MensTennisForums.com - View Single Post - > Pim Pim News and Articles <

View Single Post

Old 08-27-2007, 09:04 AM   #508
country flag Sommarsverige
on clouds...

Sommarsverige's Avatar

Sommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond reputeSommarsverige has a reputation beyond repute
Default Re: > Pim Pim News and Articles <

Here is a new article about Pim Pims comeback from todays "Expressen"

"Pim-Pim" redo för comeback - i Stockholm
Comebacken kommer allt närmare för Joachim "Pim-Pim" Johansson.
Troligen spelar han spelar i Bangkok om fyra veckor.
- Drömscenariot är att få en turnering i kroppen innan Stockholm Open, säger han.

Stockholm Open spelas om sex veckor.
”Pim-Pim” har anmält sig och det kan bli så att comebacken dröjer ända dit.
Men han har också anmält sig till ATP-turneringen i Bangkok som avgörs två veckor innan Stockholm.
– Jag är inte helt säker på att jag kan spela då. Jag vill känna att jag rent fysiskt kan gå hela vägen om jag ska spela en turnering.
– Men drömscenariot är att jag gör comeback i Bangkok och får en turnering innan Stockholm Open, säger Pim-Pim.
Den här veckan befinner han sig i Göteborg för att träna och sparra.
– Jag går för fullt nu och ska försöka spela mer och mer poäng på träning. Jag är hur sugen som helst på att börja spela tävlingar nu.

Pim Pim says that he will for sure play in Stockholm, but his hope is to play one tournament before Stockholm and that would be Bangkok. He is still not 100% sure that he can already play in Bangkok, because he only wants to play that tournament when he also feels that he can go the whole way there.

Pim Pim is in Gothenburg this week and he is practicing very hard. He says he is longing to play tournaments soon again!

Pico Monaco ~ Edu Schwank ~ Stan Wawrinka ~ Dani Gimeno ~ David Marrero ~ Marc Lopez ~ Marco Chiudinelli ~ Marcel Granollers

I miss you on tour, Nors, Bjösse, Simon & Pim Pim
Sommarsverige is offline View My Blog!   Reply With Quote