DAVIS CUP avec Nono! [Archive] - MensTennisForums.com

DAVIS CUP avec Nono!

Tryphon
01-26-2004, 06:07 PM
Team will be Seb, Nono, Scud and Mika.
5th man is newbie Thierry Ascione.

That's weird to think of a doubles team without Fabrice, but Guy must have chosen Nico and Mika because they played well since the beginning of the year.

I suppose the 2 of them will play the doubles and Seb and Arnaud singles (that's indoor clay). Unless there's a surprise and Nico is selected in singles...

Via
01-26-2004, 08:42 PM
guy has been around at the aus open to make his observations, so he must know something about fabrice's form.

nono had partnered quite well with mika in adelaide, so maybe he's the doubles guy!!! anyway good luck to the french team!

Lindsayfan
01-26-2004, 09:46 PM
omg that's quite shocking :eek: here Guy's explanations...

Guy, vous avez communiqué votre sélection pour la rencontre France-Croatie. C'est une équipe dans laquelle ne figure pas Fabrice Santoro…
- Il y a eu, l'an passé, des tensions, un petit malaise qui n'est pas totalement dissipé. Et aujourd'hui, à mes yeux, c'est cette équipe-là qui a plus de chances de s'imposer contre la Croatie.

Pour quelle raison avez-vous écarté Fabrice Santoro ?
- Il fallait au sein de l'équipe un état d'esprit propice à la performance, des gars prêts à se défoncer les uns pour les autres. Et compte tenu de ce qui s'est passé récemment, et du climat qui règne au sein du groupe -ce n'est pas la guerre, mais bon…- cette équipe est celle qui a le plus de chances de s'imposer. On a toujours bien fonctionné quand notre esprit d'équipe était là. Plus que les individualités, c'est l'état d'esprit qui a toujours fait notre force. Aujourd'hui, de toute évidence, on n'en est pas là. Demain j'espère que cela changera. Ce n'est jamais une chose agréable à dire à un joueur, mais sur cette rencontre-là, c'est comme ça (ton ferme). Là encore, ce malaise, ce n'est pas moi qui l'ai créé. Je récolte les informations, les résultats des uns et des autres, et je fais ma sélection. Aujourd'hui, je pense que cette équipe -avec les joueurs que j'ai choisis- aura le meilleur rendement contre la Croatie. Cela ne veut pas dire que cette sélection restera figée. Elle pourra changer lors de la prochaine rencontre. Parfois, on peut ne pas sélectionner un joueur parce qu'il n'est pas en forme, à cause d'une blessure. Les raisons de la non sélection de Fabrice ne sont pas liées à un problème physique, mais elles ont également leur importance. Je pars avec ces garçons, mais quelque part, je suis confiant.

"Quand il y a des tensions dans une équipe, le rendement est souvent médiocre"

Cela signifie que l'abcès n'a pas été complètement percé…
- D'une certaine manière, si. Mais quand on parle du caractère ou de la personnalité des uns et des autres, il faut que tout le monde mette de l'eau dans son vin, et essayer de faire en sorte que tout se passe bien, qu'il n'y ait pas de malaise. Or, aujourd'hui, ce malaise existe toujours. J'ai connu ce type de situations en tant que joueur. Je l'ai connu également en tant que capitaine quand, parfois, il y a eu des petites tensions au sein du groupe. Et je sais par expérience que lorsqu'il y a des tensions au sein d'une équipe, on s'entraîne moins bien, on se prépare moins bien, le rendement est souvent médiocre. Je pense donc vraiment que c'est la meilleure décision pour l'équipe.

Avez-vous parlé, à Melbourne, avec tous les garçons concernés par cette décision ?
- Bien sûr. J'ai pris ma décision en fonction des réactions des uns et des autres. C'est aussi pour cela que je fais ce type de déplacement en Australie et que je suis régulièrement les joueurs : pour savoir où ils en sont, comment cela se passe, quel est le climat… Je veux pouvoir compter sur des garçons qui sont prêts à se défoncer les uns pour les autres, qui sont tous sur la même longueur d'ondes. Or, aujourd'hui, de toute évidence, les garçons que j'ai retenus pour la prochaine rencontre sont sur la même longueur d'ondes.

D'un point de vue purement technique, qu'avez-vous retenu de votre séjour en Australie ?
- Là encore, il faut faire attention, parce que tous les joueurs, à l'exception peut-être de Sébastien Grosjean, ont connu des petites alertes physiques. Il y a deux kinés de la Fédération Française de Tennis qui ont été détachés sur place en Australie, et je crois que c'est une très bonne chose. Mais il faut être très vigilant par rapport à la préparation physique. Concernant le jeu lui-même, j'ai vu pas mal de bonnes choses. Sébastien Grosjean -qui est toujours en course- a fait un super parcours à Melbourne. Mickaël Llodra a réalisé de gros progrès : il a été en finale en simple à Adélaïde, il joue très très bien en double, il s'affirme de plus en plus. Arnaud Clément, si l'on excepte sa défaite prématurée à Melbourne, a gagné quelques bons matches. Physiquement, il revient à un bon niveau. Quant à Nicolas Escudé, il a gagné à Doha. Et s'il a perdu au troisième tour à l'Open d'Australie, il le doit à l'accumulation des rencontres disputées. Quant à Thierry Ascione que je prends comme cinquième élément, je le suis depuis plusieurs mois, et je trouve que c'est un gars qui est sur une phase ascendante. Il est vraiment fort ! Il va encore progresser probablement, mais ce qu'il fait aujourd'hui, c'est déjà impressionnant.

"Retrouver les automatismes du jeu sur terre battue"

Lorsque vous dites que vous le prenez comme cinquième joueur, restera-t-il quoi qu'il arrive cinquième joueur, ou au contraire, a-t-il une chance sur le stage et la semaine de préparation d'intégrer l'équipe ?
- Aujourd'hui, de par son expérience moindre, il est un peu derrière les autres. Maintenant, je pars souvent du principe qu'il y a des joueurs qui peuvent se blesser, avoir des petits pépins physiques, ou connaître une période de méforme. A partir de là, c'est intéressant de préparer un autre joueur. Aujourd'hui, Thierry Ascione est cinquième joueur, il n'est pas dans les quatre, mais on a vu par le passé que ce sont des choses qui peuvent évoluer. Cette sélection est méritée en ce qui le concerne. Je suis content pour lui, qu'il entre dans ce groupe pour se familiariser avec la Coupe Davis.


Les joueurs sortent de la tournée australienne sur Rebound Ace. Comment allez-vous en très peu de temps les acclimater à une surface très spécifique comme la terre battue ?
- Avec le stage que nous allons effectuer à Genève, plus la semaine de préparation sur place à Metz, cela nous fera six ou sept jours de travail spécifique sur terre battue. Dans un premier temps, nous allons essayer de retrouver les automatismes liés au jeu sur terre battue, avec des trajectoires plus arrondies. On va aussi mettre l'accent sur la défense et l'attaque, parce que les Croates sont plus puissants que nous. Ils vont essayer de nous "secouer". A partir de là, à nous d'essayer d'être réguliers et performants en défense. Il faudra aussi les pousser à la faute et profiter des baisses de régime qu'ils pourront connaître.

