2010 Davis Cup Final: France vs Serbia. Allez les Bleus! - Page 5 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 11-03-2010, 10:20 AM   #61
country flag teem
Registered User

teem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond repute
Default Re: 2010 Davis Cup Final: France vs Serbia. Allez les Bleus!

yes out !
http://www.fft.fr/coupe-davis/2010/s...rance/?ID=6724
teem is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old 11-03-2010, 12:33 PM   #62
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

Such a pity for hilmself and the team you can read all his medias conference http://www.eurosport.fr/tennis/chat....tid=4e686d8512

Jo-Wilfried Tsonga: Je ne vais pas m'éloigner du tennis, je vais tout faire pour les soutenir, je suis à la disposition de Guy et de mes postes. Ils veulent que je sois le cuisnier, je le serai. J'ai envie de me sentir utile. En début de saison, on signe un contrat : être au service de l'équipe, j'irai au bout. S'ils veulent que je sois au stage, j'y serai. Si je pense que le moindre truc peut les gêner, je m'efface complètement.

The mika's shoulder is OK according him but we never know. Now it could be nice if everybody could stay healthy . Jo was in the main team that Forget had in his head who will replace him for the friday start with Gael.
soulage is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 11-03-2010, 03:10 PM   #63
country flag Lindsayfan
Registered User

Lindsayfan's Avatar

Lindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond repute

Lost for words But Guy still sounds optimistic...!

Guy Forget a réagi au micro de France Info au forfait du numéro 1 français Jo-Wilfried Tsonga pour la finale de la Coupe Davis.

"Jo avait tout axé sur la finale, il a d'ailleurs peut-être repris un peu trop tôt là où les médecins lui conseillaient d'attendre peut-être quinze jours de plus. Mais il savait qu'il lui fallait un minimum de tournois pour être en confiance et moi je trouvais aussi que son planning était bon. Ce forfait est évidemment une mauvaise nouvelle d'autant que Jo jouait de mieux en mieux. Mais je rappelle que la France a réussi à se qualifier sans lui jusque-là et aujourd'hui, elle a toujours les moyens d'aller au bout de l'aventure. Quand on a battu l'Espagne puis l'Argentine, Jo n'était pas là non plus et ses copains avaient assuré de manière remarquable. Aujourd'hui, il n'y a pas de complexe à avoir. A Montpellier, j'ai vu du bon tennis de la plupart d'entre eux. Gilles (Simon) rejoue très bien, Richard (Gasquet) aussi et Gaël a gagné le tournoi. Je touche juste du bois pour qu'il n'y ait pas de nouvelles blessures."
Lindsayfan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 11-04-2010, 01:19 PM   #64
country flag teem
Registered User

teem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond reputeteem has a reputation beyond repute

Llodra decided not play the double in bazel ; precaution for his shoulder
Old 11-04-2010, 01:54 PM   #65
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Puschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond repute

And Benneteau out of Bercy!

http://www.lequipe.fr/Tennis/breves2...u-forfait.html

~♠ Gasquetaires ♠~

un pour tous, tous pour un
‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾‾
Puschkin is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 11-04-2010, 02:04 PM   #66
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

Yes this what he said after his singles vs Isner only precaution

For Bennet montalvan says to him he must be OK for the DC training session. http://tempsreel.nouvelobs.com/actua...upe-davis.html

Quote:
"La stratégie, c'est d'être sélectionnable pour le stage. Le docteur Bernard Montalvan est optimiste pour que je sois prêt pour le rassemblement", a affirmé Julien Benneteau.

"Je sais que j'aurai l'opportunité d'être prêt à 100% en vivant avec l'équipe et en m'entraînant avec Michaël Llodra sur des séances d'entraînement spécifiques. Si je suis prêt pour le stage, je serai prêt pour le 4 décembre: tout le monde en est convaincu dans mon entourage. Et moi le premier.

"C'est quelque chose qui doit peut-être effrayer Guy Forget (le capitaine) mais qu'il me laisse l'opportunité de gagner ma place dans l'équipe. Trois mois sans jouer (en compétition), ça ne m'inquiète pas."

Julien Benneteau, 28 ans, apparaît aimanté par la perspective de cette finale en Serbie. "Ça fait six semaines que je fais une préparation longue et fastidieuse. Je passe énormément de temps au centre médical. Chaque jour est guidé par cette finale", a-t-il dit.
Any idea if Richard will play doubles in Bercy as far i know Llodra should play with Arno now but Forget can ask another association
Old 11-04-2010, 02:23 PM   #67
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Puschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond reputePuschkin has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by soulage View Post
Any idea if Richard will play doubles in Bercy as far i know Llodra should play with Arno now but Forget can ask another association
Aha, when emergency comes, Richard is out of a sudden a consideration again!

No French doubles has officially entered, but there are WCs and on site-insrciptions.

~♠ Gasquetaires ♠~

Old 11-04-2010, 02:51 PM   #68
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

You think Forget considers Richard as the last wheels of the car I think it is and yes he has to consider Richard more seriously now. Now you have only two options for doubles Mika/Richard and Mika/Bennet-Arno as it can be a crucial point the guys hasn't been enough serious on that point Well the training session will last at least 10 days so they can work but it's not very serious. Since USO none of that teams has been tested
Old 11-04-2010, 03:23 PM   #69
country flag Lindsayfan
Registered User

Lindsayfan's Avatar

Lindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond reputeLindsayfan has a reputation beyond repute

what about Gael and Richard for singles and Mika/Arnaud for double?
Old 11-04-2010, 03:29 PM   #70
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Quote:
Originally Posted by soulage View Post
You think Forget considers Richard as the last wheels of the car
Not only Forget, but the majority of French posters, including here. But he makes a resurrection, just see this:

Quote:
Originally Posted by Lindsayfan View Post
what about Gael and Richard for singles and Mika/Arnaud for double?

~♠ Gasquetaires ♠~

Old 11-04-2010, 03:29 PM   #71
country flag teem
Registered User

roger rasheed said that forget should take a third real player simple whitch team would be for him : gael, gilles, richard, and for the double llodra and one of the three simple players. gilles is too bad in double and gael not enough ... let's go and see ...
Old 11-04-2010, 03:36 PM   #72
country flag Lindsayfan
Registered User

Lindsayfan's Avatar

Quote:
Originally Posted by Puschkin View Post
Not only Forget, but the majority of French posters, including here. But he makes a resurrection, just see this:
not everybody is supposed to love richard...
Old 11-04-2010, 04:45 PM   #73
country flag nalbyfan
Banned!

nalbyfan has a reputation beyond reputenalbyfan has a reputation beyond reputenalbyfan has a reputation beyond reputenalbyfan has a reputation beyond reputenalbyfan has a reputation beyond reputenalbyfan has a reputation beyond reputenalbyfan has a reputation beyond reputenalbyfan has a reputation beyond reputenalbyfan has a reputation beyond reputenalbyfan has a reputation beyond reputenalbyfan has a reputation beyond repute

I adore Richard but I'm afraid he can't stand the pressure of a DC final in a tough atmosphere....Serbian crowd will probably horrible....What will Richard do when they'll scream between 2 serves or insult him ?? It's not a question of game, he has a beautiful game but his mind ???
Too weak i'm afraid
nalbyfan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 11-04-2010, 05:08 PM   #74
country flag Puschkin
Registered User

Puschkin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lindsayfan View Post
not everybody is supposed to love richard...
Of course not, but the way he was considered a non-entity for this tie and now his name is coming up, is quite a U-turn.

Quote:
Originally Posted by nalbyfan View Post
I adore Richard but I'm afraid he can't stand the pressure of a DC final in a tough atmosphere....Serbian crowd will probably horrible....What will Richard do when they'll scream between 2 serves or insult him ?? It's not a question of game, he has a beautiful game but his mind ???
I sincerely believe that the pressure of his homecrowd is more of an obstacle to Richard than wild Serbs. And for the third time: He has already played and won abroad, which neither Gael and Gilles have done.

~♠ Gasquetaires ♠~

Old 11-05-2010, 09:41 AM   #75
country flag Ad Wim
Registered User

Ad Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond reputeAd Wim has a reputation beyond repute

Llodra and Gael for singles, at least the first two. Mika has proven his value for the team on this surface. And he is able to pull the upset against Djoko on this surface.

BTW, the first rubber of the second player doesn't matter too much, I think they won't win against Djokovic, whoever plays. And I think Gael wins agains Tipsa or Troicki. So it's all about Sunday. France will win the doubles.

Last edited by Ad Wim : 11-05-2010 at 09:47 AM.
Ad Wim is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules