Articles & Interviews - Page 278 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 01-22-2012, 04:02 PM   #4156
country flag Gagsquet
Banned!

Gagsquet has a reputation beyond reputeGagsquet has a reputation beyond reputeGagsquet has a reputation beyond reputeGagsquet has a reputation beyond reputeGagsquet has a reputation beyond reputeGagsquet has a reputation beyond reputeGagsquet has a reputation beyond reputeGagsquet has a reputation beyond reputeGagsquet has a reputation beyond reputeGagsquet has a reputation beyond reputeGagsquet has a reputation beyond repute
Default Re: Articles & Interviews

Piatti is an amazing coach. A real asset for Richard.
Gagsquet is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 01-28-2012, 11:49 AM   #4157
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Puschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond repute

Too bad, I don't live in Sérignan. As expected, Richard going native in the run-up to Montpellier.

Débutants ou professionnels, vous pouvez défier Richard Gasquet, l'enfant du Pays !!

Dès 15h le samedi 28 janvier, un challenge WII TENNIS est organisé pour affronter Richard GASQUET. Notre sérignanais, placé dans les 20 meilleurs joueurs mondiaux, nous fera également l'honneur d'une séance de dédicace
Full article: http://www.ville-beziers.fr/agenda/fiche.cfm?num=1549

~♠ Gasquetaires ♠~

un pour tous, tous pour un
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾
Puschkin is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-29-2012, 08:53 AM   #4158
country flag MightyM
Registered User

MightyM is on a distinguished road

A little Q&A with Tatiana Golovin for Sport&Style: http://www.sportetstyle.fr/magazine/...d-gasquet.html
MightyM is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-29-2012, 11:51 AM   #4159
country flag silverwhite
Registered User

silverwhite's Avatar

silverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond reputesilverwhite has a reputation beyond repute

"Je me souviens aussi que tu avais un super coup droit, meilleur que le mien."

"Dragueur ou dragué ? Tu attends ou tu vas voir ?
Quand je suis intéressé, je fonce, mais ça n’arrive pas tant que ça. De moins en moins à vrai dire. Quand j’avais 18 ans, c’était différent."
silverwhite is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 01-30-2012, 06:14 AM   #4160
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Puschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond repute

Béziers - Richard Gasquet : "Ici, je suis chez moi"
Le 19e [Puschkin: 16(!)] joueur mondial s’est prêté à une séance de dédicaces et a joué au tennis sur une console de jeux.

Aimez-vous revenir à Béziers où vous êtes né ?
J’aime effectivement beaucoup y revenir. Mes parents y habitent et j’y ai deux de mes meilleurs amis. C’est ma ville, même s’il est vrai que j’y reviens rarement, seulement environ tous les trois mois. Je suis chez moi à Béziers. Je connais la ville par cœur. J’ai beaucoup de souvenirs ici.

Que faites-vous quand vous êtes ici ?
Quand je le peux, je vais voir les matches de l’ASBH au stade de la Méditerranée. Ce soir (hier) je vais d’ailleurs y aller. Avant, je jouais aussi pas mal au golf à Saint-Thomas. Mais j’ai eu des petits problèmes à un bras et j’ai préféré laissé tomber un peu. Quand je suis à Béziers, je ne fais rien d’extraordinaire ! J’en profite simplement pour voir mes parents qui sont revenus ici depuis un peu plus d’un an et mes amis.

La vie dans le sud ne vous manque-t-elle pas trop ?
J’habite en Suisse (NDLR : il vit à Neuchâtel) et il est vrai que la vie dans le sud me manque un peu. D’ailleurs, je pense que je vais encore jouer cinq à six ans et qu’ensuite, il n’est pas impossible que je revienne m’y installer. J’aime la vie ici, car elle y est agréable. Et puis j’y suis né !

Est-ce important pour vous de rencontrer vos fans dans des opérations comme celle du Polygone, où vous avez fait une séance de dédicace ?
Quand j’ai l’occasion de le faire et surtout quand c’est chez moi, j’en suis très content. C’est toujours très agréable. D’autant que, comme je suis d’ici, les gens sont toujours très sympas avec moi.

Quel sentiment vous a laissé votre parcours à Melbourne, à l’open d’Australie, où vous avez atteint les huitièmes de finale ?Je reste sur un très bon sentiment. Je suis satisfait d’avoir joué en deuxième semaine. C’est toujours un très bon résultat d’arriver à ce niveau de la compétition. Je vais maintenant essayer de bien récupérer pour être prêt à jouer à Montpellier, à l’open Sud de France.

Comment vous sentez-vous justement avant le début de cette épreuve ?
Cela ne fait que deux jours que je suis rentré d’Australie, donc je suis encore un peu perturbé. Mais je devrais être prêt, sachant que je vais certainement jouer à partir de mercredi. Je n’ai souffert d’aucun problème physique à Melbourne et je suis très bien mentalement.

Au Polygone, vous avez été sollicité pour jouer au tennis sur console de jeux. C’est difficile ?
Je ne peux pas vous le dire, c’est la première fois que je vais y jouer ! NDLR : le tennisman a été éliminé en moins de cinq minutes par un jeune fan de jeux vidéo.

Source: http://www.midilibre.fr/2012/01/29/r...moi,450394.php

Enjoying to be "at home", likes coming back to the place where he was born, has parents and friends there, might come back after his retirement in 5-6 years, likes watching ASBH (local rugby team) and played a lot of golf in the region in the past, but reduced it a bit due to arm problems, feels good, expects to play on Wednesday and suffered a severe beatdown from playing video tennis with kids.

~♠ Gasquetaires ♠~

Old 02-04-2012, 11:58 PM   #4161
country flag shashilove
Registered User

shashilove has a reputation beyond reputeshashilove has a reputation beyond reputeshashilove has a reputation beyond reputeshashilove has a reputation beyond reputeshashilove has a reputation beyond reputeshashilove has a reputation beyond reputeshashilove has a reputation beyond reputeshashilove has a reputation beyond reputeshashilove has a reputation beyond reputeshashilove has a reputation beyond reputeshashilove has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by silverwhite View Post
"Je me souviens aussi que tu avais un super coup droit, meilleur que le mien."

"Dragueur ou dragué ? Tu attends ou tu vas voir ?
Quand je suis intéressé, je fonce, mais ça n’arrive pas tant que ça. De moins en moins à vrai dire. Quand j’avais 18 ans, c’était différent."
Can anyone translate this please?
shashilove is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-20-2012, 09:33 PM   #4162
country flag shashilove
Registered User

shashilove has a reputation beyond reputeshashilove has a reputation beyond reputeshashilove has a reputation beyond reputeshashilove has a reputation beyond reputeshashilove has a reputation beyond reputeshashilove has a reputation beyond reputeshashilove has a reputation beyond reputeshashilove has a reputation beyond reputeshashilove has a reputation beyond reputeshashilove has a reputation beyond reputeshashilove has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by shashilove View Post
Can anyone translate this please?
Anyone?
shashilove is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 03-06-2012, 09:01 AM   #4163
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

Interview Simon-Gasquet made before the start of the season http://www.fft.fr/sites/default/file...60_pagesbd.pdf
soulage is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-04-2012, 09:52 AM   #4164
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

l'equipe

Old 05-04-2012, 02:20 PM   #4165
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Merci!

~♠ Gasquetaires ♠~

Old 05-04-2012, 03:30 PM   #4166
country flag Gagsquet
Banned!

Gagsquet has a reputation beyond reputeGagsquet has a reputation beyond reputeGagsquet has a reputation beyond reputeGagsquet has a reputation beyond reputeGagsquet has a reputation beyond reputeGagsquet has a reputation beyond reputeGagsquet has a reputation beyond reputeGagsquet has a reputation beyond reputeGagsquet has a reputation beyond reputeGagsquet has a reputation beyond reputeGagsquet has a reputation beyond repute

Thanks a lot, u rock ( not puschkin)
Gagsquet is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-04-2012, 03:47 PM   #4167
country flag ImmzB
Registered User

ImmzB's Avatar

ImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond reputeImmzB has a reputation beyond repute

Translation?

[M.Safin] [T.Henman] [G.Rusedski] [A.Roddick]

- A.Khan

Man-Utd Fan Forever!
ImmzB is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-05-2012, 04:14 PM   #4168
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

Now you just have to learn french it's from L'equipe magazine
Attached Images
File Type: jpg 1.jpg (312.1 KB, 50 views)
File Type: jpg 2.jpg (227.0 KB, 72 views)
File Type: jpg 3.jpg (261.7 KB, 68 views)
File Type: jpg 4.jpg (302.0 KB, 63 views)
File Type: jpg 6.jpg (333.3 KB, 68 views)
File Type: jpg 5.jpg (333.4 KB, 64 views)
Old 05-06-2012, 12:28 AM   #4169
country flag tami
Registered User

tami has a reputation beyond reputetami has a reputation beyond reputetami has a reputation beyond reputetami has a reputation beyond reputetami has a reputation beyond reputetami has a reputation beyond reputetami has a reputation beyond reputetami has a reputation beyond reputetami has a reputation beyond reputetami has a reputation beyond reputetami has a reputation beyond repute

it'll take me a bit of time to read the article, as my french is not as great as my english....but i'm loving the photos already....he really DOES live in those hoodies off the court, huh? :P
tami is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 05-21-2012, 05:56 AM   #4170
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Interesting article about Piatti's coaching method, the author posted it on Piatti's twitter.

Original Source: http://www.tennispanorama.com/archives/26251

Despite Loss to Ferrer, Coach Piatti Helping to Bring Gasquet Back

ROME - Richard Gasquet had just lost his quarterfinal match to David Ferrer at the Internazionali BNL d’Italia, and Riccardo Piatti, the veteran Italian coach who is working with Gasquet (together with Sébastien Grosjean) is resting in the players lounge. Piatti always follows Gasquet matches from the players box as he used to do with Ivan Ljubicic, Novak Djokovic, Simone Bolelli and the many other players he worked with during the years. Piatti is relaxed, he knows that Gasquet did his best against Ferrer but the Spaniard today was better; when Ferrer passes by to reach the news conference Piatti doesn’t hesitate for a second to call for his attention and congratulate him.

Riccardo Piatti has been a tennis coach for nearly 30 years now and his wide experience and great achievements are well regarded on the ATP Tour. Very few things remain unknown about his tennis theories but what about his approach to coaching a player? Piatti’s idea is that unless you get to know a player in depth you will not be able to understand how to organize the daily routine with him. The first step for the Monte Carlo based coach is to meet the parents. That gives him a precious insight of the environment where the kid was raised and helps him to better understand the dynamics that can lead to positive results.

Piatti looks at you with his fascinating pale blue eyes, that can show patience and calm but that you can easily imagine it turning quickly into a glacial stare. His idea of relationship is based on the truth. He says he never lies to a player to protect his feelings or to hide an inconvenient truth. He doesn’t try to assume the role of a “father” but he keeps his eyes open to check for any sign of discomfort or pain that a player can have from his extra tennis life. He doesn’t control them tightly. He doesn’t prevent them from going out at night or coming back late. They are free to organize their life as they please but they have to put their tennis career at the top of their priorities. That is the first and only rule and must not be broken. Every aspect of the daily routine must revolve around tennis: schedule, timetables, plans must be made thinking that the match and the practicing time are the priority.

His approach to his pupils is different with each one of them. Ljubicic was very self demanding and needed to be strongly confronted and guided where there were differences of opinion. Gasquet is the opposite is a player that needs to be cuddled more than reproached. The boundaries between work and private life must be kept very strict although inevitable, after a long time together, a holiday with the respective families is likely to happen. Piatti’s impact on Gasquet game is admirable. The Frenchman is once again competitive on clay after some difficulties in the past years.

~♠ Gasquetaires ♠~

Reply

Thread Tools

Posting Rules