MensTennisForums.com - View Single Post - Breaking News: Pim-Pim might do a serious comeback!!

View Single Post

Old 12-04-2008, 11:45 AM   #33
country flag Björki
Sitzen ist fürn Arsch

Björki's Avatar

Björki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond reputeBjörki has a reputation beyond repute
Default Re: Breaking News: Pim-Pim might do a serious comeback!!

Publicerad 3 december 2008

Pim-Pim trivs hemma i Södertälje Tennisstjärnan har ingen brådska att göra comeback

Tennis Joachim ”Pim-Pim” Johansson är tillbaka i Södertälje igen. Med ny flickvän och en pånyttfödd rörlighet i sin tidigare så sargade kropp. Men det dröjer ett tag innan han är tillbaka på ATP-touren.

När Pim-Pim klev ut på banan i Stockholm Open i oktober var det en utmaning och ett spännande experiment. Någon riktig comeback var det däremot inte.

Den får vänta några månader till, minst.

Direkt efter Stockholm Open åkte Pim-Pim ner till Mallorca för att börja jobba med sin nya fysioterapeut Joan Alloza Rosselló. Där inleddes den långa, mödosamma vägen mot toppen igen.

Allting började egentligen i Båstad i somras. Det var där Alloza Rosselló såg Pim-Pim träna, tyckte att han såg lite för bra ut för att ha slutat och erbjöd sig att hjälpa till om Pim-Pim funderade på en comeback.

Pim-Pim, som under sommaren också inledde en ny karriär som tränare för finska löftet Henri Kontinen, bestämde sig inte där och då att göra en satsning på att komma tillbaka. Men efter ett tag beslutade han sig för att avbryta samarbetet med Kontinen.

– Jag trivdes jättebra som tränare, det var ett kanonjobb och han är en riktigt lovande spelare och hur trevlig som helst. Men jag ville fundera i lugn och ro på hur jag skulle göra. Jag slutade ju inte för att jag inte tyckte att det var kul att spela tennis, utan för att jag inte hade något val, säger Pim-Pim.

Och efter att ha tänkt över situationen ordentligt kom han fram till att när möjligheten fanns att börja spela igen, kunde han inte låta den försvinna.

Under hösten har han varit nere hos Alloza Rosselló på Malloroca två gånger och sakta men säkert jobbat med styrka och rörlighet. Han säger att han inte har känt sig så här bra fysiskt sedan 1999/2000.

Men han har inte bråttom tillbaka. I slutet av året åker han till Australien, där han kommer att träna och dessutom har ett antal uppvisningsmatcher inplanerade. Efter det räknar han med att utvärdera sin situation på nytt.

På resan får han också sällskap av flickvännen Johanna Westerberg, 31, som är golfproffs och inleder nästa säsong med ett par tävlingar i Australien i februari.

– För mig är det superbra att kunna åka ner så tidigt, oftast har jag åkt ner en vecka innan. Nu kan jag ladda i lugn och ro, säger Westerberg.

Men först ska Westerberg avsluta den här säsongen. På fredag åker hon ner till Dubai, för att spela Dubai Ladies Masters som avgörs nästa vecka.

source: http://lt.se/sport/1.50454

Bryans || Djokovic || Paire || Chiudinelli || Nalbandian || Hanley || Rojer || Nadal
Söderling || Verdasco || Wawrinka || Simon || O. Rochus || Leo Mayer

Björkman || Arthurs || Edberg || Rafter || T.Johansson || M.Norman || Aspelin
Björki is offline View My Blog!   Reply With Quote