Vous évoquiez les joueurs croates, qu'en pensez-vous ?
- Ce sont des joueurs dangereux. Dans toutes les disciplines, dans tous les sports, ce sont des gens doués. Ljubicic a battu Federer récemment, Ancic a perdu un match accroché contre Philippoussis au troisième tour à l'Open d'Australie, Karlovic avait sorti Hewitt à Wimbledon l'an passé. Chacun d'entre eux, potentiellement, peut être, dans un bon jour, très très fort.

"Il faut aussi préparer l'avenir"

Pour revenir à vos joueurs, après une saison 2003 mi-figue mi-raison au niveau de la Coupe Davis, les sentez-vous de nouveau mobilisés pour cette épreuve ?
- Oui, tout à fait. Les petits problèmes que l'on a pu connaître ont eu au moins le mérite de reconcentrer les joueurs sur l'objectif et de partir sur de nouvelles bases. Une nouvelle fois, je défends des valeurs de solidarité, de générosité. On a disputé des rencontres dans des climats qui n'étaient parfois pas très bons, et qui ont été perdues. A l'inverse, on a parfois connu des rencontres où l'on était plus fort sur le papier, avec tous nos meilleurs joueurs, et cela ne nous a pas empêché de perdre le double et des matches de simple… Pour revenir à l'équipe alignée contre la Croatie, c'est une équipe relativement jeune, qui risque d'être amenée dans les années à venir à travailler ensemble. Donc, cela m'intéresse aussi de les voir ensemble, et de voir comment ils vont s'en sortir. En tant que capitaine, je dois faire ma sélection sur différents critères. Aujourd'hui, je pense vraiment que c'était la meilleure chose à faire pour cette rencontre.

Vous précisez bien "pour cette rencontre", cela signifie donc que la sélection n'est pas définitivement fermée à Fabrice Santoro ?
- Non, non, pas du tout. La porte n'est fermée pour personne. Souvent, la roue tourne. Pour différentes raisons, on peut entrer ou sortir de l'équipe. Gagnons cette rencontre, et puis on verra pour la prochaine quels sont les gars les plus en forme, et comment on peut continuer dans la compétition.

Comment Fabrice Santoro a-t-il accueilli votre décision ?
- Il est forcément déçu. Quelque part, l'inverse m'aurait étonné. J'espère que cela va amener, pas seulement chez lui, mais pour tous les gars de l'équipe, une remise en question, une envie encore plus forte de prouver qu'on peut être indispensable et qu'on mérite la confiance de tout le groupe.

Fabrice Santoro étant absent de la sélection, cela entraînera la formation d'une paire de double forcément inédite en Coupe Davis…
- Même si ce n'était pas en Coupe Davis, ils ont quasiment tous joué ensemble. Mais, à un moment donné, il faut aussi préparer l'avenir, lancer de jeunes joueurs, essayer de nouvelles combinaisons. Ce sera justement une bonne occasion de tester une nouvelle équipe pour voir ce qu'elle va donner. Fabrice a énormément apporté à l'équipe. Il a souvent rapporté le point du double, même si ce ne fut pas systématique. Mais à un moment donné aussi - et c'est peut-être bien de le faire sur un premier tour - il va falloir lancer des gars qui vont constituer l'avenir. C'est aussi une opportunité à saisir pour les autres.

esther
01-27-2004, 01:43 AM
Fabrice is also sick poor man

Lindsayfan
01-27-2004, 07:48 PM
Santoro said that he's really disappointed and sad and that he doesnt understand why he hasnt been named in the team.However,he added that he stays @ disposal in case Seb should withdraw.


"Je suis très déçu et même triste, a déclaré Santoro après sa qualification pour les demi-finales du double avec Mickaël Llodra, en Australie. Je ne m'y attendais pas du tout, ni moi ni mon entourage. En décembre, j'ai fait cinq entraînements avec Guy (Forget), on a fait des soirées ensemble. Je ne comprends pas. C'est très sévère, mais j'accepte."

"La roue tourne, a-t-il encore constaté. J'ai souvent joué avec des partenaires différents. Contre les Croates, c'est Llodra qui jouera avec un autre. Mais je suis prêt à aller à Metz à pied (dans l'éventualité d'un forfait de Sébastien Grosjean, blessé en Australie). La Coupe Davis fait partie de mes objectifs, comme gagner le titre d'un Grand Chelem en double et une médaille olympique."

Marine
01-27-2004, 10:06 PM
I'm very shoked too, Vale !!!!

It's so weird, this desision, I really would like to know what happened among the team !
And what Seb said, it's weird too..."Il y a un peu de tension entre Fabrice et le reste du groupe. Ça dure depuis mal de temps"
It means that it's not only a problem between Guy and Fabrice..
I got some info at the radio this evening. The journalist, specialised in tennis, was not sure, but had an adea about this trouble.
He thinks this problem existe since Toulouse 2003, in april... Santoro played the match whereas he was not in form, but he didn't want to say it . And Gy was very angry because he would have wanted Arnaud plays, or something like that...in short, maybe fab was not honnest with the team.
That's just a supposition.

Lindsayfan
01-28-2004, 08:20 AM
so Fab was injured too in Toulouse?I thought only Seb was...neway in that match (Switzerland vs France) everything went wrong.
cant imagine what will happen when France and Switzerland will have to meet again in quarterfinals this year (but this time they'll play in Switzerland, in Lausanne)...

CooCooCachoo
01-28-2004, 11:13 AM
I think it is weird how Guy Forget can pick Ascione over Fabrice! The French Davis Cup team won't be the same without him, I think.

Via
01-28-2004, 08:58 PM
but if it's dishonesty, it should not be tolerated..... the team should be above the individual's self interest...

esther
01-28-2004, 09:11 PM
i could have answered some of those questions if i had a deep and meaningful convo with guy a few days ago ;) haha ok sorry i dont know i'm shocked of course for Fabrice...but it is guy whos made the decision and if he thinks its best then...

Lindsayfan
01-30-2004, 06:07 PM
SEb withdrew and Guy named Mutis at his place. :eek:

I thought he would have named Santoro...

Via
01-30-2004, 09:07 PM
ooohhhhhh..... arnaud will have to carry a lot for this team !!!!!!! unless.... they quickly grow some grass on top of the clay..

it is very obvious now, fabrice has been banned.

Marine
01-30-2004, 09:43 PM
Arnaud will have to make lots efforts the next week !!! He's motived, no doubt !! Maybe he'll be the hero of the week-end !! I hope so much !! He'd deserve it !!!! He's so dedicated to this competition.... allez Arnaud ! :worship:

Lindsayfan
01-30-2004, 09:47 PM
Arnaud MUST win his 2 singles,and then Mika/Nico HAVE to win doubles...otherwise France will lose.

Via
01-30-2004, 11:24 PM
i still cant believe mutis will play singles...... no way ... what is his clay record ??

marine..... your signature has become very simplified !!!! lol

CooCooCachoo
01-31-2004, 06:20 AM
SEb withdrew and Guy named Mutis at his place.

I thought he would have named Santoro...

WTF??! What is it that Fabrice has done to upset Guy Forget? And what about Clément, Llodra and such.. aren't they supporting Fabrice in this?

esther
01-31-2004, 08:08 AM
OLIVER MUTIS?!!!!!!!!!!!!!
riiiiiiiiighhhhhhhhht...someone needs help!! (sorry vale)

Tryphon
01-31-2004, 09:52 AM
Oh my! Hope they don't lose this tie or Guy's gonna have some problems! He probably felt he would look like a fool to call back Fabrice just after having dropped him.
Still both of them said it wasn't a definitive thing, that he might be back in the team in the future...?

Mutis being in the team doesn't necessarily mean he will play. (Too bad Paulo is injured as well, and Richie still a bit tender...)

We could have Arnaud and Nicolas in singles, and either Nono+Mika or Nico+Mika in doubles. Michael could even play singles since he played well in Australia. That's said clay which is not exactly Nico nor Mika's best surface.

Lindsayfan
01-31-2004, 11:48 AM
OLIVER MUTIS?!!!!!!!!!!!!!
riiiiiiiiighhhhhhhhht...someone needs help!! (sorry vale)


I agree with you Esther...Guy's totally crazy,he needs to see a specialist... :p


Maybe Nico can play singles even tho it's clay.Liubicic and Karlovic arent good on clay either.I'm quite shocked..I cant understand why he didn't recall Santoro.if they lose, Guy'd better leave his job to someone else :mad: :sad:

Via
01-31-2004, 11:57 PM
was that why fabrice dared to strip after winning the aus open doubles?? a protest to guy ??? lol.....

well.... there can always be a new discovery in times of need.... in 99 when both rafter and flip were in trouble, the aussies sent 18yo hewitt out to carry the davis cup team... some people may actually play better playing for their country..

CooCooCachoo
02-01-2004, 07:09 AM
was that why fabrice dared to strip after winning the aus open doubles?? a protest to guy ??? lol.....

lol.. I think it was an effort to seduce him, so he'd be able to come back ;)

michelleg
02-02-2004, 01:17 AM
Coo-I saw the pics and it was a meager attempt. Fabrice seductive? About as seductive as fabric softener.

(Pardon the bad allusion, I'm doing laundry and drinking pouilly fuisse.)

esther
02-02-2004, 09:52 AM
i still cant believe mutis will play singles...... no way ... what is his clay record ??

marine..... your signature has become very simplified !!!! lol

Straight to the point!! that's our marine...loool

esther
02-02-2004, 09:53 AM
Guy'd better leave his job to someone else :mad: :sad:

vale?!!! is that really u?!!! :eek:

Lindsayfan
02-02-2004, 12:44 PM
vale?!!! is that really u?!!! :eek:

yes that's really me.. :p I'm Guy's biggest fan you know,but I'm honest enough to admit when he is wrong and in this case he's totally wrong.i just hope France doesnt have to pay for his mistakes.

Marine
02-02-2004, 05:13 PM
Until yesterday, I was weally dubitative about Guy's choice, but right now, after have read the 2 articles, I think we don't know ALL about this story, and I think Guy made a respectuous choice. It's not easy, but couragious, because he knows if they lose, it will be hard for him.
Read that, and give me your opinion.

(Interview "Le Parisien" today)
« Forget, c'est le meilleur »
YANNICK NOAH, légende du tennis français

PRÉSENT à Tarbes au tournoi des Petits As, Yannick Noah soutient ouvertement Guy Forget, son « pote », qui a évincé Fabrice Santoro de l'équipe de France. Selon lui, il ne peut y avoir qu'une vérité, « celle du capitaine », avec « des critères et des lois ».

On parlait de Richard Gasquet comme d'un futur n° 1 mondial.
Il marque le pas. Qu'en pensez-vous ?
- Yannick Noah: Richard Gasquet a de quoi travailler, mais il préfère rentrer chez lui. Il me semble qu'il y a un problème. Ce môme aimait jouer et n'a plus le feu. Il balance des matchs, abandonne. Qu'il arrête avec Benhabilès, c'est quand même un signe, parce que Tarik, c'est un bagarreur. Entraîner le meilleur espoir français, payé par Bîmes et ensuite par Lagardère, et renoncer comme ça à un salaire assuré ? C'est lourd, lourd, cette histoire...

Autre polémique qui enflamme le tennis français : la non-sélection de Santoro par Forget, pour la Coupe Davis...
- Il faut savoir prendre des risques. Et tous les gens qui pensent qu'un match de Coupe Davis se gagne sur le court ne comprennent rien. Il se remporte en équipe. C'est ce qui a toujours fait notre force. On n'a jamais été les meilleurs du monde. Jamais, depuis les Mousquetaires. Mais on a gagné la Coupe Davis avec cet esprit. Vous avez discuté avec Guy Forget. La faute de Santoro impliquait-elle qu'il soit exclu pour « raisons extrasportives » * ? Il n'y a pas besoin de faire des fautes graves pour se trouver hors règlement interne. Et l'esprit d'équipe, ce n'est pas un truc extrasportif, c'est essentiel en Coupe Davis. C'est le coeur même de l'équipe. Fabrice s'avère être un joueur de double extraordinaire. Et en plus, c'est notre pote. Mais si l'esprit est remis en question, cela veut dire qu'il n'est pas profondément ancré dans le coeur de tous. Et c'est embêtant.

Vous sous-entendez que Santoro n'a plus l'esprit d'équipe...
- Vous ne pensez pas que Fernandez a bien fait, au PSG, de mettre souvent Ronaldinho à l'écart, lui qui foutait toute l'équipe dans la panade ? Aujourd'hui, les mecs sont très bien classés, alors qu'ils rataient tout depuis deux ou trois ans avec une équipe plus forte sur le papier. Pourquoi ? Car il y a Halilhodzic, qui est un guerrier, qui tient son groupe et que celui qui l'ennuie, il est dehors. En sport individuel, tu fais ce que tu veux, pas en équipe.

Alors, pourquoi ne pas révéler publiquement les torts de Santoro, afin de clarifier les choses ?
- Il y a des choses qui se passent en interne et qu'on n'a pas envie de dire. De temps en temps, il y a des phrases qui sortent. Et tout le monde a envie de savoir, c'est normal ! Mais il faut aussi savoir protéger le groupe.

Guy Forget ne risque-t-il pas son poste de capitaine, en cas de défaite ?
- Je pense que l'équipe de France a cent fois plus besoin de Guy que Guy n'a besoin d'elle. Mais qui peut mettre en difficulté Guy Forget dans le tennis français ? Pour mettre qui à sa place ? Lagardère ? Moi, quand Philippe Chatrier (NDLR : ancien président de la FFT) m'a nommé, tout le monde était mort de rire. Je suis devenu le meilleur capitaine. Guy, c'est pareil, c'est le meilleur. Maintenant, si quelqu'un veut le virer pour des histoires hors équipe de France, vous allez m'entendre !
Guy a ramené en cinq ans ce que le tennis français n'a pas eu pendant cinquante ans !

* Pour des raisons personnelles, il avait pris une semaine de vacances avant France - Suisse en avril 2003.

ps: I don't always agree with Noah, but I like his interview, he's right on this last point.

Marine
02-02-2004, 05:19 PM
Another thing that made me change of opinion...

(yahoo sport)
Coupe Davis: Santoro "s'est lui-même exclu" du groupe, selon Forget



METZ (AFP) - Le capitaine de l'équipe de France de Coupe Davis de tennis, Guy Forget, a estimé lundi que Fabrice Santoro, "de par son comportement", s'était "lui-même exclu" du groupe retenu pour affronter la Croatie, au premier tour, de vendredi à dimanche à Metz.

"Il sait très bien pourquoi il n'a pas été sélectionné," a déclaré Forget, répondant indirectement à son joueur. Santoro, qui a remporté dimanche avec Mickaël Llodra l'Open d'Australie en double pour la deuxième année consécutive, avait en effet affirmé mardi dernier qu'il ne comprenait pas cette éviction.

"Il le sait depuis une réunion à Bercy (fin octobre-début novembre), où j'ai fait part de mon intention de ne sélectionner ni lui, ni Mickaël, a ajouté le capitaine français. Entre temps, il y a eu plusieurs tournois, où il pouvait changer le cours des choses. Il aurait fallu qu'il se rapproche des autres. Pour avoir parlé avec les joueurs à Bercy, à Lyon et en Australie, je peux dire qu'ils ne sont pas du tout sur la même longueur d'ondes. Chaque membre du groupe a un problème avec Fabrice." :eek:

Les joueurs présents à Metz (Nicolas Escudé, Arnaud Clément, Olivier Mutis et Thierry Ascione), n'ont pas insisté sur ce point, Forget leur ayant "demandé de ne pas s'exprimer là-dessus".

Clément, qui avait été écarté de la finale 2001 remportée (3-2) en Australie après avoir joué tous les tours précédents, a toutefois souligné qu'il respectait le choix de son capitaine. "Guy prend les infos auprès des joueurs et des membres du staff, a précisé le numéro un de l'équipe, en l'absence de Sébastien Grosjean, blessé à la cuisse droite. Après il décide. On a confiance en lui, on respecte ces choix-là."

Revenant sur le fond du problème, Forget a expliqué que Santoro avait commis "une erreur qui s'est ajoutée à une accumulation de petites choses précédentes".

"Fabrice a fait à plusieurs reprises des choses gênantes et perturbantes pour le groupe, a-t-il précisé. Si un capitaine a soutenu Fabrice plus d'une fois, c'est bien moi et Dieu sait si ça n'a pas toujours été facile. Personne n'est irréprochable, mais à un moment donné, tu peux faire ton mea culpa. A aucun moment il n'a eu cette attitude, c'est ce qui me dérange."

Dès lors, retenir Santoro mettait l'équipe en danger, selon Forget. "Avec le reste du groupe, ça sonnerait faux et à la première défaite, ça exploserait, estime-t-il. Si je fais ça, je vais droit dans le mur. Si ça se passait mal, on pourrait me le reprocher."

Cette éviction n'a cependant rien de définitif. "Je veux laisser une porte ouverte à Fabrice," a déclaré le capitaine tricolore.

Santoro peut d'ailleurs s'inspirer de son partenaire de double, Llodra, que Forget a finalement retenu pour ce premier tour car il a manifesté "une réelle volonté de se rapprocher du groupe" et a reconnu "de petites maladresses". Le gaucher devait rejoindre ses équipiers lundi soir à Metz, où il sera candidat à l'une des deux places du double, avec Clément et Escudé.

"J'ai trois joueurs de double d'un niveau presque semblable à Fabrice et je pense que malgré son éviction, c'est le point que l'on a le plus de chances de gagner", a assuré Forget.

Lindsayfan
02-02-2004, 06:26 PM
I'm more surprised than ever...it's quite normal that Yannick defends Guy (being Guy his best friend) but still Guy says freely that Santoro had problems with everyone...that's quite shocking! :eek:

Neway he's totally right about Richie...his separation with tarik was a wrong move! :mad:

esther
02-02-2004, 09:11 PM
- Il y a des choses qui se passent en interne et qu'on n'a pas envie de dire. De temps en temps, il y a des phrases qui sortent. Et tout le monde a envie de savoir, c'est normal ! Mais il faut aussi savoir protéger le groupe.

verrrrrrrrrry interesting...

i cant believe that he said EVERYONE has a problem with Fabrice!! I wonder how long this has been going on for?!!! He must feel really bad tho that all this has been said to the public and how everyone knows that he's been doing somethign wrong and how he's 'putting the team in danger if he comes back'....how sad!!!

isnt it interesting tho how opinions can change so quickly with what we do or dont read from the media...we were all so ready to hate Guy when we didnt know the full story but after reading them we are more on his side...

Via
02-02-2004, 10:07 PM
hmmmm..... so the 'everyone has a problem with santoro' statement comes from here....... guess i'll have to run the translater again :( lol

Via
02-02-2004, 10:18 PM
hmm.... not too sure about what i read.... santoro took a holiday just before the last tie with switzerland ?? and has so far refused to express remorse ???? (although llodra has been pardoned??) lol......... someone please clarify for me.

arnaud is, as always, diplomatic in what he says in public......

Lindsayfan
02-03-2004, 08:51 AM
Arnaud isnt diplomatic,Via..he's just by Guy's side ALWAYS! lol

apparently Mika made serious efforts in order to be part of the team again,while Fabrice didnt...and plus he had problems with anyone!I think Fab thought to be "irreplaceable" inside the french team...:rolleyes:

aivlis
02-03-2004, 03:27 PM
Everyone has a problem with Fabrice!? I wonder who 'everyone' is? :scratch:

I always thought that everyone in the french team are close and united, and that's why I like them so much, but now... sigh...

I'll keep my fingers crossed for them.

irishface
02-03-2004, 03:27 PM
Elina posted this on CC - A short video of the press conference

http://www.metz.fr/METZ/SPORTS/COUPEDAVIS/2004/index.html

Link on the left. There's about two sweet seconds of Nono. :hearts:

Lindsayfan
02-03-2004, 07:43 PM
i've finally seen Mutis and Ascione..i didnt know how they looked like :p

Via
02-03-2004, 08:47 PM
aivlis..... what a sweet pic of nono you've got.....

damn... why didnt he smile for my camera like that ??????

....... sorry, wrong thread !!!! lol

vale, you think arnaud is just licking his boots (guy's) ?? hmm.....

Lindsayfan
02-03-2004, 08:53 PM
nope Via,i just mean that Guy and Arnaud are really close each other so it's normal that Arnaud always defends and supports Guy's choices!

Via
02-03-2004, 08:55 PM
Elina posted this on CC - A short video of the press conference

http://www.metz.fr/METZ/SPORTS/COUPEDAVIS/2004/index.html

Link on the left. There's about two sweet seconds of Nono. :hearts:

thanks irish and elina for the link !!!!!

i have to agree with vale..... who are these guys ??? lol

i will now have to quote what JA said about his godson taylor dent when he was in a heap playing roddick at the aus open......
i can only pray ......

Via
02-03-2004, 08:59 PM
nope Via,i just mean that Guy and Arnaud are really close each other so it's normal that Arnaud always defends and supports Guy's choices!

yeesss.... i don't think i've ever heard arnaud *not* supporting his friends in what they say..... which makes me wonder, what bad things fabrice has done to make even arnaud turn his back on him ?? :rolleyes:

Marine
02-03-2004, 09:00 PM
Arnaud agrees with Guy, that's all. They share the same point of view about the the team spirit in davis cup. And they're close.

Via
02-03-2004, 09:13 PM
hmmm....... i suppose there isn't a cosy club situation about this whole thing. lol

it's true that arnaud's team spirit is never in doubt. i just hope he won't be trying too hard for this tie.......

esther
02-04-2004, 04:29 AM
Arnaud isnt diplomatic,Via..he's just by Guy's side ALWAYS! lol

he's his pokemon, thats why!!!!! :D ;)

esther
02-04-2004, 04:30 AM
i like ur avatar via!!!

aivlis
02-04-2004, 07:44 AM
There's about two sweet seconds of Nono.
thanks to irishface. what a sweet two seconds!

aivlis..... what a sweet pic of nono you've got.....
he does look sweet in this pic. actuallly, i think he always looks sweet when he takes his sunglasses off. ;) but i like your new avatar more. is that 'name plate' (how do you call it?) yours? or you just took a pic of it?

Marine
02-04-2004, 07:37 PM
I found this itw of Forget on seb's forum, a girl wrote it, it was in l'equipe sunday or monday...

- Guy Forget : j’assume -

Ayant décidé d’écarter Fabrice Santoro de l’équipe de France avant la rencontre contre la Croatie (6,7,8 février à Metz) Guy Forget se retrouve dans l’embarras depuis le forfait de Sébastien Grosjean. Mais le marseillais, qui devrai tenter un pari au moment de désigner son deuxième joueur de simple, assume son choix…

- Guy Forget, comment abordez-vous la rencontre qui opposera la France à la Croatie dans une semaine à Metz ? Etes-vous inquiet ?

« Inquiet, non. Je mentirais si je disais que la blessure de Sébastien Grosjean ne me chagrine pas, parce qu’on ne se passe pas facilement d’un joueur de ce niveau –là. Avec lui, nous aurions forcément été plus sereins. Maintenant, j’ai dans cette équipe des garçons qui peuvent battre tous les croates. »

-Vous reconnaissez tout de même qu’il y a eu peu , ou pas, de rencontres où votre marge de manœuvre était aussi étroite…

« C’est Sûr… »

-Fabrice Santoro vient, une nouvelle fois, de briller en double à Melbourne avec Mickaël Llodra, deux mois après leur défaite en finale du masters. N’avez-vous pas peur que votre choix de l’écarter de votre groupe ne soit pas compris par le grand public ?

« …A la limite, ça m’est égal. Quand on est sélectionneur ou chef d’entreprise, il faut faire des choix dans un souci de rendement. Si ce n’est pas compris, tant pis. Si nous perdions cette rencontre en occultant ce genre de problèmes, je commettrais une faute professionnelle grave. Ma responsabilité est de faire jouer les meilleurs joueurs et des garçons qui ont envie de se défoncer les uns pour les autres. Je n’ai pas le droit de ne pas prendre l’historique de ce qui se passe aujourd’hui en ligne de compte.
J’apprécie Fabrice qui est un copain. Mais je n’avais pas le choix. Une sélection se fait en fonction des résultats sportifs, mais une équipe se bâtit également avec des garçons qui sont sur la même longueur d’ondes. En arrivant en Australie, je me suis rendu compte que ce n’était pas le cas. On peut se permettre de faire jouer des joueurs qui ont des différends mais, en France, on n’a pas l’habitude de fonctionner comme ça. A chaque fois que nous l’avons fait, nous sommes entrés dans le mur, même en 99 quand nous sommes allés en finale, sans unité.

- Cette décision est-elle pour vous une façon d’envoyer un message ?

« Je ne l’ai pas prise pour faire un exemple. Je veux qu’on sache que les valeurs que je défends sont des choses dont j’ai parlé et qui, aujourd’hui, me paraissent essentielles. »

-Vous ne vous sentez pas fragilisé ?

« Vis à vis des joueurs, non, pas du tout. Nous avons déjà perdu des rencontres avec notre numéro 1, avec Fabrice en tant que pilier de double et nous en avons gagné après que Fabrice ait perdu son double. L’important, c’est d’être uni, tant dans la victoire que dans la défaite .. »

-Ne vous êtes-vous pas, tout de même, mis personnellement une pression supplémentaire sur les épaules en faisant le choix d’écarter Fabrice Santoro ?

« Aujourd’hui je n’en ressens pas. J’assume ce choix, et si c’était à refaire, je referais le même. Ne pas retenir Fabrice s’inscrit pour moi dans une logique, dans une suite. Je m’en tiens à ce qui fait notre force, et va nous permettre, à l’avenir, d’avancer.

-Sébastien Grosjean est de nouveau blessé. Cela veut-il dire que la Coupe Davis avait bon dos l’an dernier quand les joueurs mettaient leurs blessures sur le compte des longues campagnes effectuées dans cette épreuve ?

« Oui !Cela prouve aussi que l’on peut parfois dire des choses inexactes et que les journalistes doivent faire attention avant de reprendre des propos qui ne sont pas forcément toujours cohérents de la part des joueurs. Avec Patrice Hagelauer, nous faisons le maximum pour optimiser leurs qualités et je suis persuadé que, sans le travail effectué avant chaque rencontre, nous n’aurions pas remporté toutes ces victoires que nous avons arrachées. »

-Nicolas Escudé peut-il jouer 3 jours de suite, sachant qu’il a été écarté du circuit pendant six mois en 2003 en raison d’une hanche fragile et que la terre battue n’est pas sa surface préférée ?

« Il y a effectivement un gros point d’interrogation quant à sa capacité à jouer 3 matchs de suite. C’est une hypothèse que j’aimerais plutôt éviter. »

-Cela veut dire que vous allez très certainement être obligé de prendre des risques ?

« Oui, bien sûr.. »

-Que vous inspire la Croatie qui paraît très dangereuse ?

« Les croates peuvent être très très dangereux. Ils sont très forts physiquement, talentueux, et savent se transcender quand ils jouent dans leur pays. » (but they don't play at home !! lol)

-On imagine que vous aimeriez beaucoup jouer un 2ème tour en Suisse …

« Oui, nous avons des points communs avec les suisses. C’est pour jouer de telles rencontres qu’on joue au tennis. »

-Vous avez souvent dit qu’il n’y avait pas assez de contrôles antidopages ds le tennis. Les mesures prises ces derniers mois vont-elles dans le bon sens ?

« Oui il faut persévérer. Mais nous aurons vraiment la conscience tranquille lorsqu’il y aura un vrai suivi longitudinal dans tous les pays »

-Avez-vous discuté avec McEnroe en Australie ?

« Non parce que je n’avais pas envie d’aborder ce sujet avec lui. Je pense qu’il a dit des âneries. Il est passé pour un imbécile et a fait beaucoup de tort à tous ceux qui ne se dopent pas. »

-La victoire en Fed Cup doit vous paraître bien loin ?

« pas tant que cela. J’ai vu Amélie tout à l’heure et ça m’a rappelé de bons souvenirs »

Via
02-04-2004, 08:09 PM
hehe..... when you look at my avatar, you are looking at a view of my wall, above the computer. with my souvenir nameplate, yeeesss!!!!

.... a lot of translations to run today!!

Lindsayfan
02-05-2004, 12:42 PM
draw has been done few minutes ago...Ascione is in,Mutis is out,Nico/Mika for the doubles.


Vendredi 6 février 2004
A partir de 13h00 : Arnaud Clément c. Mario Ancic
Suivi de : Thierry Ascione c. Ivan Ljubicic

Samedi 7 février 2004
A partir de 13 h 45 : présentation officielle des deux équipes, suivie, à partir de 14h00 : Nicolas Escudé-Mickaël Llodra c. Mario Ancic-Ivan Ljubicic

Dimanche 8 février 2004
A partir de 13h00 : Arnaud Clément c. Ivan Ljubicic
Suivi de : Thierry Ascione c. Mario Ancic

irishface
02-05-2004, 03:07 PM
Geez. This DC tie gets weirder and weirder.

Lindsayfan
02-05-2004, 09:00 PM
pics from the draw:

http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/xp/afp_photo/20040205/sge.hpv07.050204155044.photo00.default-384x217.jpg

http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/xp/afp_photo/20040205/sge.hpp70.050204153402.photo00.default-384x275.jpg

http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/xp/afp_photo/20040205/sge.hpo25.050204152845.photo00.default-384x273.jpg

http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/xp/afp_photo/20040205/sge.hpj49.050204151210.photo00.default-384x262.jpg

http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/xp/afp_photo/20040205/sge.hpi14.050204150823.photo00.default-356x384.jpg

Lindsayfan
02-05-2004, 09:04 PM
OMG how cute is Arnaud! :kiss:

http://www.daviscup.com/shared/medialibrary/image/gallery/DC_2426_gallery.JPG

http://www.daviscup.com/shared/medialibrary/image/gallery/DC_2421_gallery.JPG

For some it was a surprise, but for those at the stadium during practice, not really. Nicolas Escude was expected to start in singles alongside Arnaud Clement, instead Guy Forget chose to give Thierry Ascione his first Davis Cup moment.

City hall in Metz was the site for the draw ceremony for the first round Davis cup World group tie France - Croatia. France captain had some turbulent times with the injury od Frenh no1 Sebastien Grosjean, and a tough decision whether to omit more experienced, and a better player in Nicolas Escude, but Forget was convinced it was time for Ascione.

"His attitude is great, he practised great, watching him in Melbourne, I felt it was the right time. So, for me, this seems like a logical decision".

Even though Escude won in Doha, coming out on Tour well since injury took almost half of last season from him, Forget opted for Ascione. Surface may have been one of the reasons, and Escude is set to play doubles with Michal Llodra: it's not easy to play
three days of best of five matches. Anyway, the man who was chosen to replace Grosjean gets to play the singles.


"I worked hard, I am ready to give 100%. I'm surprised. As the week progressed I felt I had a chance, certanly I felt that I was on the right track".

Escude did not pracitse on wednesday, Escude most probably knew on Wednesday Forget's choice, but he brushed aside sugestions of ill feeling.

"I just neeeded a day of. That'a all. Today I'm back and ready to roll".

Arnaud Clement will take on Mario Ancic first, to be folllowed by Ascione - Ljubicic. Clement is, as he said, super confident.

"I just feel better and better since going down under. Form was not great at the start of the season, but today I feel perfect. I'm super confident for my match, and the team."

The Croatians got their wish. Even though it's not really important who plays first or second, but who gets the points.

"Ljubicic wanted to play second, Ancic wanted to go on first. My wish? I would like to have a 2:0 lead on Friday."

Nikki Pilic has seen it all, 43 years in Davis Cup as a player and captain.

"Two weeks ago I would have said; almost impossible. But, now since France is without Grosjean and Fabrice Santoro, now our chances look better. Much better. But it's not on paper, it's what you bring on court. If Mario can serve well, and stay out of Clement's forehand, he's in with a chance, a very good chance."

Ljubicic had some minor injury problems (shoulder), all Croatians seem to have shoulder problems, but he is good and ready to go.

"Ascione is a very good player, no real weaknesses, the only one on both teams without pressure. No-one is expecting him to win, so it was a good choice by Forget. The shoulder is OK, I had enough time to take care of the shoulder. But, just how good I'l have to wait and see on Friday. Ask me after the Ascione match."

Mario Ancic, for some the rising star that took his time to rise, is living what he hopes to be "the best tennis season, I expect to reach the top 30 by the end." Mario likes Ascione, "he does everything well", respects Clement, but likes his chances.

"I think I can win".

For the doubles (Saturday), Forget has nominated Escude and Llodra, Pilic will stick with his singles boys, unless either Ljubicic or Ancic is in need of a rest. On sunday Clement takes on Ljubicic, the tie will conclude with Ascione and Ancic. And many, including the big French journalist names, think it could be the decider. Fifth rubber, Ascione or Ancic. It would be a great end since France and Croatia have never met in Davis Cup competition.

Via
02-05-2004, 09:12 PM
thanxxxxx vale !!!!

i have seen some pics on the english davis cup site. poor arnaud, he had to stand next to that giant ivo guy !!!!! but didn't he look so dignified....... well, he's the no.1 french player in this tie, for the first time in his dc experience !!

good luck to arnaud, and in particular.... to thierry ascione, lol..... it's not surprising that the croatian team has their expectations going up in the past few days !!!

Via
02-05-2004, 09:26 PM
just looked up thierry ascione's activities at the atp website.... he played mainly on the challengers/futures circuit last year during the clay season, so it's very hard to tell how good his clay record is. *sigh*

Lindsayfan
02-06-2004, 07:37 AM
Via: but you are never on Msn? :confused:

esther
02-06-2004, 09:31 AM
looool at the pic with guy and arnaud
post at other site people!

esther
02-06-2004, 09:31 AM
they are the cutest davis cup team arent they?!!
thanks for the photos vale

Lindsayfan
02-06-2004, 01:26 PM
:banana: FRANCE 1 CROATIA 0 :banana:

Arnaud just beat Ancic 6-4 6-3 6-3 :bounce: :worship:
now good Luck Ascione! ;)

CooCooCachoo
02-06-2004, 01:50 PM
Wooo good win for Arnaud :D

CooCooCachoo
02-06-2004, 01:51 PM
BTW Via.. where did you steal that nameplate from ;)

Lindsayfan
02-06-2004, 02:59 PM
http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/xp/afp_photo/20040206/sge.hyt17.060204153522.photo00.default-384x272.jpg


http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/xp/afp_photo/20040206/sge.hyp44.060204151837.photo00.default-272x384.jpg

http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/xp/reuters_ids/20040206/i/1696866634.jpg

Lindsayfan
02-06-2004, 03:03 PM
http://www.fft.fr/evenements2004/CD-FranceCroatie/album2/images/02.jpg

http://www.fft.fr/evenements2004/CD-FranceCroatie/album2/images/01.jpg

http://www.fft.fr/evenements2004/CD-FranceCroatie/album2/images/03.jpg

Marine
02-06-2004, 03:40 PM
Paulo is here, he's so nice !! :hearts:
(with longer hair !!!)

Via
02-06-2004, 08:07 PM
my brave man arnaud !!!!!!! :hearts: he had never won a dc match in straight sets...

:bounce:

see how pumped up he looked !!!

keep going FRANCEEE

(was that paulo, not someone else??)

Via
02-06-2004, 08:08 PM
i am going to a wedding this morning so i'll post more later (and at the other forum, lol esther....)

Marine
02-06-2004, 08:24 PM
(was that paulo, not someone else??)

OHHH :eek:
U're kidding Via ?

IT WAS PAULO !! AND NOT SOMEONE ELSE !! MY PAULO !! with his cutie smile (yes, yes he is able to smile in davis cup...), his plastering...paulo !

esther
02-07-2004, 01:12 AM
LOOL how DARE you say its not Paulo, Via?!!!! ;)
oh how exciting youre going to a wedding...our neighbour is getting married today too! neway lool back on the topic...

ascione lost but its ok - bonne chance for the doubles!! must win!!

Via
02-07-2004, 08:59 PM
he...he...... i don't recognise him, and i don't have tv to watch him.

where did you get that cutie new pic of arnaud for your avatar, marine ??

congrats to france in winning the doubles... llodra/escude proved too strong for the inexperienced croatian pair. captain guy escapes criticism for now.

Marine
02-07-2004, 09:10 PM
Special dedicace for Vale ! (maybe you know these pics if you go to getty...)

http://delivery.****************/comp/2941806.jpg?x=x&dasite=MS_GINS&ef=2&ev=1&dareq=6684AF03F23DC84922930A75E3FD7918

http://delivery.****************/comp/2941210.jpg?x=x&dasite=MS_GINS&ef=2&ev=1&dareq=6684AF03F23DC849483A27B80C83720C

http://delivery.****************/comp/2936789.jpg?x=x&dasite=MS_GINS&ef=2&ev=1&dareq=8AD66665ABE7C88BECB7656C69F905C9

http://delivery.****************/comp/2927916.jpg?x=x&dasite=MS_GINS&ef=2&ev=1&dareq=CFD4743B3111B5E56D5474048A7BB011

http://delivery.****************/comp/2927915.jpg?x=x&dasite=MS_GINS&ef=2&ev=1&dareq=CFD4743B3111B5E5C92F2486F1D90A99

http://delivery.****************/comp/2927884.jpg?x=x&dasite=MS_GINS&ef=2&ev=1&dareq=CFD4743B3111B5E583E0F1F5FA1C8DDB
(maybe he was talking about Favrice on this one...lol)

Lindsayfan
02-08-2004, 02:38 PM
thanks Marine,these pics r really great! :worship:
too bad they put the copyright just on his face! :mad:

:banana: FRANCE WONNNNNNNNNN :banana: AND ARNAUD IS THE HEROOO!!!!!!! :worship: :hug: :inlove:

Marine
02-08-2004, 05:10 PM
Esther, you hoped, Arnaud did it ! lol
ARNAUD IS THE HERO !

For the first time it's him who finished. We can be proud of him ! He deserves this title, as said Guy...
"Arnaud a fait un immense week-end. Il s'est peut-être senti le devoir de prendre le flambeau de son pote Sébastien. Même si ce n'est pas dans sa nature, il a été un leader. ( Contre la Suisse au tour suivant) Ce sera l'occasion de faire une revanche." :yeah:

http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/xp/afp_photo/20040208/sge.ijr63.080204155819.photo00.default-268x384.jpg

http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/xp/afp_photo/20040208/sge.ika15.080204164701.photo00.default-384x252.jpg

http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/xp/reuters_ids/20040208/i/2482453245.jpg

http://www.fft.fr/evenements2004/CD-FranceCroatie/album5/images/03.jpg

http://www.fft.fr/evenements2004/CD-FranceCroatie/album5/images/06.jpg

http://www.fft.fr/evenements2004/CD-FranceCroatie/album5/images/07.jpg

taremi
02-08-2004, 05:22 PM
Great job, Arnaud!!!!! Yeah, he is the hero!!!!! :worship: :bigclap: :woohoo:
And so cool pics, Marine!!!! Thanks!!!! :yeah:

Marine
02-08-2004, 06:26 PM
Another pics...

http://delivery.****************/comp/2946131.jpg?x=x&dasite=MS_GINS&ef=2&ev=1&dareq=6684AF03F23DC849A18DCC99ECF73BF0

http://delivery.****************/comp/2946121.jpg?x=x&dasite=MS_GINS&ef=2&ev=1&dareq=6684AF03F23DC849A021ED3CFD51A143

http://delivery.****************/comp/2946162.jpg?x=x&dasite=MS_GINS&ef=2&ev=1&dareq=6684AF03F23DC849C99F2CF7F8872451

http://delivery.****************/comp/2946168.jpg?x=x&dasite=MS_GINS&ef=2&ev=1&dareq=6684AF03F23DC849BCD70278E5D31F75

http://www.fft.fr/evenements2004/CD-FranceCroatie/album6/images/02.jpg

http://www.fft.fr/evenements2004/CD-FranceCroatie/album6/images/03.jpg

http://www.fft.fr/evenements2004/CD-FranceCroatie/album6/images/04.jpg

http://www.fft.fr/evenements2004/CD-FranceCroatie/album6/images/05.jpg

http://www.fft.fr/evenements2004/CD-FranceCroatie/album6/images/06.jpg

http://www.fft.fr/evenements2004/CD-FranceCroatie/album6/images/07.jpg


Guy Forget in interview ! LOL
About the quarter of final against Switzerland
"S'ils perdent leur n°1 comme nous ici à Metz, on aura une bonne chance de gagner !" LOL
Le capitaine français a toutefois précisé qu'il préférerait, pour l'intérêt sportif, que Roger Federer joue ce quart de finale...

Marine
02-08-2004, 06:43 PM
Videos stade 2:

http://www.francetv.fr/sports/stade2/video/stade2e_20040208.ram

GUy Forget interview (very interesting, as usally he talks so well..)
http://www.francetv.fr/sports/stade2/video/stade2f_20040208.ram

off topic: FOR LIZ, she'll understand...lol
http://www.francetv.fr/sports/stade2/video/stade2g_20040208.ram

Lindsayfan
02-08-2004, 09:24 PM
fantastic pics Marine!thanks for posting! :kiss:

Via
02-08-2004, 09:36 PM
thanks marine for all the pics and the links !!!!

but you forgot..... esther didn't have much hope for arnaud, it was me, who tried to convince her that arnaud could win on clay....... lol

france had staged a 'B' team and still could win. what a lucky captain guy..... arnaud isn't just brave, but also has a big heart, and a noble soul. yeeessss he's definitely my hero............

Marine
02-08-2004, 09:42 PM
arnaud isn't just brave, but also has a big heart, and a noble soul. yeeessss he's definitely my hero............

ABSOLUTLY !! That's what Forget said, "arnaud il a un coeur énorme, il est généreux, c'est un exemple, aussi bien a l'entrainement, sur le court qu'en dehors, on a beaucoup de l'avoir dans l'equipe" !!!

Marine
02-08-2004, 09:45 PM
*la chance de l'avoir...

