Agustin [Archive] - Page 2 - MensTennisForums.com

Agustin

Pages : 1 [2] 3 4 5

Fergie
10-12-2006, 04:55 PM
QF: Calleri/Gonzalez d. Fyrstenberg/Matkowski 2-6 7-6 10-3 :yeah:

ChinoRios4Ever
10-12-2006, 06:59 PM
VAMOS GO-GO
GORDO-GONZO!!!

Action Jackson
10-13-2006, 07:10 AM
They are playing the Austrian Knowle and Melzer in the semis, lets make it title number 2.

http://i2.photobucket.com/albums/y18/svein_sveynsson/call2.jpg

http://i2.photobucket.com/albums/y18/svein_sveynsson/call.jpg

Choupi
10-13-2006, 03:21 PM
Knowle/Melzer is a very good doubles team. Saw them in Metz last week. Hope Gonzo and Agustin can get through. Vamos. :)

Fergie
10-16-2006, 06:17 PM
Madrid 1st round: Calleri d. Serra 7-5 6-3 :yeah:

ChinoRios4Ever
10-16-2006, 06:55 PM
fergie: was 7-6 6-3

next: berdych

MarcelaTauro
10-16-2006, 08:07 PM
Vamos Gordo ¡

Best of luck

*Viva Chile*
10-16-2006, 11:49 PM
I think Agustin deserves his own forum since too much time ago. Even Del Potro has one... why not Agustin???

marti_228
10-17-2006, 12:27 AM
I think that too.

Good luck Agus!

Fergie
10-17-2006, 12:50 AM
We should ask for a Agustin forum :)

Hendu
10-17-2006, 01:39 AM
I think Agustin deserves his own forum since too much time ago. Even Del Potro has one... why not Agustin???

Hey!!!! what do you mean with "even Del Potro has one..."??????? :(

Yes, I don't see why el Gordo doesn't have his own forum.

If you put the request in the suggestions forum, I'm sure they would create Calleri's message board in a few days.

*Viva Chile*
10-17-2006, 01:50 AM
Hey!!!! what do you mean with "even Del Potro has one..."??????? :(

Yes, I don't see why el Gordo doesn't have his own forum.

If you put the request in the suggestions forum, I'm sure they would create Calleri's message board in a few days.
Because he's a newcomer comparing to a player with the career of Calleri. I like el Gordo a lot as a player, he's my favorite argentine player :yeah:

*Viva Chile*
10-17-2006, 02:01 AM
Here's the link to the suggestion thread for an Agustín forum :bounce:
http://www.menstennisforums.com/showthread.php?t=88348

Please tell GWH for support us in front of the admins :D

Hendu
10-17-2006, 02:45 AM
Because he's a newcomer comparing to a player with the career of Calleri. I like el Gordo a lot as a player, he's my favorite argentine player :yeah:

One of the arguments we used to support the request of a forum for Del Potro, was that the career or success of the player is irrelevant. What makes a player deserve a message board is having lots of people interested in him. That was the case with Del Potro, whose cheering thread had more than 350 posts.

Anyway, Calleri has a lot of followers who I'm sure would like to have a forum to open threads about him.

Thats enough of a reason for me to support the request.

I like Calleri too. More his personality and way of being than his game style.

Action Jackson
10-17-2006, 03:15 AM
Good straight sets win for Calleri and I look forward to his match with Berdych, though I doubt it will be on centre court.

Fergie
10-18-2006, 09:45 PM
Agustin lost with Berdych 6-7 3-6 :awww:

Fergie
10-19-2006, 03:41 AM
A pic from Madrid :)

http://tennis-masters-madrid.com/gallery/images/image_343.jpg

Action Jackson
10-19-2006, 03:51 AM
Tough loss for Calleri, I'd have fancied his chances to do well against Roddick.

But there are some good signs and he will be in Basel next week.

Choupi
10-21-2006, 04:45 PM
Well it seems a particular poster has decided to declare a personal war towards Agustin.................and posts in the dedicated thread requesting his own forum. Obviously, no valid arguments will change anything but if you think Agustin deserves his own forum, and if you still haven't done it, just express your opinion in that thread. Thanks. :)

http://www.menstennisforums.com/showthread.php?t=88348

Action Jackson
10-22-2006, 01:14 PM
Here is Calleri's section of Basel and has a tough 1st rounder against Stani.

(8) A. Calleri - S. Wawrinka
T. Henman - C. Rochus
R. Ramirez-Hidalgo - F. Lopez
Qualifier - (2) D. Nalbandian

Choupi
10-22-2006, 01:17 PM
Won't be easy for sure. I wish I could see that match.

Action Jackson
10-24-2006, 07:57 AM
They aren't playing today and there is a good chance it might be one of the feature matches on centre court and it will be a tough one for Gordo. There will be 2 very good single handed backhands on show when they do play.

*Viva Chile*
10-25-2006, 05:34 PM
Vamos Gordo!!!!!!!!!! :bounce:

Fergie
10-25-2006, 06:26 PM
Calleri lost 6-7 2-6 :awww:

Choupi
10-26-2006, 11:40 AM
But he's still in the doubles with JMDP.

Action Jackson
10-26-2006, 07:06 PM
Agustin has withdrawn from Bercy as Rosie predicted a while ago and so he will spend some time with Mrs Gordo and hopefully she doesn't have complications with the child birth.

Choupi
10-26-2006, 07:11 PM
Well I wasn't awaiting less from him. His wife will need him for sure and those moments should never be missed. Hope everything works out fine.

ufokart
10-28-2006, 06:01 AM
I'm sad because he lost, but there are more important things for him now.
Good luck to him :)

he will spend some time with Mrs Gordo and hopefully she doesn't have complications with the child birth.

Agree, hope everything turns out ok.

lau
10-29-2006, 06:15 AM
I know I`m late...too late..., but Agustìn made the cover of October Grip magazine in Argentina. There`s a long interview I`ll type (but won`t have time to translate, sorry) and post today or tomorrow. I post some of the pics of the interview (sorry, there are not scans, they are pics of the magazine and tried to do the best with Photoshop). I know at least Rosie will thank me for them :p

lau
10-29-2006, 08:18 AM
The interview I promised.

site of the magazine: www.rgrip.com.ar

October Issue 2006

Agustín Calleri
Días de gloria
por Miguel Ángel Gutierrez

A los 30 años el cordobés atraviesa su mejor momento. Puntal del heroico equipo de la Copa Davis y próximo a ser padre, Agustín Calleri está viviendo un sueño y espera que el final, con lugar en Rusia, tenga broche de oro.

No son muchos los momentos en la vida de un tenista –o en la vida de cualquier persona, en realidad-, en los que tanto el aspecto profesional como el aspecto personal sean inmejorables. En esa situación se encuentra hace tiempo Agustín Calleri. Primer, debió lidiar con algunas lesiones, pero su segunda mitad del año –con título en Kitzbuhel, incluido- ha sido espectacular: una de las mejores de su carrera. Y, claro, la frutilla del postre fue la victoria histórica ante Australia por la Copa Davis. Ahora, solo falta la cuchara para comerse ese postre: ganar la final ante Rusia.
Pero, además, el nacido en Río Cuarto está atravesando una época de total felicidad, ya que su mujer, Cecilia, dará a luz a su primera hija. La cara de Agustín Calleri lo refleja, su alegría se encuentra a flor de piel. Calleri se acomoda; junto a Grip, comienza un repaso sobre su carrera y, por supuesto, sobre este glorioso presente.
Agustín, ¿cómo comenzó tu historia con el tenis?
La verdad es que no me acuerdo mucho. Habré empezado a jugar a este deporte a los cuatro años, en el garage de la casa de mi abuela, en Río Cuarto. Tiempo después mi papá me empezó a llevar a jugar a un club. Él era el que jugaba al tenis en la familia. Aunque si bien siempre practicó muchos deportes, comenzó grande con el tenis. Y bueno, me vio aptitudes y quiso que yo también jugara.
¿Qué es lo que te atraía del tenis cuando eras chico?
Uh…. No me acuerdo (risas). Creo que me atraía todo, sino, no lo hubiese seguido. Me gustaban las raquetas, las pelotas. Es más, hay una foto en la que estoy durmiendo con una raqueta en la mano. Se ve que me gustaba mucho.
¿Tenés algún recuerdo de aquella época que particularmente te emocione?
Yo compito desde muy chico, desde los seis años, cuando jugaba los pre-infantiles. Toda mi vida me la pasé compitiendo. A los 14 años viajé a Italia, también jugué el sudamericano por equipos, y lo ganamos. O sea el tenis me dio muchas satisfacciones durante mi época de junior. Siempre me mantuve bien ubicado en el ranking y supe ser bastante parejo en esos tiempos.
Además de lo estrictamente tenístico, ¿qué otras cosas te dejó este deporte?
Lo que permite el tenis es vivir situaciones que, seguramente, un chico “normal” no vive. A una corta edad aprendés a manejarte en otros países, con distintos idiomas y culturas, a hacer amistades en esos lugares. Pero así como te da, también te saca. Yo, a los 15 años, me fui a vivir solo a Buenos Aires, a un colegio pupilo.
Veo que tus padres quisieron que siguieras estudiando…
Sí. Yo nunca quise dejar de estudiar. Porque nunca sabés qué te puede deparar el destino. No es lo mismo terminar el secundario que dejarlo incompleto en tercer o cuarto año. Más adelante, te puede pasar algo, o por algún motivo tenés que dejar de ser tenista, y es distinto si ya tenés el colegio terminado.
¿Cuáles eran tus sueños?
Mi sueño era ser tenista profesional. Dejar todo e intentar llegar lo más lejos posible, acorde a mis cualidades deportivas.
¿Te enojabas con frecuencia?
Y… siempre fui un poco temperamental (sonríe). Ahora lo controlo más, mucho más. Eso te lo dan los años de experiencia. Antes, me calentaba mucho; ahora, son diez segundos y ya pasó. Termina el punto y soy otro.
¿Fue eso lo que te hizo abandonar el tenis por un tiempo?
En realidad ese no fue el motivo. La verdad es que yo no tenía más ganas de entrenar, sufría adentro de la cancha de tenis. Así que me dije: “hasta que no esté bien, no vuelvo”. Eso me llevó seis meses. En ese tiempo, viví la vida de un adolescente normal: estar con amigos, hacer asados los fines de semana, salir a bailar. Cosas que no pude hacer antes.
¿También trabajaste?
Sí, durante un tiempo estuve trabajando con mi viejo. Me quiso hacer entender lo duro que es la vida de un trabajador y la suerte que había tenido yo al poder jugar bien al tenis y ganarme la vida haciendo lo que me gusta.
Cuando sentí que había descansado y que me habían vuelto las ganas, me preparé y volví sin problemas.
Vamos a hablar un poco de la Copa Davis y de la semifinal que ganaron frente a Australia. ¿Qué sentiste luego de ese triunfo histórico?
Nos pudo muy contentos. Nos teníamos mucha confianza después de haberle ganado a Australia como visitantes. Estuvimos entrenando casi diez días con la mente enfocada en eso. Se festejó mucho. Además, es la segunda vez que se alcanza una final de la Copa Davis, algo increíble.
En el número anterior de GRIP, elegimos como tapa el abrazo que tuviste en el suelo con tu compañero de dobles, David Nalbandian, ¿qué pensaste en ese momento?
Es difícil de describir. Es una alegría, un desahogo enorme. Porque nosotros queríamos ganar y teníamos la presión de ganar. Éramos locales, queríamos darle una segunda final a la Copa Davis y a la Argentina. Además, yo soy muy amigo de David, lo que significa un plus extra para un festejo como el que se dio.
¿El partido fue más fácil de lo que ustedes pensaban?
No, fácil no fue. Tratamos de que fuera o menos traumático posible. David y yo sabíamos que les podíamos ganar. Aparte, en polvo de ladrillo ellos bajan mucho su nivel, así que teníamos grandes chances de poder terminarlo en tres sets como teníamos pensado. Por suerte se dio así. Arthurs y Hanley son jugadores respetables, una pareja muy dura. Juntos han ganado el Masters Series de Roma, el de Montecarlo.
El hecho de que Acasuso haya dejado la serie 2-0, ¿cambió en algo la forma en que entraron a la cancha? ¿Más relajados quizás?
Y… es diferente entrar 2-0 arriba que1-1. No sólo para nosotros, sino también para ellos. Con esa desventaja, los australianos tenían la presión de saber que estaban obligados a ganar para mantenerse con chances. Con otro resultado previo su motivación hubiese sido distinta, porque habrían tenido la posibilidad de dejar a Australia arriba en la serie con vistas al Domingo. Así que lo de Chucho fue muy importante
¿Qué rescatás de ese fin de semana inolvidable?
Lo que rescato es que, como siempre dije, hoy por hoy, hay un equipo con todas las letras. La verdad es que nos llevamos todos muy bien, somos amigos entre nosotros y , además, es un equipo honesto. Todo esto es fundamental. Para que funcione tiene que haber química, no solamente entre los jugadores, sino también con el cuerpo técnico, que es muy importante.
Después de 25 años Argentina va a jugar una final de la Copa Davis. ¿Cómo ves la serie frente a Rusia?
Obviamente, va a ser un partido durísimo. Es un equipo muy similar al argentino. Ellos tienen una calidad impresionante de jugadores y que pueden jugar tanto singles como dobles, pero, como nosotros, son todos singlistas. Pienso que se les puede ganar. Va a ser una serie difícil y sin embargo, la Argentina tiene jugadores como para moverse bien en la superficie que elija y así ganar.
Volvamos al plano personal. ¿Cuáles eran tus jugadores prefreridos?
Me gustaba mucho Stefan Edberg, y entre los argentinos, Luli Mancini. La verdad es que los demás no me llamaban mucho la atención.
Si tuvieras que armar tu jugador ideal, ¿cómo lo harías?
(Duda). Eligiría el saque de Sampras, la volea de Rafter…¿El revés…? El mío. ¿La derecha…? También la mía. Pero respecto a la movilidad, seguro que la de otro (risas). Quizás la de Coria en su mejor momento, o la de Nadal.
¿Hay algún jugador, hoy en día, que te de ganas de ver sus partidos?
No, no miro mucho. Cuando estoy en mi casa no se miran partidos de tenis.
¿Cómo es tu día, tu vida, fuera del tenis?
Soy muy casero. Si estoy en Buenos Aires y tengo un día libre, prefiero quedarme todo el tiempo en mi departamento. Si es Domingo y Boca juega de local, me voy a ver el equipo, como siempre. No me gusta salir mucho. Cuando viajo, me gusta ver películas, estar tranquilo. Es mucho el tiempo que estoy afuera, entonces, cuando puedo, trato de quedarme en casa y no hacer nada.
¿Cómo te trata la vida de casado?
Muy bien. Con mi mujer que hasta hace unas semanas viajaba conmigo a los torneos, estamos esperando una hija para el mes de Noviembre, así que estamos muy felices.
Felicitaciones, habrá que descorchar alguna botella de champagne, entonces…
No, no me gusta el champagne. Prefiero el fernet con coca (sonríe).
Ya que tocamos el aspecto culinario, ¿cuál es tu comida preferida?
Primero, el asado. Después, me gusta mucho el pastel de papa, con todo incluido, aunque sin azúcar y gratinado con queso.
El fútbol es una de tus pasiones, ¿no?
Sí. Boca, en realidad. Siempre que puedo, lo voy a ver, y cuando estoy afuera, lo sigo por Internet. Pero no me gusta escucharlo por radio. Lo veo por tele o chequeo los resultados en vivo.
¿Cómo te cayó la partida de Basile de la Selección?
Y, ya nos habíamos acostumbrado al Coco. De La Volpe, todavía no pude ver mucho, pero parece un tipo de mano dura –que me gusta- y con mucha personalidad, necesaria para manejar un equipo de ese nivel. Sino te pasan por arriba. Ojalá le vaya bien.
Y vos, ¿jugás al fútbol?
Juego, pero no mucho para no arriesgarme a sufrir algún tipo de lesi`+on. Cuando juego lo hago en Río Cuarto, con mis amigos. Ellos saben que no tienen que golpearme mucho y me cuidan.
¿Qué sentís por Río Cuarto?
Siempre vuelvo a Río Cuarto. Apenas tengo un fin de semana libre, me voy apara allá. Ahí encuentro la paz que no tengo en Buenos Aires. No me gustan las ciudades grandes. En Buenos Aires no vivís a tu ritmo, sino al ritmo que te impone la ciudad. Y eso en el interior del país no pasa. Basta con decirte que en Buenos Aires ni siquiera conozco a mis vecinos. Definitivamente, no es lo mismo…

Fergie
10-29-2006, 04:32 PM
Thanks for tha scans and interview lau! :D

Choupi
10-29-2006, 06:35 PM
I know at least Rosie will thank me for them :p
And I join her. Well, if she agrees of course. :) Thanks for the pics and the interview. Though I don't get Spanish.

ufokart
10-29-2006, 06:45 PM
Thanks for the interview and the pics :yeah:

lau
10-30-2006, 01:44 AM
You`re welcome everybody :)
And I join her. Well, if she agrees of course. :) Thanks for the pics and the interview. Though I don't get Spanish.
Of course!! I don´t know what happened to me that I forgot about you :kiss: ;)
Maybe someone could make a little sumary :angel:
If not I`ll try to make it during the week, just the most important things he said :)

Action Jackson
10-30-2006, 07:42 AM
Looks I will have to translate this interview during the week if no one else will, just don't expect quality.

Choupi
10-30-2006, 09:09 AM
Looks I will have to translate this interview during the week if no one else will, just don't expect quality.
Thanks in advance. :)

lau
11-05-2006, 02:22 PM
I had some free time so I did a quick translation (I hope you are not almost over George). There are mistakes and typos for sure because I didn´t read it even once after finishing it, but I hope at least you can understand it. :)

site of the magazine: www.rgrip.com.ar

October Issue 2006

Agustín Calleri
Days of glory
by Miguel Ángel Gutierrez

At 30 the Cordovan goes through his best moment. Prop of the heroic team of the Davis Cup and close to be a father, Agustín Calleri is living a dream and hopes that the end, placed in Russia, has a golden clasp.

There are not many the moments is the life of a tennis player – or in the life of anyone, really-, in which professional and personal aspects are superb. In this situation has been Agustin Calleri for some time.
First, he had to struggle with some injuries, but his second half of the year –with title in Kitzbuhel included- has been spectacular: one of the best of his career. And, of course, the strawberry of the dessert has been the victory over Australia in the Davis Cup. Now, only the spoon for eating the dessert is missing: winning the Davis Cup.
But, in addition, the native of Río Cuarto is going through a season of complete happiness, since his wife will give birth to his first daughter. The face if Agustín Calleri reflects it.
Calleri gets comfortable; and with GRIP starts to review his career and, of course, this glorious present.

Agustín, ¿how did your story with tennis began?
The truth is that I don´t remember much of it. I suppose I begun to play this sport at four, in the garage of my grandmother’s house, in Río Cuarto. Some time after that my dad started taking me to play to a club. He was the one that played tennis in the family. Even though he always practiced many sports, he started as a grown up with tennis. And well, he saw aptitudes in me and wanted me to play too.

What’s what made you feel attracted by tennis when you were a kid?
Uh…. I don´t remember (laughs). I think that everything attracted me, if not, I wouldn’t continue. I liked the racquets, the balls. In fact, there’s a photo in which I’m sleeping with a racquet in the hand. It seems I liked it a lot.

Do you have any memory of that time that particularly moves you?
I compete since I was very little, since six years old, when I played the “pre-infantiles”. I spent all my life competing. When I was 14 I traveled to Italy, I played there the South American by teams, and we won it. That is, tennis gave me many satisfactions during my junior time. I always kept a good ranking and I knew how to be regular those days.

Apart from the strictly tennistic (lol, I know it`s not a word) aspect, what other things did this sport left you?
What tennis allows you is to live situations that for sure a “normal” kid doesn’t live. At a young age you learn how to behave/proceed in other countries, with different languages and cultures, make friendships in those places. But, as it gives you it takes you. At 15 I went alone to Buenos Aires to live in a boarding school.

I see that you parents wanted you to continue studing…
Yes. I never wanted to quit studies. Because you never know what will destiny provide you. It’s not the same finishing the secondary school or leaving it incomplete in form three or four. Something can happen to you later and for some reason you have to quit tennis, and it`s different if you already finished school.

What were your dreams?
Mi dream was being a professional tennis player. Leaving everything and trying to reach as higher as possible, according to my sporting qualities.

Did you get angry frecuently?
Well…. I was always a little temperamental (smiles). Now I control it more, much more. That’s what years of experience gives you. Before, I got very angry; now, they are ten seconds and it’s over. The point ends and I’m other person.

Was that what made you quit tennis for some time?
That was not really the reason. The truth is that I didn’t want to train, I suffered inside the tennis court. So, I said to myself: “until I’m fine, I won’t come back”. That took me six months. In that time I lived the life of a normal teenager: spending time with friends, making asados (BBQs) during weekends, go out to clubs. Things I could never do before.

You also worked?
Yes, for some time I worked with my Dad. He wanted me to understand how hard the life of a worker is and how lucky I was to play well to tennis and earning my living doing what I liked the most. When I felt I rested and my will came back, I prepared myself and came back without problems.

We are going to talk a little about the Davis Cup and the semifinal you won against Australia. What did you feel after this historic victory?
It made us very happy. We had a lot of confidence in ourselves after defeating Australia as visitors. We were almost ten days training with our minds focused in that. It was celebrated a lot. Moreover, it was the second time that a Davis Cup final is reached, something incredible.

In the previous issue of GRIP we chose as cover the hug you had in the ground with your doubles partner, David Nalbandian, what did you think in that moment?
It’s difficult to describe. It’s a joy, a huge relief. Because we wanted to win and we had the pressure to win. We were locals, we wanted to give a second final to Davis Cup and Argentina. Moreover, I’m friend with David, what’s a plus for a celebration as it was.

Was the match easier than what you thought it would be?
No, it was not easy. We tried to make it as less traumatic as possible. David and I knew we could defeat them. Apart from that, in clay their level drops a lot, so we knew we had big chances to finish the match in 3 sets as we thought. Luckily, it was like that. Arthurs and Hanley are respectable players, a very tough couple. Together they won the Rome Master Series, the Montecarlo one.

The fact that Acasuso left the tie 2-0, changed something in the way you two went to court? More relaxed maybe?
Well… it`s different going to court 2-0 up than 1-1. Not only for us, but for them too. With that disadvantage the Australians had the pressure of knowing they were forced to win to have chances. With other previous result their motivation would have been different, because they would had the possibility of leaving Australia up in the tie score with the Sunday perspective. So, what Chucho did was very important.

What do you “save” of that unforgettable weekend?
What I “save” is that, as I said, at the present time, there’s a real team. The truth is that all of us get along very well, we are friends and, in addition, it’s an honest team. All this is essential. To make it work it must be chemistry, not only between the players, but also in the technical (coaching) team, that’s very important.

After 25 years Argentina is going to play a Davis Cup final. How do you see the tie against Russia?
Obviously, it’s going to be a very tough match. The team is very similar to the Argentine one. They have an impressive quality of players and they can play singles and doubles, but, like us, all of them are singles players. I think that they can be beaten. It’s going to be a difficult tie and nevertheless Argentina has got players to move well in the chosen surface and winning.

Lets go back to the personal life. Which were your favourite players?
I liked a lot Stefan Edberg, and of the Argentines, Luli Mancini. The truth is that the rest didn’t call my attention that much.

If you had to put together your ideal player, how would you do it?
(Doubts) I would choose Sampras´ serve, Rafter’s volley… The backhand? Mine. The drive…? Also mine. But, as far as movement (movility), for sure someone else’s one (laughs). Maybe Coria´s in his best moment, or Nadal´s.

Is there a player these days that makes you want to watch his matches?
No, I don’t watch much. When I’m at home tennis matches are not watched.

How’s your day, your life, apart from tennis?
I’m a home-loving person. If I’m in Buenos Aires and I have a free day, I prefer to spend all the time in my apartment. If it’s Sunday and Boca plays as local, I go to watch the match, as always. I don’t like to go out a lot. When I travel, I like watching movies, being calmed. It’s a lot the time I spend abroad, so, when I can, I try to stay at home and do nothing.

How does the married life treat you?
Very well. With my wife, that until weeks ago travelled with me to the tournaments, we are expecting a daughter for November, so we are very happy.

Congratulations, so we`ll have to open a champagne bottle…
No, I don´t like champagne. I prefer fernet and coke (smiles). (expl.: I don´t think there is a more Cordovan alcoholic drink :lol: )

Since we are talking about the culinary aspect, what`s your favourite food?
First, asado. Then, I like a lot “potatoe pie” (typical argentine food, done with smashed potatoes and meat…, really delicious. I think it exists in other southamerican countries), with everything included, although, without sugar (that’s in the “cover” sometimes) and with cheese gratin.

Football is one of your passions, right?
Yes. Boca, really. Every time I can I go to watch it and when I’m abroad I follow it by the Internet. But I don’t like to listen it on the radio. I watch it on the TV or check the results live.

How did you react to Basile´s pass to the National Team?
Well, we already got used to Coco. I couldn´t see much of La Volpe yet, but it seems to be an strict guy –what I like- and with a strong personality, necessary to coach a team of that level. If not, they “go over you” (don’t remember how to translate this exactly). I hope he does well.

And do you play football?
I do, but not much because I don’t want to risk having some kind of injury. When I play I do it in Río Cuarto, with my friends. They know they don’t have to “hit” me a lot and they take care of me.

What do you feel for Río Cuarto?
I always go back to Rio Cuarto. As soon as I have a free weekend, I go there. I find there the peace I don’t have in Buenos Aires. I don’t like big cities. In Buenos Aires you don’t live at your rhythm, you live at the rhythm the city imposes you. And that doesn’t happen in the provinces. It is enough to say that I don’t even know my neighbors in Buenos Aires. It’s definitely not the same.

Choupi
11-05-2006, 03:58 PM
Gracias Lau!! :) Great translation work. :worship:

Action Jackson
11-06-2006, 01:54 AM
Great translation Lau and saved me having to do it. I am not surprised El Gordo loves the asados and empanadas and if he wasn't temperamental on court then I'd be worried.

lau
11-06-2006, 02:12 AM
Great translation Lau and saved me having to do it. I am not surprised El Gordo loves the asados and empanadas and if he wasn't temperamental on court then I'd be worried.

:secret: Pastel de papa..., even better :lick:

*Ljubica*
11-06-2006, 02:28 PM
Thanks Lau :)

*Ljubica*
11-09-2006, 08:05 AM
Btw - bit of news - Agustin will be working with Hernan Gumy from now on.

Action Jackson
11-09-2006, 08:11 AM
Funny that the ATP had this announced for a while, but he was working with Blengino.

Vamos Gordo and Hernan Gumy.

Choupi
11-09-2006, 09:37 AM
Sounds like a great partnership for me. :)

Action Jackson
11-09-2006, 09:41 AM
Gumy will get Calleri fit, though I imagine all they will do is talk about Boca Juniors, it's not like Calleri hasn't had many coaches already.

Choupi
11-09-2006, 09:48 AM
Well, let's wait & see how it goes.

lau
11-09-2006, 08:25 PM
The best luck to both of them and....let the drool fest begin :drool: :banana:

:lol:

Action Jackson
11-20-2006, 11:10 AM
I think Mrs Gordo has given birth but I am not sure as of yet.

Though I do know the squad for the final is the same as previous Calleri, Nalbandian, Acasuso, Chela and Cañas as back up.

Caralimon
11-20-2006, 10:48 PM
I think Mrs Gordo has given birth but I am not sure as of yet.

Though I do know the squad for the final is the same as previous Calleri, Nalbandian, Acasuso, Chela and Cañas as back up.

Yes she did, a baby girl named Sara.

Congrats

takuma
11-20-2006, 10:49 PM
The best luck to both of them and....let the drool fest begin :drool: :banana: :lol:
oh yeeees sista...Gumy&Agustin= some serious drooling time!two sexissimus argie males working together again...:drool:

and of course, congrats to the happy parents&welcome to the world Sarita!

Truc
11-20-2006, 11:29 PM
Is that official with Gumy?
Because "El Septimo Game" writes today that Gumy will coach Coria:
http://www.elseptimogame.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1393&Itemid=3&tenis=tenis_internacional

Action Jackson
11-21-2006, 07:42 AM

Congrats

Thanks for the news and the confirmation and congrats to Papa Gordo.

Choupi
11-21-2006, 07:45 AM

Congrats
Congrats to the parents who must be very happy now.

Action Jackson
11-21-2006, 08:18 AM
http://www.clarin.com/diario/2006/11/08/deportes/d-06002.htm

CALLERI, CON NUEVO COACH. Hernán Gumy, quien dejó de entrenar a Gustavo Kuerten, será el DT de Agustín Calleri.

Meaning that Gumy is the new coach of Calleri. So unless weasel is trying to destabilise thing or that Gumy and Calleri has already failed.

Truc
11-21-2006, 08:54 AM
OK, thanks. Maybe it's just a test with Coria anyway or for the preparation for 2007 only, there are no official statements yet.

lau
11-21-2006, 11:36 AM
La Nacion "confirmed" Gumy is Coria´s next coach. According to the article, they trained together yesterday... http://www.lanacion.com.ar/deportiva/nota.asp?nota_id=860722

Congrats

Congrats to the happy parents!!:D

Action Jackson
11-21-2006, 11:37 AM
Weasel and Calleri training together. Hmmm.

Choupi
11-21-2006, 11:41 AM
La Nacion "confirmed" Gumy is Coria´s next coach. According to the article, they trained together yesterday... http://www.lanacion.com.ar/deportiva/nota.asp?nota_id=860722

Ok. Thanks for letting us know.

lau
11-21-2006, 11:59 AM
Weasel and Calleri training together. Hmmm.

Oh, no... Sorry if I was not clear enough. Gumy and Coria trained together. I mean, Gumy as the coach... They don´t mention Calleri at all.

*Ljubica*
11-21-2006, 02:14 PM
Many congrats to Agustin and Cecilia :) I am very happy for them both and wish them much joy and happiness with Sara :hug:

Fergie
11-21-2006, 04:10 PM
Congrats Agustin and Cecilia for the baby Sara! :hug:

lau
11-21-2006, 10:26 PM
In Ezeiza before taking the plane to Geneva

There`s an article in La Nacion http://www.lanacion.com.ar/deportiva/nota.asp?nota_id=860876 Nothing really interesting. They are favourite, we have chances, blah, blah, blah :lol:
But there´s a typo in Agustin´s quote about the surface... It seems he said the surface is suposed to be similar to the one in Bercy, but the ball bounces less.... or something like that :lol:

BTW, it seems they`ll meet David there. They`ll train in Geneva for approximately 4 days and then go to Moscow.

takuma
11-22-2006, 02:06 AM
..& some more about the coach issue...maybe it should rather be posted on Coria forum, as another source [infobae.com] confirms it's him that's gonna be coached by Hernan G.: "El santafesino, quien atraviesa los peores momentos de su carrera deportiva, encontró otro coach. Se trata de un ex jugador argentino que trabajó hasta hace poco con Guga Kuerten. El tensita argentino Guillermo Coria, ex número 3 del mundo, volvió a cambiar de entrenador: su compatriota Hernán Gumy ya trabaja a su lado para sacarlo del interminable bajón que sufrió en 2006[...]"
http://www.infobae.com/notas/nota.php

Action Jackson
11-22-2006, 06:14 AM
Oh, no... Sorry if I was not clear enough. Gumy and Coria trained together. I mean, Gumy as the coach... They don´t mention Calleri at all.

Well Calleri won't be at home much for training cause of DC and exhos etc and so either Hernan is coaching them both, or Calleri and Gumy have decided not to work together, so that Hernan can focus on working with Coria.

*Ljubica*
11-22-2006, 08:06 AM
Well Calleri won't be at home much for training cause of DC and exhos etc and so either Hernan is coaching them both, or Calleri and Gumy have decided not to work together, so that Hernan can focus on working with Coria.

I sincerely hope it is the latter :devil: My views on Gumy are almost as bad as my views on Coria - they deserve each other and Agustin deserves better :angel: Just a personal opinion before I get shouted at!!!!

Action Jackson
11-22-2006, 08:16 AM
I sincerely hope it is the latter :devil: My views on Gumy are almost as bad as my views on Coria - they deserve each other and Agustin deserves better :angel: Just a personal opinion before I get shouted at!!!!

I don't care about the personality of a coach as long as they are able to motivate and improve their player, then they have done their job.

*Ljubica*
11-22-2006, 10:04 AM
I don't care about the personality of a coach as long as they are able to motivate and improve their player, then they have done their job.

I know what you mean - but I'm not sure Gumy can do that with either Coria or Calleri. Certainly Coria needs someone very understanding at the moment to help him through his problems, and Gumy is very self-centred - puts his own needs above that of his player, which I feel is wrong for someone like Coria. Frankly - as you know - I don't care if things go wrong with Coria, but Agustin is near the end of his career - and it would be nice if he could have a few more successul years with someone who understands him - and not sure Gumy will care enough :shrug:

Action Jackson
11-22-2006, 10:15 AM
I know what you mean - but I'm not sure Gumy can do that with either Coria or Calleri. Certainly Coria needs someone very understanding at the moment to help him through his problems, and Gumy is very self-centred - puts his own needs above that of his player, which I feel is wrong for someone like Coria. Frankly - as you know - I don't care if things go wrong with Coria, but Agustin is near the end of his career - and it would be nice if he could have a few more successul years with someone who understands him - and not sure Gumy will care enough :shrug:

Valid points, but Gumy did very well with Cañas and got him to the top 10 and he seemed to be a bit like Markus, when someone needed a coach for a short time he'd be the stopgap.

Calleri has had a lot of coaches in fact too many, but we'll see in Australia who he is travelling with soon enough.

*Ljubica*
11-22-2006, 11:00 AM
Valid points, but Gumy did very well with Cañas and got him to the top 10 and he seemed to be a bit like Markus, when someone needed a coach for a short time he'd be the stopgap.

Calleri has had a lot of coaches in fact too many, but we'll see in Australia who he is travelling with soon enough.

Well I have my own views on his work with Cañas - but perhaps best not to write them here :devil: Cañas would have been better off without him on many levels in my opinion. But I certainly agree that Agustin has had far too many coaches - he should go back with Lobo I think - their's was a great partnership on all levels and he had success when they were working together.

Btw - quick edit - this article says Gumy and Agustin are no longer working together and that Gumy will be only working with Coria http://www.ole.clarin.com/jsp/v4/pagina.jsp?pagId=01314188&fecha=20061122

Action Jackson
11-22-2006, 11:15 AM
Geez that was a quick change even by Calleri standards. Then again Coria can give more money than Calleri.

Lobo is busy with Moya these days.

Action Jackson
11-22-2006, 11:46 AM
Calleri won't be playing in any tournaments of the 1st week of the year, in fact Nalbandian is the only Argentine who has.

takuma
11-22-2006, 03:20 PM
Btw - quick edit - this article says Gumy and Agustin are no longer working together and that Gumy will be only working with Coria http://www.ole.clarin.com/jsp/v4/pagina.jsp?pagId=01314188&fecha=20061122
I think in this article they mention Calleri not in the terms of their latest coopration[if there was such at all..it's all so foggy..;)]but refere to the past..as Agustin and Hernan had already been working together a long time ago..
Anyways, we'll soon find out 'who's coaching who', next season is behind the corner:cool:

*Ljubica*
11-22-2006, 06:23 PM
Calleri won't be playing in any tournaments of the 1st week of the year, in fact Nalbandian is the only Argentine who has.

I would bet money on the fact that Fat Dave will not show up in Chennai :devil: My "Babyboy" JMDP is plying in Adelaide during the first week though - Round Robin and all!!!

Action Jackson
11-28-2006, 02:04 PM
Calleri and Chucho

http://www.clarin.com/diario/2006/11/28/um/fotos/calleri.jpg

Hendu
11-28-2006, 02:23 PM
Cordobeses in action
http://www.lanacion.com.ar/anexos/imagen/06/598593.JPG

Cordobeses resting
http://www.lanacion.com.ar/anexos/imagen/06/598268.JPG

Journalists are saying Agustin has a slight advantage over Chucho in the fight for the second singles spot.

Today he played very well, both singles and doubles, while Chucho wasn't on his day.

Action Jackson
11-28-2006, 02:26 PM
Vamos Cordoba.

Action Jackson
12-02-2006, 11:14 AM
Time to fulfill your dream Calleri.

lau
12-05-2006, 02:55 PM
Agustin welcomed by ¿a happy fan? in Ezeiza airport after the DC final :p

lau
12-07-2006, 11:17 AM
Vilas Cup press conference.:)

MarcelaTauro
12-09-2006, 12:50 PM
Vilas Cup

Result sf:

Calleri def Tursunov 63 46 63 :yeah:

Final:
CALLERI VS ROBREDO

I went yesterday to the Vilas Cup, it was a good match, both players have a lot of power in their shots, and the crowed always cheer up for Agustín. The russian player, didnt serve very good in the first one, compare to his serve at the Davis Cup and the match before (Tursunov vs Chucho).. but of course that have a very good serve..

Action Jackson
12-10-2006, 05:32 AM
Robredo def Calleri in the final

georgekuo1017
12-10-2006, 06:46 AM
Ouch...

Action Jackson
12-14-2006, 04:00 AM
Gordo is playing in the Copa Argentina de tenis organised by Lobo and Squillari.

David Nalbandian vs bye
Juan Mónaco vs Nicolás Lapentti

Mariano Zabaleta vs Nicolás Massú
Gastón Gaudio vs bye

Carlos Moyá vs bye
Guillermo Cañas vs M. Vassallo Argüello

Mariano Puerta vs Luis Horna
Agustín Calleri vs bye

Action Jackson
12-15-2006, 07:16 AM
Tomorrow starting at 17 pm Buenos Aires time

Gaudio v Massu
Calleri v Horna
Cañas v Moya
Nalbandian v N. Lapentti

LadyNalbandian
12-16-2006, 01:30 AM
Calleri and Chela at the "La Bombonera" Boca Juniors home ground and they were introduced to the crowd at half time, they were down 0-2 and won 3-2.

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/calleri_chela.jpg

wallpaper i found at boca juniors website

http://img82.imageshack.us/img82/237/callerigrandenj9.th.jpg (http://img82.imageshack.us/my.php?image=callerigrandenj9.jpg)

oh shit ... they lost the apertura 2006.

:devil: :devil: :devil:

:worship: :worship: :worship: GOD BLESS CARLOS BOSSIO

:yippee: :yippee: :yippee: :nerner: :nerner: :nerner: i´m just an happy millonaria

Action Jackson
12-20-2006, 05:46 AM
Calleri lost to Horna 3-6 6-2 6-1 and here are some pics from that wonderful week in Kitzi he had this year.

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/Gordoonthestretch.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/Gordoforehand322.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/Gordoontherun.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/Gordoforehand320.jpg

Action Jackson
12-20-2006, 05:48 AM
http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/Gordoforehand333.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/Gordobackhandline.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/GGandGordoathandshake.jpg

Action Jackson
12-20-2006, 05:50 AM
http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/Calleriforehand.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/ElGordoforehand1.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/ElGordoforehand2.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/ElGordoforehand3.jpg

Action Jackson
12-20-2006, 05:51 AM
http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/ElGordotakeback.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/Gordoforehand.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/Gordoiscool.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/Gordoserving.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/VamosGordo.jpg

Action Jackson
12-20-2006, 07:19 AM
http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/Gordojoy.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/GordoJoy2.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/KitziChamp7.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/KitziChamp6.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/Kitzichamp8.jpg

Action Jackson
http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/GordoandORFman.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/GordoandVasco.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/GordoandChubbyChela.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/KitziChamp2.jpg

Action Jackson
http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/KitziChamp5.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/KitziChamp4.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/KitziChamp.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/KitziChamp3.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/GordoandChela.jpg

Choupi
12-20-2006, 08:07 AM
Thanks for all those pics. :)

lau
12-20-2006, 02:45 PM
Thanks for the pics!! :D
I always find it funny when they make a player stand with their joyful face after winning a tournament next to those bizarre sponsor/tournament pets.
I remember one green hilarious one..., I think it was in the Estoril tournament :lol:

Action Jackson
12-20-2006, 02:49 PM
The pet loves Calleri though.

lau
12-20-2006, 02:53 PM
Who doesn´t? :p

anna10
12-20-2006, 07:42 PM
From La Voz, but haven't had a chance to read it - http://www.lavoz.com.ar/06/12/20/secciones/deportes/nota.asp?nota_id=29261

http://www.lavoz.com.ar/anexos/imagen/06/9638.JPG

Tenis y pañales
Cumplidas sus primeras tres décadas, “el Gordo” disfruta del tenis y de su pequeña hija Sara. Quiere que ella lo acompañe en las giras durante 2007.

Fabián Sacarelli
De nuestra Redacción
fsacarelli@lavozdelinterior.com.ar
A los 30 años, la vida le sonríe a Agustín Calleri. Y no es ninguna sorpresa porque el riocuartense hizo mucho para que esto suceda. Después de padecer una lesión a mediados de año, "el premio" le llegó con el nacimiento de su hija Sara en noviembre pasado, y con su participación con el equipo argentino en la final de Copa Davis ante Rusia, todo un logro para el tenis nacional.

Agustín sonríe mientras habla de Sara. "La voy a llevar de viaje a todos lados. Pienso que no me va a condicionar, al contrario, va a ser mejor estar con ella. Si no, para no verla, habríamos planeado el nacimiento para más adelante", explica.

Es inevitable. Cualquiera puede preguntarle sobre la gran final de la Davis y acerca del famoso partido del doble, pero él retorna a su punto de partida. "Todavía estoy tratando de relajarme del alto estrés que viví con la Copa Davis, se siente mucho el cansancio porque cuando llegué jugué la Copa Vilas y además mi hija me deja dormir mucho, pero pobre, no tiene la culpa", cuenta el flamante papá.

Y el riocuartense, ex top 16, deja en claro que le es más fácil medirse con el mismísimo Marat Safin en Moscú, que cambiar pañales. "Estoy aprendiendo, pero la veo tan chiquita y frágil que me da miedo manejarla. Me gusta más cuando tienen más cuerpo, porque además vienen sin manual", se justifica entre risas y agrega: "Es duro ser primerizo. Siempre me gustaron los chicos y le dije a mi señora que a esta edad quería tener uno. Vino Sarita y lo estoy disfrutando mucho".

Disfrutar a los 30. Agustín Calleri ya cruzó la línea de los 30 años, y si bien esto no marca un final, anticipa que recorrerá el circuito por poco tiempo más. "A medida que pasan los años tomás la actividad de forma diferente. A esto hay que disfrutarlo porque tengo 30 y me queda poco tiempo, no se cuánto, pero poco. Por eso trato de aprovecharlo de la mejor manera", cuenta.

Sin embargo, su tenis, salvo por una recurrente lesión en la espalda, aún es de alto nivel y este año fue el tenista de mayor edad en ganar un torneo ATP, cuando se consagró en Kitzbühel, Austria.

"Hay tenistas que llegan a su plenitud entre los 28 y los 33 años. Andre Agassi a los 33 era top 10. Esto demuestra que estoy acabado", bromea.

–¿Es tu caso? ¿Te sentís en tu mejor momento?

–Siento que estoy jugando mejor. Con la madurez que tengo me manejo diferente en ciertos momentos y es gracias a la experiencia.

–¿Qué más se le puede pedir al 2007?

–En lo deportivo, ganar la Copa Davis y mejorar mi mejor puesto en el ranking (fue 16° en julio de 2003). Siento que puedo hacerlo y vamos a apuntar a eso. Antes me voy a tomar una semana de vacaciones en Río Cuarto, ahí me siento bien, me relajo y recupero fuerzas.

–¿Cómo te sentís tenísticamente?

–Me siento bien tanto tenísticamente como físicamente. Mientras la espalda me deje, se pueden dar buenos resultados. Hay que programar bien el año porque los descansos son importantes.

–¿Con el descanso alcanza?

–Sí, no hay que castigarla mucho. Tuve una temporada muy exigente este año. Viajar en avión durante tantas horas sentado, no es bueno. Pero ojo, jugar la Davis lo hice con gusto, y cada vez que me convocan voy.

–Siempre has tenido vocación por jugar la Davis. ¿Mantenés el mismo entusiasmo?

–Hablé con Mancini y le dije que estaba ciento por ciento disponible para el año que viene. Si me convoca voy a estar. Me gusta mucho jugar la Davis, defender los colores del país va más allá de cualquier otra cosa.

lau
12-20-2006, 08:01 PM
http://www.lavoz.com.ar/anexos/imagen/06/9638.JPG

http://i5.photobucket.com/albums/y155/lalaurita/smiles/iconfaint.gif

Sorry..., I´m back... And, yes, I know I need to stop doing that :p

He talks a little about everything, including being a father, DC, his future as a tennis player, his 2006 season, etc.
If I have time in the next days I´ll try to translate it ;)

EDIT: There are 2 little "articles" related to that one ;)

http://www.lavoz.com.ar/06/12/20/secciones/deportes/nota.asp?nota_id=29263&origen=relacionadas

Un 2006 con altibajos

A pesar de la lesión que le cortó un mes y medio en plena gira por Europa (no jugó Hamburgo, Montecarlo, Roma y Roland Garros), el año de Agustín no fue malo. Ganó el ATP de Kitzbühel (el segundo de su carrera), llegó a la final de New Haven (sobre cemento) y definió la Copa Davis.

"Empecé muy bien el año. Estaba jugando un tenis bárbaro hasta que tuve la lesión en la espalda. Me perdí un mes y medio de torneos muy importantes y después volví en el césped. Jugando me sentí bien, pero perdés ritmo. Por suerte no me costó mucho volver y tuve una muy buena segunda gira de polvo, una final en New Haven y la final en Rusia. Fue un año muy bueno, positivo, a pesar de estar mucho tiempo lesionado", analizó.

http://www.lavoz.com.ar/06/12/20/secciones/deportes/nota.asp?nota_id=29262&origen=relacionadas

Un “fana” de Boca

¿Mufa yo? "Fui a la cancha contra Lanús y contra Estudiantes. Yo no soy mufa, pero fui con dos mufas que es diferente. Igual me alegró que Estudiantes saliera campeón y creo que a los demás hinchas de Boca también porque aplaudían. Lo que pasa es que el hincha de Boca está mal acostumbrado".

De acuerdo. "Me gusta Russo, incluso desde antes que subiera La Volpe".

A jugar. "La idea es viajar el 3 de enero. Empezaría en Auckland y con el Abierto de Australia. Después jugaría Buenos Aires, Acapulco, Indian Wells, Miami y los torneos en polvo de ladrillo".

lau
12-21-2006, 01:11 PM
http://www.ole.clarin.com/notas/2006/12/21/01331593.html

The cordobés Andrés Schneiter is Agustin´s new coach. He was Squilari and Puerta´s (physical) trainer.

Action Jackson
12-21-2006, 04:37 PM
Who doesn´t? :p

Unlike you I like his tennis and not his body. :p

anna10
12-21-2006, 05:12 PM
And what if you've not made it to the tennis or body because of the face?:D

lau
12-21-2006, 06:47 PM
He is one of those 3-4 tennis players of whom I like both things ;)
Anyway..., who doesn´t like Calleri? :p :lol:

Seriously, I did half of the work with the interview. I´ll try to post it today.
And anybody else is skeptic about Schneiter as a coach? :unsure: I don´t think he needs the kind of coach a 19 y. old needs, but... Whatever..., the best for both of them. I hope he can stay away from injuries during 2007 season, even when his back problem seems to be chronic...

Action Jackson
12-22-2006, 02:23 AM
He is one of those 3-4 tennis players of whom I like both things ;)
Anyway..., who doesn´t like Calleri? :p :lol:

Seriously, I did half of the work with the interview. I´ll try to post it today.
And anybody else is skeptic about Schneiter as a coach? :unsure: I don´t think he needs the kind of coach a 19 y. old needs, but... Whatever..., the best for both of them. I hope he can stay away from injuries during 2007 season, even when his back problem seems to be chronic...

Yes, I am very sceptical of Schneiter, then again Calleri has been around long enough he should be able to go it alone and he is not playing in Viña got to get the preparation right for Davis Cup.

He has shown what he can do when he is injury free and hope for more of the same and better results in the Grand Slams.

lau
12-22-2006, 03:44 PM
the translation.
as always, it´s not perfect, typos, mistakes, blah, blah, blah....:p

http://www.lavoz.com.ar/06/12/20/secciones/deportes/nota.asp?nota_id=29261

Agustín Calleri
Tennis and diapers

After his first three decades, “el Gordo” enjoys tennis and his little daughter Sara. He wants her to be with him during 2007 tours.

Fabián Sacarelli
fsacarelli@lavozdelinterior.com.ar

At 30 years old, life smiles to Agustín Calleri. And that´s no surprise because the ‘riocuartense’ (people from Río Cuarto) made a lot to make it happen. After suffering an injury in the middle of the year, “the prize” came with the birth of his daughter Sara the past November, and with his participation in the Argentine team that played the Davis Cup final against Russia, a big achievement for national tennis.

Agustín smiles while he talks about Sara. “I´ll take her to the trips everywhere. I think that it won´t ¿‘condition’? me, on the contrary, it´s going to be better to be with her. If not, if I couldn´t see her, we would have planned the birth in the future”, he explains.

It´s inevitable. Anyone can ask him about the Davis final and about that famous doubles match, but he returns to the starting line. “I´m still trying to relax from the big stress I lived with the Davis Cup, you feel the fatigue, because when I arrived I played the Vilas Cup and moreover my daughter doesn´t let me sleep much, but ‘poor thing’, it´s not her fault”, says the new dad.

And the ‘riocuartense’, ex top 16, makes it clear that for him is easier to face Marat Safin in Moscow than changing diapers. “I´m learning, but I see her so small and fragile that I´m afraid to ‘handle’ her”, he justifies between laughter and adds: “It´s tough to be dad for the first time. I always liked kids and I told my wife that, at this age I wanted to have one. Sarita came and I´m enjoying it a lot”.

Enjoying 30’s. Agustín Calleri already crossed the 30’s line and, although this doesn´t mean an end, he anticipates that he will be around the tour for a little more time. “As long as years goes by you take the activity in a different way. This must be enjoyed because I´m 30 and I have little time left, I don´t know how much, but not much. That´s why I try to spend it in the best possible way”, he says.
Despite this, his tennis, for the exception of his recurrent back injury, it´s still of a high level and this year he was the oldest tennis player to win an ATP tournament, when he won the title in Kitzbühel, Austria.
“There are tennis players that reach their peak between 28 and 33 years. Andre Agassi was top ten at 33. This shows I´m not finished”, he jokes.

-Is this your case? Do you feel this is your best moment?
-I feel I´m playing better. With the maturity I have I act different in certain moments and that´s thanks to experience.

-What else can you ask for 2007?
-In the sporting aspect, winning the Davis Cup and improve my ranking (he was 16º in July 2003). I feel I can do it and we´ll aim that. Before I´m going to take a week holidays in Rio Cuarto, I feel well there, I relax and ‘recover strengths’.

-How do you feel tennis wise?
-I feel well, tennis wise and physically. As long as my back allows it, I can have good results. We have to make a good schedule for this year because rests are important.

-Is resting enough?
Yes, you don´t have to ‘punish’ it a lot. I had a very demanding season this year. Travel by plane during so many hours seated, it´s not good. But, hey!, I gladly played Davis Cup, and everytime I´m called I go.

-You were always ready to play Davis Cup. Do you maintain the same enthusiasm?
-I talked to Mancini and I told him I was 100% available for next year. If he calls me, I´ll be there. I like a lot playing David Cup, ‘defending’ your country´s colours is beyond any other thing.

A 2006 with ups and downs

Despite the injury that took a month and a half away from him in the middle of the European tour (he didn´t play Hamburg, Montecarlo, Rome and Roland Garros), Agustin´s year was not bad. He won the Kitzbühel ATP (the second of his career), reached the New Haven final (on hard courts) and played the DC final.

“I started the year very well. I was playing a great tennis till I had the back injury. I lost a month and a half of important tournaments and I came back on grass. I felt well playing, but you lose rhythm. Luckily, it was not hard for me to come back and I had a very good second clay tour, a final in New haven and the final in Russia. I was a very good year, positive, despite being injured for so long”, he analyzed

A Boca “fana” (fan)

Mufa me? (mufa: person or thing that gives bad luck) “I went to the stadium against Lanus and against Estudiantes. I am not mufa, but I went with two mufas, that´s different. Anyway, I´m glad Estudantes is the champion and I think that the rest of Boca´s fans too because they the applauded. What happends is that the Boca fan is ‘spoiled’”

Agrees. “I like a lot Russo, even before we knew about La Volpe”

To play. “The idea is to travel the 3rd January. I would begin with Auckland and the Australian Open. Then I would travel to Buenos Aires, Acapulco, Indian Wells, Miami and the clay tournaments”

Choupi
12-22-2006, 04:47 PM
Thanks for this Lau. :worship: I do hope Agustin remains injury free for 2007 and that his back won't bother him.

Action Jackson
12-24-2006, 04:46 PM
Thanks for the translation Lau and hope he can have a strong 2007.

A few memories from when he first won a title in Acapulco.

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/Calleritheyounger.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/CallerioverFelix.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/CalleriinAca.jpg

Action Jackson
12-24-2006, 04:47 PM
http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/CalleriAcapulcochamp.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/CalleriandMarianoZ.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/CalleriAcapulcomaestro.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/CalleriandAcatrophy.jpg

MarcelaTauro
12-26-2006, 11:44 PM
I watched that match, nice pics :yeah:

Choupi
12-27-2006, 10:37 AM
Thanks for the pics.

Action Jackson
01-01-2007, 10:32 AM
They are very good pics for sure and it was a special event that one considering the players he defeated in 03.

Calleri will be playing in Auckland and the Aussie Open, then over to Austria for Davis Cup.

Action Jackson
01-06-2007, 09:58 AM
Agustin got an interesting 1st rounder with del Potro who had a big showing in Adelaide this wek.

NIEMINEN, Jarkko FIN v ROCHUS, Olivier BEL
KING-TURNER, Daniel NZL v QUALIFIER
SERRA, Florent FRA v LAPENTTI, Nicolas ECU
DEL POTRO, Juan Martin ARG v CALLERI, Agustin ARG

MarcelaTauro
01-06-2007, 01:08 PM
Oh nice match to watch :cool:

What a shame that Agustin has to play against other argentian player.

Action Jackson
01-10-2007, 07:15 AM
Easy win for Calleri 6-1 6-3 and he knows Serra in the next round.

marti_228
01-10-2007, 05:47 PM
:)

Aguante_el_Gato
01-11-2007, 01:37 PM
2nd round: Agustin def Serra 64 61
and a couple of hours after he beat Pico Monaco in quarterfinals by 46 64 63
YEEESSS!!!!! :bigclap:

Tonight he will play semis against Tommy Robredo
Vamos Agustin :bounce:

Choupi
01-11-2007, 04:50 PM
Vamos Agustin!! :bounce: How I wish I could see that match...........

mechi
01-15-2007, 02:54 AM
In Ao.

MariaV
01-15-2007, 02:56 AM
Too bad Agustin lost to Fleishman in the 1st rd. :sad: 5-7 6-4 3-6 4-6

~EMiLiTA~
01-25-2007, 01:12 PM
some pics of Agustin I took at the Aus Open..

Choupi
01-26-2007, 01:07 PM
Thanks for sharing. :)

Action Jackson
01-27-2007, 12:27 PM
Great photos Em, thanks again.

Kat!
01-30-2007, 12:54 PM
Some pics I took of Agustin in Auckland.... :wavey:

Choupi
01-30-2007, 04:21 PM
Thanks for sharing. They're awesome!! :p

Action Jackson
02-11-2007, 12:17 PM
Calleri seems to be over the back problems and he makes a return to tennis in Brazil, too bad he wasn't fit enough for Davis Cup.

(1) FERRERO, Juan Carlos ESP v ROITMAN, Sergio ARG
DEVILDER, Nicolas FRA v (WC) DUTRA SILVA, Rogerio BRA
PATIENCE, Olivier FRA v VASSALLO ARGUELLO, Martin ARG
STARACE, Potito ITA v (5) GAUDIO, Gaston ARG

(3) ALMAGRO, Nicolas ESP v VICENTE, Fernando ESP
DLOUHY, Lukas CZE v ANDREEV, Igor RUS
SARETTA, Flavio BRA v DI MAURO, Alessio ITA
(WC) KUERTEN, Gustavo BRA v (7) VOLANDRI, Filippo ITA

(6) CHELA, Juan Ignacio ARG v MARTIN, Alberto ESP
RAMIREZ HIDALGO, Ruben ESP v GALVANI, Stefano ITA
MONACO, Juan ARG v VANEK, Jiri CZE
ALVES, Thiago BRA v (4) MOYA, Carlos ESP

(8) HORNA, Luis PER v QUALIFIER
QUALIFIER v (WC) CANAS, Guillermo ARG
MONTANES, Albert ESP v QUALIFIER
QUALIFIER v (2) CALLERI, Agustin ARG

Action Jackson
02-13-2007, 05:28 AM
Calleri plays "Baby Gaston" and qualifier Diego Hartfield in the first round and hope he can do well here.

Haile Selassie
02-14-2007, 01:10 AM
En el duelo entre argentinos, el cordobés se quedó con la victoria por 6-4 y 6-1 por la primera ronda del ATP de Costa de Sauipe. El torneo se juega sobre polvo de ladrillo y reparte 456.000 dólares en premios

Action Jackson
02-14-2007, 01:13 AM
Calleri won his first match back after injury over Hartfield and now plays the winner of Montañes or Andujar in the next round.

Action Jackson
02-14-2007, 09:33 AM
Here are some pics from his match against Hartfield.

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/Gordobackhand.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/Gordobh.jpg

lau
02-16-2007, 12:08 AM
Agustín defeated Montañés 3-6 6-3 6-4 and he is already in QF. He´ll face the winner of the Cañas-Portas match that is being played in this moment.

Action Jackson
02-16-2007, 12:12 AM
Great that Gordo defeated Montañes the pest.

lau
02-16-2007, 12:23 AM
Why "the pest"? :lol:

Action Jackson
02-16-2007, 05:05 AM
Why "the pest"? :lol:

I like Albert, but look at the H2H.

Action Jackson
02-16-2007, 12:36 PM
Photos from the Montañes match.

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/CallerivsMont.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/i20070215-633071785872142500w.jpg

lau
02-16-2007, 01:31 PM
I like Albert, but look at the H2H.

:lol: I see.

Action Jackson
02-18-2007, 06:52 AM
Here is the draw for Buenos Aires and it's stupid RR format. Calleri is paired with Massu and the winner of Saretta/Dlouhy.

Main draw elimination:
http://www.atptennis.com/1/posting/2007/506/mde.pdf

MONTANES, Albert ESP vs. Qualifier=ME1
STARACE, Potito ITA vs. (WC) ZABALETA, Mariano ARG=ME2
DI MAURO, Alessio ITA vs. Qualifier-ME3
VANEK, Jiri CZE vs. ANDREEV, Igor RUS=ME4
DEVILDER, Nicolas FRA vs. Qualifier=ME5
(SE) CANAS, Guillermo ARG vs. (WC) GUZMAN, Juan-Pablo ARG=ME6
(WC) HARTFIELD, Diego ARG vs. Qualifier=ME7
DLOUHY, Lukas CZE vs. (SE) SARETTA, Flavio BRA=ME8

Main draw singles:
http://www.atptennis.com/1/posting/2007/506/mds.pdf

Group 1:
(1) NALBANDIAN, David (ARG)
HORNA, Luis (PER)
ME6

Group 2:
(5) MOYA, Carlos (ESP)
MONACO, Juan (ARG)
ME2

Group 3:
(4) ALMAGRO, Nicolas (ESP)
VASSALLO ARGUELLO, Martin (ARG)
ME1

Group 4:
(7) CHELA, Juan Ignacio (ARG)
MARTIN, Alberto (ESP)
ME4

Group 5:
(6) GAUDIO, Gaston (ARG)
RAMIREZ HIDALGO, Ruben (ESP)
ME3

Group 6:
(3) CALLERI, Agustin (ARG)
MASSU, Nicolas (CHI)
ME8

Group 7:
(8) ACASUSO, Jose (ARG)
ROITMAN, Sergio (ARG)
ME7

Group 8:
(2) FERRERO, Juan Carlos (ESP)
LAPENTTI, Nicolas (ECU)
ME5

Finals Round:

Winner Group 1 vs. Winner Group 2

Winner Group 3 vs. Winner Group 4

Winner Group 5 vs. Winner Group 6

Winner Group 7 vs. Winner Group 8

lau
02-20-2007, 02:48 PM
Agustín is playing against Montañes today at 2 pm BA time aprox. another chance to make that H2H a little more balanced :p
Massú won´t play due to injury and that gives Montañes the spot in the main draw.
I have no idea who completes the draw because I´m lost with this RR system and it doesn´t appear in the tournament site yet :o

Action Jackson
02-20-2007, 02:51 PM
My fault I forgot to update it. Calleri is playing the pest again and the 3rd player will be Dlouhy or Saretta.

lau
02-20-2007, 02:55 PM
Thanks. So Dlouhy and Saretta still have to play their match...

lau
02-21-2007, 04:25 AM
Montañes defeated Agustín 6-7, 6-4, 6-4

Action Jackson
02-21-2007, 04:27 AM
Calleri plays Saretta.

sonatinca
02-22-2007, 10:31 AM
Sorry Agustin retired, but it's better to heal his back to the end.
Found this picture, so cute :D

http://www.lanacion.com.ar/anexos/imagen/07/632865.JPG

Action Jackson
02-22-2007, 10:48 AM
Vamos mate.

Choupi
02-22-2007, 11:13 AM
Yep, it's sad his back is bothering him again. But thanks for the pic. Sooooooooooooooooooooooooooooooooooo sexy!! ;)

lau
02-22-2007, 04:28 PM
Sooooooooooooooooooooooooooooooooooo sexy!! ;)
:haha:

Thanks for the photo, sonatinca :)

Action Jackson
02-22-2007, 06:36 PM
Choupi is drooling again.

Calleri on RR.

"I don't like the round-robin system, I hope it isn't implemented," he said. "I like to get to the quarter-finals by winning games, not on difference of sets."

Choupi
02-22-2007, 06:41 PM
Choupi is drooling again.
That sounds like some reproach......but hey, it's sane for a person to drool...at times. At least, I can make Lau laugh!! :yeah: :D

Btw, I haven't changed my mind....sexxxxxxxxxxyyyyyy!!! :hearts: :drool:

lau
02-22-2007, 06:45 PM
Luli´s face there is priceless :lol:

Thanks for the quote, George.

Action Jackson
02-22-2007, 06:45 PM
That's good and lauita is a funny one as well.

Action Jackson
02-26-2007, 12:54 AM
Calleri is back in the place where he won hos 1st title.

(1) FERRERO, Juan Carlos ESP v STARACE, Potito ITA
DLOUHY, Lukas CZE v DI MAURO, Alessio ITA
QUALIFIER v KIM, Kevin USA
HORNA, Luis PER v (5) GAUDIO, Gaston ARG

(3) ALMAGRO, Nicolas ESP v (WC) ZABALETA, Mariano ARG
RAMIREZ HIDALGO, Ruben ESP v (WC) GONZALEZ, Santiago MEX
HARTFIELD, Diego ARG v QUALIFIER
(WC) ECHAGARAY, Bruno MEX v (8) MOYA, Carlos ESP

(6) MASSU, Nicolas CHI v MONACO, Juan ARG
GALVANI, Stefano ITA v HAJEK, Jan CZE
QUALIFIER v DEVILDER, Nicolas FRA
ROITMAN, Sergio ARG v (4) CHELA, Juan Ignacio ARG

(7) ACASUSO, Jose ARG v MONTANES, Albert ESP
VANEK, Jiri CZE v VASSALLO ARGUELLO, Martin ARG
QUALIFIER v VICENTE, Fernando ESP
MARTIN, Alberto ESP v (2) CALLERI, Agustin ARG

Ad Wim
02-26-2007, 07:16 PM
How is his back?

Action Jackson
02-27-2007, 03:33 AM
Calleri/Acasuso won their doubles 6-2 6-4

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/Gordobackhandvolley.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/ChuchoyCalleri.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/Chuchoservingindoubles.jpg

OddJob
02-27-2007, 04:21 AM
Nice pics! They make a pretty good team.

Action Jackson
02-27-2007, 04:22 AM
Calleri is back where he won his 1st title and playing on centre court tomorrow.

Not before 5:00 pm
Alberto Martin (ESP) vs Agustin Calleri (ARG)

lau
02-27-2007, 05:44 AM
Some photos from the draw ceremony and in the players lounge. :)

Francine
02-28-2007, 10:42 PM
Ahhh, so this is where all the nice Agustin Pictures are, (Well duh) Good luck to him today!

Action Jackson
03-01-2007, 02:00 AM
Some pics from the Beto match.

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/Gordoforehand-1.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/Calleriforehand2.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/Gordobackhand-1.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/GordoGrin.jpg

Action Jackson
03-01-2007, 10:30 AM
Pics from the match against King Oscar Hernandez which was a tough one and Calleri won 6-3 in the 3rd.

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/Gordobackhand2-1.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/Gordobelly.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/Gordoscreaming.jpg

Action Jackson
03-01-2007, 10:31 AM
The doubles partners Chucho and Calleri are playing each other second match on court 2 what an insult. They should put Massu out there.

Choupi
03-01-2007, 10:46 AM
Thanks for all those pics. And yes, it's a shame!! :(

lau
03-02-2007, 01:28 AM
Agustín defeated Chucho 63 64
He´ll play against Chela next match.

Action Jackson
03-02-2007, 01:41 AM
Calleri is playing one his friends and someone he likes beating upon and it looks like another final is on the cards for Gordo in Acapulco.

Photos from the match against Chucho.

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/Callerioutinfront.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/Calleribh2.jpg

lau
03-02-2007, 01:43 AM
Calleri is playing one his friends and someone he likes beating upon and it looks like another final is on the cards for Gordo in Acapulco.

Photos from the match against Chucho.

I hope so. That would be nice :)

Action Jackson
03-02-2007, 01:44 AM
I hope so. That would be nice :)

I actually said whoever wins the match between Chucho and Calleri will win the event.

lau
03-02-2007, 01:50 PM
Some photos. The racket one is against Chucho, the other one is against Hernandez. :)

Action Jackson
03-02-2007, 01:52 PM
He is playing chubby Chela first up and then they take on Starace and Vassallo Arguello in the doubles.

lau
03-03-2007, 03:25 AM
Chela defeated Agustín 46 55 ret. :sobbing:

I didn´t watch it, but I was told it didn´t look good at all. It´s a hamstring according to ATP site :sad:

Action Jackson
03-03-2007, 03:52 AM
He was playing well and going to win but got injured.

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/Calleriinpain.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/Callerihammy.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/Callerihammy2.jpg

lau
03-03-2007, 04:14 AM
ouch! I just watched it on the news... :scared:

I hope he gets well soon. :hug:
thanks for the photos, btw.

TMJordan
03-03-2007, 05:34 AM
Damn, I hope he is ok and its nothing serious. :sad:

BTW, give this man a damn message board already! :p

Choupi
03-03-2007, 09:00 AM
Poor Agustin. He seems to be suffering a lot. Hope he can heal soon and as long as he can come back for the European clay season, that's fine with me. :)

OddJob
03-03-2007, 11:04 AM
Those pics make me sad. :sad:

I hope he gets better soon. :hug:

Action Jackson
03-04-2007, 08:48 AM
Some more pics from the other night and just hope Agustin doesn't return too early.

This camerman loves the Calleri backhand and it's a good backhand as well.

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/Calleribackhand11.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/Calleribackhand22.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/Calleribackhand33.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/Calleribackhand44.jpg

Action Jackson
03-04-2007, 09:10 AM
http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/Calleriandtrainer.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/Calleriinpain-1.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/PoorGordo.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/Calleriabs.jpg

Choupi
03-04-2007, 09:44 AM
Thanks. I love the one where he's got his shirt over his head. Funny!!

Action Jackson
03-07-2007, 03:26 AM
Gordo will play the winner of Henman or Hernych,

(4)DAVYDENKO, Nikolay/BYE
ROCHUS, Christophe v (WC)QUERREY, Sam
HENMAN, Tim v HERNYCH, Jan
BYE/(28)CALLERI, Agustin

martine2
03-10-2007, 10:22 AM
Not exactly an easy draw... :(

Let's also hope he recovered enough from his injury.

GO Gordo!

P.S. This guy really should have his own board. Since I came to this forum I have been wondering why there wasn't a Calleri fa board and it took me about 6 weeks to discover this thread....

martine2
03-12-2007, 02:31 AM
He lost :sad: :sad:

Hernych-Calleri 6-3 6-3

Did anybody see the match?

Action Jackson
03-12-2007, 09:55 AM
No surprise Gordo lost here, well he likes Miami and he can do well there again.

Action Jackson
03-15-2007, 05:28 PM
Calleri has pulled out of Miami, looks like he came back too soon.

Hendu
03-15-2007, 06:04 PM
Calleri has pulled out of Miami, looks like he came back too soon.

He is out because of the injury he suffered in Acapulco. He won't be able to defend the quarters.

Action Jackson
03-15-2007, 06:07 PM
He is out because of the injury he suffered in Acapulco. He won't be able to defend the quarters.

Like I said he should have not played at IW either. He needs to be ready for the Euro clay season.

*Viva Chile*
03-16-2007, 03:59 AM
Hey guys!!

Sorry but I don't know how I don't think this early... so I stoled the idea to Deb!
If you want an own thread for Agustín, you only have to click in the link on my sig and vote for support an Agustin forum :yippee: Poll will finish at March 18, so you have time yet. ;)

Too sad he won't be at Miami, I know it's one of his favorite tournaments... I was surprised when I knew that he will play IW, it was too early :sad:

martine2
03-17-2007, 02:42 PM

:sad: :sad: :sad: Gordo....

I also was surprised he played IW after watching him getting himself injured so badly in Acapulco :sad: :sad:

Impossible to recover that quickly....also given the fact he gets injured that easily :sad:

I hope he takes enough rest now to recover completely and will be ready for the clay season, because I so much want to see him playing again...

Picture shows his thigh was stil bothering mim :sad:

martine2
04-04-2007, 08:47 PM
I suppose he'll be in Monaco?

martine2
04-11-2007, 12:19 PM
He's on the Monte Carlo Players list! Let's hope he's completely fit again.
Go Agustin!!

Action Jackson
04-13-2007, 07:21 AM
Agustin pulled out of Monte Carlo, it's key that he doesn't rush coming back too soon.

martine2
04-13-2007, 07:53 AM
Agustin pulled out of Monte Carlo, it's key that he doesn't rush coming back too soon.

:sad: :sad: I was looking forward to seeing him play again, because I miss him on Tour. But of course his health is much more important and he really should take enough rest.
Get well soon Gordo :hug: :hug:

Choupi
04-13-2007, 09:05 AM
Good decision. If the body isn't ready, he has to rest more.

martine2
04-14-2007, 12:19 PM
Good decision. If the body isn't ready, he has to rest more.

I agree, because he usually comes back too soon. (he shouldn't have played IW :sad: )

shotgun
04-15-2007, 12:08 AM
Please don't tell me he's going to miss Roland Garros AGAIN. :rolleyes:

Choupi
04-15-2007, 09:11 AM
I hope not. But if he decided not to play Monte Carlo, it must be to increase his chances to be in Paris imo.

Action Jackson
04-15-2007, 04:00 PM
Please don't tell me he's going to miss Roland Garros AGAIN. :rolleyes:

That would be too much if he missed it 3 years in a row. The last time he played he got injured as well.

Action Jackson
04-21-2007, 01:06 PM
Gordo is back in Barcelona.

(1) NADAL, Rafael ESP v BYE
SANGUINETTI, Davide ITA v VLIEGEN, Kristof BEL
LEE, Hyung-Taik KOR v JOHANSSON, Thomas SWE
GAUDIO, Gaston ARG v (13) SODERLING, Robin SWE

(11) SAFIN, Marat RUS v BOLELLI, Simone ITA
STARACE, Potito ITA v QUERREY, Sam USA
GABASHVILI, Teimuraz RUS v SPADEA, Vincent USA
BYE v (8) CHELA, Juan Ignacio ARG

(4) NALBANDIAN, David ARG v BYE
MARTIN, Alberto ESP v FALLA, Alejandro COL
QUALIFIER v (WC) MANTILLA, Felix ESP
(WC) GRANOLLERS-PUJOL, Marcel ESP v (16) MOYA, Carlos ESP

(10) STEPANEK, Radek CZE v PAVEL, Andrei ROU
QUALIFIER v BERLOCQ, Carlos ARG
(WC) VICENTE, Fernando ESP v GOLDSTEIN, Paul USA
BYE v (5) FERRER, David ESP

(6) NIEMINEN, Jarkko FIN v BYE
SEPPI, Andreas ITA v KARLOVIC, Ivo CRO
BECKER, Benjamin GER v KUNITSYN, Igor RUS
HERNANDEZ, Oscar ESP v (9) TURSUNOV, Dmitry RUS

(15) CALLERI, Agustin ARG v (WC) LOPEZ, Marc ESP
GALVANI, Stefano ITA v QUALIFIER
GARCIA-LOPEZ, Guillermo ESP v LOPEZ, Feliciano ESP
BYE v (3) ROBREDO, Tommy ESP

(7) FERRERO, Juan Carlos ESP v BYE
QUALIFIER v (WC) SALVA-VIDAL, Bartolome ESP
VANEK, Jiri CZE v QUALIFIER
MIRNYI, Max BLR v (12) CANAS, Guillermo ESP

(14) ALMAGRO, Nicolas ESP v QUALIFIER
VOLANDRI, Filippo ITA v KOROLEV, Evgeny RUS
QUALIFIER v ESCHAUER, Werner AUT
BYE v (2) DAVYDENKO, Nikolay RUS

martine2
04-21-2007, 03:47 PM
Good to see my 3 favs (Willy, Moya & Gordo) back!!

martine2
04-23-2007, 11:47 AM
Good luck today Agustin!!

Action Jackson
04-23-2007, 07:36 PM
El Gordo had a very tough match against Marc Lopez, but he won 7-5 5-7 6-3 after being a break down in the 3rd.

He is playing tomorrow against Lorenzi.

martine2
04-23-2007, 09:11 PM
GOOD TO SEE HIM BACK!!!!!!!!!!!!

The first matches must be hard after such a long time out of competition....hope he finds his rythm again soon.

Good luck against Lorenzi tomorrow!

georgekuo1017
04-24-2007, 03:59 AM
Glad to see him back :)

martine2
04-25-2007, 07:17 AM
Good luck against Robredo now!!!!!

martine2
04-26-2007, 06:08 PM
Gordo's giving me a heart attack right now.... 4-3 leading 3rd set and Tommy to serve...

Please Agustin, take this match!!!!!

martine2
04-26-2007, 06:25 PM
HE DID IT!!!!:worship: :worship: :worship:

martine2
04-26-2007, 08:18 PM
Now QF against Hernandez.
Go Agustin :yeah: :yeah:

Action Jackson
04-26-2007, 08:21 PM
Gordo's giving me a heart attack right now.... 4-3 leading 3rd set and Tommy to serve...

Please Agustin, take this match!!!!!

You panic too much, this was never in doubt.

Good week for Calleri and playing the King won't be easy.

martine2
04-26-2007, 09:19 PM
You panic too much, this was never in doubt.

Good week for Calleri and playing the King won't be easy.

You're probably right :o :o But tomorrow I may panic even more....

martine2
04-28-2007, 11:15 AM
GORDO IN THE SEMIS!!!!! :yeah: :yeah:

Good luck Agustin!!

Action Jackson
04-28-2007, 03:54 PM
Great fight by Calleri almost going 3 hours and losing in 3 to an in form player like Cañas.

Great comeback tournament for him and he is getting some much needed match practice, just want to see some good performances in the big 3 clay events.

He is back in Estoril and this is the draw.

[1] Nikolay Davydenko v Quallfier
Teimuraz Gabashvili v Vincent Spadea
[WC] Frederico Gil v Ruben Ramirez-Hidalgo
Max Mirnyi v Richard Gasquet [5]

[4] Fernando Gonzalez v Paul-Henri Mathieu
Igor Kunitsyn v Pedro Sousa [WC]
Luis Horna v Sam Querrey
Juan Monaco v Gael Monfils [8]

[6] Dmitry Tursunov v Florent Serra
Michael Russell v Guillermo Garcia-Lopez
Sergio Roitman v Qualifier
Igor Andreev v Novak Djokovic [3]

[7] Augustin Calleri v Danai Udomchoke
Qualifier v Juan Martin del Potro
Evgeny Korolev v Qualifier
Albert Montanes v Tommy Robredo [2-WC]

martine2
04-28-2007, 05:14 PM
He had a great run here in Barcelona!:worship:
Very important for him when coming back from injury.

He played very well today. Hope he'll have a very good clay season without injury :yeah: :yeah:

GO GORDO!

Choupi
04-28-2007, 07:26 PM
I discovered by chance that I had coverage of Barcelona for the weekend, but it was a bit late, so I only saw the 3rd set. I was very happy to see Agustin back on clay, with that level of play. :cool:

martine2
04-30-2007, 05:44 PM
Now GOOD LUCK in Estoril Agustin!!!!!!!!

martine2
05-01-2007, 11:15 AM
Make it a winner today Gordo against Udomchoke!!!

update 17.00h: HE WON!!

Action Jackson
05-01-2007, 06:10 PM
It wasn't easy for Gordo, but he managed to get the W and the last set was convincing and now he plays the youngster del Potro.

Romko2006
05-02-2007, 12:21 AM
GORDOOOOOOOO, GORDOOOOOOOOO, OLEEEE OLE OLE OLEEEEE, GORDOOOOOOO GORDOOOOOOO

I didnt know this forum. I cant be out of here.

http://www.fotolog.com/gordo_calleri (spanish)

Go for Delpo!!

martine2
05-02-2007, 07:23 AM
Both great players.

Good luck against Juan Martin, Agustin!

Action Jackson
05-03-2007, 05:18 PM
Gordo wins 7-5 1-0 ret

Not sure what the problem with del Potro was, but I doubt whether it was serious and he has the qualies for Rome coming up and wants to save himself more than likely.

Calleri will now more than likely play Robredo again.

martine2
05-04-2007, 02:20 PM
Hope he takes Robredo out. Tommy had to play a tough match to get to the quarters whereas Agustin didn't have to play a whole match.

Good luck Gordo!

Action Jackson
05-05-2007, 10:08 AM
Good that he lost, has enough time to prepare for Rome and he has had some good match practice.

martine2
05-05-2007, 10:44 AM
Good that he lost, has enough time to prepare for Rome and he has had some good match practice.

"Always look on the bright side of life" huh...;), but (like most of the times :angel: ) I guess you're right.

Romko2006
05-06-2007, 01:49 AM
Agustín vs Potito first round of Rome. (second vs Ferrero I guess)

Come on Gordo!!! Good luck!!!

¡¡¡Y pegue, y pegue, y pegue, Gordo, pegue!!!

martine2
05-07-2007, 12:08 PM
Good luck against Starace!!!

martine2
05-12-2007, 08:27 PM
Not a good draw in Hamburg for Gordo :mad:

martine2
05-13-2007, 08:30 PM
Come on Gordo....take Hewitt out :devil:

Action Jackson
05-14-2007, 06:03 AM
Nothing wrong with the draw and the perfect place to play Hewitt.

martine2
05-14-2007, 07:12 AM
Nothing wrong with the draw and the perfect place to play Hewitt.

I would have preferred to see him in the Blake side of the draw :angel:

Now there's Hewitt first, then Chela or Willy (only one can win :sad: ) and then probably Davydenko...

Action Jackson
05-14-2007, 07:23 AM
Sometimes you get lucky like Agassi did with draws and other times not.

martine2
05-14-2007, 05:50 PM
He sure was unlucky here...:sad:

Gordo and Willy both out....guess it's not my day :rolleyes:

Action Jackson
05-16-2007, 05:02 AM
Gordo was very poor against Hewitt and not unlucky at all.

martine2
05-16-2007, 07:52 AM
Gordo was very poor against Hewitt and not unlucky at all.

I know he played very badly against Hewitt and "unlucky" wasn't referring to the match. I was referring to your previous post where you were talking about his draw :)

Carlita
05-19-2007, 07:30 PM
okay a bit late:o but here are my pics from his first round in Barcelona :)

http://img338.imageshack.us/img338/5695/pict0061calleri1sttz7.th.jpg (http://img338.imageshack.us/my.php?image=pict0061calleri1sttz7.jpg)http://img294.imageshack.us/img294/9163/pict0062jh3.th.jpg (http://img294.imageshack.us/my.php?image=pict0062jh3.jpg)http://img294.imageshack.us/img294/7420/pict0063ye9.th.jpg (http://img294.imageshack.us/my.php?image=pict0063ye9.jpg)http://img294.imageshack.us/img294/3797/pict0064lc3.th.jpg (http://img294.imageshack.us/my.php?image=pict0064lc3.jpg)http://img294.imageshack.us/img294/2174/pict0065cs3.th.jpg (http://img294.imageshack.us/my.php?image=pict0065cs3.jpg)
http://img381.imageshack.us/img381/6792/pict0066vp7.th.jpg (http://img381.imageshack.us/my.php?image=pict0066vp7.jpg)http://img381.imageshack.us/img381/9897/pict0067vw4.th.jpg (http://img381.imageshack.us/my.php?image=pict0067vw4.jpg)http://img381.imageshack.us/img381/2111/pict0068lb7.th.jpg (http://img381.imageshack.us/my.php?image=pict0068lb7.jpg)http://img443.imageshack.us/img443/2341/pict0069az9.th.jpg (http://img443.imageshack.us/my.php?image=pict0069az9.jpg)http://img443.imageshack.us/img443/713/pict0071calleri1stij9.th.jpg (http://img443.imageshack.us/my.php?image=pict0071calleri1stij9.jpg)
http://img443.imageshack.us/img443/237/pict0072em9.th.jpg (http://img443.imageshack.us/my.php?image=pict0072em9.jpg)http://img443.imageshack.us/img443/9611/pict0073wr8.th.jpg (http://img443.imageshack.us/my.php?image=pict0073wr8.jpg)http://img443.imageshack.us/img443/7895/pict0074vf2.th.jpg (http://img443.imageshack.us/my.php?image=pict0074vf2.jpg)http://img406.imageshack.us/img406/6898/pict0075sz9.th.jpg (http://img406.imageshack.us/my.php?image=pict0075sz9.jpg)http://img406.imageshack.us/img406/8295/pict0076xy9.th.jpg (http://img406.imageshack.us/my.php?image=pict0076xy9.jpg)

Carlita
05-19-2007, 07:37 PM
part 2 of the first round

http://img106.imageshack.us/img106/3404/pict0077ct4.th.jpg (http://img106.imageshack.us/my.php?image=pict0077ct4.jpg)http://img106.imageshack.us/img106/5684/pict0078oz8.th.jpg (http://img106.imageshack.us/my.php?image=pict0078oz8.jpg)http://img106.imageshack.us/img106/1821/pict0079lv6.th.jpg (http://img106.imageshack.us/my.php?image=pict0079lv6.jpg)http://img413.imageshack.us/img413/197/pict0080zh7.th.jpg (http://img413.imageshack.us/my.php?image=pict0080zh7.jpg)http://img413.imageshack.us/img413/9985/pict0081pp6.th.jpg (http://img413.imageshack.us/my.php?image=pict0081pp6.jpg)
http://img413.imageshack.us/img413/3500/pict0082au3.th.jpg (http://img413.imageshack.us/my.php?image=pict0082au3.jpg)http://img253.imageshack.us/img253/4125/pict0083px5.th.jpg (http://img253.imageshack.us/my.php?image=pict0083px5.jpg)http://img253.imageshack.us/img253/6828/pict0084li6.th.jpg (http://img253.imageshack.us/my.php?image=pict0084li6.jpg)http://img253.imageshack.us/img253/1121/pict0085yr3.th.jpg (http://img253.imageshack.us/my.php?image=pict0085yr3.jpg)http://img513.imageshack.us/img513/2973/pict0086ja2.th.jpg (http://img513.imageshack.us/my.php?image=pict0086ja2.jpg)
http://img513.imageshack.us/img513/4525/pict0087xc1.th.jpghttp://img513.imageshack.us/img513/4846/pict0088uh8.th.jpg (http://img513.imageshack.us/my.php?image=pict0087xc1.jpg)

martine2
05-19-2007, 08:15 PM
Thanks so much Sjoukje!!!!!!!!:smooch: :smooch:

Carlita
05-19-2007, 08:23 PM
you're welcome :D more to come ;)

Action Jackson
05-21-2007, 06:54 AM
Thanks for the pics.

Gordo is playing in Düsseldorf and he and Chela won their doubles to win over the Swedes 2-1. I think Calleri will get some play in the singles this week as well.

Choupi
05-21-2007, 05:14 PM
Thanks Sjoukje!! :)

martine2
05-21-2007, 05:45 PM
Tomorrow against Blake.
Come on Agustin! He can clear this one!

martine2
05-22-2007, 05:20 PM
He lost...:sad: :sad:
Better next time Gordo
At least there was the match experience

Action Jackson
05-22-2007, 05:23 PM
Funny performance in this match, some good parts and Gordo failed to convert the break points in the 3rd set he had and there were plenty of them.

Action Jackson
05-25-2007, 04:31 PM
Argentina made the WTC final and Calleri will be playing in singles.

He is seeded at RG.

Roger Federer SUI (1) - Michael Russell USA
Qualifier - Thierry Ascione FRA
Qualifier - Potito Starace ITA
Carlos Berlocq ARG - Julien Benneteau FRA (30)

Juan Carlos Ferrero ESP (17) - Amer Delic USA
Stefan Koubek AUT - Qualifier
Nicolas Lapentti ECU - Alexander Peya AUT
Jan Hernych CZE - Mikhail Youzhny RUS (13)

Tommy Robredo ESP (9) - Sergio Roitman ARG
Chris Guccione AUS - Qualifier
Janko Tipsarevic SRB - Qualifier
Qualifier - Marat Safin RUS (22)

Filippo Volandri ITA (29) - Qualifier
Martin Vassallo Arguello ARG - Alejandro Falla COL
Ruben Ramirez Hidalgo ESP - Stanislas Wawrinka SUI
Arnaud Clement FRA - Ivan Ljubicic CRO (7)

Nikolay Davydenko RUS (4) - Stefano Galvani ITA
Alexandre Sidorenko FRA - Werner Eschauer AUT
Michael Llodra FRA - Nicolas Devilder FRA
Justin Gimelstob USA - Nicolas Almagro ESP (32)

Juan Ignacio Chela ARG (18) - Fabrice Santoro FRA
Olivier Rochus BEL - Gael Monfils FRA
Qualifier - Qualifier
Hyung-Taik Lee KOR - David Nalbandian ARG (15)

Richard Gasquet FRA (11) - Nicolas Mahut FRA
Kristof Vliegen BEL - Danai Udomchoke THA
Martin Verkerk NED - Simone Bolelli ITA
Victor Hanescu ROU - Guillermo Canas ARG (19)

JurgenMelzer AUT (27) - Jose Acasuso ARG
Qualifier - Juan Monaco ARG
Edouard Roger-Vasselin FRA - Qualifier
Radek Stepanek CZE - Fernando Gonzalez CHI (5)

Novak Djokovic SRB (6) - Qualifier
Sam Querrey USA - Qualifier
Jonathan Eysseric FRA - Olivier Patience FRA
Qualifier - Agustin Calleri ARG (26)

Dmitry Tursunov RUS (21) - Alessio Di Mauro ITA
Fernando Verdasco ESP -Qualifier
Robby Ginepri USA - Diego Hartfield ARG
Daniele Bracciali ITA - David Ferrer ESP (12)

Marcos Baghdatis CYP (16) - Sebastien Grosjean FRA
Kristian Pless DEN - Yen-Hsun Lu TPE
Thomas Johansson SWE -Jan Hajek CZE
Qualifier - Dominik Hrbaty SVK (24)

Florian Mayer GER (31) - Paul-Henri Mathieu FRA
Vincent Spadea USA -Gilles Simon FRA
Luis Horna PER - Nicolas Massu CHI
Igor Andreev RUS - Andy Roddick USA (3)

James Blake USA (8) - Ivo Karlovic CRO
Peter Luczak AUS - Jonas Bjorkman SWE
Qualifier - Oscar Hernandez ESP
Qualifier - Philipp Kohlschreiber GER (28)

Carlos Moya ESP (23) - Andreas Seppi ITA
Florent Serra FRA - Igor Kunitsyn RUS
Robert Kendrick USA - Qualifier
Guillermo Garcia-Lopez ESP - Tomas Berdych CZE (10)

Lleyton Hewitt AUS (14) - Max Mirnyi BLR
Marc Gicquel FRA - Gaston Gaudio ARG
Benjamin Becker GER - Mathieu Montcourt FRA
Feliciano Lopez ESP - Jarkko Nieminen FIN (20)

Robin Soderling SWE (25) - Albert Montanes ESP
Ernests Gulbis LAT - Tim Henman GBR
Qualifier - Teimuraz Gabashvili RUS
Juan Martin Del Potro ARG - Rafael Nadal ESP (2)

martine2
05-25-2007, 04:53 PM
Not exactly an easy draw again, but it could have been worse...

martine2
05-26-2007, 04:18 PM
:mad: :mad: :mad: Why does the qualifyer he has to play has to be Zaba.........
They don't seem to take into account I can only cheer for one of them :rolleyes: :rolleyes:

Action Jackson
05-26-2007, 08:00 PM
From the match against Hajek.

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/capt-22.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/fullj-16.jpg

Action Jackson
05-26-2007, 08:00 PM
http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/fullj-11.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/capt-18.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/capt-19.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/fullj-13.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/fullj-14.jpg

http://i57.photobucket.com/albums/g239/GeorgeWH/fullj-15.jpg

martine2
05-27-2007, 07:56 PM
Those pics are great!!!!

Chucho :)... and the pics with little Sarah are adorable :kiss: :kiss: Gordo really is a family man.

So good to see them all so proud :yeah:

sonatinca
05-28-2007, 07:45 AM
Sarita :lol:

http://www.atptennis.com/1/es/graphics/photos07/other/argentina_champ_dusseldorf3.jpg

martine2
05-28-2007, 10:21 AM
Soooooooooooo cute :inlove:

Romko2006
05-28-2007, 10:53 PM
Thanks for the pictures from Barcelona!

Im very happy for his performance at dusseldorf :D

good luck at RG!

:hatoff:

Action Jackson
05-30-2007, 08:02 AM
Gordo lost a very tough match against his friend Zabaleta and this was a very difficult for match for both of them.

Now he plays with the King in doubles and will play Monaco and Zabala in the 1st round.

http://i2.photobucket.com/albums/y18/svein_sveynsson/fullj-6.jpg

martine2
05-30-2007, 07:52 PM
I'm happy for Zabala, but Gordo :sad: :sad:

And now they have to play each other again in the doubles....
Well, Zaba and Pico are still in for the singles, so I hope Gordo and the king win this one.

Action Jackson
06-02-2007, 11:38 AM
The RG campaign was disappointing and I think he will play Wimbledon this year and then he will play in Gstaad instead of Båstad.

martine2
06-13-2007, 06:45 PM
Injuries...bad luck...., it's been so long since I've seen him play and I miss it...
Hope he has a great run in Wimbledon!

martine2
06-16-2007, 06:26 PM
Gordo plays Kunitsyn in 1st round Nottingham Open.

Good luck Agustin!