~°~Nicolas Devilder~°~ - Page 12 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 05-23-2008, 06:47 PM   #166
country flag Hangdog
Registered User

Hangdog's Avatar

Hangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond repute
Default Re: ~°~Nicolas Devilder~°~

Nicolas said (RG site article, I wish there were other interviews...) he is happy to qualify, hopes to go far in the tournament and wouldn't be glad to be placed vs Nadal (and after all he plays against Guccione in the first round).

Quote:
Originally Posted by Ome View Post
Training at RG:
Merci Wasn't there the third picture without watermark, too? (If it's from Iconsport)

Nicolas Devilder

Last edited by Hangdog : 05-24-2008 at 07:51 AM.
Hangdog is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 05-23-2008, 06:57 PM   #167
country flag Ome
Registered User

Ome's Avatar

Ome has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Hangdog View Post

Merci Weren't there the third picture without watermark, too? (If it's from Iconsport)
I got it via ZUMA, but yeah! There was the third picture I didn't see it at first

Ome is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-24-2008, 07:28 AM   #168
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

Nice article about Nico in L'Equipe today:
Quote:
Devilder, ventre à terre
Catalogué parmi les ouvriers du circuit, le Dacquois, seul Français à avoir survécu aux qualifs, assume sa réputation de « rat » de la terre.

VOUS CONNAISSEZ son nom, peut-être son visage. Mais vous n’êtes pas très sûr. C’est le coup classique, et il le connaît par coeur. Nicolas Devilder appartient à cette branche française de la famille tennis qui marche à l’ombre, main dans la main avec les Olivier Patience, Éric Prodon ou Thierry Ascione. Eux, c’est la bande de ceux qui ont souvent frôlé le « truc » sans jamais réussir à le capturer.
Ils tournoient autour de la centième place mondiale (Devilder, 28 ans, est 148e), parfois en dessous, le plus souvent au-delà. Leur métier, c’est de s’accrocher, pas de se plaindre. Et un jour, après avoir longtemps semé, ils récoltent. Ce jour-là, pour Devilder, est tombé hier. Il disputait cette semaine ses quinzièmes qualifications en Grand Chelem et, pour la première fois, il s’en est tiré. « Je suis vachement fier, appréciait- il. Je n’ai pas perdu un set en trois tours. » Il a fait ça tout seul, avec sa patte gauche et ses petites jambes qui ne disent jamais stop. Tout seul, sans coach. « Je suis au Team Lagardère depuis deux ans et demi et je leur dis merci parce qu’ils m’ont bien aidé l’an dernier (quand il grimpa jusqu’à la 81e place mondiale). Mais aujourd’hui, ça a bien changé. Je devais travailler avec Guillaume Peyre cette saison mais comme il avait aussi la charge de Mahut (et désormais de Gasquet), ça n’a jamais été le cas. Ce qui me chiffonne, c’est que personne ne m’a dit un mot. C’est comme ça : Lagardère, maintenant, c’est l’élite. Ça fonctionne comme une entreprise. Donc, depuis janvier, je suis tout seul. C’est la débrouille ! »
On ne niera pas qu’hier on n’a localisé personne de chez Lagardère venu faire la claque pour le petit Nicolas. « Exact, confirma-t-il. Mais y avait Carine, ma chérie, et c’est ça le plus important. » On remarqua en revanche la présence d’Olivier Patience, le vieux compagnon de bourlingue, fort bien placé pour nous toucher un mot du cas Devilder. « Nico, c’est un “ratas” de la terre battue. C’est un guerrier mais pas que ça : il a une superbe main et, s’il le sent, il peut vous coller vingt amorties dans un match. »
Qu’on le taxe de « rat » de la terre ne vexera jamais Devilder. En plus, pour brouiller les pistes, il n’aura qu’à rappeler qu’il n’a gagné qu’un match en Grand Chelem dans sa vie et que c’était l’an dernier, à… Wimbledon. « Ah ouais, contre Zabaleta, se souvient Patience. Purée, on pourrait chambrer Zabaleta jusqu’à la fin de ses jours ! » « Mais oui je suis un “rat”, on m’appelle même “Raton”, rigole Devilder. Pourquoi ça me gênerait ? C’est bien d’être le mec que les autres n’aiment pas se coltiner. Ça me va bien. »
FRÉDÉRIC BERNÈS
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-24-2008, 07:41 AM   #169
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

He belongs to the category of the Patience, Prodon, Ascione, all these guys who sometimes are in the top 100, most of the time out of it, who keep trying without complaining and are awarded for their efforts at some point. For Nico, it happened yesterday. It was the 15th time he tried to qualify for a Slam and the 1st time he went through. He's very proud and stresses he hasn't lost a set in 3 rounds.
He has no coach at the moment. He's been part of the Team Lagardère for 2 1/2 years and they've helped him a lot last year when he reached his best ranking (#81). But now, it's a different story. He was supposed to work with Peyre this year, but Peyre also was in charge of Mahut, so it never happened. And it annoys him a bit nobody has said anything. That's how it works now: the Team Lagardère is for top players! Like a company. So he's been working alone since January. He has to fend for himself.
The journalist confirms there was nobody from the Team Lagardère watching him qualifying. But Nico says his gf was there, and that's the most important. His buddy Patience was also there. About Nico, he says: "He's a 'ratas' on clay. A warrior with a superb touch who can play 20 dropshots in one match."
Nico's only win in a Grand Slam so far happened in... Wimbledon. "Oh yeah, that's true, Patience says. Gosh, Zabaleta should be ashamed for the rest of his life!"
Nico doesn't mind being called a "rat" - his nickname is "raton" (which can mean young rat or racoon in French). "Nothing wrong with being the guy the others don't like to get 'lumbered' with. It's fine for me."

Last edited by Truc : 05-24-2008 at 09:55 AM.
Old 05-24-2008, 07:58 AM   #170
country flag Hangdog
Registered User

Hangdog's Avatar

Hangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond repute

I was about sending you a PM to ask isn't there some mention of Devilder in today's l'Equipe lol
Merci beaucoup Françoise!!!!
And as for the article, it's really nice indeed!

Nico!!

P.S. Ome, thanks for the third picture

Nicolas Devilder

Old 05-24-2008, 09:58 AM   #171
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

You're welcome, I like these articles during the qualifying week of Roland about the less famouse guys, the Ouanna one was nice too, last year Recouderc, etc.

Can't he go back to the FFT? They're annoying too in many regards, but they wouldn't let him without a coach for months.
Old 05-24-2008, 07:12 PM   #172
country flag Hangdog
Registered User

Hangdog's Avatar

Well, here I probably have a little bit different interest but I agree, these articles about less famous guys are indeed interesting. I even still remember that one about Recouderc!

As for your question, I've been wondering about the same thing for months! Lagardère was great mainly for the off-season and preparation between events. I think he anyway had to go to many tournaments without a coach.
Nicolas is a great player and he'd surely be ranked much higher if he had a good coach. But it's too expensive and he can't afford it while he is not in the Top 100. So here comes a dilemma... (There was an article on a similar topic, you can have a look: http://www.liberation.fr/actualite/sports/302064.FR.php)
I don't really know how the relations between the Federation and private clubs are going but I'm afraid they'll be barely interested in a 28 yo Top 150 player unless, again, he makes a good run in rankings.

Nicolas Devilder

Old 05-26-2008, 09:18 PM   #173
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

The match point (at 4.55 )
http://roland-garros.france2.fr/inde...id_article=106

After the match point
http://roland-garros.france2.fr/inde...id_article=344

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-26-2008, 11:21 PM   #174
country flag Ome
Registered User

Ome's Avatar

Ome has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond reputeOme has a reputation beyond repute

Attached Images
File Type: jpg 7.jpg (15.3 KB, 4 views)
File Type: jpg 8.jpg (27.0 KB, 8 views)
File Type: jpg 9.jpg (25.1 KB, 12 views)
File Type: jpg 10.jpg (26.5 KB, 19 views)
File Type: jpg 12.jpg (16.4 KB, 6 views)
Old 05-26-2008, 11:21 PM   #175
country flag Ome
Registered User

Ome's Avatar

Attached Images
File Type: jpg 4.jpg (47.8 KB, 5 views)
File Type: jpg 11.jpg (33.3 KB, 4 views)
File Type: jpg 1.jpg (19.8 KB, 5 views)
File Type: jpg 2.jpg (24.6 KB, 9 views)
File Type: jpg 3.jpg (24.9 KB, 4 views)
File Type: jpg 5.jpg (19.9 KB, 5 views)
File Type: jpg 6.jpg (20.0 KB, 4 views)
Old 05-27-2008, 04:02 PM   #176
country flag Ome
Registered User

Ome's Avatar

Three more for Irina
Attached Images
File Type: jpg Untitled-2.jpg (144.8 KB, 23 views)
File Type: jpg 13.jpg (109.5 KB, 7 views)
File Type: jpg 14.jpg (89.1 KB, 5 views)
Old 05-27-2008, 07:25 PM   #177
country flag Hangdog
Registered User

Hangdog's Avatar

Quote:
Originally Posted by Marine View Post
Welcome to the thread! And thanks for the links, I've seen the interview before, but might miss the highlights.
Quote:
Originally Posted by Ome View Post
Three more for Irina
You are a sweetheart Ome One with Jo&Co is especially great

Nicolas Devilder

Old 05-27-2008, 07:50 PM   #178
country flag Tulipe
Registered User

Tulipe's Avatar

Tulipe has a reputation beyond reputeTulipe has a reputation beyond reputeTulipe has a reputation beyond reputeTulipe has a reputation beyond reputeTulipe has a reputation beyond reputeTulipe has a reputation beyond reputeTulipe has a reputation beyond reputeTulipe has a reputation beyond reputeTulipe has a reputation beyond reputeTulipe has a reputation beyond reputeTulipe has a reputation beyond repute

He looks so nice on that photos...I don't know which image suits him better, the devil one "I'm a bad guy and I'm playing mafia with sunglasses" as I know him from Ostrava, or this "I'm your sweetheart, kiss me good-night and tell me a fairy tale or I will have bad dreams"
Ruben Ramirez-Hidalgo is an intruiging player. A complete nobody who near the age of 30 worked himself up to be a competitive claycourter (2006-2007), beating Ferrer at RG, leading Federer 5-1 in the final set in Masters Series tournament.

His playing style is also of interest, he is the most technically pure moonballer on the tour
miles ahead of Nadal in esthetic terms, complete with a never-failing trademark grunt. A legend.
Quote:
Originally Posted by Nathaliia View Post
i sit on central court in the front row, turn my head back over whole stand and the vip lounge above and see RRHs moonballs from court #2
Tulipe is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-29-2008, 07:32 AM   #179
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

In L’Equipe today:
Quote:
« Je ne pense pas que Nadal sache qui je suis »
« JE VAIS AFFRONTER NADAL. Ce sera la première fois que je rencontre une star sur un grand court. Ça y est, la montagne est là. Oui, j’ai peur et en même temps j’ai toujours rêvé de vivre ça au moins une fois dans ma vie. Trouver une tactique ? Tu parles… Je ne pense pas que Nadal sache qui je suis (en fait si, lire par ailleurs). Les seules vedettes qui me connaissent sont celles de ma génération avec qui j’ai grandi en minimes, en cadets, en juniors. Les Safin, Gonzalez, Ferrero, eux, quand ils me croisent dans le vestiaire, je leur dis quelque chose. Récemment, Marat est venu me voir : “Hey, ça fait plaisir ! Qu’est-ce que tu deviens depuis que tu as arrêté le tennis ?” J’ai rigolé et j’ai répondu : “Je joue toujours mais pas les mêmes tournois que toi. Moi, c’est plutôt le Challenger de Kosice.”
Est-ce que j’ai peur d’en prendre une bonne ? Je sais que ça peut arriver, mais si j’y pense je suis foutu. De toute façon, Nadal est capable de mettre des taules à Ferrer, alors, vous voyez le genre… Normalement, je ne peux pas être complètement ridicule, mais si je suis stressé, si je joue court, je vais me faire cartonner. Je me rappelle qu’à l’US Open l’an dernier j’avais été très mal quand j’avais dû affronter Youzhny. J’étais mené 6-0, 3-0 et là, je n’étais pas du tout relax (il avait perdu 6-0, 6-1, 6-2). Pourvu que ça ne me reprenne pas… »
(I don’t know why they say that Nadal actually does know who he is – ‘lire par ailleurs’ – because I didn’t find anything else in today's issue.)
I like the story when Safin asks him what he’s been doing since he has retired.
Old 05-29-2008, 07:33 AM   #180
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

And Potier in Libération about Nico:
"Devilder, c'est le même que Nadal en plus petit. Un Nadal puissance moins dix. Avec quinze centimètres de moins, quinze kilos de moins, mais le même jeu basé sur un coup droit de gaucher giclant, une très bonne main en fin de course, et beaucoup de courage. S'il arrive à entrer dans le match, à faire des rallyes de fond de court, il prendra énormément de plaisir. Ca peut-être un grand souvenir de sa carrière, même si on le voit pas gagner. Il a passé trois tour de qualif, un premier tour. Il n'a rien à perdre."
http://tennis.blogs.liberation.fr/20...gramme--1.html
I have no time to translate, sorry, but Irina’s French is perfect anyway.
Reply

Thread Tools

Posting Rules