Soderking Interviews, News & Articles Thread - Page 15 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 06-17-2013, 03:54 PM   #211
country flag AgnRus
Registered User

AgnRus's Avatar

AgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond repute
Default Re: Soderking Interviews, News & Articles Thread

can someone translate this?
(yes, I know that Robin is not going to play soon (maybe he will never come back), but still curious)

http://video.eurosport.se/tennis/cou...81/video.shtml
AgnRus is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 06-24-2013, 06:51 PM   #212
country flag MaxPower
Registered User

MaxPower's Avatar

MaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by AgnRus View Post
can someone translate this?
(yes, I know that Robin is not going to play soon (maybe he will never come back), but still curious)

http://video.eurosport.se/tennis/cou...81/video.shtml
They talked almost nothing about Robin in that whole segment. Robin said he didn't watch much of RG but that the result was expected on the men's and women's side. Host asked him how it felt to be the only guy who's defeated Nadal in RG.

He said he'd rather be the guy who won 8 titles than being known as the guy who beat the guy who won 8 titles. Yet they all agreed it was a nice achievement.

Then he said he thought that Tsonga's win over Federer wasn't that unexpected. He also rather wanted Tsonga vs Nadal in the final than Ferrer vs Nadal because as he said Tsonga has a big forehand and serve while Ferrer pretty much has to win vs Nadal playing Nadal's own game and that's very hard.

He had some interesting opinions on the top player dominance and that it's hurting small tournaments. If small tournaments can't get a star almost no-one cares about them. So he said many ATP 250s would probably prefer to be exhibition tournaments

Thought it was important to have interests outside of tennis and kinda wish he had thought about that earlier. They were impressed with Ancic that managed to land a degree while still playing tennis.

For Wimbledon he believed more in Federer and Murray. Edberg then came and talked abit about serve and volley and the people in the studio all agreed that the returns today are too good so it's hard to be successful with S&V so many players don't train it much.

He said about grass that the courts are better these days and play more like hardcourt so it's easier to adapt. He didn't play any warm-up tournaments himself mostly because he's done well in RG the past years as active player. He also thought that it's gotten easier every year to adapt and thought that veterans can have a slight edge. He still didn't have much faith in Tommy Haas having a real chance of winning Wimbledon.

The commentator Alsterback had some interesting idea that it's tricker to get nervous on grass and Robin agreed since it's harder to "keep the ball in play" and play defensivly. He also thought that some players like Federer are insanely hard to play on grass because his slice is so efficient and they compared to RG where it was almost useless and players like Tsonga had no problems at all with it.

Then some credit to veteran Anders Järryd and Robin was impressed that he could stay so high tanking in BOTH doubles and singles.

Nothing about his own comeback. Maria Tomsvik wished him good luck and so forth at the very end of the show. And I know from before Soderling has been hitting with the other guy, Magnus Alsterback (Eurosport commentator & friend). Also think Robin looked healthy! So some hope at least, I'm crossing some fingers for autumn indoor season but not sure there is time.
MaxPower is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 06-24-2013, 08:29 PM   #213
country flag AgnRus
Registered User

AgnRus's Avatar

AgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond reputeAgnRus has a reputation beyond repute

MaxPower, thank you so much!
Old 09-25-2013, 08:59 AM   #214
country flag AgnRus
Registered User

AgnRus's Avatar

Nu satsar Söderling på nya bollar

Tennisstjärnan Robin Söderling har förlikat sig med tanken att karriären kan vara över.
Men tolka inte det som om han gett upp hoppet om comeback.
– Jag vet att kroppen kommer bli helt bra och det ger mig ett lugn, säger den tidigare världsfyran som under sitt långa uppehåll bland annat utvecklat en ny boll som ska minska skaderiskerna.

Den är godkänd av ITF (Internationella tennisförbundet) och även om den kan användas på alla Grand Slam- och ATP-turneringar är det fortfarande mest en dröm. Min tanke är inte att bli rik på det här utan att ge tillbaka lite till svensk tennis genom att nå ut till klubbarna, säger Robin.

Han fyllde 29 år i augusti och det är drygt två år sedan han spelade sin senaste turnering.

– Även om tiden gått snabbt är jag inte lastgammal. Det finns många, ja, i alla fall flera spelare som är över 30 år och som varit borta länge och som gör bra resultat.

Robin är frisk från körtelfebern men kroppen har inte återhämtat sig fullt ut och han kan ännu inte träna för fullt.

– Jag blir sakta bättre men den sista biten är seg. Kör jag med hög intensitet kommer mattheten tillbaka. Det är som om kroppen har ett försvar som säger ifrån. När jag förut hörde Per Elofsson och andra berätta hur de kände sig kunde jag inte sätta mig in i det men nu förstår jag precis.

Läkarna säger att Robin en dag ska få tillbaka alla sina krafter men vet inte hur lång tid det tar.

– På ett sätt hade det kanske varit en lättnad om loppet varit kört. Då hade jag kunnat släppa alla tankar kring tennis och bearbeta det.Nu är det kanske, kanske inte, kanske...

– Jag skulle i och för sig kunna bestämma mig i för att skita i det här men det vill jag inte göra så länge chansen finns. Ibland har jag tänkt att det kanske skulle vara bäst att jag gick ut och sa att jag lägger av men i bakhuvudet ha kvar tanken på comeback.

Du menar för att slippa alla frågor och för att kroppen kanske slappnar av på ett annat sätt?

– Ja, både och.

Har du satt en deadline för när du måste kunna träna för fullt för att hoppet om comeback inte ska överge dig?

– Nej, det skulle bara sätta press och tänk om jag skulle känna mig hur stark som helst en månad efter en sådan där deadline.

Jag har fått många mejl och samtal från personer som säger att de kan hjälpa dig och du har väl...

Robin skrattar och bryter av frågan.

– Det har varit tusentals mejl. Jag har testat massor av saker och sen finns det de som skulle bota mig på telefon. Det skulle ta bara fem timmar och kosta mig 100 000 kronor.

Och?

– Nej, det där trodde jag inte på. Men samtidigt tänker man någonstans, tänk om det där hade funkat. Det hade ju lätt varit värt hundratusen att bli frisk.

Du levde med och för tennis dygnet runt – hur har du hanterat omställningen?

– Man har ju hört att den del blir nästan knäppa då de inte längre kan tävla men det är ju ändå inte så att livet tar slut då. Eftersom jag inte slutat kan jag jag inte veta exakt hur det kommer att kännas men hälsan är viktigast och det tänker man nog inte på förrän man mår riktigt dåligt.

Precis som så många andra idrottare mitt uppe i karriären hände det att den tvåfaldige Grand Slam-finalisten under de mest hektiska perioderna såg fram emot pensionering eller åtminstone en lång period under vilken han skulle slippa baksidorna med en elitkarriär.

– Nu saknar jag allt det där som jag såg fram emot att slippa.

Vad saknar du mest?

– Pressen, det där att allt jag gjorde syftade till att jag skulle komma så bra förberedd som möjligt till en tävling. Kan jag äta ett äpple nu? Kan jag göra det eller det? Allt var avvägningar för att jag skulle prestera så bra som möjligt på banan.

Kommer du att få uppleva den stora utmaningen igen om du inte gör comeback?

– Nej, i alla fall inte på samma sätt och det är inte heller viktigt för mig. Jag är enorm tävlingsmänniska i tennis men inte annars. Man kommer snabbt in i nya rutiner och även om jag under första tiden av mitt uppehåll inte hade så mycket tålamod utan mest tänkte på att komma tillbaka vänjer man sig vid en annan tillvaro.

Det har inte minst dottern Olivia sett till.

– Hon är elva månader och sex dagar, säger Robin som strålar då han berättar om sin och sambon Jenni Moströms ögonsten.

– Den här tiden är fantastisk och det händer hela tiden nya saker.

När du gör comeback kan du inte träffa familjen lika ofta?

– Jag skulle ta med familjen så mycket som det går, ja, alltså så mycket som det går för ett litet barn att resa. Men visst skulle det bli en viss omställning igen, säger Robin som under det senaste året ägnat mycket tid åt att utveckla ”RS – all court''.

– Jag har alltid varit materialare och även om det finns bra bollar på touren är det ingen som varit exakt som jag tycker att en boll ska vara. Tunga bollar ger kontroll men sliter på kroppen och lätta bollar flyger iväg. Därför ville jag ta fram en lätt boll som ger kontroll och är skonsam mot kroppen.

Och?

– Jag är helnöjd och har också fått mycket positiv feedback av alla som testat dem.

http://www.svd.se/sport/soderling-sa...ar_8551582.svd
--------------------------

Guys, retell, please!
All these rumors about Bercy were not true, if I understood correctly.
Old 10-10-2013, 05:37 AM   #215
country flag AgnRus
Registered User

AgnRus's Avatar

http://www.svt.se/nyhetsklipp/sport/article1519804.svt

Is there any news in this video? or not?
Old 10-15-2013, 03:07 PM   #216
country flag MaxPower
Registered User

MaxPower's Avatar

MaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond reputeMaxPower has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by AgnRus View Post
http://www.svt.se/nyhetsklipp/sport/article1519804.svt

Is there any news in this video? or not?
I'd say no. It's a good interview but he's dodging the main question.

He says there is still no recovery when he trains hard. He doesn't want to set a time limit on his return. He's pretty happy with his life blabla. Time for other things. Doesn't feel stressed anymore about coming back.

I guess one alarming thing is he said on the topic of keeping in shape that his jeans feel a less tight these days. Sounds like he lost some weight. Unfortunately building muscle takes time and I dunno if he ever will get back to his top shape of 2010-2011. Doctors couldn't help him much. Some speculation that those 4 weeks or so he played with mono really pushed him over the edge.

He wants to come back and he wants to end his career on his own terms. When pushed on the question about "what is realistic?" he said: Well retiring might be the realistic option. (alarming!) Yet he also took some inspiration from Haas and thought that one positive thing is these 2 years off could maybe have bought him another year or so. Still refuses to set a timelimit but says he knows it's getting harder for every passing day

One positive thing is he says in practice it can still feel as good as 2011. Says tennis is like cycling so it still feels really good. But also says you can't really practice the match situations

Also touches on the doping topic but just says he doesn't care or read much news. Says most athletes suffer that kind of negative attention when something like this happens and caring about it takes him nowhere.
MaxPower is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 11-06-2013, 05:27 PM   #217
country flag AgnRus
Registered User

AgnRus's Avatar

from an interview with Jonas Bjorkman :

.......
-Any news on Robin Soderling, have you seen him recently?

- He wants to be back, there’s no doubt. Every time we come to Bastad or Stockholm, he more or less disappears because he doesn’t want to be too close. But I practised with him two weeks before the tournament.

He plays maybe twice a week but very very slow. Maybe five, 10 minutes then he rests for 10 minutes. So he’s still suffering from his illness and it’s a shame. Because the way he hits the ball, if he’s able to be completely healthy, it’s no doubt that he’ll be top 20 in six to eight months because he hits the ball so well.

He has to do a lot of work obviously because he’s dropped so many kilos because he has no muscles left. His physique is not there, he has to do a lot, but once he gets to that stage he can be top 20, I think even top 10.

http://www.sport360.com/tennis/jonas...tennis-history
Old 11-10-2013, 02:33 AM   #218
country flag swedes_rule
Registered User

swedes_rule's Avatar

swedes_rule has a reputation beyond reputeswedes_rule has a reputation beyond reputeswedes_rule has a reputation beyond reputeswedes_rule has a reputation beyond reputeswedes_rule has a reputation beyond reputeswedes_rule has a reputation beyond reputeswedes_rule has a reputation beyond reputeswedes_rule has a reputation beyond reputeswedes_rule has a reputation beyond reputeswedes_rule has a reputation beyond reputeswedes_rule has a reputation beyond repute

Thanks for sharing

i still dont think he'll be able to come back to the level he was before but its always nice to hear news
Old 10-30-2014, 05:04 PM   #219
country flag shootingstar123
Registered User

shootingstar123 is on a distinguished road

https://www.youtube.com/watch?v=LyFd...ature=youtu.be

Interesting Interview.
shootingstar123 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules