Michael Llodra - Page 11 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 05-16-2008, 07:58 PM   #151
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute
Default Re: Michael Llodra

soulage is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 05-17-2008, 09:52 PM   #152
country flag higherlaw
Registered User

higherlaw's Avatar

higherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond repute

Thanks for the scans!! It will improve my French if don't rely on a translation.
higherlaw is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-18-2008, 08:41 AM   #153
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

This interview is very interesting. I already knew some things about micka before, but now I understand better his personnality, his craziness...lol
Well, one thing is sure, I wouldn't have liked to have him as a pupil at school ! lol
What such a nice speech about arnaud.

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-20-2008, 08:05 PM   #154
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

Short interview on the website of the channel France 2

Quote:
A 28 ans, Michael Llodra s’est bien préparé pour les Internationaux de France, où il veut confirmer son bon début de saison. Mais Roland-Garros est un tournoi à part.

- A Hambourg, vous avez battu Guillermo Canas au 1er tour. Une victoire-référence...

- "Une victoire probante. Cela faisait longtemps que je n’avais pas gagné un match en simple, et c’était donc important de le faire. Ensuite, battre quelqu’un comme lui, cela prouve que j’en suis capable. Je le savais, mais c’est toujours bien de le faire sur la surface où je me sens le moins à l’aise. Derrière, je me suis fait un peu mal à l’épaule, une petite tendinite. Ce n’est pas très très grave, mais cela m’a demandé quelques jours d’arrêt. Rien de grave, mais suffisamment pour être diminué et ne pas pouvoir défendre mes chances."

- Vous être un joueur au style offensif. Comment se passe l’adaptation à la terre-battue ?

- "Contrairement aux autres surfaces, sur terre, j’ai besoin de temps de jeu, de refaire des réglages. Encore plus pour moi qui développe un jeu d’attaquant avec le service-volée, je peux moins finir de points au filet, je peux moins gagner de points gagnants avec mon service. Je dois me refaire une caisse physiquement, je dois travailler plus, revoir les glissades. J’ai besoin d’un temps d’adaptation. Il me faut quinze jours. Mon temps d’adaptation est désormais passé, il me reste plus qu’à bien jouer. Mon objectif était d’arriver bien à Roland-Garros."

- Quels sont vos objectifs cette année à Roland-Garros ?

- "C’est difficile d’avoir des objectifs à RG, car cela dépend tellement du tirage au sort. Tu peux tomber contre un Nadal dès le 1er tour. Je vais être juste pour être tête de série cette année. En attendant, tout est possible. j’ai bien battu Almagro l’année dernière, une référence sur terre, l’un des 4-5 joueurs de terre qui peut gagner Roland-Garros. Il y a d’autres conditions qui entrent en jeu, comme le temps. Quand il fait beau, que la terre-battue est rapide, je fais plus de points avec mon service, donc forcément, je me sens plus à l’aise. Mais cela ne veut pas dire que si le temps est lourd, je ne vais pas bien jouer."
Google traduction :
Quote:

28-year-old Michael Llodra is well prepared for the Internationaux de France, where he wants to confirm his good early season. But Roland Garros is a specious tournament.

In Hamburg, you beat Guillermo Canas in the 1st round. A victory-reference ...
"A probative victory . It was a long time that I had not won a singles match, and it was therefore important to do so. Then, beat someone like him, it proves that I am able. I knew, but it's always good to do so on the surface where I feel less at ease. After, I was a little difficult to shoulder, a little tendinitis. This is not very very serious, but it asked me a few days off. Nothing serious, but enough to be dropped and unable to defend my chances. "

You are a player style offensive. How is adapting to clay?
"Unlike other surfaces, on land, I need game time, re-adjustments. Even more to me who develops a game of attacking with the service-fly, I can at least finish points at the net, I can at least win points with my service winners. I have to redo a body physically, I have to work harder, review the slides. I need time to adapt. I must fortnight. My time ' Adaptation is now past, it remains for me to play well. My goal was to get well at Roland Garros. "

What are your goals this year at Roland Garros?
"It's hard to have goals RG, because it depends so much of the draw. You can face against a Nadal from the 1st round. I will be just to be seef this year. In the meantime, is possible. I beat Almagro last year, a reference to earth, one of 4-5 players of land that can win Roland Garros. There are other conditions that come into play, like weather. When it is beautiful, that clay is fast, I make more points with my service, so inevitably I feel more at ease. But that does not mean that if the weather is heavy, I do not play well. "
Old 05-23-2008, 06:54 AM   #155
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

There is an article about the qualification for Beijing in L'Equipe today, I thought they had already qualified with Arnaud because I had read that in his forum, but apparently not.
Quote:
TOURNOI MASCULIN : DU SIMPLE AU DOUBLE Aujourd’hui, trois joueurs sont quasi certains de participer à l’épreuve, eu égard à leur classement ATP : Richard Gasquet (9e), Jo-Wilfried Tsonga (15e) et Paul-Henri Mathieu (19e). Pour la quatrième place, c’est pour l’heure Gilles Simon (36e cette semaine) qui tient la corde. Mais ils sont plusieurs à pouvoir le dépasser grâce à d’éventuels bons résultats à Roland-Garros. Son premier rival est Llodra (40e), mais Mahut (43e), Monfils (48e), Santoro (51e), Grosjean (55e), Gicquel (59e) et Benneteau (65e) ont une petite carte à jouer Porte d’Auteuil.
Le cas le plus complexe est celui de Llodra, qui peut espérer entrer dans la sélection par la porte du simple (à condition de dépasser Simon sans se faire doubler par un autre) ou/et par celle du double. Actuellement 12e mondial en double, il s’aligne à Roland-Garros avec Clément, 13e. S’ils vont loin (au moins en demifinales) et qu’ils rentrent dans le top 10 au 9 juin, ils pourront constituer une des deux équipes de double tricolores. Dans ce cas, l’autre paire serait très probablement composée de Gasquet et Tsonga. Si Llodra se classe seul dans le top 10, il pourra choisir son partenaire, à condition que celui-ci soit classé à l’ATP et qu’à eux deux ils forment – aux yeux de la FFT – une équipe susceptible de remporter une médaille. Llodra inviterait alors sûrement Clément... Enfin, si Llodra n’est pas dixième en double mais qu’il figure parmi les joueurs de simple, il devra jouer avec Gasquet ou Tsonga ou Paul-Henri Mathieu.
Gasquet, Tsonga and PHM are almost safe. In singles, Simon (36) would make the cut right now, but many guys can still get the last Beijing spot instead of him with a good performance in RG: mainly Llodra (40), but also Mahut (43), Monfils (48), Santoro (51), Grosjean (55), Gicquel (59) and Benneteau (65), they all have a little chance.
Llodra’s case is the most complex one. He can qualify in singles if he goes past Simon in the rankings and/or he can qualify in doubles. He’s ranked #12 in doubles atm. He will play with Clément (#13) in RG. If they go far (semi-final at least) and enter the top 10, they will be one of the French doubles team in Beijing and the other team would most probably be Gasquet-Tsonga then. If Llodra is the only French doubles player in the top 10, he will qualify and will be able to choose his teammate with the agreement of the FFT, which means he will also play with Clément. And if Llodra isn’t in the top 10 in doubles after RG, but has qualified in singles, he’ll have to play with Gasquet, Tsonga or PHM.

My question:
If he doesn't qualify in singles AND doesn't enter the top 10 in doubles after RG, he isn't going to Beijing at all?? (And France could have PHM-Simon instead of Clément-Llodra in doubles? )

Last edited by Truc : 05-23-2008 at 08:08 AM.
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-23-2008, 08:43 AM   #156
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

Quote:
Originally Posted by Truc View Post
My question:
If he doesn't qualify in singles AND doesn't enter the top 10 in doubles after RG, he isn't going to Beijing at all?? (And France could have PHM-Simon instead of Clément-Llodra in doubles? )
I've got the same question.

Maybe I'm wrong but I believed that's 6 french guys should be in Beijing : 4 in singles and 2 only for doubles.

If, as I think, the four will be Gasquet, Tsonga, Simon and Mathieu who will be for doubles?? But as I said maybe I'm wrong about the rules.

But It would Stupid if Micka doesn't go in Beijing.
Old 05-23-2008, 11:41 AM   #157
country flag Cerise
Registered User

Cerise has a reputation beyond reputeCerise has a reputation beyond reputeCerise has a reputation beyond reputeCerise has a reputation beyond reputeCerise has a reputation beyond reputeCerise has a reputation beyond reputeCerise has a reputation beyond reputeCerise has a reputation beyond reputeCerise has a reputation beyond reputeCerise has a reputation beyond reputeCerise has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by soulage View Post
Maybe I'm wrong but I believed that's 6 french guys should be in Beijing : 4 in singles and 2 only for doubles.
Je l'écris en français pour être sûre de ne pa dire de bétises...

J'avais lu quelque part que c'étaient 6 joueurs dont 1 double.
Si un joueur se trouve dans le top 10 de double, il permet à son pays de présenter une deuxième paire pour le double.
Cerise is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-23-2008, 01:14 PM   #158
country flag Via
Registered User

Via's Avatar

Via has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Truc View Post
There is an article about the qualification for Beijing in L'Equipe today, I thought they had already qualified with Arnaud because I had read that in his forum, but apparently not.
Gasquet, Tsonga and PHM are almost safe. In singles, Simon (36) would make the cut right now, but many guys can still get the last Beijing spot instead of him with a good performance in RG: mainly Llodra (40), but also Mahut (43), Monfils (48), Santoro (51), Grosjean (55), Gicquel (59) and Benneteau (65), they all have a little chance.
Llodra’s case is the most complex one. He can qualify in singles if he goes past Simon in the rankings and/or he can qualify in doubles. He’s ranked #12 in doubles atm. He will play with Clément (#13) in RG. If they go far (semi-final at least) and enter the top 10, they will be one of the French doubles team in Beijing and the other team would most probably be Gasquet-Tsonga then. If Llodra is the only French doubles player in the top 10, he will qualify and will be able to choose his teammate with the agreement of the FFT, which means he will also play with Clément. And if Llodra isn’t in the top 10 in doubles after RG, but has qualified in singles, he’ll have to play with Gasquet, Tsonga or PHM.

My question:
hey truc... you should check out the mtf link that i posted on 'ranking watch' on arnaud's forum, i think there's more information there... http://www.menstennisforums.com/show...7&postcount=61

there are more than 10x2 players in the doubles draw for sure... the top 10 as i understand get direct entry, i think.

also my understanding is that, because there are two americans and two israelis in the top 10, they will choose each other, while the other 6 will have to choose another countryman... that would mean the current #11 and #12 will also get direct entry. if i am correct then arnaud as a clear #12 will almost certainly qualify directly.

although of course with RG coming up, the rankings can still change considerably, though i don't have on hand by how much...

Last edited by Via : 05-23-2008 at 02:11 PM. Reason: mtf, not atp link, though i did go to the atp website to check doubles ranking points afterwards
Via is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-24-2008, 08:50 AM   #159
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

Well, I don't know, according to the article, one of them needs to enter the top 10 in the doubles ranking, that's the condition for Arnaud to go to Beijing, they don't mention at all that rule with the 2 Americans and the 2 Israelis... I only posted a little part, but it's a long article, with great details about the French "delegation" in Beijing, the trainers, the coaches, etc. - it sounded well-informed to me.

That said, I have no idea of how the doubles rankings work and don't know how unlikely it is to have both of them out of the top 10 after RG?
Mika still has a decent chance to qualify in singles anyway because Gilles has a tough 1st round in Roland (Stepanek), but he'd have to play without Arnaud.
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-24-2008, 06:39 PM   #160
country flag Hangdog
Registered User

Hangdog's Avatar

Hangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond reputeHangdog has a reputation beyond repute

These tennis rules are always too confusing...
Anyway Micka says it's 95% sure that they will qualify and play in Beijing together with Arnaud.

"Avec Arnaud, j'ai plus de chances de ramener une médaille en double, mais si je peux le faire en simple... Il y a les quatre meilleurs joueurs de simple, et deux équipes de double. Pour l'instant, je suis 5e, et il ne reste qu'un tournoi. C'est très serré. On a 95% de chances d'être qualifiés en double."
(Full article)

Nicolas Devilder

Hangdog is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-25-2008, 07:30 PM   #161
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

The doubles draw is out. They'll play against Cuevas / Horna

Their quarter :

Bob Bryan USA (1)
Mike Bryan USA (1)
v
Rohan Bopanna IND
Aisam-Ul-Haq Qureshi PAK

Paul Hanley AUS
Todd Perry AUS
v
Thierry Ascione FRA
Florent Serra FRA

John Isner USA
Sam Querrey USA
v
Potito Starace ITA
Filippo Volandri ITA

Jonathan Eysseric FRA
Adrian Mannarino FRA
v
Christopher Kas GER (15)
Rogier Wassen NED (15)

Lukas Dlouhy CZE (9)
Leander Paes IND (9)
v
Sanchai Ratiwatana THA
Sonchat Ratiwatana THA

Tomas Behrend GER
Tomas Cibulec CZE
v
Jose Acasuso ARG
Sebastian Prieto ARG

Ivo Minar CZE
Jiri Vanek CZE
v
Robert Lindstedt SWE
Jarkko Nieminen FIN

Pablo Cuevas URU
Luis Horna PER
v
Arnaud Clement FRA (7)
Michael Llodra FRA (7)

Last edited by soulage : 05-25-2008 at 07:38 PM.
Old 05-27-2008, 12:15 AM   #162
country flag Via
Registered User

Via's Avatar

Via has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Hangdog View Post
These tennis rules are always too confusing...
Anyway Micka says it's 95% sure that they will qualify and play in Beijing together with Arnaud.

"Avec Arnaud, j'ai plus de chances de ramener une médaille en double, mais si je peux le faire en simple... Il y a les quatre meilleurs joueurs de simple, et deux équipes de double. Pour l'instant, je suis 5e, et il ne reste qu'un tournoi. C'est très serré. On a 95% de chances d'être qualifiés en double."
(Full article)
we can guess all we like, but mika sure is good at simplifying things for us.

good luck with the draw... they can go all the way to the quarters, or they can fall pretty soon to some south americans
Via is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-27-2008, 04:23 PM   #163
country flag higherlaw
Registered User

higherlaw's Avatar

higherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond repute

Mika is leading the RG stats for aces: 21
He's in a three-way tie for 8th place for serve speed leaders: 214kmh

You can find these stats at the bottom of the RG home page.
Old 05-30-2008, 02:54 PM   #164
country flag higherlaw
Registered User

higherlaw's Avatar

Into the round of 16 after beating Bolelli. He threw all his shirts in crowd, quite a happy guy.

In a few hours he's on for doubles with Arnaud. Let's hope that high is still there!
Old 05-30-2008, 06:22 PM   #165
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

He can focus on single now. Gulbis next round.
Reply

Thread Tools

Posting Rules