News and articles thread [Archive] - MensTennisForums.com

News and articles thread

lau
11-06-2006, 02:06 AM
I see there`s no news thread..... I hope it´s ok if I create one.

I just found this interview in Olé
I will try (it´s not sure) to make a quick translation today. But if someone wants to do it, go ahead ;)

link: http://www.ole.clarin.com/jsp/v4/pagina.jsp?pagId=01303540&fecha=20061105

GUILLERMO CAÑAS: MANO A MANO CON OLE
"Extrañaba sentirme jugador de tenis"

Feliz por su exitoso regreso, se prepara para jugar la Copa Petrobras. Arranca mañana en el Vilas.
BERNARDO VAZQUEZ bvazquez@ole.com.ar

La diminuta cámara del fotógrafo de Olé despierta curiosidad en Guillermo Cañas, que demuestra conocimientos sobre el tema: "Es una 7.1, muy buena. A partir de 6 ya te sirve ¿no?" La respuesta es afirmativa y pixeles van, pixeles vienen, Willy se distiende y posa relajado en la sesión fotográfica. De repente, se descubre una arruga y pide: "Metele photoshop ahí, así desaparece, ja". Cañas sonríe y ante cada mueca de felicidad que disparan sus facciones, se puede advertir que atrás quedaron tiempos duros. "Nunca me voy a olvidar de los malos momentos que pasé", cuenta quien volvió al circuito tras estar 15 meses suspendido por un doping y se prepara para la cuarta etapa de la Copa Petrobras, que comienza mañana en el Vilas Club.

—¿Qué es lo que más extrañabas del circuito?

—Todo. Desde competir hasta las cosas malas del circuito, como no ver a tu familia durante semanas. En síntesis, extrañaba sentirme jugador de tenis.

—¿Estás conforme con tu regreso o esperabas mejores resultados?

—Esperar más era casi imposible: gané dos torneos, jugué una final y una semi. Fue como esperaba y más.

—¿Pero te habías puesto como meta terminar el año en el top 100? Estás 214º y ya no llegás.

— Cuando me puse la meta de terminar top 100 no calculé los puntos que había en juego. Fue un objetivo un poquito superficial, aunque así y todo tuve chances hasta la semana pasada. Lo que realmente me importa es poder jugar al nivel que lo estoy haciendo.

—¿Qué sentiste aquel 12 de septiembre de tu vuelta, cuando tocaste la primera pelota?

—En realidad comencé a experimentar sensaciones antes de ese primer partido. Por un lado, tenía una gran alegría por volver a jugar, pero al mismo tiempo una bronca, aunque positiva, que significaban mis ganas de volver a competir.

—¿Cómo te sentís en cuanto a rendimiento?

—Muy bien. Comencé haciendo un gran torneo en Belén, donde fui campeón. Luego no me favorecieron las semanas que tuve que competir en la altura, me cuesta mucho adaptarme. Y la semana pasada, cuando volví al llano, jugué bárbaro en Montevideo. Estoy preparado para ser protagonista en torneos grandes.

—¿Qué significó volver al circuito challenger después de 10 años jugando torneos ATP?

—Por un lado, fue difícil tener que volver a jugar torneos que habían quedado atrás. Pero, al mismo tiempo, fue muy grato retornar a lugares donde crecí, cruzarme con gente que organizaba los torneos cuando empezaba a jugar y sobre todo, el recibimiento que me dio la gente en todos los países donde estuve.

—¿Lo esperabas?

—No, me sorprendió. Fue increíble en todos lados, en Colombia, en Ecuador, en Brasil. Me movió mucho.

—¿Cómo te recibieron los jugadores? ¿Alguien te recordó la causa de la suspensión?

—No tuve ningún problema con nadie, fue excelente el trato que me dieron. Pero si alguna vez me lo recuerdan, no me voy a callar.

—¿Qué diferencias hay entre un tenista challenger y un tenista ATP?

—Son circuitos paralelos pero distintos. En los ATP hay más profesionalismo, que es algo que quienes quieren pasar la etapa de challengers deben incorporar.

—¿Nunca jugaste en tu mejor nivel en Argentina? ¿Es la gran chance?

—Es la nueva chance. Es verdad que me cuesta rendir bien acá, lo que pasa es que uno se presiona a sí mismo por jugar ante su gente. Ojalá sea el torneo soñado y pueda ganarlo.

And next to the pic: "Willy está de vuelta. Después de casi dos años sin jugar en el país, será la gran figura de la 4 etapa de la Copa Petrobras, que arranca mañana en el Vilas."

lau
11-06-2006, 03:40 AM
It was a quick translation. Didn´t check it at all after doing it, so it has typos and mistakes for sure. :p

“I missed feeling like a tennis player”

Happy for his successful comeback, he prepares himself for the Petrobras Cup. It starts tomorrow in the Vilas (club).

The tiny photographer´s camera makes Guillermo Cañas, who shows his knowledge about the subject, curious: It`s a 7.1, very good one. Over 6 it already works for you, right?” The answer was affirmative and pixels between, Willy gets comfortable and poses relaxed in the photo shot. Suddenly, he discovers a wrinkle and asks: “Do some Photoshop there, so it disappears, ha”. Cañas smiles and in every grin of happiness it can be seen that tough times are behind. “I`ll never forget the bad moments I went through”, says who came back to the circuit after being 15 months suspended for doping and prepares for the fourth stage of the Petrobras Cup, that starts tomorrow in the Vilas Club.

-What´s what you missed the most about the circuit?

- Everything. From competing to the bad things of it, like not seeing your family during weeks. Synthesizing, I missed feeling like a tennis player.

- Are you satisfied with your comeback or did you expect better results?

- Expecting more was almost impossible: I won two tournaments, played a final and a semifinal. It was as I expected and more.

- But your goal was finishing the year as top 100? You`re 214º and you can´t reach it.

-When I established the goal of finishing top 100 I didn´t calculate the points placed. It was a goal a little superficial, although I had my chances till the past week. What really matters me is being able to play in the level I`m doing it.

-What did you feel that 12th of September of your comeback, when you touched the first ball?

- Really, I started to have sensations before that first match. In one side, I had a big joy of coming back to play, but at the same time I was angry (not this exact word), but I was positive, what meant my will to come back to competition.

- How do you feel about the performance?

-Very well. I started doing a great tournament in Belén, where I was champion. Then I was not favored by the weeks I had to play in the heights, it takes me a lot to adapt. And last week when I came back to "sea level" ( :lol: Not the same...., but proximate), I played great in Montevideo. I`m prepared to take part in big tournaments.

-What did it mean to you going back to the challenger circuit after 10 years playing ATP tournaments?

- On one side it was difficult having to come back to play tournaments that were already behind. But, at the same time, it was very nice coming back to places where I grew up, meeting the people that organized the tournaments when I started to play and above all, the welcome I received from the people in all the countries I was.

-Did you expect it?

- No, I was surprised. It was incredible everywhere, in Colombia, in Ecuator, in Brazil. It moved me a lot.

- How did the players receive you? Did anyone remind (you?) the reason of the suspension?

- I didn’t have any problem with anyone, they treated me excellent. But if sometime I`m reminded , I won´t shut up.

- What`s the difference between a challenger and an ATP player?

- They are parallel circuits but different. In the ATPs there is more professionalism, that`s something that the ones who want to challenger level behind have to adapt to.

-You never played your best level in Argentina. Is this the big chance?

-It`s the new chance. It`s true that it costs to me to perform well here. What happens is that you press yourself because you play in front of your people. I hope this is the dreamed tournament and I can win it.

And next to the pic: “Willy is back. After almost two years without playing in the country he`ll be the big figure in the 4th stage of the Petrobras Cup, that starts on Monday in the Vilas (club)”

lau
11-15-2006, 11:24 AM
Luli Mancini "called" Guillermo to be part of the team.
http://www.clarin.com/diario/2006/11/14/um/m-01309508.htm
Next Tuesday he`ll have to give the 4 names (although he can change 1 of them an hour before the draw) and we`ll know, but apparently, Willy will travel to Moscow anyway.

Denaon
11-15-2006, 12:26 PM
Luli Mancini "called" Guillermo to be part of the team.
http://www.clarin.com/diario/2006/11/14/um/m-01309508.htm
Next Tuesday he`ll have to give the 4 names (although he can change 1 of them an hour before the draw) and we`ll know, but apparently, Willy will travel to Moscow anyway.

I'm glad they called him....at least he gets to be part of team and that's good :)

Hendu
11-15-2006, 02:12 PM
When his suspension was reduced I thought he would get to be one of the four players in the team if we got to the final.

Still, I'm happy he managed to be the fifth player.

Congrats Cañas!

Action Jackson
11-23-2006, 11:57 AM
Official List for Copa Argentina de tenis

David Nalbandian
Juan Ignacio Chela
Juan Monaco
Gaston Gaudio
Mariano Zabaleta
Guillermo Cañas
Martin Vassallo Arguello
Agustin Calleri
Carlos Moya
Nicolas Massu
Luis Horna
Nicolas Lapentti

Hendu
11-26-2006, 01:36 AM
Con toda la ilusión

Willy Cañas sueña con estar entre los cuatro que van a disputar la final ante Rusia. "Esta convocatoria fue un premio a todo el esfuerzo que hice. Ahora quiero estar dispuesto para lo que necesite el capitán" ("This call was an award for all the effort I made. Now I want to be ready to do whatever the Captain needs"), dijo en el último día de entrenamientos en Suiza. Mañana parten rumbo a Moscú y el viernes arranca la serie.

Guillermo Cañas admitió hoy su felicidad por volver al tenis de alto nivel y, en el día de su cumpleaños, se permitió soñar con tener protagonismo en la final de la Copa Davis ante Rusia, a jugarse en Moscú entre el 1 y 3 de diciembre.

"Estoy contento de poder estar acá, disfruto cada momento y realmente la paso muy bien. Si bien siempre me sentí parte de este equipo, hoy lo puedo palpar desde adentro y eso tiene un valor altísimo" ("I am happy being able to be here, I enjoy every moment and I really have a good time"), reveló el nacido en Tapiales desde Ginebra en charla con Télam.

Cañas festejó hoy sus 29 años entrenando duro en el Centre Sportif de Cologny, el lugar de Ginebra elegido para practicar en la semana previa a la final ante los rusos. "Entrenamos mucho para poder tener una buena adaptación a la carpeta. Personalmente vine con la meta ayudar a mis compañeros en todo lo que necesiten y disfrutar cada minuto, para mí todo esto tiene una gran importancia" ("We train a lot to adapt well to the carpet. Personally, I came with the objective of helping my teammates on everything they need and enjoying every minute, for me all these has a great importance"), destacó.

Willy se sumó a un grupo formado y consolidado, con David Nalbandian, José Acasuso, Agustín Calleri y Juan Ignacio Chela, los artífices del éxito argentino con sus triunfos sobre Suecia, Croacia y Australia que permitieron llegar a una final por segunda vez en la historia, tras 25 años. "Me viene bárbaro poder entrenar en indoor. La cancha es muy rápida y la característica que tiene es que le pelota pica y resbala. Según me comentó Nalbandian, en Rusia será más rugosa" ("Its great for me being able to train on indoor. The court is very fast and the characteristic it has is that the ball bounces and slides. According to what Nalbandian told me, in Russia will have more rugosity"), explicó Cañas.

"Esta convocatoria fue un premio a todo el esfuerzo que hice. Ahora quiero estar dispuesto para lo que necesite el capitán", concluyó. Mancini, en tanto, no deja detalle librado al azar y hoy exigió al máximo durante dos horas y media a sus jugadores en el Centre Sportif de Cologny.

Con mucho entusiasmo y una ilusión inocultable, Argentina permanecerá en Ginebra hasta mañana, día en el que viajará a Moscú para enfrentar en la final al poderoso equipo ruso, integrado por Marat Safin, Nikolay Davydenko, Mikhail Youzhny y Dmitry Tursunov.

http://www.ole.clarin.com/jsp/v4/pagina.jsp?pagId=01316216&fecha=20061125

lau
12-17-2006, 06:45 PM
From OLE today. I´ll post the translation later :)

http://www.ole.clarin.com/jsp/v4/pagina.jsp?pagId=01329542&fecha=20061217
http://www.ole.clarin.com/jsp/v4/pagina.jsp?pagId=01329567&fecha=20061217

CAÑAS: PREPARADO PARA VOLVER A LA ELITE
"Mi gran objetivo es terminar top 20"

Ex Nº 8 y actual 143º, Willy se propone esa meta para el 2007. "Quiero disfrutar al máximo", contó. .

Carlos Moyá no comprende lo que sucede. Pega y pega repetidamente, pero la pelotita siempre vuelve. Del otro de la red, están Guillermo Cañas, su hambre y su perseverancia. Y sí, después de volear tres tiros que venían a quemarropa, el punto queda del lado de Willy, y el partido también. En la misma noche en que demostró que su 143ø lugar en el ranking ATP es circunstancial (por su tenis merece estar mucho más arriba) y que sólo Nadal puede superarlo en estado físico, Cañas habló conOlé de lo que viene.

—¿Fue el mejor partido desde tu regreso?

—Es difícil comparar porque en los challengers que gané también jugué muy bien. Lo que puedo decir es que por la calidad del rival, sí fue el mejor.

—Se te nota muy suelto. ¿Creés que vas a sentir más presión cuando juegues torneos ATP?

—¿De verdad parece que jugara sin presión? ¡Qué bueno! En realidad tengo la misma que tuve siempre, aunque creo que a medida que pasan los años uno va aprendiendo a manejarla mejor, quizá por las cosas que me pasaron en mi carrera. Creo que cuando vuelva a competir en grandes torneos, voy a llevar la presión del mismo modo.

—Venías de jugar en polvo de ladrillo y pasaste a cemento, parece que el cambio no te afectó.

—En canchas rápidas también me siento muy cómodo, por eso logro resultados. Igual, esta es un poquito diferente respecto a las que venía jugando.

—¿Cómo vas a encarar el año que viene?

—De la misma manera que en este regreso. Con mucha confianza, muchas ganas de cumplir con los objetivos que me proponga y, especialmente, con una esperanza gigante de volver a estar entre los mejores.

—¿Y cuáles son los objetivos de los que hablás?

—Mi gran objetivo es terminar 2007 en el top 20. El año es muy largo y sé que se puede. Tengo que ganar la mayor cantidad de partidos posibles y, sobre todo, disfrutar al máximo.

—Te vas a cruzar con jugadores de mejor nivel que los que enfrentaste en challengers. ¿Exige otra preparación?

—No, no me voy a preparar de ninguna manera diferente. No me cambia jugar challenger, ATP o lo que sea. La única diferencia es que vuelvo a jugar en un nivel grande, en el que, por juego, ya siento que estoy.

—¿Te gustaría ganar un torneo en especial?

—El ATP de Buenos Aires, más que ningún otro. Suena reiterativo, pero me encantaría jugar los cinco partidos que se necesitan para ganar ese torneo. Este año ya me saqué una pequeña espina al ganar de local en la Copa Petrobras. El año que viene también quiero jugar bien en los Grand Slam y Masters Series.

—Vas a jugar en Acapulco, el torneo donde te dio positivo el control antidoping. ¿Querés tomarte una revancha?

—Si vuelvo a Acapulco es porque ahí la gente siempre me trató muy bien. Solo tuve problemas con el médico del torneo (NdeR: el mexicano Salvador Chinchilla). Igual reconozco que es un torneo muy especial, y obvio que quiero estar en la final, definiéndolo.

2 partidos en un día
Los que puede jugar Cañas hoy. En Parque Roca, una exhibición con Acasuso. Si ganaba anoche, definía la Copa Argentina.

Así arranca la temporada 07
Como no le dieron la invitación esperada en Chennai, Willy comenzará en el challenger de San Pablo y seguirá en Australia (qualy), Davis en Austria (si es llamado), Sauipe, Buenos Aires y Acapulco.

Willyfrases
Su victoria ante Moyá La mejor, por el rival.
"Por la calidad del rival fue el mejor triunfo desde que volví. Es difícil comparar, ya que también jugué bien los challengers".

Con fe de sobra. Para volver a ser.
"Voy a encarar el año que viene con mucha confianza y con una esperanza gigante de volver a estar entre los mejores".

CAÑAS
En primera fila para la Davis

"Sería un gran honor jugar con Austria", dijo Willy, candidato a ser singlista para la Copa del 2007.

La respuesta surge sonora y espontánea de sus labios. "¿Si estoy dispuesto para jugar la Davis con Austria? No se trata de estar dispuesto, para mí jugar la Davis es un gran honor y si me llaman, voy a estar", dice Cañas, quinto singlista en la final con Rusia, que pinta como candidatazo para la Davis 2007.

Además, Willy habló de la reunión del miércoles pasado en la casa de Miguel Khoury, el médico del equipo. "Estuvimos Acasuso, Nalbandian, Chela y yo, más Gaudio y el cuerpo técnico. Calleri no fue porque festejaba su aniversario de casado. Hablamos de todo, de temas especificos de la Davis y de errores que se cometieron y que se pueden solucionar. También charlamos acerca de cómo plantear la serie con Austria, quizá alguno se tome un descanso", contó Cañas, quien admitió que contra Rusia "tenía ganas de jugar, pero acepté la decisión de Luli. Estoy contento por haber pasado dos semanas con el equipo".

lau
12-17-2006, 10:05 PM
They interviewed Etlis and he said that in trainings they were trying to make Willy go more to the net. That he thinks Willy have the skills to do it a little more than what he usually does. He said that he obviously won´t try to change Guillermo´s tennis style, which is mostly played from the baseline.

After the Australian Open, Guillermo will play Costa do Sauripe, Buenos Aires and Acapulco, tournaments in which Guillermo recieved WCs.

MarcelaTauro
12-17-2006, 10:52 PM
Thanks for the info lau :wavey:

I realized that Willy is going more often to the net :yeah:

lau
12-18-2006, 08:32 PM
Ok, the translation of the last interview. :) There are little things I didn´t translate, and that were not included in the interview, because it was a repetition of something already said.

http://www.ole.clarin.com/jsp/v4/pagina.jsp?pagId=01329542&fecha=20061217
http://www.ole.clarin.com/jsp/v4/pagina.jsp?pagId=01329567&fecha=20061217

CAÑAS: PREPARED TO BE BACK TO THE ELITE
“My main goal is to finish in the top 20”
Ex Nº8 and present 143º, Willy names that goal for 2007. “I want to enjoy to the maximum” he said.

Carlos Moyá doesn´t understand what´s happening. He repeatedly hits and hits, and the ball always comes back. In the other side of the net there are Guillermo Cañas and his hunger and perseverance. And yes, after volleying three hard shots the point is for Willy and the match too. In the same night he showed his 143º spot in the ATP ranking is circumstantial (due to his tennis he deserves a much higher ranking) and that only Nadal can surpass him in his physical shape, Cañas talked to Olé about what comes in the future.

-Was it the best match since your comeback?
-It´s difficult to compare because the challengers I won I also played very well. What I can say is that as far as the rival´s quality is considered, it was my best
-You look very relaxed. Do you think you´ll feel more pressure when you start playing ATP tournaments?
-Does it really look like I´m playing without pressure? That´s good! In fact, I have the same I always had, although, as years goes by you learn how to handle it better, maybe because of the things I went through in my career. I think that when I go back to compete in bigger tournaments, I´ll handle the pressure in the same way.
-You come from playing in clay and you came to hard courts, it seems the switching didn´t affect you.
-I feel very comfortable in fast courts too, that´s why I have results. Anyway, this one is a little different from the ones I have been playing.
-How will you face next year?
- In the same way I did in this comeback. With a lot of confidence, a lot of will to achieve the goals and specially, with a giant hope to be back between the best ones.
-What are the goals you talk about?
-My biggest goal is to finish 2007 in the top 2007. The year is very long and I you it can be done. I have to win the biggest amount of matches and, above all, enjoy it to the maximum.
-You´ll face players with a better level than the ones you faced in challengers. Does that demand another preparation?
-No, I won´t prepare in any different way. It doesn´t change me to play a challenger, ATP or whatever. The only difference is that I´m back to a big level and that, by game, I feel I´m already there.
-Would you like to play any tournaments in special?
-The Buenos Aires ATP, more than any other else. It sounds repetitive, but I would love to play the five matches needed to win that tournament. This year I already “took a thorn off me” (it´s an expression) playing as local the Petrobras Cup. Next year I also want to play well in Slams and Master Series.
-You will you play in Acapulco, the tournament in which you had the positive doping. Do you want “revenge” (in Spanish ‘revancha’ is not even close to what ‘revenge’ means, is not this strong)?
-If I go back there is because the people there always treated me very well. I only had problems wit the tournament doctor. (The mexican Salvador Chinchilla). Anyway, I admit it´s a very special tournament, and I obviously want to be in the final.

This is how his 07 season starts
As he didn´t recieve the expected XC in Chennai, Willy will start in the San Pablo challenger and the in Australia (qualy), Davis in Austria (if he is called), Sauripe, Buenos Aires and Acapulco.

CAÑAS
In first row for the Davis

“It would be an honour to play against Austria”, Willy said, candidate to be singles player for the 2007 Davis Cup.

The reply sounds strong and spontaneous. “If am I willing to play the Davis against Austria? It´s not about that, for me playing DC is a big honor and if they call me, I´ll be there”, says Cañas, fifth singles player in the final against Rusia, and a big candidate for the 2007 Davis Cup.
Moreover, Willy talked about the last Wednesday reunion in the house of Miguel Khoury, doctor of the team. “We were Acasuso, Nalbandian, Chela and I, plus Gaudio and the technical team. Calleri didn´t go because it was his marriage anniversary. We talked about everything, specific Davis issues and mistakes that were made and can be solved. We also chatted about how to plan the tie against Austria, probably some of us will take a break”, said Cañas, who admitted that against Russia “I wanted to play, but I accepted Luli´s decision. I´m happy that I spent two weeks with the team”.

marti_228
12-19-2006, 03:24 PM
"Bueno, pues a lo mejor tendría que haber más. Porque no puede ser que nos traten como delincuentes, no me parece correcto. No sé cómo los deportistas lo permitimos", se indigna, antes de decir que estaría bien "hacer algo". "Yo estoy dispuesto, por todo lo que nos hacen pasar. Porque nos tratan como delincuentes, me parece patético que [el argentino Guillermo] Cañas fuese al US Open y [en 2005] no le dejaran pasar. ¿Por qué? ¿Porque ha matado a alguien, ha violado a alguien? A lo mejor se tomó una aspirina que no sabía que no podía tomar. Y, entonces, ¿esto qué es?".

This is a paragraph from an interview to Nadal

http://www.elmundo.es/elmundodeporte/2006/12/19/tenis/1166535609.html

Denaon
12-19-2006, 04:06 PM
Lau and the rest....thanks for all the contribution and effort (in translating)!!! :hug: :bounce:

So glad this forum will have so much life in 2007!!!!! :bounce:
I cannot wait any longer.....:bounce:

Denaon
12-21-2006, 04:21 PM
I will try to translate the articles later: :D

http://www.clarin.com/diario/2006/12/21/deportes/d-08201.htm

http://www.clarin.com/diario/2006/12/21/thumb/t082dh01.jpg

Cañas: "Nunca hice nada para ser el ejemplo de alguien"

En setiembre volvió a jugar tras una suspensión de 15 meses por dóping. Se recuperó y desde entonces ganó cuatro torneos y dos exhibiciones. Y sigue avanzando en el ranking. "Disfruté muchísimo el apoyo de la gente en la calle", reconoció.

FELICES FIESTAS. "Este año brindaré por haber vuelto a jugar", dijo Guillermo Cañas, a la hora del balance de un exitoso fin de temporada.

Marcelo Maller
mmaller@clarin.com

Hay un par de docenas de chicos en Parque Roca que persiguen con lapiceras a Guillermo Cañas. Se escuchan los gritos desesperados a cada paso para conseguir un autógrafo de Willy, el tenista que volvió a ser feliz tras la suspensión de quince meses por dóping. Mientras el sol se esconde, el jugador de Tapiales se resguarda en el carrito que maneja Raúl Seguí, el director de Corporación Sur, que lo llevará a su charla con Clarín y que lo salvará del acoso de los niños. Eso sí: antes y después de la nota, el hoy 143 del mundo no se olvidó de los pibes y todos se llevaron un recuerdo suyo. Por eso surge rápidamente la primera pregunta:

-¿Por qué creés que tenés tanto feeling con la gente?

—La verdad, no lo sé. Es difícil decirlo. Antes de la suspensión, muchos se identificaban con mi juego y con mi forma de ser. Después, mucha más gente se compenetró con el tema, con la injusticia que había vivido, lo vivieron como en carne propia. Que haya vuelto y que me haya ido bien, es muy positivo. Brindarles mi mejor tenis fue la mejor manera de pagarles. Por eso digo que es un placer salir a la cancha y retribuirles el afecto.

—¿En cuánto influyó este apoyo para tu recuperación?

—Más que el aliento en un partido, para mí fue importante el día a día. Disfruté muchísimo el apoyo de la gente en la calle. Y eso es lo que me hizo no bajar los brazos. Cuando entré a jugar al Vilas y la cancha estaba llena eso fue increíble. Y además tuve la suerte de poder disfrutarlo varios días más. No puedo aún hoy describir la sensación que tuve.

Desde el 12 de setiembre, Cañas hizo un sprint que hasta el mejor ciclista del mundo envidiaría. Ganó cuatro títulos en challengers y le sumó dos copas más en exhibiciones. Y de no tener ranking, ya se ubicó entre los mejores 150 del planeta. A ver qué dice de la racha.

—¿Cuál será el motivo principal del brindis de fin de año?

—Habrá muchísimos. El principal será por haber vuelto a jugar. Deseo que el 2007 sea un año productivo, bueno. Y agradeceré a mi grupo de trabajo, a mi familia, a mis amigos y también a toda la gente que con un vamos fue, y lo sigue siendo, muy importante para mí. Brindaré por lo que estoy disfrutando en una cancha de tenis.

—Ganaste cuatro challengers y dos exhibiciones en tu regreso. ¿Te ponés un diez?

—Creo que fue un regreso soñado. Antes de largar a jugar yo soñaba tener grandes triunfos, pero nunca es fácil concretarlos después de no jugar durante un tiempo. Fue un saldo positivo. Es más, a nivel del mar no perdí.

—En 2007 ya vas a jugar torneos ATP. ¿Cómo vas a llegar para jugar con la elite?

—Bien. Me estoy preparando desde un primer momento para jugar con la elite. Entrené como antes, hice las cosas igual o mejor que antes, incluso. Y me entreno para estar en el alto nivel en el que estaba antes de la suspensión. Más allá de que la Copa Argentina haya sido una exhibición y que todos sabemos cómo jugamos ese torneo, para mí fue importante haber jugado mejor de lo que lo venía haciendo. Tengo confianza para lo que viene, pero no me voy a poner presión para lo que viene porque el tenis no hay que jugarlo sólo una semana, sino todo un año.

—¿Se aceleraron tus objetivos de acuerdo a tus buenos resultados?

—No. Mi objetivo grande es el mismo que tenía antes de empezar a jugar de nuevo: terminar entre los 20 a fines de 2007. A medida que tuve buenos resultados, a lo mejor este objetivo lo vi más cerca.

—¿Qué meta quisieras cumplir de aquí al retiro?

—Varias. Ganar una Davis es increíble. Es un sueño que tengo. Otro, ganar un Grand Slam, que es el máximo logro al que aspira un tenista. No me motiva ser el número 1 del mundo, lo veo muy lejos. Sí ser top ten y tuve la suerte de conseguirlo.

—Aunque no seas amigo de Mariano Puerta, que sufrió una situación parecida a la tuya, él dijo que eras el ejemplo a seguir.

—Tuve una gran amistad con él y la vida te va separando o juntando depende lo que vayas viviendo. Esperemos que tenga las ganas de volver. Yo no me siento ejemplo a seguir de nadie, la verdad que nunca hice nada para ser el ejemplo de alguien. Quiero hacer las cosas bien porque las veo de esa manera o porque las siento así. Si lo dijo, se lo agradezco. Ojalá pueda estar nuevamente en una cancha porque es un gran valor para nuestro tenis.

http://www.clarin.com/diario/2006/12/21/deportes/d-08301.htm

La Davis es una deuda pendiente

Guillermo Cañas fue el quinto jugador en la final de la Copa Davis. Por eso habla de Moscú y de lo que viene.

—¿Fue muy fuerte estar en la final de Moscú o te sacó puntos no haberla jugado?

—Mirá, fue muy lindo estar en la final. Una experiencia única, aunque ojalá tengamos otra chance. Estar conviviendo en una final de la Copa Davis fue muy importante. No jugar no bajó nada de lo que te estoy contando. Aunque si me preguntás, sería mentira decirte que no tenía ganas de estar. Lo dije desde un primer día. Yo tenía ganas de jugar, porque me sentía capaz. Uno siempre quiere jugar, pero esto es un equipo y me tocó estar afuera. Y lo hice de la mejor manera, alentando a Argentina porque todos queríamos la Copa. No se dio, pero estuvimos cerca. Si analizo la Davis, fue una semana muy grata y me dejó muchas cosas.

—Nalbandian y Chela no jugarán con Austria. Entonces la mayoría de la gente ya te da dentro del equipo.

—Si está en el equipo, Cañas va a jugar (se ríe). Nunca me negué a jugar la Davis. Las únicas veces que no pude jugarla fueron por lesiones. Tuve la mala suerte de lesionarme dos años seguidos, cuando estábamos en semis. Fui a Bielorrusia estando mal de la rodilla. Y nunca me negué porque para mí es un placer y un honor. Si tengo la chance y confían en que puedo jugar, estaré.

http://www.clarin.com/diario/2006/12/21/deportes/d-08302.htm

Apoyo de dos grandes

http://www.clarin.com/diario/2006/12/21/thumb/t083dh01.jpg

RECONOCIMIENTO. Cañas no se olvida de los gestos que tuvieron con el Gguillermo Vilas y Diego Maradona. (Nestor Sieira)

Cuando el domingo Guillermo Cañas levantó la Copa Argentina, se dio un gran lujo: recibió personalmente y en medio del Buenos Aires Lawn Tennis la felicitación de Guillermo Vilas y de Diego Maradona. Sobre ellos, Willy dice:

"Vilas es el mejor jugador argentino de toda la historia. Y conmigo tuvo un gesto increíble cuando no estaba obligado a hacerlo y estoy orgulloso y feliz de contarlo", explica. Y continúa: "Yo tenía 17 años y había cambiado una raqueta que no se conseguía aquí en Argentina. Entrené un día con él y sólo me preguntó por esas raquetas. Guillermo agarró un teléfono y llamó a Austria. Me las consiguió, las hizo mandar a su casa de París y después me las hizo llegar".

Su agradecimiento sigue hoy "fue un gesto y lo hizo sin que yo se lo pidiera. Y eso vale más que millones de cosas. Se ganó no sólo mi respeto como profesional que es, sino también como persona. Desde ese momento, pasó a ser muy querido por mí".

Sobre el Diez cuenta: "si analizamos al jugador, fue el más grande de toda la historia. Uno de los ídolos máximos, junto a Vilas, de este país. Personalmente es increíble: se lo dije. Siempre tuve un llamado de él, siempre estuvo ahí y me dijo 'llamame'. Lo hizo cuando fue lo del dóping y cuando llegué e Belem, en mi primer torneo. Me llamó desde Suecia dos veces. Con eso está todo dicho".

—La gente se sorprendió porque Diego te dio la copa. ¿A vos también te sorprendió?

—No, porque eran dos copas. Una, la del principal sponsor y la otra, porque fue pedida especialmente por Diego.

Denaon
12-22-2006, 03:48 PM
f*ck I completely forgot to translate this....I will during the day...:D

Denaon
12-22-2006, 05:31 PM
Ok...here's a part.....:D

Cañas "I never did anything to be the example of anybody"

In September he returned to play after a 15 months doping suspension. He recovered himself and since then he's won four tournaments and two exhibitions. And he continues climbing up the ranking. “I've enjoyed so much the support from people on the streets”, he recognized.

HAPPY HOLIDAYS "This year I'll toast to having returned to play" Guillermo Cañas said, at the time of the balance of a successful end of season.

There is a pair of dozens boys in Roca Park chasing Guillermo Cañas with pens.Each step you can hear the desperate shouts to get an autograph from Willy, the tennis player who has returned to happiness after the fifteen months doping ban. While the sun sets, the player from Tapiales takes shelter in the cart, that will save him from the harassment of the children. No matter what: before and after this note, today's # 143 of the world has not foprgotten of those kids and each of them took "a memory" from him. For that reason the first question arises quickly:

- Why do you think you have such relationship with people?

-The truth is I don't know. It's hard to say. Before the suspension, many related to the way I play, my personality. Then after (the suspension), much more people compenetrated with the issue, with the injustice I had suffered, as it was their suffering. My having returned and that it all went well for me, it's really positive. Giving my best tennis was the best way to pay them. That's why I say it's a pleasure to step into the court and repay their affection.

-How much did that support influence your recovery?

-More important than the support in a match, to me it was important the every day support. I've enjoyed so much the support from the people on the streets. That's what kept my head high. When I entered to play "at the Vilas" and the stadium was full, that was incredible. Moreover being able to enjoy it for several days more. I can't describe yet the sensation I've had.

Since September 12th Guillermo Cañas made a "sprint" that even the best cyclist in the world would envy him for. He's won 4 challenger titles and he's added two cups more from exhibitions. And from having no ranking, he's already among the Top 150 players in the planet. Let's saee what he says about the good streak.

-Which will be your main reason to toast to this year end?

