MensTennisForums.com - View Single Post - News and articles about David

View Single Post

Old 11-26-2006, 10:04 AM   #133
country flag ~EMiLiTA~
Registered User

~EMiLiTA~ has a reputation beyond repute~EMiLiTA~ has a reputation beyond repute~EMiLiTA~ has a reputation beyond repute~EMiLiTA~ has a reputation beyond repute~EMiLiTA~ has a reputation beyond repute~EMiLiTA~ has a reputation beyond repute~EMiLiTA~ has a reputation beyond repute~EMiLiTA~ has a reputation beyond repute~EMiLiTA~ has a reputation beyond repute~EMiLiTA~ has a reputation beyond repute~EMiLiTA~ has a reputation beyond repute
Default Re: News and articles about David

i think u guys already know about this, judging by the pics thread, but i've translated this article into English below

David Ferrer nombrado Hijo Predilecto de Xabia

El Ayuntamiento de Xabia, Alicante, tomo la decisión unánime de declarar Hijo Predilecto de la Villa a David Ferrer.

Es la primera vez que se da esta distinción en Xabia. El alcalde, Eduardo Monfort, y el concejal de Deportes, José Francisco Erades, recibieron a la familia del deportista en el Ayuntamiento para hacer oficial el nombramiento.

El alcalde reseñó que este un premio “al esfuerzo personal y también al apoyo de toda una familia” y quiso remarcar la importancia que tiene contar con un deportista como en la villa, “todos nos sentimos un poco propietarios de esta figura del deporte”, dijo.

La madre de David, Pilar Ern, muy orgullosa y emocionada, dijo que es además un “gran honor para la familia”

El reconocimiento se hizo oficial en un pleno extraordinario celebrado el 24 de noviembre y durante una cena en el conocido restaurante Carrasco, recibió la medalla de oro y el pergamino que le acredita como Hijo Predilecto, en la que estuvo rodeado de todos los suyos, familia, amigos, entrenadores,…

David Ferrer se merece esta distinción, porque además de ser un gran tenista es una gran persona. David pasea el nombre de Xabia por donde va con gran orgullo.

Hace poco nos contestaba así de tajante, sin dudar un segundo.

¿Un sitio para ir de vacaciones?

"XABI "

Tu plato preferido? "¡LA PAELLA !"

¡Muchas muchisimas felicidades, DAVID!

"Ganar torneos le produce gran satisfacción, pero hoy estoy con la gente que más quiero. Para mi es un gran orgullo llevar el nombre de Xàbia por todo el mundo. Ser hijo predilecto de mi pueblo es un honor y un orgullo; es lo más grande que me ha pasado en mi vida”

Así respondió David a los elogios y al cariño de las autoridades y vecinos de Xabia, durante el acto oficial de la proclamación de Hijo predilecto del que destacaron su calidad humana, constancia, esfuerzo y sacrificio.

----------------------------------------------------------------------

David Ferrer named honorary citizen of Xabia

The town council of Xabia, Alicante unanimously declared David Ferrer the honorary citizen of Xabia.

This is the first time the award has been given in Xabia. The mayor, Eduardo Monfort, and the councillor of Sports, José Francisco Erades, hosted the player's family at the town square to present the award.

The mayor stated it was a prize for personal effort and also for the support from the whole family, and highlighted the importance of having such a sportsman in the town, "we all feel we own a little bit of this sportsman", he said.

A ver proud and emotional David's mother, Pilar Ern, said it was also "a great honour for the family".

The award was presented on November 24 and during a dinner at the well-known restaurant Carrasco, where he received a gold medal and a scroll declaring him an Honorary Citizen. He was surrounded by all his loved ones - family, friends, coaches..

David Ferrer deserves this distinction because apart from being a great tennis player, he is also a great person. Wherever he goes, he is always proud of Xabia.

He recently responded in an interview without a moment's hesitation:

- "Where do you spend your holidays?"

"XABI"

- "What's your favourite food?"

"PAELLA!"

Many many congratulations, David!!

"Winning tournaments gives you a great satisfaction, but today I'm with the people I love the most. For me, it's a big honour to represent Xàbia all around the world. To be the honorary citizen of my town is an honour and gives me great pride; it's the best thing that's happened to me in my whole life".

Such was David's response to the praise and affection of the authorities and residents of Xàbia, during the official proceedings which highlighted his human quality, perseverence, effort and sacrifice.
~EMiLiTA~ is offline View My Blog!   Reply With Quote