Mens Tennis Forums banner

~Heja Pim Pim in Stockholm cheering thread ~

30K views 527 replies 51 participants last post by  Winnipeg 
#1 · (Edited)
It has been very quite about Pim Pim the last time :(
So I hope it will change when he gets into action again ;)

Federer (1) vs. Rusedcki
El Aynaoui vs. Montanes
Verdasco vs. Gonzalez
Kuerten vs. Ancic (13)

Davydenko (10) vs. Melzner
Llodra vs. Costa
q vs. q
q vs. J.Johansson (7)

I like his part of the draw, but I guess some other here don´t like it that much, or Kristen ;)

So: KOM IGEN PIM PIM!!!! :yeah:
 
#484 ·
Re: ~Pim Pim is injured again :( Get well soon again!~

She is a Swedish hurdles runner, she is taking part in Olympic Games for example!
 
#486 ·
Re: ~Pim Pim is injured again :( Get well soon again!~

:help: :help:

what does the article say??? will he play in Bastad? :eek:

Pim-Pim tvingas nobba Båstad

Ett av Swedish Opens "wild cards" ligger och väntar på Joachim "Pim-Pim" Johansson som är på väg tillbaka efter sina enorma skadeproblem.
Men svensken tvingas tacka nej till turneringen i Båstad.
- Jag hinner inte bli matchklar i tid, säger han.

Förutom de redan klara stjärnorna som gör upp om titeln i Båstad 9–15 juli kommer tre ”wild cards” att delas ut strax innan lottningen den 7 juli.
Det ena är vigt åt spanske gruskungen Rafael Nadal.
Ett annat var tänkt att ges till Andreas Vinciguerra, som dock har tvingats tacka nej på grund av skada.
Nu blir det alltså nej även från Joachim ”Pim-Pim” Johansson.
Skadeproblem

24-åringen har haft skadeproblem – främst med sin högra axel – i två år.
Nu är han på väg tillbaka. ”Pim-Pim” tränar tennis igen och är väldigt positiv vad gäller framtiden.
Swedish Opens tävlingsledare Thomas Wallén har hållit tummarna för att ”Pim-Pim” ska hinna komma i speldugligt skick i tid till Swedish Open.
– Han får naturligtvis ett ”wild card” om han hinner bli frisk.
Men redan i dag lämnar Johansson ett negativt besked:
– Som det ser ut är jag inte matchklar till Båstad. Jag känner själv är att jag vill kunna spela för fullt en månad innan jag går ut och spelar matcher. Och jag tränar inte riktigt för fullt nu.
– Jag skulle kunna gå ut i dag och ta i för fullt, så bra känner jag mig. Men konsekvenserna är väl inte optimala. Inget kan gå sönder men det kan bli så att man sliter på det.
Thomas Wallén:
– Vi ville väldigt gärna och hoppades att han skulle komma. Men hoppet var väl inte speciellt stort i år.
 
#487 ·
Re: ~Pim Pim is injured again :( Get well soon again!~

;) I just wanted to post this article as well, Peggy :)

Unfortunately Pim Pim won´t play in Båstad :sad: He says he feels good and everything is okay, but he wants to play for real one month before he is playing matches again. And as he is not even practicing for real yet, he says that Båstad is too early for him to come back :(

The article says also that one Wild Card is reserved for Nadal and the others were reserved for Pim Pim and for Vinci, but Vinci already said he cannot play either because of injury :(
 
#490 ·
Re: ~Pim Pim is injured again :( Get well soon again!~

So,what is the next tournament for Pim Pim??!(if he still feels well)
He doesn´t say it in the article, but I could imagine that he will start playing again during the US hardcourt season...
 
#495 ·
Re: ~Pim Pim is injured again :( Get well soon again!~

Pim-Pim nära comeback
Joachim Pim-Pim Johansson anmäler sig för spel i US Open i augusti. Hårdträningen inför comebacken pågår för fullt. I nya hemstaden Falun.



När hela Tennis- och kändissverige håller till i Båstad under Swedish Open är Södertäljestjärnan Joachim Pim-Pim Johansson i Falun och mitt i en stenhård träningsperiod på åtta veckor där han ökar mängd och tyngd för varje dag.

Målet är en snar comeback. Och han ska anmäla sig för spel i US Open som spelas med start för kvalet den 21 augusti.

– Jag är i vecka fyra och tränar nu en timma och tio minuter tennis per dag. När jag började gick jag från fem till tio minuter om dagen. Men jag tror inte att jag kommer kunna spela i US Open. Men tänk om jag skulle kunna det och inte hade anmält mig…

Åtskilligt med tid går till rehabilitering av den opererade högeraxeln, som han i februari opererade för andra gången.

– Just nu känns det bara bra. Jag har inte ont. Jag servar inte för fullt men det känns som om jag skulle kunna göra det.

Inte för fullt för Pim-Pim innebär ändå att han då och då trycker i väg en serveboll i 200 kilometer i timmen.

Vad är målsättningen inför comebacken?
– Jag var nia som bäst innan. Jag vill bli bättre än så. Hade jag inte haft den målsättningen hade jag aldrig gått igenom de här operationerna och klarat de här två åren. Jag är 25 år och har mycket kvar att ge. Titta bara på Jonas Björkman, han är ju 35.




AS FAR AS I CAN TRANSLATE IT HE IS HOPEFULLY TO PLAY AGAIN AT US OPEN.
 
#499 ·
Re: ~Finally comeback time! Heja Pim Pim in Bangkok ~

Finally Pim Pim is back on the court in Bangkok :) Though I think his draw really sucks, having to play Fernando Verdasco in the 1st round :p I also like Fernando so much, so it´s really hard, but as it´s Pim Pims comeback I support him a bit more ;)
But it´s so good to know that Pim Pim is back :)

1-DJOKOVIC, Novak SRB vs KUNITSYN, Igor RUS
DELIC, Amer USA vs LEE, Hyung-Taik KOR
WC-UDOMCHOKE, Danai THA vs Q
5-MOYA, Carlos ESP vs BECKER, Benjamin GER

3-BERDYCH, Tomas CZE vs WC-WACHIRAMANOWONG, Kittipong THA
RUSSELL, Michael USA vs ZVEREV, Mischa GER
JOHANSSON, Thomas SWE vs Q
7- KARLOVIC, Ivo CRO vs LOPEZ, Feliciano ESP

8- VERDASCO, Fernandovs ESP VS JOHANSSON, Joachim SWE
DEL POTRO, Juan Martin ARG vs DANCEVIC, Frank CAN
MAHUT, Nicolas FRA vs Q
4-HAAS, Tommy GER vs SPADEA, Vincent USA

6-TURSUNOV, Dmitry RUS vs ESCHAUER, Werner AUT
GABASHVILI, Teimuraz RUS vs LLODRA, Michael FRA
QUERREY, Sam USA vs Q
2-RODDICK, Andy USA vs WC-WANG, Yeu-Tzuoo TPE
 
#502 ·
Re: ~Finally comeback time! Heja Pim Pim in Bangkok ~

Pim Pim withdraws from Bangkok :confused:
Oh no :sad: :sad: :sad:

I haven´t heard anything why he withdrew :(
Hope it´s nothing serious :worship:
 
#504 ·
Re: ~Finally comeback time! Heja Pim Pim in Bangkok ~

Fatigue... Ok as long as he's not injured again...:unsure:
 
#509 ·
Re: ~Finally comeback time! Heja Pim Pim in Bangkok ~

I haven´t heard anything more about the injury, but I think it wasn´t that serious, cos he will play Stockholm :)
 
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.
Top