Chat with Arnaud at 9.00 pm. [Archive] - MensTennisForums.com

Chat with Arnaud at 9.00 pm.

Marine
02-25-2004, 04:08 PM
On his site http://www.protennisline.com/clementzone/indexclement.htm

Esther, ...it changed, it's at 9.00 pm...maybe that...

irishface
02-25-2004, 08:17 PM
MARINE, HELP ME! It wont let me ask a question!! :smash:

irishface
02-25-2004, 08:29 PM
Aaaaaaaaarrrrrrgggggggghhhhhhhhhh!!!!!!

Marine
02-25-2004, 08:32 PM
Irish, don't worry...the chat was very bad !!!!!!
not long, problems of connexion, stupid questions, classical answers.
We would have be able to answer to Arnaud's place, because he aleady answered to these kind of questions :(
NUL !!!

stephB
02-25-2004, 08:33 PM
nice that somebody else had the same problem. do you speak any french irish?

Marine
02-25-2004, 08:35 PM
Irish, don't you want to go to msn ??

(marinetennis@hotmail.com)

irishface
02-25-2004, 08:38 PM
:sad: I could get in, and read it (yes, very boring!) but I couldn't get my question to submit - you know? I was doing the wrong thing at first, but then I tried it properly, still wouldn't work. Now it's too late. :( Ahhh Nono I will just have to ask you in person. Whisper my questions into your pretty little ears....
;)

irishface
02-25-2004, 08:41 PM
Irish, don't you want to go to msn ??

Like instant messaging? I can't work the chatroom, so I would have no chance with anything more advanced! LOL

Marine
02-25-2004, 08:41 PM
What was your question, Irish ? lol

irishface
02-25-2004, 08:47 PM
Steph - uh not really. I understood most of what was said. But don't ask me to have a conversation. I fall to pieces. *blushes*

Marine - "Pourquoi etes-vous méchant avec les ramasseurs de balles?" Mel checked my grammar for me :) I'm guessing he wouldn't have answered anyway.

Marine
02-25-2004, 08:53 PM
Oh, yes, ballboys are the big obsession of the tenniscorner forum...LOL

irishface
02-25-2004, 08:57 PM
:lol: Yeah. It drives me nuts.

I know what you are thinking - I'm nuts already. :)

Marine
02-25-2004, 09:02 PM
:lol:
At least, your question was funnier as the others in which he ansered !
And Arnaud is not funny at all in chat ! I don't know if it's him or his webmaster who chose the questions, but... boring :(

Marine
02-25-2004, 09:08 PM
Jonathan Erlich & Andy Ram def. Grégory Carraz & Arnaud Clément 6-3, 7-6

(Erlich, Ram...they're tennismen ?? Are you sure ??)

Right now, I understand why Arnaud wasn't talkative at his chat...

michelleg
02-25-2004, 09:09 PM
I tried too.

My question was regarding boxers, briefs or noneatall.

:wavey: (im actually at home today, two of my kids are sick with the flu)

irishface
02-25-2004, 10:01 PM
LMAO

But we know the answer to that one, Michelle!

http://www.protennisline.com/lacademie/medias/clemmasse.jpg

Or did you just want to hear him say it? :)

Via
02-25-2004, 10:05 PM
aaaaww... at least i haven't missed out much, it looks like.

marine... 'classical answers'... your english is so good these days, spot on :D

michelleg
02-25-2004, 10:14 PM
Just wondering if he goes commando off court, Irish.

Taking care of a houseful of flu-stricken kids will warp one's mind....so please excuse my temporary insanity.

I also wanted to know why he hadn't "hit the peroxide bottle" as of late and could he please avoid doing so in the next four weeks...

Marine
02-25-2004, 10:29 PM
marine... 'classical answers'... your english is so good these days, spot on :D

what, classical..it's not correct ? :confused:

Via
02-25-2004, 10:37 PM
marine, it's a sincere compliment......... i know exactly what you mean when you say that!

irishface
02-25-2004, 10:39 PM
Ahhh, off court. *sigh* I reckon the only way to find out is to send in a secret agent. I volunteer!

esther
02-26-2004, 08:56 AM
(Erlich, Ram...they're tennismen ?? Are you sure ??)

LOL

esther
02-26-2004, 08:59 AM
shame to hear that the chat wasnt that good...why did he answer all the same normal questions? theres gotta be a way to have a good chat without it been monotonous or just stupid and over the top...there's gottta be somewhere in the middle! oh well...did you try and ask about me at least, marine?! lol

is the l'academie site better than arnaud's official one?

Marine
02-27-2004, 09:30 AM
http://www.protennisline.com/clementzone/images/chatclem13.jpg

Marine
02-27-2004, 05:01 PM
His chat, I'm sure you'll know much better Arnaud after have read it... :rolleyes:

http://www.protennisline.com/clementzone/images/clemopen131a.jpg

http://www.protennisline.com/clementzone/images/chatopen131b.jpg

http://www.protennisline.com/clementzone/images/chatopen132.jpg

question de Isa
"Salut Arnaud ! Quand tu n'es pas en tournoi, combien d'heures t'entraines tu par jour et sinon que fais tu ?" (on le sait et on s'en fou !)
=) "Je fais en moyenne trois heures de tennis et une heure de physique lorsque je ne suis pas en plein tournois."

question de Aicir (an question in english !!!)
"How is your relationship with Seb? U too seem to be great friends."
=) "C'est un de mes meilleurs amis sur le circuit et dans la vie."
(and he doesn't answer in english...ohh arnaud !!!!!)

question de Nab
"Coucou Arnaud !! Je suis ravie de t'avoir vu à Metz pour la Coupe Davis, d'ailleurs à la fin de ton match contre Ljubicic tu as jeté au public ton bandana, t'avais pas dit que tu donnais jamais tes bandanas ??"
=) " Euhhh, Nab tu me coinces un peu la. Mais bon, je dirais que pour des circonstances exeptionnelles comme ce point décisif contre la Croatie, je peux le faire"

question de Mélissa
"Es-tu satisfait de ton match d'hier face à Goran Ivanisevic ? (a été dit en interview !!)
=) "Oui Mélissa, je suis content de mon jeu mais surtout de ma constance au niveau de la concentration. J'ai bien su tenir sans me frustrer ce qui est difficile face à un gros serveur comme Goran.

question de Eyfkah
"Bonsoir Arnaud. Que penses tu faire après ta carrière de joueur ? bonne continuation" (a déjé été dit en interview)
=) "A vrai dire, je ne sais pas encore, mais j'ai bien envie de prendre un peu de temps pour découvrir d'autres sports... comme le vélo ou le golf par exemple."

question de Roger
"Comment te sens-tu après avoir donné le point de la victoire à ton équipe en Coupe Davis face à la Croatie?" (a déja été dit 100 fois en interview coupe davis)
=) "C'était un sentiment très dur à définir dans l'action, tout va très vite mais cela restera un moment innoubliable et très intense..."

question de Roger
" As-tu peur pour la rencontre France-Suisse?"
=) "Peur de quoi ?! Cette rencontre reste du sport et donc au pire c'est la défaite, on fera tout pour l'éviter de toute façon..." lol

question de Angeline
" Quel joueur tu redoutes le plus de rencontrer ? Gros bisous je t'adore ! (déja répondu une autre fois...)
=) "Merci Angeline. Le joueur que je redoute le plus c'est Hewitt mais je ne désespère pas de la battre un jour ! :devil:

question de Marie-France
" Quel est le tournoi à part Roland Garros qui te tient le plus à coeur ? " (déja posé 100 fois)
=) " Marseille ! mis à part les Grands Chelem biensur ! "

question de Louloute
" Salut arnaud , c'est Louloute ! As tu toujours peur du public , ou maintenant il t'apporte plus d'aide ?!? bisous mary ...
=) " Beinh Louloute ?!? Ce n'est pas une peur que j'ai, c'est juste une excitation supplémentaire qui peut parfois m'aider à me surpasser."

question de ArnSeb
" Quels est le plus beau cadeau qu'un fan t'es déjà fait ?
=) " Sans hésitation le livre que les fans m'ont fait remettre à Bercy et ou beaucoup d'entres vous ont participés ! J'ai trouvé cela super bien fait et c'est vraiment un cadeau qui m'a profondément touché. J'en profite pour vous dire un grand merci en direct !"

question de Isa
" Quels sports aimes-tu pratiquer en loisir ? Est-ce que de temps en temps ça t'arrive de jouer au ping-pong?
=) " Alors je vais essayer d'être complet : Le vélo, le golf, le foot, et le ski mais je débute seulement alors c'est assez dur mais j'aime bien.

question de Meliss
" Est-ce que t'as pris encore plus de plaisir a jouer en équipe de France grâce à la présence d'Olivier Mutis? (pourquoi plus de plaisir ? seb was not here !!!!)
=) "Cela m'a fait super plaisir qu'il soit dans le groupe, on est super copain depuis très longtemps et je m'entends très très bien avec lui aussi."

question de Angeline
" Selon toi ? Quel est le meilleur joueur mondial ?" (on s'en fiche un peu)
=) "Aujourd'hui, je dirais Federer mais cela change très vite. Demain cela peut être un autre."

question de Kmy
=) " Le plus important est de prendre du plaisir dans le jeu et dans ce que l'on fait. Et de rester soit même quand tu sors du Loft ! ;-) ( rires )
( :lol: :lol: t'es bête !)

question de Legui
" Salut Arnaud ! Que penses tu de l'arrivée des jeunes sur le circuit comme Gasquet et Nadal entre autres...
=) "Tu sais, c''est dans la logique des choses. Ils y a des joueurs qui arrêtent et d'autres jeunes plein de talent arrivent. C'est la vie...
(lol...a question stupide réponse stupide d'arnaud :ras: )

question de Nab
" Pour ce premier tour de Coupe Davis tu étais particulièrement en confiance, pourquoi ça ? Une certaine responsabilité en tant que leader ? (il l'a déja dit 1000 fois, que NON, c'est pas le leader !!!)
=) "Une très bonne préparation et le fait d'être entouré d'un staff tel que celui de l'Equipe de France met en confiance ! C'est la raison pour laquelle je me sentais si bien.

question de Kmy
" Avec quel joueur préfères tu jouer en double? (pffffffff)
=) "J'aime beaucoup jouer avec les Français en règle générale."

question de Regliss
" Penses-tu que beaucoup de tennismens se doppent ? (il pense que c'est génial ! :rolleyes: )
=) "Je pense qu'il y en a comme dans tous les sports ou il y a de l'argent et un esprit de compétition mais je pense que c'est vraiment une infime minorité qu'il ne faut pas généraliser !"

question de ArnSeb
" Suite à ta défaite face à Roger Federer la semaine derniére à Rotterdam, comment te sens tu pour la Coupe Davis ? "
=) "Pas de problèmes par rapport à cette défaite mais cela sera tout de même très dur de battre Federer en simple.Mais qui dit dur ne dit pas impossible !"

question de Kmy
" Quels sont les tournois que tu préfères jouer et pourquoi ? "
=) "mis à part les tournois Français, j'aime beaucoup Montréal et les tournois Australiens. Les gens sont très accueillant là-bas et c'est un endroit que j'apprécie aussi."

question de Christelle de Béziers
" Salut Arnaud ? Est-ce que tu penses participer à l'Open d'Aix cette année? Bisous."
=) "Coucou Christelle ! Oui je serais à Aix cette année encore pour l'Open."

question de minni
" avec quel joueur "retraité" aimerais tu disputer un match? et pourquoi?
=) "Sampras. Simplement parce que je ne l'ai jamais joué et que c'était un très très grand joueur !" :hearts:

question de Roger
" Arnaud, je voudrais savoir si c'était une inversion mais sur tf1, au journal on voit l'équipe de france en train de s'entraîner et vous jouez tous de la main gauche, alors est-ce que vous jouiez vraiment de la main gauche?
=) "C'est possible que dans les cinq dernières minutes d'un entrainement, on se soit amusé à prendre la raquette de l'autre main pour taper quelques balles."

question de Meliss
" tu es très proche de ton public, c'est un véritable besoin pour toi?
=) " C'est grâce au public que l'on vit des moments fantastiques et des émotions très intenses. Il ne faut jamais oublier cela !

question de ArnSeb
" Viens tu souvent sur ton site ? Quel effet ça te fait de voir que tu es soutenu ?
=) " Oui et je vais venir de plus en plus ! Sylvain le webmaster va profiter du chat pour me donner une petite formation à mon espace interactif... ! Je serais donc plus à l'aise pour surfer dessus et lire tous vos messages...

Je vais aller me coucher car il commence de se faire tard. J'ai beaucoup apprécier de vous retrouver en direct de l'Open13 sur ce chat et j'espère vous revoir très bientôt pourquoi pas au bord des courts. Merci à tous et toutes ! bises

Lindsayfan
02-27-2004, 10:35 PM
this chat is a joke...we could answer at his place! :rolleyes:
at least pics are great! :drool:

esther
02-27-2004, 11:01 PM
*sigh*
thats so true i coudl have answered all those questions for him...oh well

Via
02-28-2004, 04:46 AM
yup i like how focussed he looked :hearts:

esther why don't you bring your laptop to the aus open next year... find somewhere with wireless and then you can ask him to join us for a chat. i am sure you'll do it a lot better than sylvain........

of course michelle will be the next one with this opportunity, lol!

esther
02-29-2004, 10:03 PM
Lol Via...can u just imagine me going aroiund melbourne park with this huge laptop...*sigh*

Marine
02-29-2004, 10:10 PM
Why not ? After all you lived this year, tutu, pics, letter, chats with them...the laptop is the next step ! :cool:

esther
02-29-2004, 10:35 PM
its tooo heavvvvyyyyyyy!!
no i'm been good next year...i've already said that :)

:angel:

Marine
02-29-2004, 10:48 PM
Ohhhh ... the next year you'll try another way to approach them (and I think one of the best ways is speaking a bit french, urs is vey good)

michelleg
03-01-2004, 01:27 AM
<<remembers faintly>> That I am headed to Indian Wells in 8 days....

My French is not good enough to approach Arnaud. I'll take pics, but with his creepy coach around, I'd just as soon keep my distance. But I did take the pic of Camille last year in Miami that Sylvain used for her chat pop-up....and gave her the hard copy, as it was such a flattering picture of her. (That was when I sneakily stuffed the pic of Remi scratching his behind in the pile. Camille went to go show the other girls ((Loit, Dechy, Bartoli et al)) the pics and then VOILA! the Remi pic came up and all I could hear was giggling and then they all pointed at Remi and started laughing. I think Remi was a little miffed for that one, but who cares, eh?)

That and I also have to take Seb pics for you all, Escude pics for another friend, Moya and Lopez for others...I will be running like a madwoman to try to get them all in... Are there any other requests? Gasquet, I know, but any others???

But I always save at least a roll of film for beloved petit Nono.

Speaking of Nono, le grande Nono (DiP) is coming back to the tour at the Saint-Brieuc challenger!!!!!! :woohoo:

Action Jackson
03-01-2004, 05:04 AM
Michelle, I was aware of DiP actually and why is it that Remi bothers you so much?

esther
03-01-2004, 09:47 AM
omg have fun michelle!!
and marine- what are YOU goign to do at RG??!!! ;)

michelleg
03-01-2004, 07:57 PM
Sorry, George, that story remains with me.

irishface
03-04-2004, 08:49 PM
Beautiful piccies of the chat! Merci Marine!

I agree with Via - so focussed! Lovely.

Next time it's got to be a video chat. That way I won't care how dull the questions are. ;)

Via
03-05-2004, 07:58 AM
michelle if you are still reading before going to indian wells.... thanx, thanx ahead for the pics !!! :) and go and amuse all the young and lovely frenchies, guys and gals....

video chat... hmm... nothing that esther can't do, really... she said too that passing potes was too heavy ;)

michelleg
03-05-2004, 05:58 PM
Still reading, Via! I shall...a little birdie told me that Julien B is not in the draw for Saint-Brieuc, so I am expecting him to be at Indian Wells, so theres one Frenchy (very young one, woohoo) to amuse me, lol.

I will get lots of Nono and Seb, I will also grab some of Richard, and can't forget Nico pics for Elina.

Any other requests??? (French players...)

Marine
03-05-2004, 06:19 PM
Arnaud is already in Indian Wells for some days, he's on holiday before the tournament.

esther
03-06-2004, 11:27 AM
oooh
he's staying with seb?