article on nadal in a-level textbook! + picture of him at 11 [Archive] - MensTennisForums.com

article on nadal in a-level textbook! + picture of him at 11

Lucie
01-03-2004, 02:26 PM
i was just wondering if you guys knew that in the spanish textbook Sigue, they have an article written in spanish about nadal when he was 11!! It is so cute, if you don't already have it, i can write it up for you :)

Chloe le Bopper
01-03-2004, 03:52 PM
I hadn't seen it before myself! If you wouldn't mind typing it up, that'd be great.

If you just want to summarize, that's okay too ;)

luckystar
01-10-2004, 08:13 PM
yeah it would be really nice if you typed it up! but you dont have to of course.

Lucie
01-18-2004, 11:21 AM
sorry for the delay!

Rafael Nadal
Atrapado en la red
11 anos. Tenista
Su carrera es meteorica. Es bicampeon, en los ultimos dos anos, del Master de Espana del Nike Junior Tour; bicampeon de Espana y de Baleares alevin y subcampeon de Espana infantil. A nivel internacional gano un torneo un Francia y acaba de jugar en Stuttgart el Master europeo del Nike Junior Tour.

Rafeal descubrio a los cuatro anos que le gustaba el tenis, pero comenzo a entrenar "un poco en serio" a las seis anitos. Desde entonces en su vida no hay sitios para imprevistos. "Cada dia voy al colegio hasta las dos. Los lunes, martes y viernes a las tres y estoy el la Escuela Superior de Tenis del Govern Balear, de Palma de Mallorca, y hago tenis durante tres horas y luego una hora mas de educacion fisica. Los miercoles y los jueves entreno en Manacor de tres y media a cinco y luego a las cinco y media me preparo en futbol. Los sabados, si no hay torneo de tenis, entreno desde las 9 hasta las 12 y por la tarde juego al futbol"

Sus companeros de clase solo le preguntan por el tenis cuando el ha participado en una competicion, pero sus aventuras en las pistas, en las aulas son una mera anecdota. Rafael, de 11 anos, estudia primer curso de la ESO en el colegio San Vicente de Paul, en Palma de Mallorca. "Como alumno no me paso, pero apruebo todas las asignaturas." De todos modos, tiene claro que cuando acabe sus estudios lo suyo no sera seguir una carrera universitaria, sino perfeccionarse en tenis. Entrenar las horas que entrena es un placer y por el deporte no ha renunciado a nada, ni siquiera a comer bien "sobre todo pescado, chocolates y bollos".

A pesar de que su vida gira en torno al tenis, los fines de semana Fafael se lo pasa bomba jugando con su consola de videojuegos, o con sus amigos " haciendo burradas". Nunca escucha musica, jamas lee un libro " a no se que me lo manden en la escuela" y apena mira la tele. En cuanto a las chicas, es mejor ni mencionarlas. Es demasiado pronto. No obstante, muy de tanto en tanto, habla con sus amigotes sobre ellas: "Decimos que son aquerosas y muy tontas. Todo el tiempo estan con las Spice Girls, con Alejandro Sanz y esas cosas, !son unas tontas!" Pero siempre existe una excepcion: hay una nina a la que Rafael si quiere; es su hermana de siete anos y la adora basicamente "porque a ella le gusta jugar al futbol".

sorry there are no accents, i know that makes it harder to understand, but it's simple spanish anyway, if you need me to translate it thats fine, but i have exams this week so you might have to wait a couple of weeks.

also, when my scanner works again i'll scan in the picture of him - it's very cute!

Nacho
01-18-2004, 12:37 PM
OMG LOL

He says that girls suck because they spend all the time talking about the Spice Girls and Alejandro Sanz (a spanish singer). They are fools!

However there's 1 girl he likes: his 7 year old sister because she likes playing football

LOL :D

Chloe le Bopper
01-18-2004, 05:03 PM
tsk tsk

Awfully young to be such a sexist ;)

Hispanica
01-19-2004, 02:58 AM
Very nice article and well, i also thought that some girls were stupid because they'd listent all the time the Spcie Girls.. but well, remember he was 11 when he spoke....

Chloe le Bopper
01-19-2004, 05:16 AM
Very nice article and well, i also thought that some girls were stupid because they'd listent all the time the Spcie Girls.. but well, remember he was 11 when he spoke....
Indeed. That's why it's so funny now ;)

prazz_m
02-06-2004, 08:40 PM
oh my god he's sooo cute...i can so imagine an 11 year old rafi talking about girls being stupid

Lucie
02-12-2004, 08:24 PM
here is the picture, enjoy :)

Kiara
02-12-2004, 08:32 PM
Thanks Lucie
he looks like Canas!

Chloe le Bopper
02-12-2004, 10:07 PM
LOL @ "he looks like Canas"

I've always thought that Canas looks like a pirate. Is it just me?

Kiara
02-13-2004, 02:22 PM
Becca it's just you :p
Seriously, little Nadal looks like Canas

Tingu
02-22-2004, 05:35 AM
they look so alike

Jazzy
02-22-2004, 08:42 AM
is it me, or did he do a right-handd backhand, doesn't he play with his left hand!!!

Tingu
02-22-2004, 08:59 AM
i didn't realise that

Kiara
02-22-2004, 08:05 PM
Jazzy, Nadal is right handed but he plays with his left.

Scotso
02-24-2004, 10:51 PM
I noticed that too Jazzy ;)

That must've taken a lot of practice.

Chloe le Bopper
02-24-2004, 11:14 PM
is it me, or did he do a right-handd backhand, doesn't he play with his left hand!!!
Apparently he used to hit off both wings

Kiara
02-25-2004, 12:22 AM
and it's interesting cos Moya is a left hander but plays with his right....

Jazzy
02-25-2004, 07:57 AM
hey, i'm glad some ppl realized!! Yes i no he rights with his right!!! neways i always support the lefies (obviuosly coz i'm a lefty too!) really Kiara Moya is left handed, but he plays with his right!! :ekk: never knew!!

Iker1
02-25-2004, 11:52 AM
Great pic.Thanx.

Kiara
02-25-2004, 08:17 PM
hey, i'm glad some ppl realized!! Yes i no he rights with his right!!! neways i always support the lefies (obviuosly coz i'm a lefty too!) really Kiara Moya is left handed, but he plays with his right!! :ekk: never knew!!

yeah writes with his left hand but never played tennis with it ....my question: Is "the hand you write with" used as the basis of determining whether you are right handed or left handed ? Like Carlos I write with my left hand but I paint and sketch with my right(and Carlos plays tennis with his right, he doesnt paint...not to my knowledge :p ) I cant use both my hands with equal facility(so Im not ambidextrous),I prefer the left, I use it to write, brush my teeth with etc so does that make me(and Carlos) "left handed" or am I ambidextrous with a left preference(if there is such a thing)............and I have no idea where this post is going :p

Jazzy
02-27-2004, 07:03 AM
o, good another lefty- well the only thing i do with my right that i no so far isholding a bottle of milk and battingfor cricket!!!

Kiara
02-27-2004, 01:23 PM
yeah I bat on the right side too, but Im a left handed bowler.

Jazzy
02-28-2004, 06:29 AM
same here!! :)

Rex
04-22-2004, 05:06 PM
jazzy, you are so right , can it be fake picture