Mens Tennis Forums banner

Italian Tennis

36K views 295 replies 37 participants last post by  Champion number 1 
#1 ·
Instead of individual player threads I think this is easier for me.

Right now our tennis is pretty good. We have 5 inside the top 100 with 2 more ready to break into it.

Volandri is looking good in the top 35, although whether he can get to top 25 or so on seems hard as he is useless on any surface but Clay.

Seppi is slowly moving up the rankings now. Up to 77 and still moving up. Hopefully he can get nearer to 50 by the end of '05

Starace is going downwards and is already down to 94. Hes not in good form so he will need to get his confidence back quickly and surely he will want ton stay in the top 100 this year.

Di Mauro is at 99, but to be honest he is not really a top 100 player. He is not good on the main ATP tour but he has done well to reach his mark.

Sanguinetti in the top 60 is great,m the old man still has legs.

To come.... Bracciali, Aldi, Bolelli and Fognini :worship:
 
See less See more
#204 ·
Rankings as of September 18

38 Filippo Volandri +13
65 Daniele Bracciali
69 Andreas Seppi
74 Davide Sanguinetti +1
90 Alessio Di Mauro -2
103 Stefano Galvani +3
105 Potito Starace -4
127 Simone Bolelli -1
151 Federico Luzzi +7
177 Uros Vico
192 Simone Vagnozzi +2
 
#206 ·
ciao guys, i invite you to my forum "Marat Safin, Tennis and Art"
it's a different forum on Marat
not only Marat and not only pics and info about tennis and sports
but also movies, music, poetry and forums of different languages

English, Français, Spanish, Romanesc, Italian, Magyar Froums

come and see!

http://safinartenis.forumcircle.com/

alekita: thanks for you report on Romania Open! and your romanesc friend are waiting for you!

see you all!!
:wavey: :worship:
 
#210 ·
36 Volandri +2
66 Bracciali -1
77 Seppi -8
79 Sanguinetti -5
97 Di Mauro -3
100 Starace +3
114 Galvani -6
128 Bolelli -1
151 Luzzi -1
168 Lorenzi +3
196 Vico -11
200 Cipolla +3
 
#212 ·
Rankings:

34 Volandri +2
67 Bracciali -1
79 Sanguinetti
80 Seppi -3
97 Di Mauro
101 Starace -1
111 Galvani +3
127 Bolelli +1
150 Luzzi +1
169 Lorenzi -1
197 Vico -1
 
#213 ·
This week:

In Vienna, Bolelli has qualified, very good performance from him and he now faces Hrbaty in the first round. Di Mauro faces Mayer in the first round also

In Stockholm, Seppi matches up against Ferrer who has already beaten him twice. Difficult opponent, will probably lose. Sanguinetti also faces J. Johansson who is returning from injury.

In Moscow, Volandri's first round opponent is Jan Hernych. Normally doesnt win, but this is a small chance for Filo. Bracciali has a much more difficult test against Verdasco.
 
#215 ·
Everyone so far has lost except Bracciali who won due to the retirement of Verdasco. Also Sanguinetti plays later today. Good luck to Bracciali for his next round!
 
#216 ·
Rankings: 29/01/07

44 Volandri (+1)
69 Bracciali (-3)
85 Seppi (+13)
86 Starace (+3)
98 Di Mauro (-6)
112 Sanguinetti (-11)
114 Galvani (-6)
117 Bolelli (+10)
151 Luzzi (-13)
183 Lorenzi (-6)
194 Fognini (+51)
199 Cipolla
 
#217 ·
From tennisteen

Di seguito un'altra intervista effettuata durante il challenger di Bergamo: il nostro Antonello Zani ha avvicinato Daniele Giorgini.




Ci troviamo al challenger di Bergamo e siamo in compagnia di Daniele Giorgini, che, seppur influenzato, ha gentilmente concesso in esclusiva un’intervista agli amici di Tennis Teen.



D: Daniele, nella passata stagione sei stato il giocatore italiano con più vittorie a livello Futures, ben cinque, quest’anno come ti presenti ai nastri di partenza?



R: Sto bene, ho fatto una buona preparazione invernale, l’infortunio patito ai piedi un anno e mezzo fa è un pallido ricordo, e con l’inizio del 2007 vorrei iniziare nel migliore dei modi la stagione, cercando fin da subito di salire in classifica. Vorrei puntare la mia attenzione sui tornei challenger: è questa la strada per fare punti pesanti e migliorare il ranking.



D: Molti pensavano che avresti tentato le qualificazioni in Australia, come mai non sei andato?



R: Perché ho deciso di fare una preparazione invernale più lunga, e di conseguenza una trasferta così lontana ed impegnativa mi avrebbe potuto condizionare negativamente per il proseguo della stagione.



D: La decisone di approdare alla corte di Fanucci come è maturata?



R:Con Fanucci sono stato sempre in contatto. E’ un ottimo allenatore, che tra l’altro allena il numero uno d’Italia Filippo Volandri, ed avere come guida tecnica una persona così preparata e competente non può far altro che alzare il livello qualitativo del mio tennis.



D: Il rapporto con Volandri, giocando nello stesso circolo ed avendo lo stesso allenatore, come lo inquadri nella tua crescita tennistica?



R: Avere la possibilità di allenarmi con Filippo, di essere consigliato da lui, di carpire qualche suo segreto, di vedere la meticolosità con cui si allena, non può che essere da stimolo per far sempre meglio. Io sono in un età, dove ho la consapevolezza di non poter più sbagliare. Voglio cercare di salire di classifica per poter entrare nei challenger, e fare punti che mi permettano scelte di programmazione più mirate. Sono consapevole che quest’anno sarà una stagione impegnativa ma sono pronto a fare la mia parte.



D: Capitolo Doping : cosa pensi di questa pratica illecita, che spesso ha toccato giocatori sud-americani?

R: Il doping è una cosa odiosa, una mancanza di rispetto per i giocatori puliti, che non usano scorciatoie vietate. Il caso Puerta è un precedente pericoloso, la riduzione di squalifica di questo giocatore non è il modo per indurre i giocatori a non doparsi più. E’ un messaggio sbagliato, chi viene colto a doparsi deve essere squalificato, sia che si tratti di un top 10 che di un giocatore n° 600 del mondo. Non si devono fare sconti, nessuna differenza di sorta.



D: Ringraziandoti per la tua disponibilità, ti faccio un grande in bocca al lupo per il tuo prossimo torneo a cui parteciperai, il future di Bari, sperando che il 2007 sia un anno ricco di successi e soddisfazioni.



R: Ti ringrazio, e mando un grandissimo saluto a tutti gli utenti di tennis teen, ringraziandoli per il loro sincero supporto.

----------------------------------------------------------------------

Forza Daniele!
 
#219 ·
2-3 years ago this would have been an all Italian match :lol:
 
#222 ·
I had my say

Rankings 26/2/07

55 Volandri
68 Di Mauro :)
88 Bracciali
94 Starace
102 Seppi :(
103 Sanguinetti
109 Galvani
114 Bolelli
157 Luzzi
181 Lorenzi
197 Fogini
199 Cipolla
 
#223 ·
Luzzi won the Cherbourg challenger. Excellent tournament for him and some needed points for the rankings. Luzzi is one who should really be challenging for top 100.
 
#225 ·
good day in challengers with both Fognini and Galvani winning
 
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.
Top