Interviews, audios, videos... - Page 49 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 01-30-2013, 08:11 AM   #721
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute
Default Re: Interviews, audios, videos...

Interview in l'equipe the writed version to help you to translate

Quote:
« Tu peux croire à l’impossible »

ARNAUD CLÉMENT, tout jeune capitaine de l’équipe de France qui affronte Israël à Rouen pour le compte du premier tour, à partir de vendredi, résume ainsi sa passion pour la Coupe Davis.

Peu de choses ont fondamentalement changé dans le fonctionnement de l’équipe de France depuis que Guy Forget a laissé sa chaise de capitaine à Arnaud Clément. « Pas de modification considérable, confirme, goguenard, Michaël Llodra. Ah si ! Désormais, on est obligés de manger des graines ou des raisins d’Ouzbekistan au petit déjeuner. » Pour le reste, Clément croit aux mêmes vertus que son prédécesseur : travail, sérieux et dynamique de groupe. Lui aussi mouille le maillot, comme hier, à Rouen, lors d’un échauffement « volley-ball » en configuration tennis. Mais si les leitmotivs restent peu ou prou les mêmes, les mots, eux, n’appartiennent qu’à lui. Tour d’horizon à J – 2 de sa première journée sur la chaise.
ROUEN

de notre envoyé spécial

« LE CAPITAINE CLÉMENT est-il prêt pour ce premier tour ?

– Sincèrement, je pense que oui. Après, je vais me retrouver dans des situations que je n’ai jamais rencontrées. J’en ai déjà vécu certaines, comme composer mon staff ou bâtir ma première sélection. Après, me retrouver sur la chaise, parler au joueur aux changements de côté, trouver les mots quand ça va mal, là je suis encore dans l’inconnu. Mais si le boulot a été fait avant, il n’y a pas de raison que ça se passe mal.

– C’est quoi, “le boulot avant” ?

– Bien connaître les mecs, avoir beaucoup parlé avec leur coach, bien connaître les mots ou les phrases qui les toucheront… On ne peut pas arriver et dire : “On va voir comment ça se passe”. Mais j’ai eu une situation confortable : j’ai été nommé longtemps à l’avance (en juin) et j’ai eu le temps de bosser. J’étais à Wimbledon, à l’US, à Bercy, à Melbourne, ça fait beaucoup de semaines au contact des joueurs et des entraîneurs.

– Il vous fait peur, ce premier tour ?

– Franchement, non. Mais ça n’a pas de rapport avec l’adversaire. C’est parce que je suis rassuré par toutes les discussions que j’ai eues avec les joueurs.

– Aux changements de côté, vous serez plutôt Forget ou plutôt Tarpischev ? (*)

– Je ne peux donner une réponse tranchée. Ça dépendra du joueur. J’ai déjà pris des infos. J’étudierai la sensibilité du mec, ce qu’il aime ou pas qu’on lui dise, etc. Mais j’ai déjà beaucoup observé comment agissent leurs entraîneurs avec eux. Certains communiquent beaucoup, d’autres moins. Les mots qu’ils emploient, aussi, sont très importants. Il ne faut pas non plus oublier les yeux. Dans des moments comme ça, beaucoup de regards sont échangés, et ils sont tout aussi importants que les mots.

– Rassurer le joueur sur sa chaise, c’est ça le plus important ?

– Ça compte énormément. Parfois, on s’accroche à un schéma de jeu mais il ne marche pas tout de suite. Mais il paiera plus tard. C’est là que c’est primordial d’avoir un capitaine qui te parle et te conforte.

– Vous l’avez vécu comme joueur ?

– Bien sûr. Notamment contre Roddick, en demies à Roland, en 2002. Au début, j’étais tellement tendu que j’étais dominé. Mais Guy a martelé son discours sur le choix tactique. Il voyait bien que rien ne sortait de ma raquette mais que c’était uniquement une question de nervosité. Après, le match a basculé… Mais c’est dans des moments comme ça que la qualité de la relation capitaine-joueur est primordiale.

– Il existe deux types de capitaines : ceux qui disent très tôt à leurs joueurs qui va jouer, pour qu’ils se préparent en toute connaissance de cause. Et ceux (comme l’était Forget) qui les maintiennent sous pression jusqu’au mercredi soir. Quel capitaine serez-vous ?

– Je n’ai pas de plan préétabli. Je ferai au cas par cas. Si là, la sélection est très claire dans ma tête, je le dirai tout de suite aux joueurs. Sinon, j’attendrai. Ce qui est certain, en revanche, c’est que je partirai chaque fois avec cinq joueurs. Comme pour ce premier tour.

– Justement, Jérémy Chardy peut-il se retrouver ce week-end dans les quatre ?

– Je pars avec cinq joueurs sur la même ligne d’égalité. Oui, Jérémy peut être dans les quatre.

– Ce que vous avez vu en Australie vous rend optimiste ?

– J’ai une chance incroyable, celle de pouvoir me poser des questions de sélection. Quand on voit que je ne retiens pas dans les cinq un joueur de la qualité de Gilles Simon, qui est 15e mondial, ça veut tout dire. Après, ça s’explique : Gilles a des douleurs un peu partout et je n’ai pas envie qu’il se pète. Pas envie de prendre un risque pour lui et pour l’équipe.

– Que pensez-vous de l’équipe d’Israël ?

– Je connais très bien Dudi Sela, que j’ai affronté l’an dernier, et leur double, que je connais aussi par cœur. Avec “Mika”, on avait perdu contre eux en finale de l’Open d’Australie 2008. Je suis donc allé voir Weintraub, qui a battu deux Japonais du top 100, l’an dernier, dans le match de barrages. À Melbourne, il s’est qualifié, il a passé un tour. Il est très solide. Avec lui, il n’y aura pas de surprise : pas d’arme majeure, pas de faiblesse. Contre Israël, sur le papier, y a pas match. Mais les matches, on ne les gagne pas sur le papier.

– Avez-vous échangé avec Amélie Mauresmo sur votre premier capitanat ?

– Un peu. On a vécu les mêmes trucs, notamment créer notre staff. On ne s’est pas vraiment donné des conseils, on a plus partagé notre expérience. Et on a plus de points communs que de différences.

– Lesquels ?

– Je suis fier de ma carrière mais elle est incomparable avec celle d’Amélie. Je trouve qu’elle aborde son job avec énormément d’humilité. Elle n’arrive pas en disant : “Poussez-vous, je suis Amélie Mauresmo !” Il y a beaucoup de réflexion chez elle pour être la meilleure possible. Pour être numéro 1 mondiale, il faut un degré d’exigence énorme. Elle l’a gardé comme capitaine. Sans me comparer à elle, j’ai la même démarche.

– Quelle relation entretenez-vous avec la Coupe Davis ?

– Je n’ai jamais fait partie des équipes de France de jeunes. Ce qui a été primordial en Davis, c’est la manière dont j’ai été mis en confiance. La première fois, j’avais été invité par Éric Deblicker. J’étais juste là en observateur. C’était à Nîmes, en avril 1999, pour la rencontre contre les Pays-Bas. La veille, j’avais eu mon permis moto. Donc, j’y étais allé en moto ! Après, j’étais cinquième pour la demie contre le Brésil. Ensuite, j’avais passé un ou deux jours à Nice pour la finale. Deux mois plus tard, j’étais dans l’équipe pour le premier tour au Brésil et je jouais mon premier match, pour du beurre. Ma première vraie sélection, c’est la Belgique, en 2001, juste après ma finale à l’Australian. En fait, j’ai été intégré progressivement.

– Mais ça a été un coup de foudre ?

– Tout de suite, ç’a été une passion. La Davis, c’est envoûtant. C’est électrique. J’ai toujours eu le sentiment de jouer pour mon pays. Et ça décuple tout ce que tu peux ressentir, en négatif et en positif. Après certaines défaites, j’ai vécu les moments les plus dures de ma carrière. Rien n’est pire que de perdre le troisième point, celui qui scelle la défaite. Ça m’est arrivé, contre l’Espagne, en 2004.

– Oui, mais c’était Nadal en face !

– Sauf qu’à l’époque, il n’avait pas encore gagné Roland. Bon, évidemment, après, on a vu qu’il n’était pas mauvais sur terre… (Rire.) Mais sur le coup, la défaite est très dure à vivre. C’est même encore assez frais dans ma mémoire… Les sensations d’impuissance sur le court, je les ressens encore. Je me souviens exactement de ce que me disait Guy, à 6-4, 6-1, 5-0 contre moi : “Écoute, Arnaud, là, tu vas commencer un travail de fourmi !” Et moi, eh bien, j’y ai cru ! J’ai gagné les deux jeux suivants, on croyait vraiment qu’on allait revenir ! En fait, c’est ça, la Coupe Davis : tu peux croire à l’impossible. Quand t’es joueur de tennis, y a rien de plus “kiffant” que la Coupe Davis.

– Même une finale de Grand Chelem ?

– Pour moi, c’est incomparable. En plus, quand je fais finale (Australie 2001), je bats “Séb” (Grosjean) en demies. Ça ne peut pas être un sentiment de joie pure. C’est forcément mitigé… Je trouve qu’en France, c’est spécial : on vit vraiment avec cet héritage des Mousquetaires. On sait pourquoi on joue. Chaque mec en France sait que la Coupe Davis est plus grande que lui.

– 1991, premier capitanat de Noah, finale ; 1999, premier capitanat de Forget, finale. Vous y pensez ?

– Je ne suis pas du tout superstitieux. Pour moi, ça ne compte pas. Mais alors pas du tout ! Ce qui compte, c’est la volonté commune de gagner. Le reste, hein… »

VINCENT COGNET

(*) Shamil Tarpischev, emblématique capitaine de l’équipe russe de Coupe Davis aujourd’hui président de sa fédération, était connu – contrairement à Guy Forget – pour être un taiseux-autoritaire.

And an interview made some weeks ago in a local magazine http://www.calameo.com/read/00003608386d22775f3a5

and an interview made some weeks ago by a local magazine http://www.calameo.com/read/00003608386d22775f3a5

Last edited by soulage : 01-30-2013 at 09:20 AM.
soulage is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 01-30-2013, 11:15 PM   #722
country flag Via
Registered User

Via's Avatar

Via has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond repute

thanks, indeed i get the google translation...

Quote:
Then, it explains: Gilles pains everywhere and I did not want him to fart.
i hope that's not what he meant!
Via is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-31-2013, 09:22 AM   #723
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

Google is not so clever One word means so many things in our language. He doesn't want Gilles gets more injured during DC actually.

In Le Parisien today a portrait of the new captain. Well nothing special his friends from Country Club and Bruno explain that he alwayw love team matches and now have take again a license in AIx and come to play with -30 sometime with enqvist

They also speak about the possible challenger in Aix and it could be in 2014 around MC. Nothing is decided yet, have to wait ATP and local decisions. Arno could be the director if this happens.

Roux speaking about team and Arno on lequipe.fr
http://www.lequipe.fr/Tennis/Actuali...tinuite/346672
Attached Images
File Type: jpg par102.jpg (322.1 KB, 13 views)

Last edited by soulage : 01-31-2013 at 09:32 AM.
Old 02-04-2013, 06:54 PM   #724
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

His Portrait Chinois (If you were a colour, if you were a movie) by Open13 Episode one and two http://vimeo.com/58818653 and http://vimeo.com/58505161

If he was a movie he would be Le Fabuleux destin d'Amelie Poulain, Green if he was a colour, A owl if he was an animal.
Old 02-04-2013, 08:31 PM   #725
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

Seriously, when I saw your message, I thought you had found again a very old video!
12 years later, he has not changed of movie, he even says he still loves the movie. His gf lives in Montmartre, I guess he's happy to live there half of his time.
But they didn't ask him about his favorite singer, that's the only thing which has changed ! lol

ps: one video/question, they're a bit ridiculeous !!

Guy Forget
Marine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-04-2013, 09:13 PM   #726
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

Quote:
Originally Posted by Marine View Post
Yes and many days between two videos

He still loves Audrey Tautou that's why I think Then he has a owl on his shoulder but stop his personnal collection. About Open13 Arno is announced at the press conference thursday http://www.laprovence.com/article/sp...droit-de-rever
Old 02-04-2013, 11:43 PM   #727
country flag Via
Registered User

Via's Avatar

Via has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond reputeVia has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by soulage View Post
His Portrait Chinois (If you were a colour, if you were a movie) by Open13 Episode one and two http://vimeo.com/58818653 and http://vimeo.com/58505161

If he was a movie he would be Le Fabuleux destin d'Amelie Poulain, Green if he was a colour, A owl if he was an animal.
Quote:
Seriously, when I saw your message, I thought you had found again a very old video!
12 years later, he has not changed of movie, he even says he still loves the movie. His gf lives in Montmartre, I guess he's happy to live there half of his time.
But they didn't ask him about his favorite singer, that's the only thing which has changed ! lol

i thought so too, he were asked the same questions before, although i can't remember when or the answers

i think i would pick an older movie too, because it's hard to describe myself with a new movie, i have to grow with it over the years, to feel that it's 'me'.

i might also be an owl too
Via is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-07-2013, 05:10 PM   #728
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

Today he was at the press conference of next Open 13. It's the 20 years old of the tournament that Arno played 15 times There were also a meeting with kids taking part of an Education Program https://twitter.com/LionelMaltese/st...904704/photo/1

An audio of Arno http://www.open13.fr/clement-lopen-1...rview-310.html

Video of the meeting with kids http://www.laprovence.com/actu/sport...medium=twitter
Attached Images
File Type: jpeg BCgyUYoCcAEgpEu.jpeg (153.3 KB, 8 views)

Last edited by soulage : 02-07-2013 at 08:22 PM.
Old 02-08-2013, 06:48 PM   #729
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

Another video from yesterday conference for the Open 13 http://infos-marseille.fr/2013/02/07...r-un-21e-tour/ and an article in La Provence Arno spent three hours there for the conference, the question answers with the kids and many medias talk.

The third episode of the Portait Chinois http://vimeo.com/59179740 If he was a city he would be Montreal cos he always love to be there during the tournament where he found people lovely. If he was a song he choose ophelia an unknown song of his girlfriend
Attached Images
File Type: jpg prov.jpg (248.7 KB, 6 views)
File Type: jpg prov1.jpg (46.7 KB, 10 views)
Old 02-08-2013, 09:24 PM   #730
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

Marine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond reputeMarine has a reputation beyond repute

Merci Soulage.
I'm not sure to understand...what does he supposed to do in Open 13 ? I mean, he has a role in the organisation or he's just the guest of the director ?

Wow, 2 questions in the same video (portrait chinois), they're so good ! I like his way of hesitating before saying the name of the singer... he never prononces her name so it was a big effort. Very nice song anyway. And yes Arnaud, it's better not to sing it, "not a good promo!" lol
As for Montreal, I think he already said a few years ago it was one of his favorite cities/tournaments.
I agree again, nice city !!

Guy Forget

Last edited by Marine : 02-08-2013 at 09:36 PM.
Old 02-09-2013, 10:20 AM   #731
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

Quote:
Merci Soulage.
I'm not sure to understand...what does he supposed to do in Open 13 ? I mean, he has a role in the organisation or he's just the guest of the director ?

Wow, 2 questions in the same video (portrait chinois), they're so good ! I like his way of hesitating before saying the name of the singer... he never prononces her name so it was a big effort. Very nice song anyway. And yes Arnaud, it's better not to sing it, "not a good promo!" lol
As for Montreal, I think he already said a few years ago it was one of his favorite cities/tournaments.
I agree again, nice city !!
He's the guest of Caujolle since he's the player the more emblematic of the 20 years. Then he was also the guest for the education program.

I think he doesn't understand the Portrait Chinois because he seems to answer his favourite colour, city and not what is the most representativ of himself. Then yes no surprises the owl, Montreal nothing new he's faithful in his tastes

episode four of portait chinois http://vimeo.com/59396494 A sport at the moment he loves football five vs five and a moment of his life it would be all the family moments.

Last edited by soulage : 02-17-2013 at 08:06 PM.
Old 02-20-2013, 01:08 PM   #732
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

On the local tv a little interview of Arno at the Open 13 in that video http://www.lcm.fr/fr/emissions/id-122-c-open
Old 04-21-2013, 04:31 PM   #733
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

For the 40 years of BNP Paribas with Roland Garros We Are Tennis is doing some stuff like some videos about some moments, backstages or funny stories of the tournaments. Arnaud talking about the match against Corretja. English subtitles http://www.dailymotion.com/video/xyy...our-rien_sport
Old 04-21-2013, 05:56 PM   #734
country flag Marine
Registered User

Marine's Avatar

OMG when so many year later, I still remember so well, this bad VOLLEY on the match point
When I think of Arnaud's matchs, it's one of my first memories. After this point, I felt so so bad...

Guy Forget
Old 04-25-2013, 04:57 PM   #735
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

During Monte Carlo Arno made an interview for the italian website ubitennis http://www.ubitennis.com/sport/tenni...to_simon.shtml

Talks a bit of what's happened in argentina no regrets on Gilles choice, don't say no to be one day coach. Google translate job here

Quote:
During the Monte-Carlo Rolex Masters, we had the opportunity to interview the captain of the French Davis Cup team, Arnaud Clément. The tennis player of Aix-en-Provence and former no. 10 in the world, we talked about how he made the transition from professional player to coach of the team of France, and the meaning it has for him the Open 13 in Marseille and his new experience in television commentator. All with the discretion and the smile that distinguish it.
She is the captain of the French Davis Cup team. As we live the transition from player to captain? How do you prepare to take on new responsibilities and what are the changes in her daily life of tennis player?

The transition went very well indeed. At first, the big change is in the rhythm. You travel a lot less, then the responsibilities are not the same. Before you are responsible only to themselves, while being captain of the team involves getting the French to follow the other players, you have to make decisions that affect the whole group and have an influence on many things. Here, it is not the same thing, there is a greater reflection, especially when you have to make a decision.
As captain, she happens to Guy Forget. What 's the "legacy" who passed on?
I really have two illustrious predecessors, Guy Forget and Yannick Noah. I was lucky enough to inherit an extremely healthy, with a good foundation, but that is quite simple, with players who have a passion for Davis Cup. But it is up to me to make a small contribution. Sure, maybe there will be some changes made to the personality of the captain, but no revolution, since the system is already very well set up.
In Argentina, unfortunately, did not go well with regard to the results. Do you regret the strategic choices such as, for example, you have selected Gilles Simon?
No, no, I have no regrets on the strategic plan. Then it is always easy to say that we lost because we took certain decisions, or ask if we would not have won if we had acted in a different way. The question is legitimate, but if I made this decision, it was because I was convinced that at that time it was the best choice and I still think so.
The French team is known, among other things, for the solidarity between the players. But, after the episode that pitted Michaël Llodra to Benoit Paire in Miami, thinks that the consensus team has been weakened? Considers that it should play a role of mediator to restore the spirit of camaraderie among the players, although for now, Paire is not part of the team?
It is an interesting question because Benoît Paire is one of the hopes of the French court, and probably next year or the next, could form part of the French Davis Cup team and play. It is an unfortunate episode, I think there was a bit 'of misunderstanding and rash. I find it hard to believe that these two guys that got along before that match, not ever again will turn the word. I hope it will be resolved and, in any case, I will work for it.
Let's talk a bit 'of tennis femmminile. What do you think of the choices of Marion Bartoli, in recent months, has changed hands several times and coach does not seem to be able to make a final decision?
It's something a bit 'delicate because they are not aware of how you play it and what are the criteria in its choice of the coach. It is certainly a point in his career where he tries to do different things, it is legitimate and it is interesting that there is this research, then, if you decide to continue with his father or with someone else, it will be his choice and maybe that will be the right. The time now is mature enough to know what is best for her and for the future of his career.
Think of one day becoming the coach of a player and, if so, which player would you like to train?
We'll see later. I became captain recently and it is only my first season, I do not know for how long and will cover this role, also depend on the will of the players and the federation. But why not? In any case, now or in the near future. But maybe I could be interested in coaching. However, I do not think you would want to train only a certain type of player rather than another, you can have the feeling of being brought to this and, of course, can be exciting train the best players in the world but it can be just as challenging to train a young tennis, follow him and watch his progress with each passing month. So I do not exclude that in the future could happen but, with regard to the profile of the player, will depend on circumstances that will occur and if it will affect me.
During the Open 13 in February, I asked Jean-François Caujolle what was the tennis player most representative of the 20 years of the tournament and he told me it was her. It is acknowledged in his judgment?
If that player was me, it's hard to say. It is true that I have participated in 15 editions of 20. Are of Aix-en-Provence, near Marseille and I was lucky enough to win my first match of the circuit in Marseille, disputarvi of my first final in 1999 and then, in the end, to win the tournament. I won a few tournaments in my career but the fact that he won the Open 13 was a very significant moment for me as well as for the people of the region that I attended during my youth and my career and have followed my evolution. But it's really nice what he said, because several players have won the tournament more than once. Well, I think he said (Caujolle) this mainly because they are native to the region of Marseille.
These days, in Monte Carlo, is working as a consultant for a TV channel or is simply following the match of the French players involved in the tournament?
I do a little 'commentary for France Television. It is the first time for me.
How is it?
It's a very nice thing, they are in good company and I get great advice from Lionel Chamuolaud. Yes, it is a very nice. Also, I take this opportunity to follow a little 'French players, take a look at their performance, and some have gone so well but others are fine.
Laura Guidobaldi
Reply

Thread Tools

Posting Rules