-There are going to be many. The main one, it'll be for having returned to play. I wish 2007 to be a productive year, a good one. I will thank my work team, my family, my friends and all the people that with a "VAMOS" (from their mouth) were and still are, really important to me. I'll toast to the way I'm enjoying of being in a tennis court.

-You've won four challengers and two exhibitions at your comeback. Would you rate that a 10?

-I think it's a dream comeback. Before I started to play again I dreamt of big triumphs, but it's never easy to achieve them after some time without playing. It's positive (credit balance). To say more, I have not lost at sea level.

-In 2007 you'll be playing ATP tournaments. How will you be to play with the elite?

-Good. I'm preparing myself as in the first time to play with the elite. I've trained as I used to, I've done things the same or even better than before. And I train to be at that level I was before the suspension. Beyond what Copa Argentina being an exhibition, and that we all know how we play that tournament, it was really important to me to have played better than I had been playing. I have trust for the upcoming, but I won't put pressure on myself because tennis has to be played all year long, not just one week.

-Have your goals been accelerated due to your good results?

-No, my biggest goal is the same one I've had before I could play again: to end up among the Top 20 players by the end of 200. While I had good results, I could have seen that goal closer.

-Which goals do you want to accomplish from now to your retirement?

-Many. Winning one DC would be incredible. That's one of my dreams. Another, winning a GS, which is the ultimate goal any tennis player has. I'm not motivated in being #1 of the world, I see that far away from me. Instead being Top 10, which I once was.

-Even though you're not friend of Mariano Puerta, who's suffered a similar situation like yours, he's said you are an example to follow.

-I've had a great friendshio with him and life separates or gathers us depending on what you're living at the moment. I hope he has the willing to come back. I don't feel like an example of anyone, the truth is I've never done anything to be the example of anybody. I want to do things right because I feel that way. If he said si, I thank him for that. I wish he'll be able to return to the courts because he's a great value for our country.

Action Jackson
12-29-2006, 08:37 AM
Thanks for the translation and I look forward to the finished article.

Denaon
12-29-2006, 12:40 PM
Thanks for the translation and I look forward to the finished article.

:o :o :o
I will finish it today......

:secret: I kinda guessed noone cared much :shrug:

Denaon
12-29-2006, 03:35 PM
:o :o :o
I've finished one part.....don't pay attention to any typo, mistake...:o

:D

The Davis Cup is a pending debt

Guillermo Cañas was the fifth player at the Davis Cup Final. For that reason, he speaks about Moscow and the forthcoming.

-Was it very strong (emotionally) for you to be at the Final in Moscow or having not played it took some emotion from it? (way too free translation :p)

-Look, it was really nice to be at the final. An unique experience, although I wish we will have another chance. Sharing the experience of being at a DC Final was really important for me. Not playing it did not diminish what I'm telling you. Though if you ask me, I'd lie if I said I wasn't looking foward to be there. I've said it since day #1. I wanted to play, because I felt capable of doing it. You always want to play, but this is a team and it was my turn to be out. And I did it the best way, cheering Argentina beacuse we all wanted the Cup. It did not happen, but we were really close. If I analize the Davis Cup, it was such a pleasant week and it's given me much.

-Nalbandian and Chela won't be playing against Austria. Therefore, most of the people believe you are in the team.

-If he's in the team, Cañas will play (he laughs) (he's referring to himself in third person). I have never refused to play in DC. The few times I had not been able to play it, it was because of injuries. I had been so unlucky to injure myself two years in a row, when we were playing in Semis. I had travelled to Belarus with knee problems. i've never refused because it is a pleasure and honor for me. If I have the chance and they trust I can play, I'll be there.

Haile Selassie
12-29-2006, 03:54 PM
Thats true, he have never refused to play for Argentina.

Your english is pretty good :yeah:

Action Jackson
12-29-2006, 03:56 PM
It's fine Daniel son. It was easy read and good to see he has the love of the Davis Cup competition.

Denaon
12-29-2006, 04:23 PM
Support from two big guys.

RECOGNITION. Cañas does not forget the gestures that Guillermo Vilas and Diego Maradona had towards him.

That Sunday when Guillermo Cañas raised the "Argentina Cup", he enjoyed of the great luxury: he received personally and in front of everyone in BALTC the congratulations from Guillermo Vilas and Diego Maradona. About them, Willy says:

"Vilas is the best argentine tennis player of all history. And with me he's had an incredible gesture when he was not obliged to and I am proud and happy to talk about it" he explains. And he continues: "I was 17 years old and I had changed a racket that was not available here in Argentina. One day I trained with him and by himself he asked about those rackets. Guillermo (Vilas) grabbed a phobe and called Austria. And he got them for me, he made them sent to his house in Paris and then he sent them to me."
His gratitude continues today "it was just a gesture and he did it without me asking him so. And that's much worthwhile than a million things. He gained, not only my respect for being the professional he is, but aswell for the person he is. Since then, I've grown a big affection for him."

About "the 10" he says: "if we analize the player, he's been the best player ever. One of the most beloved idols, with Vilas, of this country. Personally he is incredible: I've told him so. I've always had a phonecall from him, he's always been there and he said to me "call me". He did when "the doping thing" happened and when I arrived to Belem, in my first tourney. He phoned me twice in Sweden. Everything's said with that. :confused:

-The crowd was surprised because Diego handed you the Cup. Were you surprised too?

No, because there were two cups. One, from the main sponsor and the other, especially requested by Diego.

Denaon
12-29-2006, 04:27 PM
Thats true, he have never refused to play for Argentina.

Your english is pretty good :yeah:

:o Thx...I should continue with english classes...that I know....I'm losing vocabulary and grammar :D

It's fine Daniel son. It was easy read and good to see he has the love of the Davis Cup competition.

Thx....:D

Yeah....Willy really likes DC :rocker:
Thankfully....I believe he and Nalbo will be 2007 big cards to reach the Final again :bounce:

Truc
12-29-2006, 09:49 PM
:secret: I kinda guessed noone cared much :shrug:Of course we care! Thanks for all the great translations, it's always very appreciated.

Action Jackson
12-30-2006, 10:59 AM
Good work Daniel, it's appreciated and Willy will be back in the top 50 soon enough.

gigi51
12-30-2006, 11:58 AM
Why Willy doesn't he play the qualy of OA ???? :( :( :( :(

sonatinca
01-19-2007, 09:54 AM
Willy got a WC for Copa Telmex ;)

http://batanga.sportsya.com/noticia.php?id_estruc=54&id=129707

Cañas recibió el primer wild card

17-01 | 13:52 hs. - Estaba cantado. Guillermo Cañas, como el ranking no le daba para ingresar directo al cuadro principal, recibió una invitación especial para ser parte del ATP de Buenos Aires. Aún quedan dos por dar.

“Nos sentimos muy contentos por darle la primera invitación, especialmente por el apoyo que él (Cañas) siempre le brindó a este certamen en el país. Además, nos parece una forma de expresarle que lo acompañamos en el enorme esfuerzo que está realizando desde que regresó a las canchas, realmente se lo merece", comentó Martín Jaite, Director de la Copa Telmex.

MarcelaTauro
01-20-2007, 01:00 PM
Buen gesto de nuestros hermanos mexicanos :yeah:

I hope that he can play there

Hendu
01-31-2007, 01:38 PM
ZAGREB: CAÑAS PERDIO CON EL FRANCES SANTORO POR 5-7, 6-3 Y 6-
"Vamos a dejar todo"
Willy cayó en su regreso a los ATP pero se ilusiona con la Davis. "Entusiasma defender los colores".
JORGE VIALE jviale@ole.com.ar

http://www.ole.clarin.com/diario/2007/01/31/thumb/f035bh05.jpg
Cañas quedó 1-2 ante el francés en los choques. Era su cuarto día seguido de acción.

Se trató de un torneo ATP, en Zagreb, pero la Copa Davis estaba en su cabeza en todo momento. El escenario mismo le recordaba al Mundial del tenis: en abril del año pasado, en el DOM Sportova, Juan Ignacio Chela cerraba la serie ante los croatas con el partido que no terminaba nunca ante Sasa Tuksar.

Por la serie frente a Austria, Guillermo Cañas viajó a Zagreb. Tenía pensado jugar una semana antes en el challenger de Heilbronn (Alemania), pero cambió de idea. El ex top ten ganó tres partidos en la clasificación y, en el cuarto día seguido de acción, cayó en la primera ronda del cuadro principal ante el francés Fabrice Santoro por 5-7, 6-3 y 6-2. Willy levantó una desventaja de 5-2 en el primer parcial, pero no pudo con el talento del francés de 34 años, 64ø del ranking.

Su última participación en un torneo del máximo nivel había sido en el césped de Halle 2005, cuando cayó en semifinales ante el ruso Marat Safin. "Estoy muy feliz pese a la derrota, es mi primer ATP desde el regreso y el primer partido en dos años en indoor. Me voy con sensaciones positivas, sabía que Santoro era complicado, se mueve bien en este tipo de superficie", dijo Willy. Y se puso a imaginar la serie con los austríacos, del 9 al 11 de febrero en la carpeta de Linz...

"Por eso es que vine a Zagreb, para prepararme para la serie. Es genial defender los colores en una Davis, vamos a dejar todo pese a que no contamos con nuestro mejor jugador", comentó Cañas, 106ø del ranking. En efecto, David Nalbandian debió bajarse por una tendinitis en la rodilla izquierda. Será la primera ausencia del unquillense desde abril del 2004, cuando Argentina perdió 5-0 en Bielorrusia.

"David en estas canchas es importante para nosotros, lo mismo Agustín (Calleri, lesionado en la espalda). Igual tenemos un gran equipo. Del Potro llega con mucha confianza, comenzó muy bien el año y casi le gana a Fernando González en el Abierto de Australia. Creo que será un gran jugador de la Davis. El esfuerzo será el máximo, como siempre que jugamos la Copa", anticipó. Ahora permanecerá un par de días practicando con colegas en Zagreb, antes de unirse a sus compañeros el Linz.

Translation of Cañas' quotes:

"I am very happy despite the loss, it is my first ATP since the return and the first indoor match in two years. I leave with positive sensations, I knew that Santoro was complicated, he moves well on this type of surface."

"Thats why I came to Zagreb, to prepare for the tie. Its great defending the colors (of the country) in the Davis Cup, we are going to give everything, despite that we do not count with our best player."

"David on these courts is important for us, as well as Agustin (Calleri, injured in the back). Still we have a great team. Del Potro arrives with a lot of confidence, he started the year very well and almost beats Fernando González in the Australian Open. I believe that he will be a great DC player. The effort will be great, as always when we play the Davis Cup"

http://www.ole.clarin.com/notas/2007/01/31/01354931.html

sonatinca
02-09-2007, 06:08 PM
I'm so happy for Willy!
He just won 7/6 6/2 6/4 :banana: :banana: :banana:

Action Jackson
03-13-2007, 12:42 PM
Press conferences from Indian Wells.

INTERVIEWS
March 10, 2007

G. CANAS/J. Hajek

6-1, 6-1

An interview with:

GUILLERMO CANAS

THE MODERATOR: Questions for Guillermo, please.

Q. You had quite a run the past few six months. Can you talk about your come-back.

GUILLERMO CANAS: I don't know. I think I have a pretty good last five months. I think I play well. For me, it's great to be here again. I think I'm very confident in my game, I'm very confident in my tennis, and day by day, I getting better. I'm happy to win last -- to win ATP three weeks ago. I'm very confident. And this one is my first Super 9 -- Master Series, sorry. It's my first Master Series and I'm very happy to be now in the second round.

Q. Are you the kind of a guy who believes in signs, in omens, perhaps you being a lucky loser in this event would be a suggestion that things are going to start going real well for you?

GUILLERMO CANAS: Yeah, I believe in many things. But you know, I'm happy to be like loser. I think I have a second chance in the tournament. Not many time happen. I think today I'm playing very much in the first round, and tomorrow I have a very tough match against Roger.

Q. Very tough.

GUILLERMO CANAS: Yeah, very, very tough match against Roger, and I try to do my best. It's great to play against with the top players.

Q. They told you, I assume, that you would be a lucky loser; right?

GUILLERMO CANAS: Yeah.

Q. Later you found out that, well, maybe you're not really all that lucky. You've got to play Federer in the next round.

GUILLERMO CANAS: That is lucky, because I'm --

Q. It is lucky huh?

GUILLERMO CANAS: Yeah, it's lucky for many things. First thing, I am still in the tournament; this is good. The second thing, I'm playing with one of the most important players in the decade, in the history. I think it's good. I gonna try to enjoy this. I gonna try to play my best tennis. Maybe I have a small chance to win. But I'm very confident in my game. It's great to meet with these kind of players for me.

Q. Have you had other matches against Roger?

GUILLERMO CANAS: Yeah, I played. This is my third time I played against him. I beat him in 2002 in Toronto, when I won the tournament over there. And I lost three years ago in semifinals here, and this is third time.

Q. Do you remember the score in the Toronto match?

GUILLERMO CANAS: It was in two sets. I think it's 7-6, 6-4, something like that. I don't remember too well. It was in two sets, I think, though.

Q. What's the key to beating Roger?

GUILLERMO CANAS: Really, I don't know. I gonna try to think about that in the next day. But I think it's gonna be tough because I saw him in the TV last year and this one is my first time I gonna -- I gonna see him live because I didn't meet him in the last six months because I play the challengers. And I play South America and ATP, and I didn't meet him.
But I think it's gonna be very, very tough for me. But you never know what gonna happen. But I think I gonna play -- I gonna play very good tennis and I gonna try to enjoy it.

Q. What do you remember about the last match and what do you remember about doing well that enabled you to win that match?

GUILLERMO CANAS: Where?

Q. The last time, when you beat Roger in Toronto. What do you remember about that match?

GUILLERMO CANAS: I don't remember a lot. I didn't remember a lot. It was many years ago, and just I remember the match we play here like two years ago. I play very well. He beat me in the semifinals. I don't know. I think I tried to play my game. I tried to do my best, and, really, this is tennis; you never know. There are going to be tough, I don't know.

Q. Is it really possible to fully reestablish yourself in tennis after you've been out for 15 months?

GUILLERMO CANAS: Yeah, it is.

Q. It is, huh?

GUILLERMO CANAS: Yeah, I do it.

Q. You're doing it?

Q. How strong does that feel that you beat at the bra sill January Open [] -- was there some strong players in that tournament?

GUILLERMO CANAS: Yeah, I play in the final against Ferrero and I beat him; he's strong players.

Q. Ferrero?

GUILLERMO CANAS: Yes. And I play against Argentinians, Chela in semi finals. I think it was a lot of big players there. They gave me a lot of confidence. For me it's great to fit in again in the top tournaments.
Now I try to do my best in this kind of tournament. I think I'm very confident in my game and this one, it's great to improve day by day.

Q. I watched the beginning of your match today and I noted that when you were introduced, you were warmly received; you were applauded and so forth. Does that feel pretty good?

GUILLERMO CANAS: Yeah, it feel great. It feel great. It's great to be back in this kind of tournament and the people remember you. But I try to remember better because tomorrow, if I have a great day, they gonna be good. But, you know, try to enjoy it, to be in the center court, in the top match, and to play with one very tough player like Federer.

Q. Are you going to try to take the position that you have nothing to lose?

GUILLERMO CANAS: I have nothing to lose.

Q. Right. Yeah.

GUILLERMO CANAS: Yeah, I am in this position. But my position tomorrow is gonna be enjoy the match. I think I have 15 tough months and I tried to do my best in the last five months to be here again. And tomorrow, I have amount to enjoy. I have the amount to enjoy many things. I try to do it. This one is my position tomorrow.

Q. You had a positive drug test in 2005, and you were given that substance by tournament officials. Do you feel vindicated that the Court of Arbitration For Sport reduced that suspension? Does that make you feel vindicated?

GUILLERMO CANAS: The first day I know I have a positive test, I make a press conference in my country, and I do what happened that day. And the first appeal was not like that. The ATP believe I do many things wrong, and the cast in the second appeal, they know because I prove everything I say the first day I knew.

I have a positive test was true. And this one, they gonna relieve my name and they give me, I don't know, peace in myself, because I do everything perfect, just I make a mistake to didn't recheck what the doctor in the tournament gave me. And for this, I'm really -- I'm really like I feel free in what I do. I feel safe in what I do. I don't know. It was tough 15 months for me.

Now I'm in another position, just to try to do my best again in the court. It's where I like it. And just to finish this year in the top player, this is what I want.

Q. Can you talk a little bit about how difficult it was during these 15 months to keep your play level high?

GUILLERMO CANAS: Yeah, it was very difficult for me, because in the beginning, the real thing is I don't know when I gonna start again to play. Then was many, many weeks to practice without, like, goal, and it was tough. But I think I gonna thank so many people, the people in my country that support me a lot. The players, they know me and support me, too. This give me a lot of energy to continue.

And the last six months, it was very, very hard to practice for me, because I feel close to play again, but it was far because it was six months. But my group of, you know, my coach, physical coach, my coach, they support me a lot, and I do very good job. And then they give me a lot of confidence when I started because I started very good.

And now I just I try enjoy to be here in the big tournaments again.

Q. You were not allowed to go to tournaments?

GUILLERMO CANAS: No, I'm not allowed. There was -- yeah, no, this one was shit. I think it is a big mistake for the ATP because it's tough to, you know, go there because my friends, my ex-girlfriend was playing. In 2005, I went to the U.S. Open and I couldn't get in.

But just now, it's another moment. I try now in the moment to think in what I do and to enjoy the moment. And the past times, just to put back. It's tough, but I try.

THE MODERATOR: Thank you.

Action Jackson
03-13-2007, 12:45 PM
After beating Federer

G. CANAS/R. Federer

7-5, 6-2

An interview with:

GUILLERMO CANAS

THE MODERATOR: Questions, please.

Q. Was that expected, to pull an upset over the No. 1?

GUILLERMO CANAS: Yeah, I dream about this. I didn't expect. Okay. I don't expect, because I'm confidence in my game, but I know they're gonna be tough. It know they're gonna be pretty difficult. But I'm very confident when I get into the court, to do my best, and I'm very happy to do it.

Q. What does this mean to you considering everything you've gone through?

GUILLERMO CANAS: (Telephone ringing) Sorry. My mom (smiling).

Q. What's it say?

GUILLERMO CANAS: There. What you say? Sorry.

Q. What does this mean to you, considering everything you've gone through?

GUILLERMO CANAS: Oh, it's -- really, it's great, because the last five months for me was fun; it was very good, and to finish to keeping everything like this. It's my first Master Series after I start again, and to win the No. 1 in the world, and to play like this is great for me. And they gave me a lot of confidence to finish this year with my goal, is to finish in the top 20 in the ranking.

Q. Do you think Guillermo Vilas is going to send you a thank you note?

GUILLERMO CANAS: Really, I don't know, but maybe. Maybe. I'll tell you tomorrow.

Q. Can you take us through what happened is your last match in qualifying to now?

GUILLERMO CANAS: No, no, nothing different. I think in the last match in qualifying, I play great; I have a lot chance. I didn't take it because Waske play very good. But, you know, tennis is like this. You never win all the matches. And I didn't play my best tennis in the last round, and I am lucky to be a lucky loser, and it's great to take the chance when you have.
Really, I'm very happy. I didn't expect to win the No. 1, and now I'm very happy to do it.

Q. Did you feel you had it you went to 5-2?

GUILLERMO CANAS: No, I feel I have it when I win the match point (laughter), yeah. But I know I gonna be very close, but, really, it's tough to close the match with one player like that.

Q. Is it the key that you, correct me if I'm wrong, have a positive score against him now? Are you now 2-1 against Federer in the matches?

GUILLERMO CANAS: Yeah, I will play three times, yeah. This is 2-1 for me, yeah.

Q. Most of the players before when they come to the court to play with him, they kind of lose their head, so to speak, get beaten before. But maybe that's the key of your success today.

GUILLERMO CANAS: The real thing is, I don't know, because I'm -- when I get into the court, I'm confident in my game. I know I'm gonna play with the No. 1 in the world. I know they're gonna be pretty tough sometimes with this guy who plays the best tennis and you lose. But today, I play very well. I have a chance. I take it.

And really, I'm very confident in my game and maybe to, I don't know, beat him before he give me more confidence when I get in. But the real thing is I don't know.

Q. Did you notice any difference in the way he was moving after the trainer came out and taped his feet or anything?

GUILLERMO CANAS: I don't -- I think he have a problem in the foot. But I don't know. Just I know I playing great, and maybe he have something. But I didn't spoke with him already. Maybe if I see him in the trainer room, gonna tell he have something. But I saw he called two times in the trainer, maybe he have some pain.

Q. The second time he called for the trainer you had a 3-2 lead and I assume that you were anxious to get on with it, right, you're ahead, let's go? What did you think about him calling for the trainer at that point? Do you think that might have had -- he might have been engaging in any gamesmanship right there?

GUILLERMO CANAS: I don't know. I didn't think. Just I try to -- in that moment, I try to enjoy, to go 3-2 up, and just I think to serving well and to play well, my game, and serve.

But I didn't think about him. Just I try to think of my game and try to keeping going like I do before.

Q. Did you come back a more motivated player after this suspension?

GUILLERMO CANAS: I come back very motivated. I come back with a lot of energy. But this is my third comeback, and the last, the first two was the same, like this one, I think. I tried to do my best out of the court. I tried to do my best in the court, and this one gave me a lot of confidence in my game and a lot of energy when I get in there.

But this one give me more energy to continue like that to win one match like that.

Q. Considering all that you've been through over these past years, to come back, to beat the dominant No. 1 player, who many say is the best ever, is that particularly sweet and does that give you any kind of feeling at all of vindication?

GUILLERMO CANAS: No. I feel great, because to win this match, it's great for me to beat the No. 1 in the world, one player like pressure, because I think for me is the best player in the world forever. I think it's great. I feel good.
But I know there is the second round in the tournament. I know my goal now is to try to continue in this tournament. And I'm happy, but tomorrow I have a new game and I try to be focused and I try to play the same I played today.

Q. There were points in the second set in which the velocity of your serve dropped off markedly. You weren't serving quite as swiftly. Were you suffering or did you have any physical problems?

GUILLERMO CANAS: Me?

Q. Yeah.

GUILLERMO CANAS: No. When (laughter)?

Q. You had a lot of serves measured close to 130 miles an hour, but you had points in that second set when you were serving like 78.

GUILLERMO CANAS: This is not for me for being injured, another things. But it's tough to say to the press (smiling).

No, you know, sometimes you know when the match is going, sometimes you didn't serve hard, but sometimes you feel some pressure there. You didn't serve very well. But I think it's normal for everybody.

Q. Can you just talk about how unwelcome you were on the ATP tour during your suspension, how you tried to get in to watch your girlfriend play at the U.S. Open in 2005 and weren't allowed on the grounds.

GUILLERMO CANAS: What do you want to know?

Q. Well, you mentioned that story earlier.

GUILLERMO CANAS: Yeah. Just I couldn't get in in the U.S. Open in 2005, and it was tough because I was in the door. I feel like, I don't know, I feel like shit.

But now it's great again because I do what I want, I do what I love, and just I have for, the much of the player, have a good welcome. And just I try to do my job and try to think and to be good inside of the court and nothing else.

Q. When you were suspended, was there one player or official outside of your immediate support group who came forward and was particularly supportive?

GUILLERMO CANAS: For me?

Q. Yes, for you.

GUILLERMO CANAS: Yeah, many players support me. I know all the players from my country first and all the players that know me very well, they support me a lot - Spanish guys, some of the other countries, too. Really, I prove and I don't make nothing wrong. Just my mistake was I didn't recheck what the doctor in one tournament, ATP gave me, and for this I have 15 months of pension, for I didn't check what he give me, and I proved that.
And really, I feel terrible for that, because I feel terrible for make maybe small mistake. It's not a mistake for me, but they say I have 15 months off and the people gave me -- or the doctor, he gave me something. He didn't have nothing. And it was in one ATP tournament. For that, all the players know that, and for this they give me a very good welcome and support me a lot.

Q. And you were also very unhappy with your first lawyer, the way he represented?

GUILLERMO CANAS: Yeah, I'm very unhappy with my Spanish lawyers, and after the first -- with ATP, I change and I have one group from Argentina and one group from Swiss, Swiss lawyer, and they do very good work.

Q. Are you as happy now as you were as a kid? Once you mentioned that, '86 and the one Argentina World Cup, are you as happy now as you were then?

GUILLERMO CANAS: No. I think in '86, I was more happy. Yes, I know. But, yeah, I'm really -- the real thing is maybe in one hour I start to feel more happy. Now I'm really -- I'm trying to thinking what I did. But really I feel great.

But, you know, tennis is like that. Sometimes today is the day to enjoy it, but tomorrow I have another match and I gonna keep winning. For this, it's tough to enjoy what I do today.

But tonight, I gonna celebrate with my coach, with my physical coach, and with my friends, and, really, I'm very happy. But in '86 I was more.

Q. Did you have to set new goals when you came back or could you keep the same goals that you had before?

GUILLERMO CANAS: No. I have my goal for the tennis, for my work is the same. When I start in September, my goal was to finish in the top 20 this year. I keeping that for this. I keeping this goal. But, you know, you have -- this one is my big goal. But you have maybe a small goal you can pass in the year.

But talking about ranking, my goal is to finish this year in the top 20, I try. And I think I'm playing good tennis and I'm confident after this match more. But it's still the same goal before and now. I think about ranking.

Q. But the goals you had set maybe when you were a teenager, a young person, maybe, winning Grand Slams or being No. 1 is still --

GUILLERMO CANAS: Well, when you start to play tennis, your goal is to go high as you imagine, to be No. 1 in the world; you imagine to win one Grand Slam tournament. But No. 1 in the world, when one starts playing professionally, you know, it's very tough to do it. Not many people have the chance to be No. 1. But I think I pass my goal when I was top 10, and I tried to keeping that. I tried to thinking, maybe not this year. If I do, it's good. Maybe the next year, to try to continue with this goal. But I think you must -- when you getting old, you start changing your goals.

Q. Getting back to a more happy time, I didn't understand the specifics. You were given a drug by a trainer?

GUILLERMO CANAS: Not by the trainer, by the doctor.

Q. By the doctor?

Q. I see. It was something you didn't know about?

GUILLERMO CANAS: I think I -- I don't know, I went there to some tennis -- you can read in the ATP, everything. I went there to take something for my cold.

Q. Your cold?

GUILLERMO CANAS: They gave me -- they make a mistake with some -- another people, and I take something wrong.

Q. And how does this work, then? Do they just come and knock on your door and say, "We have a test and you're not eligible for 15 months"?

GUILLERMO CANAS: It's tough, because I start to know what happened -- or they told me five months after it happened. They test you -- well, they test me in Acapulco in 2005, and I knew in -- the week before Roland Garros, was five -- three, four months. And then I start to -- it's tough to reconstruction what happened, because the normal day for me was four months ago and the people working in the tournament the same.

But I think in the end we do a very good job to prove everything what I say the first day. Because in the first day when I knew I had a doping positive, I make a press conference in my country and I explain what happened over there. And the end I prove everything, what I said the first day.

Q. So you were told you had to go back and think, "What was I doing five months ago"?

GUILLERMO CANAS: Yeah, maybe more.

Q. Just following up on that, how have you been treated since you've come back? Are you tested more regularly than some of your colleagues? Are you drug-tested more often, is that fair, or how often?

GUILLERMO CANAS: For me now?

Q. Yeah. How is it going?

GUILLERMO CANAS: No, I think I'm started the last five months, I have two tests. I think I still the same with other players, I feel like this, yeah.

Q. Could you tell us how hard have you been working to come back?

GUILLERMO CANAS: Yeah, it was very hard, because in the beginning, when I was in the -- in the beginning when really I start to work what happened, and I was suspension, and I didn't know what day I gonna start to play again, and it's tough to, you know, keeping practicing and keeping be focusing what I do. Because, I don't know, maybe I have two years to wait.
But I gonna say thanks for the people that was close to me because they help me a lot - my family, my friends. The people work for me, too, is my friends too, my physical coach and my coach. I think I work very hard to feel great when it started. And the last five months, or the five months before I started play again, I do very hard work physically. And they gave me a lot of confidence in my tennis, this, too.

And I don't know. Now I try to think what I live, not what I live before. Just I try to enjoy the moment.

Q. Can you put it in perspective how devastating financially it was for you being out that long?

GUILLERMO CANAS: I really, I don't. But I'm -- I spend a lot of money in my lawyers, more around $700,000, what I lose in the last 15 months, and it's hard to know.

Q. Can you put it into numbers now?

GUILLERMO CANAS: No, I don't know, but a lot.

Q. For a year or two or more, the big question in men's tennis is how do you beat Federer. And if had you had to tell someone how you do beat Roger Federer, what would you say?

GUILLERMO CANAS: I don't know. I think it's, I don't know, just I beat him, I enjoyed it. The real thing is I don't know how I do it. But I think I played good. That's it. Okay. Thank you, guys.

sonatinca
03-14-2007, 11:46 AM
Very nice article from Tennis Week:

Biofile: The Guillermo Cañas Interview

By Scoop Malinowski
03/12/2007

Adversity accompanied Guillermo Cañas so closely for so long in his career it almost seemed to reside in his racquet bag. There was the left wrist surgery that sidelined him for several months in 2000, followed by the surgery to remove a cyst and repair a stress fracture on his right wrist on Aug. 9, 2002, which preceded another procedure on his wrist on March 14, 2003 that sidelined him for nearly eight months.

And if that stretch of his career sounds like an extended episode of ER, it was nothing compared to his most monumental career crisis: a two-year suspension.

Cañas was hit with the two-year suspension from professional tennis, fined $276,070 in prize money and forced to forfeit 525 singles and 95 doubles ranking points after testing positive for the banned diuretic hydrochlorothiazide at the Acapulco event in February 2005.

Cañas estimates he spent nearly $700,000 in attorney's fees fighting the decision. Cañas' suspension was reduced to 15 months on appeal as he argued his positive test was due to prescribed medicine to treat flu symptoms by Acapulco tournament doctors.

The 29-year-old Argentine has spent the start of this season gaining a measure of redemption. Cañas conquered World No. 1 Roger Federer, 7-5, 6-2, at the Pacific Life Open on Sunday, snapping the Swiss stylist's 41-match winning streak.

"The thing is, when I get onto the court, I'm confident in my game," Cañas said. "I knew that today, I was playing the No. 1 player in the world. But today, I play very well. I have a chance. I take it."

The victory came a month after Cañas captured his seventh career championship in crafting a 7-6(4), 6-2, triumph over Juan Carlos Ferrero to win the Costa Do Sauipe title in Brazil.

On the day his suspension was handed down, Cañas, who was then ranked No. 10, said a mistake was made in his case. Cañas claimed he ingested hydrochlorothiazide from a medication given to him by Acapulco tournament staff with the ATP's approval.

"The ATP have made a mistake in my case," Cañas said. "It was a lapse by the whole system at the Acapulco tournament. It was people from the tournament who went to buy me the medicines with the guarantees of the ATP."

Faced with the prospect of spending two years on the sidelines, Cañas was defiant in declaring his his innocence and committed to a comeback.

"I never in my life thought they would give me the maximum sentence," Cañas said at the time. "They're trying to carry out justice with a system which is not 100 percent certain and efficient, and which makes mistakes. My career is not going to end, that's for sure. I'm suffering a great injustice."

Widely respected as a mentally and physically tough presence on Tour, Cañas reached a career-high rank of No. 8 in June of 2005. A former soccer player who possesses the endurance of a triathlete, Cañas has the ability to play determined defense during a point then suddenly seize the momentum with a well-placed shot.

Before Cañas shocked World No. 1 Federer on Sunday, he displayed his composure in confronting another taxing test: sitting down for a one-on-one interview with the famed grand inquisitor of tennis Scoop Malinowski.

Status: Former world No. 8 has won six career ATP singles titles. Holds career victories over Andy Roddick, Lleyton Hewitt, Carlos Moya, Roger Federer, Yevgeny Kafelnikov, Marat Safin and Tommy Haas.

Height/Weight: 6-foot-1, 190 pounds.

Born on: November 25, 1977 in Buenos Aires, Argentina.

Childhood Heroes: "Yeah, I have two. I think the first one was [Guillermo] Vilas. Because for my country he was very important and for all tennis players in my country. And the second one was Ivan Lendl."

Hobbies/Interests: "I like to watch sports on the TV. I think that's my hobby. I like to play golf. Meet with my friends I think is my other hobby, when I have the time."

Favorite Movies: "Yeah, I have one: Gladiator."

Favorite TV Show: "Simpsons."

Musical Tastes: "All kinds. Argentina music I love. Spanish music too. But I have one group U2 I think is a nice music group."

Favorite Meal: "I like everything, sweets, everything. But if I can have just one it's dolce de leche in Argentina. They make that, I think it's my favorite."

Favorite Ice Cream Flavor: "Lemon."

Early Tennis Memory: "Good early memories, oh, I have many. But I remember one time in the sport when I meet maybe one hero for me too — in my country — Maradona. The soccer player. I remember I meet him (age 8). I meet him at one club. I go there to play tennis. He was practicing there futbol. I meet him. Unbelievable to meet him, to meet unbelievable soccer player, unbelievable famous. I think it's one very nice memory for my younger years."

First Job: "I think tennis player is my only job."

First Car: "It was a green Renault. Many years ago when I was 17. I buy my first car, very old car. And so big, so big. I remember it was unbelievable big one [smiles]."

Pre-match Feeling: "I feel ready. So different with pressure. I try to do my best on the court. Before you get injured, you never know how you feel. But when you're injured, emotionally, you feel outside. You think your shots in the game and you try to do your best."

Greatest Sports Moment: "I think my greatest tennis moment was when I beat Andy Roddick in the final of Toronto. My best moment in my career (2002)."

Most Painful Moment: "After this I get my injury in my wrist. After Toronto I started to feel pain in my wrist. I played first match in Cincinnati against Sampras and feel a very hard pain. And then they finally find a stress fracture in my wrist. I got surgery in the beginning of 2003. I get again surgery after this. I have long time to think about it. But I think there's gonna come better moments."

Funny Tennis Memory: "I have many funny, I have many nice, I have many unbelievable. But really, in the moment, I really don't remember a funny memory. Maybe tomorrow. I'm going to try and remember tonight one [smiles]."

Closest Tennis Friends: "I think my best friend is Martin Garcia the doubles player. Federico Browne is another. I have very good friendship I think with Moya. We have very good relationship. My closest friend is Martin Garcia. Very good friend for me since we were very young."

Funniest Players Encountered: "I think Fernando Vicente. Because he's very funny. Very nice guy. When we are with him you have a very nice time. I think he's one of the favorites for everybody. When you stay with him, when you meet him, you know he's going to be one of the more funny people in the group."

Toughest Competitors: "Roddick. Hewitt. Federer. These are the guys who fight all the matches. You need to be 100 percent to beat these guys, the toughest competitors in the group."

Favorite Vacation Spot: "Buenos Aires, where I live."

People Qualities Most Admired: "I think a gentleman is one of them. Because it's tough to be good with everybody, many people."

http://www.sportsmediainc.net/tennisweek/index.cfm?func=showarticle&newsid=16680&bannerregion=

jayjay
03-27-2007, 03:00 PM
Super Willy interview with ole

http://www.ole.clarin.com/notas/2007/03/27/um/01388618.html

His motivation since returning has been the support of fans, not of a desire to gain revenge for what happened.

He cites Gaudio's depression & Coria's lack of confidence as examples of how hard it can be on tour to keep the same consistent level, and credits the support team around him for helping him stay upbeat during the long term injuries he has had.

On court he's hard and determined, off court he's relaxed and not so organised.

The biggest thing he learnt from the suspension was how important it is to fight hard for the truth.

He enjoys his tennis now more than ever before. He admits sometimes he used to let pressure get to him, but now he is more relaxed.

He's married to his blackberry. :D

He's been single for 6 months, having been in a 6 year relationship.

He says although it must be difficult, that it is possible to be a top player and be married. He says Coria is unique in this respect as he is one of the few top players who was married.

He was asked if Federer is as good as people make out or if it's a myth - he says, "Federer isn't good, he's the best. He beat the best player in the history of tennis" (No es bueno, es buenísimo. Le gané al mejor tenista de la historia.)

When he's 50 he sees himself being fat and eating sweets. Ice cream is his fav.

When he's done with tennis, he's looking forward to football and eating anything he likes.

jayjay
03-30-2007, 06:33 AM
For all the Super Willy doping case ignoramous's out there, here's a little something more you can stick in your pipe and smoke. Further steps being taken by Willy to abolish the injustice.

http://sports.espn.go.com/sports/tennis/columns/story?columnist=desimone_bonnie&id=2815129

However, Canas is not done fighting on the legal front. He and his lawyers appealed the CAS verdict to the Swiss Federal Tribunal, which has jurisdiction because the CAS is located in that country. It's a step few athletes take because of fatigue, expense, and the fact that most of the time, their suspensions have already run their course.

Monday, the Swiss news agency ATS reported that the Federal Tribunal had taken the unheard-of step of voiding the already-served suspension and sending the case back to the CAS for further review. Canas' lawyer didn't want to discuss the details yet, but the player said he was "happy" with that development before English-language questions were cut off as the Spanish-speaking press closed in.

Action Jackson
03-30-2007, 01:17 PM
http://www.theaustralian.news.com.au/story/0,20867,21471499-23216,00.html

Court upholds Canas appeal
From correspondents in Geneva, Switzerland
March 29, 2007

THE Swiss supreme court has overturned an arbitration ruling that confirmed the doping ban of Argentine tennis player Guillermo Canas last year, the Court of Arbitration of Sport said tonight.

The ruling last week, which has not yet been published, followed an appeal by Canas against the CAS decision on his ATP suspension in 2005 on a doping charge.

"The Swiss Federal Tribunal has upheld the appeal and has decided to annul the award by CAS," Matthieu Reeb, secretary general of the Swiss-based sports arbitration court, said.

Reeb said CAS could not decide what steps had to be taken until it received the full judgement.

But the fresh ruling was likely to lead to a re-examination of the Canas case by world sport's top court, even if the final sanction might not necessarily be changed, he said.

A panel of CAS arbitrators cut Canas's ban to 15 months in May 2006, after the Argentine appealed against his two-year ATP suspension on a doping offence.

Canas, now ranked No.55 by the ATP, has made a stunning start to the season after his return to competitive tennis last September.

He beat world No.1 Roger Federer for the second time in three weeks in Miami yesterday.

The ATP banned Canas after he was found to have taken the prohibited diuretic hydrochlorothiazide at Acapulco, Mexico, in February 2005, when he was beaten by Rafael Nadal of Spain in the quarter-finals.

CAS then partly overturned and reduced the sanction imposed by tennis authorities, ruling that Canas was not entirely to blame for a positive dope test because medication had wrongly been given to him.

The Swiss Federal Tribunal, which is legally empowered as the final appeals body for CAS, was likely to have upheld Canas's claim that part of his challenge to the ATP's decision was not fully examined, Reeb said.

"It does not mean that the sanction will be cancelled, but CAS has to review the missing elements," he said.

The Argentinian was ranked No.10 in the world before being banned.

lau
04-16-2007, 09:01 PM
This is only for Latin Americans (or anyone who understands Spanish and gets ESPN+ LA :lol: ).
Tomorrow Tuesday, 10pm Buenos Aires, 9pm Santiago de Chile, Willy will be in Fantino´s interview tv show
on ESPN+ ;)

martine2
04-17-2007, 07:30 AM
This is only for Latin Americans (or anyone who understands Spanish and gets ESPN+ LA :lol: ).
Tomorrow Tuesday, 10pm Buenos Aires, 9pm Santiago de Chile, Willy will be in Fantino´s interview tv show
on ESPN+ ;)

Please tape it. I don't mind listening even if I don't understand a word.....

lau
04-17-2007, 03:21 PM
Please tape it. I don't mind listening even if I don't understand a word.....

I have no idea how to do it (or if I´m able to do it with the equipment I have). But I´ll let know about it to people that usually tape or post vids from the tv to the internet ;)

Denaon
04-17-2007, 05:03 PM
I have no idea how to do it (or if I´m able to do it with the equipment I have). But I´ll let know about it to people that usually tape or post vids from the tv to the internet ;)

alexito maybe?? :D
:p

Action Jackson
06-04-2007, 06:41 AM
Q. How close would you say you are to your very best form on clay at the moment?

GUILLERMO CANAS: I think I am in my best performance on clay. I'm very confident in my game. I don't remember the years before how I am, but I think it's my best performance, or I feeling I'm playing my best tennis in the moment.

Q. And the first set today was almost perfect.

GUILLERMO CANAS: Yeah, I think today I play very good match. I'm very happy the way I play. I think the first set was great. I didn't miss a ball. I think, today all the match, in three sets, I'm very happy the way I play.

Q. The hot weather has hit. It's here.

Q. And the courts are fast and the bounces are high. Tell us what that does for your game?

GUILLERMO CANAS: No, I think it's much better. I prefer this weather. I think for me it's better if the weather continue like this. Yeah, it's very different tournament. Just the ball bounce high. It's faster.

But today I really am feeling much confidence with this weather. I hope this continue like this next week.

Q. You've had so few unforced errors in your first four matches compared to your opponent. That's almost like 3 to 1. Do you get some sort of inner joy at watching yourself breakdown your opponents, forcing them into errors?

GUILLERMO CANAS: No, really, I don't feel different shots. When I get to the court, I try to make not many forced errors. Just I try to -- my game is to play like this. I know if I play like this, I have a chance that the other guy start to miss a lot. And when this happen, I feel more confidence in my game. But it's the way I try to play.

THE MODERATOR: Questions in Spanish.

Q. You've said that after the first match you would talk more between Nadal and Federer. This is the second week.

GUILLERMO CANAS: Yes, this is the second week, and I'm one of the possible who can win the tournament. I'm quite happy because I've reached the quarterfinals. I have moments for the tournament it will be a little bit different. From what we've seen so far, I'm going to play against players who are very good.

But today I'm very happy because I've played against a player who has plenty of confidence. I've played my best tennis, and I'm very happy about it.

Q. About this same topic, we asked Monaco if you could be the third man between Nadal and Federer. Juan Monaco said yes. He said that you are really craving for victory.

GUILLERMO CANAS: That's true. That's true. And I'm very happy if other players make this type of comment. I would say that I have still the same mindset. I want to move forward in the tournament. It is true that I've built up some extra confidence. He's one of the best players on clay, and I've played my best tennis and it means a lot to me.

Q. Forward, imagine Nalbandian wins. If you were to play Nalbandian or Davydenko, which one would you prefer?

GUILLERMO CANAS: If I were to play against Davydenko, it's going to be a very difficult match. There will be plenty of challenges. I will try to face my opponent and I will try to play my best level.

And if I play against David Nalbandian, it will be a totally different match. I mean, I know him very well. And I've been doing for quite a long time. We spent plenty of time on the court together. So it will be a tough match for both players. And I know how he plays. He knows how I play. But I don't think that we're going to change our tactics. It will be an interesting match. And I think that we will play at a high level in order to move to the next stage.

Q. The other day you said that your best weapon in order to move out of difficult situation was your serve. But what about your defensive game? I mean, your defensive game is as important as your serve.

GUILLERMO CANAS: I've served well today. I played very accurately, and I defended myself when need be. But what is important is that I've done my job. And I've played very well and this gives me a lot of confidence in order to move forward in the tournament.

Q. What type of player are you?

GUILLERMO CANAS: The way I define myself? I don't know. It's very difficult to give a self-definition of yourself. It's very difficult. It's very difficult to look at yourself in the mirror. I would say that I'm a seasoned player. I'm an experienced player. I want to play every point as if each point was the last one of the match.

I would say that my game has been improving over the past few years. My serve has improved significantly. And I have plenty of confidence. I've moved forward. I've made some progress. And gradually I would say that I'm a more complete player. But I need to move forward. That's all.

In other words, what is important is the way you play the way I fight for each point, for each ball. And that's what matters.

Q. At this stage of the tournament, we have to recognize and acknowledge that you have done very well. It is true that the media will pay attention to Nadal, Federer, and Moya?

GUILLERMO CANAS: It's quite normal that people focus on Nadal and Federer, because they are head of the pack and they've got the best results over the past few years. It's quite normal that the media talk about them. But we are dealing with a tennis tournament, and everything can happen. There are plenty of players with a very good level. It's very difficult to defeat Federer or Nadal. But, I mean, on the tennis court I would say that I will do my best. I don't know whether it's an advantage or not whether the media talks about me or not.

Q. Any pressure?

GUILLERMO CANAS: No pressure. I don't have any pressure. I'm here to enjoy. I want to play my best level, so I don't have any pressure as far as I'm concerned, I would say. And when I step on the tennis court, I want to enjoy. I want to savour and to take relish in these moments. It goes beyond what people would say about me.

Q. You've played your best level. If you continue the way you play, you don't have a lot of improvements to make.

GUILLERMO CANAS: There is always room for improvement. What I want to tell you is that it was the trickiest player, because he has plenty of confidence and he has got some good results.

But I've played my best, and I have plenty of confidence. But, of course, we need to move forward. And I'm quite happy with the way I played and the way I behaved on the court. And I'm full of confidence.

Q. During this match, you didn't go to the net very often. Do you think that you can reach the final without going to the net?

GUILLERMO CANAS: I think that you can reach the final of Roland Garros, whatever way you play. What is important is to play well. But, in fact, I didn't go to the net because I was playing against Juan and it was very difficult to play differently. So we have to adapt our strategies to the opponent. Of course, we have to be a little bit more aggressive from time to time. But my game hasn't changed. Basically I have a game plan. That's all.

Q. At the end of the match after all these events of your career, what about the standing ovation from the crowd? Did you realize that?

GUILLERMO CANAS: No, I didn't realize that there was a standing ovation. I mean, I didn't enjoy that too much. I was very happy because I've won today. And I enjoyed stepping on the court and I enjoyed playing a tournament on this court. This is my favorite court in this stadium. And I like this court, and I enjoyed it. Of course, I wish I could enjoyed more this event with the public, but I'm very happy with it. Of course, I couldn't feel it at the utmost.

Q. You are in the second week. Your physical fitness is not at the top level?

GUILLERMO CANAS: I mean for a Grand Slam tournament you want to reach the second week. And it is true that we don't want to spend a lot of time on the tennis court. I haven't lost many sets, so I'm very happy with my results. And next Tuesday I will be on court and I will be very fit.

Q. So you played against Moya, you played against Costa. You were about to win a few years ago, but now you are five years older. So what is your assessment? Do you feel better today?

GUILLERMO CANAS: I would say that five years more didn't have a lot of impact, in fact. So I'm an old guy with plenty of experience, in fact. So it is true that as old as I am, I'm doing well. And it is true that I will spend less time on court, and I had spent less time on court. But what is important for me is to feel good without pain. It will be quite positive for me if I reach the quarterfinals.

martine2
06-04-2007, 12:08 PM
Thanks for the article!!

User ID 29337
06-04-2007, 01:07 PM
Thanks for sharing that, another great interview :)

sonatinca
06-04-2007, 02:24 PM
Found in La Nacion very toughing article about Willy's mum and dad cheering for him on RG. His dad Luis said, that it's a great happiness to watch Guillermo at such moment. He and his wife needed some rest after all the bad time they went through and they choose to go to this tournament coz it's sreally special. And with this victories Giullermo brings a lot of joy to his father. And Luis also said, his son deserves it, coz he struggled a lot for being there and playing on that level.

http://www.lanacion.com.ar/914423

Denaon
06-04-2007, 02:39 PM
Thx TennisMama :worship: I think the article's worthwhile to have it posted here too :yeah:

Great article about Guillermo. Great attitude! Vamos Canas!
http://sports.espn.go.com/sports/tennis/french07/columns/story?columnist=desimone_bonnie&id=2891776

Canas will run all day on (and off) the court

PARIS -- Guillermo Canas has built a career, and now a comeback, on tirelessly running down any ball in his zip code. He makes every shot about the journey as well as the destination, routinely letting out a small, gasping groan of effort on his way to the ball and another one when he strikes it.

Yet for all his superb conditioning, Canas is aware there is one thing he'll never completely outrun. Every time he wins -- and he did it again Sunday, dominating fellow Argentine Juan Monaco in straight sets to advance to the French Open quarterfinals -- the subject of his contested doping suspension is churned in with the sweet cream of victory.

All roads lead back to the case: How well Canas has played since he began competing again last fall after 15 months away; how much he appreciates where he is; how determined he is to clear, or as he says, "clean" his name.

Guillermo Canas is one win from his first Grand Slam semifinal, and a possible third meeting with Roger Federer.
Sunday, the 29-year-old Canas spent at least an hour answering questions in a mild voice, regarding each person in turn with his level brown-eyed gaze. Print media in English. Print media in Spanish. A swarm of radio reporters. A one-on-one television interview. And finally, one more sit-down.

"Sometimes it's hard to every day talk about the same thing," Canas, the 19th seed at his first Grand Slam event in two years, told ESPN.com. "But I knew before I started that this was going to happen. I say the truth, always. For me it's the normal thing. I don't have anything to cover up.

"The way you see me is the way I am now. Before, I was sometimes very nervous or I had a lot of thinking in my head. Now I just try to be simple. I go there and enjoy the moment and try to do my best and try to win. But if it doesn't happen, next week there's gonna be another tournament. There's other things in my life and they're not gonna change for one score."

Even the crisp effort against Monaco wasn't without its reminders of Canas' recent past. When Canas appealed his two-year ATP suspension after testing positive for a diuretic considered a masking agent, Monaco provided written testimony that supported Canas' contention that he was the victim of a prescription mix-up. The two embraced warmly at the net after Sunday's match.

"I didn't tell anybody to lie," Canas said. "I told the guys to tell what happened that day. It was hard to collect the information six months after it happened. Sometimes it's hard to remember the normal day like that."

Monaco, who like Canas was treated for cold symptoms at the early 2005 tournament in Acapulco, Mexico, where Canas tested positive, offered proof that tournament doctors had not kept accurate records of treatment and prescription orders at the event.

That and other new evidence led the Lausanne, Switzerland-based Court of Arbitration for Sport to reduce Canas' suspension to 15 months and order the return of some of his forfeited prize money. Arbitrators deemed that Canas had "no significant fault or negligence" but said they could not absolve him completely.

That is where the matter has stalled for the moment. Canas won an interim and interesting break point in March when the Swiss Federal Tribunal took the unprecedented step of sending the CAS ruling back to the panel. Canas' lawyer Cedric Aguet argued that the suspension violated Swiss law.

"It's simply not acceptable to suspend someone who was the victim of an accidental positive control for a detrimental substance," said Aguet, who has emphasized that a diuretic would have been performance-detracting, not enhancing, in the heat in Mexico.

The CAS panel upheld its own ruling last month in a decision Aguet said was unresponsive to his arguments. Aguet said he has Canas' blessing to press on with an anti-trust complaint before the European Commission citing wrongdoing by the ATP, the World Anti-Doping Agency and CAS.

"Sanctions in doping have to be proportionate to offenses, or it distorts competition," said Aguet, who added that he will not ask for monetary damages in the complaint. "That is for another lawyer. I will not be the one to litigate that. My purpose and Willy's purpose is to bring justice to this process."

So Canas' procedural marathon will continue. It seems at least as fatiguing as the one he logs on the baseline in every match. "You've seen him on the court," Aguet said with admiration. "You have to shoot him to stop him."

Canas will meet No. 4 seed Nikolay Davydenko of Russia in the quarterfinals, but the drumroll has already begun in advance of his potential opponent in the following round: the top-seeded Roger Federer, beaten by Canas twice this year on hard courts.

Some would give Canas a slight edge, both on the surface and under Federer's skin. He was having none of that Sunday and said he would regard the match foremost as a milestone first Slam semifinal.

"If I have a chance to play against Roger in semis, really it's going to be a pleasure to be on the court again with the number one in the world, one of the greatest players in history, and I try to enjoy that," Canas said. "I know I have a chance to win. I know I have more chances to lose.

"But for me, it's one more match in a big stadium full of people, and this one is gonna be great for my career, for my life. I'm gonna try to enjoy every point. The last two were incredible victories and gave me a lot of confidence."

The 35th-ranked Monaco smiled when he was asked to assess the prospective matchup. "Roger has better shots than me, so I think it's going to be easier for Roger," he said. But, Monaco added later in Spanish, "Willy is very hungry and motivated."

Canas can obviously run, and he's not trying to hide. He also seems to have an excellent sense of what he can and can't control. Public opinion -- or locker room opinion, for that matter -- is beyond his considerable range on the court.

"It's an office where we do our job," he said quietly. "Some people you have a good relation with, and some you don't. I don't lose a minute with these people. It's a waste for me."

Hard as he digs for balls in the corners, Canas seems restrained in his reactions these days to good or bad shots, along with his comments.

"I don't know if it gave me more focus in the way I play," he said of his legal travails. "I think the big change I made is that I enjoy a lot to go to the court.

"A lot of people supported me in the bad moment, a lot of people in my country supported me in the bad moment. The only way to say thanks to those people is to go on the court and give my 100 percent. So this, yes, I am focused to do that. It's the only thing I can be sure I'm gonna do."

Bonnie DeSimone is a freelancer who is covering the French Open for ESPN.com.

Denaon
06-04-2007, 02:40 PM
GWH and sonatinca :worship: thx for those too :D

martine2
06-04-2007, 06:27 PM
Thanks for the articles!!!

They prove once again what a great personality and dignity Willy has :yeah:

And good to know his parents are there with him to support him!!!!

MaryWalsh
06-05-2007, 01:34 PM
Canas' comeback one for the ages

By Gustavo Goitia
ESPNdeportes.com
(Archive)

Updated: June 4, 2007, 4:51 PM ET

BUENOS AIRES -- Paris still dances to the rhythm of tango. It's a one-man show now, but the performer wants to dance on and on. His name is Guillermo Canas, the man who performed the most incredible tennis comeback of recent years.

If Canas moves on, that could make up for a more-than-forgettable Roland Garros for Latin Americans, with 23 out of 27 of them eliminated in the first two rounds. The disappointment is made worse by the fact that hopes and expectations were higher on the clay slow courts that usually favor the kind of game players of the region most like.

It would have been even better had David Nalbandian won his match against Russian Nikolay Davydenko, Canas' next rival, because that would have meant there would be an Argentine player in semifinals. But still, Canas' triumph against another compatriot, Juan Monaco, was so clear that Latin America and Argentina can still dream.

Guillermo Canas is one win from his first Grand Slam semifinal, and a possible third meeting with Roger Federer.
Without a doubt, Roland Garros is THE Major for Hispanic players, and by far, the three Argentine players were the most successful performers this year -- a trend recent history confirms. Canas is just one win away from extending a positive streak for his country: If he were to beat Davydenko, Argentina would secure a semifinalist for the fifth year running.

Guillermo Coria got to that round in 2003, Gaston Gaudio was champion in 2004 against Coria while Nalbandian also reached the semifinals, Mariano Puerta was a finalist in 2005 and Nalbandian was once again semifinalist in 2006.

Canas has the experience, the quality, the determination and the thirst for glory to get there. In only nine months, he rebounded from 15 month of inactivity after being sanctioned for taking performance-enhancing drugs. He will come out of Roland Garros in the Top 20 of the ATP world rankings and will also become the best player in his country.

After more than a decade in the professional circuit, with seven titles and more than 350 singles matches, Canas is no newcomer. This season he was able to challenge the best players after one-and-a-half years of inactivity and it looks like he was never out of action. His comeback started late in 2006, in September, ranked 514th, and by playing challengers he was able to start 2007 ranked … 142nd.

After five months, before Roland Garros started, he had already won the Costa do Sauipe tournament, scored two upset victories against Roger Federer and reached the Miami and Barcelona finals. It's been five years since he won the only Masters Series in his career (Toronto), but he looks a better player in every aspect, as if adversity had only made him stronger.

That Canas is on the same side of the draw as Federer is a detail not to be overlooked. With the world's No. 1 looking for the only Grand Slam trophy missing from his collection, he certainly won't be happy if in the semifinals he were to meet Canas, who beat him twice this year, including the victory that ended Federer's 41-match winning streak.

Apart from Rafael Nadal, Canas seems to be the only player in the circuit right now able to beat Federer -- and just like Nadal, he has a positive record against the Swiss (3-1) and certainly does not fear him, which is the case of many top players, who seem to paralyze when it comes to facing Federer.

In his four victories in the French Open this year, Canas, seeded 19th, yielded only set. His last triumph looked pretty simple against a rising Monaco, the same Monaco who last month almost ousted Federer in Hamburg.

Canas' defense is second to no one, except Nadal, of course; just like the Spaniard, it seems that no ball is out of reach for him. That forces his rivals to play some extra shots to beat him, and that is a lot of pressure for everyone -- Federer included.

Canas' game may not be pretty, but he can wear down anyone. If the attack launched against him is not perfect, his answer is usually lethal. Particularly, when he is able to play his forehand, his best shot from the baseline and with which he hits most of his winners. Monaco experienced that in first person: Whenever he tried to attack, if his shots were not accurate enough, he would see Canas bounce back to dictate play. Such a simple recipe and an unlimited trust in his tennis have taken Canas really far.

Canas has already equaled his best performances in Roland Garros, where he reached the quarterfinals in 2002 and 2005. The first time he lost against Spaniard Albert Costa, who would then capture the title; the second, he was beaten by fellow countryman Mariano Puerta, who would lose the final against Nadal. In both cases, "Willy" was up two sets to one, but couldn't close it down.

Now, in his best physical shape ever, Canas pretends to write a different story and get to his first Grand Slam semifinal. Against Davydenko, he has the same record as against Federer: 3-1. They only faced each other once in clay, three years ago in Stuttgart, and the Argentine won.

Davydenko took their last encounter, at the 2005 Australian Open, in straight sets, the only match between them in a Grand Slam. They could have faced each other again a month ago in Barcelona, but Canas won due to the withdrawal by Davydenko.

If Canas beats Davydenko, then he could play Federer, who has to face No. 9 Tommy Robredo. But whatever happens, Canas will be a Top 20 player and he will overtake Nalbandian as the No. 1 ranked player in his country.

If these are feats he had in mind when he returned to the ATP Tour last year, only Canas can tell. But there's one thing for sure: He is the kind of man that could dance until the very end of the show.

Gustavo Goitia is the tennis writer for ESPNdeportes.com.
from the ESPN website French Open section

Action Jackson
06-06-2007, 10:02 AM
There is a great audio interview on the RG site with Willy and Di Pasquale.

http://www.rolandgarros.com/en_FR/multimedia/index.html

Go to Dip and Co and check out Day 10.

User ID 29337
06-13-2007, 06:12 PM
Found a great story about Nadal in which he comments on Canas at the very bottom. Very respectful and cool, check out the link:
http://www.news24.com/News24/Sport/More_Sport/0,,2-9-32_2129463,00.html

martine2
06-13-2007, 06:22 PM
Found a great story about Nadal in which he comments on Canas at the very bottom. Very respectful and cool, check out the link:
http://www.news24.com/News24/Sport/More_Sport/0,,2-9-32_2129463,00.html

At least Nadal shows he's more mature then Vliegen for instance :yeah:.
Hope time will come soon when people will at last stop to keep referring to it....

User ID 29337
06-19-2007, 05:53 PM
Found this article on the atp website and thought I'd share it if anyones interested:
http://www.atptennis.com/1/en/news/news1.asp
Finally, at long last they're paying him the attention and respect thats been long overdue.

martine2
06-21-2007, 04:34 AM
http://www.sportweek.nl/detail.asp?groupid=3&newsid=32441

Link to a Dutch article about Willy.

He says he hasn't played on grass since 2 years and the target of the Ordina Open is to get as much match practice as possible.
He has confidence in his game and hopes to do well in Wimbledon.

In the end the interviewer refers to the fact he beat Federer twice and asks if he's planning to do that again in Wimbledon.
Willy starts laughing then and says Roger is the best player on grass so his chances would be very little but that "if Roger would be a little afraid of him on grass that would be fun :) "

Too bad the Ordina Open is over for him now, so he doesn't have the match practice :(

User ID 29337
06-21-2007, 02:14 PM
Thanks for sharing it :) I like how he takes everything in his stride and with an ounce of humor as well. Grass season is so short and right on the heals of clay that it never really gives a lot of guys who might ordinarily do well a chance to get their game right a chance. I am definately a hardcourt/clay surface fan.

martine2
06-30-2007, 12:29 PM
http://buscador.lanacion.com.ar/Nota.asp?nota_id=921459&high=calleri

Nice article! (Spanish)

User ID 29337
06-30-2007, 02:10 PM
Thanks for sharing the article :)

User ID 29337
06-30-2007, 02:38 PM
siggy check, if anyone can not see the stunning sig photos please pm me later :)

jayjay
07-06-2007, 06:09 PM
Batter them, Willy!

http://espndeportes.espn.go.com/news/story?id=575257&s=ten&type=story

Kalliopeia
07-07-2007, 05:19 AM
Batter them, Willy!

http://espndeportes.espn.go.com/news/story?id=575257&s=ten&type=story

That's awesome. Go get 'em, Willy!

martine2
07-07-2007, 12:45 PM
I admire the way he keeps trying to get his name cleared and he deserves it!
Unfortunately, even if he succeeds, there will always be the bashers who keep following him in this one :sad:

lusa14
09-10-2007, 04:04 AM
a short video of willy talking
http://www.26noticias.com.ar/canas-corrio-la-maraton-y-se-acordo-de-los-pumas-48905.html

ReturnWinner
12-05-2007, 05:33 PM
Cañas has a very serious injury according to La Nacion a very prestigious argentine newspaper http://www.lanacion.com.ar/deportiva/nota.asp?nota_id=968236&origen=rankingLeidas

he has tendonitis in his left wrist, he will be out of the tour for many weeks and could have surgery.

martine2
12-06-2007, 11:08 AM
This is so terrible :sad:
A serious injury at his age could mean the end of his career, moreover since he had problems with both wrists already.
Let's hope for the best.

Please keep us posted if there is more news

VolandriFan
12-08-2007, 05:07 AM
Exactly what I said a few weeks ago. Stop playing and rest up. Now see what's happened? I can't help but be devastated, but Willy should've used common sense and taken some time off.

martine2
12-17-2007, 09:49 AM
To the Argies among Willy's fans: Does anyone of you have news?

VolandriFan
01-18-2008, 05:06 AM
It's sad not having him on tour these past few weeks.

martine2
01-18-2008, 05:27 AM
Yes, and it's a pity there is nothing to be found on the internet about how he is doing :sad:

VolandriFan
01-18-2008, 05:50 AM
Yes, and it's a pity there is nothing to be found on the internet about how he is doing :sad:

Yes, even in spanish there is next to nothing about his injury. The latest articles are all from the 10th of January, announcing his withdrawal. But they don't go into much detail.

16681
01-23-2008, 05:32 AM
Yes, even in spanish there is next to nothing about his injury. The latest articles are all from the 10th of January, announcing his withdrawal. But they don't go into much detail.
I had wondered what was going on, but I didn't even find out as much as the rest of you had :sad: But I have never heard of needing surgery due to tendonitis. I think there must be something more :unsure: Usually with tendonitis you just rest and it gets better. The bad thing about tendonitis is it can come back at any time :sad: VF I'm really not following you around it just seems that way :lol: I think we need a contest on which one of us follows the most tennis players :haha:

VolandriFan
01-23-2008, 06:44 AM
I had wondered what was going on, but I didn't even find out as much as the rest of you had :sad: But I have never heard of needing surgery due to tendonitis. I think there must be something more :unsure: Usually with tendonitis you just rest and it gets better. The bad thing about tendonitis is it can come back at any time :sad: VF I'm really not following you around it just seems that way :lol: I think we need a contest on which one of us follows the most tennis players :haha:

:lol: That's ok, you can follow me around here as much as you like. It's only because you have fantastic taste in players! :yeah: And I don't know who likes more players, but it's probably me :lol:

Snoo Foo
02-01-2008, 04:50 AM
Not really much news but he is apparently training with Nalby & Mancini for Davis Cup.

http://tinyurl.com/yqpcfs

martine2
02-01-2008, 07:52 AM
Not really much news but he is apparently training with Nalby & Mancini for Davis Cup.

http://tinyurl.com/yqpcfs

Thanks for the picture Snoo Foo :)

I'm glad to see him with a racket in his hand and no wrist bandage
Let's hope this means good news:D

Willy had some very serious wrist problems with long recovery periods several times already.
They healed but the intensive tennis training is hard on them.

wes
02-01-2008, 04:05 PM
My ATP Tenis site with Willy & David:
http://www.gportal.hu/portal/nalbi/

martine2
02-02-2008, 11:50 AM
Nice site Wes! Only problem is I don't understand a word of Hungarian :scared:

Aquarianbabe
02-05-2008, 04:56 AM
Hi Snoo Foo

I didn't realise you were into Canas. As I have mentioned on another thread I'm a bit obsessed at the moment. I'll take him over Hott Sauce. Yes it is nice to see him with a racket in his hand. I hope he can play IW and Miami. To all his argies fans I hope he can play some DC and olympics this year. And sorry for Pico's ankle injury.

Snoo Foo
02-05-2008, 05:22 AM
I'll take him over Hott Sauce.

A-men! jejejeje

:p

Aquarianbabe
02-05-2008, 05:38 AM
Hey SnooFoo

I have used another nickname on this thread don't ask me why?

martine2
02-16-2008, 06:43 PM
Still no news to be found :sad: but he's not playing Copa Telmex so he's still not ok
Well, better wait long enough before starting to play again.

Aquarianbabe
02-20-2008, 12:28 AM
Found out that Willy's first tournie will be Las Vegas. That will be a fun tournament for him. Hope he finds his touch and wins the tournament.

Aquarianbabe
02-20-2008, 04:24 AM
Well so much for my first hand information it now seems that Willy will be playing next week in Mexico. Roll on next week hope he wins the tournament.

Dimonator133
02-23-2008, 03:18 PM
Found out that Willy's first tournie will be Las Vegas. That will be a fun tournament for him. Hope he finds his touch and wins the tournament.

Not bad. He just needs to be in good form by Miami.

martine2
02-24-2008, 10:08 AM
He still is on the main draw for Acapulco so I'm hoping in silence...
Not expecting too much however since it will be the first tournament after the long injury break.
Main goal is to get match practice and stay injury free :)

VolandriFan
02-24-2008, 01:00 PM
If he's recovered now, the injury could be seen as a blessing. It forced him to recuperate after he was clearly overworked. Willy will be back stronger than ever, ready to break into the top 10 again.

Denaon
09-23-2008, 04:06 PM
http://www.clarin.com/diario/2008/09/23/um/m-01766175.htm

Not good news...Willy was robbed while getting home, his money, papers and his Mercedes Benz :eek: were taken by two people...:sad:
It says nothing about it but I assume he's perfectly fine.

Willy :smooch:

I hope you're ok :hug:

Edit:

http://www.infobae.com/contenidos/405099-100884-0-Asaltaron-Willy-Ca%C3%B1as

According to Willy's father he's fine :yeah:

Hendu
09-23-2008, 04:20 PM
Yes, he is fine.

It was in his home town, Tapiales. Which I think is (or used to be) a quiet place.

Glad he is ok.

Denaon
09-23-2008, 04:23 PM
Yes, he is fine.

It was in his home town, Tapiales. Which I think is (or used to be) a quiet place.

Glad he is ok.

Even though the place could be a quiet town...it's quite naive from Willy to drive his Mercedes in La Matanza (one of the poorest districts in greater Buenos Aires)...thankfully nothing happened to him

martine2
09-23-2008, 07:25 PM
:eek: Thank God he's ok...

Aquarianbabe
09-24-2008, 01:35 AM
Thanks for the info guys. Glad he is ok and not hurt. Too bad about his papers getting stolen though.

Snoo Foo
09-24-2008, 02:21 AM
...lo despojaron del auto y de una raqueta que llevaba a bordo.

:scratch: maybe they were tennis players...

That really sucks, even if he didn't get hurt that is super traumatic (poor chakvetadze - being tied up in your house is a lot worse but still). I hope he's OK. :sad:

Aquarianbabe
09-24-2008, 06:57 AM
I'm sure he will be ok as I gather his family is still living in the area.

Man to still live in the same area you grew up in and not want to move to a safer place makes me like him even more.

Sending him lots of :hug:

Hendu
09-24-2008, 04:29 PM
Good news: Cañas' car was found.

Bad news: It was burnt out.

Denaon
09-24-2008, 04:38 PM
Good news: Cañas' car was found.

Bad news: It was burnt out.

http://www.maxbashing.com/forum/images/smilies/wtf.gif

Denaon
09-24-2008, 09:04 PM
http://www.lanacion.com.ar/ANEXOS/imagenVistaPreliminar/896065_254.JPG

:tape:

Snoo Foo
09-24-2008, 09:08 PM
:eek: DUDE. I hope he had major insurance...

Hendu
09-24-2008, 09:29 PM
It melted down a bit. They had to check the engine number to recognize it.

This is how the car looked until yesterday...

http://www.autosalon-singen.de/mercedes/mercedes-benz_sl500_r230_03327_0261_03_10_01.jpg

Hendu
09-25-2008, 12:18 AM
http://www.perfil.com/export/sites/diarioperfil/img/2008/sociedad/0924_caxas_auto_quemado_g_tel.jpg_1121220956.jpg

The :drive: was worth US$ 200000

But as long as he is ok...

Snoo Foo
09-25-2008, 01:25 AM
Oyyyyyy why did they have to set it on fiiiiiiire... I guess that's what you get when you steal a car from a celebrity and there are only 3 of those cars in the entire country. Not much aftermarket. dummies. :rolleyes: But why couldn't they just leave it somewhere... ah well... Such a freaking waste.

Aquarianbabe
09-25-2008, 01:45 AM
I agree hope he had good insurance, but maybe someone will be nice to him a give him a free car as long as he wasn't hurt. Man he is not having a good year.

Maybe he should look at moving to a safer area.

Snoo Foo
09-25-2008, 01:52 AM
I don't think he lives there, his parents live there. :scratch:

wedda
09-25-2008, 11:53 AM
ouch, the car looks awful. but THANK GOD he's fine.

Aquarianbabe
10-05-2008, 12:16 PM
I have put up a new video of Willy in the video thread he is signing autographs. There is also a video of his burnt out car.

Snoo Foo
12-14-2008, 01:21 AM
(translated from original at ESPNdeportes.com (http://espndeportes.espn.go.com/news/story?id=756169&s=ten&type=story))

The waters are not calm
Three weeks after the Davis Cup upset loss to Spain, the questions keep coming to the Argentina Association of Tenis. This time it was Mónaco and Cañas' turn.

Cañas and Mónaco, hurt by their treatment in Davis Cup

BUENOS AIRES -- Tennis players Juan Mónaco and Guillermo Cañas, participants in the first match of the Copa Peugeot Argentina, which started Thursday at the Buenos Aires Lawn Tennis, sternly questioned the directors of the Argentina Association of Tennis.

"In Mar del Plata I got two tickets as an ex Davis Cup player, our seats were shitty. We had to sit on the stairs because we couldn't see anything from where we were", fired Cañas regarding the seats designated by the AAT to watch the Davis Cup final in the Polideportivo Islas Malvinas.

Three weeks after the fall of the Argentine Davis Cup team in the final of the traditional international competition against Spain, in Mar del Plata, Mónaco also voiced his complaints.

"I got to the stadium and security wouldn't let me in because I didn't have a credential. This hurt me because they wouldn't let me in, even after I had the tickets", he started.

And added: "With 'Willy' Cañas we saw the matches up above everyone, it looked like we were fixing the air conditioning. It hurt me and a lot of what happened, because I felt like part of the team. A friend and I came in, I couldn't get in, neither could my parents, it was bad from the start".

On his part, Cañas anticipates that next year he won't be part of the Davis Cup that will play its first round in March, against Holland, at home.

Willy Cañas doesn't see himself on the Davis Cup team
"Today I don't see myself as a Davis Cup team member for next year. I think a lot of things need to be changed and in order to play you have to like the way things are", said the tennis player from Tapiales.

On the other hand, Cañas considers it prudent to consult the players about the choice of the next team captain, who will replace the departing Alberto Mancini.

"The selection of a captain should be a well thought out decision, the players spend the most time with him, so I believe we should be consulted", indicated the former top-10 player, age 31.

"I'm not familiar with all the names they were throwing out", he continued. "I think (Hernán) Gumy, (Javier) Frana or (Martín) Jaite, of the names mentioned before I went on vacation, are the most capable. All the same, nobody from the AAT has asked me anything yet".

Along the same lines, the Tandil native Mónaco expressed his desire that the AAT directors consult the players about the designation of the new head of the national team.

"I think it's important for them to consult the players. The last time it worked out well and a consensus was reached. Now it seems as though they want to choose, and that's fine. It's good if they ask our opinion, at least", he stressed.

Aquarianbabe
12-14-2008, 02:12 AM
Thanks for the report Snoo, I went onto Willy's unofficial site and I found a similar article. He is not a happy camper at the moment. I think he needs to find a doubles partner and stick with him. I wonder if him and Nalbandian had a fallout at the Olympics where they lost their first rd doubles match. I have such a soft spot for him and really want things to go well for him.

*snowflake*
12-14-2008, 01:13 PM
Wow...i guess that answers the question why i didn't see neither of them during the final. The AAT obviously has some serious problems to resolve.

Aquarianbabe
12-15-2008, 12:34 AM
I can't believe how players can be treated that well, especially as they are both ex DC players. I hope the issue gets sorted out as quickly as possible and all the players and team can unite like the Spainish team.

BTW congrats Pico on winning the Puegot Cup.

Aquarianbabe
12-15-2008, 01:06 AM
I think I was meant to type I can't beleive how players can be treated like that. I have a very mush brain at the moment.

Aquarianbabe
12-24-2008, 11:14 PM
I would just like to wish all of you a very MERRY CHRISTMAS and look forward to all the fun and frivolity that this thread will provide me throughout 2009.

May it be a very Canas christmas and New Year which means lots of drinking and fun, fun and more fun.

Take care one and all

Snoo Foo
12-24-2008, 11:26 PM
:p :yeah: :hug: Merry Cañas to you Ange! :hug: :yeah: :p

*snowflake*
12-25-2008, 11:17 AM
Merry Christmas!!! :hug:

martine2
12-25-2008, 11:32 AM
I would just like to wish all of you a very MERRY CHRISTMAS and look forward to all the fun and frivolity that this thread will provide me throughout 2009.

May it be a very Canas christmas and New Year which means lots of drinking and fun, fun and more fun.

Take care one and all

:p :yeah: :hug: Merry Cañas to you Ange! :hug: :yeah: :p

Merry Christmas!!! :hug:

Merry Christmas to you all too!! I bet you wish he was under yr tree :p

*snowflake*
12-27-2008, 11:41 PM
http://www.marca.com/edicion/marca/tenis/es/desarrollo/1194978.html

Cañas: "Mi final puede ser en tres meses o en tres años"

Guillermo Cañas terminó el año 2008 en el puesto 79 del ranking ATP después de comenzarlo en el puesto 17. No ha sido una buena temporada para el tenista bonaerense, que sólo se plantea ir paso a paso de cara al próximo año. De momento, su calendario señala el Open de Australia y los torneos de San José, Memphis y Delray Beach como punto de partida.

'Willy' Cañas señaló, en declaraciones al diario 'La Nación', que la temporada ha sido dura, sobre todo debido a los problemas físicos que le pasaron demasiada factura. "Fue un año raro. Los resultados no fueron los que esperaba, hubo muchas cosas que fueron cambiando y todo se complicó. Tengo el problema de la muñeca izquierda, y había semanas que estaba bien y otras no, pero no es excusa, porque decidí que no quería volver a un quirófano. No quise operarme porque no quería estar parado; si tengo que recuperarme, no creo que tenga las fuerzas para intentar volver a jugar al tenis", indicó Cañas, que recientemente cumplió los 31 años.

De cara al 2009, el argentino quiere ir paso a paso y prepara en las pistas de cemento del Vilas Club el próximo Open de Australia, que presumiblemente dará el pistoletazo de salida a su nuevo año. "Pienso en el corto plazo y veré qué sensaciones pasan. Por ahora no tengo objetivos, aunque estoy tomando decisiones. Lo de volver a jugar me lo tomo con más tranquilidad. Todavía no tengo todo decidido cómo voy a plantear este 2009. La idea es empezar cuando me sienta con ganas", señaló.

Cañas no quiere hablar todavía del final de su carrera, si bien confiesa que éste está más cerca. "Estoy en el último tramo de mi carrera, aunque eso no quiere decir que sea el final, que puede ser en tres meses o en tres años. Toda carrera tiene su final, y ya tengo 31 años, pero todavía me veo en el circuito", sentenció.

Translation of the quotes:

"It was a weird year. The results were not what i've expected, there were a lot of things that i was changing and everything got complicated. I have a problem with my left wrist, and there were weeks that were okay and other's not, but it's not an excuse, because i decided not to return to the operating room. I didn't want to have the surgery because i didn't want to be held back, if i need to recover, i don't think i'd have the strength to try to get back to play tennis."

"I think in the short term and will see what feelings happen. I don't have goals for now, although i'm taking decisions. The one to return to play i took with more tranquility. I still don't have everything decided how i'll set up this 2009. The idea is to begin when i'm in the mood."

"I'm in the last section of my career, eventhough it doesn't mean that it's the end, which can be in 3 months or 3 years. Every career has it's end, and i already have 31 years, but i still see myself in the circut."

It also says that he's preparing for the season at Vilas' club and that he'll play AO, San Jose, Memphis and Delray Beach.

martine2
12-28-2008, 10:18 AM
Thanks for the article Snowflake :yeah:

Yeah, I think it won't be easy for him and the best attitude is not to worry too much and take things as they come.
I hope the wrist holds and he still can have a good season.

kai.
12-29-2008, 10:05 PM
Here is the interwiev than was in "la nacion" (http://www.lanacion.com.ar/nota.asp?nota_id=1084619)
with a pic..

Von-GC
01-02-2009, 12:01 AM
KAI!!!!!!!! O.O
lol nice pic :)

Aquarianbabe
01-06-2009, 07:19 AM
Hiya all - I am back from holidays and couldn't post.

Thanks for the article and translation. As long as Willy is happy with the decisions he is making then that is the main thing. I hope he keeps going for another couple of seasons but not at the risk of hurting his wrist further.

All the best for 2009 Willy.

and yes I did wish Santa would of brought me Mr Canas under my tree.

Naina
01-10-2009, 03:14 PM
I was watching Juan Chela's No strings video and Willy was in it. He looked Gorgeous. I miss his short hair and clean shaven look.:(

Aquarianbabe
01-11-2009, 01:54 AM
Naina I watched the same No Strings as well but I must of missed Willy or I didn't recognise him, I wished he kept his diamond earring. I don't think Willy will be getting his hair cut anytime soon. I wonder when he is going to marry Fabiana?

Von-GC
01-13-2009, 08:00 PM
Can you tell me where i can find that no strings vid?
Nah, i agree aquarianbabe, i don't think he's gonna cut it soon and i must agree with naina, i can appreciate a shave, but i don't mind his long hair.
He looks great no matter how long his hair is, but you can argue the use of having long hair when it's tied up all the time. But whatever rocks his boat...right? :P
Dunno about the marriage thing, she's still very young. time enough for that eh, so far they look solid and super happy and that's what counts :D

Aquarianbabe
01-14-2009, 12:51 AM
Von GC the No Strings show was on a livestream last week when there were tournaments on.

Agree about having long hair if it is tied up all the time, I kind of like his facial hair but I have seen a couple of pics where it has gone into his nose. Eek, don't like that look at all.

Good to hear that him and Fabiana are super happy, they are my fav tennis or sports couple.

Von-GC
01-15-2009, 10:21 PM
In general i prefer all men shaven ;)
Fabiana and Willy looked that way at least in all the pics i've seen of them (which aren't that many) and i assume they still are......no news is good news, right? haha

Well maybe that livestream will turn up on youtube soon, thanks for the info :D
anyway, I'm crossing fingers he'll do well in the Australian Open starting next week. I hope they show his matches :S

Aquarianbabe
06-25-2009, 01:27 PM
I post on another forum and a poster from Argentina posted this for me.

You may be interested in knowing about Cañas statements to the press after yesterday´s defeat. He said that he does not plan to retire now. That he is disappointed that he cannot bring the game he plays in practice to matches but that he will still try to continue playing. He said that he plans to play a challenger tournament next week and the qualies in Bastad, Umag and Hamburg.

This is good news and I think it is great that he still has the desire to want to play good tennis and we all know that he is not a slack trainer. Wow he must be preparing to stay in Europe for another few weeks. With Hamburg he is on the alternative list but way down.

Aquarianbabe
07-01-2009, 01:54 PM
Well not good news, Willy lost his first round match in the Challenger event in Germany against Pablo Curvas. It went to 3 sets but unfortunately he lost it in a tb :smash:. He is however playing doubles with Prieto.

Von-GC
07-01-2009, 10:28 PM
Yea, a total bummer he lost. He deserves a good run for a chance eh!
Too bad he ain't be coming to the Challenger in Scheveningen next week, at least i could have cheered for him :P
BTW i totally missed his doubles entry with Prieto, thanks for that Aquarian!

Aquarianbabe
07-20-2009, 03:16 PM
I found this on Fabiana's fotolog and it looks like they are getting married in November. I am so happy for both of them.

:: THE BRAZILIAN MODEL AND THE ARGENTINE TENISTA:: :: It is superpretty, it he is talentoso - and lindinho:: :: Of who I am speaking:: :: Of the Brazilian model Fabiana Semprebom and the Argentine tenista Guillermo Cañas:: :: The two had commemorated 2 years and way of namoro and the plans could not be better: siiim, comes marriage for there:: :: It repaired in rings of the LOVED one? One Is of the Tiffany's, and another Bvlgari was present of the tenista, clearly. The casório must happen in November.:: :: Meanwhile, top this in San Francisco photographs for the Republic Banana and the Sephora.::

I will post the Spainish version as well. If anyone else can give a better translation go for it.

:: UN MODELO BRASILEIRA E O TENISTA ARGENTINO:: :: Superlinda del é de Ela, talentoso del é del ele - lindinho de e!!!:: :: Falando del estou de De quem???:: :: El Fabiana Semprebom e del brasileira del modelo de DA hace el argentino Guillermo Cañas del tenista!!!:: :: Melhores del ser del poderiam del não de los planos del OS de e meio de namoro e de los anos del comemoraram 2 de los dois del OS: siiim, aí del por del casamento del vem!!!:: :: ¿Aneis DA AMADA de Reparou No.??? El Um É DA Tiffany, presente del foi de Bvlgari del outro de e hace el tenista, claro. Novembro del em del acontecer del revelador del casório de O.:: :: Isso de Enquanto, un fotografa superior para del em San Francisco del esta una república e para del plátano un Sephora.::

Von-GC
07-20-2009, 11:02 PM
Yea, Aquarianbabe, i read it a while back in an interview with Fabi in online Brazilian Magazine.
They are such a cute couple, in the pics i've seen they look very attached to eachother.
It's great they found eachother and hopefully they will have a longlasting happy marriage.
Imagine how adorable their kids will be eh? :)

Aquarianbabe
07-21-2009, 01:05 AM
Von-GC their kids are going to be gorgeous looking when they get older and have lots of hair and be quite tall. I can't wait to see the wedding photos.

Aquarianbabe
07-25-2009, 10:15 AM
It looks like Willy has pulled out of Umag, he is not listed in MD or quallies and on the entry list his name has out next to it. Hope he is ok and has just decided to take a couple of weeks off before getting ready for the hc season.

Sommarsverige
07-25-2009, 11:14 AM
Willy will play an exhibition in Burgos (northern Spain) next monday and tuesday along with Tommy Robredo, Fernando Verdasco and Mariano Zabaleta!

Here is what sweeticecream posted in Tommys forum:

That exhibition in Burgos seems to be broadcasted by Castilla y León Televisión:

http://www.icalnews.com/FichaNoticia.cfm?id=176378

Now Tommy and Verdasco (Spain) vs Cañas and Zabaleta (Argentina).

I so wish I could be there :angel:

Aquarianbabe
07-25-2009, 03:32 PM
Thanks for the update. Gee he has been in Europe for months.

Von-GC
07-27-2009, 01:01 AM
Yea i wish i could be in Burgos too. :) and yea he's been here a while, in Europe
Anyway, it was great having him in the Netherlands a few weeks ago, i felt lucky he was there ;)
http://www.flickr.com/photos/vons-fotos/sets/72157603786110171/
anyway if you feel like watching a few more pics, while waiting on the wedding pics, you could check mine out from scheveningen the other week :D

Aquarianbabe
07-27-2009, 05:32 AM
Von-GC thanks for the photos they are great, I also went and viewed most of them. Is it ok to use one of pics for an avatar?

Von-GC
07-27-2009, 02:02 PM
Thanks! glad you like them.
As you can see, i have sort of a weakness for the argie players ;)
yea sure, you can use one for avatar

Aquarianbabe
08-01-2009, 04:03 PM
I have found an article about Willy and Fabiana's upcoming wedding.

31/07/2009 09:00 :: IT WAS STOPS LATER:: :: Change of plans in the agenda of Fabiana Semprebom. The model, that was fiancé of the Argentine Guillermo Cañas in June, more does not go to be married in November. The reason of the adjournment? The tenista hurt the hand in a game.:: *:: The two, that they live in the aerial bridge New York-Miami, are together have two years and alone they go to decide the new date and the place of the casório - São Paulo or New York - as soon as it to recover.:: *::

Aquarianbabe
08-01-2009, 04:07 PM
I prolly should of mentioned that I found the article on Fabiana's fotolog. I used babelfish to translate the article, if anyone has a better translator, feel free.

Von-GC
08-03-2009, 12:15 AM
lol.......if you give me the url or the article, i can give it a try
odd about his hand though, since he's due to play in luanco tomorrow....

Von-GC
08-03-2009, 12:55 AM
ah Aquarian, i think i found it.
These translation bots are generally crap, cuz they translate literaly and without context, but the overall content of what you wrote, is about right.
So i read the article and here's how i'd translate it...

Change of plans in the schedule of Fabi. The model, who got engaged to argentine Guillermo Cañas in june, won't be getting married in November anymore. The reason for the postponement? The tennisplayer hurt his hand in a match.
The both of them, who live inbetween both Miami and New York, are together for 2 years now and will set a new date and place for their wedding - either Sao Paolo or New York- as soon as he recovers.

Aquarianbabe
08-03-2009, 01:18 AM
Fuck, he must of hurt his hand in the exo in Burgos. At least they are still getting married. Still don't understand why he can't get married if his hand is sore. It must be really bad as November is three months away. Does this mean he won't be playing the US hc season?

Get better soon Willy.

Von-GC
08-03-2009, 05:51 PM
Aquarian, nothing makes sense cuz he's due to play tonight in Luanco. He's still sceduled there, so i don't understand the hand issue at all.
According to what i've heard, there's no injury at present time, so i don't understand the wedding postponement article due to injury.

Von-GC
08-03-2009, 05:59 PM
see this aquarian....

http://www.tenisplaya.com/resultados.htm

Aquarianbabe
08-04-2009, 01:14 AM
Thanks Von for the info. I didn't think he was injured, maybe Fabi's fans are not the most clued up people.

But I am happy to hear that he is not injured.

Von-GC
08-04-2009, 09:03 AM
lol Aquarian, ...it could have been an old article and they didn't realize.
anyway, willy won yesterday and now plays almagro.
I'm sure he's enjoying the beach ;)

Aquarianbabe
08-05-2009, 01:40 AM
I hope Willy takes revenge on Almagro after the way he treated Pico.

I thought that yesterday being an old article, as I thought they got engaged at the end of 2007.

After reading the Lucano site, that Willy won the tournie in 2006 against Almagro. There is a nice little picture of a handshake.

Von-GC
08-05-2009, 09:59 PM
he did!
but now he's to play the final against Ferru, but last i heard it was raining
Ferru is a though opponent, although he isn't in his best form either.
sure is little that pic....but pics of willy are always nice, hahahaaaa

Aquarianbabe
08-06-2009, 01:16 AM
Von wow I was so sure Almagro was going to beat him. Yes Ferru is tough but it is nice to see Willy in the final no matter what the result is :).

After this could he please make his way back to the US and start practising for the HC season.

Aquarianbabe
08-07-2009, 01:18 AM
Well Willy lost the final against Ferru but I went and checked the score of his semi final and he won two tiebreakers, which I was really happy about. Like I said I don't mind if he lost the final as I like Ferru as well.

Hope he has enjoyed himself in Spain.

Von-GC
08-10-2009, 12:51 PM
lol, somehow i think he doesn't have any problems enjoying himself.

Aniitaa
08-10-2009, 03:02 PM
I was in Luanco and I can say for sure that he enjoy there lol

Aquarianbabe
08-10-2009, 03:28 PM
Oh Aniitaa now I am curious, did you have a good time? When you get time is it possible for a short report :)

star
08-28-2009, 11:16 PM
CANAS EXHIBITION

Argentina's Guillermo ``Willy'' Canas will play a charity exhibition Saturday against a surprise guest at the Tennis Center at Crandon Park on Key Biscayne. The event is from 5 to 8 p.m. and will include hors d'oevres and a clinic for children.

Canas hopes to open a tennis academy on the site, and he wants to be more involved in the local tennis community. Tickets are $15 and proceeds will be donated to Fundacion Mano del Sur, a Miami-based charity that helps children in Central and South America. For more information, call 305-365-2300.

Aquarianbabe
08-29-2009, 03:25 AM
Thanks for that Star, is this the reason he w/d from the USO quallies now I am really confused. It looks like he is winding down his career to be more involved with his business adventure.

He had a great chance to get through quallies maybe he has lost his drive a bit.

Von-GC
09-02-2009, 09:18 AM
:yippee::aparty: it's online, it's online

No way back now.........i wish him all the luck!

http://canastennisacademy.com/

Aquarianbabe
09-02-2009, 03:23 PM
Von-GC thanks a lot for providing the link. I am so happy for him and his friends to make their dream come true. I really want to send a congrats email through the email address.

Last night I tried to search for any news of the charity event which was held on Saturday as I was curious who the special guest was.

BTW Willy is scheduled to play in a challenge event in BA at the end of September, he requested a WC.

:woohoo:

:bdaycake: The cake is to celebrate the opening of CTA.

Von-GC
09-02-2009, 05:50 PM
that's the weirdest thing....no review anywhere about the exhibition charity event. I would have thought they'd make a press release about the event. People would like to know how succesfull it was and see a report on what happened during the event, maybe accompanied with some pics. But maybe the academy website will provide that soon.
If i were them, i would do that immediately .... :tape:
:lol:
:kiss: willy, no bad intended

Aquarianbabe
09-18-2009, 03:10 AM
Willy didn't get a WC for the Challenge event in BA which starts next week.

Also a poster called linex who is on another tennis board told me that Willy was commentating during Pico's and Delpo's match and he was talking about his Academy and what his role will be. She said he sounded really excited, didn't mention anything about retirement, which is good.

Von-GC
09-27-2009, 10:43 PM
that's right Aquarian, i heard him commentating the match. he sounded very happy and relaxed. i read he declined the WC he was offered for BsAs this week. I dunno if it's true or not, but i'm sure the kickoff of his academy will take loads of work.
Dunno what to make of his own tenniscareer right now, cuz he's not on any entry list for the coming weeks.

Aquarianbabe
09-28-2009, 02:45 PM
Von thanks heaps for the update, I think it is great that he is happy with his life and if he retires I am ok with that because he has found something else to fulfil him. I didn't know he decline the WC.

Aquarianbabe
10-05-2009, 03:10 AM
Some news on Willy's next matches. Unfortunately not until the end of November. A poster on another tennis board sent this to me.

Cañas will play two exhibitions in november december. The first one in Bs As in Adrogue Tennis Club with Gaudio, Monaco and Acassuso. The second one in San Juan, a province in Argentina, with Nalbandian, and two more, I do not recall who. Elf is playing an exhibition against Gonzo in Rosario a neighbour city to Bs As also in Argentina.

Unfortunately the poster who lives in BA cannot attend as she has a wedding and birthday plans over this time.

martine2
10-05-2009, 06:29 PM
As far as I'm concerned, I think that we'll have to accept that he's got other priorities now then the ATP tour and that he realises this is best for him.
I don't think he's gonna make another come back and I hope he's happy with the other goals in his life now.

Aquarianbabe
10-06-2009, 02:07 AM
Martine, if this is the case then I will believe it if he doesn't make the trip to Ausralia to qualify. Maybe he will just play exos to get the money so he can put that back into his academy. I am sure he is happy with his life and is thinking of the positives. I am really going to miss seeing pics of him practising especially shirtless and his smile.

martine2
11-24-2009, 12:24 PM
http://enparislamagialahizogaudio.blogspot.com/2009/10/dos-ultimos-meses-del-ano.html

Aquarianbabe
11-24-2009, 02:08 PM
Thanks martine 2 I am hoping there might be a link somewhere. The poster I was referring to in previous posts she will be at a wedding in Urguay so she can't go. She is a bit pissed off as she would of gone for the whole weekend.

I just hope he has a good time and enjoys being back oncourt and is healthy. Also hope there will be some photos. I missing him a bit.

Aquarianbabe
12-01-2009, 01:01 PM
Woohoo have read that Willy intends to keep playing on the tour next year. He must be feeling good about himself and his game. Hopefully he will have some decent results.

Aquarianbabe
12-13-2009, 08:36 AM
Willy, Gaudio, Nalby and Massur are playing an exo in San Juan on indoor hard court. Unfortunately Willy lost to Gaudio, don't know the exact score.

Because of his ranking is Willy able to play quallies at the AO if he chooses to.

duong
12-13-2009, 03:20 PM
During the exhibition, Canas said that he had 90% chances not to play in 2010 :

here's (a little bit improved) Google's translation (in italics is a strange part which should be improved if you can)

http://www.google.com/hostednews/afp/article/ALeqM5jRtlaWnulSbkt6u9sjYX5w2FrduQ

Argentine tennis player Guillermo Cañas says he's on the verge of retirement
(AFP) - 21 hours ago

BUENOS AIRES - The Argentine tennis player Guillermo Cañas, 32, admitted he was on the verge of retirement, told reporters in San Juan province (west) where he played Saturday against Gaston Gaudio in a local tournament.

"I'm in the end, truth hard to follow what I see by my hand is not good," said Canas, former top ten which is 191 in the ATP rankings.

Canas insisted that "today I am more outside than inside, there is a 90% chance that I don't start playing in 2010, confessing that his dream is to play football with his friends, as an amateur, and to watch the World South Africa 2010.

But he warned that "I have no trouble in saying that I am retiring, I have no obligation to anyone. If I play, I do it a hundred percent. And I do not make hurried decisions.

Canas came to be in eighth place in the world rankings in mid-2005, before suffering a doping suspension of 15 months, until he returned in September 2006 in the post 142.

After rising from the ashes in 2007 and becoming number 15 in the rankings, he ended 2008 on 79th rank, while his last participation in the ATP was in Hamburg in July and he ended the year ranked 191

Aquarianbabe
12-14-2009, 03:16 AM
thanks duong.

Caralimon
02-09-2010, 02:22 AM
It looks like Guillermo has officially retired as he's started working (as a coach) of Paul Capdeville.

Aquarianbabe
02-09-2010, 12:32 PM
A coach I didn't think Willy would go down that path, but at least we might get to see some photos of him. Ok I need to go and check out who is going to coach.

I wonder how he is going playing amateur football.

kenny sf
02-11-2010, 12:37 AM
Well he's coaching and training at his Academy so he must have decided to coach in the pro world too. I bet he will be a great coach. I was hoping to get one more player year out of him, but at least it's good to know that he is still around the sport. He's a true talent.:)

Eden
03-21-2010, 07:25 PM
Canas, a former Federer nemesis, retires to coach

Former 8th-ranked Argentine opens a tennis academy on Key Biscayne, site of the Sony Ericsson Open where he was a finalist in 2007

March 20, 2010

By Harvey Fialkov, Sun Sentinel KEY BISCAYNE

About 30 minutes before top-ranked Roger Federer began practicing on stadium court late Saturday afternoon in preparation for this week's Sony Ericsson Open, his former tormentor was toiling on the practice courts in his new role as coach.

No, it wasn't the pesky David Nalbandian or Rafael Nadal, who was busy losing in the quarterfinals at Indian Wells.

Rather, it was Guillermo Canas, the tenacious Argentine who stunned Federer in the early rounds of back-to-back Masters tournaments at Indian Wells and the Sony in March 2007. He eventually lost to Novak Djokovic in the final.

"There were many highlights, but beating Roger two weeks in a row was amazing,'' smiled a still-chiseled Canas after a practice session with one of his disciples, 100th-ranked Wayne Odesnik of Fort Lauderdale.

"I was great for me and then in 2008 I was in the top [15] again and one year after that I'm coaching, and will make my retirement official this week.''

Federer, who came to Miami a week before his first match to get acclimated to the conditions after a third-round loss to Marcos Baghdatis at Indian Wells, did beat Canas the next two times to even their series 3-3.

"He was always a grinder and always gave his best on the court, so you always knew you were in for a tough match,'' Federer said after a hitting session with 351st-ranked Filip Krajinovic.

"It was a bit different losing to the same player back-to-back. It hadn't happened to me in years.''

Canas, 32, was ranked eighth in 2005 when he was suspended by the ATP for 18 months for taking a banned diuretic. He was later exonerated. That layoff combined with four wrist surgeries derailed a promising career that saw him win seven titles.

He also reached the quarterfinals of the French Open three times, only to lose to the eventual champion.

"Yes [I was wronged], but it's good to put in the past and enjoy what happens after,'' said Canas, who last September started the Canas Tennis Academy at the Tennis Center at Crandon Park.

"My life is different, but I'm happy in the role I'm doing right now.''

That role involves teaching promising juniors as well as young pros such as Odesnik and Paul Capdeville.

"He's so mentally tough it rubs off on his pupils,'' said Odesnik, who's over a sprained ankle sustained in a first-round win in Delray last month. "He's made tennis interesting for me again.''

Source: http://articles.sun-sentinel.com/2010-03-20/sports/fl-sony-ericsson-open-0321-20100320_1_federer-nemesis-sony-ericsson-open-indian-wells

josemanuel
03-21-2010, 07:45 PM
Good luck Willy with this new business! We will miss you on the courts...

Aquarianbabe
03-24-2010, 04:22 AM
Glad to see he is happy and healthy and enjoying his new role as coach. I hope he has success with the two guys.

Bobble
03-26-2010, 01:54 PM
I sure hope this doping issue with Odesnik doesn't bring Willy bad publicity.

martine2
03-26-2010, 02:42 PM
Indeed... Not exactly the best timing even though it happened before Willy was coaching him

Aquarianbabe
03-27-2010, 08:44 AM
I feel so sad today after hearing the news about Odesniak. My immediate thoughts went to Willy and wonder if he knew anything about it. It seems that maybe Willy and his team did not do any background search on Odesniak to see if he had any arrests etc. (I am writing while typing so sorry if things are not that clear), if this is the case can Willy and team sue Odesniak and Management for bringing his name and academy into disrepute. I so hope this won't harm Willy's academy. What was meant to be a great week for his retirement has gone crap. Shit everywhere Willy goes drugs seem to follow him, now all naysayers will be having a field day.

Seriously I hope Willy kicked Wayne's fucking arse out the door and told him never to come back.

I have more that I want to say but I might just leave it.

VolandriFan
06-16-2011, 12:18 AM
Willy will coach Gulbis now. I can see this working because Willy was always great with percentage play and Gulbis, not so much. :lol: He can pass on a few tips.

Aquarianbabe
06-16-2011, 02:17 PM
Volandri fan I am not sure I would take on Gulbis. I don't think he has a high work rate. If Gumy couldn't get him to win matches then i think Willy has a big task ahead. The good part is maybe we will see Willy more on practice courts. Now I want Gulbis to get centre court at Wimbledon so we can see Willy in his box.

Aquarianbabe
08-12-2011, 12:45 AM
Boy this thread is really dead, we need bring it back to life.

Willy is doing great with Ernie even managing to get his charge to win a tournament. Watching Ernie and Fish atm in Montreal and there is an auburn haired female sitting next to Willy (very closely), it doesn't look like Fabiana but I know Ernie doesn't have a gf. Or maybe it is Fabiana and she has changed a little bit.

HuaTuo
08-12-2011, 06:38 AM
there is an auburn haired female sitting next to Willy (very closely), it doesn't look like Fabiana but I know Ernie doesn't have a gf. Or maybe it is Fabiana and she has changed a little bit.

:devil:
I wonder why they have not got married yet:o