¤~Laurent Recouderc~¤ - Page 3 - MensTennisForums.com

MensTennisForums.com

MenstennisForums.com is the premier Men's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Reply

Old 09-05-2009, 09:43 PM   #31
country flag pingpong22
Registered User

pingpong22's Avatar

pingpong22 has a reputation beyond reputepingpong22 has a reputation beyond reputepingpong22 has a reputation beyond reputepingpong22 has a reputation beyond reputepingpong22 has a reputation beyond reputepingpong22 has a reputation beyond reputepingpong22 has a reputation beyond reputepingpong22 has a reputation beyond reputepingpong22 has a reputation beyond reputepingpong22 has a reputation beyond reputepingpong22 has a reputation beyond repute
Default Re: ¤~Laurent Recouderc~¤

Laurent is in the final in Germany (CH)
alleeez
Advertisement

Old 09-16-2009, 03:31 PM   #32
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

I got that article about Laurent with my Montcourt news feed today, he talks a bit about how Mathieu's death has affected him badly during the whole summer (Mathieu was his best friend on the tour), but he also talks about other things. He's hoping hard to enter the top 100 in the next few months (he is ranked 125th this week, which is his personal best) because he will have less points to defend than the others. He says he played some great tennis again in Freudenstadt, he has recovered his level of Bordeaux when he beat Gaudio, he sounds particularly happy about his win over Flo Mayer there, he also had a MP in the final, he says those were two insane matches. His early loss in the qualies of the USO doesn't seem to bother him much, he wants to focus on the clay season to improve his ranking. He will play 3 weeks in South America and thinks/hopes he can enter the top 90 in November - or maybe even better:
Quote:
Laurent Recouderc à feu et à 100
Le Toulousain de l'US Colomiers s'approche du Top 100 mondial à grands pas.

Hier matin, dès qu'il a posé le pied par terre dans sa chambre d'hôtel de Banja Luka (Bosnie), où il dispute cette semaine un énième tournoi «Challenger», Laurent Recouderc s'est rué sur son ordinateur. La fin de l'US Open ayant été décalée à cause des intempéries, les nouveaux classements sont en effet tombés mardi et non lundi, comme d'habitude.
Cette attente supplémentaire de 24 heures a accouché d'un réel bonheur. Le Toulousain pointe désormais au 125e rang de la hiérarchie, le meilleur classement de sa carrière. Et ce n'est pas fini : « On est dans une période charnière où beaucoup de joueurs vont perdre les points glanés l'an dernier. Je ne suis pas dans ce cas-là. Et je pense avoir un bon coup à jouer pour accéder au Top 100 dans les prochains mois.»
Si le protégé de Jérôme Potier et Laurent Raymond continue de produire le tennis affiché à Freudenstadt, voilà huit jours, où il n'a cédé qu'en finale face à Jan Hajek après avoir eu une balle de match, cette mission ne sera qu'une formalité : « Là-bas, j'ai joué deux matches de folie. En demie, j'ai notamment éliminé Florian Mayer (33e en 2004) avant de me procurer une balle de match en finale sur mon service, sans parvenir à conclure. Depuis ma victoire sur Gaston Gaudio à Bordeaux, je n'avais pas joué à ce niveau. La confiance est de retour, je sens que je monte en puissance. »
Montcourt, le drame
Traumatisé cet été par le décès brutal (un infarctus) de Mathieu Montcourt, son meilleur ami sur le circuit, le Toulousain a réussi à rebondir, sans oublier ni occulter mais désireux de dévorer l'avenir pour deux : « En août, en tournée sur les tournois, je n'avais que ce drame en tête. Le soir, à table, Mathieu manquait terriblement. C'était dur de ne pas y penser. Et puis, j'ai eu d'autres problèmes personnels qui m'ont perturbé.»
Petit à petit, Laurent Recouderc est pourtant parvenu à faire la part des choses. Son élimination en qualifications lors de l'US Open ne l'a pas trop affecté. Il a ensuite préféré revenir sur terre battue pour traquer des points précieux.
Après son escapade bosniaque, le sociétaire de l'US Colomiers s'envolera bientôt pour l'Amérique du Sud : « Je vais partir là-bas pendant trois semaines. J'ai envie. Je sens le Top 100 à ma portée. L'idée est d'être environ 90e en novembre, voire mieux. »
Histoire d'atteindre l'un de ses rêves de gosse et d'être récompensé. De son investissement, de sa patience et de sa passion. Impérissable malgré les événements.
http://www.ladepeche.fr/article/2009...-et-a-100.html

