MensTennisForums.com - View Single Post - > Pim Pim News and Articles <

View Single Post

Old 11-14-2004, 08:21 PM   #13
country flag Sommarsverige
on clouds...

Sommarsverige's Avatar

Sommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond repute
Default Re: > Pim Pim News and Articles <

”Pim-Pim” nominerad till årets nykomling

Joachim ”Pim-Pim” Johansson har nominerats till ”Idrottsakademins pris till årets främsta nykomling”. På Idrottsgalan, som avgörs i Globen måndagen den 17 januari 2005, avgörs det om ”Pim-Pim” lyckas gå hela vägen och ro hem det åtråvärda priset.

Den hårdservande svensken har i år fått sitt stora genombrott och har stigit likt en raket på rankninglistorna, bland annat efter framgången i US Open, där ”Pim-Pim” besegrade den regerande mästaren och det stora hemmahoppet, Andy Roddick, i en fantastisk kvartsfinal. Södertäljesonen konkurrerar med Helena Allandi, brottning, Per Gunnar Andersson, bilsport och Antonio Lindbäck, speedway, vilka också nominerats av Riksidrottsförbundet till årets nykomling.

- Jag har gjort en bra säsong och bara att vara nominerad är en stor ära för mig. Jag hoppas att jag kan bli tilldelad priset, trots att jag inte kan närvara i Globen, kommenterar ”Pim-Pim”, som kommer att vara sysselsatt med Australien Open, som inleds samma dag som priset delas ut.

Svenska Tennisförbundet förhandsnominerade tidigare i höstas den 22-årige Team Catella-spelaren till årets nykomlig med följande motivering:

”Joachim Johansson har på ett år tagit det stora och svåra klivet från en plats utanför topp 100 i världen till den absoluta världstoppen.

Semifinalen i US Open, den första ATP-segern i Memphis och bragdmatchen i dubbel mot de regerande Davis Cup-mästarna, Australien, är bara några av höjdpunkterna.

Det är första gången, både i svensk och i internationell tennishistoria, som en spelare som aldrig tidigare rankats på topp 100, ett år senare ligger så högt som Joachim Johansson nu gör.”

Förra året nominerades också en svensk i samma kategori på Idrottsgalan. Då fick dock Robin Söderling se sig besegrad av höjdhopparen Linus Thörnblad.

Pim Pim is nominated for the Newcomer of the year 2004!
The decision, if he wins the price will be on the sportsgala in Stockholm on 17th january 2005. There are 3 other Swedish sportsmen who are nominated for the same category, I have never heard of one of the others.
So let´s hope Pim Pim gets the price, he would really deserve it!

Pim Pim says in the article above that he is said he cannot be there for this gala because of the Aussie Open....

Pico Monaco ~ Edu Schwank ~ Stan Wawrinka ~ Dani Gimeno ~ David Marrero ~ Marc Lopez ~ Marco Chiudinelli ~ Marcel Granollers

I miss you on tour, Nors, Bjösse, Simon & Pim Pim
Sommarsverige is offline View My Blog!   Reply With Quote