News & articles - Page 3 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 05-03-2008, 07:45 AM   #31
country flag martine2
yawn

martine2's Avatar

martine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond reputemartine2 has a reputation beyond repute
Default Re: News & articles

Knee injuries are delicate, so I hope he'll be ok. But I guess (hope) they know what they're doing
martine2 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 05-03-2008, 05:20 PM   #32
country flag SelvenluvJo
Jo,Dimi,Rica,Ryan

SelvenluvJo's Avatar

SelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond repute

Anyway , The draw is not bad . Good luck Jo , Try your best
SelvenluvJo is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-04-2008, 06:28 AM   #33
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

Great interview with Jo in L’Equipe today!
Quote:
« C’était pas une vie ! »
JO-WILFRIED TSONGA s’était perdu dans l’agitation post-Melbourne. Mais il a ravivé la flamme. Et revient gonflé d’énergie à Rome.

Tiens, il a retiré ses boucles d’oreille. « Non, non, y a pas de fille là-dessous. C’est juste que je grandis. » Venu mercredi « faire son boulot » à Munich, contrepartie de son forfait pour le tournoi, lui-même conséquence d’une lésion du ménisque droit diagnostiquée mi-avril, Jo-Wilfried Tsonga a pris ensuite le temps de se poser. Avant de reprendre le fil la semaine prochaine à Rome, contre Gilles Simon, il a fait le tour de pas mal de questions : la blessure, la « Tsongamania », la terre battue, les textos à Richard Gasquet...

« VOUS AVEZ SOUVENT été blessé par le passé. Comment avez-vous vécu cette période qui se termine mais qui a dû vous en rappeler d’autres (il n’a plus joué depuis sa défaite contre Benneteau le 31 mars, à Miami) ?
– Ben, à vrai dire, je l’ai plutôt bien vécue. J’ai pu couper avec le tennis et ça ne m’a pas fait de mal. Ça m’a permis de me redonner envie de jouer.
– Vous aviez perdu le désir ? Est-ce que trop de tennis tue le tennis ?
– Exactement. Il y en a trop eu et je m’étais lassé. Là, les crocs se remettent à bien pousser et je commence à ne plus en pouvoir de ne pas être sur le terrain. Forcément, tout ce qui m’est arrivé autour du tennis m’a aussi bouffé du jus mais c’est le tennis lui-même qui m’a saoulé à un moment.
– À Miami, une phrase nous avait alerté. Vous aviez dit :“Si c’est ça la carrière et que ça doit durer encore dix ans à ce rythme, waouh !”
– Je commençais à me rendre compte que ce rythme me fatiguait. Il faut aussi bien comprendre que ce que j’avais vécu depuis ma finale à Melbourne, c’était inhumain.
– À ce point-là ?
– Je n’avais pas de temps pour moi. Rien. Pendant les tournois, l’ATP utilisait à fond les quatre ou cinq heures qu’on leur doit par semaine. Je donnais des interviews, après j’allais m’entraîner, après je faisais ma récup, après j’avais encore des autographes à signer, après je passais chez les sponsors... C’était pas une vie !
– Plus de trois mois se sont écoulés depuis votre finale à Melbourne. On peut maintenant avoir du recul sur ce qui vous est arrivé. Que retenez-vous en premier ?
– Que c’est quelque chose de fort de recevoir tout cet amour. Dans la rue, au Congo, partout. Mais c’est un enfer en même temps. Quand tout ça vous tombe dessus du jour au lendemain, c’est super déstabilisant.
– Avez-vous eu peur d’y laisser votre tennis ?
– Si ça avait continué comme ça, c’est sûr que j’allais me perdre. Je ne savais plus si je jouais bien, pas bien, si je m’entraînais bien, pas bien. Donc, il fallait arrêter la machine. Ce que j’ai fait.
– Pensez-vous que la blessure est quelque part venue pour dire stop ?
– Complètement. Je sentais bien que j’étais crevé en arrivant à Miami. J’ai dit à Éric (Winogradsky, son coach) : “Écoute, là, je n’ai plus envie de jouer.” Ça m’était déjà arrivé dans le passé mais à ce point-là, jamais. Bilan : j’ai fait des matches de m…parce que l’énergie positive que j’ai besoin de mettre dans mon jeu n’existait plus. J’étais super négatif, je râlais, j’étais crispé. J’aurais dû ne pas jouer là-bas mais ce n’est pas si facile quand tout le monde veut que vous jouiez. Voilà, maintenant, j’ai appris à dire non. Quitte à être incompris, quitte à décevoir. L’important pour moi, c’est quand même moi !
– Aujourd’hui, vous sentez-vous de nouveau vous ?
– Oui et ça fait un bien fou. Rien que les soirées tranquilles à la maison, c’est tout con mais ça m’avait manqué à un point... Pouvoir se dire : “Qu’est-ce que je fais ce soir ? Oh ben rien, je vais rester peinard sur le canapé à regarder la télé.” J’ai pu aussi retourner au Mans, je suis même allé à la pêche à la truite. Bon, je n’ai rien attrapé mais j’y étais. Et là-bas, ce ne sont pas les trois vaches aux alentours qui me demandent des autographes.
– Aviez-vous l’impression d’avoir changé ?
– Oui mais pas comme si j’avais chopé la grosse tête. C’est juste qu’en voulant me protéger, je me suis fermé aux gens. Je devenais plus distant. Et je n’aimais pas ça.
– La rançon de la gloire, c’est aussi de voir la presse gratter dans la vie privée. Récemment, un journal a parlé d’une amourette avec un mannequin belge...
– Ils peuvent aller gratter, ils n’auront rien. Ce journaliste belge a fait le mariole avec cette histoire. Cette fille, je ne l’ai jamais vue en vrai de ma vie. C’était bidon.
– Il y a aussi eu la polémique avec les Petits As...
– Cette affaire (*) m’a énormément vexé. Ils ont touché à des choses qui metiennent trop à coeur : les enfants, la parole donnée... J’ai laissé tomber les poursuites mais ce qui est sûr, c’est que jamais je n’irai là-bas tant que ce monsieur sera en poste.
– Venons-en à votre blessure au genou. Quand le mot opération a été prononcé, ça a dû vous faire froid dans le dos.
– Ah ça oui ! Je vais jouer à Rome mais l’éventualité d’une opération existe toujours. Il faudra voir comment mon genou réagira après le premier match, après le deuxième.. . C’est comme pour mon dos : si un jour ça ne fonctionne plus, je sais que je peux me faire opérer.
– Certains pensent que cette blessure n’est pas tombée au plus mauvais moment , convaincus que ce n’est pas sur terre battue que vous allez briller.
– Ouais, ouais, j’entends, j’entends. Je ne sais pas comment les gens peuvent penser cela vu que je n’ai plus joué sur terre depuis un moment. Mais bon, je le prends comme un super défi et je pense que je peux en étonner plus d’un. Moi-même j’ai envie de savoir comment je vais m’y prendre, si je vais devoir monter vachement à la volée... Ce que disent les gens, ça ne m’énerve pas, ça ne me fait pas rire non plus. Mais ça me motive. J’ai toujours marché comme ça. Souvent, ma motivation ne vient pas de moi mais de cette envie de contredire les autres. Même avec un peu de mauvaise foi, s’il le faut. On est tous un peu comme ça, non ?
– Mais pensez-vous pouvoir être bon sur terre battue ?
– Il n’y a pas de raison. Je suis aussi endurant que plein de bons mecs, je suis plus puissant que la moyenne, je peux frapper la balle au-dessus de l’épaule et j’aurai, sur terre, plus de temps pour venir au filet.
– Comment avez-vous vécu l’embrouille autour de Richard Gasquet en Coupe Davis ?
– Je trouve qu’on est allé trop loin avec Richard. Bon, d’accord, il aurait pu être plus discret avec son portable ou plus enthousiaste sur le banc, mais je crois que la situation ne lui allait pas et qu’il y a eu des soucis de communication dans l’équipe. Je n’ai toujours pas compris pourquoi il a joué ce cinquième match... Alors ça, aucune idée.
– Il avait demandé à ne pas disputer le quatrième match contre Roddick...
– Ben voilà, ça veut dire qu’il n’était pas dans la configuration pour jouer. De ce que je sais, il y a une personne qui décide dans l’histoire et ce n’est pas Richard.
– Au fait, ce n’était pas vous, au moins, l’expéditeur de textos pendant les rencontres ?
– Mais oui, c’était moi ! Je lui écrivais des trucs du genre : “Je sens que Paulo (Mathieu) va le faire ! Il va gagner !” Le lendemain, quand j’ai lu toute cette histoire sur les textos, j’ai dit : “Merde, c’est ma faute ! Oh ! la la !” (Il fait mine de se cacher sous la table.) »
FRÉDÉRIC BERNÈS
I can try to "translate" it, but I don’t know how to translate "C'était pas une vie"... "It was a rotten life!" maybe?

The little intro says the earrings are gone. "No no, nothing to do with a girl, I'm growing up, that's all". It's an interview he gave in Munich when he came on Wednesday to "do his job" (= when they pull out due to injury, they have to show up to see the doc and do some promo stuff). He took some time to talk about different things: his injury, the Tsongamania, the clay and the SMS he sent to Gasquet during the DC...

Last edited by Truc : 05-04-2008 at 06:40 AM.
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-04-2008, 07:11 AM   #34
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

Here is the first part, it's very long, I need a break - of course, feel free to translate the rest if you're bored (it's not an exact translation, as usual, don't take it too literally!):

You've been injured a lot in the past. How did you go through this new injury break which must have reminded you of other ones?
- Actually, quite well. I was able to take some time off from tennis and it wasn't a bad thing. It gave me back the desire to play.

Had you lost the desire? Does too much tennis kill tennis?
- Exactly. It was getting too much and I was growing tired of it. Now I'm 'starving' again and I can't wait to be back on the court. All the buzz around me off the court wore me out, of course, but tennis itself also was tiring me out at a time.

One thing you said in Miami sounded like a warning sign: 'If that's what a tennis career means and it's going to last ten more years like that, wow!'
- I was starting to realize that all this was wearing me out. You have to understand what I was going through since the final in Melbourne too, it was inhuman.

Was it that bad?
- I had no time for myself anymore. Nothing. During the tournaments, the ATP was trying to make the most out of the 4-5 hours we owe to them every week. I was giving interviews, afterwards I went practicing, then the recuperation phase, then again signing sessions, then I had to visit the sponsors... It was a rotten life!

More than three months have passed since the AO final. We can now judge better what happened to you with the benefit of hindsight. What have you learned from it?
- That it's a strong feeling to get all this love. On the street, in Congo, everywhere. But it's hell at the same time. It's extremely destabilizing when it happens to one over night.

Were you afraid to get out of your game?
- If things had gone on that way, I would have gotten lost for sure. I didn't know anymore if I was playing well or not, if I was training well or not. So I needed to stop. That's what I did.

Do you think the injury occured to say 'Stop!' somehow?
- Absolutely. I knew I was exhausted when I arrived in Miami. I told Eric: 'Listen, I don't feel like playing anymore.' It had already happened to me in the past, but never so badly. And what happened? I played shitty matches because the positive energy I need for my game wasn't there anymore. I was totally negative, I was moaning, I was tight. I shouldn't have played there, but that's not easy when everybody wants you to play. So I've learned to say 'No'. Even if people don't understand, even if people are disappointed. The most important thing for me is myself!

Are you feeling yourself again now?
- Yes, and it feels so good. Just the fact to have some peace and quiet at home. It might sound silly, but I was missing it so much... To be able to say: 'What am I going to do tonight? Oh, nothing, I'll just stay at home and watch TV.' I went back to Le Mans, I even went fishing. I didn't catch anything, but I was there. And the 3 cows around don't ask for autographs at least.
Old 05-04-2008, 08:39 AM   #35
country flag MacArthur
Registered User

MacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond reputeMacArthur has a reputation beyond repute

I've just read it this morning and it's indeed a wonderful interview.

It explains well all his little words about his lack of motivation for tennis that were bothering us during miami and indian wells. It's obvious that that kind of success can be really hard to take on. He probably misjudged the absolute time he needed to mentally recover from his run at Melbourne.

I'm more worried about the knee injury. He talks quite lightly about it. Maybe he is used to live constantly with a threat of an operation with all the problem he had with his back.
Well, that's probably the best way to deal with it but I sure hope he can stay injury-free the longest possible time during his carreer. It would be a nigtmare if he becomes the Mary Pierce of the male french tennis .

And thanks for your effort of translation, Truc . (Even if I can enjoy " la langue de moličre" by Myself )
MacArthur is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-04-2008, 11:57 AM   #36
country flag *julie*
Registered User

*julie*'s Avatar

*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute*julie* has a reputation beyond repute

Here is the second part. I felt free to translate the rest not because I was bored but because I like doing translations. Obviously, it's not an exact translation, as usual, so... don't take it too literally!

Do you feel like you have changed ?
Yes but not like if am big-headed now. It’s just that I was eager to protect myself and I shut down/ cut off from the people. I was getting aloof and I didn’t like that.

The price of fame is also to see the media getting into your private life. Recently, a newspaper talked about a snakewood with a Belgian model..
They can try to get in, they won’t find anything. This Belgian journalist acted like a fool with this story. This girl, I have never seen her in my life. That was phony.

There also have been a polemic with Les Petits As…
This story really disappointed me. They hit things close to my heart: the children, fulfilling promises.. I gave up the legal proceedings but what is a sure thing, I will never go there as long as this man will work there.

Lets talk about the knee injury. When you were told about an operation, it might have sent shivers down your spine.
Oh yes! I am going to play Rome but the possibility of an operation still exists. I will have to see how my knee reacts after my first match, after my second… It’s like for my back: if one day, it doesn’t work anymore, I know I can be operated.

Some people think this injury didn’t appear at the worst period; they are convinced you won’t succeed on clay cos it doesn’t suit your game.
Yes, yes. I ‘ve heard it. I don’t know how people can think this as I haven’t played on clay for a while. But well, I take it like a challenge and I think I can surprise more than one people. Even for myself, I do want to know how I will handle it, if I am going to go to the net… What people say doesn’t piss me off, it doesn’t make me laugh either. It motivates me. I’ve always worked like this. Often, my motivation doesn’t come from myself but from my eagerness to contradict people. Even with a bit of bad faith, if it’s needed. We are all a bit like this, aren’t we?

But do you think you can be good on clay?
There are no reasons for me not to. I am as tough as many good players, I have more power than the average I can hit the ball up the shoulder and on clay, I will have more time to go to the net.

What do you think about the polemic around Richard Gasquet in Davis Cup ?
I think people have gone too far with Richard. Well, I agree he should have been more discreet with his mobile and more enthousiastic on the bench but I think the situation didn’t suit him and there have been problems of communication in the team. I still haven’t understand why he did play the fifth match.. I really have no idea.

He asked not to play the 4th match against Roddick..
So then, it means he was not disposed to play. From what I know, there is someone who decides in the story and it’s not Richard.

By the way, at least it was not you the one sending text messages to Richard during the matches?
But yes, it was. I was writing things like “I feel Paulo’s gonna do it! He’s gonna win!” The day after, when I read all this story about the text messages, I was like “Damn it, It’s my fault! Oh! La! La!” (pretending he was hiding himself under the table)

I know Fran, you are a bit mad at Gasquet because of his behaviour during the CD.. but I am glad to see Jo (and Gael and Fabrice earlier) defending Richard in this (far too exagerated) polemic.
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾
*julie* is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-04-2008, 02:42 PM   #37
country flag SelvenluvJo
Jo,Dimi,Rica,Ryan

SelvenluvJo's Avatar

SelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond reputeSelvenluvJo has a reputation beyond repute

Thanks for your translation . (understand Franch is so happiness)I care about this sentence , " I am going to play Rome but the possibility of an operation still exists" It means they don't make sure the operation is impossble . I'm so worried about this .
Old 05-23-2008, 05:58 AM   #38
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Pas si bon gars
An article about Jo in Libé today and how he has a hard time to deal with all the media requests. Libé is sick of the Tsongamania, so it's a bit negative, but it's interesting because it's different from the usual stuff. The title is a pun upon his name, I don't know how to translate it, but it means something like "not that easy-going", "not that good-natured".
Old 05-23-2008, 06:59 PM   #39
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

There also is a portrait of Jo in the last issue of Sport (but it's not interesting - there is a portrait + Noah talks a little bit about Jo and Richard in an article about the media at the end):
http://www.myfreesport.fr/magazine/ (the one with Noah on the cover)
Old 05-25-2008, 07:49 AM   #40
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

An article about Jo in Deuce:
http://www.atptennis.com/5/en/deuce/may2008/tsonga.asp
Old 05-25-2008, 05:34 PM   #41
country flag SelvenluvJo
Jo,Dimi,Rica,Ryan

SelvenluvJo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Truc View Post
The pics look great . thanks Truc
Old 05-25-2008, 06:26 PM   #42
country flag lilibel13
Registered User

lilibel13's Avatar

lilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond reputelilibel13 has a reputation beyond repute

Quote:
There also is a portrait of Jo in the last issue of Sport (but it's not interesting - there is a portrait + Noah talks a little bit about Jo and Richard in an article about the media at the end):
http://www.myfreesport.fr/magazine/ (the one with Noah on the cover)
THanks truc now i know that he is sponsor of kinder and he will make a spot tv, i will enjoy to see it!!!
lilibel13 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 06-23-2008, 06:20 PM   #43
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

The French nominations for Beijing, he's still officially on the team as expected:
Simple hommes :
Jo-Wilfried Tsonga
Paul-Henri Mathieu
Gilles Simon
Gaël Monfils

Double hommes :
Michaël Llodra - Arnaud Clément
Jo-Wilfried Tsonga - Gaël Monfils
http://www.lequipe.fr/Tennis/breves2...resmo_Dev.html

Last edited by Truc : 06-23-2008 at 07:18 PM.
Old 06-23-2008, 07:12 PM   #44
country flag Alex.
should be empty.

Alex.'s Avatar

Alex. has a reputation beyond reputeAlex. has a reputation beyond reputeAlex. has a reputation beyond reputeAlex. has a reputation beyond reputeAlex. has a reputation beyond reputeAlex. has a reputation beyond reputeAlex. has a reputation beyond reputeAlex. has a reputation beyond reputeAlex. has a reputation beyond reputeAlex. has a reputation beyond reputeAlex. has a reputation beyond repute

Congrats Jo Hopefully he'll be fine to go by then, he wants to play so badly.

Jo-Gael will be a fun doubles team.
m. raonic : b. tomic : d. istomin
Alex. is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 06-25-2008, 08:34 AM   #45
country flag SelvenluvJo
Jo,Dimi,Rica,Ryan

SelvenluvJo's Avatar

Quote:
The French nominations for Beijing, he's still officially on the team as expected:
Simple hommes :
Jo-Wilfried Tsonga
Paul-Henri Mathieu
Gilles Simon
Gaël Monfils

Double hommes :
Michaël Llodra - Arnaud Clément
Jo-Wilfried Tsonga - Gaël Monfils
http://www.lequipe.fr/Tennis/breves2...resmo_Dev.html
I wish he could catch up with the Olympic bus
I can't wait to see him in Beijing.

Thread Tools