MensTennisForums.com

MensTennisForums.com (http://www.menstennisforums.com/index.php)
-   The Belgian Boys (http://www.menstennisforums.com/forumdisplay.php?f=44)
-   -   Omdat we niet willen onderdoen voor het Nederlandse topic... #2 (http://www.menstennisforums.com/showthread.php?t=141561)

freesbee 01-31-2005 09:00 PM

Omdat we niet willen onderdoen voor het Nederlandse topic...

... maken we er hier een voor de Vlamingen ;)

hoeveel zitten er hier eigenlijk? En helaas kan ik er geen maken in het Frans omdat het mijne nogal aan de slechte kant is (om het zacht uit te drukken :lol: )

laten we er een interessante discussie van maken!! :cool:

Bart. 08-03-2007 08:43 AM

Omdat we niet willen onderdoen voor het Nederlandse topic... #2

Quote:

Originally Posted by Chiudi-fan (Post 5781550)
yep inderdaad, maar dan wil ik wel dat het goed gelegd wordt, zodat er geen onkruid tussen kan :lol:

een soort soort? :scratch:
Waarschijnlijk wel, mja het is ook niet een veel voorkomend woord.

Ik heb ook even het woord tegel in de Van Dale opgezocht:

Tegel
1) plaat van steenachtig materiaal voor de bekleding van wanden en vloeren en als bestrating => tichel

Dus het is idd van steen :D

Ik weet dat een grote struik mooi kan zijn, maar ik verwacht niet dat ze er gaan komen. Laat ik aan mn ouders over, zij wonen hier fulltime en moeten voor de tuin zorgen :p

Zorgen dat de voegen dicht zijn dan:p

Een soort hardhout:o

OK, dat weten we dan ook weer:p

Zul jij wel profiteren terwijl de ander al het werk moet doen:p

Bart. 08-03-2007 08:47 AM

Re: Omdat we niet willen onderdoen voor het Nederlandse topic...

Quote:

Originally Posted by Chiudi-fan (Post 5781560)
Ja ik zou dan naar het Duitstalige gedeelte willen en ik kan best een beetje Duits en zou het snel wel weer wat beter kunnen leren met een cursus. Alleen spreken ze in Zwitserland Zwitsers Duits en dat is dus echt niet te verstaan :p

Ik denk als je daar een paar weken bent, dat je de taal wel snel leert. Ik ken iemand die zijn stage in Polen had gedaan en toen hij terug kwam kon hij al een aardig mondje Pools.

Bart. 08-03-2007 08:48 AM

Quote:

Originally Posted by Chiudi-fan (Post 5781575)
Ja je hebt gelijk, een halve dag, hier de hele ochtend echt flink gesneeuwd, maar rond een uur of 2 of zo was het opgehouden en een uurtje later was het meeste alweer gesmolten :shrug:

Hier dus ook. En dat was zowat de enige winterprik:p

Nymeria 08-03-2007 09:36 AM

Quote:

Originally Posted by tRaB (Post 5784095)
Zorgen dat de voegen dicht zijn dan:p

Een soort hardhout:o

OK, dat weten we dan ook weer:p

Zul jij wel profiteren terwijl de ander al het werk moet doen:p

Yep, dat is de bedoeling ja. :lol:

Ah ok, ja die termen ken ik allemaal niet hoor.

Handig toch, om je eigen taal te kennen :p

Ja, ik zit hier wel in de zon :p

Nymeria 08-03-2007 09:38 AM

Omdat we niet willen onderdoen voor het Nederlandse topic... #2

Quote:

Originally Posted by tRaB (Post 5784102)
Ik denk als je daar een paar weken bent, dat je de taal wel snel leert. Ik ken iemand die zijn stage in Polen had gedaan en toen hij terug kwam kon hij al een aardig mondje Pools.

Jah, al moet je wel een beetje gevoel voor taal hebben en dat heb ik absoluut niet. Ik probeer altijd wel wat te volgen van Zwitsers Duits, maar lukt echt niet. En Marco dan ook nog heel mooi zeggen "But Dutch and German are similar, you should be able to understand it." :fiery: :p

Nymeria 08-03-2007 09:38 AM

Quote:

Originally Posted by tRaB (Post 5784103)
Hier dus ook. En dat was zowat de enige winterprik:p

Yep inderdaad... hopelijk is het de komende winter toch iets meer, ik vind sneeuw wel mooi.

Nymeria 08-03-2007 09:41 AM

Ze gaan vandaag bij ons de televisietoren "onthoofden" met een Zwitserse helicopter :cool:

Quote:

Op vrijdag 3 augustus worden er in opdracht van KPN Broadcast Services werkzaamheden uitgevoerd aan de Televisietoren in Roermond.

De bovenste 20 meter van de toren, het rood-wit-rood gedeelte, wordt dan met behulp van een helikopter verwijderd. De in dit gedeelte aanwezige antennes hebben in de loop der jaren namelijk hun functie verloren.

Het antennegedeelte, met een gewicht van 8 ton, wordt in fases naar beneden getransporteerd door een helikopter van het Zwitserse bedrijf Helog Heliwiss dat op dit gebied veel ervaring heeft. Er wordt gebruik gemaakt van een Super Puma AS 332 C1-helikopter met een maximaal hijsvermogen van circa 4500 kg en een maximale voorwaartse snelheid van 290 km/u. Twee piloten besturen het toestel, dat maximaal 17 passagiers kan vervoeren. Naast hijswerk is een dergelijk toestel ook geschikt voor het blussen van branden, reddingswerk en transport.

De werkzaamheden duren de hele dag doch het aantal vliegbewegingen wordt beperkt tot drie of vier en deze zullen ongeveer 5 tot 7 minuten duren.

Gelet op de ervaringen elders in den lande, zullen de werkzaamheden waarschijnlijk nogal wat kijkers trekken. Deze kunnen de werkzaamheden vanaf een zogenaamde ‘spottersplek’ volgen. Deze spottersplek is het ECI-terrein aan de Bisschop Lindanussingel. Hier kan ook geparkeerd worden. Ook de media dienen van deze locatie gebruik te maken.

Om parkeeroverlast zoveel mogelijk te beperken zullen in de naaste omgeving van de Televisietoren enkele straten worden afgesloten, uitgezonderd voor bewoners (Roodververij, Gerichtsberg, Hambeek, op de Meuleberg).

Tijdens de vliegbewegingen, zoals gezegd drie of vier, wordt het verkeer op de Burgemeester Geuljanslaan tijdelijk stilgelegd.
Maar ik hoef niet naar de spottersplek toe, ik kan het vanuit de tuin zien :cool:

Bart. 08-03-2007 08:14 PM

Quote:

Originally Posted by Chiudi-fan (Post 5784198)
Yep, dat is de bedoeling ja. :lol:

Ah ok, ja die termen ken ik allemaal niet hoor.

Handig toch, om je eigen taal te kennen :p

Ja, ik zit hier wel in de zon :p

Ik ben nooit sterk geweest in talen:p

Doe ik soms ook:p Maar dan voel ik mij wel schuldig als ik lig te niksen en de anderen zijn aan het werk :angel:

Bart. 08-03-2007 08:16 PM

Quote:

Originally Posted by Chiudi-fan (Post 5784202)
Jah, al moet je wel een beetje gevoel voor taal hebben en dat heb ik absoluut niet. Ik probeer altijd wel wat te volgen van Zwitsers Duits, maar lukt echt niet. En Marco dan ook nog heel mooi zeggen "But Dutch and German are similar, you should be able to understand it." :fiery: :p

Ik weet niet, als je daar echt in ondergedompeld wordt en je hoort niks anders dan die taal :shrug:

Dan moet jij zeggen dat Duits een lelijke taal is en weiger het te verstaan:p

Bart. 08-03-2007 08:17 PM

Quote:

Originally Posted by Chiudi-fan (Post 5784204)
Yep inderdaad... hopelijk is het de komende winter toch iets meer, ik vind sneeuw wel mooi.

Is mooi om naar te kijken, maar minder mooi als je erdoor moet. En als het sneeuwt, mag het goed doorsneeuwen. Als het maar een paar vlokjes zijn en meteen wegsmelt, hoeft het ook niet.

Bart. 08-03-2007 08:21 PM

Quote:

Originally Posted by Chiudi-fan (Post 5784209)
Ze gaan vandaag bij ons de televisietoren "onthoofden" met een Zwitserse helicopter :cool:

Maar ik hoef niet naar de spottersplek toe, ik kan het vanuit de tuin zien :cool:

Moet wel spectaculair geweest zijn.:) Toeval dat het Zwitsere helicopters waren?:p

Nymeria 08-03-2007 09:02 PM

Quote:

Originally Posted by tRaB (Post 5786615)
Ik ben nooit sterk geweest in talen:p

Doe ik soms ook:p Maar dan voel ik mij wel schuldig als ik lig te niksen en de anderen zijn aan het werk :angel:

Ik ook niet :lol: al gaat het Nederlands nog wel :p

Ja, dat heb ik ook wel. Maar de tuin ga ik echt neit in, dan poets ik wel wat of zo.

Nymeria 08-03-2007 09:05 PM

Quote:

Originally Posted by tRaB (Post 5786623)
Ik weet niet, als je daar echt in ondergedompeld wordt en je hoort niks anders dan die taal :shrug:

Dan moet jij zeggen dat Duits een lelijke taal is en weiger het te verstaan:p

Ik weet niet, heb het nooit ervaren voor langere tijd :lol: maar ik probeer overal engels te praten :p

Ik heb toen gezegd dat het voor hem misschien zo was, maar ik van Zwitsers echt niks begreep :p (ik kon niks fatsoenlijks terugzeggen, hij keek zo lief lachend :hearts: )

Nymeria 08-03-2007 09:08 PM

Quote:

Originally Posted by tRaB (Post 5786635)
Is mooi om naar te kijken, maar minder mooi als je erdoor moet. En als het sneeuwt, mag het goed doorsneeuwen. Als het maar een paar vlokjes zijn en meteen wegsmelt, hoeft het ook niet.

Dat is wel een must ja. Mja, de winters zijn onvoorspelbaar, in november 2005 hadden we hier immers nog een sneeuwstorm. dat was wel leuk :D

All times are GMT. The time now is 12:45 AM.