news [Archive] - MensTennisForums.com

news

clem
02-23-2004, 12:51 PM
Au repos depuis son abandon en quart de finale de l'Open d'Australie face à Andre Agassi, Sébastien Grosjean reprend l'entraînement aujourd'hui. L'IRM passée mardi par le n°1 français a confirmé que sa blessure à l'adducteur droit n'était plus qu'un mauvais souvenir.

Sébastien, vous avez reçu hier le feu vert pour reprendre l’entraînement après avoir passé une nouvelle IRM. Soulagé ?
Complètement. J’ai prévu de reprendre tout doucement dès aujourd’hui, en faisant attention à ne pas faire trop de déplacements. Je vais faire pas mal de renforcement concernant les adducteurs et les quadriceps. Je mets touts les atouts de mon côté pour éviter une nouvelle blessure. Je vais monter en puissance petit à petit puisque j’ai encore deux semaines devant moi avant d’effectuer ma rentrée à Indian Wells.

Thierry Tulasne est arrivé hier après-midi à Boca Raton. Avez-vous discuté de votre programme ?
Non, pas encore. On devrait le faire aujourd’hui ou demain. Mais je sais que je vais avoir le droit à une séance de tennis par jour dans les cinq jours à venir, tout en travaillant à côté mon physique. C’est une reprise progressive. Ce n’est pas parce que je n’ai plus mal que je vais y aller comme un fou.

Impatient de reprendre la raquette ?
Oh oui ! Ça fait maintenant trois semaines que je suis au repos. Je commençais à trouver le temps long. C’est pour ça que ça fait du bien de reprendre la raquette. Mais comme je vous le disait précédemment, il faut y aller doucement dans les premiers jours parce que c’est à ce moment-là qu’il y a un risque de rechute.

Vous avez donc prévu d’effectuer votre retour à Indian Wells. Pour une rentrée, c’est loin d’être évident…
Je sais mais je n’ai pas le choix. Scottsdale a lieu dans neuf jours et j’estime que c’est trop tôt pour bien me préparer. Et puis si c’est pour me refaire mal après huit jours d’entraînement, ça n’a aucun intérêt. Je préfère prendre mon temps afin d’arriver en forme à Indian Wells.

La dernière chose avant que vous débutiez votre journée (il est 08h45 à Boca Raton). Avec ces trois semaines sans tennis, vous avez progressé au golf ?
(Rires) On peut dire ça, je commence à bien frapper la balle. Pour l’instant, je me contente de jouer sur le practice. Je fais des sauts de balles, des approches et du putting. Je n’ai pas fait de parcours. Je vais jouer un peu moins parce que je reprends le tennis mais si j’ai un peu de temps, j’irai taper quelques balles. C’est en tout cas assez sympa.

ubrunjensen
02-23-2004, 01:33 PM
Ok, Esther, please tell me that you're translating this piece...

wilma
02-23-2004, 02:08 PM
Esther has translated this on the other site.

esther
02-24-2004, 08:51 AM
ulla- youve already read that translation
LOL

ubrunjensen
02-24-2004, 03:52 PM
OHHH???? It's the same as the one on the French Musketeers? Do you need further proof that my knowledge of French is very limited indeed?! Anyway, thanks for translating all the time - and for telling me which interviews I have already read!

esther
02-26-2004, 07:41 AM
lol
ure welcome! ;)

Marine
02-28-2004, 09:36 PM
Seb has just let a message (by himself ! lol)on his forum ...just 3 minutes before i read it !! (I suppose he was speed, because there are lots faults of type !)

"Bon, ayant un peu de temps libre j'en profite pour faire un petit coucou de Boca Raton, j'espère faire ma rentré sera pour Indian Wells, et j'espère être au top physiquement pour gagner des match et engrangés de la confiance. Ma blessure me gêne presque plus du tout, mais je prends des précautins a tous.
Je remercie aussi tous les gens qui me soutiennent et m'ont soutenu pendant mes blessures ça fait chaud au coeur. "

Sebastien Grosjean

crystal
02-28-2004, 10:25 PM
Marine, are you sure it's him ???
parce-qu'il a laissé son adresse e-mail !!! He's left his e-mail address :
s-grosjean@atelec.com
so i'm not so sure it's him who wrote this message...but I hope so, however!!!!
Nevertheless, I'm very surprised he let us his address !!!
Hey girls do you think it's him ??
He's already left two messages on his official forum, but he's never put his e-mail, and he's never made SO MANY mistakes !!! Maybe it's a guy who wants to make us think he is grosjean....dunno.
Strange...but if it's you seb, i'm definitely sorry and I thank you for writting this message to us !
what's your opinion marine ??!

wilma
02-29-2004, 06:53 AM
Well, frankly, I'm a bit cautious. I mean you both mention mistakes he normally doesn't make (or maybe someone else normally writes his messages lol), and I think it's weird that he leaves his e-mail address.
What I gathered from a few messages there was that someone tried to sabotage the forum with nasty emails, so maybe this is the same person trying a different approach.
Then again, if it really is Grosjean, it's very sweet and considerate of him, I think, to leave a message :) Whatever, I wish him all the best for Indian Wells.

wilma
02-29-2004, 03:06 PM
lol the message has been removed!

Marine
02-29-2004, 05:17 PM
It's probably someone else...
I thought it was him, vecause he allready let a message the last year (confirmed by sportifonline), and Arnaud Clément sometimes writes messages on his forum, and it's sure it's him only him can write with the login "arnaud clement", it's his webmaster who created it.
So I thought it was the same for Seb.
But it's true he made a lot of big faults ! lol
(wilma, you speak french ?)

wilma
02-29-2004, 07:31 PM
No, I don't speak French - I simply cannot hear where one word ends and the other begins. I can read it a bit though (had French at highschool). But I didn't notice any mistakes for example in the fake Seb message you posted, except for 'précautins' LOL.
Would be nice though if Seb posted messages on his forum more often. I mean he has enough time to do that during tournaments, being all alone in his hotel room with nothing else to do but watch TV and surf the Internet! :)

grosjeanlol
02-29-2004, 08:22 PM
I think it was a joke but I asked sportifslonline and I'm waiting an answer !!

esther
03-01-2004, 08:59 AM
well if they removed it then it must have been

noa
03-01-2004, 12:53 PM
sportifonline answered and no, it wasn't him.
I think it could be a good solution to register before posting a message on seb's french forum becaue it's too easy to post a message saying we are seb. Anyone could do that!
But seb already posted 2 messages in his french forum some time ago.

wilma
03-01-2004, 06:38 PM
The things people do... :(

ubrunjensen
03-04-2004, 05:10 PM
How crazy is that??? Why do people want to pretend they're Grosjean? Dream about the guy, yes, sure thing, and support him on and off court, too, but send fake mails on his forum??? GET A LIFE!

Marine
03-11-2004, 03:57 PM
New diary

11 mars 2004

Sébastien, après plus d’un mois d’absence, tu effectues ton retour à la compétition au Masters Series d’Indian Wells. Comment te sens-tu pour cette reprise ?

- Pas trop mal. J’ai repris l’entraînement il y a quinze jours après quatre semaines d’arrêt. Je me sens assez bien mais aujourd’hui, j’ai besoin de jouer pour retrouver de meilleures sensations. Indian Wells est un gros tournoi, je vais essayer de donner le maximum avec le peu de repères - que je peux avoir. Je suis en tout cas très motivé.

Mais reprendre la compétition sur un Masters Series alors que tu n’as pas disputé un seul match depuis l’Open d’Australie, ce n’est tout de même pas le plus facile…

- C’est vrai que l’idéal aurait été de disputer un tournoi de préparation. Il y avait Scottsdale mais je n’avais repris l’entraînement que depuis une semaine. Cela aurait été ridicule et dangereux de reprendre aussi vite. Je n’ai pas vraiment de repères mais j’espère reproduire ce que je faisais à l’entraînement.

Ton objectif, c’est d’accumuler un maximum de matchs en vue de Miami ?

- Déjà, Indian Wells est un tournoi très important, tout comme Miami. Il y a de nombreux points à prendre ici. Alors si je peux retrouver le plus rapidement possible mes sensations et mes repères en match, ça serait une bonne chose. Pour y arriver, il faut réussir à bien jouer les points importants et garder sa concentration. C’est ce qu’on perd le plus rapidement quand on ne joue pas.

En tant que tête de série, tu es exempté du 1er tour. As-tu regardé le tableau ?

- On m’a dit que j’allais jouer Fabrice (Santoro) ou Sanguinetti au 2eme tour. Ce sont deux joueurs qui varient beaucoup. Fabrice varie sur le coup droit, il est assez complet sans avoir un très grand coup. C’est la même chose pour Sanguinetti. C’est quelqu’un qui a un bon sens tactique et je m’attends à un match de reprise assez difficile. Il y aura beaucoup de frappes à jouer.

Si Fabrice Santoro s’impose, le match s’annonce compliqué puisqu’il mène 9-2 contre toi. Il t’a battu pour la dernière fois il y a deux ans à Indian Wells. Apparemment, c’est un joueur qui te pose de nombreux problèmes ?

- Fabrice pose des problèmes à tout le monde parce qu’il varie énormément ses coups. Il a un très bon sens tactique, il monte au filet. Il sait tout faire. Je ne l’ai pas joué depuis deux ans donc j’espère que ça se passera mieux cette fois-ci.

Depuis ton arrivée, as-tu eu le temps de t’acclimater à la surface ?