Via
02-08-2004, 09:50 PM
here's a good one on yahoo...
http://us.news2.yimg.com/us.yimg.com/p/ap/20040208/capt.met10902082112.france_croatia_davis_cup_met10 9.jpg

and the interview with arnaud:
http://www.fft.fr/evenements2004/CD-FranceCroatie/dimanche/itwclement0802.html

which i have yet to run translation on ... ;)

Via
02-08-2004, 09:54 PM
more to translate...... :confused:

but i'm sure they must be lots of good things..... arnaud must now be the #1 hero for his captain, lol

taremi
02-09-2004, 06:53 AM
All of the pics are awesome!!!!! Thank you for putting, Marine and Via!!!! :kiss:
So, Arnaud seems to crying on Via's pic, doesn't he? ;)

esther
02-09-2004, 07:31 AM
MARINE!!!!!!!!!!!!!! :worship:

Thank you SO MUCH for posting all that!! That's quite an effort from you!! Lol

Nah...actually Via it was ME who knew Arnaud would win on clay...i never had doubts... :angel: haha ok well maybe i DID...but yes Arnaud pulled through and i am so proud of him!! this is the best result possible ...

Remember what i was sayign to you Vale!!! My predictions came thru perfectly!!!

esther
02-09-2004, 08:11 AM
I have French homework but this is more interesting lol

Interview Arnaud Clément
A shared victory
Hero of the France-Croatia tie, Arnaud is happy to be able to share the victory with the rest of the team.

Arnaud, we felt the relief and a lot of emotion at the end of the match...
Yeah, i know. In such an amazing DC atmosphere, there is always heaps of emotion. It's the second time i've had the play the decisive match for France (i didnt know he had lost one before but i just checked and it was against brazil in 2000 for neone who was wondering!) and its the first time i've won. It's a big thing for me to win the last point for the team, for the whole team. It was hard work, we've all been working hard, the players and staff alike. It's a special moment, its the first time i've experienced it like this. I'm very happy.

So how are you feeling at the moment?
I"m really happy for everyone. We have prepared so well and when we win a tie after ten days of intense training, its great to share the victory with everyone.

Do you think you may settle down in Metz soon (is that what they meant?!)
(Laugh) I really like it here for the moment. i have to say a huge thank you to the public, we really needed them. It was a considerable advantage for us during the weekend.

The tie break in the last set was crucial.
Yeah it was very important. We both were quite tense. I dominated in the third set. The match was in my hands. I led 40-0 in a game where i was broken back and with the quality of his serve we were back to 5-5 and then 6-6. Then everything started to get tighter. I palyed a really good tie break. After that i was able to relax a bit more at the start of the fourth.

A lot was expected from you, with you taking on the number one position...
There were two main things to think about: an external pressure and also an internal one. The first was the Seb wasnt there, we knew that we didnt have much room for error. That meant it was vital that i won both my singles. But we together in the group, we never felt extra pressure from the others. Even if i had lost today, there was Nicolas whom we could have counted on. I didnt say to myself, 'oh la la if i lose, we're goign to lose the tie.' (LOL he's so adorable!) But i knew that we had two chances today to win the tie. It's cool that it was done in the first attempt.

The Swiss in the quarters...there won't be good memories.
Last year, the defeat in Toulouse against the same Swiss team coincided with the start of the (falling out- not the exact translation but you get what it means) of the team. Toulouse, it was really a defeat...It wasnt a nice defeat at all. (reflects). We can always lose, but that was really bitter. The Swiss beat us at home, we beat them in Switzerland in 2001 at Neuchâtel. We're goign to try and get our revenge

esther
02-09-2004, 08:14 AM
lol @ the change of thread name, marine

YAY FOR ARNAUD!!!! :D :D :D

xuzizhen
02-09-2004, 10:41 AM
another itv from yahoo.fr
http://fr.sports.yahoo.com/040208/1/3mvpt.html

Marine
02-09-2004, 03:56 PM
So wonderful articles about Arnaud in L'equipe, SO SWEET, if Arnaud read it, he'll be proud ! I'll type it tomorrow or wednesday...

http://www.lequipe.fr/home/une_hd.jpg

Lindsayfan
02-09-2004, 08:28 PM
thanks Marine for posting the front-page of L'Equipe!

taremi
02-09-2004, 09:04 PM
WOW!!!!! GREAT JOB, MARINE!!!!! THANK YOU HEAPS!!!!! :worship:

esther
02-09-2004, 09:43 PM
awwwwwwwwww
thanks thatd be great if you could do that marine

Via
02-09-2004, 10:07 PM
pre-match predictions: (from earlier in this thread)
marine: Arnaud will have to make lots efforts the next week !!! He's motived, no doubt !! Maybe he'll be the hero of the week-end !! I hope so much !! He'd deserve it !!!! He's so dedicated to this competition.... allez Arnaud !

well marine has won hands down, so now she's running wild with her posts ;) thanx !!! you've done a great job, even the scanner has come out, lol !!!!!!

but you know what, arnaud tends to perform all the heroics for france in the early rounds... then if they get to the final, he won't get to play in it :(

esther
02-10-2004, 12:18 AM
ugh if they get to another final and he doesnt play...that would just be EVIL!!!!!

yeah marine...you have been wonderful with all your 'wild posting'!! thanks again!! :D

xuzizhen
02-10-2004, 12:02 PM
Hehe the photo of l'equipe changed!!

Marine
02-10-2004, 03:16 PM
OMG LOL, l'Equipe !!!
They changed Arnaud for l'OM....:mad:

irishface
02-10-2004, 06:31 PM
Thanks to everyone for the news and pics - especially esther for the translation (you're a gem) and Via and Marine for the videos and the cover of l'equipe! Wonderful!

I've saved all the Arnaud pics I can find in the CC gallery - except the ones from Getty -
http://groups.msn.com/ArnaudClement/shoebox.msnw


I'm thrilled for Arnaud! I really thought he was going to struggle a bit on the clay. If he had won one rubber I would have been chuffed - but both!? Easily! :worship: I *heart* him.




Marine - I looked at the video for Liz (Sorry, I'm very nosy) FRED!!!! So gorgeous, Thank you.

Via
02-10-2004, 09:30 PM
marine you cheat!!!!!!!! lol i thought you bought the paper and used a scanner....

what's that video for liz ???

yup irish... arnaud's heroic moments do not come by every day, it's worth treasuring !!! ;)

esther
02-10-2004, 11:04 PM
i'm so happy for him. Its about time, he deserved it! Wheres he playing next?

xuzizhen
02-11-2004, 12:49 AM
Rotterdam,Feburary 16-22

esther
02-11-2004, 05:53 AM
oh ok so good he'll be back next week
hope he gets an alright draw!

Marine
02-11-2004, 07:01 AM
I don't have scanner, via...

lizabeth..*
02-11-2004, 08:33 AM
off topic: FOR LIZ, she'll understand...lol
http://www.francetv.fr/sports/stade2/video/stade2g_20040208.ram

:eek: She will understand!!!!!!!!!!!!!! ;)

Thank You Marine :worship:

Via
02-11-2004, 09:45 PM
no .... marine you have a digital camera, not a scanner, lol... i forgot

irishface
02-15-2004, 05:38 PM
Liz - off topic again, sorry - do you get to see the six nations? Ireland vs France yesterday - Fred and Ronan O'Gara (two of my faves) swapped shirts at the end and wandered around bare chested for ages. I had a very Happy Valentine's Day!! :drool: