Post
Truc!

I was just venting a litte bit in my last post anyway because I've read loads of annoying comments today saying this match exposed what a pile of crap his game is and what a joke his RG run actually was and and and.
It was painful, but it can go so fast indoors when you play a guy who is on fire, and he must have felt so awful to get bitchslapped that way from Jo! I really don't feel like heaping criticism on him after that match.

I just remembered Tokyo is on outdoor HC anyway, so it will be a different story if he plays Jo again.
Old 09-28-2008, 06:18 AM   #29
country flag *Raine
Registered User

*Raine's Avatar

*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute*Raine has a reputation beyond repute

Quote:
His draw in Tokyo
[7] Jo-Wilfried Tsonga (FRA) bye
Bobby Reynolds (USA) - [WC] Tatsuma Ito (JPN)
Wayne Odesnik (USA) - Kevin Kim (USA)
[10] Gael Monfils (FRA) bye

I can't wait for their meeting 2.0 .

I love both but I still be rooting for Jo though.. since I'm more of his fan than Gael .

Quote:

I was just venting a litte bit in my last post anyway because I've read loads of annoying comments today saying this match exposed what a pile of crap his game is and what a joke his RG run actually was and and and.
It was painful, but it can go so fast indoors when you play a guy who is on fire, and he must have felt so awful to get bitchslapped that way from Jo! I really don't feel like heaping criticism on him after that match.

I just remembered Tokyo is on outdoor HC anyway, so it will be a different story if he plays Jo again.
Fran.

Those people have no idea what they are talking about. Ignore them .

Here more for you.

| San Antonio Spurs | NY Mets| Pittsburgh Penguins
~Cristiano Ronaldo ~ Albert Pujols ~ Ricky Rubio
*Raine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 09-28-2008, 06:34 AM   #30
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Thank you, I'm fine.

But:
Gaël has pain in the shoulder again according to l'Equipe (the same problem like in Wimbledon). :-/
He doesn't say it himself, he just says Jo was too good and he had no answer (« Jo a trop bien joué pour moi et je n’ai jamais trouvé la solution. Comme j’étais un peu en dedans, je n’ai rien pu faire »), but that's what the journalist of L'Equipe writes - and since he is in Bangkok, they're reliable for that kind of informations.

Last edited by Truc : 08-14-2009 at 12:10 PM.
Reply

Thread Tools

Posting Rules