Jim's Interview - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 12-30-2010, 08:47 AM   #1
country flag mukado
Registered User

mukado has a reputation beyond reputemukado has a reputation beyond reputemukado has a reputation beyond reputemukado has a reputation beyond reputemukado has a reputation beyond reputemukado has a reputation beyond reputemukado has a reputation beyond reputemukado has a reputation beyond reputemukado has a reputation beyond reputemukado has a reputation beyond reputemukado has a reputation beyond repute
Default Jim's Interview

No time to translate

http://www.larepubliquedespyrenees.f...rti,173174.php

Tennis Après avoir passé Noël en famille à Boeil-Bezing, le champion béarnais a pris la direction de Chenai, en Inde, où débute lundi la nouvelle saison. Avant, retour sur une année 2010 riche en émotions.

Les VACANCES

« J'ai fini la saison malade, frappé par un enchaînement de virus. J'ai même fait un malaise dans un avion au retour de Saint-Pétersbourg, entraînant un passage à l'hôpital en Allemagne. Les vacances sont donc arrivées plus tôt que prévu. Du coup, j'ai pu couper complètement deux semaines et demie, partir au Maroc quatre jours et une semaine en Italie, avant d'entamer la préparation à Liège, chez ma copine.

Je suis revenu à Boeil-Bezing une semaine avant Noël. ça fait vraiment du bien de retrouver les copains et la famille. Le réveillon je le passerai, studieux, en Inde avec Fred (Fontang, son entraîneur de toujours, NDLR) ».

2010 compliqué

« La saison a été difficile à vivre, avec beaucoup de hauts et de bas, même si je suis content de mon classement final, 45e.

Quand tu arrives sur le circuit, innocent, personne ne te connaît. Tu joues, tu gagnes, ça semble simple. Mais quand tu es attendu, que les autres joueurs ont appris à te connaître, les attentes sont plus fortes. Je me suis certainement mis trop de pression en début de saison dernière. C'est une leçon à méditer. Le point positif est d'avoir toutefois bien joué dans la majorité des Masters 1000, les tournois les plus importants. Si je veux passer un vrai cap, c'est dans ces gros tournois qu'il faut briller. »

Perfs àTORONTO

« Je bats trois Top 20 à la suite en produisant un très bon tennis.

Dans les vestiaires, avant mon quart, ça faisait bizarre. Il y avait Nalbandian, Djokovic, Murray, Nadal et Federer ! J'étais là, assis sur un fauteuil, je les regarde et je dis à Fred : « Tu te rends compte, je suis avec eux, au milieu des meilleurs ! » Nadal est très introverti, il est poli mais parle très peu. Le contraire de Federer qui fait beaucoup de bruit, qui vient te parler. Il est vraiment cool, il plaisante jusqu'au dernier moment avant d'entrer sur le court. Davydenko, dans son coin, ne dit rien alors que Murray est toujours très entouré par son clan. Le plus relax, c'est vraiment Federer. Il me tarde de pouvoir enfin l'affronter, c'est quand même le plus grand joueur de tous les temps bien que Nadal a tous les arguments pour ne pas être loin de lui dans l'histoire du jeu, s'il ne se blesse pas. »

OBJECTIFs 2011

« Etre tête de série à Roland-Garros pour éviter un très «gros» d'entrée. Cette saison, je veux mieux gérer mon calendrier, ne pas vouloir rattraper coûte que coûte un mauvais résultat la semaine suivante. Que je joue bien ou pas, je veux m'autoriser plus de breaks, mieux m'entraîner car j'essaie de faire évoluer mon jeu en travaillant ma régularité en revers, ma première volée, le placement au filet... M'entraîner au milieu de la saison pour mieux repartir ensuite. Si je suis « mort » physiquement en fin d'année, c'est que j'ai trop joué avant, trop voyagé. Au tennis, si tu ne fais pas attention, tu ne te poses jamais et tu cours le risque de t'épuiser. »

Vie privée

« L'an dernier, Alix, ma copine, était encore étudiante aux Etats-Unis. C'était assez compliqué pour elle de me suivre. Elle a finalement arrêté l'université un an pour pouvoir voyager avec moi. Cette année, elle reprend l'école chez elle, en Belgique. Elle me rejoindra lors des vacances. Avoir à ses côtés sur le circuit la personne que tu aimes est quand même beaucoup mieux. ça permet de mieux supporter les semaines loin de chez soi. »

par Jean Fauret

« Forget ? Pas vu de la saison »

« Guy Forget ne m'a jamais appelé de la saison. Je ne l'ai pas vu non plus sur les tournois. Il vient uniquement quand il commente pour la télé. A partir du moment où le sélectionneur ne me dit strictement rien, je ne me sens pas trop concerné par la saison de Coupe Davis. Quand tu es sélectionneur, tu as au maximum 8 à 10 joueurs potentiels à appeler, à maintenir sous pression. Ce n'est pas énorme, il pourrait le faire, c'est quand même son métier. Et puis ça permettrait aux joueurs de se sentir un peu dans l'équipe. La finale en Serbie je la regarde comme un spectateur qui n'a rien à voir avec l'équipe. Forget avait dit qu'il inviterait en Serbie tous les joueurs qui avaient participé à l'aventure. J'ai été le 5e une fois, 4e l'année d'avant, et pas le moindre coup de fil ! La Coupe Davis, j'ai forcément envie de la disputer. Elle ne sera que la conséquence de bons résultats au cours de la saison.»
mukado is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 12-30-2010, 10:39 AM   #2
country flag mukado
Registered User

mukado has a reputation beyond reputemukado has a reputation beyond reputemukado has a reputation beyond reputemukado has a reputation beyond reputemukado has a reputation beyond reputemukado has a reputation beyond reputemukado has a reputation beyond reputemukado has a reputation beyond reputemukado has a reputation beyond reputemukado has a reputation beyond reputemukado has a reputation beyond repute
Default Re: Jim's Interview

After spending Christmas with family in Boeil-Bezing, the Bearnese champion took the lead from Chennai, India, which starts on Monday the new season. Before, back in 2010 on a highly emotional.

VACATION

"I finished the season ill, struck by a series of viruses. I even made uncomfortable on a plane returning from St. Petersburg, causing a change in hospital in Germany. Holidays are arriving earlier than expected. So, I have completely cut two and half weeks, starting in Morocco four days a week in Italy before starting to prepare to Liege, with my girlfriend.

I returned to Boeil-Bezing a week before Christmas. it feels really good to find friends and family. I'll spend New Year Eve, studious, in India with Fred (Fontang, his coach always).

2010 complicated

"The season has been difficult to live with lots of ups and downs, although I am happy with my final ranking, 45th.

When you arrive at the circuit, innocent, nobody knows you. You play, you win, it seems simple. But when you're expected, as other players have learned to know you, expectations are higher. I definitely put too much pressure at the start of last season. It is a lesson to ponder. The positive thing is to have however played well in the majority of Masters 1000, the most important tournaments. If I want to make a true course, it is in these big tournaments that he should shine. "

Perfs at Toronto

"I beat three top 20 after producing a very good tennis.

In the locker room before my shift, it was weird. There was Nalbandian, Djokovic, Murray, Nadal and Federer! I was there, sitting on a chair, I look and I said to Fred: "You realize, I am with them, among the best! "Nadal is very introverted, he is polite but speaks very little. The opposite Federer, who made much noise, just talk to you. He is really cool, he jokes until the last moment before going on court. Davydenko in his corner, says nothing while Murray is always surrounded by her clan. The more relaxed, it is really Federer. I look forward to finally confront it, it's still the greatest player of all time though Nadal has all the arguments for not being away from him in the history of the game, if no one gets hurt not. "

Objective 2011

"Being seeded at Roland Garros to avoid a very 'big' input. This season, I want to better manage my schedule, not wanting to catch up at all costs a bad result next week. I play well or not, I allow myself more breaks, better train because I'm trying to change my game in my regular work in reverse, my first flight, placing the net ... Train in the middle of the season to start better then. If I am "dead" physically at the end of the year is that I'm too forward, too traveled. In tennis, if you do not pay attention, do not you ever settle yourself and you run the risk of being exhausted. "

Privacy

"Last year, Alix, my girlfriend was still a student in the United States. It was complicated enough for her to follow me. She eventually quit college a year to travel with me. This year, she resumed her school in Belgium. She will join during holidays. Have along the circuit the person you love is still much better. it can better withstand the weeks away from home. "

by Jean Fauret

"Forget? Not seen the season "

"Guy Forget never called me this season. I have not seen either on tournaments. He is only when he comments to the TV. From the moment the coach tells me absolutely nothing, I am not too concerned with the Davis Cup season. When you're coach, you have more than 8 to 10 potential players to call, to maintain pressure. This is not huge, it could do, it's still his job. And it would allow players to feel a little in the team. The final in Serbia I look like a spectator who has nothing to do with the team. Forget said he would invite all the players in Serbia who participated in the adventure. I was once the 5th, 4th year before, and not a single call! Davis Cup, I really want to dispute it. It will only be the result of good results during the season. "
Old 12-30-2010, 10:46 AM   #3
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Puschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by mukado View Post
"Forget? Not seen the season "

"Guy Forget never called me this season. I have not seen either on tournaments. He is only when he comments to the TV. From the moment the coach tells me absolutely nothing, I am not too concerned with the Davis Cup season. When you're coach, you have more than 8 to 10 potential players to call, to maintain pressure. This is not huge, it could do, it's still his job. And it would allow players to feel a little in the team. The final in Serbia I look like a spectator who has nothing to do with the team. Forget said he would invite all the players in Serbia who participated in the adventure. I was once the 5th, 4th year before, and not a single call! Davis Cup, I really want to dispute it. It will only be the result of good results during the season. "
Be careful Jim. If you go on like that, you'll never be in the team. One has to shout loudly to be selected and tell at every occasion that DC is the most important event, and your coach has to give interviews in the same vain.... only then Forget might know that you exist.

~♠ Gasquetaires ♠~

un pour tous, tous pour un
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾
Puschkin is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-30-2010, 03:30 PM   #4
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

Thanks interesting. I was wondering why he was not in Serbia I though it was maybe his own decision but it was also surprising that none of the others players talks about him it was all about Bennet and Jo while He also took part to the campaingn.

To be part of Dc he has to play more doubles with frenchies and i saw he entered Sydney with Gilles who is not the best choice
soulage is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 12-30-2010, 03:33 PM   #5
country flag mukado
Registered User

Quote:
Originally Posted by Puschkin View Post
Be careful Jim. If you go on like that, you'll never be in the team. One has to shout loudly to be selected and tell at every occasion that DC is the most important event, and your coach has to give interviews in the same vain.... only then Forget might know that you exist.
He has a better ranking than Simon, beat 3 top 20 during the american tourney, while Simon did nothing this summer.
It should have been Richie 4th and Jim 5th against Argentina.
Old 12-30-2010, 03:35 PM   #6
country flag mukado
Registered User

I found Alix's profile on her university website. I didn't realize she was so young.

http://www.unipanthers.com/sports/w-...ex_alix00.html

High School: Top-ranked junior player in Belgium with extensive tournament experience. Made the Dean's List

Personal: Parents are Vincent and Dalimier Anne-Therese.....Also recruited by: Purdue, UNC Wilmington, Coastal Carolina and Illinois.....Biggest Influence on her life: "My dad, for his character and life accomplishments"....Born on June 20th, 1991

GETTING TO KNOW...Alix Bex
Favorite Food: Chinese
Favorite Movie: Meet with Joe Black
Chose UNI: "Because of the academic program and tennis team."
Season Goal: "Improve on my tennis and teamwork skills."
Old 01-02-2011, 02:10 PM   #7
country flag louiseyuan
Registered User

louiseyuan's Avatar

louiseyuan has a reputation beyond reputelouiseyuan has a reputation beyond reputelouiseyuan has a reputation beyond reputelouiseyuan has a reputation beyond reputelouiseyuan has a reputation beyond reputelouiseyuan has a reputation beyond reputelouiseyuan has a reputation beyond reputelouiseyuan has a reputation beyond reputelouiseyuan has a reputation beyond reputelouiseyuan has a reputation beyond reputelouiseyuan has a reputation beyond repute

so young......
Old 01-04-2011, 03:21 PM   #8
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Puschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond repute

Dreadful athmosphere in Chennai. I wonder if anyone is watching there. And Jim started with an error festival.

~♠ Gasquetaires ♠~

un pour tous, tous pour un
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾
Puschkin is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 08-08-2011, 09:53 AM   #9
country flag Bipbip
Registered User

Bipbip's Avatar

Bipbip is on a distinguished road

Interview Jérémy Chardy Montréal
http://jeremychardy.forum-box.com/index.php
Bipbip is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 11-20-2011, 02:23 PM   #10
country flag Bipbip
Registered User

Bipbip's Avatar

Bipbip is on a distinguished road

Jérémy Chardy in interview on line on radio inside today as from 17h:00
http://jeremychardy.forum-box.com/t7...de-99-8-FM.htm
Bipbip is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 09-15-2012, 03:03 PM   #11
country flag Lesliem
Registered User

Lesliem's Avatar

Lesliem has a reputation beyond reputeLesliem has a reputation beyond reputeLesliem has a reputation beyond reputeLesliem has a reputation beyond reputeLesliem has a reputation beyond reputeLesliem has a reputation beyond reputeLesliem has a reputation beyond reputeLesliem has a reputation beyond reputeLesliem has a reputation beyond reputeLesliem has a reputation beyond reputeLesliem has a reputation beyond repute

http://www.larepubliquedespyrenees.f...dy,1097431.php
Reply

Thread Tools

Posting Rules