MensTennisForums.com - View Single Post - Australasian Summer & Early Hard Season - Cheering/Scoring/News

View Single Post

Old 03-30-2010, 03:15 PM   #274
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute
Default Re: Australasian Summer & Early Hard Season - Cheering/Scoring/News

I read L'Equipe of Sunday only now because it was not available the other day - and in the article about the Querrey match, they say that Jim had problems with his back before that match already, he could barely walk the day before the match, but the physio did a great job:
Quote:
MERCI À ROBERT, kiné à la FFT, d’avoir débloqué le dos de Jérémy Chardy avant qu’il ne joue contre Querrey. Jamais Chardy, au cours des confrontations précédentes (dont la dernière voilà peu, au 2e tour à Indian Wells), n’avait réussi à terrasser Sam Querrey (25e), le Grand Duduche américain qui pète la forme.
Vendredi, le jeune Palois finissait par trouver ce que tout joueur de tennis au monde espère entrevoir un jour : le relâchement absolu. Léger comme l’air, sans l’esquisse d’un rictus, Chardy, malgré la perte du premier set et un début de saison calamiteux, enchaînait les échanges comme s’il était l’effigie d’un jeu vidéo. Et Querrey vola en éclats face à tant de facilité (4-6, 6-4, 6-2). « C’est la première fois que je me sentais aussi relâché, souriait le Français. J’étais détaché du score, je ne pensais qu’à ma tactique et à mes intentions de jeu. Quand je pense que je pouvais à peine marcher la veille... » Merci Robert.
It says that Jérémy was playing really well, totally relaxed, as light as a feather, so easy that it looked like in a video game. Jim also sounds extremely happy about his performance: "It's the first time ever I felt so relaxed. I wasn't thinking about the scoreline anymore, I was only focused on my tactics and how I wanted to play. When I think that I could hardly walk yesterday..."

Too bad we missed that! And it really makes sense then that his back was bothering him again against Almagro.
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote