Monte Carlo [Archive] - MensTennisForums.com

Monte Carlo

Marine
04-17-2004, 08:07 PM
Arffffffffff :mad:
Well, we couldn't hope a worse draw...first rounf: Arnaud/Seb !!!!!! :(

And they play together in double !! (hehe, I've the impression they decided to play all the masters series together this year !! :D )...if they win the first round, they'll play llodra/santoro ( :mad: ), anf if never they win...they 'll play...escudé/safin !!! LOL

Marine
04-17-2004, 08:10 PM
1Roddick, Andy
Q
Ivanisevic, Goran
Q

Rochus, Olivier
Safin, Marat
Mirnyi, Max
13Gonzalez, Fernando

11Schalken, Sjeng
Calleri, Agustin
Escude, Nicolas
Carraz, Gregory

Canas, Guillermo
Martin, Alberto
Clement, Arnaud
8Grosjean, Sebastien

3Coria, Guillermo
Q
Kiefer, Nicolas
Arazi, Hicham

Stepanek, Radek
Pavel, Andrei
Bjorkman, Jonas
15Fish, Mardy

12Novak, Jiri
Dent, Taylor
Q
WCSantoro, Fabrice

Costa, Albert
Mantilla, Felix
Hrbaty, Dominik
7Nalbandian, David

6Henman, Tim
Spadea, Vincent
Sanchez, David
Q

Lopez, Feliciano
Soderling, Robin
Saretta, Flavio
9Massu, Nicolas

16Hewitt, Lleyton
Benneteau, Julien
Gaudio, Gaston
Volandri, Filippo

Q
Q
Kuerten, Gustavo
4Schuettler, Rainer

5Moya, Carlos
Sargsian, Sargis
Nieminen, Jarkko
Q

Malisse, Xavier
Haas, Tommy
Chela, Juan Ignacio
10Srichaphan, Paradorn

14Verkerk, Martin
Blake, James
Ljubicic, Ivan
Robredo, Tommy

Davydenko, Nikolay
Zabaleta, Mariano
Corretja, Alex
2Ferrero, Juan Carlos

Marine
04-17-2004, 08:29 PM
These are not very interesting, I know, except for me...hehehe, they're Seb and one of my favorite footballers on the same pic awwwwww

http://cache.****************/comp/3439302.jpg?x=x&dasite=MS_GINS&ef=2&ev=1&dareq=E2399169AC85D6DE88D60B0E47D0A0774ED8DA670690 5A3E

http://cache.****************/comp/3439301.jpg?x=x&dasite=MS_GINS&ef=2&ev=1&dareq=E2399169AC85D6DE88D60B0E47D0A0775869510B0106 9383

Behind of the old man who draws a name, there is Moya, Seb, a woman, Morientes, Giuly :hearts: , Rothen..then Escudé ...awwwww the best players of AS Monaco ! :p

Marine
04-17-2004, 08:55 PM
A fan report in Monaco, saturday morning:

"Alors ce matin je suis arrivé et je me suis rendu sur les courts d'entrainement. Il n' y avait pas encore Arnaud mais Seb et Nico, tous les deux jouaient trop bien mais ce qui était vraiment très très très beau c'était le plaisir que Seb avait en jouant, il faisait l'imbécile, il souriait, il semblait très heureux de pouvoir rejouer.
Ensuite Arnaud est arrivé il s'est entrainé pendant une heure avec Hicham Arazi, c'était génial, ils rigolaient bien tous les deux. Bien sur, j'ai pris plein de photos et elles sont trop belles. Ensuite Arnaud est sorti du court et là ce fut trop bien ,j'ai pris une autre photo après celle de La Coupe Davis il y a une semaine .
Ensuite j'ai vu une partie du match de Micka , juste trois jeux car après je devais retourner voir Arnaud, eh oui il s'entrainait cette fois ci avec Seb , ils étaient cool tous les deux, Arnaud avait un Tee - Shirt orange et un short rouge. Pas de lunettes ni de bandana mais un serre tete.
Là encore j'ai pris plein plein de photos.Ensuite ils sont sortis du court et là il y avait plein plein de monde et Arnaud n'a presque pas signé d'autographes ce qui est compréhensible car tout le monde le poussait, c'était exagéré. Il est parti mais j'ai réussi à avoir un autographe de lui sur mon Tee - Shirt de Monte Carlo : " New Balls Please. "

Via
04-18-2004, 12:24 AM
thanx marine, i saw that singles draw too :sad: think i should just focus on the doubles... though that doesn't look too promising either :rolleyes:

don't want to think ........

xuzizhen
04-18-2004, 02:07 AM
http://montecarlo.masters-series.com/shared/photos/rx/tirage-sort3909_rx.jpg
:) :)

xuzizhen
04-18-2004, 02:10 AM
http://montecarlo.masters-series.com/1005/news/news3919_rx.asp

esther
04-18-2004, 10:16 AM
Lol seb looked so funny at the draw

What a shockkiiiiinnnnnngggg draw
*cries*
WHY IS SEB ALWAYS IN RODDICK'S QUARTER!!!!??????
ughhhhh

Marine
04-18-2004, 05:18 PM
Well, I just have watched a sweet report and interview at stade 2, and it's "my Giuly" who draw Arnaud/Seb :mad:

Some news from this report:
Seb is ok with his injury, happy to play again, not very happy to play Arnaud, still a big fan of football (hehe he will go support Monaco against Chelsea on tuesday in stadium ! Good guy !!! :kiss: ), Roland Garros is still his big
obession, even if he admits if gives him pression. And he still likes Clinton... :lol: (signature).
awww the video pics were so cute.... :drool:

Aurélie
04-18-2004, 07:14 PM
i don't speak very well english, donc je parle en français!!! :)
moi aussi j'ai vu Stade 2, et je n'arrivais pas à croire que ce soit Guily qui est fait que l'on est un Seb/Nono!!! c'est trop cruel!!! lol
et j'étais morte de rire lors de la question sur la présence de Clinton!
sinon trop bien les photos...
et je pourrais faire l'effort de parler anglais si vous préférez!

PS: j'adore Paulo, vous auriez pas des news toutes fraiches???

Marine
04-18-2004, 07:56 PM
i don't speak very well english, donc je parle en français!!! :)
moi aussi j'ai vu Stade 2, et je n'arrivais pas à croire que ce soit Guily qui est fait que l'on est un Seb/Nono!!! c'est trop cruel!!! lol
et j'étais morte de rire lors de la question sur la présence de Clinton!
sinon trop bien les photos...
et je pourrais faire l'effort de parler anglais si vous préférez!

PS: j'adore Paulo, vous auriez pas des news toutes fraiches???

Ah mon ptit Giuly pas cool sur ce coup. sniff ! lol

OuUI j'ai des news de Paulo mais pas si fraiches que ça, du dernier tennis mag sorti cette semaine. je vais le transcire juste apres.
Et oui comme on est sur un site anglophone, il vaudrait mieux baraguiner anglais. :rolleyes: mais c'est dur je compatis.

Aurélie
04-18-2004, 08:12 PM
yes, it's very hard!!! lol
but i will make an effort to speak in english...
thank you for transcribing the article!

Marine
04-18-2004, 09:19 PM
Comment ça va Paul Henri ?
- Pas très firt il faut bien le dire. J'ai été platré le 20 janvier pour une période de 6 semaines. J'étais soulagé d'avoir évité l'opération. ON m'a déplatré début mars, mais quand j'ai voulu reprendre l'entrainement à un bon niveau, avec mon coach, la douleur a été très vive. J'ai donc du arrêter de faire de revers.

Etes vous inquite pour la gravité de votre blessure ?
- Non, j'ai été rassuré par tous les examens qui ont montré que ma cicatrice se s'était pas ouverte. Elle est douloureuse, apparement c'est tout.

Avez vous pu vous maintenir physiquement ?
J'ai fait tout ce que j'ai pu malgré mon platre; course a pides, vélo...j'ai aussi joué au tennis une heure par jour. J'ai fait des coups droits et des volées ! (rires)
J'en ai aussi profité pour aller passer une semaine à la montagne et pour aller voir ma famille le plus possible à Strasbourg.

Si la douleur est supportable, pouvez vous envusager une repirse avec le feu vert médical ?
- Si c'est une simple gêne, ça va. Mais le mroblème est que je me sers beaucoup de la main gauche pour le revers, un peu comme Arnaud (Clément), c'est avec cette main que je mets les effets. Donc ça ne sert à rien que je m'aligne en tournoi si j'ai mal.
Je vais continuer ma rééducation du poignet. Et j'attend de voir Nathalie Dechy à son retour des Etats Unis pour lui parler de tout ça car elle a subi presque la même blessure que moi. Et on dirait que pour elle, ça se passe bien maintenant !

VOus gardez l'espoir pour Roland Garros ?
- Oui bien sûr, mais...pourbien jouer à Roland, il faut des matches derrière soi. Gagnés ou perdus, il faut des matches, et c'est ce qui va me manquer.

Via
04-18-2004, 11:51 PM
who will win? arnaud or seb???????

hope they'll both get lucky on monday:
Henman/Zimonjic vs Clement/Grosjean

lizabeth..*
04-19-2004, 01:07 PM
Marine, what is this about Paulo?!
Is he getting any better?! :sad:

Marine
04-19-2004, 06:59 PM
Arnaud and Seb lits in double: 6/2 3/6 6/1 ! :sad:

Liz, I don't know when this interview was made, maybe 2 weeks or something like that... Paulo says his injury still hurts him in backhand. Doctors said his scare is close so it's good and it seems it's normal it hurts him. He can't play normally so he doesn't know when he' going play again in tournament.
He 's quite optimistic because Nathalie Dechy had the same injury the last year and now it gets better for her so he will talk with her about it when she'll come back from the USA.
He hopes to play in RG, but he says he'll lack matches played on clay to arrive in good conditions... in short, if he plays, he won't make miracles.

Aurélie
04-19-2004, 08:03 PM
thanks!
i can't see Paulo before Roland Garros!!! :eek:
it's stupid for Seb and Nono but Devilder, Santoro and Lisnard pass the first round... :)

Lindsayfan
04-19-2004, 08:12 PM
salut Aurélie, bienvenue chez nous! :)

Via
04-19-2004, 11:12 PM
oui, bienvenue !!! (je parle un peu français, lol.......) ;)

poor french twins, this tournament certainly isn't going too well for them.

TUESDAY
Court Central start 10:00 AM
(16)L Hewitt (AUS) vs (WC)J Benneteau (FRA)
O Rochus (BEL) vs M Safin (RUS)
A Clement (FRA) vs (8)S Grosjean (FRA)
...

lizabeth..*
04-20-2004, 03:52 AM
Thanks Marine!!!
I hope to see him back soon, but not too soon that he is not 100% fit!!

Esther, I will be getting Seb/Arnaud on tv....you want me to tape it???

Via
04-20-2004, 07:30 AM
whoaaaaa thanks for reminding !!!!!!! its on foxsports 2

don't quite understand the tv guide though.... does it play till 2am at night and thats it?

Marine
04-20-2004, 07:41 AM
They'll play about 1.30 2.00 french hour, so 10.00pm for you (?)

lizabeth..*
04-20-2004, 08:22 AM
Yes Via....coverage stops at 2am...

Via
04-20-2004, 08:23 AM
what time is it marine? ;)

Via
04-20-2004, 08:24 AM
thanks liz, you're always smart with these things !!! :worship:

esther
04-20-2004, 09:35 AM
Thanks Marine!!!
I hope to see him back soon, but not too soon that he is not 100% fit!!

Esther, I will be getting Seb/Arnaud on tv....you want me to tape it???

omg liz i just sent you a message asking you to!!!!
i would be FOREVER AND EVER AND EVER greatful!!!!!!!!!!!!!!!
:kiss:

esther
04-20-2004, 09:40 AM
omg i'm giddy i cant believe they are on CENTRE COURT!!!! omg if foxtel dont show it i will be PISSSSSSSEDDDDDDDDDD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !! But they should right...right....riiighhhhhtttt?!!!!!!

i hope it goes to three sets and play a good match and no one gets injured lol. thats all i ask for

esther
04-20-2004, 10:57 AM
lol marine- dont you love how Seb said what he said in your signature!!! he's soooo cutteeeee!!!

Marine
04-20-2004, 02:46 PM
Yes he is ! Always cute, esther !!! ;)
" Oui c'est pas un bon tirage, arnaud est vraiment un ami, c'est le parrain de mon fils donc c'est jamais évident de jouer contre lui, je crois que c'est un premier match difficile mais j'espère qu'il y aura beaucoup de monde à Monaco pour regarder ce match et que ça sera une bonne partie de sa part et de la mienne".

Yes, not easy to play him, but no, it was not a great match. Not surprising.
And Arnaud was more nervous and quite crazy at the end , he broke his racket (but smiled to Seb though).

And now, I'd say: Allez Seb, allez Monaco thid evening !!!!! With such a cute support of my favorites tennismen, my favorite soccer team has to winnnnnnn ! :angel:

lizabeth..*
04-20-2004, 04:16 PM
Ummmm Esther....they only showed the 2nd set *hides*
But think, on the ONE video you have Marat v Ollie (bless) / Skin and bones v P-Dorn / Seb v Arnaud / JC v Alex (You DON'T want to see that match)
And a wee bit of Carlos!!!
:D??

Marine
04-20-2004, 05:29 PM
He Liz you say they showed because you forgot to tape the first set ? No, I joke !!!! :lol:

Well, Seb tried to excuse Arnaud a front to the crows when he was interviewed on the court after their match. So cute !!

Après avoir serré la main de son ami, piteusement battu 6-4 6-2, Sébastien Grosjean s'est empressé de présenter des excuses communes au public, au micro du speaker.

"Le match n'a pas été très bon", a reconnu ensuite Sébastien. "Nous étions tendus tous les deux et, surtout, nous n'avions aucun repère sur terre battue cette saison. C'est rarissime de voir Arnaud casser sa raquette à la fin d'un match. Il voulait peut-être la briser avant !"

De son côté, Arnaud Clément était effondré par sa prestation.

"Je me suis déçu par mon attitude, par l'envie qui me manquait sur le terrain", a déclaré Clément. "Quand je suis comme ça, je ne prends pas de plaisir. C'est un peu minant et de ne pas avoir envie à 100%. Cela n'a rien à voir avec le fait que Sébastien se trouvait en face. (uhh...) J'ai laissé beaucoup d'énergie à Lausanne, lors de la semaine de coupe Davis. Du coup, pas question d'aller voir le match de foot à Louis-II. Je rentre au plus vite chez mes parents à Aix."

Well...what to think ? Arnaud is so weird sometimes...yes de didn't play very well but it was not a catastroph (even if to broke the racket at the end it's really stupid !!), but it's not a reason for going back to home ! Poor baby he still needs papa and maman... LOL

http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/xp/afp_photo/20040420/sge.itl28.200404152936.photo00.default-384x251.jpg http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/xp/afp_photo/20040420/sge.iti49.200404151923.photo00.default-253x384.jpg

Via
04-20-2004, 11:25 PM
silly baby arnaud
:kiss:

esther
04-21-2004, 12:25 AM
Ummmm Esther....they only showed the 2nd set *hides*
But think, on the ONE video you have Marat v Ollie (bless) / Skin and bones v P-Dorn / Seb v Arnaud / JC v Alex (You DON'T want to see that match)
And a wee bit of Carlos!!!
:D??

What did they do?? Skip to Paradorn instead? how annoying...dont worry i dont mind at least i'll be able to see a set of it...But don't you want the tape if it's got Marat and Ollie on it?

Thanks soooo much!!!!!! I can see it on Saturday!! :D :kiss:

esther
04-21-2004, 12:28 AM
Did you see the whole match Marine?

hey liz did they show them after the match at all? or did they just skip to the other match as soon as seb won?

lizabeth..*
04-21-2004, 02:29 AM
Ummmmm what did they do when Seb won?! *tries to remember* I know they didn't show his interview though....
Ummm you can have the video if you want?! Or else, yes, you can just watch it on Saturday...up to you! :)

irishface
04-21-2004, 09:31 AM
Bonjour Aurélie! Votre anglais est meilleur que mon Français! :)

Thanks for the news, Marine! So Arnaud goes home to see his mammy and his daddy? Awwwwwww.

My friend taped the match for me - I think she got the whole thing. And I have two friends who are there (lucky, lucky) I don't know if they'll have gone or taken pics, but keep your *fingers crossed*.

Aurélie
04-21-2004, 07:58 PM
merci pour l'accueil! :yeah:

there aren't more french except Santoro!!! :scratch:
poor Seb and Escude !!!, and Nono is still a baby...!!! it's so cute!!!

PS: Vive AS Monaco!!! :kiss:

Marine
04-21-2004, 09:43 PM
Yes vive l'ASM, and as Safin said, "I am happy for them, for Monaco, that they won against -10 guys against 11." lol

Well, I don't understand why there are not seb' interviews on the official site !!!!! There are safin, coria, henman and hewitt's ones in french, any one of seb,yesterday and today... and yet it's a french tounament ! :mad:

(off topic; it's the first and the last time I talk about Coria here ( :rolleyes: ): He said in his interview his grand mother' name is Esther ! LOL)

irishface
04-23-2004, 12:19 PM
Ok - I've seen the match now! Nono breaking his racquet is weird. You don't see him do it because the camera is on Séb, but he totally bursts it. He doesn't even seem that mad before he does it, and he's fine when they shake hands (even smiles a little). I think he broke it because he didn't want to have play with it again. Superstitious little fella, he is.

esther
04-23-2004, 01:10 PM
LOL @ guile's grandma being Esther...yes...we were meant to be...

Via
04-23-2004, 11:30 PM
lol...... coria being a 'chino' it may as well be !!!!!! ;)

anyone knows when arnaud is playing again - next week is it barcelona or 'repos' ? strange calendar i got from his official site a few months ago.

irishface
04-24-2004, 12:35 AM
Nono X2, Fab, Scude, Richie, Micha, Lisnard, Ascione and Golmard will play in the challenger in Aix next week.... http://www.opensaintevictoire.fr/

esther
04-24-2004, 01:18 PM
thanks irish

michelleg
04-24-2004, 03:43 PM
*clears throat, ahem*

DiP will be in Aix as well.

:wavey: sorry I havent kept up much here as of late, but can do so now that I have wireless internet here in my new fab offices :) bises to you all!

irishface
04-24-2004, 04:34 PM
"Nono X2"

Was what I said. :)

michelleg
04-24-2004, 10:19 PM
:confused: Where is my brain?????? Sorry, Irish :sad:

Seriously, these crazy hours are taking a toll on my brain. People were simply not made to work 12-14 hour days!

Now I have to *puke emoticon here* go out and give a sunset boat tour to prospective buyers....and I don't boat well.

I have to do this EVERY DAY until this place sells. (PS if you want to peek at my project, go to www.bayfrontnaples.com)

I need some divine intervention, send your prayers, please!!!!!!!!!!

Via
04-25-2004, 02:40 AM
thanks irish and michelle... of course, it's the same tournament they played last year! no wonder arnaud le petit has to go home.

pretty cool website too for a challenger !!!!!!! :cool: these people have money

michelle: it sounds like you need a helper on your boat tours... i am pretty cheap! lol

irishface
04-25-2004, 04:02 PM
Nae wurries, Michelle. I suspect your brain is in the same place as mine. If you find it, send it my way. :) +++++++++Good Luck+++++++++ (Not that my vibes are working this weekend. All my boys have lost. :sad: )

I thought that too - a challenger website better than some of the ATP tour ones! :eek:

Via
04-26-2004, 09:30 AM
i'll probably add one last note for monte carlo: finally got around to watch that 2nd set between seb and nono.... or in fact, just the last five games. nono played some hopelessly flat tennis, allowing seb a moment or two of some brillance. what a DISAPPOINTMENT. i am glad i wasn't there with a ticket. nono badly needs to put some more focus on his singles career. :fume: (if there's such an icon)

michelleg
04-26-2004, 02:17 PM
Agree, Via. I just don't see the fight in his singles game anymore....

And as for the sunset cruises, you're hired. This place is full of single men in case that influences you in any way. :p

irishface
04-26-2004, 07:02 PM
Here's my last note on MC too (I think) My mate Sue took a few piccies of Nono at practice, here's the link -

http://img41.photobucket.com/albums/v126/arnaudclement/MONTE%20CARLO/

They said they saw Nono out on the town wearing a very expensive leather jacket and jeans and that he looked GORGEOUS. And they're not Nonofans, so he must have looked very hot. :drool:

Via
04-26-2004, 11:45 PM
thanks irish (and sue), they are lovely pics.... (my last note is lasting a little longer, lol)

i've heard stories before about how easy it is to run into players at monte carlo because it's such a small place. reason why it's like on the top of my 'to visit' list !!!

michelle: love boat huh ?? oh yeah baby.... count me in. i now decide to work for free ;)

irishface
05-08-2004, 07:28 PM
Bit longer again????

Nono breaking his racquet. Very rare piccies!

Via
05-09-2004, 01:07 AM
well..... let's hope that they'll stay rare, and don't let even me catch such piccies in aus next year. (or irish at wimbly, for that matter)

i thought he had said in an interview that he would never break racquets in sight of the public, but only save them for the locker room. guess rules are made to be broken... :(

irishface
05-09-2004, 07:29 PM
I just said on my board a minute ago that I could handle Nono breaking a few more racquets if he'd just leave the ballkids alone! :lol: But I know what you mean. It's so not his style and not a habit I want him to pick up. :sad: