MensTennisForums.com - View Single Post - Grass - Rosmalen & Wimbledon

View Single Post

Old 06-08-2010, 07:29 AM   #2
country flag Truc
Registered User

Truc's Avatar

Truc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond reputeTruc has a reputation beyond repute
Default Re: Grass - Rosmalen & Wimbledon

In L'Equipe:
À la fois mou sur ses jambes et crispé, Jérémy Chardy (55e mondial) ne put jamais pratiquer son jeu d’attaque hier face au Slovaque Lukas Lacko (75e), un joueur qui retourne plutôt bien, mais ne présente pas d’autres véritables atouts. « C'est frustrant, reconnaissait le vaincu. Je joue tout le temps avec la peur au ventre. Au lieu de me libérer, je me contente de mettre la balle dedans, ce qui n'est pas mon style. » Ce déficit de confiance n’a pas échappé à son entraîneur Frédéric Fontang : « Jérémy traverse une passe difficile. On travaille sur le déblocage mental. Pour l'instant, ça ne passe pas. »
He was tight, not moving well and never managed to play his attacking game. Lacko is quite a good returner, but doesn't have any other big weapons. Jim: "It's frustrating. I play all the time with fear. Instead of trying to play freely, I'm just putting the ball back in play, which isn't my game." Fontang confirms he's going through a bad patch and says they're working on this mental block he has, but it's not working so far.
Truc is offline View My Blog!   Reply With Quote