MensTennisForums.com - View Single Post - Benoit Paire

Thread: Benoit Paire
View Single Post

Old 05-21-2009, 12:19 PM   #8
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute
Default Re: Benoit Paire

I thought he was younger when people were talking of him as the next big French hope, TBH. 20 y., it's time to start delivering!

I just came across that:
http://www.rmc.fr/edito/sport/78883/...un-cheval-fou/
Benoit Paire, 20 ans et 608e mondial, a un jeu brillant mais aussi un mental encore fragile, comme il nous l’explique : « J'ai un tempérament de cheval fou, je m'énerve beaucoup... Je tente pas mal de choses un peu risquées quelquefois et sous la pression ça peut donner un peu n’importe quoi. Le problème : c’est que si je me contente de remettre la balle, je m’ennuie. On joue au tennis pour s’amuser aussi, alors je préfère tenter des choses, des amorties, etc. Parfois c’est brillant, mais c’est aussi franchement nul quelquefois. Il y a un peu de tout et il faudrait que j’arrive à me canaliser pour ne garder que le meilleur et éviter de me mettre en danger inutilement. »
Always the same stuff, brilliant game, but a bit crazy. He says it himself, he easily gets all worked up on the court. He tries out a lot of risky shots and with the pressure, it sometimes turns into a big mess. "If I just keep the ball in play, I get bored. We play tennis to have fun too, so I prefer to try things, dropshots, etc. Sometimes it's brilliant, but sometimes, well, it's really hopeless. A bit of everything. I'd need to 'channel' myself to keep only the best and stop jeopardizing my chances unnecessarily."

Last edited by Truc : 05-22-2009 at 08:53 AM.
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote