Tommy´s Articles! [Archive] - MensTennisForums.com

Tommy´s Articles!

Leen.
01-09-2007, 05:47 PM
Here from www.bild.de
http://www.bild.t-online.de/BTO/sport/2007/01/09/haas-training-muskeln/haas-training-muskeln.html

Eden
01-24-2007, 10:19 PM
:wavey:

"Einer der stolzesten Tage, seit ich Tennis spiele"

Das Viertelfinale der Australian Open gegen den Russen Nikolai Dawidenko war für Tommy Haas eine Berg- und Talfahrt. Der 28-Jährige beschimpfte sich selbst, aber gab nicht auf und wehrte im fünften Satz einen Matchball ab. Nun hat er die große Chance auf das erste Grand-Slam-Finale seiner Karriere.

Von Jörg Allmeroth

Melbourne - Seine Freundin Sarah Foster durchlebte auf der Ehrentribüne „tausend kleine Tode“, sein Trainer Thomas Hogstedt war zwischendrin „mit den Nerven total am Ende“, und auch Tommy Haas war mehr als einmal „dem Wahnsinn nahe“. Von den meisten Zuschauern längst abgeschrieben, inszenierte der letzte Deutsche im Viertelfinale der Australian Open mit großer Moral und unbeugsamem Willen eine großartige Aufholjagd. Er wehrte sogar kurz vor Schluss einen Matchball ab – und feierte dann mit dem Fünf-Satz-Sieg über Nikolai Dawidenko eine gelungene Revanche für die Niederlagen gegen den Russen bei den French und US Open.
„Ich fühle eine unheimliche Erleichterung. Es ist ein bisschen so, als würde ich über der Erde schweben“, sagte der Daviscupspieler nach dem 6:3, 2:6, 1:6, 6:3, 7:5 gegen seinen Angstgegner. Am Freitag (ab 9.45 Uhr MEZ) wartet auf den Hamburger beim ersten Grand-Slam-Turnier des Jahres die nächste große Herausforderung. Im Halbfinale trifft Haas auf den Chilenen Fernando Gonzalez, der nach Lleyton Hewitt (Australien) und James Blake (USA) am Mittwoch auch den Spanier Rafael Nadal 6:2, 6:4, 6:3 bezwang.

Wie schon 1999 und 2002 befindet sich Haas nun im exklusiven Kreis der vier Titelanwärter, doch der schwer erkämpfte Triumph zu Beginn dieser Saison war emotional viel wertvoller und wichtiger für den 28-Jährigen als die Erfolge zuvor. „Nach allem, was ich durchgemacht habe, ist dies eigentlich der schönste Sieg meiner Karriere. Ein wirklich ganz dickes Ding“, sagte Haas, der nach zwei Schulteroperationen im Jahr 2004 und einer 15-monatigen Zwangspause praktisch noch einmal in eine zweite Laufbahn eingetaucht war. Der Coup gegen den zähen Dawidenko war so der vorläufige Höhepunkt in diesem neuen, von mehr Ernsthaftigkeit und Disziplin geprägten Tennisleben. Ein Match, das Haas nach verbissenem Ringen um den Anschluss an die enteilte Elite auch wieder in die Top Ten zurückbrachte.
„Ich ziehe ganz einfach den Hut vor Tommy. Das war ein wegweisender Erfolg, der seiner Arbeit als Profi noch einmal einen Riesenschub geben wird“, sagte Daviscup-Teamchef Patrik Kühnen. Der Nationaltrainer hatte sich wie eine Hundertschaft deutscher Fans fast die Seele aus dem Leib gebrüllt, um den vorübergehend angeschlagenen Haas immer wieder moralisch aufzurichten.
Nach dem dritten Spiel des vierten Satzes schien alles gute Zureden freilich zu verpuffen. Es war der bizarrste Moment einer Partie, der es ohnehin nicht an Kuriositäten mangelte. Auf dem Pausenstuhl ließ Haas, der gerade das Rebreak von Dawidenko zum 2:1 kassiert hatte, plötzlich seinen abgrundtiefen Weltschmerz vor neugierigen Mikrofonen heraus, eine beispiellose Tirade nach dem Muster seines ehemaligen Mentors Boris Becker. „Ich habe keinen Bock mehr“, klagte der Deutsche, „wofür mache ich die ganze Scheiße eigentlich. Ich zahle Leute für nichts, absolut nichts, nur damit ich mich aufregen muss. So kannste das nicht gewinnen, Hasi.“ Doch was sich Haas dann leise auf dem Weg zurück auf den Centre Court zuraunte („Du bist ein Vollidiot, aber du gewinnst das Spiel“) wurde auf wundersame, zauberhafte Weise Wirklichkeit
Sofort nach dem öffentlichen Seelenstriptease übernahm Haas entschlossen das Kommando, wirkte nach einem jähen Leistungsabfall wieder wie jener zupackende Tennis-Souverän, der Dawidenko in den ersten anderthalb Sätzen regelrecht an die Wand gespielt hatte. „Ich habe manchmal diese Blackouts. Da weiß ich nicht, was ich sage“, formulierte Haas später. Er gab sogar zu, sich auch über die „herumfliegenden Tauben“, den „im Schatten versinkenden Centre Court“, die im Wind „wässrig gewordenen Augen“ oder die stoische Miene von Trainer Hogstedt geärgert zu haben – zum Glück mit beflügelndem Effekt: „Der Dampf musste raus. Danach fühlte ich mich befreit.“
Und doch: Im fünften Satz balancierte Haas nah am Abgrund. Gleich in seinem ersten Aufschlagspiel, bei 0:1, wehrte er zwei Breakbälle ab, glich aber noch zum 1:1 aus. Das nächste Aufschlagspiel gab er ab – es stand 1:3. Eigentlich das Aus. Haas aber war an diesem Sommerabend der Mann mit den neun Leben. Umgehend schaffte er das Break zum 2:3, glich mit eigenem Aufschlag zum 3:3 aus. Bei 4:5 servierte Haas einen Doppelfehler zum 15:30, einen zweiten zum 30:40 – Matchball also für Dawidenko. Der Russe jagte eine Rückhand ins Netz, verlor dieses und das nächste Spiel zum 5:6.
Nun servierte Haas für den Sieg, und ein letzter Zwischenfall begleitete das Finale. Beim ersten Matchball für Haas platschte ein Return des Russen vermeintlich ins Aus – jedenfalls entschied es der Linienrichter so – doch der von Dawidenko geforderte Videobeweis klärte den Irrtum des Unparteiischen auf, der Ball war drin. „Wie unter Schock“ fühlte sich Haas, der schon am Netz gestanden hatte, bereit, die Gratulation des Russen entgegenzunehmen. Mit ganzer und letzter Kraft stürzte sich Haas in den nächsten Schlagabtausch – und konnte endlich jubeln, als eine Rückhand Dawidenkos ins Seitenaus flog.
„Das war einer der stolzesten Tage, seit ich Tennis spiele“, sagte Haas. Und fügte kämpferisch an: „Jeder weiß hier, dass ich verdammt schwer zu schlagen bin.“

Quelle: http://www.welt.de/data/2007/01/24/1187832.html

Denise
01-31-2007, 03:28 PM
I don't undestand german but lol:lol:

Leen.
02-22-2007, 07:09 PM
very funny :) :) :devil: :devil:

http://www.bild.t-online.de/BTO/sport/2007/02/18/pocher-interview-haas/frauen-brueste-po.html

Haas: Olli, hast du Lust auf ein Tennis-Match?

Pocher: Nicht wirklich.

Haas: Warum?

Pocher: Pass mal auf! Mein letztes Match habe ich gegen einen Fußball-Trainer verloren. Gegen Frank Pagelsdorf von Hansa Rostock. Der ist in der Tennis-Welt kein Boris Becker, sondern Benjamin Blümchen. Wie zwei Öltanks! Außerdem hast du doch letzte Woche beim Sieg im Davis-Cup zwei Kroaten vorgeführt.

Haas: Okay, dann bleiben wir besser in der Wanne.

Pocher: Und kommen zu den wichtigen Fragen! Worauf stehst du bei Frauen – Brüste oder Po?

Haas: Po! Eine Frau braucht einen Hintern in der Hose. Sowohl körperlich als auch vom Auftreten her.

Pocher: Wie läuft’s denn mit deiner Super-Sara?

Haas: Klasse! Solange sie mich nicht mit dir in der Wanne sieht. Nein, ernsthaft: Es läuft wunderbar.

Pocher: Hast du Sex vorm Match?

Haas: Ja, aber nicht in der Wanne. Und nicht mit dir!

Pocher: Machst du es auch morgens direkt am Spieltag?

Haas: Das nicht. Dafür fehlt mir die Zeit. Da bist du auch zu konzentriert aufs Tennis. Aber in der Nacht vorm Spiel kann es durchaus passieren. Es ist ja nicht strafbar.

Pocher: Das heißt, dass deine Freundin vorm Spiel bei dir im Hotelzimmer schläft?

Haas: Ja, klar. Wenn sie vor Ort ist, schläft sie bei mir. Mal links, mal rechts...

Pocher: Wie jetzt?

Haas: Das mit dem links-rechts hat schon eine große Bedeutung für mich. Es ist so was wie meine Macke. Mal muss ich links schlafen, mal rechts. Ich entscheide das abends aus dem Bauch heraus. Klingt blöd, ist aber so!

Pocher: Und wenn deine Freundin abends auf der rechten Seite schon im Bett liegt und ein Buch liest? Dann schickst du sie auf die andere Seite, wenn du rechts schlafen willst?!?

Haas: Genau so! Die Seitenwahl ist sehr wichtig für mich und meinen Schlaf. Warum auch immer...

Pocher: Fehlen dir noch weitere Latten am Zaun?

Haas: So viele Macken habe ich nun auch nicht. Okay, da ist noch die Sache auf dem Tennis-Court.

Pocher: Die da wäre?

Haas: Da drehe ich ja fast regelmäßig durch.

Pocher: Das macht doch jeder Ping-Pong-Prügler.

Haas: Schon, aber ich beleidige meinen Trainer...

Pocher: Das ist ja riesig! Er zeigt dir, wie du die löchrige Bratpfanne halten musst und wenn du zu blöd bist, wieder irgendeinen Panflötenspieler aus Chile im Halbfinale der Australian Open zu putzen, pflaumst du zum Dank den treuen Lehrmeister an?

Haas: Er weiß, wie er das zu nehmen hat. Er ist Schwede und da ich auf Englisch fluche, versteht er das. Nur wenn ich richtig ausraste, fluche ich auf Deutsch. Dann wird’s hart!

Pocher: Damit er das nicht versteht? Toller Junge...

Haas: Das steckt halt in mir. Da fallen dann Wörter, die Duden-Verbot haben.

Pocher: Der feine Herr aus Florida. Lass das nicht Mami erfahren...

Haas: Die weiß es ja. Und lacht darüber. Es passiert ja nur im Eifer des Gefechts.

Pocher: Hast in den USA eigentlich noch viel Kontakt zu deinen Eltern hier?

Haas: Auf jeden Fall! Sie sind das Wichtigste für mich. Da mein Vater mal dem Tod (lag im Juni 2002 nach einem Motorradunfall wochenlang im Koma; die Red.) sehr nahe war, kann ich das genau einschätzen. Tennis ist meine Liebe, mein Job – aber meine Familie und Freunde sind das Allerwichtigste.

Pocher: Dein Vater ist ein Kumpel von Ooarnieh Schwoortznägga, oder?

Haas: Wenn du Arnold Schwarzenegger meinst, dann ja. Sie stammen beide aus Graz, sind dort zur Schule gegangen. Ich habe Arnold mal zu Hause besucht. Bei ihm ist es wie bei Boris Becker oder bei Franz Beckenbauer: Wenn solche Persönlichkeiten einen leeren Raum betreten, ist er voll. DAS sind echte Stars.

Pocher: Ja, Tommy! Jetzt willst du doch nur hören, dass du auch einer bist...

Haas: Bekannt bin ich vielleicht. Aber ich will kein Star sein. Der Rummel um einen Sportler ist nicht so faszinierend für mich. Wenn ich in Deutschland mit Freunden essen gehe, setze ich mich auch lieber in eine ruhige Ecke. Sonst ist es mir auch zu unangenehm meinen Freunden gegenüber.

Pocher: Essen? Wo?

Haas: Querbeet. Gern auch mal Fast Food!

Pocher: Der Tennis-Millionär als Feinkoster bei McDonald’s?

Haas: Es geht nichts über einen Burger, wenn du gerade gespielt oder trainiert hast. Das muss mal sein. Vor allem, wenn du weißt, dass du ihn am nächsten Tag wieder wegtrainierst.

Pocher: Sprichst ja wie unsere Gold-Handballer. Hast du die WM geschaut?

Haas: Klar! Beim Finale saß ich vorm Fernseher und habe mitgezittert. Das war der Wahnsinn. Für einen Heiner-Brand-Bart habe ich zwar zu wenig Bartwuchs, aber ich war trotzdem voll dabei. Ich liebe es, Patriot zu sein: Für Deutschland zu spielen, zu schreien und zu siegen ist überragend! So wie letzte Woche beim Sieg mit unserem Davis-Cup-Team.

Pocher: ...sagt der Mann, der nach Florida geflüchtet ist...

Haas: Moment mal. Amerika hat für mich als Tennis-Spieler einfach Vorteile. Das Wetter lässt fast immer Training unter freiem Himmel zu. Okay, und die Mentalität kommt mir auch zu Gute. Weißt du, wenn man in den Staaten Porsche fährt, jubeln dir die Leute zu. In Deutschland zerkratzen sie dir teilweise lieber den Wagen. Das ist schade. Drüben ist halt vieles lockerer. Aber ganz ehrlich: Wenn ich in Deutschland auf dem Flughafen lande, weiß ich: Hier ist meine Heimat!

Alexiana
02-22-2007, 07:50 PM
oh yeah :lol:

Denise
02-22-2007, 07:55 PM
translation :sad::crying2:

Leen.
02-22-2007, 08:20 PM
okay, give me some time :)
i will do it, so it will improve my english. i hope you will understand everything, i am going to give my best :)

TommyB.
02-22-2007, 09:21 PM
Das Interview ist klasse! :D

And difficult to translate. ;)

sploush
02-22-2007, 09:23 PM
who is Pocher?

Leen.
02-22-2007, 09:33 PM
pocher is a german comedian :)

i had to laugh so hard while reading this interview... :) :)

Denise
02-23-2007, 10:42 PM
okay, give me some time :)
i will do it, so it will improve my english. i hope you will understand everything, i am going to give my best :)

Thank you so much :yeah::yeah:
Don't worry, in english I will understand everything ;) lol

Denise
02-23-2007, 10:45 PM
Das Interview ist klasse! :D

And difficult to translate. ;)

Ok, I guess it'll be difficult to translate, so tennis lady, tell me just the things you think are the most important ;)

sploush
02-23-2007, 11:13 PM
pocher is a german comedian :)

i had to laugh so hard while reading this interview... :) :)

Leen.
02-24-2007, 01:06 PM
Here is the tranlation :)
I hope there aren´t too many mistakes... :rolleyes:
Have fun reading it :devil:

Haas: Olli, do you feel like playing a tennis match?

Pocher: Not really.

Haas: Why?

Pocher: You´d better watch out! I lost my last match against a soccer coach. Against Frank Pagelsdorf from Hansa Rostock. In the tennis world, he isn´t a Boris Becker, but Benjamin Blümchen (in Germany a comic character (elephant) for kids). Like two oil tanks! Besides, you made two Croates look like fools last week with your Davis Cup win.

Haas: Okay, so we better stay in the bath tub.

Pocher: And now, we get to the important questions! What are you fond of women – breasts or bottom?
Haas: Bottom! A woman needs to have a bottom in the trousers. Both corporally and from the appereance.

Pocher: How do you get along with your Super-Sara?

Haas: Fantastic! As long as she doesn´t see me here with you in the bath tub. No, seriousely: It is going very well.

Pocher: Do you have sex before a match?

Haas: Yes, but not in the bath tub. And not with you!

Pocher: Do you do it immediately in the morning when you have to play?

Haas: No. I don´t have the time. You are too focused on tennis, too. But in the night before the match it can definitely happen. It isn´t culpable.

Pocher: That does mean that your girlfriend sleeps in your hotel room before a match?

Haas: Yes, of course. If she is here, she sleeps next to me. Sometimes on the left side, sometimes on the right side…

Pocher: What?

Haas: The thing with the left-right carries great weight with me. It is a kind of craze. Sometimes I have to sleep on the left, sometimes on the right side. It depends on the gut feeling in the evening. It sounds stupid, but it is like that!

Pocher: And if your girlfriend is already lying in bed on the right site and reading a book? Do you tell her to go on the other site if you want to sleep on the right site?!?

Haas: Exactely! The choice of the site is very important for me and my sleep, for some reason…

Pocher: Are there any other crazy things?

Haas: I´m not that nuts. Okay, there is the thing on the tennis court.

Pocher: Namely?

Haas: I flip out there almost regulary.

Pocher: But that does every ping-pong player.

Haas: Yes, but I offend my coach...

Pocher: That´s awesome! He shows you how to grip the holey baking-pan and if you are too stupid to beat some such panpipes player from Chile in the semi final of the Australian Open, you swear as thanks at your trusty master?

Haas: He knows how to catch it. He is Swede and due to the fact that I swear in english, he understand it. Only when I go really nuts, I swear in german. Then it is getting cruel!

Pocher: So that he doesn´t understand it? Good boy...

Haas: It is just inside me. Then I say words that have Duden-prohibition.

Pocher: The classy gentleman from Florida. Don´t let Mum know that...

Haas: She knows it anyway. And she laughs about it. It happens only in the heat of the moment.

Pocher: Living in the USA, do you have still much contact to you parents here?

Haas: Definitely! They are the most important for me. My father was close to die, so I can estimate it right. Tennis is my love, my job – but my family and friends are most important of all.

Pocher: Your father is a fellow of Ooarnieh Schwoortznägga, isn´t he?

Haas: If you are talking about Arnold Schwarzenegger, you´re right. They come both from Graz, went to school there. I visited Arnold once at home. With him, it is the same like with Boris Becker or Franz Beckenbauer: If such personalities enter an empty room, it is filled. THESE are real stars.

Pocher: Yes, Tommy! Now, you only want to hear that you are one, too...

Haas: Maybe I am famous. But I don´t want to be a star. The rage about a sportsman isn´t that fascinating for me. If I go in Germany out for a meal with friends, I prefer to sit in a quiet corner. Otherwise it is too uncomfortable torwards my friends.

Pocher: Meal? Where?

Haas: All over the place. Readily sometimes Fast Food, too!

Pocher: The tennis millionaire as epicure at McDonald’s?

Haas: You can´t beat a burger when you was just playing or practicing. I need this from time to time. Especially if you know that you are going to dissipate it the next day.

Pocher: You are talking like our gold handballer. Did you watch the world championships?

Haas: Of course! During the final I was sitting in front of the television. This was awesome. I don´t have enough beard to have a Heiner-Brand-beard, but I was engrossed in the match. I love being a patriot. Playing, screaming and winning for Germany is phenomenal! Just like the win last week together with the Davis Cup team.

Pocher: ...is saying the guy who fled to Florida...

Haas: Wait a moment. Amerika is just an advantage for me being a tennis player. The weather makes it almost always possible to practice under the open sky. Okay, the mentality proves me advantageous. You know, if you are driving a Porsche in the United States, the people cheer you. In Germany, they partially rather scratch your car. It is a pity. Lots of things are more easy-going in America. But honestly: If I arrive in Germany at the airport, I know: This is my home country!

serena85
02-24-2007, 08:57 PM
Thanks so much for the translation Tennislady:hug:
it's so fun to read:D we understand in this article that it's true they have s.. before matches:rolleyes: I can't say anything after this:ignore:

Denise
02-25-2007, 03:31 PM
Thanks tennis lady for the translation...you rock!!! :yeah::yeah:

Denise
02-25-2007, 03:32 PM
Thanks so much for the translation Tennislady:hug:
it's so fun to read:D we understand in this article that it's true they have s.. before matches:rolleyes: I can't say anything after this:ignore:

Of course they have s** before matches...do you still have any doubts? :rolleyes: :rolleyes::ignore:

serena85
02-25-2007, 06:55 PM
Of course they have s** before matches...do you still have any doubts? :rolleyes: :rolleyes::ignore:

I don't have anymore:rolleyes:

Leen.
02-26-2007, 08:58 PM
http://www.abc.net.au/sport/content/200702/s1854904.htm

Haas hits out over Wimbledon prize money

German Tommy Haas has criticised Wimbledon's decision to award equal prize money for men and women this year.

The All England Club broke with tradition to join the US and Australian Opens in paying equal prize money across the board in all events and in all stages of competition.

Haas, however, said Wimbledon should be putting more cash into the men's event.

"I don't think it's really fair," the second seed told reporters after reaching the quarter-finals of the Memphis International with a 7-6, 7-6 win over American Amer Delic.

"I think the depth of men's tennis is much tougher than the women's, plus we play best of five sets."

Haas said the men had to be in top physical condition to succeed at the grass court grand slam.

"You might think it's not as brutal but you have to be in unbelievable shape on grass, even if the ball stays low and the points are shorter," the German said.

"Not to say that the women don't deserve it. The top players train very hard and are very good tennis players but in general I don't agree with it."

American Mardy Fish said he understood Wimbledon's decision.

"We're all out there to put on a show for the fans," he said after beating Argentine Juan Martin Del Potro 6-1, 7-6.

"OK, so we're not out there for the same time, the only beef I would have with it is that we're out there for longer.

"But there are a lot of tennis fans who prefer women's tennis to men's tennis. They have a lot of longer rallies and the fans like that, maybe the men's game is a bit fast."

Leen.
03-03-2007, 05:23 PM
http://www.bild.t-online.de/BTO/leute/2007/03/03/hoffmann-kolumne/tommy-haas-zuhause.html

Tennisheld Tommy Haas

Mein liebster Platz ist das 2-Meter-Bett
Die Kolumne von Christiane Hoffmann

Tennis-Topstar Tommy Haas ist 30 bis 35 Wochen im Jahr auf Tour. „Florida ist mein Zuhause, Deutschland meine Heimat.“

Bradenton, an der Westküste Floridas.

Hier lebt unser Tennisstar Tommy Haas (28) in einer ruhigen Sackgasse. Die Doppelhausvilla, 270 qm groß, erinnert an eine mexikanische Hazienda.

Vor dem Haus grüner Rasen, den Eingang säumen zwei 10 Meter hohe Palmen.

Alles ebenerdig, kein Keller, sechs große Zimmer, breites Fenster mit blauen Rahmen.

Nur zwei Minuten fährt Tommy von hier zum „IMG Bollettieri Tennis Camp“.

Hinter der Haustür kein Flur, man steht sofort im 90-qm-Wohnzimmer.

Auf dem Boden Parkett und Teppiche. An den Fenstern gestreifte, bodenlange Vorhänge, die das Sonnenlicht bändigen.

Der Blick fällt auf ein riesiges Liegewiesen-Sofa. Billardtisch, Kamin, Glastische, Ledersessel, Pokale, Fotos (Tommy & Familie, Tommy & Schwarzenegger etc.), bunte Leuchten, Schalen, Vasen.

Alles aufgeräumt, null Staub (Haushälterin!). Über allem schwebt ein herrlicher Duft. Tommy: „Ich steh auf Vanille-Kerzen und Zitronengras!“

Küche? Grenzt links ans Wohnzimmer, weiß, lange Bar mit drei Hockern, Terrakotta-Wände, Toast, Müsli, Cornflakes, Gemälde von Alfred Gockel.

Auf dem Esstisch vier Sets.

Tommy: „Ich bin nicht gern allein. Hier schläft immer irgendein Kumpel. Meine Hausregel: Nix rumfliegen lassen! .“

Im 1,20-Meter-Kühlschrank („Sub Zero“) lagern Wasser, Joghurt.

„Und deutsche Süßigkeiten. Bin süchtig nach Milchschnitte und Kinderschokolade.“

Rechts geht’s ins Bad und ins Schlafzimmer, sein liebster Raum. Auf dem 2-Meter-Bett gebügelte T-Shirts, U-Hosen, Socken. Lektüre?

Ein deutscher „Playboy“, zwei Bücher „Bestie Mensch“ (Thomas Müller) und „Du kannst es!

Durch Gedankenkraft die Illusion der Begrenztheit überwinden“ (Louise L. Hay).

Hier guckt er DVDs und hält seinen Mittagsschlaf.

Sara (25), seine neue Freundin, war noch nicht da. Tommy verspricht: „Holen wir nach ...“

Jogy
03-03-2007, 06:27 PM
funny article, tpyical from Bild, especially that they mention the Playboy paper, haha! :lol:

But of course Tommy has a nice home in Florida! ;)

Denise
03-03-2007, 07:26 PM
I don't have anymore:rolleyes:

:rolls::haha:

Eden
03-14-2007, 07:09 PM
A German article for the SPORT BILD:

Tommy Haas dachte an Rücktritt
14.03.2007
Von Tobias Gonscherowski

Tennis-Profi Tommy Haas hat bisher einen guten Start ins Jahr 2007 erwischt. Doch im Kopf des Hamburgers kreiste trotzdem ein Gedanke: Rücktritt, wenn Deutschland im Davis Cup gegen Kroatien nicht gewonnen hätte. Im Interview mit SPORT BILD online spricht der Deutsche über den nächsten Gegner Belgien und über das Phänomen Roger Federer.

SPORT BILD online: Herr Haas, Sie sind so stark wie lange nicht mehr in die neue Tennissaison gestartet. Was sind die Gründe für Ihre guten Resultate?

Tommy Haas (28): Ich habe in letzter Zeit viele Steaks gegessen. Nein, Spaß beiseite. Ich kann es mir eigentlich auch nicht genau erklären. Ich habe während der Turnierpause im November und Dezember gut trainieren können. Ich habe mich richtig wohl gefühlt. Und dann habe ich mich gleich beim ersten richtigen Turnier, den Australian Open, ein bisschen in einen Rausch gespielt und gegen gute Leute gewonnen. Das gibt einem dann ganz klar Selbstvertrauen. Das Halbfinale war für mich ein sehr großer Erfolg. Ich wäre natürlich gerne auch weitergekommen, aber es war dennoch ein sehr guter Anfang für mich.

Ein guter Anfang, dem dann der Sieg Deutschlands gegen Kroatien im Davis Cup folgte, bei dem Sie zwei Punkte im Einzel holten.

Richtig. Dann kam der Davis Cup, der sehr wichtig für mich war. Ich wollte endlich mal wieder in unserem Land eine Davis Cup-Runde gewinnen. Das war für mich mental sehr wichtig, weil ich mir selbst viel mehr Druck gemacht habe als sonst. Hätten wir nicht gewonnen, hätte ich meine Davis-Cup-Planung für die Zukunft geändert oder vielleicht gar nicht mehr für Deutschland gespielt. Ich habe nicht öffentlich darüber gesprochen, mir darüber aber meine Gedanken gemacht und mit meiner Familie darüber geredet. Bei einer Niederlage gegen Kroatien wäre ich vielleicht noch einmal bei der Relegation dabei gewesen, damit Deutschland in der Weltgruppe bleibt.

Und dann wäre Schluss gewesen?

Der Davis Cup nimmt verdammt viel aus mir raus. Und dafür wollte ich wieder einmal einen großen Erfolg spüren. Und es war ein sehr großer Erfolg, gegen Kroatien, eine der besten Mannschaften, zu gewinnen. Darauf bin ich auch sehr stolz. Das hat mir auch wieder Selbstvertrauen gegeben für mein Tennis. Jetzt müssen wir auch nicht mehr irgendwo hinfliegen und um den Verbleib in der Weltgruppe kämpfen. Jetzt geht es nach Belgien und um den Einzug ins Halbfinale. An einen Rücktritt verschwende ich keinen Gedanken mehr.

Wie schätzen Sie die Chancen gegen Belgien ein?

Auch wenn das belgische Team derzeit ein paar Verletzungsprobleme hat, wird Belgien sicher ein gutes Team stellen. Außerdem spielen wir auf Sand, der ja nicht gerade unser Lieblingsbelag ist. Aber wir können mit breiter Brust nach Belgien fahren. Ich hoffe auch, dass ein paar deutsche Fans uns anfeuern werden. Belgien ist ja nicht so weit weg.

Im deutschen Davis Cup-Team sind früher immer wieder interne Spannungen aufgetreten. Jetzt hieß es, dass der Teamspirit so gut sei. Es mag Zufall sein, dass sich der sportliche Erfolg und der gute Teamspirit einstellten, obwohl Nicolas Kiefer nicht dabei war.

(lacht) Vielleicht war es Zufall, wer weiß ... Auf jeden Fall war der Zusammenhalt sehr gut. Auch mit Benjamin Becker, der das erste Mal dabei war, war es sehr interessant. Es hat alles viel Spaß gemacht, auch das Training mit Michael Kohlmann und Alexander Waske. Das sind zwei super Typen, die schon sehr viel Erfahrung haben und alles geben, wenn es um den Davis Cup geht. Die wissen natürlich wie auch ich, dass es für uns nicht mehr so viele Chancen im Davis Cup geben wird. Die Stimmung war sehr gut. Jetzt werden wir sehen, wer gegen Belgien nominiert wird. Da spielen wir auf einem anderen Belag und man weiß nicht, ob die gleichen Spieler wieder dabei sind oder nicht.

Verlassen wir den Davis Cup und wenden wir uns wieder Ihrem Spiel zu. Mit wem fühlen Sie sich abgesehen von Roger Federer, der über allen Spielern schwebt, auf Augenhöhe? Spieler wie Rafael Nadal oder Andy Roddick scheinen für Sie in Reichweite zu sein.

Ich sehe mich mit gar keinem Spieler auf Augenhöhe. Ich freue mich, selbst gut zu spielen und bei den Turnieren weit zu kommen. Wieder ein Turnier zu gewinnen wie kürzlich in Memphis. Das war ein sehr geiles Gefühl. Ich bin froh, in den Top Ten zu sein und werde mein bestes geben, dort auch so lange wie möglich zu bleiben. Am wichtigsten für mich ist, dass ich gesund und ohne Verletzungen bleibe.

Warum ist Roger Federer seit bald drei Jahren fast nicht zu schlagen?

Federer ist der Spieler, der in den engen Spielsituationen weiß, was er tun muss. Er bleibt ruhig und spielt den richtigen Schlag zur richtigen Zeit. Ich habe jetzt öfter gegen ihn knapp verloren und hatte immer wieder meine Chancen. Es sind nur ein paar Punkte hier und da. Ich glaube, es gibt einige Spieler, wie Rafael Nadal, Andy Murray, Marat Safin oder auch ich, die ihn an einem guten Tag schlagen können. Auch ein Roger Federer wird manchmal nervös, auch wenn ihm das in den letzten Jahren nur ganz selten passiert ist.

Sie sind inzwischen der älteste Spieler in den Top Ten. Das muss ein komisches Gefühl für Sie sein, der Sie immer einer der jungen Profis waren und schon sehr früh viel Erfolg hatten.

Das ist auch ein geiles Gefühl. 1999 war ich mit der jüngste in den Top Ten. Jetzt bin ich der Älteste. Aber ich bin noch nicht 33 Jahre alt, wo man dann sagt: Vielleicht ist das mein letztes Jahr jetzt. Wenn ich verletzungsfrei bleibe, dann hoffe ich, dass ich noch ein paar Jahre spielen kann.

Quelle: http://www.sportbild.de/sportbild/generated/article/tennis/2007/03/14/5744800000.html

Leen.
03-14-2007, 08:50 PM

Sean.J.S.
03-14-2007, 11:42 PM
I can't speak German. :sad:

serena85
03-15-2007, 10:40 PM
I can't speak German. :sad:

me neither:bigcry:

TommyB.
03-16-2007, 01:20 PM
I'll try a short summary of the Bild interview (sorry my english is too bad for a translation :sad: ).

Tommy spoke about his reasons for his great beginning in 2007, Davis Cup and Federer.

His preparartion for the new season was really good (Tommy ate lot of steaks:D ). And he got many self-confidence in Melbourne.

The Davis Cup win against Croatia was really important. He's proud of his own performance, Tommy had lot of pressure. He thought about a Davis Cup retirement before, but he'll continue.

Tommy believe that guys like Nadal, Murray, Safin or himself can beat Roger on a really good day. But it's difficult.

He's glad to be a top ten player and he prays for health to play another few years.:)

serena85
03-16-2007, 09:45 PM
Thank you so much TommyB:smooch:

wenty
03-17-2007, 04:38 AM
Thanks for the translation TommyB :D

Lugburz
07-16-2008, 11:37 AM
This is very great interview,and I think it is very worth of reading..Hope you'll enjoy it..
He said some terrific news for us,like he will try to play a lot of tournaments ,as long as he can..
Really good :

T. Haas Interview - 26 June

Thursday, 26 June 2008

T. HAAS defeated T. Robredo 6-4, 6-4, 6-3

THE MODERATOR: Questions for Tommy.

Q. Can you give us your impressions? Do you feel like you're on a roll at the moment?

TOMMY HAAS: I wouldn't say on a roll, to be honest. I didn't play much tennis before the grass court season started. Halle was my first tournament. You always kind of are anxious to see how it goes right away.

I was pretty happy with my performance there. Coming in here not really having played that much, you're always kind of worried about how you play in the matches because you can practice for quite a long time, but match practice is something you can't practice.

Going out there and actually competing, trying to do it out there on court is very important. It's rewarding so far, so I'm feeling pretty good.

Q. Physically how are you?

TOMMY HAAS: Yeah, right now everything is quite good. That's why I'm out here playing. You know, usually if I'm not playing, that means something is wrong, unfortunately. So right now everything is good. I'm happy to be back here.

Q. Is it a situation where you erase the thoughts that something might crop up because you've had such a run of bad luck or take whatever comes, it's a bonus?

TOMMY HAAS: Yeah, in some sort of way. I'm happy that right now I'm injury‑free, that I'm capable of playing some of my best tennis, that it's at this time here in Wimbledon.

Happy to be in the third round, looking forward to my next match. Most of all, just trying to stay away from injuries, hope that the shoulder will hold up a couple more years.

Q. Xavier said he has seen you putting the hard work in. He says you have a great chance against Andy. How do you rate it?

TOMMY HAAS: Yeah, well, I think I'm gonna exchange a few words with Xavier either later tonight or tomorrow, because I couldn't see much of that match.

Obviously Andy puts a lot of effort into this tournament, as well. Because he ‑‑ everybody else in the tournament wants to do well here. Andy and I had some good matchups, actually twice in Indian Wells. Both times it was very, very tight.

Looking forward to a battle again.

Q. You served and volleyed a lot in your match today. Is that something you're trying to do more now that you're on the grass?

TOMMY HAAS: Yeah, it's something I think you have to put in the game, especially on grass. Even though it seems like it's a little bit slower than it was last week in Halle. I think it's a pretty good play to try and make the people pass you or come up with a good shot.

Q. Do you think you're still owed some years on the circuit because of the injuries that have taken so much away from you? Do you think you're owed something?

TOMMY HAAS: I don't know necessarily if it's owed something. I was gone for like 15 months there for a period and didn't know if I was ever gonna come back. Made it back briefly into the top 10, which I never thought was going to be possible.

I've, you know, much more succeeded my dreams after these surgeries than I thought I was capable of. So, you know, having another surgery end of last year really didn't help. I'm not the youngest guy out there, but I love the game of tennis. I love to compete.

As long as I'm healthy and I can go out there and play, all I want to do is give it my best and see where it takes me. That's all I can do.

Q. At the start of the year, what were your expectations for this season?

TOMMY HAAS: Not much, unfortunately, because I was doing a lot of rehab and I didn't even know when my season would start. Once I pushed myself to go out there and just try and see how the shoulder would react going out there and competing, it still took me a few weeks before I started playing some good tennis again, which was Indian Wells.

Then I got sick, started hurting my shoulder a little bit during the clay court season. I haven't really played that much tennis this year. I hope now for the rest of the season I'll just be healthy and I can compete and enjoy the game of tennis.

Q. Being your own best critic, knowing you've been a former world No. 2, how would you assess the actual level of what you're producing now and what you're still capable of producing?

TOMMY HAAS: I mean, I think it's really important. I'm really happy that I can still produce and get better in this game because, you know, it really challenges you. Every year I think the game is getting stronger and better.

I'm still happy after all that's happened to compete and be up there. Every once in a while I compete far in the tournament. That's really the main thing. I strive for that, try to compete hard and get better.

The only way to get better is if you're competing a lot and playing a lot of matches and learn from that. That's really my next step, trying to play a lot of tournaments.

Q. Do you ever get fed up of rehab?

TOMMY HAAS: Oh, yeah. There's times where you think you're just gonna maybe hang the racquet on the wall and say, You know what, spend your time doing something else, just give it a go.

But then again, you watch tennis, I'm a big tennis fan, it's such a good sport to compete in. I think you know when you're going to be done. I just don't feel that's happened to me yet.

Q. The rehab, when there's a chance now, a possible Centre Court with Andy Murray at Wimbledon, this is why you play?

TOMMY HAAS: Hopefully it will be Centre Court. I would love that. Last year I was in the fourth round here, supposed to play Roger. I tore my stomach muscle, couldn't really go out there and compete. I thought about staying around and just maybe walking out on Centre Court. I just really want to play there. That will be great.

Like you said, that's why you put the effort in, you dig deep a lot of times, have the family and friends, people supporting you. It's gonna be great.

Q. You turned the big 30 this year. You talked in the past about Andre Agassi doing so well into his 30s. Do you think you can be successful well into your 30s?

TOMMY HAAS: I'm going to give it a try. I don't know if I'm going to be as successful as Andre was. He had a game where he wasn't using his body running around. It's something I think a lot of people on the tour look up to, how Andre did it.

Even Pete Sampras was playing great tennis at the stage of 32. Even now you see a lot of people in the early 30s playing a lot of tennis. Even Bjorkman, Santoro, who knows how much longer they're going to be playing. It's definitely possible. You just play till you have success and enjoy it and still win matches.

Lugburz
07-16-2008, 11:38 AM
Haas hopeful that shoulder will let him keep playing tennis
16.07.08 04:24
German Tommy Haas advanced in his first match Tuesday at the Indianapolis Tennis Championships, then said he will stay on in the game for as long as his delicate shoulder will allow, dpa reported.
The fifth seed, who reached the semi-finals at the US Open run-up event in 2002, defeated US youngster Jesse Levine 7-6 (7/4), 6-2.
"It's been a tough year," said the 30-year-old, who underwent more shoulder surgery last autumn, then made his 2008 comeback too early.
"I came back too early since I wanted to know how the shoulder would feel. I had to quit in the hard-court season, didn't play the clay. I only started again after the spring on grass. I've really only played two events since Miami (in March)."
Haas, who reached the Wimbledon third round, said that he will soldier on in the game for as long as he feels fit.
"I've been out for a few years here and there. If I'm feeling fit, I can do some damage," he said. "If the shoulder plays up again, and I start to struggle, we'll have to see."
Haas plays his second-round match on Wednesday, taking on another US young gun in big server John Isner, who beat Robert Kendrick 7-5, 6-4.

el tenista
07-16-2008, 03:12 PM
Featured Match Previews
Wednesday, July 16, 2008

Tommy Haas 5 WC (GER) vs John Isner (USA)

The big question in this second-round match is whether towering young-gun John Isner can serve his way past the veteran Tommy Haas for the third time in his career.

In their previous two meetings, Isner served up 52 aces to Haas's 29.

The 23-year-old Isner, 6'9", turned pro in June 2007 after graduating from the University of Georgia, where he was a four-time All-American. He quickly made a huge splash as a wild-card entry in Washington, his tour debut. He posted a record five straight wins in third-set tiebreaks before losing to No. 5 Andy Roddick in the final. Isner also fired 144 aces during the week, the most in a non-Grand Slam tournament since 1991. He finished 2007 at No. 107. He is currently ranked No. 96 with his best result realized at the San Jose quarterfinals.

For the last seven years, Haas, the one-time world No. 2 (May 13, 2002), has been hampered by a shoulder injury, and it has caused him to play a very limited schedule in 2008. Wimbledon was his first Grand Slam event of the year and only ninth tournament overall. He missed the Australian Open while recovering from right shoulder surgery, and the same recurring injury kept him out of the French Open. He returned from a six-week lay-off in Halle and advanced to the second round. In March, he reached the quarterfinals at AMS Indian Wells, then didn't win back-to-back matches again until Wimbledon, where he lost in the third round to Andy Murray.

Isner will be hard to beat if his serve is firing on all cylinders, but something tells me that Haas is finding his form and won't let the young American get three straight matches on him.

Agree :cool:

Tommy fan
07-16-2008, 05:52 PM
I hope so.. Come on Tommy!!!

thefly
07-17-2008, 11:20 AM
What Tommy had to say after the Isner match:

"The last time we played in San Jose it was frustrating. I had three match points in a row and he saved them all." - "I was happy to get my revenge after losing to him twice." - "I'm really happy about getting that match. It's always very important to have at least one victory against everyone that plays out there, so I'm really pleased with that one. I had break points on his first two service games and finally converted on my third. I used good placement when I got a look at his serve."

Lugburz
07-23-2008, 07:45 PM
Haas hoping prayers will help ailing shoulder stay healthy through season

18 hours ago

TORONTO — Pro athletes will often look to extremes to help get over an injury, even a little divine intervention.

German Tommy Haas has undergone three surgeries on his shoulder and following his straight-sets win over Spain's Carlos Moya on Tuesday at the C$2.6-million Rogers Cup, he admitted he will never be 100 per cent healthy.

So, when asked what he does to keep his shoulder as healthy as possible, Haas admitted he looks skyward.

"A lot of praying," he said. "Then you have to do a lot of rehab and just try to maintain it.

"It's been a setback and a struggle to come back to try and feel like I'm 100 per cent with the shoulder. Obviously, that's never going to happen again but it's as close as it gets to the place where I can play tournaments, then I'm happy."

Haas says his desire to compete is what continually drives him to the court despite having the knowledge he will never be 100 per cent healthy.

"This is what I was always wanting to do," he said. "I'd like to continue playing as long as I can.

"If the shoulder says at one stage there's no more I'll have to deal with it. It's already tried it three times and I'm still here so it's still pretty good."

thefly
07-23-2008, 07:50 PM
Sounds kinda melancholic.

But as a song goes ... "no matter how far we've come, I can't wait to see tomorrow ..."

Lugburz
07-23-2008, 08:18 PM
it is good to hear that he will play as long as he can...no matter what..
Btw,the song ain't bad ,but I don't like them..:)

16681
07-23-2008, 09:24 PM
Sounds kinda melancholic.

But as a song goes ... "no matter how far we've come, I can't wait to see tomorrow ..."
Well it took a while for the reality to set in for Tommy I guess, but frankly after 2 shoulder surgeries I don't think you could have considered that shoulder to be a 100%. It probably just felt better then before that 3rd surgery. I hope Tommy's prayers are answered with a yes and he can continue to play :angel: It's awful for any athlete to have to quit playing before they want to retire.

Lugburz
07-29-2008, 06:46 PM
If Tommy beat Monfils he will almost for certain have to face Nadal..This interview was taken 2 years ago when he lost to Nadal in Cincy...Definitely the questioner has driven him nuts,but also Tommy isn't really into Nadal or his game at all :) ;)

August 17, 2006

R. NADAL/T. Haas

7-6, 6-3

TOMMY HAAS

THE MODERATOR: Questions, please.

Q. Why is he so good? What makes him so hard to beat? Roger has so many shots, but what is it about Rafael?

TOMMY HAAS: Well, it's the first time I played Nadal so it's tough to know what to expect going out there. I mean, what you have seen the last couple years is always that he's very quick, gets a lot of balls back, and once in a while he does some phenomenal shots. When you think actually you're gonna get an easy ball back, he seems to come up with an incredible winner or passing shot. That's what makes him unbelievable difficult.

He's a left-handed player, which sometimes it's tough to read his serve or to dictate play because it's much different, you know. You have to really remember yourself the whole time that you're playing a lefty, and that's not easy to do sometimes.

Q. Do you remember when you were first aware of him as a player? Did you see him as a junior?

TOMMY HAAS: Well, I remember seeing him I think when he got a wildcard one time into Hamburg, and he actually beat Moya there. That was I think his first big win on the tour. But Moya obviously also helped him when he was young, so I don't know how much Moya actually put into that match.

That was the first time they started talking about him. I think also when he qualified in Monte-Carlo or something. Obviously, that was a big talk about him and, you know, for the right reasons. He has been undefeated on clay courts for the last two years, and I think it shows. He has a lot of heavy balls. When he runs around the backhand and starts hitting his forehand, dictating play, it's really tough to get out of it.

Q. How have you seen him develop and evolve over the last couple of years?

TOMMY HAAS: I don't know. I don't really want to talk about Rafael too much. If you have questions about how I played today, then that's fine. But other than that, no comments.

Q. When a player of your stature is asked about other players, that's bothersome, isn't it?
---Stupidest question I haven't heard ever before :D

TOMMY HAAS: No, it doesn't bother me. I mean, obviously, I was up 5﷓3 in the tiebreak, and I made three or four unforced errors. It's frustrating because I think I could have won the first set after playing a very solid first set.

And then, you know, that break I got in the second set with two, uhm, unforced errors, my forehand, you know, where I just didn't stand good through the ball, and then he came up with a phenomenal shot and then he broke me to that game. And didn't use the break chance I had when I missed the return.

I'm just a little bit frustrated about those key points, not being able to focus enough or to play the points that way that I wanted them to play. Didn't really make him win the first set there when I was up in the tiebreak in the first set, 5﷓3. That's quite frustrating, but a good thing for me to know for the next time.

thefly
07-29-2008, 10:47 PM
Yeah, I remember that interview. But it's just stupid to constantly ask about the opponent the interviewed player just lost to, almost expecting from him to go on with the raving forever. I could and can fully understand Tommy

Wyna
07-29-2008, 10:55 PM
Yeah, I remember that interview. But it's just stupid to constantly ask about the opponent the interviewed player just lost to, almost expecting from him to go on with the raving forever. I could and can fully understand Tommy

It's probably what they want to hear. I mean reporters love big headlines - the dirt - and it's more "interesting" to have a player getting annoyed and stuff in press confereces because then you can report about it. That's life...

16681
07-30-2008, 07:08 AM
It's probably what they want to hear. I mean reporters love big headlines - the dirt - and it's more "interesting" to have a player getting annoyed and stuff in press confereces because then you can report about it. That's life...
The press is awful in tennis. I mean in most sports, unless it is the playoffs, you just hear comments from a member or members of the team that won. But in tennis after every Match it is not just the winner they are interviewing, but a person that just lost a Match! That would be very tough to handle.

oranges
07-31-2008, 02:39 PM
Interview after the match with Monfils

http://www.asapsports.com/show_interview.php?id=51238

July 30, 2008

Tommy Haas

CINCINNATI, OHIO

T. HAAS/G. Monfils
5-1 (ret)

THE MODERATOR: Questions please.

Q. You went back out on the court to hit. The match was shorter than you anticipated. Even after that three-setter you felt like you needed more work today to get ready for possibly Nadal?
TOMMY HAAS: Uh-huh, yeah. Well, I had a day off yesterday as well. Didn't expect to win like this. It's never nice to win this way, to know that he was suffering or sick.
So just trying to focus on my game, and I actually started off pretty well playing my game. Then when he got the first -- when the trainer started to coming on court I knew something might be bothering him. I overheard them saying he's going to try and see how he feels after this game. You know, didn't expect him to maybe retire at that time, but it's always tough when you're sick or have something to continue.

Q. Last time you played Nadal was two years ago here, I think. Have you been surprised at how much, how fast he's been improving since then?
TOMMY HAAS: Yeah, it's nice. I'm looking forward to playing him against. It's been a while. Obviously he's the man to beat right now. He's been playing unbelievable tennis and winning five titles in row.
So we'll see what I can do. You know, I'm just going to go out there and try my best and try to make his life a little tougher.

Q. You haven't played him in a couple years, but have you seen, watched, heard, how has he improved that much? What is he doing that much better than everyone else the last couple years?
TOMMY HAAS: Well, I can probably tell you more about that after I play him, and then I'll see if his balls are even more heavy. Obviously he moves unbelievable on the court and makes very few unforced errors and has just so much spin and power on the ball that it's really tough to play your own game.
That's really the key: Trying to be aggressive and trying to come in. He seems to always have an answer and is just such a good competitor. When this guy has confidence as well with just winning every tournament that he's been playing the last five or six or whatever, you know, it's going to be tough.
But you know that going into it, and you just try to figure out a good game plan and hope for the best and hope you can play some of your own best tennis and then see what happens.

Q. On a day like today after a win like that, would you almost have rather have played the match? Do you feel better getting the day of rest, or would you feel better having completed the match?
TOMMY HAAS: I mean, in the end, like I said, it's never good to win this way. Overall that's just the way it is. I went out and on the court and played another half and hour, 45 minutes. Tough conditions out there right now. It's a little bit windy and looks like it could rain any minute.
So, you know, overall I'm just pleased to be in the third round. The first match against Youzhny was a very tight one and a very good one for me. Happy to be here and having another chance to play maybe Nadal. He has to win tonight first anyway.

Q. You going to watch any of that match tonight?
TOMMY HAAS: I might, yeah.

el tenista
07-31-2008, 03:47 PM

Q. You going to watch any of that match tonight?
TOMMY HAAS: I might, yeah.

And so he did! :cool:

16681
07-31-2008, 10:46 PM
Rafa hits the ball so hard. Please don't let Tommy's shoulder get hurt any more :angel:

thefly
08-16-2008, 11:48 AM
atptennis.com:

Del Potro next plays fourth-seeded German Tommy Haas, who defeated Colombian Alejandro Falla 7-5, 6-1 in one hour and 22 minutes to advance to an ATP semifinal for the first time since last October at Stockholm. He also improves upon his previous best finish in Washington, a quarterfinal run last year (l. to Isner) that included a second round opening win against Falla.

"He came out really strong," said Haas. "He takes the ball early so it was hard to play him on the beginning of the match. I got broken early in the match and fell down 4-1. But at that point I started to feel the ball better."

He said of his semifinal opponent. "He seems to be the man to beat right now. He is a big guy but moves well for a guy of his size. I will have to mix it up if I want to have a shot at him." The 30-year-old Haas is currently ranked No. 48, which marks his lowest point in the South African Airways ATP Rankings since August 9, 2004.

thefly
08-24-2008, 01:22 PM
Nice interview with Tommy on eurosport.de (http://de.eurosport.yahoo.com/24082008/73/us-open-haas-paar-spieler-nerven.html), in German.

Nothing new here, though. Tommy talks a little about US politics, about the accident of his parents back then, and how Schwarzenegger offered support. Also confirms how important family is to him, and that at 30 you start thinking about having one of your own, about what happens after your carreer ... BUT that he right now just loves the sport too much and that his focus still lies right there. He still hopes to do some damage and annoy the big ones here and there, maybe even to fulfill his dream of a slam. He still wants to work hard for that during the 2, 3 good years he thinks are still in him.

TommyB.
08-24-2008, 01:51 PM
Ok here's the first statement about Tommy & Thomas. Only in German but the article says that Tommy works with Thomas Hogstedt again. :) They had two great years and he missed the practise with him.

"Thomas Haas, der mit dem Franzosen Richard Gasquet ebenfalls einen dicken Brocken vor sich hat, arbeitet wieder mit dem schwedischen Trainer Thomas Hogstedt zusammen. Hogstedt hatte ihn zurück in die Weltspitze und 2007 bis ins Halbfinale der Australian Open geführt. 'Ich habe das Training mit Thomas und seine ganze Mentalität einfach vermisst. Wir hatten zwei verdammt gute Jahre zusammen, und das verbindet eben. Wir waren immer in Kontakt, und er hatte jetzt wieder Zeit', sagte Haas der 'Frankfurter Allgemeinen Sonntagszeitung'. Der Wahl-Amerikaner will zumindest erneut ins Viertelfinale. (sport.de)"

thefly
08-24-2008, 02:28 PM
Great news.

Lugburz
08-24-2008, 02:52 PM
Perfect news indeed !
And thanks guys for those articles ;)

Wyna
08-24-2008, 08:25 PM
So we know what's going on now.
QF is his goal...alright then, I keep my fingers crossed!

TommyB.
08-24-2008, 10:17 PM
Here's another good one about his current situation (sorry only in german)...

http://www.faz.net/s/Rub9CD731D06F17450CB39BE001000DD173/Doc~E6193E23920D3478C91EA8B7A0197D677~ATpl~Ecommon ~Scontent.html

Jelena
08-25-2008, 10:07 AM
I offer to do a translation of the article. It's worth that not only the German speakers understand what he's saying here.

oranges
08-25-2008, 03:12 PM
I offer to do a translation of the article. It's worth that not only the German speakers understand what he's saying here.

That would be very much appreciated :wavey::worship:

Lugburz
08-25-2008, 03:35 PM
Yep,it would be very nice of you ;)

Jelena
08-25-2008, 05:51 PM
Tommy Haas before the US Open

„Partly I play complete nonsense“

24. August 2008. This Monday kick off the US Open. Shortly before that the German tennis professional Tommy Haas, who lives in Florida, returned to his former coach Thomas Hogstedt. In the first round Haas faces the French Richard Gasquet. In the interview with „Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung“ he talks about killerinstinct in tennis, his „home tournament“ and his image as playboy.

At the US Open you work again with Thomas Hogstedt. How did you get around to do that?

We were in dialogue already for a longer time. I had for some months a closer look on Dean Goldfine, but I wasn’t satisfied with several things concerning my game and my future. Dean is a nice guy, but I missed the practice with Thomas and his mentality. We had two bloody good years and this is simply connecting. We were always in contact and now he had time again.

What does he as coach represent for you?

For me it’s important that someone stands behind me who believes in me. And I’m simply much happier with the way we approach the things and work. I feel very comfortable with him, and he understands me. He simply knows how to train me. And that he has to take many things with humor. Because in many things I’m off my rocker.

You were always percepted a bit differently of the public. Many connect with your name fast cars and good-looking women. Do you like the playboy image?

Actually I could never understand how I got this image. Every man who can afford a nice car would buy it. Maybe it appeared more often in the papers because I drove a Ferrari or had a new girlfriend. I always was the Sunnyboy, live above all in Florida. For many people that is certainly fitting. But I am simply the guy I always was. Someone who concentrates on tennis and pursues his goals there.

Are there headlines to be expected like of Boris Becker?

No, not that. And even if, I would keep that more private. I have my opinion on that, but I don’t want to comment more on that.

At the age of eleven you practiced for the first time in Florida at the Academy of Nick Bolletieri. How did you feel this step back then?

That time was very hard, and at the beginning I was very homesick. But that went away. Many of them who practiced there, flew back home after a few weeks, because they couldn’t bear it. For me it was immediately like a second home. Maybe I was already then a bit different. I always had only this one goal: to become a tennis professional. I never doubted to reach it. Not even when I was 17 years old. For me it was only about when I would reach it. And when would I reach the Top 10.

You went early the hard way. The German players are often accused to not excruciate themselves enough. What do you think of that?

It’s all a pure matter of attitude. I’ve always been practicing very hard and disciplined. This is a must. Nowadays many are content with having a job they can earn money with. They don’t have the very grit you need, aren’t hard enough. They all have talent, but maybe it’s a matter of mentality, because everything goes well in Germany. Those who are always ahead in the tournaments, are more ambitious and want it more. You have to have the killerinstinct.

Sounds as if many losers fall by the wayside.

It’s a brutal sport actually. Everybody will lose at this tournament except of one. But the question is how to define losing. When you gave everything and lose in the first round, you can be satisfied though. Also when you fight yourself through the quali to fulfill a dream, or is, like me, participating for the 13. time, you can feel yourself as winner. On the other hand, when you don’t give everything and don’t prepare properly, you should ask yourself if it is worth it.

To prepare for the US Open you didn’t play the Davis Cup. Was it the right decision?

Yes, I was focused very early on the US Open. It was my goal to be as fit as possible, and that is now the case. The shoulder is doing ok, and I played better in the last five weeks. I’m in good shape, but unfortunately not seeded. There are immediately waiting the tough nuts.

Just as your first opponent, the French Richard Gasquet. But the toughest nut in the draw is Rafael Nadal. Is he a worthy new Number 1?

In every case he deserved it. He won the French Open, Wimbledon and the gold medal at the Olympic Games. In case he now also wins the US Open he will maybe have a better year than Roger Federer had it ever. But it’s nonsense to pretend Roger wouldn’t know to play tennis anymore. In the last years he was the king and set the bar incredibly high. And even in this year he still achieved what for every player between the number 4 and number 100 an absolute dream year. You must not forget that.

What do you expect of yourself in New York?

I would like to defend my quarterfinal of last year, and it would be nice if it went still a step further. If there should wait again Nikolai Davydenko, I would be ok with that. I want to have revenge, and the fire is still burning in me. When I am fit, it’s hard for anybody to beat me.

For you as American by choice the US Open are your „home event“. Three quarterfinals in the last four years show how much you feel comfortable there. Why is that?

It’s hardcourt, and it’s simply the US Open. I try here to get the 5% extra out of me. I like the whole athmosphere and the frills here. And I like the american way of life, I like to be here. Life is relaxed, the weather is most of the time good. And the american fans adopted me a little bit, I sense that also at other tournaments like just in Washington. I always play there on the Center Court and I am happy about that. I feel like a half American.

Six years ago your parents had a severe motorbike crash. Do you know to appreciate more the daily things since then?

Absolutely, even if you don’t perceive it every time on the court. There I am a very ambitious guy and also a perfectionist. I always have to play the ball 100% exactly in the corner, what is partly complete nonsense. But it is the way I was raised. And when I lose there is a day when it’s impossible to speak to me. Earlier that took much longer. But I percieve the most off-court that I calmed down very much. I’m fine, I earned enough money, have a great girlfriend, my family and I’m simply thankful for that.

Are there things in sports terms you regret though?

A tournament victory in Hamburg would have been nice, but I let go this dream for long now. I haven’t played there in the last two years, and now, when it will be played in midst of the hard court season, I most likely won’t be able to do it anymore. The slow court is simply difficult for my shoulder. That’s a pity, but the saddest thing is actually that there is no big indoor tournament in Germany. We all like that the most. The women have Stuttgart, I don’t know, why we don’t wangle it in fall. That ticks me off.

Jelena
08-25-2008, 05:56 PM
That would be very much appreciated :wavey::worship:

Yep,it would be very nice of you ;)
You're welcome. :)

thefly
08-25-2008, 06:04 PM
I think Tommy has a point there with an indoor tournament in germany, sometime in the fall or so. That would just be awesome. But it's too late now, obviously.
I'm glad that it was Tommy who won the last one, the Masters in Stuttgart back then. Good ol' times. ;)

16681
08-26-2008, 10:47 PM
You're welcome. :)
Thanks from me also Jelena :) That was a great article ;)
And Tommy is right about how the people in the U.S. feel about him. We love him :inlove: Interestingly in his Match today Dean Goldfine was one of the commentators. I'm glad he is back with Thomas :D I can't understand why Tommy doesn't know how he got that "playboy" image. He is so good looking, has a great body, and females are crazy about him--me included :devil:

TennisFan2012
08-28-2008, 04:04 AM
Jelena, that was a lot of work for you to do for all of us non-German readers. Thank you so much! I really enjoyed reading it, especially this line:

"There are immediately waiting the tough nuts."

Isn't that always the truth? :-)

I agree, Mae, he is right that Americans like him, but not just because he lives here or that he's handsome (and smart and likable with his direct and honest manner, I could go on and on :-)). Here are I think some other reasons, and they probably apply many other places as well. A large proportion of the people who go to American small tournaments like Indy and Washington are tennis players themselves. (At the big tournaments, there are a lot of other people too, so the proportion of "club players" is lower, I think.) Tommy is technically very good and most of us envy his athletic ability and his outstanding technique. He plays the way we were taught to play but can't. He plays strategically and he almost always gives even the best players a really tough match. Fans love this. But even more, I think many fans know how many obstacles he has had to overcome (starting with leaving his home at such a young age). Americans love underdogs and people who surmount the odds. Few players have had so much to deal with as Tommy.

Tommy fan
08-28-2008, 07:47 AM
Thanks Jelena!! :hatoff: