MensTennisForums.com - View Single Post - The Juniors Thread

View Single Post

Old 12-18-2005, 10:06 AM   #25
arn
Registered User

arn has a reputation beyond reputearn has a reputation beyond reputearn has a reputation beyond reputearn has a reputation beyond reputearn has a reputation beyond reputearn has a reputation beyond reputearn has a reputation beyond reputearn has a reputation beyond reputearn has a reputation beyond reputearn has a reputation beyond reputearn has a reputation beyond repute
Default Re: The Juniors Thread

Article on Yannis Baltogiannis:

Een gloeiende forehand, een scherpe service én een stalen karakter. Yannis Baltogiannis heeft alles om het te maken in het tenniswereldje. Voor de 12-jarige Knokkenaar gaat er straks een nieuwe wereld open. Voor de eerste keer neemt hij deel aan het International Junior Team Tournament, het' internationale jeugdtoernooi voor min-12-jarigen op TK De Blauwe Reiger. Een kans die ik met beide; handen wil grijpen. Ik kijk er echt naar uit", staat de speler van TC BrUghia te popelen.

Yannis kreeg de tennismicrobe met de paplepel ingegoten. "Ten huize Baltogiannis is tennis héél belangrijk. Het is gewoon niet weg te denken", lacht de leerling het zesde leerjaar van de Knokse Sint-Janssensschool. Pa Christos is tennisleraar op TC Brughia. “Op mijn vierde stond ik al op een tenniscourt. Ik was er direct van bezeten", gaat de welbespraakte Yannis verder. "De VTV vroeg me om de trainingen te volgen. Lang heb ik niet moeten nadenken. Ik heb direct ja gezegd !" Yannis voetbalde vroeger ook voor FC Knokke, maar heeft nu voluit voor de tennis gekozen. "Elke dag staat er een training van anderhalf uur op het menu. Op woensdag en zaterdag is er wat meer tijd. Dan duren de oefensessies drie uur. Allemaal geen probleem. Ik wil zoveel mogelijk opsteken."

"De VTV-trainingen zijn echt wel professioneel. Er is veel variatie. Jawel, ik heb het perfect naar mijn zin. Drie dagen per week ligt het accent op conditietraining. De andere dagen schaaf ik de techniek bij. Mijn sterkste punten? Mijn forehand is naar verluidt goed. Ik kan er lekker veel spin op geven. Ik probeer ook goed diep te spelen. Ook mijn service is oké. De backhandcross is voor verbetering vatbaar. Maar daar wordt keihard aan gewerkt."
Joris De Loore is de dubbelpartner van Yannis in de Delta Lloyd-competitie. Joris volgt les aan het VTV-opleidingscentrum in Wilrijk. "Misschien kies ik straks voor de Topsportschool. De lessen in TC Brughia zijn compleet. Hier voel ik me heel goed in mijn vel"

Yannis wil een pak ervaring opdoen tijdens het hoogaangeschreven internationale jeugdtoernooi. "De ideale gelegenheid om me te meten met leeftijdsgenoten uit andere landen", beseft de Knokkenaar. "Reken maar dat ik mijn ogen de kost zal geven. Hoe zwaar tennis is op dit niveau? Het hangt af van de situatie."
"Tactisch én mentaal sta ik behoorlijk sterk. Ik geef nooit op. Ook als ik 5/0 achtersta, blijf ik rotsvast geloven in mijn kansen. Een tennis¬ser moet altijd en overal tot het uiterste gaan. Alleen als je blijft vechten, kan je een overwin¬ning boeken. Het zit in mijn karakter. Rafaël Nadal is mijn grote voorbeeld. Onvoorstelbaar hoeveel spin hij kan steken... Op je negentiende een Grand Slam winnen, het is weinigen gegeven."
arn is offline View My Blog!   Reply With Quote