- Je suis arrivé hier vers 18h et j’ai juste fait un peu de gym pour transpirer un peu. Par contre, je vais taper la balle tout à l’heure en fin de matinée pour m’adapter à la surface. Mais bon, j’ai joué en extérieur à Boca Raton donc je pense qu’il n’y a pas une grande différence au niveau de la surface. C’est plus le climat qui change. C’est humide en Floride alors qu’ici, c’est plus sec. Ca peut jouer un petit peu.

wilma
03-11-2004, 04:27 PM
thank you Marine.

:eek: Have I understood correctly when I say that Santoro leads 9-2 ? Oh dear!

esther
03-12-2004, 10:07 AM
Sébastien, after having a month off, you are back for Indian Wells. How are u feeling about this?

Not too bad. I went back to training a fortnight after 4 weeks off. I feel quite good today, i am motivated to be playing again and i'm feeling good. Indian Wells is a big tournament, i'm goign to try my best but in any case, i'm motivated and eager to start playing again.

But to come back to the circuit for a Masters Series match, and taking into account you havent played a match since the Aus Open...it's not an easy thing to do...

Yeah i know, it would have been better to have played a tournament before as preparation. There was Scottsdale, but i had only been training for a week before that so i wasnt ready. It would have been ridiculous and dangerous to come back to competition as soon as that. I don't know how i'm going to go, but i hope i can play as well as i have been at training.

Your aim is to play as many matches as you can before Miami?

Well, Indian Wells is as important as Miami. They're both masters series tournament and you can earn heaps of poitns from both tournament. So i will have to try and get back into it as soon as i can. If i'm going to do that, i'm going to have to play well on the important points and keep my concentration. That's often hard to do when you don't play for such a long time.

You are seeded which means you get a bye first round. Have you looked at the draw?
Someone told me i'm going to play Fabrice or Sanguinetti second round. They are both very different players. Fabrice is very versatile on his forehand, but he's a very complete player even though he doesnt really have a specific weapen. Same thing with Sanguinetti. Hes a very tactical player, so i'm expecting quite a difficilt match.

If Fabrice wins, the match will prove to be more complicated: he's 9-2 up in the head to head. The last time you played was 2 years ago at IW and he beat you. It looks like he's a player you have quite a few difficulties against?

Fabrice causes problems for everyone because he has an extremely varied game. He's very tactical, he approaches the net. He knows how to do everything. I havent played him for 2 years, but i hope if i do have to play him, it will be better this time.

Since arriving in the USA, have you adapted to the surface?
I arrived yesterday around 6pm and i just did a bit of gym work. But i'm going to do a bit of tennis practise after this to adapt to the surface.
But yeah, i played indoors in Boca Raton so it's not that big a different in surface. It's the climate thats changed. It's humid in Florida, well more than it is here. It's drier.

zyim333
03-13-2004, 09:48 AM
thank u so much ,esther.u are always so thoughtful .i still remember ur standing shoulder to shoudler with sebastien .smiling! did u really put that photo on the wall of ur room?i notice that u are also playing a leading role in the forum of arnaud.do u have a photo like "arnaud carrying lola or tom in his arms "...you know clement is tom's godfather.maybe they play tricks together...

ubrunjensen
03-14-2004, 11:37 AM
Thanks for the translation! One day I really must learn French...
So, he's playing Sunday - that is today. I hope he wins. He needs a few victories to boost his confidence.

esther
03-15-2004, 08:38 AM
thank u so much ,esther.u are always so thoughtful .i still remember ur standing shoulder to shoudler with sebastien .smiling! did u really put that photo on the wall of ur room?i notice that u are also playing a leading role in the forum of arnaud.do u have a photo like "arnaud carrying lola or tom in his arms "...you know clement is tom's godfather.maybe they play tricks together...

haha youre welcome!! ;) Yeah no i couldn't get the photo made THAT big because its a digital photo and when you enlarge them they become blurry, so...i just printing it out a4 page size and yes its above my bed :)

what photo was that with arnaud carrying lola or tom?!

zyim333
03-18-2004, 10:08 AM
sorry to be late ,esther. obviously ,i didnt make myself understood.maybe a photo of arnaud and seb's daughter or son.i believe they enjoying playing together... :p... arnaud 's like a child ,isnt he?

KellyluvsGrosjean
03-18-2004, 02:34 PM
I think Nono is the kinda mature person... at least more than Seb~ :p
And Nono likes to keep a close relationship with his fanz... he's a very nice person.
Indeed if you look at his face (FACE ONLY), you will never expect that he's only 175cm tall.. jejeeee

Ahaaaa I was just listening to Linkin Park's <Reanimation>. Track 13 "PPr:Kut -" was like singing "Grosjean, grosjean... grosjean... grosjean..." (that was "goes-on, goes-on...")