**Leonardo Mayer Cheering Thread!** - Page 18 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 05-27-2011, 03:43 AM   #256
country flag Nev
Registered User

Nev's Avatar

Nev has a reputation beyond reputeNev has a reputation beyond reputeNev has a reputation beyond reputeNev has a reputation beyond reputeNev has a reputation beyond reputeNev has a reputation beyond reputeNev has a reputation beyond reputeNev has a reputation beyond reputeNev has a reputation beyond reputeNev has a reputation beyond reputeNev has a reputation beyond repute
Default Re: **Leonardo Mayer Cheering Thread!**

Nice, thank you alexito, I saw the match, but if I would've been busy I would be very pleased to watch the highlights.
Great victory for Leo. Good luck versus Robin!

Genius1787
Nev is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 03-20-2012, 04:10 AM   #257
country flag Filo V.
Banned!

Filo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond repute

Last season was a great one for Leo. Leo went from being ranked #217 in May to finishing #78 on the back of a 37-14 challenger record, with three titles in five finals, as well as making the third round at the French Open after qualifying. Each of Leo's titles and finals came from late July onward, meaning he was in extremely great form for the second half of 2011. That makes the beginning of 2012 important for Leo, to give himself a buffer rankings wise so that he won't have as much pressure in defending so many points the second half of the season.

In 2012, Leonardo has a 5-8 overall record so far, with a QF in Sao Paulo being his best result. He's beaten Ferrero, Chardy and Giraldo on clay this season so hopefully he can start matching some consistency with his potential of great form. This week Leo is in Miami and plays Baghdatis in R1. He beat Marcos at the French Open last season so hopefully he can recreate that result this week in the United States. GL to Leo in Florida!
Filo V. is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-30-2012, 03:21 AM   #258
country flag Filo V.
Banned!

Filo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond reputeFilo V. has a reputation beyond repute

Leo lost 1-6 4-6 to Baghdatis in Miami.

His next scheduled tournament is Monte Carlo qualifying, which is in three weekends from this one upcoming. He will likely take this time to rest and prepare for European clay. Hopefully he can really kick-start his season in Europe.
Old 04-14-2012, 12:02 PM   #259
country flag Filo V.
Banned!

Leo lost 6-7(5) 4-6 to countrymate Delbonis in Monte Carlo qualifying. He had a *4-0 lead in the first set so this loss is a disappointing way to begin the claycourt season. Leo's next event will be Barcelona, the week after the one upcoming. Hopefully he can make up for his loss with a good result there!
Old 04-15-2012, 11:30 PM   #260
country flag Nev
Registered User

Nev's Avatar

Nev has a reputation beyond reputeNev has a reputation beyond reputeNev has a reputation beyond reputeNev has a reputation beyond reputeNev has a reputation beyond reputeNev has a reputation beyond reputeNev has a reputation beyond reputeNev has a reputation beyond reputeNev has a reputation beyond reputeNev has a reputation beyond reputeNev has a reputation beyond repute

Leo has his up and downs... Delbo is a rising player and when he's on he can be dangerous. Hope in Barcelona Leo wins his first match in clay

Genius1787
Nev is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-02-2012, 12:02 AM   #261
country flag The Prince
Registered User

The Prince's Avatar

The Prince has a reputation beyond reputeThe Prince has a reputation beyond reputeThe Prince has a reputation beyond reputeThe Prince has a reputation beyond reputeThe Prince has a reputation beyond reputeThe Prince has a reputation beyond reputeThe Prince has a reputation beyond reputeThe Prince has a reputation beyond reputeThe Prince has a reputation beyond reputeThe Prince has a reputation beyond reputeThe Prince has a reputation beyond repute

Leo's on course for another top 100 finish. He should be aiming for top 50 at least, though.
The Prince is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-04-2013, 05:17 PM   #262
country flag Gamas
Registered User

Gamas's Avatar

Gamas has a reputation beyond reputeGamas has a reputation beyond reputeGamas has a reputation beyond reputeGamas has a reputation beyond reputeGamas has a reputation beyond reputeGamas has a reputation beyond reputeGamas has a reputation beyond reputeGamas has a reputation beyond reputeGamas has a reputation beyond reputeGamas has a reputation beyond reputeGamas has a reputation beyond repute

Mayer, 71° en el ranking mundial, se encontraba el último día de 2012 en Corrientes, su provincia natal, para festejar junto con su familia. Pero a las 23, solamente una hora antes del cambio de año, sufrió un accidente manipulando pirotecnia que lo dejó afuera del ATP 250 de Auckland (comenzará el 8 del actual) y que lo tiene en duda para el Australian Open.

El propio Mayer, apesadumbrado, detalló a LA NACION: "Tomé una de esas bengalas que tiran luces, la agarré con mi mano derecha (N. de la R.: su mano más hábil) y se me prendió fuego la mano entera. No sé qué pasó. Me quise apagar el fuego con la remera. Sentí un ardor increíble. Tuve que irme corriendo al hospital, donde no había gente prácticamente y me atendieron rápido, así que pude volver a mi casa antes de que llegara el Año Nuevo. Pero estuve muy dolorido, ahora estoy un poco mejor. La quemadura fue en la palma y en algunos dedos. Los médicos me sacaron dos jeringas de líquido que tenía en las ampollas, casi que no podía comer del dolor. Fue un susto muy grande el que sufrí, la verdad. Ya había tirado otras veces esas mismas bengalas y no me parecían peligrosas".

El Yacaré Mayer explicó que está en pleno tratamiento: "Me estoy poniendo dos cremas distintas en la mano y dos veces por día tengo que limpiar la herida. Ahora todo dependerá de mi cuerpo, de cómo se vaya cicatrizando. No puedo entrenarme haciendo tenis, lógicamente, porque no puedo agarrar la raqueta. Pero estoy haciendo todo lo que puedo: gimnasio, pileta, correr. Pero tampoco puedo hacer demasiado para que no se me hinche la mano. Estoy convencido de que voy a llegar a Australia, estoy haciendo todo lo posible para lograrlo".

Ante la baja de Eduardo Schwank, Mayer representa una alternativa para el capitán del equipo de Copa Davis, Martín Jaite, para la serie con Alemania, los primeros días del mes próximo en el Parque Roca. Pero claro, ahora se genere una incógnita. Jaite dijo que el equipo será confirmado luego del viaje de Mariano Zabaleta, el subcapitán, al Abierto de Australia. "Esperemos que no sea nada de importancia y que se recupere pronto", declaró Jaite en www.aatenis.com.ar.
Gamas is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules