MensTennisForums.com

MensTennisForums.com (http://www.menstennisforums.com/index.php)
-   German Tennis (http://www.menstennisforums.com/forumdisplay.php?f=138)
-   -   Denis Gremelmayr (http://www.menstennisforums.com/showthread.php?t=65600)

GUYMAN 01-16-2006 03:54 PM

Denis Gremelmayr

Anyone familiar with this guy? Just won opening round in Australia.

athie 01-16-2006 04:56 PM

Re: Denis Gremelmayr

Denis is pretty active on the Futures circuit and in the Challengers
Saw him in Eckental a few months ago (he lost 1st round) and shared a car a cple of times – nice & polite.
When I did see Denis play he put a lot of spin on his balls – pitched his tent on the baseline too – that was the 1st set. Come the 2nd - upped his game and gained a lot of confidence - produced some fantastic net play ( was very impressed) He didn’t win his match but tried really hard – I always like to see that :)

webby is http://www.denis-gremelmayr.de/

tomtom 01-18-2006 07:05 AM

Great news: Denis achieved 3rd round with win over Ginepri! :eek:

MATTHIAS 01-18-2006 07:29 AM

wow - well done
haven´t seen him play so far

MATTHIAS 01-18-2006 07:51 AM

Neely 01-18-2006 04:08 PM

from sport1.de

Melbourne - Wie im Rausch spielte Qualifikant Denis Gremelmayr in der vollbesetzten Margaret Court Arena und drehte ein Match, das er eigentlich schon längst verloren hatte.

Am Ende hatte der 24-Jährige keinen Geringeren als den Halbfinalisten der letzten US Open, den in Melbourne an Position 13 gesetzten US-Amerikaner Robby Ginepri, in fünf Sätzen mit 2:6, 5:7, 6:4, 6:3 und 6:3 niedergekämpft.

Mit dem Einzug in die Runde der besten 32 bei den Australian Open feiert Gremelmayr - der derzeit auf Platz 177 der Weltrangliste zu finden ist - den größten Erfolg seiner Karriere.

Am Freitag darf er nun gegen Marcos Baghdatis aus Zypern spielen und wenn alles gut läuft am Sonntag gegen Andy Roddick.

Der Sensationssieg über Ginepri markiert für Gremelmayr das Ende einer langen Leidenszeit. Zwei langwierige Verletzungen hatten Gremelmayr in den letzten Jahren immer wieder zurückgeworfen. Jetzt ist er endlich fit und kann sein Glück auf der Tour versuchen.

Seit einem Jahr trainiert er bei Helmut Lüthy vor den Toren Mannheims, der unter anderem Alexander Popp zweimal ins Viertelfinale von Wimbledon geführt hatte.

Kühnen erwartet Großes

Ähnliches traut Davis-Cup-Teamchef Patrik Kühnen auch Gremelmayr zu: "Er ist ein sehr gefährlicher Spieler, hat viel Ballgefühl und ich kenne keinen, der einen schnelleren Arm hat."

Der unerwartete Erfolg vom Mittwoch jedenfalls kann eine Initialzündung sein, meint Kühnen. "Das brauchen junge Spieler, und Denis Gremelmayr hat nach vorne wirklich Potenzial."

Wie sich der Überraschungssieger nach dem ersten Fünf-Satz-Match seiner Karriere fühlte, was er sich von den Australian Open noch verspricht und warum er erstmal ohne Unterkunft dasteht, verriet er nach seinem Coup im Interview mit Sport1.de.

Sport1: Haben Sie schon eimal ein vergleichbares Match gespielt?

Denis Gremelmayr: Ich glaube nicht, dass ich schon einmal besseres Tennis gespielt habe - obwohl mein erster Aufschlag eine Katastrophe war. In meinem ersten Fünf-Satz-Match gegen einen gesetzten Spieler einen 0:2-Rückstand noch aufzuholen ist einfach unglaublich - und dann auch noch bei einem Grand-Slam-Turnier.

Sport1: Was haben Sie sich vor diesem Spiel gegen die Nummer 13 der Setzliste ausgerechnet?

Gremelmayr: Ich bin mit dem Vorhaben auf den Platz gegangen, Ginepri zu ärgern. Am Anfang des Spieles gegen so einen Topmann war ich jedoch sehr nervös. Aber als ich gemerkt habe, dass ich gut mithalten kann, hat sich das schnell gelegt.

Sport1: Sie lagen schon mit zwei Sätzen und 0:3 im dritten Durchgang zurück. Was ist danach passiert?

Gremelmayr: Ich habe einfach meinen Kopf ausgeschaltet und bin nur noch gelaufen. Meine Beine habe ich schon im zweiten Satz nicht mehr gespürt. Ginepri hat dann irgendwann nicht mehr gewusst, was er machen soll und ist außerdem ein bisschen müde geworden. Ich habe dann gemerkt, dass da noch was geht und bei mir ist es dann wirklich perfekt gelaufen.

Sport1: Wann ist Ihnen klar geworden, dass Sie Ginepri schlagen können?

Gremelmayr: Ich habe gar nicht mehr nachgedacht. Mein Kopf war einfach leer und ich wollte nur noch jeden Ball ins Feld spielen und den Punkt zu machen.

Sport1: Haben Sie Einflüsse von außen überhaupt noch wahr genommen?

Gremelmayr: Die Stimmung in der Arena war Wahnsinn. Gerade als ich nach dem dritten Satz die Massen hinter mir hatte und mein Name gerufen wurde - das pusht natürlich auch noch zusätzlich.

Sport1: Was bedeutet Ihnen dieser Erfolg?

Gremelmayr: Das war das beste, was ich bisher erlebt habe. Dieser Sieg gegen einen Spitzenspieler ist natürlich auch extrem gut fürs Selbstvertrauen. Außerdem bringt es mich natürlich in der Weltrangliste mindestens 50 Plätze nach vorne. Ich versuche aber in der nächsten Runde noch einen drauf zu setzen.

Sport1: Wie geht dieser Tag für Sie zu Ende?

Gremelmayr: Für Feiern bleibt leider keine Zeit. Ich muss meine Sachen packen und mein Hotelzimmer räumen. Ich hatte nämlich nur bis heute gebucht. Dann muss ich mich auf die Suche nach einem neuen Hotel machen.

MATTHIAS 01-20-2006 04:40 PM

Gremelmayr Makes His Mark
by Jordan Chong
Friday, 20 January, 2006

For a player who had just made a third-round exit at Australian Open 2006, German Denis Gremelmayr certainly attracted a lot of interest from his national press.

But it wasn't just any old vanilla-flavoured third-round exit, with Gremelmayr coming through three rounds of qualifying and progressing to the last 32 with a come-from-behind five-set victory over seeded American Robbie Ginepri.

So despite bowing out of his debut Grand Slam with a disappointing 6-2 6-1 6-2 loss to Cypriot sensation Marcos Baghdatis on Show Court Three, there was much interest in discovering more about the 24-year-old newcomer.

Therefore, in the leafy surrounds of the Media Garden at Melbourne Park, Gremelmayr found himself surrounded by about a dozen German journalists answering questions.

In keeping with a man who has just achieved a personal best, the softly spoken Gremelmayr was in a relaxed mood, happy to reflect on the events of the past week.

"Of course it is the first time for me like this. I mean, everyone is calling me in Germany, you're in the newspapers ... after I beat Ginepri I got like a hundred messages on my mobile phone!" Gremelmayr said in English after his commitments with the German media.

"I mean it was a little bit too much, but of course if you play third-round of a Grand Slam a lot of people are looking to you. It was something new for me."

Consider this. Prior to The Open, Gremelmayr's profile boasted only four Tour-level tournaments, all of which he had to qualify for in order to enter the main draw.

He came close to a win on debut in Hertogenbosch in June, losing to Michael Llodra in a third-set tiebreak, but the breakthrough came at Bangkok in September when he edged past Roko Karanusic.

Unfortunately, any new found momentum was lost when the draw conspired to pit him against world No.1 Roger Federer in the next round.

He entered 2006's first major with only five ATP Tour level matches, but after building up some form in the qualifying, Gremelmayr swept past veteran Jonas Bjorkman in the opening round 3-6 6-2 6-0 6-1 before an epic against Ginepri, where he came from two sets and 3-0 down to win his first-ever five-set match.

Ranked world No.177 entering the tournament, Gremelmayr expects jump of around 40 places in his ranking after this dream week Down Under and is keen for some good results in the lead-up to the French Open to ensure he is eligible for automatic entry into the main draw.

"Of course, it's something different, especially here at a Grand Slam, it's an unbelievable feeling. Everything is well organised. At the Challenger tournaments, it's not like this! I hope to get to play more tournaments like this."

"It was a pretty nice week for me. Everything is fine here, it's a nice tournament and the people are unbelievable here."

A product of playing so many matches is some minor arm soreness, which he will seek treatment on when he returns to his home near Frankfurt in the next day or two.

With the likes of Boris Becker (Gremelmayr's idol), Steffi Graf, Anke Huber and Michael Stich now consigned to the long and distinguished history of German tennis, the nation is hoping the likes of Tommy Haas, Nicolas Kiefer, and now Gremelmayr, can rekindle past glories.

It's been six years since a German won a Grand Slam title - Steffi Graf's 1999 French Open - and Gremelmayr suggests a resurgent Tommy Haas as the one most likely.

"Haas is playing at the moment unbelievable. If you saw the match yesterday (in disposing of Paul Goldstein 6-0 6-1 6-2), he was unreal. He's on a good way. In the tournament before (at Kooyong) he beat Federer so I think he has a good chance to be close to winning a Grand Slam."

A problem that many players don't encounter is the need to move hotels mid-tournament, but Gremelmayr, given he came through qualifying and entered the main draw with modest expectations, had booked an initial check-out date of Wednesday.

When he discovered the hotel had no room to accommodate a more lengthy stay, he and his friend were forced to seek alternate arrangements.

"After I beat Ginepri my friend said to me, 'we have to leave the hotel'. I said, 'WHAT!'."

Tennis sits a close second to football as far as national interest goes and Gremelmayr, like any good German was keen to discuss his national team's prospects at the upcoming World Cup in Germany later this year.

With allegiances to both Bayern Munich and Eintracht Frankfurt in the local Bundesliga, Gremelmayr is excited about Germany's prospects.

"I think we have a good chance to reach the semi-finals and if we get there, anything can happen. I hope we win the championship. It's going to be pretty tough for the other teams to beat us."

"I think Brazil will be favourite to win but you never know. At home, in front of the fans, anything is possible."

As he showed this week at Melbourne Park, anything certainly is possible.

ZackBusner 03-15-2006 07:37 PM

Denis gave up in Sarajevo. Does anybody know why? Nothing serious?

tomtom 05-03-2006 04:26 PM

As a qualifier: sensational win in munich yesterday: threesetter against topseed Coria. Next opponent: Peya (q as well)

Alexiana 05-06-2006 10:37 AM

you can see the press conference after his loss on http://www.bmwopen.iphitos.de/turnier/index.html if you click on "BMW Open TV" :) He seems to be a very nice guy

Alexiana 05-11-2006 05:26 PM

Denis reached the Quarterfinals in Prag Challenger :)

16681 08-09-2006 08:37 AM

And he has now won in the 1st Round of the Rogers Cup :) He was lucky to get into the Tournament because a player withdrew so he got to take his place. But he got the win so good for him :D

ZackBusner 08-09-2006 08:56 AM

That makes him top 100 next monday.

Alexiana 08-09-2006 10:49 AM

Quote:

Originally Posted by ZackBusner
That makes him top 100 next monday.

thats so great :D Go Grammy :worship:

16681 08-10-2006 03:01 AM

But too bad for Denis because Moya defeated him in the 2nd Round of the Rogers Cup :sad: But still he can't feel too bad about getting defeated by Moya, I don't think :unsure:

All times are GMT. The time now is 10:31 PM.