Last edited by Truc : 09-16-2009 at 07:17 PM.
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 11-14-2009, 06:21 PM   #33
country flag pingpong22
Registered User

pingpong22's Avatar

pingpong22 has a reputation beyond reputepingpong22 has a reputation beyond reputepingpong22 has a reputation beyond reputepingpong22 has a reputation beyond reputepingpong22 has a reputation beyond reputepingpong22 has a reputation beyond reputepingpong22 has a reputation beyond reputepingpong22 has a reputation beyond reputepingpong22 has a reputation beyond reputepingpong22 has a reputation beyond reputepingpong22 has a reputation beyond repute

Laurent won his both matches in Interclubs and his team won 6:0
allez Lolo
Old 11-24-2009, 10:26 AM   #34
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute

Haillet says that Laurent will probably be first alternate at the Masters France (17-20.12), it would be great since he at least will probably be happy about the money and the experience.
Quote:
Le Toulousain Jérémy Chardy proche du Masters France

C'est comme si c'était fait. Jérémy Chardy (Stade Toulousain) devrait être l'heureux bénéficiaire de l'invitation accordée par l'organisation pour participer au prochain Masters France à Toulouse (au Palais des Sports du 17 au 20 décembre). Un choix appuyé par la Fédération, qui désirait une tête d'affiche supplémentaire à connotation régionale, même si le protégé de Frédéric Fontang n'a pas marqué le moindre point dans les tournois qualificatifs (éliminé d'entrée à Marseille et Paris, absent à Metz et Lyon). Le plateau définitif n'est pas encore complètement arrêté selon Jean-Louis Haillet, l'un des directeurs du Masters : « Monfils devrait être là. J'attends la décision de Tsonga dans les jours qui viennent et de voir si le cas Gasquet, menacé de suspension, évolue favorablement. Quant à Laurent Recouderc, nous allons sans doute lui proposer d'être le 9e joueur et premier remplaçant en cas de défection pendant ou juste avant le tournoi. » Le joueur de l'US Colomiers n'a toutefois pas perdu tout espoir d'entrer directement dans le tableau, selon le choix de préparation des joueurs qui le précèdent au classement.
http://www.ladepeche.fr/article/2009...rs-France.html
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 11-24-2009, 04:10 PM   #35
country flag soulage
Registered User

soulage's Avatar

soulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond reputesoulage has a reputation beyond repute

I'm surprised that the first alternate is not the first player who doesn't enter the draw but it's a good option for Laurent.
soulage is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old 02-04-2010, 05:17 PM   #36
country flag Kezzi
Registered User

Kezzi's Avatar

Kezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond reputeKezzi has a reputation beyond repute

I saw Laurent in Rotterdam already last year and still I never discovered this thread.
According to the R'dam thread on here, he'll play qualies again this year.
Old 08-20-2010, 02:34 PM   #37
country flag Bashak
Registered User

Bashak's Avatar

Bashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond reputeBashak has a reputation beyond repute

He had an SE in Istanbul Challenger last week. He lost to Adrian Ungur 64 64 in R1 (Ungur lost to eventual champion Adrian Mannarino in R2.) I didn't know what he looked like before I saw him play. He turn out to be a fine looking man. He was understandably upset after the loss. In his defense I must say the heat was "insupportable" the entire week. I had a hard time keeping my brain from evaporating. I hope he does well on tour.

Suicide Tennis Winner: Doha 2010, Basel 2009 FITD Winner: Auckland 2012, Nice 2010, London WTF 2009, Tokyo 2009, Roland Garros 2009, Paris 2008, Basel 2008 TT Finalist: Nottingham 2009, Savannah 2009, Marrakech 2011. TT Doubles Winner: Sarasota 2011 (w/ coasterman9 TT Doubles Finalist: Bergamo 2011 (w/ leoneo), Fergana 2009 (w/ catatonia) DTT Doubles Winner: Miami 2011 (w/Abollo)
Bashak is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules