MensTennisForums.com - View Single Post - Articles & Interviews

View Single Post

Old 08-04-2012, 07:33 PM   #4172
country flag afterglows
Registered User

afterglows's Avatar

afterglows has a reputation beyond reputeafterglows has a reputation beyond reputeafterglows has a reputation beyond reputeafterglows has a reputation beyond reputeafterglows has a reputation beyond reputeafterglows has a reputation beyond reputeafterglows has a reputation beyond reputeafterglows has a reputation beyond reputeafterglows has a reputation beyond reputeafterglows has a reputation beyond reputeafterglows has a reputation beyond repute
Default Re: Articles & Interviews

A word from Julien about Richard in the bronze medal match:

Quote:
Vous avez eu un rôle moteur pour Richard Gasquet ?
Richard était vachement à l'écoute. Je ne lui donnais aucun conseil technique ou tactique. Tennistiquement, il n'y a rien à dire chez Richard, il est très fort. C'est juste dans l'attitude, dans la volonté. J'ai essayé de le mettre en confiance. Pendant le premier set, je n'ai pas arrêté de lui dire que c'était lui le plus fort, que c'était un monstre... Mine de rien, il sort un coup de génie sur la balle de set. Moi j'essayais d'avoir un niveau de jeu moyen qui nous permettait d'avoir des occasions. Il a été hyper solide.
Richard was really listening. I did not give him any technical or tactical advice. Tennisticly, there is nothing to say to Richard, he is very strong. It's just the attitude, the will. I tried to give him confidence. During the first set, I have not stopped to tell him that he was the strongest, that he was a beast... Casually, he pulled out a stroke of genius on the set point. I was trying to have a medium level of play that allowed us to have opportunities. He was super strong.

http://fr.sports.yahoo.com/news/tenn...163046667.html

afterglows is online now View My Blog!   Reply With Quote