2007 Davis Cup Quarterfinal - Russia def France 3-2 - Page 15 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

View Poll Results: DC: Who should Forget select for the tie against Russia?

Richard Gasquet (#16 in singles, #100 in doubles) 32 91.43%
Sébastien Grosjean (#51 in singles, #132 in doubles) [Forget should get him to w/d from Houston] 9 25.71%
Arnaud Clément (#53 in singles, #25 in doubles) 18 51.43%
Michael Llodra (#79 in singles, #29 in doubles) 17 48.57%
Fabrice Santoro (#57 in singles, #10 in doubles) [Forget should forgive and forget ] 13 37.14%
Paul-Henri Mathieu (#63 in singles, #234 in doubles) 20 57.14%
Gael Monfils (#49 in singles, #399 in doubles) 6 17.14%
Julien Benneteau (#46 in singles, #52 in doubles) 13 37.14%
Gilles Simon (#40 in singles, #213 in doubles) 6 17.14%
Others: Marc Gicquel (#42, #238), Nicolas Mahut (#94, #58), Florent Serra (#66, #163), etc. 3 8.57%
Multiple Choice Poll. Voters: 35. You may not vote on this poll

Reply

Old 04-08-2007, 08:42 PM   #211
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute
Default Re: 2007 Davis Cup Quarterfinal - Russia def France 3-2

Forget was lyrical about Seb indeed. ^^ The moving love declaration at the TV camera, then "j'ai passé 4 heures de bonheur sur la chaise à le regarder" ("I spent 4 hours happiness watching him from my chair today" - I'm not sure he enjoyed the whole 4 hours)...

It was so frustrating such an unpredictable tie ended up with an onesided match. The Great Tarpi could have saved everybody's time and picked Safin earlier, the way he was playing today.

Forget means they are one of the 4 best teams in the world though, it's just unfortunate they always have to play the best team in the world every year. Seb apparently told him he will try to play doubles more often so they have this option for the future.
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 04-08-2007, 09:32 PM   #212
country flag Via
Registered User

Via's Avatar

Via has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond repute

unbelievable

in the end nothing could beat the trump card that russia always had under its sleeve

Quote:
It was so frustrating such an unpredictable tie ended up with an onesided match. The Great Tarpi could have saved everybody's time and picked Safin earlier, the way he was playing today.
yes it's like a good movie that goes the length... but with an abrupt end

but good on seb, awesome comeback looking at the scores i thought he was gone after 3 sets. hope that result will do him good on the clay now.

Quote:
Seb apparently told him he will try to play doubles more often so they have this option for the future.
i don't believe it... it's not like he hasn't played or won in doubles in his career. he needs to get a lot fitter to accomodate both singles and doubles... that's a demanding new year's resolution if there can still be one
Via is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-08-2007, 09:37 PM   #213
country flag Via
Registered User

Via's Avatar

Via has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond repute

oh oh... btw, congrats russia
Via is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-08-2007, 10:00 PM   #214
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

I didn't see paulo's match, I didn't want him to lose again, I was right. The other match have been too hard for my nerves.

Two things about this week-end:

1/ Seb it's good to see him again in form.
2/ Richard is pathetic. Not able to play 2 matches in 3 days... at 20... it's a shame, he's a joke. He can't pretend to become a champion.

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 04-09-2007, 05:52 AM   #215
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

The last part about the champion thing is so , I won't even comment it.
You don't know either the circumstances why Richard didn't play, do you?
First, Youzhny wasn't looking good on Sunday either, the journalists said he was almost limping and aching all over at breakfast on Sunday, so it looks like Friday's match really was exhausting, it was not only Richard.

And anyway, listen again to how Forget was speaking of him on Saturday (in comparison to his other interviews) even before he talked to him to know how he felt for Sunday, it wasn't very supportive all of a sudden, it couldn't have been more obvious he preferred to have Seb in singles after having lost the doubles.

Richard seems to be the kind of guy who rather needs a kick in the ass, so if his captain didn't look very eager to have him for that match, no surprise for me he didn't play.

Last edited by Truc : 04-09-2007 at 07:04 AM.
Old 04-10-2007, 07:08 AM   #216
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

The summary in L'équipe yesterday (Forget also confirmed he remains DC captain):
Quote:
Un week-end à rebondissements : la rencontre en questions. – De la déconfiture de Gasquet à la vaine résurrection de Grosjean, retour sur une défaite marquante à bien des points

POURQUOI GASQUET N’A PAS JOUÉ ?
Le joueur invoquait hier « une douleur à l’orteil » qui s’était réveillée lors du match de vendredi face à Youzhny. Mais si Guy Forget voulait bien accorder une certaine réalité à ce bobo, le capitaine français préférait parler d’un « état général touché ». Lui qui voulait entendre un discours de révolte avant de sélectionner son leader s’était « très vite » rendu compte samedi soir qu’il ne pourrait pas compter sur lui. « Il y avait un énorme point d’interrogation », synthétisait le capitaine, refusant de s’épancher sur l’inquiétude que pouvait susciter un organisme aussi marqué par un seul match difficile. « Je ne peux pas répondre à cette question », temporisait Forget pour ne pas en dire plus sur le cas assez troublant du numéro 1 français. Gasquet refusait lui aussi de s’étendre sur le malaise provoqué par son mauvais week-end moscovite. « Je n’étais pas dans de bonnes dispositions et à un moment, il fallait être réaliste et honnête. Je voyais que Sébastien était bien. Et, au final, ça s’est révélé être un choix judicieux. Sur ce week-end, je n’ai rien à me reprocher. Je vois que j’ai perdu 8-6 au cinquième set. Il m’a peut-être manqué de l’audace, un meilleur service, un meilleur retour, mais ça passera un jour… »
Sur la question du leader qui a fait défaut à son équipe, Gasquet, là non plus, ne se laissera pas entraîner sur une piste polémique. « Regardez chez les Russes. Il n’y a pas de leader. Davydenko, numéro 4 mondial, a perdu lui aussi en simple. Et ils ont gagné la rencontre à quatre… »
PEUT-ON DISCUTER DES CHOIX DE FORGET ?
On pourra toujours disserter sur les éventuelles fautes de management d’un capitaine qui n’aura durant toute la préparation jamais fait jouer en situation de match une paire inédite de double Llodra-Grosjean. Ou qui, faute d’avoir anticipé sur les choix russes (notamment celui de Youzhny le premier jour ou de Safin à la fin), n’aura peut-être pas idéalement préparé ses troupes. Et qui aura reconnu lui-même ne pas avoir su appréhender le léger malaise Gasquet. « J’aurais dû m’en douter (de sa mauvaise entame de match) quand je l’ai entendu parler jeudi », dira Guy Forget… pas assez perspicace pour retravailler au corps son leader.
Mais sa décision principale – choisir Grosjean au détriment de Clément pour se réserver le choix d’un troisième homme en simple – a finalement tenu à l’épreuve des faits. C’était un sacré pari que de démonter une équipe de double au long cours au profit d’un ex-numéro 1 français en manque de résultats sur le circuit. Double moyen (et défaite), simple héroïque (et victoire) : le bilan peut sembler neutre. Mais il a emballé le capitaine, dithyrambique hier sur Sébastien Grosjean. « Il m’a procuré quatre heures de bonheur et a montré l’exemple à toute l’équipe. Il était surpris quand je lui ai annoncé mon choix en simple, mais il a réagi en bon petit soldat. Et j’ai été ébloui de le revoir jouer comme ça, avec un tel engagement physique. J’espère que ce match va lui redonner de la confiance et de l’envie. Il va en regagner des matches, Seb ! » Défendant ardemment son ancien leader, le capitaine tenait également à mettre fermement les choses au point sur les doutes liés à sa présence. « Que les journalistes se posent des questions, c’est normal. Mais que des gens du milieu remettent tout en question de manière sournoise… Certains ont trop parlé. Ceux qui ont voulu dénigrer la vraie valeur de Sébastien lui ont manqué de respect. Se servir de son âge, c’est osé ! Je ne trouve pas ça bien… »
MATHIEU, RELANCE OU MALÉDICTION ?
Le Strasbourgeois a enfin gagné contre un Russe en Coupe Davis, mais n’a toujours pas vaincu le signe indien dans le match décisif face à eux. Il a initié l’espoir contre Davydenko et tiré le rideau sur les dernières illusions. La faute à Safin. « C’est dommage d’avoir perdu le premier set accroché. Après, il n’y avait rien à faire, le mec était injouable. Je ne pensais pas qu’il allait si bien jouer. Lors des derniers Masters Series aux États-Unis, franchement, il était mauvais. S’il avait joué comme là-bas, je lui aurais mis trois petits sets. Mais ici, chez lui, il a un truc en plus. » « C’était lui le patron, et il était supérieur partout à Paul-Henri, ajoutait Forget. Dans ce cas-là, on dit juste bravo. »
Contre Youzhny en 2002, Mathieu devait se remettre d’une tragédie en cinq sets. Contre Andreev en 2005, il lui avait fallu composer avec une terrible humiliation en trois sets. Là, avant de partir disputer les qualifications de Monte-Carlo, il ne se laissera pas longtemps déstabiliser par ce revers trop logique. « Ce n’est pas moi qui ai perdu la rencontre ce week-end. “Richie” (Gasquet) n’était pas loin. Pareil pour le double. Mais je n’ai pas de bol. Comme je suis le numéro 2, c’est toujours moi qui joue en dernier ! »
ET MAINTENANT ?
Au delà du constat que les Russes sont meilleurs et qu’il situe la France « à la quatrième place mondiale », Guy Forget ne prenait pas cette élimination comme le prétexte au grand chambardement. Il voyait Grosjean « encore là pour quelque temps » et semblait surtout vouloir axer sa réflexion sur le double en incitant tous les protagonistes à en jouer plus sur le circuit. Pour enrichir ses possibilités, il livrait aussi un nouveau nom pour l’avenir : Julien Benneteau, « qui peut à tout moment rentrer dans cette équipe ».
FRANCK RAMELLA
Old 04-11-2007, 02:13 PM   #217
country flag higherlaw
Registered User

higherlaw's Avatar

higherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond reputehigherlaw has a reputation beyond repute

there's a link the first post of this thread to some good pics thanks to member {Annie}.

http://www.menstennisforums.com/show...t=99556&page=2
higherlaw is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 06-29-2007, 06:13 AM   #218
country flag imike24
Registered User

imike24 is on a distinguished road

Thank for the url!

Thread Tools

Posting Rules