MensTennisForums.com - View Single Post - ~<Tommy News>~

Thread: ~<Tommy News>~
View Single Post

Old 11-06-2007, 01:50 PM   #668
country flag safinaferrero
Registered User

safinaferrero's Avatar

safinaferrero has a reputation beyond reputesafinaferrero has a reputation beyond reputesafinaferrero has a reputation beyond reputesafinaferrero has a reputation beyond reputesafinaferrero has a reputation beyond reputesafinaferrero has a reputation beyond reputesafinaferrero has a reputation beyond reputesafinaferrero has a reputation beyond reputesafinaferrero has a reputation beyond reputesafinaferrero has a reputation beyond reputesafinaferrero has a reputation beyond repute
Default Re: ~<Tommy News>~

Quote:
Tommy Robredo és en l’actualitat el millor tennista de Catalunya i ocupa el setè lloc en el rànquing mundial ATP després de començar la temporada a un gran nivell. El d’Olot defensa l’espectacularitat del tennis d’avui dia i es desfà en elogis parlant de Roger Federer i Rafa Nadal.

Després d’un començament molt bo de temporada, com et veus de cara al Torneig SEAT Godó que es fa a Barcelona del 21 al 29 d’abril?
Doncs em veig molt bé. Estic jugant a un bon nivell des que vaig començar la temporada. Després d’Amsterdam, Dubai i Indian Wells, toca Barcelona. Ja veurem com va tot plegat.

Per què Federer pot dir no a l’equip suís de Copa Davis sense que passi res i en canvi tu vas tenir problemes per dir no a Espanya?
Jo vaig decidir renunciar a la convocatòria perquè ho vaig creure convenient pel meu estat de forma física. Necessitava descansar després de mesos de competició, amb l’estrès que això comporta. De la mateixa manera que Federer sap què ha de fer per complir el millor possible el seu calendari de competició, doncs jo també. Per això ho vaig fer, perquè necessitava parar i descansar.

Els esportistes catalans sempre estaran sota sospita en aquest tema?
A mi ningú de la Federació em va dir res de dolent. Però mai es pot evitar que hi hagi gent que digui coses negatives, tot i que no crec que sigui pel fet de ser català. Al cap i a la fi, vaig fer el que em convenia més i en aquell moment no estava per jugar i preferia fer una parada per evitar lesions i perdre’m altres competicions que em puguin interessar més a nivell individual.

Ara ets el tennista català més ben situat en el rànquing de l’ATP i el segon millor de l’estat espanyol. Quins objectius et marques de cara al futur?
Els mateixos de sempre. Seguir millorant dia a dia per, quan em retiri, poder dir que he estat el millor jugador pos-sible que podia arribar a ser.

Després de guanyar una Copa Davis amb Espanya el 2004, ara tindràs el somni de tot gran tennista: guanyar un Grand Slam...
Sí però jo no em marco objectius de guanyar títols, sinó que busco objectius de carrera. M’agrada més arribar a final d’any i poder dir que ho he donat tot.

Però si haguessis de triar entre guanyar a Austràlia, Roland Garros, Wimbledon o US Open?
M’agradaria guanyar a París. Roland Garros és una prova de terra batuda i és on desplego millor el meu joc. Seria un gran èxit per a mi triomfar a París.

Creus que Roger Federer se’l pot considerar el millor tennista de tots els temps després del que està fent?
Sense cap mena de dubte. El que Federer ha fet en els últims anys ningú altre ha estat capaç de fer-ho. Falta temps encara per considerar-lo el millor de tota la història, però crec que ho pot aconseguir si no baixa el nivell i no surt ningú millor.

Tu encara no has pogut guanyar a Federer. Què cal per aconseguir-ho?
De la manera que està jugant ara mateix és impossible guanyar-lo. Per arribar on és ell s’ha d’estar molt en forma, ser molt ràpid perquè tècnicament i tàcticament ell és molt superior a la resta. És molt complicat.

Potser Rafa Nadal és l’únic capacitat per derrotar al suís...
Ara mateix potser sí perquè és un jugador amb molta voluntat i és capaç de tornar-li moltes pilotes. És l’únic rival que té en terra batuda i que li pot plantar cara com vam veure l’any passat.

Fa uns mesos vas dir que li robaries l’estil a Federer i la força a Nadal. Estàs més a prop d’aconseguir-ho?
Va ser una manera de marcar-me un objectiu, però no d’imitar ningú, sinó de voler ser un tennista molt complet. Jo vull ser com sóc i a partir d’aquí treballar per arribar al màxim. Crec que cadascú ha de trobar el seu estil de joc tot i que es poden agafar coses d’altres jugadors.

Portes un gran any de resultats. Et sents una mica menyspreat pels mitjans de comunicació que sempre parlen de Rafa Nadal?
En certa manera entenc que se li doni més importància a en Rafa perquè és el número dos del món i en canvi jo en sóc el número set. El que sí que m’agradaria és que tenint un fenomen com en Rafa Nadal es parlés més del tennis en els mitjans de comunicació d’aquest país.

Quin és el jugador de tennis que més t’ha inspirat en el teu joc?
Ningú m’ha inspirat. A mi sempre m’ha agradat agafar coses diferents de cada gran jugador sense fixar-me només en un. Per exemple, la sacada de Pete Sampras, la restada d’André Agassi o les volees de Petr Nedved. Ara bé, si em fas triar per simpatia, doncs em quedo amb Agassi perquè tot i ser un gran campió és una persona molt propera. Sempre té unes paraules per a tothom.

La vida dels tennistes d’elit és tan glamurosa com sembla en els mitjans de comunicació?
Si glamurós s’entén que és proper a la informació del cor no ho és pas. Ara si es parla de viatjar sempre en avió, dormir en hotels i que la gent et tracti molt bé, doncs potser sí que és glamurosa. Potser sí que és veritat que l’ambient del tennis és molt més alt que en altres esports per la presència de molts VIPS entre el públic, però em considero una persona molt normal que ha tingut la sort de poder viure d’un esport que m’entusiasma.

Com és un dia normal en la vida quotidiana de Tommy Robredo?
Doncs entrenar molt fort, viatjar sempre i tenir poques vacances. Però ho has d’acceptar; mai m’he cansat de fer això i a més m’agrada jugar a tennis.

Quins són els avantatges i inconvenients de ser tennista?
D’avantatges n’hi ha molts, però ho resumiria en que faig el que més m’agrada. I d’inconvenients no n’hi trobo. Potser seria el que implica viatjar tant perquè no veus tant com voldries a la família o les hores interminables d’espera als aeroports.

Creus que hi ha un calendari massa atapeït al llarg de la temporada?
Cadascú tria el calendari que vol o pot fer. I un ha de saber planificar les etapes de descans si no ho pots acabar pagant.

El cert és que un tennista guanya molts diners i quan acaba la vida esportiva encara és jove per recuperar el temps perdut. A què s’ha de renunciar exactament?
Vull deixar clar que és cert que es guanyen molts diners però no tants com en esports com el futbol. A més, hi ha moltes despeses. T’has de pagar els entrenadors, els desplaçaments i els allotjaments, per no parlar del munt d’impostos que es paguen en acabar l’any. I pel que fa a les renúncies, també n’hi ha. Quan era petit vaig haver de deixar la família que estava a Olot per anar a viure a Barcelona. També deixes els estudis més aviat i perds tots els amics que havies fet quan eres petit per haver de tornar a començar de nou.

Barcelona és la capital estatal del tennis...
Ja no es pot dir que Barcelona és la capital del tennis a Espanya. Ha perdut pes i ara hi ha ciutats com Mallorca i València. No es pot parlar en absolut de liderat barceloní.

Per a un nen que vol dedicar-se al tennis és fàcil començar?
Cal treballar molt quan es comença però també un cop ja ets professional. Sempre s’ha de treballar perquè, si no, sempre hi ha altres que et poden guanyar.

Cada vegada els tennistes arriben més joves al circuit professional però tenen una carrera més curta a causa de les lesions. Es força massa en l’aspecte físic?És veritat que darrerament apareixen molts jugadors joves que donen guerra més aviat, però està per veure si tindran una carrera curta perquè tot just comença a produir-se aquest fenomen.

Manolo Orantes es queixava que l’aplicació de noves tecnologies en el disseny de les raquetes ha provocat que el tennis actual ja no es promogui la tècnica sinó la força i la velocitat...
Jo crec que l’aposta pel físic ve més donada perquè ara tothom és més alt i fort que abans. Ha millorat la genètica. La tecnologia ha ajudat en el desenvolupament tant de les raquetes com en el treball físic dels esportistes. Tot ha fet que el joc sigui més ràpid amb cops més potents.

Quina valoració tens del tennis femení?
En noies està passant exactament el mateix que en homes. S’aposta per posar-se fort i aquí tenim jugadores com la Serena Williams i Kim Clijsters, que basen el joc en la potència del seu físic.

En una entrevista vas comentar que et quedes abans amb Maria Kirilenko que amb Maria Sharapova. El criteri és merament esportiu suposo...
(Riu) Home, pel que fa a joc triaria la Sharapova perquè és molt guanyadora però si em fixo en el físic em quedo amb la Kirilenko.

Per acabar, una curiositat. Tommy no és un àlias com molta gent pensa. És el teu nom real. A què es deu?
Al meu pare li encantava l’òpera rock de la banda britànica The Who i em va posar Tommy per això.

Preguntes molt personals
El gran bregador d'Olot

Una ciutat per viure-hi? Olot
Un lloc per anar de viatge? A casa
Un plat? El Sashimi
Un llibre per llegir? No llegeixo
Una pel·lícula de cinema? Braveheart
Un mitjà per estar informat? Internet
Mar o muntanya? Muntanya
Un cantant o grup musical? Dover
Quin personatge històric li hauria agradat conèixer? Els meus avis
Un personatge actual? N’hi ha molts
Un esportista que admiri? Roger Federer i Tiger Woods
Què valora més de les persones? La senzillesa
Si un dia fos president del Govern o de l’ONU, quina primera decisió prendria? Canviaria moltes coses
Dretes o esquerres? No opino
Què s’enduria a una illa deserta? Amics
Un desig confessable? Ésser feliç
Source
Interview in catalan that i found today, i'll try to translate it tonight or tomorrow so stay tuned on MTF

http://tennisgraphics.blogspot.com
http://tennisticious.blogspot.com & http://quote4ever.blogspot.com

Quote:
Por ti lucharé por todo el cariño que has puesto conmigo
Por todo tu tiempo por haber querido tenerme contigo
Y por tu calor y por tanta magia me quedo contigo
Y por tu calor y por tu carisma te llevo conmigo [...] ECDL
safinaferrero is offline View My Blog!   Reply With Quote