Olivier Rochus

Pages : [1] 2 3

AntennA
03-04-2004, 07:14 AM
article from the Courier, an Australian newspaper:

Three weeks off but Scud still playing like he's on holidays
Tennis
Wednesday, 3 March 2004

Mark Philippoussis found a three-week break from tournaments had failed to restore his winning form as he lost in the first round of the Dubai Open yesterday.

Philippoussis was playing his first match since losing heavily in both his Davis Cup singles matches in Australia's first-round loss to Sweden in Adelaide last month.
He was beaten 6-2, 7-6 by Belgium's Olivier Rochus.
Afterwards, Philippoussis said his treatment by the Australian media since the Davis Cup had made him consider leaving the game, but only briefly.

"For a split second I wanted to get out of the game and then I woke up and came to my senses and realised that that's what I do," he said.
However, he said the media attention had forced him to flee to Los Angeles after the Davis Cup defeat, where he joined girlfriend Delta Goodrem.
"It was a pretty tough month for me in January, pretty hectic and very frustrating because I love Australia, I love my country so much, and these things happen and make you just want to get away and leave your country to get away from something like that," he said. "When you're put under a microscope like that 24-7, on and off the court, it's very tough.
"I'm a very private person. When I'm on the court, I do my best and give 110 per cent. When I'm off the court, I'm a young guy trying to live my life."
Philippoussis had his chances in Dubai, but paid the ultimate penalty when he missed a set point in the second set.

Standing 30cm taller than Rochus, Philippoussis had a great advantage in power, but was unable to impose it upon the shortest man on the tour.
Rochus returned Philippoussis's famous serve superbly in the first set, but the second depended on a tight tie-break in which the Aussie seemed to be escaping from trouble when he led by seven points to six. But when he advanced to the net behind a faded forehand, Rochus covered the width of the court and struck a wonderful backhand pass cross-court.

Three points later Philippoussis mistimed an ambitious backhand to concede a mini-break and Rochus closed it out with a tidy second serve which Philippoussis failed to return.
"It's just great," Rochus said. "I knew I had to make him run. He has a very good serve and I had to return as many balls as possible, try to get into the rallies and make him move. It worked."

Meanwhile, Tim Henman went from defeating the world No1 Roger Federer in his last tournament to losing 6-4, 3-6, 7-6 (7-4) to a man ranked 149 in the world, Tomas Zib. The British No1 tried to impose an attacking game at every opportunity, but found the Czech qualifier resilient in slowish night conditions.

The key moments came after Henman had broken serve to lead 2-1 in the final set, but was unable to consolidate. By the tie-breaker Henman was under the greater pressure and mini-breaks in the third and the seventh points were enough to see the man from Prague go through.

BelgianGirl
03-05-2004, 08:16 AM

prifriends
03-05-2004, 11:03 PM
nice article thanks!!!

misyou25
03-06-2004, 10:03 AM
yes thanks.. i'm just fed up with peolpe who always say something because of ollies high.. I dont think its an disadvantage (?is that the right word) for him. He plays good, also against popp, safin, roddick,...

CooCooCachoo
03-06-2004, 04:30 PM
I think his size might actually make him more likeable for the most players, for some weird reason.

BelgianGirl
03-06-2004, 08:30 PM
I think most players don't like to lose against a 'little' guy. Especially thos tall guys like Safin,...
I think that's quite amusing, actually! :p
(And those big guys also seem to forget that Ollie is one of the best returners in the game! That's why he often plays those good matches against big servers I think.)

I'm sure his height is a disadvantage for some things (especially his serve), but it makes him very fast and moveable on the other hand...

misyou25
03-06-2004, 08:45 PM
well, i think for his height and also for a 6' player hes serving great. I mean, big guys, there are a few who dont serve well or only play good because of their height. if they wherent such tall and smaller like rochus, they wouldnt play tennis as well as olli. hes so talented and a good player!

jumi
03-06-2004, 08:49 PM
yeah, it does make him move faster, but he could move as fast as he is now with the hight of Hewitt for example...and his serve would improve drastically:) still, I have to agree with CooCoo - that's what a lot of people like him for...

prifriends
03-06-2004, 11:10 PM
i think he is proving that height it's not the only thing that matters!!!!!!! ;)

misyou25
03-06-2004, 11:19 PM
yes. hes great

fleemke²
03-08-2004, 07:54 PM
:D

zoeziepoezie
03-08-2004, 08:42 PM
Oli is a little boy but a great player :D !

misyou25
05-22-2004, 02:07 PM
steph: i just contacted one who runs a page of olli and asked him for a picture of pierre...

Elleke
07-06-2004, 10:06 AM
:( he's slipping away in the rankings :sad:, please come on Olli, you're better than your rankings says!

BelgianGirl
07-07-2004, 11:57 AM
I'm sure he'll get up again. He's just been a bit unlucky with his draws and had some injuries lately. Good thing is he doesn't have much to defend next year! :D

Come on, Ollie!! We really want to see you win again! :bounce: :kiss: :bounce:

misyou25
07-10-2004, 09:43 AM
he will be top soon... hes always top for me, at least

freesbee
08-28-2004, 08:54 PM
aah what a guy! what a player! what a cutie! (sorry, I just had to say this! lol) :D
He did a great job in the olympics. Beating Philippoussis! his match against Moya was not that great (the first set I mean!) but Moya still is number 4 in the rankings.
Gooo Oli!

prifriends
09-01-2004, 04:17 PM
good luck in the US Open!!!

BelgianGirl
10-11-2004, 04:16 PM
Didn't even know this about Ollie!
http://sipoy.secondthought.com/archive/tennis/conduct.html
Things like this really make me smile! He's such a nice guy! :hearts:
Wouldn't it be great for Ollie to win the sportmanship award? He always has to fight so hard against those big guys, but he always stays positive and keeps smiling. :cool:
But I think the more famous players have more chance... :(

zoeziepoezie
10-11-2004, 06:31 PM
Oh, yeah, he deserve it!!!! :hearts:

misyou25
10-12-2004, 02:01 PM
good luck olli

alfonsojose
11-03-2004, 10:44 PM
Oli and Xavier qualify for TMC doubles at Houston :yeah:

misyou25
11-04-2004, 11:26 AM
thats so great! can sb give me a pic of them at roland garros when they were winning please?

zoeziepoezie
11-05-2004, 06:10 PM
:angel:

misyou25
11-05-2004, 08:16 PM
thanks! :)

misyou25
11-05-2004, 08:21 PM
does anybody have the pic of rochus, malisse, santoro and llodra standing together? thanks zoeziepoezie!

zoeziepoezie
11-05-2004, 08:34 PM
yes, i have it but it's too large!!!
But I copy a link:
RG (http://groups.msn.com/JustinesandOliviersPlace/sexyolivier.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=194)
RG2 (http://groups.msn.com/JustinesandOliviersPlace/sexyolivier.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=207)

Deco
11-07-2004, 12:20 PM
ahh he's cute:D

zoeziepoezie
11-22-2004, 08:32 PM
Olivier en Xavier zijn genomineerd voor 'ploeg van het jaar'!!!

Wie van de drie? 22-11-2004
De stemming voor de laureaten van de Sportman, Sportvrouw, Belofte en Ploeg van het Jaar is achter de rug. 222 beroepsjournalisten en 15 ex-laureaten stuurden hun bulletin tijdig naar gerechtsdeurwaarder Eric Maes. De top drie van elke categorie ligt vast. In welke volgorde zij bij de stemming gerangschikt werden, weet alleen de deurwaarder.

Op vrijdag 17 december worden de winnaars bekendgemaakt tijdens een gala-avond in het Brusselse hotel Le Plaza.

De top drie per categorie in alfabetische volgorde
Sportman van het jaar 2004:
Tom Boonen (wielrennen)
Stefan Everts (motorcross)
Axel Merckx (wielrennen)

Sportvrouw van het jaar 2004:
Kim Gevaert (atletiek)
Justine Henin-Hardenne (tennis)
Ann Wauters (basket)

Belofte van het jaar 2004:
Niels Albert (veldrijden)
Silvio Proto (voetbal)
Aagje Vanwalleghem (turnen)

Ploeg van het jaar:
Atletiek (4x100m vrouwen)
Motorcross (Everts, Ramon, Strijbos)
Tennis (Malisse/Rochus)

bron: www.sport.be

misyou25
11-25-2004, 05:12 PM
thanks a lot for the pics!

zoeziepoezie
11-27-2004, 10:56 AM
Olivier is playing well this week in Luxembourg!!!
R1 O Rochus (7) - Wang (SE) 6-0 6-1
R2 O Rochus (7) - Carlsen 6-3 6-1
QF O Rochus (7) - Rusedski (WC-4) 6-3 1-6 6-1
Today he plays the semi final against Joachim Johansson(1)!
Good luck Oli :bounce:

zoeziepoezie
11-27-2004, 11:40 AM
pics...

zoeziepoezie
11-28-2004, 08:21 AM
SF (1)(WC)JOHANSSON, Joachim (SWE) def (7)ROCHUS, Olivier (BEL) 76(6) 75 :sad:
But a great week!!! :bigclap: :bowdown:
Up to next year Oli! :cool:

CooCooCachoo
11-29-2004, 10:11 AM
He did really well in Luxembourg :) :yeah:

Pancakesong
12-02-2004, 12:31 PM
hey:) I'm making a suprise for a friend who is a fan of olivier. Does anyone here maybe know what racket he uses?:D I can;t find it anywhere

Pancakesong
12-02-2004, 12:40 PM
his brother uses dunlop, and they have the same clothes and shoes, so do you think the racket is also the same??

zoeziepoezie
12-03-2004, 05:38 PM
hey:) I'm making a suprise for a friend who is a fan of olivier. Does anyone here maybe know what racket he uses?:D I can;t find it anywhere
:wavey: Prince

zoeziepoezie
12-29-2004, 08:55 AM
Nog een (oud) interview met Oli uit humo:

Geniaal, maar met te korte beentjes: Olivier Rochus na zijn eerste grand slam titel
Olivier Rochus (23) ziet ‘m ‘s avonds nog steeds voor zich: de matchbal die zijn naam en die van zijn boezemvriend Xavier Malisse in de Belgische tennisgeschiedenis brandde.

Hun volledige onverwachte overwinning op Roland Garros is de allereerste belgische Grand Slam – titel in het mannendubbel. Maar zelfs dat weekt in de jongste Rochus geen sterallures lol: hij komt ons met veel egards afhalen aan de ingang van de Engelse tennisclub Queens, regelt een vip-pas voor het toernooi, zorgt ervoor dat we mee kunnen aanschuiven voor een heerlijke Engelse lunch en is de hele dag met ons welzijn begaan. Als we tussendoor proberen hem lof toe te zwaaien, lacht hij verlegen en geniet alleen maar stiekem.

Olivier: Ik heb na die dag zelf eigenlijk niet veel meer gehoord over onze titel. Ik moest de volgende ochtend al om zeven uur op om mijn vliegtuig naar Engeland te halen. Ja, ik had totaal niet verwacht dat we die finale zouden spelen. Xavier en ik zijn wel met onze vriendinnen wat gaan eten, en we hebben uit onze zilveren bekers champagne gedronken, maar om halftwee zat ik al in de auto naar België.

Ik heb eigenlijk niet echt beleefd, geen krantenbericht gelezen, niks. Ook hier op Queens niet. Hier en daar wel een felicitatie, maar ja, het was MAAR dubbel, hè!

Humo: Voel jij je anders?

Olivier: Pff. ’s Avonds zie ik af en toe die matchbal wel weer voor me, en hoe ik daarna Xavier in de armen spring. (Droomt weg) Niet alleen de finale, elke ronde was magisch: al die Belgen op de tribune, al die vlaggen. Eindelijk hadden ze het niet meer over de Belgische meisjes! (lacht)

Het Belgisch publiek was echt super. Je moet dat eens vergelijken met de Fransen. Die zaten tijdens de finale van Mauresmo gewoon met hun armen over elkaar. Nu, ik moet natuurlijk wel niet te veel wegdromen; er staan allemaal belangrijke toernooien aan te komen. Maar je weet ook dat je niet elke week zoiets meemaakt, en je wilt dat gevoel zo lang mogelijk vasthouden. Dat is toch waar je zo hard voor traint, hè, om zulke momenten te beleven.

Honderd keer heb ik er na de training in de auto van gedroomd om op dat court central met een microfoon in mijn handen te staan.

Humo: Dat was niet echt te merken.

Olivier: (lacht) Neen, ik sloeg helemaal op tilt. Iedereen wist wat hij moest zeggen en praatte honderduit, maar ik dacht alleen maar: ‘Help! Straks moet ik’ Ik wist niet hoe snel ik de microfoon aan Xav moest geven.

Humo: Wanneer is het idee om te dubbelen eigenlijk ontstaan?

Olivier: Goh, tijdens een of ander toernooi waar we samen speelden. Ik ben dol op Xav. We schieten supergoed op. Ik was hem al een tijdje aan het zeggen dat ik graag nog eens met hem zou samenspelen. Gewoon voor de lol. Bij de min-veertien en de min-zestien wonnen wij samen echt álles. We waren onoverwinnelijk. Ik wou zo graag weten of we het nog konden.

Grenzeloos vertrouwen
Humo: Ja, dus, en dat heeft te maken met een soort magie tussen jullie, zei je. Wat bedoel je daarmee?

Olivier: Het is eigenlijk vooral een kwestie van grenzeloos vertrouwen. Als ik met iemand anders speel, denk ik zodra-ie de bal slaat: ‘Aiaiai! Dat gaat fout!’ Bij Xav heb ik dat nooit. Bij heb voel ik een soort vertrouwen dat alles goed gaat. Dat was vroeger ook zo, en zodra ik met hem op het veld sta, word ik weer veertien en krijg ik automatisch weer dat gevoel dat alles ons zal lukken.

Humo: Xavier vindt het ook heel prettig dat je hem niets verwijt als hij een bal mist.

Olivier: Om te beginnen mist hij er weinig, en het komt ook niet in ons op elkaar iets te verwijten. WE weten dat we voor elkaar tot het uiterste zullen gaan. Als hij iets mist, zal ik hem veeleer aanmoedigen: ‘Kop op. We gaan er weer voor’ Dat gaat vanzelf.Vanwege dat vertrouwen zijn we voor de match ook heel relaxed, en hebben we veel minder last van de stress die ons in het enkelspel allebei vaak parten speelt.

Humo: Jullie kwamen ook uit het niets: jullie waren underdogs van wie niemand iets verwachtte.

Olivier: Ja, als je alleen speelt, zetten de journalisten altijd druk op je: ‘Ooh, je hebt een gunsige loting! Dit moet lukken.’ En elke keer vinden ze ‘dat het toch tijd wordt dat we gaan winnen’, dat we doorbreken, dat we tonen wat we kunnen…Ze vergeten dat bij de mannen iedereen echt wel goed speelt.Maar toen Xav en ik begonnen te dubbelen, sprak er dus niemand over ons. ER was helemaal geen druk, en dat deed ons allebei heel goed. WE moesten nergens aan denken, en konden heel vrijblijvend een balletje gaan slaan.

Humo: Jullie vullen elkaar ook heel goed aan.

Olivier: Ja. Xavier speelt graag rechts, ik speel graag links. Xavier kan hard serveren, mij lukt dat met mijn lengte niet. In diepe returns zijn we allebei goed.

Humo: Xavier speelt ook agressiever als hij met jou op het veld staat: hij gaat vaker voor serve and volley.

Olivier: Dat is waar; misschien ook omdat ik hem meteen stimuleer als het even niet gaat. Ik zorg ervoor dat we tussendoor ook steeds kunnen lachen, zodat hij zich ontspant. Dan zeg ik bijvoorbeeld: ‘Heb je die mooie blonde op rij drie al gezien’ Echt. Dat helpt altijd (lacht).

En ik heb het al gezegd: dat echt diep gaan doet hij ook een beetje voor mij. Hij had op Roland-Garros net die zware kwarfinale tegen Albert Costa gespeeld - hij was echt moe en had pijn in de rug. Bij een andere medespeler zou hij misschien denken: laat maar zitten. B!ij mij durft hij dat niet. In de plaats van op te geven, steekst hij zelf nog een tandje bij.

Humo: Pept hij jou ook op als jij mist?

Olivier: Iets minder misschien (lacht).

Humo: Toen jullie vorig jaar op de US Open tegen elkaar moesten spelen, had hij er ook duidelijk minder moeite mee dan jij om echt aan te vallen.

Olivier: Dat is waar. IK vond het verschrikkelijk tegen hem te spelen. Ik voelde absoluut die woede en vechtlust niet die ik anders heb, dat ik echt (bal vuist) blij ben als ik een punt maak. Xavier had daar minder moeite mee, misschien ook omdat hij wél punten te verdedigen had. Ik had dat zeizoen nog niet veel wedstrijden gewonnen . En Xavier was ook gewoon beter dan ik: ik was al aan de match begonnen met een gevoel van defaitisme.

Supertalent
Humo: Je zei dat jij vooral vragende partij was voor het dubbelspel?

Olivier: Ja. Ik heb eigenlijk veel meer plezier als ik met z’n tweeën speel, of met een team, zoals in de Davis Cup.

Humo: En dan kies jij voor ongeveer de meest individuele sport denkbaar?

Olivier: Ja. Zo is dat nu eenmaal gelopen. Soms kies je niet echt. Mijn ouders speelden tennis. De tennisclub was naast ons huis. Mijn broer (Christophe) en ik zijn eraan begonnen, we speelden goed, de federatie pikte ons op en we waren vertrokken. Maar ik denk dat ik ook een goeie zou zijn geweest voor een voetbal- of basketbalploeg. Samenspelen met vrienden. Er niet alleen voorstaan. Ik zou zoveel minder gestrest zijn. Als ik nu op het tennisveld sta, ja…. Je staan daar wel heel erg alleen, hè. En als je een mooi punt maakt, kan je dat met niemand delen.

Humo: Maar een overwinning kan je wel helemaal op jouw naam schrijven.

Olivier: Mja. Achteraf denk je dan: Wauw! En ben je trots op jezelf. Maar als ik mag kiezen, zou ik toch liever na het behalen van een beslissend punt iemand in de armen kunnen springen.

Humo: Ik herinner me nog de match tegen Stefan Koubek in de Davis Cup. Vier uur stond je te vechten; je verloor nipt en barste in tranen uit.

Olivier: Ja, ik wilde het zo graag doen voor België en het team. Mijn eerste match had ik slecht gespeeld en dat wou ik per se goed moeken maar zelfs al heb ik verloren, het blijft een intense herinnering omdat het hele team na dat verlies zo lief voor me was, en ook omdat ’t me eigenlijk heel goed deed dat ik weer eens gevoeld had dat ik kan knokken.

Humo: Twijfel je daar dan soms aan?

Olivier: Ik heb de neiging te snel mijn kop te laten hangen. Zeker vroeger liep ik na een wedstrijd veel te vaak rond met het gevoel: ‘ Ik heb weer het kind uitgehangen, ik heb niet voluit gespeeld.’

Als er een beetje wind stond, of ik maakte een stomme fout, dan verging mijn wereld. IK probeer mezelf er nu steeds van te overtuigen hoe dan ook tot het uiterste te gaan. Dan heb je, zelfs al mislukt alles, toch het gevoel dat je er alles voor hebt gedaan. Als je dat niet doet, voel je je achteraf zo rotslecht, zo klein, zo’n nul, want je hebt je werk niet gedaan. Ik wil me zo niet voelen.

Ik probeer nu voor de match niet meer alleen maar te denken aan wat ik niet kan, en wat er weer allemaal mis kan gaan. Ik probeer positief te blijven als het op het veld niet lukt, en ik probeer mezelf ervan te overtuigen dat niet alles draait om winnen en verliezen, en dat het veel belangrijker is je helemaal te geven.

Humo: De laatste tijd had je ook last van een hardnekkige botvliesontsting aan beide scheenbenen. Hoe kom je daaraan?

Olivier: Door te veel te rennen. Omdat ik zo klein ben moet ik veel meer lopen dan de anderen. Ik sla nu eenmaal niet zoveel winnende sevices als Ivo Karlovic of Goran Ivanisevic. Zij hoeven bijna niet te lopen. Met mijn één meter vijfenzestig sla ik geen services van 200 per uur, en dat moet ik compenseren met steeds tot het uiterste te gaan en me rot te rennen.

Ik probeer nu mijn benen te ontzien Ik ga niet zoveel meer joggen, maar ik fiets of ik train op de loopmachine, zodat mijn schenen niet zoveel schokken moeten opvangen. Ik probeer ook minder op gravel en meer op gras te spelen.

Het frustreert me soms echt wel hoor, als ik zie hoe makkelijk lange spelers zonder veel te bewegen even - boem! Boem!- met hun service hun punten binnenhalen. Dan begin ik weer aan mezelf te twijfelen, en denk ik weer: ik kan hem toch niet verslaan; iedereen is sterker dan ik. Terwijl heel wat spelers onder de indruk zijn als ze tegen mij moeten spelen, en denken: ‘oei oei, die Rochus is supergetalenteerd en pakt vast al mijn ballen.’

Dubbeltje op zijn kant
Humo: Al je trainers zeggen het ook: ‘Olivier is technisch heel sterk. Hij kan elk soort speler aan omdat hij over zoveel mogelijkheden beschikt, maar dat is ook zijn probleem: hij moet steeds uit al die moegelijkheden kiezen wat hij gaat doen.’

Olivier: Precies. En dan twijfel ik te veel omdat ik alleen maar de juiste keuze wil maken. Daarom is dubbelspel voor mij ook zo’n verademing: als ik de bal krijg, kan ik ‘m vaak maar op één manier terugspelen – shuin tegenover in de voeten van de tegenstander. Bij dubbelspel weet ik bijna altijd wat er gaat gebeuren; ik weet wat ik moet doen en ik hoef me dus alleen nog maar te concentreren op het goed doen. Dat betekent veel minder stress. Daarom heb ik er zoveel plezier in.

Humo: hoe verleidelijk is het je op dat dubbelspel toe te leggen?

Olivier: Xavier en ik staan nu in één keer dertigste van de wereld op de ranglijst van de dubbels. Veel spelers vragen me tegenwoordig om te dubbelen, en ik weet dat ik minder gestrest zou zijn en meer geld zou verdienen. Ik kan met Xav nu ook zo naar Toronto en Cincinatti om te dubbelen, maar dat doe ik niet, want ik mag er niet aan het enkelspel meedoen. En ja, uiteindelijk speel ik toch tennis om De Beste Speler Van De Wereld te worden of toch in ieder geval te zien hoever ik kan komen. Tennis is enkelspel.

Humo: Waarom?
Olivier: Omdat dat het moeilijkste is. Het dubbelspel is toch…

Humo: Heet heeft een minder status?
Olivier: Absoluut. Ik heb er zelf ook minder respect voor. Het is gewoon makkelijker. Je bespeelt maar een half veld. Je loopt veel minder. Je hoeft er geen goeie fysiek voor te hebben. Dat zie je ook: de meeste dubbelspelers zijn vijf of tien kilo te dik . En ik train me echt niet het hele jaar gek op het veld en in de fitness om dan een beetje te gaan dubbelen. Ik ben ook pas drieëntwintig, en het dubbelspel is toch meer iets voor als je wat ouder bent. Veel tennissers gaan dubbelen als ze het enkelspel fysiek niet meer aankunnen, maar nog wel een paar jaar wat willen verdienen. Ik moet toch eerst nog even topdertig halen, hoor.

Humo: Het geld verleidt je ook niet?
Olivier: Zo’n grote cheque als op Roland-Garros (135.000 euro) had ik wel nog nooit gekregen. In het enkel moet ik daar in een goed jaar zeker vijf maanden voor spelen. Maar toch: neen.

Humo: Het is voor jou ook gevaarlijker dan voor Xavier om je door het dubbelspel te laten verleiden.

Olivier: Dat is waar. Ik kan et er minder makkelijk gewoon even bij doen. Ik moet veel harder uitkijken dat het niet ten kostte gaat van mijn enkelspel, net omdat ik met die lacunes zit: geen fantastische service en niet zoveel kracht. Ik móét elke wedstrijd én fysiek én mentaal 100% zijn. Iemand als Ivanisevic kan het, als het mentaal en fysiek wat minder gaat, met zijn service toch wel tot een tie-break brengen. Als ik niet op alle vlakken scherp sta, verlies ik bijna zeker de match. Alleen als ik volledig paraat sta, ben ik tegen de grote spelers opgewassen.

Humo: Je nieuwe coach Julien Hoferlin raadde je aan om je stressproblemen aan te pakken met een mental coach.

Olivier: Ja;Hij probeert me zelf ook wel bewust te maken van mijn kwaliteiten, en me eraan te herinneren van welke groten ik al heb gewonnen. Maar ik consulteer ook nog iemand anders: een wat bizarre, ouder man die ook bekende artiesten begeleidt.

Winnen en nog eens winnen
Humo: Heb je het weleeens met Xavier over hoe hij met stress moet omgaan? Hij heeft de laatste tijd toch minder last van zijn hartritmestoornissen.

Olivier: Over dat soort dingen hebben Xavier en ik het niet, neen. Zo vaak praten we niet. Hij zit veel in Amerika, verandert constant van gsm-nummer, en neemt, als ik dan het goeie nummer heb, zijn telefoon bijna nooit op.

Ik denk trouwens da Xav die stress nog steeds niet echt goed van zich kan afzetten. Mensten staan er ook niet bij stil wat het is in je eentje zo’n match te spelen.

Xavier heeft wel een goeie mental coach. Weet je wat hij deed? Als Xavier weer eens met racket ging gooien, strafte hij hem niet. Hij smeet zichzelf op de grond, deed honderd push-ups en zei: ‘ Kijk eens wat je mij aandoet!’ Dat werkte ongeloofelijk goed.

Maar ik weet het toch niet. In St. Pölten had Xavier een gunstige loting en kwam hij tot de halfe finale niet echt tegenover sterke spelers te staan. Hij won alles, en maakte ook nog eens korte metten met Karol Beck. Hij komt naar Roland – Garoos met acht overwinningen op zak en speelt schitterend – zo goed had ik hem nog nooit gezien. En weet je waarom hij zo ged was? Omdat je vertrouwen krijgt door matchen te winnen. Als er iets helpt, is het dat wel – wat een mental coach voor je kan doen, valt daar volgens mij volledig bij in het niet. Ik boedoel; zo’n mental coach kan honderd keer zeggen: ‘Je bent goed, je bent sterk’, maar als je dan op je volgende toernooi er in de eerste ronde weer uitvliegt, denk je toch: zie je wel, iedereen is beter dan ik.

Hier op Queens heeft Beck gisteren Tim Henman verslagen. Vorige week had hij Surbiton een Challenger – toernooi gewonnen. Hij kwam hier binnen en was bang voor niemand. Echt, hoor, niks geeft zoveel vertrouwen als een reeks overwinningen. Neem Justine: toen ze in die positieve spiraal zat, verloor ze van niemand. Ze werd een beetje ziek, verloor hier en daar, begint in Frankrijk zonder recente overwinningen en er lukt niks meer.

Xavier moest kwalificaties spelen voor St. Pölten, en hij heeft at ook gedaan. Hij had gewoon hard kunnen gaan trainen, maar hij wist: wat hem het meest zou helpen waren overwinningen, en daarvoor moest hij matchen spelen. En geloof me: na acht zegens pieker je niet meer: en loop je heel ontspannen het veld op.

Humo: de kunst van topsport is toch na verlies je kop niet meteen laten hangen?

Olivier: Oké, maar tien keer na elkaar verliezen kan zelfs Agassi niet aan hoor. Dan gaat hij ook denken: kan ik het nog wel?

Humo: Misschien hebben Xavier en jij gewoon niet snel genoeg leren verliezen. Tot jullie zeventiende wonnen jullie altijd.

Olivier: Dat is waar. Ik was bij de min-veertien nummer één van de wereld. Als je an bij de senioren komt, verwacht iedereen dat je als een pijl naar de top schiet, en dat gaat natuurlijk niet. Ik heb tussendoor mijn humaniora afgemaakt – en was op mijn negentiende toch 48ste van de wereld. Dat was niet niks, dacht ik.

Humo: Is je vader trots?

Olivier: Tja. Dat weet ik dus niet. Ik hoop het maar. Ik had het er pas nog met mijn broer over. Ik denk dat hij ons nog nooit gezegd heeft dat hij trots op ons is.

Humo: Vond hij het niet geweldig je op court central de finale te zien spelen?

Olivier: Hij is niet komen kijken; Zijn vader was jarig, en die is heel ziek. Ik begrijp dat wel, hoor. Als het nu enkelspel was geweest, was hij misschien wel gekomen. Mijn broer heeft voor die dubbelfinale zijn ticket naar Engeland niet omgeboekt: hij was er ook niet. Maar ja, Christophe is nu zo (lacht).

Maar het zou me zó’n plezier doen als mijn vader eens zei: ‘Wat jullie klaargespeeld is super!’ Hij heeft het wel over onze nederlagen, en over wat we fout doen. Het lijkt wel alsof het helemaal niet tot hem doordringt dat hij twee kinderen in de tophonderd heeft. Hij is zo streng, hij wil altijd alleen maar dat we het nog beter doen. Ik weet het niet. Misschien vindt hij zeventigste van de wereld gewoon echt niet goed genoeg. Ik streef naar de topdertig, maar met mijn postuur zal dat al heel moeilijk worden. En mijn vader kan ik waarschijnlijk alleen gelukkig maken als ik nummer één van de wereld word.

Het meisje en de carrière
Humo: Je vriedin heb je bedankt omdat ze speciaal naar je finale was komen kijken. Komt zij ook niet vaak?

Olivier: Af en toe. Maar nu zat ze ook midden in haar examens –ze volgt lichamelijke opvoeding. Ze had er echt moeite voor moeten doen.

Humo: Jullie zijn drie jaar samen. Een stabiele relatie is goed voor een topsporter zeggen ze. Is dat zo?

Olivier: Waarschijnlijk, ja. Maar mijn carrière blijft mijn carrière. Als zij er niet is, of we hebben problemen, moet die gewoon blijven doorgaan: ik wil niet dat mijn carrière afhankelijk wordt van onze relatie. Ik wil zonder haar niet opeens slecht gaan spelen.

Ik zie haar wel heel graag. Ik kan goed met haar praten en ze is heel mooi (lacht).Ik zou haar vaker willen zien, maar zij kan niet, zoals de vriendin van Xavier, dagenlang op de courts hangen. Ze zou zich dood vervelen. Ik wil ook niet dat ze me overal volgt en voor alles van mij afhangt. Dan loop ik me veel te veel zorgen om haar te maken. Zij wil trouwens zelf ook haar eigen leven . Maar het is niet makkelijk. De laatste drie maanden hebben we elkaar misschien twee dagen gezien. Zij is altijd alleen; ze houdt van uitgaan en krijgt dan veel aandacht van andere jongens die er wél altijd zijn…Ach ja.

Humo: Seks na een Grand Slam overwinning is zeker beter dan anders?

Olivier: Haha. Nu ik was wel héél moe. En ik had gedronken, dus…(lacht).

Humo: Wat ga je doen met het geld van de overwinning doen? Je overweegt een sportauto te komen, las ik. Vorige keer zei je nochtans dat Christophe en Xavier daarvan hielden, maar dat het niets voor jou was.

Olivier: Dat van die sportwagen, heb ik er zomaar uitgeflapt. Christophe en Xavier zijn – vooral vroeger dan – inderdaad meer de jongens van de auto’s, het feesten en de meisjes. Ik krijg een auto van KIA , en met al die carjackings geeft een sportwagen volgens mij alleen maar zorgen. Ik heb niet veel nodig om gelukkig te zijn: ik hoef geen huis van driehondered vierkante meter met veel marmer. Ik heb net een appartementje gekocht van vijfentachtig vierkante meter om als ik in België ben met mijn vriendin samen te kunnen zijn. Voor mij is dat genoeg.

Humo:Wimbledon is wel jouw toernooi, hè. Je hebt er Marat Safin en Magnus Norman al verslagen

Olivier: Jaja. Maar Norman had voordien nog maar één keer op gras gespeeld, hè. Maar goed, ik heb een reputatie hoog te houden. Veel hangt van de loting af. Als ik een Spanjaard of een Argentijn tref, ben ik op gras in het voordeel. Als ik –zoals op Queens hier- meteeen tegen een grasspecialist als Todd martin kom te staan, of Roger Federer of Karlovic, of zelfs een of andere Engelsman, dan heb ik pech.

Humo: Voor je dubbel met Xavier zullen de verwachtingen hooggespannen zijn.

Olivier: Ja. Alle ogen zullen helaas op ons gericht zijn. Maar op gras zal het veel moeilijker worden: de teams als Llodra-santoro, Bhupathi-Mirnyi en Nestor-zimmerman gaan allemaal serve and volley spelen. Op gravel kon ik nog diepe returns slaan, en daar houden ze niet van omdat ze niet zo goed kunnen lopen. Maarop gras hoeven ze helemaal niet zoveel te rennen omdat er minder ballenwisselingen zullen zijn. Ik denk echt dat het onmogeijk is op wimbledon een superresultaat te halen. Dus alsjeblieft, verwacht niet te veel.

Bron: Humo (door:Stefanie De Jonge)

BelgianGirl
12-31-2004, 02:38 PM
Thanks a lot! I never read this interview... Really strange cause I have Humo every week :confused:

Such a nice interview! It's sweet how he seems to adore Xavier. :)
That boy is so adorable! :worship: :hearts: :worship:

I hope he'll have a great 2005!!!! :bounce:

Hagar
01-07-2005, 09:31 AM
Great start of the year for Olli. Time to add the scalp of another giant to your CV, Olli!!!

fleemke²
01-14-2005, 12:45 AM
Ollie wins set 1 6/3 :cool:

Hagar
01-14-2005, 07:58 AM
Ollie plays the final of Auckland. Man, what a start of the year! WTG, Ollie!

Aurora
01-14-2005, 10:55 AM
goddamn amazing! Go Olivier! :bounce:

meanwhile Kiefer will be waiting at the AO for a rematch :devil:

freesbee
01-14-2005, 07:29 PM
:yippee: Woooooooooo Oli!!!!!! :worship: you are THE greatest!!!

Tricky_Forehand
01-21-2005, 04:18 AM
I think I'm the only Oli supporter in the main AO thread :sad:

Oli has made the round of 16 and will play Safin

Go Ollie!!!!!!!!!!!!!!! :woohoo: :dance: :bounce: :yeah: :woohoo:

I think Ollie has taken the place of Christophe as my favorite Rochus brother :)

Xav
01-21-2005, 08:25 AM
Olie won!!!!:bounce:
It will be tough against Safin but he can win!!!!!!!
Good luck to Xavier & Olie for the doubles!!!!!!

freesbee
01-21-2005, 02:47 PM
whoohoo Oli!! :D this is one great tournament for him!! :worship:
I hope he can hang in there... Safin is not the easiest to meet

zoeziepoezie
01-21-2005, 03:58 PM
I found a lot of funny interviews:
http://vrtnieuws.telenet-media.be/sport_master/tennis/australian_open/050120_rochus_malisse_1R/index.html : (in dutch) Oli & Xavie, very funny :lol:
eurosport.tf1.fr/home/pages/v4/l3/s57/multimedia_lng3_spo57.shtml (http://eurosport.tf1.fr/home/pages/v4/l3/s57/multimedia_lng3_spo57.shtml) (in french) :D

carole
01-21-2005, 06:34 PM
Great job so far Olivier
Best of luck in the match against Safin, it's gonna be hard but it's not impossible :)

Allez Olivier!!!

BelgianGirl
01-21-2005, 06:36 PM
Thanks for the Eurosport link! I hadn't seen that one yet. :)

I saw the Oli/Xav one on the news. They were great! :p

BelgianGirl
01-21-2005, 07:13 PM
Looks like Ollie really got Safin's respect... :p

Q. How do you feel about playing Olivier Rochus next?

MARAT SAFIN: Tough one. I really admire him. I know him since long time, since 14. And the way he plays, he is such a talented, it's really nice to watch. He's a difficult opponent. I lost to him one time. He had some great results. He beat Moya in the US Open. He can play great tennis. He beat here Kiefer in the first round. He made it to the fourth round. So he must be playing well.

He's really tough to beat. Even that he is not really, as everybody would say, he's not so tall but he's very dangerous. He's really dangerous and he has the all talent in the world.

Q. Because he's not so tall, does that make him more dangerous?

MARAT SAFIN: You ask me the same question, you know that. Come on.

Q. Does it make him more dangerous, the fact that he isn't tall, he has other weapons, no?

MARAT SAFIN: Of course. Of course. He moves incredibly well on the court. He has anticipation. He has a great eye, great hands. So basically he's very good.

Q. What's the most memorable match you played against him?

MARAT SAFIN: It's difficult. I never enjoy to play against him, actually. Monte-Carlo last year I think was a great match. He wasn't playing well before, he was struggling for a couple of weeks because we been talking before, right before Monte-Carlo, with him just about he complain he didn't win a match in five weeks. And we had to play the first round of Monte-Carlo. Three sets, tough sets.

zoeziepoezie
01-21-2005, 07:22 PM
One to watch
OLIVIER ROCHUS :devil:

Rochus has started the 2005 ATP season in the best possible way, reaching the semifinals in Adelaide and the finals in Auckland. Also being a force in doubles, the 24-year old Belgian collected his second ATP Doubles title together with countryman Xavier Malisse in Adelaide.

zoeziepoezie
01-21-2005, 07:23 PM
Looks like Ollie really got Safin's respect... :p

Q. How do you feel about playing Olivier Rochus next?

MARAT SAFIN: Tough one. I really admire him. I know him since long time, since 14. And the way he plays, he is such a talented, it's really nice to watch. He's a difficult opponent. I lost to him one time. He had some great results. He beat Moya in the US Open. He can play great tennis. He beat here Kiefer in the first round. He made it to the fourth round. So he must be playing well.

He's really tough to beat. Even that he is not really, as everybody would say, he's not so tall but he's very dangerous. He's really dangerous and he has the all talent in the world.

Q. Because he's not so tall, does that make him more dangerous?

MARAT SAFIN: You ask me the same question, you know that. Come on.

Q. Does it make him more dangerous, the fact that he isn't tall, he has other weapons, no?

MARAT SAFIN: Of course. Of course. He moves incredibly well on the court. He has anticipation. He has a great eye, great hands. So basically he's very good.

Q. What's the most memorable match you played against him?

MARAT SAFIN: It's difficult. I never enjoy to play against him, actually. Monte-Carlo last year I think was a great match. He wasn't playing well before, he was struggling for a couple of weeks because we been talking before, right before Monte-Carlo, with him just about he complain he didn't win a match in five weeks. And we had to play the first round of Monte-Carlo. Three sets, tough sets.
:cool:

Tricky_Forehand
01-21-2005, 08:53 PM
One to watch
OLIVIER ROCHUS :devil:

Rochus has started the 2005 ATP season in the best possible way, reaching the semifinals in Adelaide and the finals in Auckland. Also being a force in doubles, the 24-year old Belgian collected his second ATP Doubles title together with countryman Xavier Malisse in Adelaide.

Going by what happens to others who have been "OTW" this makes me nervous

misyou25
01-22-2005, 12:16 PM
wow safin........

BelgianGirl
01-22-2005, 05:14 PM
Ollie - Safin will be live on Sporza. Tomorrow morning at 5.30. :D

Great, it's been a long time since I got out of bed to watch a 'night' match of one of the Belgians! :p

zoeziepoezie
01-22-2005, 08:26 PM
Ollie - Safin will be live on Sporza. Tomorrow morning at 5.30. :D

Great, it's been a long time since I got out of bed to watch a 'night' match of one of the Belgians! :p
:woohoo: Gooo Oli!!!

Tricky_Forehand
01-23-2005, 09:20 AM
It seemed like TBs were Ollie's enemy tonight :sad:. He was a break up in the 3rd but lost it and then they both held serve to the TB were Ollie just got rolled over :sad:

I can't say that I'm sad totally though because Ollie got to the round of 16 AND he's had an EXCELLENT start to his 2005!!!

:bigclap: :bigclap: :bigclap: :bigclap:

Hagar
01-23-2005, 09:56 AM
Great effort by Ollie but at 1m65 you just can't have the same amount of cheap points that Safin has.
Ollie can't blame himself for anything. He played the best match possible against a strong opponent.

zoeziepoezie
01-23-2005, 10:36 AM
Great effort by Ollie but at 1m65 you just can't have the same amount of cheap points that Safin has.
Ollie can't blame himself for anything. He played the best match possible against a strong opponent.
Yeah, that's true. It was a great match! Congrats Oli! He can really be proud! :yeah:

zoeziepoezie
01-23-2005, 01:11 PM
"Nu ben ik vooral zeer, zeer moe"

"Nu ben ik vooral zeer, zeer moe", zei Olivier Rochus na zijn partij. "Maar ook wat ontgoocheld. Je speelt niet elke dag de achtste finale van een grandslamtoernooi."

"Het is jammer, ik was er dichtbij, maar ik heb me weinig te verwijten. Marat Safin is niet zomaar de nummer vier van de wereld. Dat liet hij op de belangrijke momenten zien."

"Hij viel me aan op mijn tweede service omdat hij wist dat het mijn zwakke punt is."

Op de persconferentie liet Safin vallen dat Rochus de top-20 waard is. "Dat flatteert me", antwoordde onze landgenoot. "Nu moet ik vooral zo blijven spelen. Het is dit jaar al mooi geweest met een finale (in Auckland), een halve finale (in Adelaide) en de achste finales hier."

"Rochus is de top-20 waard"
Marat Safin blikte met veel respect voor Rochus terug op de partij. "Hij is een zeer moeilijke tegenstander. Je moet echt 100 procent zijn om hem te kloppen, veel spelers onderschatten hem. Als hij nog wat aan zijn service werkt, duikt hij de top-20 binnen."

Hoewel de Rus wat ouder en wijzer is geworden, sloeg hij weer een racket naar de vaantjes. Luchtte dat op? "Ja, dat was een belangrijk moment", reageerde Safin ietwat geïrriteerd.

star
01-23-2005, 04:00 PM
Oli played with courage and heart, but that is only what we've come to expect from him. :)

:hatoff: He's had a good tournament, and played up to his ability.

I can't wait to see him at IW and perhaps get to see him play doubles with Xavier.

BelgianGirl
01-23-2005, 04:17 PM
Congrats with a great AO, Ollie!! :hug: :yeah:
Wasn't he brilliant again at some points today?! I love it when he drives Marat crazy! :p

Now he should keep believing in himself and he'll have a great year!! :bounce:

zoltan83
01-23-2005, 11:36 PM
Awesome match of Oli :) even if he lost it :sad:

Congrats to him for his brilliant start of the season :bounce:

Gaga
01-25-2005, 09:36 AM
He will have made a magnificent tournament, he has everything of a big! Congrats to him, it is the beginning of a magnificent season! !:D

smucav
01-26-2005, 09:20 PM
Pocket Rochus
For a player believed to be the most diminutive Top 50 male in the Open Era, 5'5" Olivier Rochus has been producing Brobdingnagian results of late. After reaching the semis and final of the Adelaide and Auckland tune-ups, respectively, the 24-year-old Belgian made it to the fourth round of the Australian Open before losing a nail-biter to fourth seed Marat Safin, 4-6, 7-6, 7-6, 7-6.

Rochus goes entire matches without hitting an ace, but he offsets his power deficit with a beguiling combination of accurate shotmaking and blinding foot speed. He also plays a mean game of doubles -- he and Xavier Malisse are the defending French Open champions.

It's tempting to wonder how Rochus would fare if tennis had weight classes -- if he didn't surrender almost a foot in height and 65 pounds in heft to opponents like Safin. But Rochus, who will enter the top 40 in the next ATP rankings, doesn't give it a thought. "In tennis," he says, "the bigger player doesn't always have the advantage."

Issue date: January 31, 2005
SI.com
By L. Jon Wertheim
http://premium.si.cnn.com/pr/subs/siexclusive/2005/pr/subs/siexclusive/01/24/tennis0131/index.html

BelgianGirl
01-28-2005, 06:11 PM
Thanks!

fleemke²
01-28-2005, 08:30 PM
nice to see SI noticed him too :)

zoeziepoezie
01-29-2005, 11:05 AM
Olivier Rochus blijft een speelvogel maar leeft wel voor zijn beroep
,,Ik ben geen onnozelaar''

Op zijn 23ste is de tennissende speelvogel Olivier Rochus tot de jaren van verstand gekomen. Halve finale in Adelaide, finale in Auckland, 1/8ste finale in de Australian Open na een thriller tegen Marat Safin, de man die 's werelds nummer één Roger Federer uitschakelde: het kan tellen.

,,Vroeger verloor ik elk jaar vijf matchen omdat ik me druk maakte over de wind en me niet meer inspande. Dat is nu gedaan.''

In het krappe zaaltje in de tennisclub van Géronsart (Jambes) is Olivier Rochus zijn ontwapenende zelf. Om de vijf voet een kwinkslag, tot op het onnozele af, nog te weinig diepgaand. Xavier Malisse is nog even de beste Belg op de wereldranglijst, 47ste, maatje-dubbelpartner Rochus volgt als 53ste. Maar lang zal dat niet meer duren: buiten Roger Federer en Lleyton Hewitt verzamelde tot de laatste tussenstand dit jaar namelijk niemand meer punten dan de Waal.

Professioneler

Olivier, waarom ben je nu ineens doorgebroken?

,,Ik adem beter, let wat meer op mijn voeding, probeer professioneler te zijn. Vroeger verloor ik vijf tot tien wedstrijden per jaar omdat de wind op mijn zenuwen werkte. Maar zo kun je nooit een goed klassement halen. Ik moet er de moed inhouden, ook als ik in een kwartier de eerste set verloren heb met 6-0. Dat is het doel nu.''

Mentaal blijft je pluspunt dat je het leven niet al te ernstig neemt.

,,Het leven is vol verschrikkingen, kijk naar de vloedgolf in Azië, de oorlog in Irak. Je moet 30-0 of 0-6 dan ook kunnen relativeren''

Privé gaat het je ook voor de wind.

,,Sinds een halfjaar woon ik in Jambes samen met mijn vriendin, Amandine, ze studeert regentaat lichamelijke opvoeding. We wonen op vijf kilometer van de club, handig. Weet je, vroeger wist ik helemaal niet hoe je een huishouden bereddert. Mijn ouders deden dat wel voor mij en er was de poetsvrouw. Nu leer ik koken en strijken. En dat doet me eerlijk gezegd goed, want dat is het echte leven.''

Top-vijftig

Wat is je sportieve doel?

,,De top-vijftig op de wereldranglijst halen, of beter de top-veertig. Als doel op de lange termijn spreek ik liever over mijn mentale houding: een positieve attitude. Er is nog ander werk ook, technisch, zo moet mijn eerste opslag beter: de bal moet het liefst ín het speelveld van de tegenstander terechtkomen, in plaats van er buiten. (lacht) Ook mijn backhand moet beter, mijn tweede opslag ook. En in de vier grandslamtornooien moet ik de 1/8ste finales eens overleven, want dat is nog nooit gelukt.''

Je bent er niet over te spreken dat er naar Australië maar één krantenjournalist gereisd was.

,,Xavier Malisse en ik verdienen toch beter? Het lijkt wel of jullie alleen geïnteresseerd zijn in Justine Henin en Kim Clijsters. Ik werd opgebeld om elf uur 's avonds vanuit België. Sorry, maar op dat moment ga ik niet meer twee uur lang mijn verhaal doen. Je moet me niet voor een onnozelaar houden! Vorig jaar klopte ik in Basel twee spelers uit de top-twintig en verloor ik van Andy Roddick na een goede wedstrijd. Kreeg ik een kleine vermelding de dag erna! Maar diezelfde kranten stonden wel vol met twee bladzijden Henin, omdat ze een blessure aan de hand had. Ja, zég! Bij de vrouwen haalt de top-twintig of -dertig wereldniveau, bij de mannen is dat wel de top-tweehonderd. Het is soms frustrerend, en soms zeg je shit! . Al is het natuurlijk zo dat Henin en Clijsters ex-nummers één zijn van de wereld en dat de Belgische mannen daar bijlange niet in de buurt van komen. Dat weet ik ook wel.''

Broer Christophe

Justine Henin is de feitelijke nummer één van België bij de vrouwen, jij bent dat bij de mannen. Vergelijk jullie eens.

(Rochus wrijft al lachend met één hand over de linkerborst, een verwijzing naar de bescheiden boezem van Henin.)

,,Zij is gererveerder, ik lach meer. En zij is rijker dan ik.'' (tijdens een gesprek wat later met Vlaamse journalisten zegt hij over dit moment, op de vraag of hij geen geluk heeft dat er geen camera bij was: 'Trek ik me niks van aan, een mens mag toch eens lachen?'

Heeft je broer Christophe, drie jaar ouder maar 'slechts' 115de op de wereldranglijst, ook een overeenkomst met Hyundai?

,,Nee. Kijk, dat is het leven, onze prestaties verschillen. Hij blijft mijn beste vriend, maar we hangen niet meer elke dag aan de lijn. We spelen ook steeds meer verschillende tornooien.''

Je bent 1,65 meter. Eerlijk, heb je er nooit van gedroomd tien centimeter langer te zijn?

(onbewogen) ,,Nee, nooit!''

Rochus: 'J'ai trouvé l'équilibre'
Lors d'une conférence de presse organisée à cet effet, Olivier Rochus est revenu sur son parcours australien couronné de succès. "Je me concentre sur les Grands Chelems", a déclaré l'Auvelaisien.

Rochus est très clair quant à ses priorités pour l'année 2005. "L'attention se portera bien entendu sur les Grands Chelems. Ce sont les rendez-vous majeurs de la saison. Entre un titre dans un tournoi plus anonyme et un quart de finale dans un Grand Chelem, je n'hésite pas une seconde".

"Le problème, c'est que lorsque l'on arrive en 8e de finale, on tombe d'office contre l'un des meilleurs joueurs du monde. Donc, atteindre les quarts de finale, c'est vraiment très fort. Un Grand Chelem permet de jouer sur des grands courts devant du monde. Ce sont des moments magiques".

Rochus a en tout cas parfaitement débuté l'année et semble prêt à sortir de l'ombre de Kim Clijsters et Justine Henin-Hardenne. "Elles ont été numéro 1 et 2 mondiale, ont gagné des Grands Chelems, donc c'est sûr qu'elles sont un cran au-dessus de nous", rétorque Olivier Rochus.

"Ce qui a changé, c'est mon attitude", reconnaît Rochus. "Car ma préparation a été la même. Elle fut même plus courte avec 4 semaines au lieu de cinq, dont une semaine de maladie. Mais j'ai travaillé très fort physiquement. Et puis je fais beaucoup plus attention à mon alimentation, à mes soins, aux massages du kiné, aux heures d'étirement. En match, je pense à me relâcher entre les points, à ma respiration, à prévenir les crampes. J'ai trouvé l'équilibre."

freesbee
01-29-2005, 03:31 PM
he's so cute :D

Izebel
01-29-2005, 05:42 PM
:yeah:Today I read in the newspaper that he will become number 38 on monday:yeah:

freesbee
01-29-2005, 08:12 PM
whoohoo!! :worship: is that the highest ranking he ever had??

Izebel
01-29-2005, 08:41 PM
Yes it is indeed his best rank ever :bounce: .... and it is also the best rank Filip dewulf once had... maybe it is even the best rank a belgian man once had?? :D so that's not bad at all!!! :wavey:

freesbee
01-29-2005, 08:53 PM
Xavier was once top 20, or am I wrong?

Izebel
01-29-2005, 09:57 PM
Tennis hoogste rankschikking heren

BELGISCHE HEREN (nog actief)

Pim Van Mele - 1459 - 17 januari 2005

Frederic De Fays - 1157 - 15 november 2004

Niels Desein - 1428 - 15 november 2004

Steve Darcis - 314 - 20 september 2004

Stefan Wouters - 291 - 30 augustus 2004

Gilles Elseneer - 97 - 12 juli 2004

Julien Onclin - 1408 - 10 mei 2004

Kristof Vliegen - 92 - 10 mei 2004

Olivier Rochus - 47 - 12 januari 2004

Dick Norman - 95 - 11 november 2002

Jeroen Masson - 283 - 14 october 2002

Xavier Malisse - 19 - augustus 2002

Dominique Coene - 406 - 4 maart 2002

Tom Vanhoudt - 36 dubbelspel - 10 september 2001

Christophe Rochus - 65 - 9 october 2000

Timothy Aerts - 241 - 1 november 1999

oeps ja.... maar toch, het is al even geleden... dan toch de tweede belg :) maar momenteel wel de beste :yeah: :yippee:

freesbee
01-30-2005, 09:18 AM
merci eh :hug:

Hagar
02-03-2005, 08:35 AM
Olli in top 40. WOW. But he deserves to be there.

Did anyone notice that he gave the later champion of the AO a good run for his money. Only Federer pushed Safin harder during the AO!

Way to go, Olli!

Aleksa's Laydee
02-04-2005, 06:31 PM
:woohoo: well done oli

hey i'm a new found fan :D

misyou25
02-05-2005, 12:53 PM
number 6 :clap:

BelgianGirl
02-05-2005, 03:31 PM
What's Ollie's next tournament??

Naomi_85
02-06-2005, 02:27 AM
He did commit to marseille but he isn't in the draws so I guess he withdrew :confused:

He has committed to Rotterdam (February 14-20) and will have to play quallies.
Then Dubai (21st to 27th) and again is in quallies list and then Indian Wells ofcourse :)

smucav
02-07-2005, 09:38 PM
http://sportsillustrated.cnn.com/2005/writers/jon_wertheim/02/07/mailbag/index.html Jon Wertheim Tennis Mailbag
SI.com
February 7, 2005

Right now Olivier Rochus is my favorite player to watch on the men's tour. At this year's Australian Open, and at the '04 French and U.S. Opens, he showed great talent and entertaining play. Do you think he has a chance to break into the top 20?
-- J. Lewis, New York

Wertheim: Much as we love Rochus, his reaching the top 20 is an awfully tall order (sorry), given his serve is so punchless. On the other hand, he won more games off of Safin in Melbourne than Lleyton Hewitt did! Incidentally, Safin was asked to assess Rochus' top-20 potential, and he gave a thoughtful answer. I would like to give you the link, but, inexplicably, his fourth-round transcript is not posted on the Aussie Open Web site. Hmmm ...

smucav
02-15-2005, 07:29 PM
What's Ollie's next tournament??Rotterdam:

Tuesday:
1R: (Q)O Rochus (BEL) d (8)F Lopez (ESP) 64 76(4)

Thursday:
2R: (Q)O Rochus (BEL) v. M Ancic (CRO)

*Viva Chile*
02-16-2005, 05:16 AM
Why Ollie had to play qualies to finally play Rotterdam??? Other players lower ranked than Ollie (like Karol beck) entered directly to the main draw... :confused:

smucav
02-16-2005, 05:34 PM
Why Ollie had to play qualies to finally play Rotterdam??? Other players lower ranked than Ollie (like Karol beck) entered directly to the main draw... :confused:Direct entries for tournaments are determined by the entry rankings six weeks before the tournament begins (seedings are determined by the most immediate entry rankings before the draw). The direct entries for this week followed the entry rankings for 1/3/05 when Rochus was #66. (Beck was #44 that week.)

This should be the last tournament where he has to play qualifying for quite a while. Top 50 (he #40 right now) is good enough to get into all AMS events with 96 or 64 draws as well as all the Grand Slams & regular ATP events.

smucav
02-17-2005, 06:08 PM
Thursday:

2R: M Ancic (CRO) d (Q)O Rochus (BEL) 64 63

Meeek
02-18-2005, 04:28 PM
Hi :wavey:

Made some pics of Ollie last Tuesday. http://photobucket.com/albums/v723/Meeeks/
Too bad he lost later on in the tournament :sad:

BelgianGirl
02-19-2005, 11:00 PM
Thanks for the pics :)

Dutchie
02-20-2005, 01:56 PM
The match of Olivier against Feliciano Lopez in Rotterdam was really entertaining.

And he's really friendly aswell, and he and Roger were so sweet at a training! :)

(oh, i had no clue Olivier was thát small :help: )

smucav
02-20-2005, 08:58 PM
oh, i had no clue Olivier was thát small :help: )He's the shortest player in the top 100 (& has been for several years) and is believed to be the shortest player in history in the top 40 (see the SI article I posted earlier in this thread).

joske
02-21-2005, 05:54 PM
it's been said before and they'll say it again.. but i'm gonna repeat it too: if only he was a few tiny inches bigger.... he'd be top 10 for sure *if you look at some of his matches against guys twice his size :) he's incredible to say the least*

fleemke²
02-24-2005, 06:26 PM
I agree Joske but on the other hand .. if he was taller he wouldn't be that quick anymore :) so I'm not 100% sure but it sounds logical ;)

Kat!
03-02-2005, 01:02 PM
not sure if this has been posted......... but i just found out olli's official site is now all beautiful!!! http://www.olivier-rochus.com

but an English version would be nice!!

this is such a cute photo!!!

http://www.olivier-rochus.com/galeries/roland_garros_2004_double/roland_garros_2004_double-Images/4.jpg

smucav
03-08-2005, 09:52 PM
AMS Indian Wells:
1R: Mariano Zabaleta v. Olivier Rochus

http://www.menstennisforums.com/showpost.php?p=1327523&postcount=1

Tricky_Forehand
03-26-2005, 07:05 PM
Ollie will be starting against Federer soon. Go Ollie!!!! :bounce:

Tricky_Forehand
03-26-2005, 07:59 PM
Ollie lost the 1st set, 3-6

Stats aren't great but not bad either...

Aleksa's Laydee
03-26-2005, 08:00 PM
:sad: hope he picks it up!

Aleksa's Laydee
03-26-2005, 08:01 PM
not sure if this has been posted......... but i just found out olli's official site is now all beautiful!!! http://www.olivier-rochus.com

but an English version would be nice!!

this is such a cute photo!!!

http://www.olivier-rochus.com/galeries/roland_garros_2004_double/roland_garros_2004_double-Images/4.jpg

aaw is that his gf? soo cute

Tricky_Forehand
03-26-2005, 08:17 PM
Ollie's struggling but still fighting :yeah:

3-6 1-4

Tricky_Forehand
03-26-2005, 08:25 PM
Ollie lost :sad: :sad:

3-6 1-6

And he can't play Doubles now either because of Xavier's default

Xav
04-04-2005, 05:39 PM
Ollie lost in Valencia vs Kuerten 6/2 6/1!!!!!!

Tricky_Forehand
04-04-2005, 07:01 PM
I did not like that draw for Ollie when I saw it :sad:.

Was still hoping for 3 sets though...

Tricky_Forehand
04-04-2005, 07:09 PM
Ollie lost in Valencia vs Kuerten 6/2 6/1!!!!!!

The website shows that he lost 4-6 in the 2nd. That sounds better than 1-6 :)

joske
04-07-2005, 05:30 PM
poor thing :sad: terrible how cruel the draws can be sometimes for non top 5-ers :(

Tricky_Forehand
05-03-2005, 05:41 PM
Ollie lost to Ljubicic today :sad: :sad:

I wonder if he was still tired from his DC match...

chewy
08-24-2005, 05:48 AM
I agree Joske but on the other hand .. if he was taller he wouldn't be that quick anymore :) so I'm not 100% sure but it sounds logical ;)

I second that opinion ;) part of why his game interest me is coz of his height, he's prove that tennis isnt dominated by giants! i think either taller or shorter, theres certain attributes that follows, n i think ORochus have more potential locked up somewhere...i hope he gets in top 10 someday!(hes just reached his Career high Ranking-Singles:29 8/22/2005, now that he's in top 30, top 10 is only 19 spots away)

btw, is this his offical cheering thread??, seems like nobody is posting here anymore... :confused:

lapetitelola
08-28-2005, 09:24 AM
Hello out there :wavey:
what do you think are olies chances in the uso? the first two rounds sound practicable, but then ... federer (probably), uhh, what a draw!

Elleke
08-28-2005, 10:03 AM
Is it the first time he 's seeded at a grandslam?
you're rght chewy, we have to start posting more in here again!
I'm so happy I'll see him at the davis cup in Leuven. I'll take like thousands of photos and post them all in here, ok? :o..
lapetitelola, I dunno what to think of his draw, the first round looks ok, but that Vik guy has three wins under his belt in qualies, he'll have a lot of confidence, qualifiers can surprise, but however I guess he'll win that first round. The second round already seems more difficult,
Hanescu- Rochus 1-0 (63, 60 :o tough, it was on clay)
Montanes- Rochus 1-1 ( 16, 46 and the other one 61,61, both on clay..)
and for Rochus the usopen was always his worst grandslam , always first round losses ( except last year), but I don't think he'll repeat his fourth round, like last year, there can already be a third round against Federer thats just..
however, please ollie, surprise us :D

Elleke
08-28-2005, 10:04 AM
btw, does anyone know if he'll play doubles at the usopen? and with who?

chewy
08-28-2005, 11:36 AM
Roger Federer SUI (1)
vs.
Ivo Minar CZE

Fabrice Santoro FRA
vs.
Jurgen Melzer AUT

Albert Montanes ESP
vs.
Victor Hanescu ROM

Robin Vik CZE
vs.
Olivier Rochus BEL (27)

heres Oli's part of the draw, i hope he can get the opportunity to face federer in d 3rd rd(atleast it will be likely shown on tv) and i just want to see how he rates against the current worlds best.

Elleke, i think it's his 1st time seeded 'normally', coz i remeber in wimbledon he was seeded as no.33(whn a player withdraw). no idea abt d doubles :scratch:
:) and thz in advance for d photos!

lapetitelola
08-28-2005, 08:57 PM
Oh yes, i would love to see him on tv against roger.
Well, good night now!

chewy
08-31-2005, 12:50 AM
Men's Singles - 1st Rnd.
Olivier Rochus (BEL)[27] def Robin Vik (CZE) 5-7 6-2 6-2 6-2

alittle hic-up in d first set, but then a smooth ride winning the nxt 3sets! :hatoff:

aceit
08-31-2005, 02:14 AM
Hello. :wavey: New fan here!

I watched part of his match today at the USO and there's something about him that I really enjoyed. And if I remember, I have pictures too that I can eventually post if anyone wants to see them. :)

chewy
08-31-2005, 05:22 PM
Hello. :wavey: New fan here!

I watched part of his match today at the USO and there's something about him that I really enjoyed. And if I remember, I have pictures too that I can eventually post if anyone wants to see them. :)

:wavey:
thz in advance for d pics!

chewy
08-31-2005, 06:00 PM
Oli's playin doubles with Philipp Kohlschreiber of germany

Its a shame hes not partnering xman or his brother, i guess xman wants to concentrate only on singles tis time but Good luck Oli n ur new partner!

lapetitelola
09-01-2005, 07:53 AM
I have pictures too that I can eventually post if anyone wants to see them. :)

At least I want to see the pictures!!! So please post them!

Both doubles have lost, now oli can concentrate on his single performance.

chewy
09-02-2005, 10:49 PM
Men's Singles - 2nd Rnd.
Olivier Rochus (BEL)[27] def Albert Montanes (ESP)
4-6 6-2 6-1 6-3

another four set win for rochus!! :clap2:

lapetitelola
09-03-2005, 07:02 AM
Sounds like a comfortable win with some problems to find into the match.
Has anybody seen it? Does he look good (tennis related, of course! )? ;)

zoltan83
09-04-2005, 10:37 PM
I didn't see her match :sad: But I'll watch his match tonight against Fed!

ALLEZ OLI!!!!

chewy
09-05-2005, 09:57 AM
i was hoping Oli can create an upset, i guess beatin Fed is too much to ask, good fight in d second set tho..

Men's Singles - 3rd Rnd.
Roger Federer (SUI)[1] def Olivier Rochus (BEL)[27]
6-3 7-6(6) 6-2

chewy
09-05-2005, 10:01 AM
now that Oli's out, my only chance to see my fav play on tv lies with Xman, tv will only be showin from QF rds onwards tis year...but he's up against agassi :rolleyes: both of my fav hav such tough draws...

zoltan83
09-05-2005, 01:39 PM
Too bad he lost the second set :sad:

chewy
10-17-2005, 09:53 AM
oliie's new career ranking no.24!!]

hope he continue his good form and have a great week at d Masters series madrid. :)

lapetitelola
10-17-2005, 12:55 PM
Oli being 24. in the world is absolutely great!!! :worship:

Let´s keep our fingers crossed that he will continue his way up.

Sambuca
10-18-2005, 09:51 PM
and now Marione Ancic! what do you think??? Olivier has played a lot of match in this periodo....Mario last week has play only 2 match.

RogiFan88
10-19-2005, 04:34 PM
Well done, Ollie, well deserved victory today! ;)

lapetitelola
10-19-2005, 05:00 PM
Chapeau!!!
He showed in the last two matches in which great mental shape he is :worship:

Sambuca
10-19-2005, 07:36 PM
it's time to beat Ljubicic??? will be Olivier?

chewy
10-21-2005, 08:51 PM
oliie's new career ranking no.24!!]

hope he continue his good form and have a great week at d Masters series madrid. :)

he's also 24yr old tis yr :p

chewy
10-21-2005, 08:53 PM
it's time to beat Ljubicic??? will be Olivier?

i was hoping he could, but lujubici is red hot rite now havin just won a title last week, but losing 6-4 6-4 is not to be ashame of :)

Sambuca
10-27-2005, 10:25 PM
and against Gros Gros??

chewy
10-29-2005, 09:38 AM
oli lost against grosjean 6-3 7-6, still good efford from him

Eléa
11-04-2005, 02:42 PM
I'm sorry if it's the wrong place to post them, but i have 3 pics of Olivier in Lyon...
http://images4.fotopic.net/?iid=yds37x&outx=600&noresize=1&nostamp=1
http://images5.fotopic.net/?iid=yds37j&outx=600&noresize=1&nostamp=1
http://images1.fotopic.net/?iid=yds37k&outx=600&noresize=1&nostamp=1

chewy
11-06-2005, 05:54 AM
its perfect place, thz Elea.
i like d 1st pic.

Conita
11-24-2005, 10:08 PM
hey guys!!!
just here to say I absolutly love Olivier Rochus i met him at the Nottingham Open this year, he was playing doubles with Gael Monfils and he was sooo lovely he let me take a pic of him with my phone and even had a short chat with me
i was like OMG!!!
he is adorable and soooo cutee
anyways here's the pic
its exclusive lol

look at what gael is doing to him
http://img520.imageshack.us/img520/5169/molfisrochus2pm.th.jpg (http://img520.imageshack.us/my.php?image=molfisrochus2pm.jpg)

quality isnt the best cause i took it with my mobile and i was sooo nervous i could just about keep the phone on focus i thought i was gonna die xD

hope u like it
bye!

JuanRodriguez
11-25-2005, 06:42 AM
great pic Conita! :)
Monfils seems to be very funny too. ;)

Conita
11-28-2005, 03:34 PM
thanx :)

Souriska
02-02-2006, 05:16 PM
A wallpaper of Oli ....

I♥PsY@Mus!c
03-01-2006, 10:51 AM
Oli beat Safin today! :aparty: He troubles him always but lost to him just a bit and now he makes his h2h record look better! :bigclap:

Souriska
03-01-2006, 11:15 AM
Go Oli Go !

Meeek
03-01-2006, 11:16 AM
Well played Ollie, congrats!

zoltan83
03-01-2006, 05:46 PM
Congrats Oli for this victory :banana:

nouf
03-01-2006, 08:58 PM
http://img401.imageshack.us/img401/2557/rochus3nw.jpg (http://imageshack.us)

nouf
03-01-2006, 09:06 PM
http://img402.imageshack.us/img402/5160/rochus22ej.jpg (http://imageshack.us)

zoeziepoezie
03-02-2006, 12:04 PM
thx nouf!!! :D

Hier een interview uit het nieuwsblad:

,,Ik hoef geen Ferrari om gelukkig te zijn''

Olivier Rochus (25) is klein en heeft een broer die ook tennist. Tot daar reikt onze kennis van Olivier Rochus, nochtans nummer 31 van de wereld en al enige tijd de hoogstgerangschikte Belg. Hoog tijd om daar verandering in te brengen. Wie is Olivier Rochus? We gingen het hem vragen. ,,Een simpele jongen'', was het simpele antwoord.

In de ATP-gids geef je als ambitie: ik wil groot worden. Blijkbaar zit die 1.65m je hoog?

,,Dat was een poging om grappig te zijn. Mijn lengte, of het gebrek eraan, is geen bron van frustratie. Ik kan er toch niks aan veranderen. Maar het is wel een handicap. Er had 20 centimeter bij gemogen. Laat me 1.80m zijn en wat meer kracht hebben, ik zou al top-20 zijn.''

Je kwam vorig jaar al aardig in de buurt: ATP24, je voorlopige top. ,,Toch niet slecht voor een klein manneke, he? De grootste vooruitgang maakte ik op het vlak van attitude. Voordien was ik veel te snel gefrustreerd. De wind, een scheidsrechterlijke beslissing, een foute slag, alles was goed om me over op te winden en de match uit handen te geven. Nu ben ik veel positiever ingesteld. Omdat ik aan maturiteit heb gewonnen, ja, maar ook omdat ik ben beginnen werken met een sofroloog. Hij heeft mijn ademhaling verbeterd en hij heeft me geleerd mijn tijd te nemen tussen de punten. Daardoor word ik minder snel nerveus.''

Kan je nog hoger dan ATP24?

,,Ik droom van het cijfer 1 voor mijn klassement. Ik weet dat ik van die gasten uit de top-20 kan winnen. Ik heb er al geklopt. Het komt er alleen op aan dat regelmatig te doen. En dat is voor mij niet zo evident, want mijn spel is veel fysieker. Die beren uit de top-20 kunnen zonodig hun kracht aanspreken om het verschil te maken. En zich te sparen voor de eindfase van de tabel. Ik niet. Als ik een aantal zware matchen na elkaar krijg, zit ik dood tegen het einde van de week.''

Misschien schort het je aan conditie? Je hebt ook vaak met krampen te maken?

,,Mijn conditie ís goed. Ik kan moeiteloos 20 kilometer joggen. Ik kan zonder problemen 4 à 5 uren aan één stuk trainen. Maar dat is nog wat anders dan een match, waar de stress erbij komt, de vochtigheid, de warmte. En mijn kleine beentjes moeten ook dubbel zo hard werken als die aan de overkant.''

Het aantal interviews met Olivier Rochus kan je op de vingers van één hand tellen. Je bent wel een discrete jongen?

,,Ik toon me niet graag. We wonen sinds 2 jaar op een appartement in Namen. Ik kom daar amper buiten. En als ik buiten kom en de mensen herkennen me, wat steeds vaker gebeurt, dan ben ik dodelijk gegeneerd. Dan sta ik bij de beenhouwer, ze spreken me aan en ik weet echt niet wat gezegd. Het wordt helemaal erg als ik in het warenhuis ben en ze in mijn karretje spieken. Als er dan ijs in ligt of snoepjes, dan schaam ik me dood.''

Wie is Olivier Rochus dan?

,,Een jongen voor wie alles om tennis draait. Wat niet altijd even simpel is voor mijn vriendin. Ik kan niet uitgaan, ik kan geen glas gaan drinken. Ik hou ook van dieren. Ik heb twee honden en ik kan uren naar National Geographic kijken. En ik ben een simpele jongen. Ik hoef geen Ferrari om gelukkig te zijn.''

Als bij hogelijk toeval komt dat soort uitspraken altijd uit de mond van wie er zich moeiteloos één kan permitteren. Ben je straks binnen?

,,Ik heb vorig jaar 400.000 dollar (337.000 euro) verdiend, netto. Dat is meer dan 1 miljoen oude Belgische franken per maand. Als ik dat 5 jaar kan volhouden, zit het snor. Maar het was het eerste jaar. Andere jaren zat ik tussen de 150.000 en de 200.000 dollar. Als je tussen de 50 en de 70 staat op de wereldranglijst, kan je goed leven van tennis. Zak je verder weg, dan moet je vetbetaalde interclubs in Duitsland gaan spelen om bij te verdienen, maar dat doe ik al twee jaar niet meer.''

Je vader was dokter, moeder tandarts. Een schrale jeugd zal je wel niet hebben gehad?

,,We hadden geen tekort aan geld, dat klopt, maar we kregen niks in de schoot geworpen. Als we iets wilden, moesten we ervoor werken. Ik ben zeker geen bourgeois of een snob. Wij gingen op vakantie met de caravan, meneer.''

Hollands bloed? Het viel me trouwens op dat je de kamer deelt met je coach. ,,Ik heb niet het salaris van Kim of Justine, he. Ik kan niet zomaar 50.000 frank ophoesten voor een hotel voor mijn coach. En ik wil ook niet dat hij in een klein kamertje in een goedkoop hotelletje moet kruipen. Dus delen we de kamer. Dat betekent niet dat ik gierig ben. Ik kàn geld uitgeven. Ik heb ooit eens 1.000 euro verspeeld in het casino. Maar ik kan geen 7 euro uitgeven aan een fles cola. Want ik weet wat een fles cola kost. Dan voel ik me gerold.''

Als we nog even naar dezelfde ATP-gids mogen grijpen. Mijn droom, zeg je, is de Daviscup winnen samen met mijn broer. Dat zal niet voor dit jaar zijn, want hij gaf forfait. ,,Christophe heeft zich 1 jaar gegeven om na te denken. Zijn probleem is dat hij altijd veel te gestresseerd is in de Daviscup. Hij heeft nog nooit goeie matchen gespeeld. Zet Christophe in Boekarest op baan 14 om 10 uur 's morgens en hij speelt de pannen van het dak. Maar laat er 4.000 man in de tribune zitten en hij blokkeert.''

Ook Malisse stuurt zijn kat naar de eerste match. ,,Hij kan het niet in zijn agenda passen. En misschien denkt hij dat het ook wel zonder hem kan. Als we Oekraïne kloppen, zal hij wel present zijn op de volgende match.''

Hadden jullie vorig jaar niet afgesproken: of een volledige campagne of niet?

,,Wat moet ik doen? Xavier uitsluiten en zo onze kansen hypothekeren? Of het match per match bekijken? Probleem is dat Xavier zero vaderlandsliefde heeft. En ik speel zeer graag Daviscup.''

Wat is dat eigenlijk tussen jullie? De ene dag schofferen jullie mekaar in de kranten, de volgende zitten jullie te ginnegappen als twee bakvissen en nog een dag later willen jullie niet meer met mekaar dubbelen?

,,Xavier is een vriend. We kennen mekaar sinds we 10, 11 jaar zijn. We hebben alles met mekaar gedeeld. Maar Xavier is een heel gevoelige jongen. Die moeite heeft om zijn gevoelens te tonen. Dat leidt soms tot communicatieproblemen. Ten tijde van Roland Garros had hij ook niet de beste verstandhouding met Steven (Martens). Maar dat is Xavier. Hij zal niet meer veranderen. En ik zou het stom vinden om daarvoor onze vriendschap op het spel te zetten.''

Van vriendschap gesproken: er is nog een derde Rochus-broer op deze wereld. Speelt die ook tennis?

,,Pierre (23) heeft nooit aan sport gedaan en zal het ook nooit doen. Hij speelt muziek. Hij zit in het tweede jaar conservatorium. Hij is een echte artiest. Hij is hoop en al twee keren komen kijken naar een tennismatch.''

Slotvraagje: is het een voordeel of een nadeel een broer te hebben op de tour?

,,Een voordeel, absoluut. Je kan samen reizen, we coachen mekaar...''

Maar je ook tegen mekaar moeten spelen. Zoals in 2002 in Wimbledon. Jullie waren de zelfmoord nabij. Waarom is het zo'n hel tegen je broer te spelen?

,,Omdat we mekaar zo goed kennen. Ik train ook niet graag met Christophe. Als we tegen mekaar spelen, dan is het puur technisch, zonder inzet, zonder vuur. Per definitie wordt het een rotmatch. Eigenlijk is het spelen zonder te spelen.''

rrfnpump
03-15-2006, 08:23 AM
Olli :sad: :tears: lost 63 26 57 to Federer

http://us.news2.yimg.com/us.yimg.com/p/ap/20060315/capt.1d68db700255447c8e7491b066495c49.indian_wells _tennis_caea119.jpg

http://us.news2.yimg.com/us.yimg.com/p/ap/20060315/capt.e48f1ba57dd8445288a5e20810cc1a9e.indian_wells _tennis_caea118.jpg

http://us.news2.yimg.com/us.yimg.com/p/ap/20060315/capt.765239a465ef44d89188f99761f3f07d.indian_wells _tennis_ksd122.jpg

I♥PsY@Mus!c
03-15-2006, 09:01 AM
It's pretty sad.But he played well overall. :D As a short person,I always admire him. :angel:

zoltan83
03-15-2006, 10:58 PM
Poor Oli :sad: But well played against Fed :yeah:

rrfnpump
03-28-2006, 08:06 AM
Olli in Miami :D :yeah:

1 (29)Olivier Rochus (BEL) v BYE
2 (29)Olivier Rochus (BEL) d. Max Mirnyi (BLR) 64 36 61
3 (29)Olivier Rochus (BEL) d. (7)Guillermo Coria (ARG) 64 63
4 (29)Olivier Rochus (BEL) v (11)David Ferrer (ESP)

http://espn-i.starwave.com/media/apphoto/FLKB12103280033.jpg

BelgianGirl
03-28-2006, 03:08 PM
Hope he does well tonight! :bounce:

komorli
03-28-2006, 09:52 PM
Hi, I'm new. I mostly chat on wtaworld.com, but I thought I might as well make a statement here! I'm a big fan of all the big Belgian names, but mostly Justine Henin-Hardenne, but I'm also a pretty big fan of Olivier too! :) I think they're pretty similar.

I hope he wins his match against Ferrer. It's a tough one, but he's up a break.

rrfnpump
03-29-2006, 06:33 AM
Olli lost 76(5) 67(2) 57 :sad: :(
such a winnable match lost and so close

rrfnpump
03-29-2006, 07:14 AM
http://us.news2.yimg.com/us.yimg.com/p/ap/20060328/capt.flkb11703282145.nasdaq_100_open_tennis_flkb11 7.jpg

http://us.news2.yimg.com/us.yimg.com/p/ap/20060328/capt.flkb11503282143.nasdaq_100_open_tennis_flkb11 5.jpg

http://us.news2.yimg.com/us.yimg.com/p/ap/20060328/capt.flkb11603282142.nasdaq_100_open_tennis_flkb11 6.jpg

I♥PsY@Mus!c
03-30-2006, 05:47 AM
Thanks Illinuera! :D
Ferrer doesn't have a good form until this tournament! :o And I know Oli would lose,even though he would have held his last serve because he has less advantage in TB! :bigcry:

I♥PsY@Mus!c
04-17-2006, 05:26 PM
Proud of Oli again! :smooch: He beat Geal 4-6 6-4 6-1! :woohoo: Good luck to you against Robredo! :rocker2:

rrfnpump
04-18-2006, 10:25 AM
:bounce: :bounce:

http://espn-i.starwave.com/media/apphoto/MCO10504171224.jpg

Matthias13
04-19-2006, 07:28 PM
Saddly enough, Ollie lost in the 2nd round. He was defeated by Tommy Robredo (SPA-15): 5/7 4/6. :sad:
He also lost in the 1st round of the doubles, together with Xavier Malisse. The Polish duo of Fyrstenberg/Matkowski won 3/6 6/3 10/8.
Good luck in the next tournament Olivier :)

COME ON BELGIANS :worship:

rrfnpump
05-05-2006, 10:46 AM
Olli in Munich :D

1 (5)Olivier Rochus (BEL) d. (LL)Julia Silva (BRA) 62 60
2 (5)Olivier Rochus (BEL) d. Ruben Ramirez-Hidalgo (ESP) 62 76(6)
QF (5)Olivier Rochus (BEL) v (Q)Denis Gremelmayr (GER)

Hagar
05-05-2006, 04:22 PM
Ollie in the semis and Kristof as well! Just hope Karlovic will win so that we have another David against Goliath fight. :-D

rrfnpump
05-06-2006, 07:59 AM
Olli beat Gremelmayr 64 75 :D :yeah:
and now plays Jürgen Melzer in semis so no David v Goliath :p

good luck today, Olli :) :hug:

zoeziepoezie
05-06-2006, 12:22 PM
Thank you for the pics:-)

rrfnpump
05-06-2006, 06:06 PM
Olli defeated Jürgen Melzer 64 67(1) 63 :D ;) :hearts:
served for the match at 64 54, but got broken and Tb was a disaster :help:
nearly blow a 50 lead in third set when it was 53 00-30 but he came through :)
tomorrow all belgian-finals against Vliegen!

good luck, Olli :D

rrfnpump
05-07-2006, 02:34 PM
and he won the title with a 64 62 win over Vliegen :banana:
great week for Olli and second career title :D

well done, Olli :hearts: :yeah: :worship:

Matthias13
05-07-2006, 03:16 PM
What a wonderful week for the tennisfans in Belgium: Ollie capturing his second title of his career :D , Kristof playing another great tournament :) and Kim Clijsters winning her 1st title of 2006 in Warschau :D !!!
Well done everybody !!!

RogiFan88
05-07-2006, 08:53 PM
Congratulations to Ollie on winning Munich today! Well done! ;)

RogiFan88
05-07-2006, 08:53 PM
Oh yeah, and ditto for Kimmie!! ;)

GonzoFan
05-07-2006, 09:10 PM
Congrats to Ollie for the title in Munich!!! :banana:

I'm so happy for him and he looks so happy in the pics :D

Congrats Ollie!!! :bigclap:

Matthias13
05-15-2006, 04:42 PM
Ollie lost in the 1st round of Hamburg :awww:
He was defeated by Juan-Carlos Ferrero of Spain (that's no shame of course ;)): 6/7 (4) 7/5 3/6.
Good luck in the doubles and your next tournaments Olivier !!!

chewy
05-16-2006, 01:47 PM
tough draw for anyone in d 1st rd, but from d scoreline it looks like they made d match interesting.

good luck in RG Ollie!

rrfnpump
05-16-2006, 03:34 PM
Olli :sad:

Matthias13
05-16-2006, 03:46 PM
Olivier and Michael Llodra are through to the 2nd round. They defeated T.Johansson/Ljubicic : 6/2 6/2. :worship:
They will now play Erlich/Ram (ISR-6)
I do find it strange that Ollie isn't playing with Malisse (=> Roland Garros ???).

Matthias13
05-17-2006, 04:43 PM
The tournament is over for Olivier :awww: He and Llodra were beaten in the 2nd round of the doubles. Erlich/Ram (ISR-6) won: 6/1 3/6 10/5.

stephB
05-23-2006, 10:56 PM
what a match

Sophie0283
05-25-2006, 04:59 PM
I hope he gets far at Roland Garros!

Go for it, Ollie!

Matthias13
05-26-2006, 10:47 AM
Ollie, seeded 27, will play a French wild card, Jean-Christophe Faurel, in the 1st round at Roland Garros. I wish him the best of luck, but I doubt that he will need it :D

rrfnpump
05-26-2006, 11:17 AM
good luck Olli in Paris :hearts:
lets win some matches :)

Sven
05-26-2006, 02:03 PM
Hi,
am I being too optimistic if I see possibilities for Ollie to reach the semis?
His highest ranked opponent is Roddick, and he may pull out
and I think he has possibilities to beat the rest of the guys in his quarter if he's in good shape.

Souriska
05-30-2006, 04:54 PM
Since when does Oli have a new girlfriend? There is a picture of her on http://www.sport.be/nl/tennis/inbeeld/ -> roland garros: dag 3 -> pic 5

They say that her name is jessica. What happend to amandine? Does somebody know?:confused:

Btw: he played so good today. Congratulations Oli !:D

rrfnpump
06-02-2006, 08:45 AM
French Open ;)

01 (27)Olivier Rochus (BEL) d. Jean-Christophe Faurel (FRA) 61 64 62
02 (27)Olivier Rochus (BEL) d. Jiri Vanek (CZE) 62 60 62
03 (27)Olivier Rochus (BEL) v Alberto Martin (ESP)

Souriska
06-02-2006, 01:30 PM
http://www.vrtnieuws.net/sport_master/tennis/roland_garros/060601_R2_orochus_vanek/S_060601_RG_Orochus_vuist-20060601-132014.jpg
http://www.vrtnieuws.net/sport_master/tennis/roland_garros/060601_R2_orochus_vanek/S_0600601_RG_Orochus_Close-20060601-125334.jpg

http://www.vrtnieuws.net/sport_master/tennis/roland_garros/060601_R2_orochus_vanek/S_060601_RG_Orochus_return2-20060601-125343.jpg

http://www.vrtnieuws.net/sport_master/tennis/roland_garros/060601_R2_orochus_vanek/S_060601_RG_ORochus_return-20060601-125357.jpg

http://www.vrtnieuws.net/sport_master/tennis/roland_garros/060601_R2_orochus_vanek/S_060601_RG_Rochus_Vanek-20060601-133922.jpg

http://www.vrtnieuws.net/sport_master/tennis/roland_garros/060601_R2_orochus_vanek/S_060601_RG_Rochus_Tekent-20060601-135308.jpg

I♥PsY@Mus!c
06-03-2006, 06:27 AM
You can beat Martin in 3,Oli! :kiss:

I♥PsY@Mus!c
06-03-2006, 07:22 PM
Lost in 5 to him...total lost to him 5 times! :banghead:

freesbee
06-03-2006, 07:29 PM
:sad:
but martin was just too good today. He played excellent and consistently. He deserved to win, though I wish it would have been otherwise...

Elleke
06-16-2006, 08:39 AM
Now quarterfinal in germany against federer, he plays well, this should be a nice match to watch..
Good luck Olivier!

Souriska
06-16-2006, 04:55 PM
oh my god, Olivier almost beated Safin and Federer. So bad it is almost. 3 tie-breaks, that must have been a fantastic match. I hope he win go on like this in wimbledon, maybe we don't have to speak about "almost" in wimbledon. Oli, tu etais vraiment formidable. Faites le même à Wimbledon. Je vous suporte...

Go OLI Go !

rrfnpump
06-16-2006, 07:18 PM
2006 Halle

01 (7)Olivier Rochus (BEL) d. (wc)Alexander Waske (GER) 26 64 63
02 (7)Olivier Rochus (BEL) d. Marat Safin (RUS) 46 64 61
QF (1)Roger Federer (SUI) d. (7)Olivier Rochus (BEL) 67(2) 76(9) 76(5)

The match v Roger was truly awesome and so exciting. Olli had a MP at 6-5* in the second set and three other MPs in the second set TB, but he was too passive on all four points and let Roger dictate. He was up a break early in third set, but got broken and faced 3 MP when serving to stay in the match at 5*-6 in the third set. He could save all three and could take it in a TB, but was lost there then. Overall it was an amazing showing of our cutie here in Halle. He played pretty good stuff also against Safin and he can be proud of himself although todays loss was a heartbreaker.
Olli :hug:

zoltan83
06-17-2006, 11:37 PM
Oli :sad: Great match against Federer.

Daniel
06-20-2006, 04:32 AM
Oli :drool:

I♥PsY@Mus!c
06-20-2006, 04:57 AM
Lopez seems good on grass,but if he can challenge Federer,why not beat that guy? :rocker2:

Elleke
06-20-2006, 12:56 PM
he is having lots of problems with lopez :sad: 36 14

Souriska
06-20-2006, 01:18 PM
What's wrong with Olivier? He lost in both single and double in the first round. :eek: I hope he can forget the fact that he lost 4 matchpoints against Federer. Come on Olivier, foget that match and go on. You can do it on Wimbledon!

I♥PsY@Mus!c
06-20-2006, 01:53 PM
Maybe he can't deal with Lopez's lefty serve. :sad:

JMG
06-23-2006, 01:15 PM
I see Rochus is playing doubles with my favourite player Petzschner. :rocker2: I really hope he cares about doubles in Wimbledon, at least I have a good feeling.

Matthias13
06-23-2006, 01:32 PM
Ollie is seeded 26th in Wimbledon. In his first round he meets Gilles Muller (LUX).

And indeed, in doubles, he's playing with Petzschner :confused: Who the hell is that ? :D I think he can find a better partner, but we shall just have to wait and see. They play J.Levinsky/R.Lindstedt (CZE/SWE) in their opening round.

COME ON BELGIANS !!! :worship:

JMG
06-23-2006, 03:54 PM
One thing I can tell you is that Petzschner is better than Christophe Rochus. :p He's no.70 already and will be top 50 soon, cause he's playing ATP events now. He was no.1 in juniors doubles. On fast surfaces, he was almost unbeatable in the Challengers over the last 2 years and has beaten Gasquet/Grosjean and Ehrlich/Ram in Marseille. In Halle he almost def. Santoro/Zimonjic and in RG he had 2 mp on serve against 13th seed Dlouhy/Vizner but choked.

If you see some news why they are playing together, then please post.

Doubles is best of 5 in Wimbledon. :tape:

kidult
06-27-2006, 05:37 PM
Ollie 6-4/7-5 leads Muller now
go Ollie

I♥PsY@Mus!c
06-29-2006, 09:46 PM
Oli just killed Tomas Zib 1,1,0! :eek::bigclap::rocker2:
I regret to pick him in suicide game in Day 4, :banghead: I wish he even beats Hewitt/Lee,before I don't think he can,now it changes. :rocker:

JMG
06-30-2006, 06:27 PM
1R P.Petzschner/O.Rochus (GER/BEL) d. J.Levinsky/R.Lindstedt (CZE/SWE) 6-4 6-2 3-6 6-3 http://www.clicksmilies.com/s0105/cool/cool-smiley-014.gif

Suk/Vik are next!

rrfnpump
07-02-2006, 03:27 PM
2006 Wimbledon

Singles
01 (26)Olivier Rochus (BEL) d. Gilles Müller (LUX) 64 75 63
02 (26)Olivier Rochus (BEL) d. Tomas Zib (CZE) 61 61 60
03 (6)Lleyton Hewitt (AUS) d. (26)Olivier Rochus (BEL) 61 64 64

Doubles
01 Rochus/Petzschner (BEL/GER) d. Levinsky/Lindstedt (CZE/SWE) 64 62 36 63
02 Suk/Vik (CZE/CZE) d. Rochus/Petzschner (BEL/GER) 46 63 64 62

rrfnpump
07-19-2006, 01:15 PM
2006 Stuttgart
was there with his girlfriend... spent more time with her than on the practice courts

Foosimoo
07-29-2006, 02:00 AM
Any news on the calf injury?

Marine
07-29-2006, 09:33 AM
Autoportrait by TennisZoom.Com

As-tu un surnom
Oli.

Ton plus grand rêve de tennis
Remporter la coupe Davis.

Ton plus grand souvenir de tennis
Ma victoire sur Carlos Moya à l'US Open en 2004.

Le plus mauvais
Aucun.

Si tu n’avais pas été joueur
Physiothérapiste ou médecin du sport.

Ce que tu préfères dans ta carrière de joueur (voyages…)
Disputer des matches et découvrir des endroits insolites.

Ce que tu détestes
L'éloignement.

Joueur admiré
Pete Sampras.

Joueuse admirée
Steffi Graf.

Ta plus grande qualitéMa simplicité.

Ton plus gros défaut
Têtu.

Ton meilleur coup tennistique
Le revers.

Le plus mauvais
Le service.

Ton plat préféré
Les sushis.

Film
Gladiateur.

Actrice
Sharon Stone.

Chanteur
Jean-Jacques Goldman.

Animal préféré
Le chien.

Voiture préférée
Porsche.

Un endroit rêvé pour des vacances
Les Maldives.

Ville préférée
New York.

Pays préféré
L'Australie.

Tournoi préféré
Wimbledon.

Occupation préférée en dehors du tennis
Jouer au golf.

OLGABEL
08-08-2006, 05:44 PM
Nothing about the injury... Oli I MISS YOU sooooooo much!! :awww: :bigcry: POR FAVOR, VUELVE YA!! :sad:

Thank you very much for the interview, Marine. ;) He is soooooooo sooooooo beautiful!!!! :angel: :inlove:

Sambuca
08-22-2006, 11:15 AM
hello friends! why Olivier has not played after Wimbledon?

Matthias13
08-22-2006, 03:47 PM
Because he suffered from a calf-injury (I don't know if you write it like this :D ). He's making his comeback in New Haven this week. Seeded 8, he had a bye in the 1s round and will play Gilles Simon of France tonight. In the doubles he is through to the quarterfinals. He and Nicolas Mahut defeated Marach/Suk 5/7 7/6 (4) 10/8. They will now play Knowle/Melzer (AUT-4)

I wish him the best of luck !

Foosimoo
08-23-2006, 04:24 AM
Ollie def Gilles Simon 4:6, 6:4, 6:3 in New Haven second round! :D

Good luck against Monfils Ollie!

Matthias13
08-23-2006, 09:12 PM
Ollie just keeps winning in New Haven :D He took out Monfils in 2 sets: 6/4 6/3. In the quarters he will play the 2nd seed of Russia, Nikolay Davydenko.

As for the US Open: Olivier is seeded 26 and will play another Ollie in the 1st round: Patience from France ! :drool:

Good luck !

Sambuca
08-24-2006, 07:01 AM
great ollie! i think you can beat Nikolay today!

rrfnpump
08-24-2006, 08:05 AM
great to see Olli back and winning :D :)

Matthias13
08-25-2006, 09:37 AM
Olivier lost to Davydenko: 4/6 2/6 :awww: But still a good tournament for him !

Now a good result on the US Open: go Ollie !!!

Souriska
08-30-2006, 05:18 PM
olivier defeated patience 6-0 6-2 6-2 !!! Bravo oli!

:worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:

rrfnpump
08-30-2006, 05:21 PM
great start for Olli :)

OLGABEL
08-31-2006, 10:23 AM
WOOOOW!! What a score!! 6-0 6-2 6-2 :worship:

GO ON like this!! :banana:

Sweeting is the next...!! :armed:

Souriska
08-31-2006, 11:29 AM
he looks great .... again ...

http://www.vrtnieuws.net/sport_master/tennis/us_open/060829_R1_O_ROCHUS_Patience/S_060830_USO_ORochus2_p.jpg

http://www.vrtnieuws.net/sport_master/tennis/us_open/060829_R1_O_ROCHUS_Patience/S_060830_USO_ORochus3_b.jpg

http://www.vrtnieuws.net/sport_master/tennis/us_open/060829_R1_O_ROCHUS_Patience/S_060830_USO_ORochusM_p.jpg

delsa
09-02-2006, 10:10 AM
olivier defeated patience 6-0 6-2 6-2 !!! Bravo oli!

:worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:
One Oli is stronger than the other... :D ;)

Matthias13
09-19-2006, 05:13 PM
Olivier won the challenger in Orléans last week :worship: His 2nd title of the season (after Munich) and 4th challenger win in his career.
He needed 3 sets against Gulbis, El Aynaoui and Marray and defeated Llodra in the final (7/6 (0) 7/6 (6)). A good preparation for the Davis Cup tie against Slovakia this weekend.

It was a total Belgian succes ;) in Orléans because Dick Norman won the doubles. Well done Dick !!!

Good luck in the Davis Cup you guys !!!

Foosimoo
09-19-2006, 10:42 PM
On Ollie's website it says that he will play Lyon, but he isn't listed on the entry list. Anyone have any information on this or if he might get a wild card? :wavey:

JuanRodriguez
09-20-2006, 07:23 AM
On Ollie's website it says that he will play Lyon, but he isn't listed on the entry list. Anyone have any information on this or if he might get a wild card? :wavey:

pretty strange indeed. That week he didn't sign up for any tournament (http://users.telenet.be/PatatRiek/male/W4306.htm), but I have the impression Oli wants to play as much as he can this year after he had to withdraw a few tournaments at US hardcourt this summer. He already said these withdrawals could have prevent him from reaching his best rank ever. So maybe by playing more tournaments than he originally would have planned to play he still tries to achieve that goal?

Anyway, if he gets the wild card he's already a seed in Lyon. :D

Foosimoo
09-22-2006, 08:25 PM
Ollie defeats Mertinak 6:7, 6:2, 6:3, 6:4 in Davis Cup!!!!!

ALLEZZZZZ OLLIE!!!!!!!! :D

Matthias13
09-23-2006, 04:44 PM
Olivier and Kristof defeated Hrbaty/Mertinak in the doubles rubber:

6/2 3/6 6/3 0/6 :eek: 7/5.

Belgium now leads Slovakia 2/1. Tomorrow Ollie wil play Hrbaty !!!

Foosimoo
09-24-2006, 04:11 PM
Ollie clinches the DC win for Belgium.

Defeats Hrbaty 6:2, 6:3, 6:3!!!!!

ALLEZZZZ OLLIE! :bounce:

OLGABEL
09-24-2006, 04:28 PM
CONGRATULATIONS BELGIUM!! Great great team!! You really deserve it!! :worship:

Next year in the World Group again!! :banana: :bigclap:

People, you're REALLY VERY lucky to have a PLAYER and a PERSON like Olivier...

rrfnpump
09-24-2006, 05:12 PM
Olli :yippee: :D
well done, boy

chewy
09-24-2006, 06:06 PM
congrats ollie, he really carry the Belgium team. winning all 3 of his rubbers!
good stuff:yeah:

OLGABEL
10-06-2006, 07:19 PM
OOOOOOH NOOOOOO!!!!! Olivier...:tears: :confused:

Tipsarevic :mad:

Foosimoo
10-07-2006, 05:51 PM
Ollie will play Spadea in the first round of Stockholm. If he makes it through, Srichaphan/Fish are waiting. :eek: :rocker2:

Matthias13
10-07-2006, 09:37 PM
He will also play doubles with Kristof Vliegen. In the 1st round they face Bhupathi/Blake. It won't be easy but I guess Ollie and Kris are used to playing doubles together from the last few months. Bhupathi and Blake are teaming up for the first time I think.

Foosimoo
10-09-2006, 07:42 PM
Ollie def Vince Spadea 6:3, 6:4!!!!! :D

Also won in doubles with Kristof Vliegen!

Now Ollie will play Srichaphan. :devil:

Nando_L
10-09-2006, 11:28 PM
Go go Ollie :D
:bounce:

Foosimoo
10-11-2006, 04:23 PM
Ollie def Srichaphan in 3 sets!!!!!1

Nando_L
10-11-2006, 05:20 PM
:banana: :D :yeah:

Good luck in quarterfinals Ollie :)

Foosimoo
10-13-2006, 08:58 PM
Great effort from Ollie against Blake in the Stockholm QF's today, but unfortunately falls 7:6, 4:6, 2:6.

Good luck in Madrid! :D

Björki
10-13-2006, 11:15 PM
I was there. To bad he lost :sad:
better luck in doubles tomorrow :bounce:

Foosimoo
10-15-2006, 03:18 PM
Olivier Rochus vs. Robin Soderling in Madrid Round 1

I♥PsY@Mus!c
10-15-2006, 03:34 PM
It is tough! :banghead:
But good luck! :)