MensTennisForums.com - View Single Post - Belgian Davis Cup Team

View Single Post

Old 04-13-2004, 09:37 AM   #87
AntennA
Registered User

AntennA's Avatar

AntennA has a reputation beyond reputeAntennA has a reputation beyond reputeAntennA has a reputation beyond reputeAntennA has a reputation beyond reputeAntennA has a reputation beyond reputeAntennA has a reputation beyond reputeAntennA has a reputation beyond reputeAntennA has a reputation beyond reputeAntennA has a reputation beyond reputeAntennA has a reputation beyond reputeAntennA has a reputation beyond repute
Default Re: Belgian Davis Cup Team

DAVISCUPTEAM HEEFT HANDEN VOL MET ZIMBABWE
TENNIS
Malisse stuurt BelgiŽ moeizaam naar barrage

DOORNIK - BelgiŽ speelt eind september de barragewedstrijden voor een terugkeer in de Wereldgroep van de Davis Cup. In Doornik zag kapitein Steven Martens zijn Daviscupteam in de tweede ronde van de Euro-Afrikaanse zone moeizaam winnen van Zimbabwe (4-1).

OLIVIER Rochus verloor vrijdag verrassend de openingspartij tegen Wayne Black zodat na de zege van Xavier Malisse op Genius Chidzikwe de stand in evenwicht was. Zaterdag maakte de jongste Rochus zijn uitschuiver goed door samen met Kristof Vliegen het duo Black-Ullyett, een van de sterkste dubbelteams ter wereld, te kloppen. ,,Ons doel was Black zo lang mogelijk op de baan te houden, zodat hij zondag vermoeid zou zijn. Maar eigenlijk wilden we ook winnen'', aldus Vliegen.

Toch begon Black op de slotdag nog sterk tegen Xavier Malisse. De West-Vlaming verloor de eerste twee sets en leek op een nederlaag af te stevenen. ,,Vroeger was het in drie sets gedaan geweest, maar nu volg ik mentale lessen'', zei Malisse. ,,Ik denk aan filmsterren zoals Rocky om mijn vechtersmentaliteit boven te halen.'' Het werkte en Malisse won de partij nog in vijf sets. De winst van Christophe Rochus tegen Chidzikwe deed er niet meer toe.

Vanmiddag kennen de Belgen hun tegenstander voor de barrageduels voor een plaats in de Wereldgroep. Omdat ze geen reekshoofd zijn, behoren AustraliŽ en Rusland tot de mogelijke tegenstanders. ,,Het liefst zou ik thuis spelen'', zegt Steven Martens. ,,Je kunt dan de ondergrond kiezen, maar ook het publiek is een enorme steun.'' Om 14 uur wordt op de zetel van de Internationale Tennisfederatie (ITF) in Londen de loting gehouden.

13/04/2004

©Copyright De Standaard

Gilles Elseneer - Xavier Malisse - Dick Norman - Christophe & Olivier Rochus - Kristof Vliegen
Dominique Coene - Steve Darcis - Frederic De Fays - Niels Desein - Jeroen Masson - Stefan Wauters
AntennA is offline View My Blog!   Reply With Quote