MensTennisForums.com - View Single Post - Robin Haase Cheering Thread

View Single Post

Old 01-11-2007, 09:24 PM   #26
country flag Klaas_nalbandian
Registered User

Klaas_nalbandian's Avatar

Klaas_nalbandian has a reputation beyond reputeKlaas_nalbandian has a reputation beyond reputeKlaas_nalbandian has a reputation beyond reputeKlaas_nalbandian has a reputation beyond reputeKlaas_nalbandian has a reputation beyond reputeKlaas_nalbandian has a reputation beyond reputeKlaas_nalbandian has a reputation beyond reputeKlaas_nalbandian has a reputation beyond reputeKlaas_nalbandian has a reputation beyond reputeKlaas_nalbandian has a reputation beyond reputeKlaas_nalbandian has a reputation beyond repute
Default Re: Robin Haase Cheering Thread

Haase in thriller onderuit op Australian Open
door onze Telesportredactie

Robin Haase
Foto: (c) Henk Koster
MELBOURNE - De kennismaking met de grandslamwereld liep voor Robin Haase op een enorme teleurstelling uit. In een bizarre, maar uiterst amusante tennispartij ging de Nederlander in de eerste ronde van het kwalificatietoernooi voor de Australian Open onderuit. De knotsgekke Braziliaan Julio Silva plaatste zich na drie meeslepende sets (2-6, 6-4 en 9-7) voor de tweede ronde.
Haase wond er direct na het voor hem op een domper uitgelopen duel geen doekjes om: “Het liefst zou ik nu in een hoekje even stilletjes willen gaan zitten huilen; dat gevoel heb ik eigenlijk niet meer gehad sinds ik in de jeugd tot twaalf jaar speelde”, aldus de Hagenees. “Ik ben echt heel erg teleurgesteld, vooral in de manier waarop ik tijdens deze wedstrijd heb gespeeld.”

Haase leek zijn allereerste optreden op een grandslambaan met een zege te gaan beklinken, maar na de ‘simpele’ winst van de eerste set belandde hij in een ware veldslag die uiteindelijk bijna drie uur zou duren. “Ik neem het mezelf kwalijk dat ik niet vol voor de ballen ging, zoals ik dat normaal gesproken wel doe”, zo sprak een zelfkritische Haase vlak na de bizarre ontknoping van de zenuwslopende tennismarathon. “Vooral de vele kansen die ik heb verprutst om in de tweede en derde set de service van Silva te breken, zullen me nog wel even achtervolgen. Ik ging gewoon te vaak ‘op safe’, terwijl ik heel goed weet dat ik dat juist niet moet doen. Ik heb het hier zelf laten liggen.”

Escude-Kuerten
Dutch players

Gasquet-Ferrero-Lopez-Mathieu

Nadal-Acasuso-Haas-Youzhny-Berdych-Gonzalez-Tursunov

Söderling-Del Potro-Bellucci-Lapentti-Roddick-Verdasco
Klaas_nalbandian is offline View My Blog!   Reply With Quote