Thomas Enqvist [Archive] - Page 3 - MensTennisForums.com

Thomas Enqvist

Pages : 1 2 [3] 4

jmgsdoubsprtnr
10-02-2005, 08:44 PM
Enqvist lost. 0-6 2-6. :sad: at least he made it to the final!!! awesome!!!!!!!

Nathaliia
10-02-2005, 10:05 PM
OK as I'm saying officially "bye" in some threads, how could I skip my Swedish-fellow-fan-mates see you around Christmas or in the middle of November and everybody who's going to Stockholm Open have loads of fun for yourselves and for me :wavey:

enqvistfan
10-03-2005, 08:36 AM
Hello, I'm back :)
Thank you Enqvist angel for the latest updates. Even if Thomas lost in the final, it's a positive week for him. Good luck for the next tournaments !!

Sommarsverige
10-03-2005, 03:22 PM
Sad Thomas lost :sad: , but it was a great week for him anyway :)

Nathaliia, why do you have to leave for such a long time? Will miss you :hug:

enqvistfan
10-04-2005, 07:57 PM
Enqvist got the second wild-card for the Stockholm Open.
Source : www.tennis.se

It's great :)
Lycka Till till Thomas :bounce:

enqvistsangel
10-05-2005, 10:29 PM
Thanx for the very very very very good news! :clap2:
Moreover Thomas deserves it! :banana:

enqvistfan
10-09-2005, 08:15 AM
Stockholm Open :

(1)T. Johansson vs. Eleskovic
Chela vs. Spadea
Beherend vs. Monfils
Sichrapan vs. (8)Verdasco

(3)Dent vs. Sanquinetti
Q vs. Q

Enqvist vs. Q

Massu vs. (7)Nieminen

(5)O. Rochus vs. Soderling
Mathieu vs. Q
Moodie vs. Bjorkman
Beck vs. (4)Ancic

(6)Blake vs. Garcia-Lopez
Acasuso vs. C. Rochus
Malisse vs. Monaco
Martin vs.(2) Ferrer

Good luck Thomas for your comeback in an atp event !!!

enqvistsangel
10-09-2005, 03:14 PM
"Jag förlorade tennisglädjen"
1985 var Thomas Enqvist i Kungliga tennishallen för första gången.
Det var inledningen på en karriär som gett honom 20 ATP-titlar och 80 inspelade miljoner.
Men där allting började kan allting också få ett slut - för en av Sveriges mest underskattade idrottsmän.
- Jag har fått förfrågningar om att ställa upp i tv-shower och i modekataloger, men alltid sagt nej, berättar han inför comebacken i Stockholm Open.
Han var elva år den där dagen i november för 20 år sedan och det blev tre autografer i Thomas Enqvists block: Peter Lundgrens, Mats Wilanders och Anders Järryds.
- Tyvärr vet jag inte var de är nu någonstans. Jag tog faktiskt en autograf i somras på en restaurang i Paris. Brassestjärnan Ronaldinho var där och jag gick fram och bad honom skriva. Mikael Stripple, min gamle tränare, hade sagt till mig att hans barn håller på Barcelona, berättar Enqvist för SPORT-Expressen efter ett avslutat träningspass i Kungliga.
Kvalspelet i årets turnering inleddes i går och Enqvist gör sin första match i morgon eller på tisdag. Tre gånger har han stått som segrare.
Du har varit skadad mycket och ett tag sas det att du skulle lägga av. Hur nervös är du efter att ha fått ett wild card i Stockholm Open?
- Det är en annorlunda sits. Under lång tid spelade jag dåligt och beslutade efter Wimbledon i år att ta en paus. Jag gjorde ingenting på sju veckor, varken tränade eller tänkte på tennisen. Bara tog det lugnt och umgicks med min tjej, Carine, hemma i Monte Carlo. Spelade golf och badade.

"Jag tänker inte bli brandman"
- Dessutom funderade jag på vad jag ska göra efter karriären. Jag kom inte fram till något svar - jag tänker inte bli brandman eller så - men det var en nyttig tid.
Är du hundraprocentigt fri från skador nu?
- Ja, men det var en lång tid då jag kände att jag inte kunde göra olika saker. Kvaliteten på mig som tennisspelare har sakta men säkert gått ner. Till slut stod jag där och förlorade mot spelare jag lätt ska ta, och tänkte att det här är inte bra. Det blev bara segare och det var viktigt med ett break.
- Jag hade förlorat självförtroendet och också glädjen till tennisen. Jag hade lagt ner massvis med tid och ändå gick det inte bra. Jag blev frustrerad och arg på mig själv hela tiden.
- Nu har jag läkt ut alla småkrämpor. När jag väl satte i gång igen svarade kroppen positivt.
Agassi hoppade av Stockholm Open på grund av ryggskada.- Att han tar sådana beslut är ju anledningen till att han håller så bra. Jag förstår att han inte ställer upp om han inte är hundra förberedd och i form.
Du gick till final i en mindre ATP-tävling i Grenoble förra veckan. Hur länge tränade du inför din - ska vi kalla det - comeback?
- Sex veckor, mestadels här i Stockholm. Det var bara att börja från grunden igen. Jag hade inga direkta tankar på att lägga av, men ville hitta nytändningen igen.
Kommer du ihåg alla dina operationer?
- Nej, men de fyra gånger jag varit rankad bland de tio bästa i världen har jag tvingats operera mig. Det har naturligtvis varit väldigt olägligt. Ändå är jag tacksam - vissa genomgår en operation och kommer aldrig tillbaka.
Om du torskar direkt - hur reagerar du?
- Skulle det hända och jag ändå känner att kurvan pekar åt rätt håll, så kan jag ta det. Då vet jag att jag inte kommer att förlora i första omgången hela tiden i fortsättningen.
Du har 20 ATP-titlar. Ändå får jag en känsla av att svensken i gemen inte har någon direkt koll på dig.
- Jag är ju inte i närheten av Björn Borg eller Mats Wilander när det gäller meriter. Men jag har aldrig strävat efter att vara i medierna eller i centrum. Att marknadsföra mig själv har aldrig varit min grej. Jag har fått förfrågningar om att ställa upp i tv-shower och i modekataloger, men alltid sagt nej.

Dålig stämpel på argentinarna
Så någon Fredrik Ljungberg blir du aldrig?
- Nej, ingen kalsongjätte har ringt. Hör någon av sig, kanske jag får ta en funderare.
Lite allvarligare: Det blev bråk i samband med Davis Cup-matchen mot Indien när Robin Söderling i stället drog till Thailand. Vad anser du?
- Det blir alltid en generationsklyfta mellan äldre och yngre. Samtidigt är det svårt att lösa en sådan sak när man är på olika håll i världen. De inblandade kommer säkert att sätta sig ner och prata den här veckan.
Vi möter Argentina i Davis Cup. Vad säger du om dopinganklagelserna mot flera av landets spelare?
- Det snackas mycket om det, ändå ser jag fortfarande tennisen som ren. Det känns konstigt när de som åker dit kommer från samma land. Att de dessutom får fortsätta spela tycker jag är väldigt underligt. Sådant bjuder in till spekulationer. Lämnar en spelare ett positivt första prov, måste denne bli avstängd tills man vet hur det ligger till med det andra provet.
- Visst blir det en dålig stämpel på de argentinska spelarna, och visst har jag tänkt saker när jag mött någon av dem.
Vet du hur högt du är rankad i dag?
- Efter Grenoble har det gått upp något. Jag bör ligga runt 160. Vad som är ett realistiskt mål vet jag inte. Jag kör på, så får vi se.

FÖDD: 13 mars 1974.
FAMILJ: Mamma Birgitta, pappa Folke, bror Torbjörn, syster Mia och flickvän Carine.
LÄNGD: 193 centimeter.
VIKT: 89 kilo.
BOR: Monte Carlo.
MERITER: 20 ATP-titlar.
FRÄMSTA MERITER I KARRIÄREN: Tre Master Series-titlar, Davis Cup-vinst och final i Australian Open 1999.
AKTUELL: Har fått ett wild card i Stockholm Open, som han vunnit tre gånger.
INSPELADE PENGAR: Runt 80 miljoner kronor. RANKING: Efter många skador just nu runt 160 i världen.

ATP-TITLARNA
1992: Bolzano.
1993: Schenectady.
1995: Auckland, Indianapolis, Philadelphia, Pinehurst, Stockholm.
1996: New Delhi, Paris (inomhus), Stockholm. 1997: Marseille (singel och dubbel).
1998: Marseille, München.
1999: Adelaide, Stockholm, Stuttgart(inomhus).
2000:Basel, Cincinnati.
2002: Marseille.

Av MATS BRÅSTEDT mats.brastedt@expressen.se

--------------------------------------------------------------------------

Publicerad:
2005-10-09 11:43

Uppdaterad:
2005-10-09 12:25

--------------------------------------------------------------------------
Kort URL till denna sida: http://expressen.se/index.jsp?a=449511 (http://)

http://expressen.se/content/1/c6/44/95/03/81092294.jpg

jmgsdoubsprtnr
10-09-2005, 06:12 PM
that is a BEAUTIFUL picture! love it! thanks for posting!
and i'm SO happy he drew a qualifier! what luck! KOM IGEN TOMPA!!!!

enqvistfan
10-10-2005, 09:01 AM
To have the translation of the interview, it's here :

http://tompaenqvist.blogspot.com/

enqvistfan
10-10-2005, 06:24 PM
Rainer Schuettler will face Enqvist in the first round of the Stockholm Open.

Was Rainer in the top 10 last year or 2 years ago ?

jmgsdoubsprtnr
10-11-2005, 09:16 PM
Tompa lost 6-4 6-3. he blew a 4-1 lead in the 1st. :mad:

enqvistfan
10-11-2005, 09:26 PM
Very strange match !!! I'm so sad for him !!!

Sommarsverige
10-12-2005, 11:23 AM
I have seen the match and I don´t really know what went wrong :confused:
Tompa was playing unbelievable great until the 4:0 lead in the 1st set, really everything was working and Rainer did not have a chance at all.
But then Tompa got big probs with his serve and I think after the 4:0, he did not win one of his own serve games, only broke Schuettlers serve...
It was really a strange match and I am very sad Tompa lost, cos in the beginning me and all the other fans have been so optimistic, he really played great tennis there!

enqvistfan
10-12-2005, 11:54 AM
Thanks a lot Birte for your report :)

enqvistsangel
10-22-2005, 02:13 PM
Thomas is playing qualifying tournament in Lyon! :wavey:

LYCKA TILL TOMPA!!!!:banana:

enqvistfan
10-22-2005, 07:02 PM
KOM IGEN TOMPA !!!

jmgsdoubsprtnr
10-24-2005, 10:53 PM
GOOD LUCK TOMPA!! KICK SOME ASS FOR US!!!

Mikael84
10-25-2005, 07:36 AM
In case no one noticed, Thomas is in the main draw now and plays Gregory Carraz of France.

Sommarsverige
10-25-2005, 09:25 PM
Tompa beat Carraz 6:1, 6:4 :bounce:

Great news, I think :)

jmgsdoubsprtnr
10-26-2005, 02:22 AM
YAY!!! KOM IGEN TOMPA!!! :bounce:

Mikael84
10-26-2005, 08:05 PM
Enqvist up 1 set!

enqvistfan
10-26-2005, 09:59 PM
Thomas lost in three sets 7/6 6/7 4/6
I watched the match on tv, he could have won and played great, but at the end of the match, he gave a game with stupid faults. He proved that he's not finished. I hope he'll play next year !! Proud of you Thomas !!

jmgsdoubsprtnr
10-26-2005, 10:45 PM
great try, thomas!

Sommarsverige
10-27-2005, 07:16 AM
For me this sounds very promising for next year ;)

Thanks for the report Val :hug:

enqvistfan
10-27-2005, 02:28 PM
due to the withdrawals, it maybe possible for Thomas to have a wild card for the qualies of Paris. We decided, with thomasenqvist.com to send messages to the organisers, you can find the email to send on that url : http://tompaenqvist.blogspot.com/

Please send it today, it will only take 1 minute of your time !!!

Thank you

enqvistfan
10-28-2005, 08:58 PM
Thomas got his wild card YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
So tomorrow, I'll go there to watch the match :banana:
Kom igen against Tursunov, you can do it !!!!

Sommarsverige
10-28-2005, 09:13 PM
Val, this is fantastic news :bounce:

I wish you so much fun and good luck to Tompa :)

Looking forward to your report already :) :)

jmgsdoubsprtnr
10-29-2005, 07:10 AM
take lots of pictures, k? i can't wait to hear your report and see the pics!!! :bounce: GO TOMPA!!! :woohoo:

Sommarsverige
10-29-2005, 12:27 PM
Tompa lost 6:7, 4:6 :sad:
Waiting for Vals report...

enqvistfan
10-29-2005, 03:09 PM
Tompa lost 6:7, 4:6 :sad:
Waiting for Vals report...

Yes Birte, Tompa lost :crying2: :crying2:
The French fan club was there :lol: It's sad to see him lose cause it was tough, and he could have won. But, Tursunov was always taking with the chair empires cause many balls out (he tought there were in). In the tie-break, Tursunov lead easily, so Thomas couldn't come back and he was frustrated and threw several balls. And, in the second, only one break to win the match. It was very stressy because Thomas had to come back each time, so we were limit to applaud the faults of Tursunov, I know it wasn't fair-play but...

At the end of the match, he talked a little bit with his girlfriend who was sitting on the same side as us. So, we took some good pictures. When he left her, he waved us :)

Now, I hope we'll see him in 2006 !!

The pics are there, the quality is not good but it's difficult to take pics in indoors, especially in Paris, because of the lights. Hope you'll like them :)

http://tompaenqvist.blogspot.com/

jmgsdoubsprtnr
10-29-2005, 10:22 PM
your pictures are gorgeous! thanks for sharing them!!!

Sommarsverige
10-30-2005, 09:07 PM
Finally here are some Tompa pics from Stockholm :)

Carlita
10-30-2005, 10:17 PM
:wavey: Nice pics :D

How come I've never been in this part of MTF??? :lol: :scratch:

enqvistfan
10-30-2005, 10:18 PM
Thanks a lot Birte :hug:

enqvistfan
10-30-2005, 10:18 PM
:wavey: Nice pics :D

How come I've never been in this part of MTF??? :lol: :scratch:

It's time to animate this forum Sjoukje :)

Carlita
10-30-2005, 10:21 PM
It's time to animate this forum Sjoukje :):lol: well I shall have a look around here ;) If that's okay :)

enqvistfan
10-30-2005, 10:27 PM
:lol: well I shall have a look around here ;) If that's okay :)

you are welcome, this forum is very quiet, unfortunately :(

Carlita
10-30-2005, 10:31 PM
Why is there no Forum for Jonas, Tompa, Edberg, Norman???? :confused:

enqvistfan
10-30-2005, 11:22 PM
Why is there no Forum for Jonas, Tompa, Edberg, Norman???? :confused:

Maybe they are not enough popular !! I don't understand for Jonas, cause he's still popular.

jmgsdoubsprtnr
10-31-2005, 06:52 AM
i agree, i think Jonas should at least have his own forum. he proved that he can still win in singles as well as doubles in vietnam.

glad there's another tompa fan stopping in! hope that means there will be more talk in here! welcome!

Carlita
10-31-2005, 07:00 AM
Maybe they are not enough popular !! I don't understand for Jonas, cause he's still popular.Well if you look at the posts these threads have.... I'd say: bring it on!!!! :lol:

Carlita
10-31-2005, 07:01 AM
glad there's another tompa fan stopping in! hope that means there will be more talk in here! welcome!:wavey: Hi Alison!! Well I've always had a softspot for (most of) the Swedes!! I shall have a look through my pics one day and post some :)

enqvistfan
10-31-2005, 07:04 AM
Well if you look at the posts these threads have.... I'd say: bring it on!!!! :lol:

Even when he was on top, Thomas wasn't popular :(

I have never understood the reasons. Hopefully, he still have a small network of devoted fans :lol: :lol:, that's the most important. It's better to see a few fans who'll support him till the end of his carreer, than, only fans when he wins !!!

Carlita
10-31-2005, 07:05 AM
Even when he was on top, Thomas wasn't popular :(

I have never understood the reasons. Hopefully, he still have a small network of devoted fans :lol: :lol:, that's the most important. It's better to see a few fans who'll support him till the end of his carreer, than, only fans when he wins !!!I've always liked Thomas!! I was always so happy when he came to play in Rotterdam or I could see him in RG. I hope I get to see him again...one day.....:awww:

Carlita
10-31-2005, 07:17 AM
Hmmm if you look at Ferrer and Garcia Lopez....they have about 400 posts and recently got their own forum in Armadaland.....of course they are younger than Thomas and Jonas...but that doesn't mean they don't have fans now does it?

Maybe we should try to get one! :lol: Or would that be useless?

Okay....time to go to that "funplace" they call work :awww:

:wavey: vi ses!

enqvistfan
10-31-2005, 07:29 AM
Hmmm if you look at Ferrer and Garcia Lopez....they have about 400 posts and recently got their own forum in Armadaland.....of course they are younger than Thomas and Jonas...but that doesn't mean they don't have fans now does it?

Maybe we should try to get one! :lol: Or would that be useless?

Okay....time to go to that "funplace" they call work :awww:

:wavey: vi ses!

I think for Thomas, its useless, sincerely. It's ok to just have this thread. We should request one for Jonas.

For once, don't have to go to work. Stadium for me, I want to see Feli today :)

Sommarsverige
10-31-2005, 08:02 AM
Wow, I am so happy :bounce: So many people visiting Tompas forum :)

And, of course, welcome Sjoukje :wavey: I am glad you find your way to the Swedes forum :)

I will start a request for a Jonas forum this eve, hope many will come there and support the idea :yeah:
Okay, have to go back to work :sad: Have fun today, Val :)

Carlita
10-31-2005, 09:26 AM
I think for Thomas, its useless, sincerely. It's ok to just have this thread. We should request one for Jonas.

For once, don't have to go to work. Stadium for me, I want to see Feli today :)Have fun! :yeah:

could you have a look out for my :baby: Verdasco?? :bounce: :D:D:D

Carlita
10-31-2005, 09:27 AM
Wow, I am so happy :bounce: So many people visiting Tompas forum :)

And, of course, welcome Sjoukje :wavey: I am glad you find your way to the Swedes forum :)

I will start a request for a Jonas forum this eve, hope many will come there and support the idea :yeah:
Okay, have to go back to work :sad: Have fun today, Val :) I'll put in my request too then!!

(btw, we could always try to get one for Thomas as well :) you never know :)) I can always go to the premium forum too if needed...they tend to listen quicker there for some reason :rolleyes:

jmgsdoubsprtnr
10-31-2005, 08:31 PM
wow, that was the most i've read at once in this thread in a LONG time! i'm excited!

Carlita
11-02-2005, 09:01 PM
So we should keep it up then! :D

:wavey: How is everyone?

jmgsdoubsprtnr
11-03-2005, 04:57 AM
alright, how are you?

what's tompa up to this week? or next week should i say?

Carlita
11-03-2005, 11:32 AM
:wavey: I don't know really.....are there still tournaments going on? Maybe some challengers?

*goes to check ATP site*

enqvistsangel
11-03-2005, 12:00 PM
Thomas plays a challenger in Bratislava nov. 7th-14th. :)

http://www.stz.sk/banner.html

Please can somebody speak slovakian here? :help:

Then he plays for his club, KLTK, in Elitserien:
Team : Thomas Johansson, Robin Söderling (out because of injury), Thomas Enqvist, M. Ryderstedt, J. Adaktusson, J. Paukko
Schedule: pool B
Nov. 19th, 2005 : Ullevi TK - KLTK
Nov. 21st, 2005 : Malmö-Bellevue TK - KLTK
Nov. 23rd, 2005 : KLTK - Upsala Stud IF
Nov. 27th, 2005 : KLTK - Helsingborgs TK
Semifinals Nov. 30th, 2005: 1st in pool A - 2nd in pool B
1st in pool B - 2nd in pool A
Finals Dec. 2nd, 2005: match 1
Dec. 4th, 2005: match 2

Sommarsverige
11-03-2005, 12:15 PM
Thanks for the info, enqvistangel :)

I am sorry, I don´t speak slovakian, but I wish Tompoa good luck in this challenger :yeah:

Carlita
11-03-2005, 02:32 PM
ooh Cool! Good luck Thomas!!!! :yeah:

Lilia-V
11-03-2005, 02:47 PM
Yes, good luck for Bratislava.
Du är ju bäst Thomas !! ;)

Kristen
11-03-2005, 03:11 PM
jmg's.... how old is the pic of Thomas in your av? (Just wondering about that Wilson racquet!) Did he switch to an N-code?

I was going through my links earlier, and found this, from when they played Brazil. They all look so handsome. Particularly that guy in the middle. Just lovely!

Carlita
11-03-2005, 09:43 PM
oh yeah!!! That guy in the middle is just :hearts: what's his name??? :lol:

Sommarsverige
11-03-2005, 10:19 PM
oh yeah!!! That guy in the middle is just :hearts: what's his name??? :lol:

:lol:

Sjoukje, you really brought life into Tompas forum again ;) Thanks for that ;)

Carlita
11-03-2005, 10:58 PM
:lol:

Sjoukje, you really brought life into Tompas forum again ;) Thanks for that ;)de Nando ;)

but I was serious...if you look at the amount of posts here...and look at Ferrer and/or Garcia Lopez...well Tompa's got more! So if those 2 chicos get there forum so should our Tompa!:D

jmgsdoubsprtnr
11-04-2005, 12:20 AM
jmg's.... how old is the pic of Thomas in your av? (Just wondering about that Wilson racquet!) Did he switch to an N-code?

I was going through my links earlier, and found this, from when they played Brazil. They all look so handsome. Particularly that guy in the middle. Just lovely!
i'm not quite sure actually. the picture was found somewhere in this thread. not too old i think. that picture is delicious!! :drool:

[enterfornone]
11-04-2005, 09:37 AM
HI guys,
As browsing through the Jon Wertheim's column, i found this link:
Wiki (http://en.wikipedia.org/wiki/Association_of_Tennis_Professionals#ATP_Tour_recor ds)

Pretty good for Thomas, seeing the former no. 1's Moya and Safin trailing. :worship: :worship:

Eléa
11-04-2005, 03:09 PM
I have taken some pics of Thomas in Lyon, if you want to see them...
click here (http://2005lyontournament.fotopic.net/c744127.html)

enqvistfan
11-04-2005, 03:47 PM
Thanks for sharing them Elea :hug: Very nice pics :)

enqvistfan
11-04-2005, 03:49 PM
']HI guys,
As browsing through the Jon Wertheim's column, i found this link:
Wiki (http://en.wikipedia.org/wiki/Association_of_Tennis_Professionals#ATP_Tour_recor ds)

Pretty good for Thomas, seeing the former no. 1's Moya and Safin trailing. :worship: :worship:

Yes, Thomas is still amongst the top 10 players regarding the titles. That's great and he has to be respected for that :)

Sommarsverige
11-04-2005, 07:26 PM
I have taken some pics of Thomas in Lyon, if you want to see them...
click here (http://2005lyontournament.fotopic.net/c744127.html)

Thank you so much for sharing them, Elea :hug:

jmgsdoubsprtnr
11-04-2005, 07:37 PM
he's also only one of 27 other players since 1970 something to earn over $10 million in earnings! :woohoo:

Carlita
11-04-2005, 09:05 PM
:wavey: Thank you Eléa!!!!

Carlita
11-08-2005, 07:19 AM
Let's vote for Tompa!! :D :yeah:

http://www.menstennisforums.com/showthread.php?t=59978

enqvistfan
11-08-2005, 04:43 PM
I've just voted. How did they decide the groups ?

Carlita
11-08-2005, 06:02 PM
i think Daniel took the top 150 players and made 10 groups:)

he's doing well isn't he! hahaha! :woohoo: did you vote for the armada too? Carlos is in the lead and Fer could do with some help :lol:

enqvistfan
11-08-2005, 06:20 PM
i think Daniel took the top 150 players and made 10 groups:)

he's doing well isn't he! hahaha! :woohoo: did you vote for the armada too? Carlos is in the lead and Fer could do with some help :lol:

Of course, I voted for Carlos !! Hopefully, my 3 players are in three different groups :)

I hope Thomas won his first round in Bratislava today. I haven't checked !!

Carlita
11-08-2005, 07:48 PM
there's no score yet.... Go Thomas!!! :bounce:

enqvistfan
11-08-2005, 08:05 PM
Thomas won 6/3 5/7 6/0 :banana:
Good luck for the second round :bounce:

Sommarsverige
11-08-2005, 09:08 PM
me has also voted for Thomas :yeah:

:bounce: for Tompa winning ;)

Carlita
11-08-2005, 10:59 PM
:woohoo: a bagel!! :woohoo: Thomaaaaaaaaaas :yippee:

Mikael84
11-09-2005, 12:04 AM
It will be interesting to see how Thomas handles Dlouhy in the 2nd round, considering Dlouhy "thrashed" him at the French Open earlier this year and I remember Thomas was full of compliments for his opponent...

Carlita
11-09-2005, 07:56 AM
:unsure:Well, he better not thrash him now!!! :( Hopp Thomas!!http://img2.menstennisforums.com/500/thumbs/cheering.gif

enqvistfan
11-09-2005, 09:12 AM
Take your revenge Thomas !!!!!

enqvistfan
11-09-2005, 07:48 PM
Enqvist defeated Dhouly, YESSSSSSSSSSSSS !! He took his revenge on him. Roland-Garros first round this year, was a bad memory for him and for his fans who were there to see the disaster.

Now, in the third round, kom igen Thomas :bounce:

Sommarsverige
11-09-2005, 08:20 PM
Tompa :bounce: :bounce: :bounce:

I am very happy for him :yeah: Kom igen Tompa :)

Carlita
11-09-2005, 09:50 PM
:woohoo: yaaaaaaaaaay Tompa!!! :D :bounce::yippee: :woohoo:

jmgsdoubsprtnr
11-10-2005, 01:07 AM
:woohoo: i just checked in cause i haven't in over a day to find that tompa is in ROUND 3!!!! amazing! hope he keeps doing fantastic! :bounce:

Carlita
11-10-2005, 07:08 AM
So who does he play next?

http://img2.menstennisforums.com/500/thumbs/cheering.gifhttp://img2.menstennisforums.com/500/thumbs/cheering.gifhttp://img2.menstennisforums.com/500/thumbs/cheering.gifhttp://img2.menstennisforums.com/500/thumbs/cheering.gifhttp://img2.menstennisforums.com/500/thumbs/cheering.gif

Carlita
11-10-2005, 04:24 PM
:awww: ooh he plays Daniele...

hmmmm oh well!! Go Thomaaaaaaaaaaaaaaas :bounce:

enqvistfan
11-10-2005, 08:07 PM
:awww: ooh he plays Daniele...

hmmmm oh well!! Go Thomaaaaaaaaaaaaaaas :bounce:

YEs, and I don't know him.

Go Thomas :bounce:

Sommarsverige
11-10-2005, 08:16 PM
Thomas, kom igen :yeah:

Carlita
11-10-2005, 09:16 PM
YEs, and I don't know him.

Go Thomas :bounce:Daniele is the guy who gave Andy a hard time at Wimby this year!! He's a lovely Italian:) Still, me wants Thomas to win :D

Carlita
11-10-2005, 10:55 PM
they play on Friday NOT before 3 pm

jmgsdoubsprtnr
11-11-2005, 01:56 AM
come on Tompa!!! you can beat Bracciali!!!!

Carlita
11-11-2005, 08:36 PM
:awww: ouch! 6-7(7) 6-7 (6) how close was that!!:sad:

enqvistfan
11-11-2005, 09:32 PM
thomas saved a few match points, I think 5 or 6, don't remember exactly. It's sad but he fought well :)

Now, he'll play some matches for his club in Sweden !

Carlita
11-12-2005, 01:27 PM
:yeah:Are they all playing for clubs in November? :lol: so is Fer!

enqvistfan
11-12-2005, 07:49 PM
:yeah:Are they all playing for clubs in November? :lol: so is Fer!

Yes, it will be in November :)

Carlita
11-15-2005, 03:44 PM
:awww: still no forum ........... :(

Sommarsverige
11-15-2005, 09:36 PM
I am not giving up hope anyway ;)

enqvistfan
11-15-2005, 10:24 PM
Thomas on the cover of Tie break mag.

Apparently, we can't find this mag in the Swedish bookshops, it's maybe a mag only for the Swedish Federation. Is someone has some tips to get it, please send me a PM !! Tack !!

Carlita
11-15-2005, 11:09 PM
ooh lovely!!! :)

btw, Peggy and I posted a request in the Premium forum as well.... who knows..... it might work:)

Kristen
11-16-2005, 03:11 AM
Thomas on the cover of Tie break mag.

Apparently, we can't find this mag in the Swedish bookshops, it's maybe a mag only for the Swedish Federation. Is someone has some tips to get it, please send me a PM !! Tack !!

OMG! Vinci!!! With haaaairrr!!!!!
Thanks for posting the picture :D

jmgsdoubsprtnr
11-16-2005, 08:57 PM
AAAAHHHHH!!! :drool::drool::drool: i wish there were a bigger photo of that!!!! :mad: he looks SOOOOO good!!

jmgsdoubsprtnr
11-16-2005, 08:58 PM
OMG! Vinci!!! With haaaairrr!!!!!
Thanks for posting the picture :D
hey! no drooling over vinci in the tompa forum! :mad: lol, j/k. :haha:

enqvistfan
11-16-2005, 11:03 PM
AAAAHHHHH!!! :drool::drool::drool: i wish there were a bigger photo of that!!!! :mad: he looks SOOOOO good!!

You know that it's complicated to find pics of our Thomas !! I hope I'll have a bigger one soon, we are working to have this mag :)

jmgsdoubsprtnr
11-17-2005, 05:26 AM
well good luck in your search for the magazine! i hope you find it!

enqvistfan
11-17-2005, 01:12 PM
Nothing is impossible !!!

Carlita
11-17-2005, 10:11 PM
:banana::banana::banana:

:) good luck :D

enqvistsangel
11-18-2005, 11:26 PM
Thomas plays a challenger in Luxemburg! :wavey:

http://www.mobiluxopen.lu/index.php

Sommarsverige
11-18-2005, 11:44 PM
Thanks for the news :hug:

Pim Pim has won this tournament last year ;)

Kristen
11-19-2005, 02:32 AM
hey! no drooling over vinci in the tompa forum! :mad: lol, j/k. :haha:
:lol: I was overcome by the excitement of my Swedes growing their hair back :D Thomas is by far the best looking Swedish player (in singles. I rate Simon very highly as well!!) and I'm thinking maybe Ryderstedt was at his matches to get tips. How to play tennis decently (he lost) and look good at the same time. Ugh I sound so superficial... but,...they're both attractive :yeah: it's their own fault :tape:

Glad to hear he's playing the challenger!

enqvistfan
11-19-2005, 07:27 PM
Thomas plays a challenger in Luxemburg! :wavey:

http://www.mobiluxopen.lu/index.php

1st round vs Gilles Muller

enqvistfan
11-22-2005, 06:21 PM
Enqvist won his first round in Luxembourg, 6/4 6/1 congrats :banana:

Sommarsverige
11-22-2005, 09:26 PM

Good luck for the next match, who will be his next opponent?

enqvistfan
11-22-2005, 09:58 PM

Good luck for the next match, who will be his next opponent?

He will face the winner of that match : Kunitsyn or Falla

I don't know them personnally.

Sommarsverige
11-23-2005, 07:16 AM
Thanks for the info, Val :hug:

Kyla
11-24-2005, 03:23 PM
Kom igen Tompa!

Good luck for your match later today!!!! :bounce:

enqvistfan
11-24-2005, 06:29 PM
Thomas won 7/6 6/3 congrats :banana:
Next, Dhouly. It will be their third meeting this year, kom igen Thomas :bounce:

Sommarsverige
11-24-2005, 08:59 PM
Tompa :bounce: :bounce: I am so happy for him :)

Carlita
11-24-2005, 09:51 PM
:bounce: Gooooooooooooooooo Thomaaaaaaaaaaaaas :bounce:

enqvistfan
11-25-2005, 08:55 PM
Thomas is in the semis, YESSSSSSSSSSSSSSS
He def. Dhouly 7/6 7/5
Kom Igen Thomas !!

Carlita
11-25-2005, 10:40 PM
:woohoo::woohoo::woohoo:

http://img2.menstennisforums.com/500/thumbs/cheering.gifGOOOOOOOO THOMAShttp://img2.menstennisforums.com/500/thumbs/cheering.gif
:bounce:

Carlita
11-26-2005, 08:42 PM
:aparty: Happy Birthday Alison :aparty:

:hug:

Sommarsverige
11-27-2005, 12:44 AM
Alison, also from me Happy Birthday and I hope you will have a great day with lots of fun :aparty: :hug: :bdaycake:

I wanted to send you a special birthday rep, but I have to spread around :(
Anyway, enjoy your day and I hope we will talk soon :hug:

enqvistfan
11-27-2005, 09:40 AM
Thomas lost yesterday in the semis :(

Anyway, happy birthday Alison :)

Carlita
11-27-2005, 01:12 PM
:sad: Thomas!! :hug:

jmgsdoubsprtnr
11-27-2005, 08:43 PM
Thomas lost yesterday in the semis :(

Anyway, happy birthday Alison :)
he lost on my birthday :mad::sad: good luck next year Tompa!!

and thanks everyone for the birthday wishes!! :hug::kiss: you're all so good to me!

Carlita
11-27-2005, 10:04 PM
he lost on my birthday :mad::sad:
Well, you're in good company there:lol:!! Ferrero lost on Leigh's birthday and Moya decided to do the same on mine and I was there live to witness it all too :awww:

jmgsdoubsprtnr
11-28-2005, 05:44 AM
haha, that's eerie! all the favorites losing on birthdays. :unsure:

jmgsdoubsprtnr
11-28-2005, 07:50 AM
some new tompa pics a friend of mine found. i'm not really sure which match they're from, but i think they're from November 25th.

jmgsdoubsprtnr
11-28-2005, 07:54 AM
these are from the 26th.

enqvistfan
11-28-2005, 10:52 AM
Thanks for the pics :) I don't think we have the right to use them on other websites, that is why I didn't post them on mine, only put a link.

Thomas is this week number 134 at the Entry ranking, so + 20 :)

enqvistsangel
11-28-2005, 12:43 PM
:banana: Congrats Thomas!!!! :banana: :woohoo:

Carlita
11-30-2005, 11:22 AM
Thanks for the pics Alison :hug:

:woohoo: gooooooooooooooooo Thomas :woohoo:

:D

Sommarsverige
11-30-2005, 08:38 PM
Thanks for the pics Alison :hug:

Björki
12-05-2005, 08:33 AM
Thomas at ToJo's wedding.

jmgsdoubsprtnr
12-05-2005, 05:02 PM
mmmm, his hair :lick:

enqvistfan
12-05-2005, 06:37 PM
Thanks Bjorki :hug:

jmgsdoubsprtnr
12-06-2005, 04:15 AM
there are some super hot shirtless tompa pics here: http://www.togon.de/gallery/index.php?cat=10

(there are also other swedes and other tennis players too)

enqvistfan
12-06-2005, 06:22 PM
Thanks a lot Alison :hug:

enqvistsangel
12-09-2005, 12:20 AM
Thomas is not in holiday! On dec. 15th, he's playing Scandic Challenge.

Scandic Challenge närmar sig

Torsdagen den 15 december väntar högklassig tennis på GLTK i Göteborg. De gamla hjältarna Stefan Edberg, Anders Järryd, Magnus Larsson och Mats Wilander tävlar då tillsammans med dagens stjärnspelare, Simon Aspelin, Jonas Björkman, Thomas Enqvist och Thomas Johansson i en välgörenhetsgala.

Den TV-sända uppvisningsturneringen utgör finalen på två händelserika dagar i Göteborg, där allt överskott går till satsningar på svensk ungdomstennis. Festligheterna inleds redan tidigt på onsdagen med en prestigefull ishockeymatch mellan de aktiva tennisspelarna och tränarna. Matchen har en lång tradition och avgörs i år för elfte gången. Tränarna har revansch att utkräva efter två svidande förluster i rad.

Klockan 14:00 på onsdagen inleds finalen av Investor Cup (tidigare Julia Cup) mellan Skåne och Sörmland. Investor Cup är ett distriktsmästerskap i lag för landets bästa tolvåringar. Tävlingen spelas enligt Fed Cup-modell med två singelmatcher och en dubbel.

Senare på onsdagen äger årets tennisgala rum på Scandic Opalen. Årets tennissvensk, årets tennissponsor, årets mediepris och årets hyllning kommer då att delas ut. På galamiddagen närvarar en stor del av dagens och gårdagens svenska tenniselit.

På torsdagskvällen avgörs den stora välgörenhetsgalan Scandic Challenge Trofé. I Scandic Challenge Trofé spelas kortmatcher där alla möter alla i två pooler. Edberg, Järryd, Larsson och Wilander gör upp i den ena poolen, medan Aspelin, Björkman, Enqvist och Johansson tävlar mot varandra i den andra. I finalen möts de båda poolvinnarna i ett matchtiebreak först till tio poäng, där den icke-aktive spelaren har rätt att ta ut ett visst antal handicapbollar när så önskas.

Scandic Challenge Trofé är unik i det avseendet att aktiva och icke-aktiva världsspelare ställs mot varandra i samma tävling. Många påstår att Stefan Edberg och Magnus Larsson alltjämt håller en mycket hög spelstandard och under Scandic Challenge Trofé kommer man att kunna avgöra om det ligger något i ryktena. Mångas ögon kommer även att vara riktade mot Anders Järryd, som meddelat att han mycket väl kan tänka sig att spela ett antal ATP-turneringar i dubbel under 2006.

Under kvällen kommer även en rad andra aktiviteter att äga rum. Publiken får bland annat stifta närmare bekantskap med stjärnskottet Sofia Arvidsson och ett antal överraskningar väntar.

Inte mindre än 23 topp 100-spelare, varav tio topp 10-pelare och två världsettor gästar Göteborg för att vara delta i Scandic Challenge i någon form. Sammanlagt har det illustra sällskapet samlat ihop hela 5074 matchvinster på ATP/WTA-nivå bara i singel!

Scandic Challenge Trofé sänds direkt av Sport-Expressen.

Carlita
12-11-2005, 06:53 PM
just a little early: :lol:

http://i14.photobucket.com/albums/a314/Miss_Verdasco/Rafael/xmas.jpg

enqvistfan
12-17-2005, 11:14 AM
Scandic Challenge results :

Enqvist def. Björkman
But was defeated by Tom Jo and Gustafsson

Tom JO def. Stefan Edberg in the final

enqvistfan
12-21-2005, 10:13 PM
Thomas requested a wild-card for Adelaide but he's not sure to have it, because the organisation thinks to give it to an Aussie :(

jmgsdoubsprtnr
12-22-2005, 01:13 AM
Thomas requested a wild-card for Adelaide but he's not sure to have it, because the organisation thinks to give it to an Aussie :(
here's an article about that:

Doubting Thomas
Leo Schlink
22dec05

FORMER world No. 4 Thomas Enqvist is confronting the brutal realty of tennis with no guarantee of a main draw start during the Australian summer season.

An Australian Open singles finalist and one of the purest ball strikers in the sport, Enqvist has slipped to No. 133 in the world.
And, at age 30, the Swede's box office appeal is clearly on the wane in Australia. His application for a singles wildcard for the Adelaide International from January 2 is being evaluated, but is unlikely to be granted.

Enqvist had made a habit of using the Memorial Drive tournament as an Australian Open launching pad over the past 14 years.

He won Adelaide in 1999, dethroning reigning champion Lleyton Hewitt, who had his revenge in the 2000 final.

Enqvist first contested the tournament in 1991. He returned for a ninth Adelaide visit this year.

Though Enqvist has been a strong supporter of the Adelaide event, organisers have made it known Australian players will be given preference.

"Thomas has made the request for a wildcard and we've said it's under consideration," co-tournament director Peter Johnston said

"But our feeling is that, though he's got a great record in Australia, we're really looking at the Aussies.

"Through his (Enqvist's) management group, there is an understanding of where he is with that.

"With Lleyton in the main draw and Mark Philippoussis as a wildcard, there's not of lot of other Aussies.

"At this stage, we'll be looking towards the Aussies."

There will be a pre-qualifying event in the week leading up to the tournament.

Home-grown players with the requisite performance and attitude will be rewarded.

Kristen
12-22-2005, 08:41 AM
tsk. The Australians are $h!t, and will be out in the first round anyway :tape:

At least Thomas might get his wits about him, and make the most of it. He was a drawcard for me this year :sad:

enqvistfan
12-24-2005, 12:12 PM
God Jul everyone :hug:

jmgsdoubsprtnr
12-25-2005, 03:12 AM
happy holidays everyone! be safe!

Kristen
12-27-2005, 08:34 AM
God Jul everyone :hug:
Psst...
Happy Birthday! :D :hug:

enqvistfan
12-27-2005, 07:08 PM
Psst...
Happy Birthday! :D :hug:

Tack Bjorkman Girl :hug:

enqvistsangel
12-27-2005, 08:03 PM
JOYEUX ANNIV VAL :hug:

enqvistfan
12-27-2005, 08:07 PM
MERCI :hug: :hug:

Lilia-V
12-29-2005, 12:26 PM
That's right !! Happy birthday Val (sorry to be late)
:)

Carlita
12-31-2005, 10:50 AM
: http://smileys.******************/cat/8/8_6_20.gif (http://www.******************/?partner=ZSzeb001_ZZ) http://smileys.******************/cat/8/8_6_11v.gif (http://www.******************/?partner=ZSzeb001_ZZ) http://smileys.******************/cat/36/36_15_26.gif (http://www.******************/?partner=ZSzeb001_ZZ)

TO ALL HERE :hug:

jmgsdoubsprtnr
12-31-2005, 08:15 PM
happy birthday val!

happy new year everyone! have fun and be safe!

good luck to tompa in '06!!!!

enqvistfan
01-01-2006, 09:34 AM
Thanks Lilia & Alison :hug:

:aparty: Happy new year everyone :aparty:

I wish you : health, joy, happiness, love, success for 2006

I hope 2006 will be the year of the comeback for our dear Thomas & that he'll enjoy playing tennis !! :hug:

Sommarsverige
01-01-2006, 09:57 PM
Happy new year everyone and best of luck for Tompa in 2006 :hug: :yeah:

jmgsdoubsprtnr
01-02-2006, 02:49 AM
no WC for Tompa :sad: hope he can get through the qualies!! good luck!

jmgsdoubsprtnr
01-12-2006, 09:44 AM
tompa withdrew from the Aus Open qualies because of an aching back. :sad: i hope this gets better!

Lilia-V
01-12-2006, 02:43 PM
If it is only an ach and not an injury it will be OK I think

enqvistfan
01-12-2006, 06:12 PM
tompa withdrew from the Aus Open qualies because of an aching back. :sad: i hope this gets better!

Thanks for giving the news. He has never been injured with his back. I think he would have had injuries everywhere. He's the unluckiest Swede :devil:

jmgsdoubsprtnr
01-13-2006, 01:19 AM
If it is only an ach and not an injury it will be OK I think
yes, i really hope it is nothing serious. otherwise, i will be very sad.

jmgsdoubsprtnr
01-17-2006, 12:47 AM
i thought this article was cool and quite amusing.

Where the stars get their drive
Sam Edmund
16jan06

HE is a teacher 11 1/2 months of the year, but every January Roman Horoway becomes one of the world's most important chauffeurs.

It is during this fortnight that the father of two from Mt Martha drives the world's best tennis players around Melbourne for the Australian Open.
"My claim to fame is that Serena Williams spoke to me," Mr Horoway said. "She said, 'Can you turn the radio down?'

"She wasn't a fan of the 3AW breakfast show."

Among his ever-increasing star passenger list are Andy Roddick, Roger Federer, the Williams sisters and Britain's Tim Henman.

"Tim was telling me once that I was in the wrong lane, but I told him if we went into the lane on the right we would end up in freeway traffic. But he said, 'Oh that's OK, I'll get you back in'," Mr Horoway said.

"As we were trying to merge, I said, 'You better stick your head out and wave, because we're not going to get back in' so he did and these people went, 'That's Tim Henman -- let him in!' "

He has even offered advice on films to see.

"A couple of years ago I had Thomas Enqvist . . . he was going to the movies and he asked if there was anything worth seeing," he said.

"I'm a bit of a movie buff, so I gave him a review of a few.

"The following year I did the same trip and I asked if he was going to the movies, and he said, 'How did you know?'

"When I reminded him, he went, 'Oh, you gave me those great reviews. What's good this year?' "

Mr Horoway said knowing when to speak and when to stay silent was most important.

"It's a bit like a golf caddie who is told to keep up and shut up unless the player starts talking," he said. "But they're generally really lovely people.

"After Federer lost that semi-final match to Marat Safin last year, he stuck his head out and thanked all the drivers."

it would be awesome to be a driver for the players. :drive:

enqvistfan
01-25-2006, 09:06 PM
Happy Birthday Enqvist Angel :hug:

Kristen
02-12-2006, 09:21 AM
From a couple of years ago. They're not good, but I didn't want to 'not' put them on mtf before deleting them forever...

enqvistfan
02-12-2006, 05:56 PM
Thanks Kristen, and they are great :yeah: :hug:

Sommarsverige
02-12-2006, 06:06 PM
Thanks Kristen :hug:

And :lol: :lol: @ your avater ;)

Mikael84
03-08-2006, 07:32 PM
Anyone got any news?? AFAIK, Enqvist hasn't played since 2005.

I'm very worried.

Lilia-V
03-09-2006, 12:13 PM
Thomas recovers from his injury (January). He is practicing in Monte Carlo at the moment.
We have to be patient :)

Devotee
03-10-2006, 08:58 AM
Thomas has entered the red clay exhibition tournament at River Oaks, Houston, to take place the beginning of April. :D

jmgsdoubsprtnr
03-10-2006, 04:29 PM
of all tournaments he can enter, he chooses a clay tournament?! :confused::shrug:

Lilia-V
03-10-2006, 05:39 PM
It is better than nothing. :) Anyway good luck to Thomas!!!!

Kristen
03-12-2006, 01:12 PM
:aparty::hug: Happy Birthday (Aussie Time) Thomas! :hug::aparty:
Don't retire any time soon :p We want/need/love to see you on tour!

jmgsdoubsprtnr
03-12-2006, 03:55 PM
wait.... his bday isn't til the 13th! dont confuse me, i dont think its possible for AUS to already be the 13th! :p

Carlita
03-12-2006, 09:56 PM
wait.... his bday isn't til the 13th! dont confuse me, i dont think its possible for AUS to already be the 13th! :pof course!! hahaha They are what? 8-10 hours ahead of us here in europe...so it was the 13th when Kristen posted ;)

:hug: HAPPY BIRTHDAY THOMAS :hug:

http://img2.menstennisforums.com/500/thumbs/yu.gifhttp://img2.menstennisforums.com/500/thumbs/icon_slide.gifhttp://img2.menstennisforums.com/500/thumbs/kiss2.gifhttp://img2.menstennisforums.com/500/thumbs/give_rose.gif

Sommarsverige
03-12-2006, 10:47 PM
Grattis på födelsedagen, Tompa :hug: :bdaycake:

I hope he gets a great day with all his loved ones around him :)
Hopefully we will see him on court again very soon :worship:

jmgsdoubsprtnr
03-13-2006, 07:28 AM
HAPPY BIRTHDAY TOMPA!!!!!!
:aparty::bdaycake:

Lilia-V
03-13-2006, 08:51 PM
Yes Happy birthday to Thomas (and me! lol), we were born the same day. :)
A lot of good things Thomas, in your private life and in tennis...

Kom igen Tompa!!!

enqvistfan
03-13-2006, 08:58 PM
Happy birthday Thomas and Lilia, all the best :hug:

I'm glad to see him at the exhibition of River Oaks, hope he'll make a good result !!

jmgsdoubsprtnr
03-14-2006, 02:40 AM
happy birthday lilia!!! xoxo

Sommarsverige
03-14-2006, 07:55 PM
Happy Birthday to you, Lilia :hug:
I hope you had a wonderful birthday, too :bdaycake:

enqvistfan
04-03-2006, 07:00 PM
Thomas is back today in Houston. He'll play the exhibition of River Oaks, Houston. First match vs Kendrick. This match could be a decisive one for the rest of his carrier. Good luck Thomas, you can do it !!!

Profile of Kendrick : http://www.atptennis.com/en/players/playerprofiles/default2.asp?playernumber=K448

Thomas is ranked 210 this week :(

jmgsdoubsprtnr
04-03-2006, 07:17 PM
here's the website for the exhibition. http://www.riveroaksinternational.com/

kom igen tompa!!!

jmgsdoubsprtnr
04-03-2006, 07:19 PM
he will face Ranier Schuttler if he gets past kendrick.

enqvistfan
04-03-2006, 07:29 PM
Do you know if there's a live scoreboard somewhere ?? It's frustrating to not be able to follow his match ?

jmgsdoubsprtnr
04-03-2006, 07:34 PM
i didn't find one. only what was on that site. i can look around for a bit and see if i find anything.

enqvistfan
04-03-2006, 07:48 PM
i didn't find one. only what was on that site. i can look around for a bit and see if i find anything.

Thanks a lot Alison, maybe you'll find something on the local American sites ?

jmgsdoubsprtnr
04-04-2006, 12:58 AM
i found this article about tompa.

April 2, 2006, 1:16AM
RIVER OAKS INTERNATIONAL
Enqvist trying to go out on top
Veteran battles back from injury, ponders retirement

By DALE ROBERTSON
Copyright 2006 Houston Chronicle

For the moment, Thomas Enqvist's aching back seems fine. But, as he prepares to launch what he says will be his final comeback, the 32-year-old Swede had to put ice on his sore right foot after an hour-long workout with Donald Young Jr., on Saturday at River Oaks Country Club.

Enqvist's 15-year pro career began not long after Young, the promising American teenager, was born. Enqvist has won more than $10 million on the court and enjoyed a life for which he is "very, very thankful." He could quit today and want for nothing, except one thing.

Tennis.

"I still enjoy playing, very much," Enqvist said as he prepares to return to competition for the first time since November at the River Oaks International exhibition tournament, which starts Monday.

"I love the game as much as I ever did. I'm just hopeful that my body will allow me to play at a level that I expect of myself. If it doesn't ... "

He hesitated to finish the sentence. He didn't want to speak the words.

"Then," he conceded, "this is probably it for me. I don't want to have to keep compensating (for injuries). I've been doing that for too long."

Enqvist has enjoyed a quietly remarkable career, one that should leave him without regrets if 2006 is his final season.

Only four active players — Agassi, Federer, Hewitt and Roddick — have won more tournaments than his 19, and in 1999 he got as high as fourth in the world .

Enqvist is widely respected as a player and extremely well-liked by his peers for his equanimity. There's nothing left for him to prove or, realistically, achieve.

What he's chasing now is purely esoteric, a Zen state if you will. He knows he won't win Wimbledon. But he'd like to play Wimbledon again pain-free and deliver a match — or several — that he's genuinely proud of and that reveals the best tennis he's capable of.

Enqvist's quest is simple: to go out on the top of his game, wherever that leads him in his final tennis chapter.

He fell out of the ATP's top 100 in 2005 for the first time in 13 seasons, and his current ranking is 206th, although he admits he doesn't pay much attention to that.

"My problem is wear and tear, that's all," Enqvist said. "You have an MRI after 15 years on the Tour and you can find so many things wrong. I've had foot and shoulder surgery (in 2000) and then the back problem started last year ... "

He first played River Oaks not long after he reached No. 1 in the world junior rankings, returned to the tournament during a rehab stint in 2001 and played it again last year.

The fact that ATP ranking points aren't at stake this week is irrelevant to him.

It's possible he'll try to qualify for the U.S. Clay Court Championships at Westside Tennis Club next week. He'd prefer, however, to play deep into the River Oaks draw. He wants to stick around long enough to watch an old adversary play.

Pete Sampras faces Robby Ginepri on Thursday in Sampras' first competitive match since he won the 2002 U.S. Open. Sampras beat Enqvist nine times in 11 meetings between 1992 and 2000, but Enqvist won their last match at Indian Wells, Calif., six years ago.

Interestingly, Enqvist is 5-5 lifetime against Andre Agassi, another tennis senior citizen. Agassi is almost four years older than Enqvist and an ongoing source of inspiration.

"Andre's remarkable," he said. "It has been a privilege to play on the Tour at the same time with him and Pete."

:sad: come on tompa!

Devotee
04-04-2006, 02:08 AM
I phoned the tournament at (713) 874-6333 to get the score result for the Enqvist match.

Unfortunately, Thomas Enqvist lost 0-6, 6-2, 2-6. :sad:

The only good thing is that now maybe Thomas will try to qualify for the tournament across town, the U.S. Mens Clay Courts, qualifying to begin this weekend I think.

jmgsdoubsprtnr
04-04-2006, 02:50 AM
:sad: i can't believe he lost. that sucks. and he bageled him in the 1st set! :confused:

jmgsdoubsprtnr
04-04-2006, 02:50 AM
oh, n/m, he was bageled in the 1st set. :o

Devotee
04-04-2006, 03:29 AM
A little good news from the tournament web site:
Tuesday, April 4

Grandstand Court

2:30 pm

Doubles
Armando / Enqvist vs Marin / Vicente

enqvistfan
04-04-2006, 12:23 PM
Thanks Devotee for calling the tournament :hug: Sad that he lost :(
Good luck in the doubles with Hugo Armando :bounce:

Devotee
04-05-2006, 03:12 AM
Doubles result at River Oaks:

Armando / Enqvist defeats Marin / Vicente
6-2, 7-6 (4)

jmgsdoubsprtnr
04-05-2006, 05:10 AM
yay!!!! :woohoo:

Sommarsverige
04-05-2006, 07:02 AM
Great news :yeah:

Kristen
04-05-2006, 03:16 PM
Ooh up against Rainer / Jurgen next! Who needs the win more, I wonder. (I'm referring to Rainer/Enqvist... not Jurgen in this instance.... although I would like to see Koubek take the win in the singles vs Melzer.)

enqvistfan
04-05-2006, 06:19 PM
Congrats Thomas and Hugo :yeah:

enqvistfan
04-06-2006, 07:30 PM
Armando/Enqvist defeat Melzer/Schuettler 6-3, 7-6 :yeah:

jmgsdoubsprtnr
04-06-2006, 09:17 PM
keep these wins coming boys!!! :worship:

Devotee
04-08-2006, 02:10 AM
FRIDAY Doubles result at River Oaks:

Armando / Enqvist defeat Jenkins / Kendrick
6-1, 6-4

jmgsdoubsprtnr
04-08-2006, 02:58 AM
YAY!!! was the the final? i'm glad he's doing so well in doubles at least! :woohoo:

Devotee
04-08-2006, 04:48 AM
YAY!!! was the the final? i'm glad he's doing so well in doubles at least! :woohoo:

No, that was the quarters.

enqvistfan
04-08-2006, 09:53 AM
No, that was the quarters.

Was the semis I think. Now they are in the final !!

http://www.riveroaksinternational.com/draw.htm

enqvistsangel
04-09-2006, 02:37 PM
Was the semis I think. Now they are in the final !!

http://www.riveroaksinternational.com/draw.htm

You were right it was semi!
Juan Monaco won the single & double. With Luis Horna he beat Thomas Enqvist and Hugo Armando 7-5, 3-6, 10-7 in final.
Anyway Tompa won confidence & few matches in legs :hatoff:
So happy our Swede comes back :woohoo:

jmgsdoubsprtnr
04-09-2006, 07:38 PM
congrats tompa for getting so far in the doubles! :worship:

Sommarsverige
04-09-2006, 09:05 PM
Tompa, how wonderful news :yeah:

Any chance he will play qualifying in Monte Carlo?

Carlita
04-20-2006, 07:14 AM
:awww: I read in GM that he has retired from tennis... :sad: :sad: :sad:

henwal_of_sweden
04-20-2006, 07:35 AM
:awww: I read in GM that he has retired from tennis... :sad: :sad: :sad:

That´s true.

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,812329,00.html

Quickly translated it says; " I could still do allright and win some matches and earn easy money but that´s not my ambition. My ambition is to win tournaments and when i feel that my body don´t last long enough for a whole tournament it´s better to stop playing tennis. "

Thank´s for your good work Thomas :worship:

[enterfornone]
04-20-2006, 08:59 AM
Please, please, please, go into the senior tour

Aleksa's Laydee
04-20-2006, 04:29 PM
bye bye tompa :sad:

jmgsdoubsprtnr
04-20-2006, 05:32 PM
:sad:

Carlita
04-20-2006, 10:01 PM
:sobbing: :awww: :sad:

Alexiana
04-21-2006, 05:58 PM
that really sucks, he was one of my favorite. But he had a great career and if he is chronically injured it makes no sense trying to get back on the tour. But a really sad message. Bye bye Tompa, hope we'll see you again some time :sad:

enqvistfan
04-24-2006, 08:04 PM
So sad, that Thomas has to retire, but he made a great carrier, won 19 ATP Titles. I'm very proud to be one of his fan. Thanks to him I met many people who became friends. Unfortunately, we expected the retirement. It's life, a new life begins for him. I wish him all the best in his new life !!

We'll always remember you Thomas :hug:

I hope to see him on the Senior Tour, I'll be there for sure

Please participate to the project :)

Bye bye champion and Thank you :hug: :hug:

jmgsdoubsprtnr
04-27-2006, 07:11 AM
look who's #4 right below fed!!!

enqvistfan
04-27-2006, 03:43 PM
look who's #4 right below fed!!!

YEs, it's great. He has always had a good % :)

Lilia-V
06-15-2006, 10:49 AM
Last "news" of Thomas: http://tiebreak.tennis.se/tidningsarkiv.asp
:) Nice

tennispimpess
06-20-2006, 06:21 AM
What is Enqvist going to do now that he is retired? Is he going to coach? Or just play golf like every other tennis player?

enqvistfan
10-27-2006, 09:17 AM
During the Stockholm Open this year, Thomas wrote some chronicles during the tournament. Nice to read him, at least, we got some news :)

http://www.stockholmopen.se/files/%7B7BA00B92-5208-4C75-AABD-79603E8AE30C%7D.jpg

Also, a video of Thomas, an interview in Swedish :(
If a volunteer can translate it for us, would be nice :hug:

http://media.formapg.se/tbavd3library.aspx#
And click on "Enqvist, Jag gjorde rätt"

Apparently, everything is ok for him, he was smiling during all the interview, that's the most important :)

October 8th

Enqvist talks

Each day three time If Stockholm Open champion, Thomas Enqvist, writes about his thoughts about the upcoming matches. See the first post of Enqvist below.

Soderling looking strong

On Monday, the main tournament of this year´s If Stockholm Open, gets underway. Right from the start there will be many interesting matches. At 14.00 the Belgian Olivier Rochus, with his 165 centimeters, will be up against Vincent Spadea from the United States. In my opinion Rouchus is really worth watching due to his impressive movement on court, sensible wrist and strong counter attacks. The experienced American has however a mental advantage through his leading head to head statistics against Rochus.

To follow on centre court is the battle of former If Stockholm Open champions Paradorn Srichapan and Mardy Fish. They both know that their former successes in this tournament will boost their self confidence. The shot maker Srichapan will battle it out against Fish’s hard serve and impressive backhand.

At 18.30 the first Swede will enter the main tournament. Robin Soderling takes on Christophe Rochus, Oliviers bigger brother. I think that Robin can go really far in this year’s tournament. He will bring confidence from his two wins in the Davis Cup play off against Brazil. Not to forget is that indoor hardcourt has become Robin’s best surface. But we can’t count out the blonde Belgian just yet. Rochus is very steady and will not easily give points away. Robin has to be very focused the entire match, and due to his strong form, I see him as a winner.

In the last match on center court, the much talented Czech Tomas Berdych will play against Bjorn Phau, the German with a most impressive footwork. Berdych has proved that he can beat anyone. His scalps include both Roger Federer and Rafael Nadal. The young Czech still lacks some stability which is nothing you can be without if you want to be in the top five. But Berdych’s talent and eye for the game can definitely help him on his way to reach the top.

October 10th

Enqvist: Tought test for "Pim-Pim"

Swedish Day on center court

During Thursday three more Swedish players have the chance to join Robin Soderling to the second round of If Stockholm Open. The first warrior is Andreas Vinciguerraa. "Vinci" is going up against the marathon man Nicolas Devilder who had a hard four hours qualifying match against Björn Rehnquist. It´s verry nice to have Vincigurrea back on the tour after some hard years with injury problems. It shows what a big fighter he is and I am very proud of to see him back.

At half past five Jonas Bjorkmans will go up aginst Peter Wessels. The Dutch has dropped on the world rankings, but has a great indoor play with a great serve. I am keeping my thumbs up for "Bjösse" who is a big favourite. Jonas enjoys to play aginst serve specialists and he is used to playing well in Stockholm

Afterward is time to see the big audience favourite Rafael Nadal who is getting out in the heat. It is going to be very interesting to see "Rafa" play. I think that the a bit slower surface is going be suitable for "Rafa". The boll is bouncing a bit higher and that is great for Nadal’s topspin. The opponent, Raemon Sluiter, has done some surprise results in If Stockholm Open when he four years ago beat the first seeded Lleyton Hewitt.

In tonight’s last match, Joachim "Pim-Pim" Johansson is up against Davide Sanguinetti. Sanguinetti has a tricky game and has very flat strokes. The 34-year old constantly decreases the tempo and is a very difficult opponent. "Pim-Pim" has played well during practice and also won a Futures tournament recently. But it is something completely different to play in front of a packed house in the Royal Tennis Hall. This will be a real test for "Pim-Pim". I will follow this match with great interest.

October 12th

[/b]Enqvist: The show goes on[/b]

The seventh day of the If Stockholm Open has started and just as yesterday another magical night awaits the Royal Tennishall. I would say that the attraction of today is the final match when the legend John McEnroe enters the Centercourt, yet not to forget that the day contains several other high standard match-ups. Jarkko Nieminen, David Ferrer, Feliciano Lopez and James Blake are all established top players that flourish the afternoon.

Definitely an exciting afternoon, but the evening will be even better. First out, at 6.30 pm, the Swedish hope Andreas Vinciguerra challenges the no. 3 seed Tomas Berdych from Czech. Both of them advanced pretty comfortably from the first round and I’m sure that the stands will be crowded to witness the battle between them. "Vince" is a very popular player and it’s very pleasant to have him in the thick of things again. To overcome his opponent today I think that Vinciguerra has to play with a huge confidence. He has to be in charge of the game, otherwise Berdych will and that is highly dangerous.

It is nothing short of amazing that John McEnroe is back in Stockholm. Those of you who have managed to get tickets are to be congratulated. McEnroe may not be the greatest player in history but he is for sure the biggest character. Bjorkman/McEnroe will face "the Johanssons", Joachim and Thomas, in the last match of the evening. For me, Jonas Bjorkman is the best doubles player in the world. His returns, pace and quick reaction time are quite simply magnificent. McEnroe’s form is more uncertain. It has been a while since I last saw him play and it will therefore be very interesting to see him coping with Thomas’s and Joachims’s serves, which are both among the best in the world.

Picking a favourite is not easy. The outcome will largely depend on whether the Swedish-American constellation can get their game going or if the Swedes’ serves will prove to be invincible. Regardless how the match ends, the spectators in the Royal Tennis Hall will be treated to an evening that won’t be forgotten!

Thomas Enqvist

October 13th

Enqvist: I’m impressed by Robin Söderling

It’s Friday and the day of quarterfinals at the If Stockholm Open. Just like last year two Swedes are still in the run to become the Champion. Joachim "Pim-Pim" Johansson is first out and already at 4.30 pm he and his opponent Belgian Kristof Vliegen enter the Centercourt. "Pim-Pim" played some amazing tennis when he beat Nadal the day before yesterday, and hopefully he can pull it out once again. Note that today’s match will be quite different since Vliegen has a very strong serve and likes to take the net. However, if Johansson continues his great game I believe that the semifinal is just around the corner for the Swede.

When the clock shows 6.30 pm it’s time for the top game of the evening between the other Swede Robin Söderling and Tomas Berdych from Czech. Robin has appeared extremely strong out there and I think he has been the most impressive player of the tournament. Berdych on the other hand barely defeated Swede Andreas Vinguerra yesterday as "Vinci" played some great tennis. The Swede was up one set and served at 5-4 in the second set, but yet finally he lost to the world no. 11 by 4-6, 7-5, 7-5.

The fact that Berdych was very close to losing yesterday might be a positive thing for the Czech as he can relax in another way. Looking back at my own carreer some of my more successful tournaments started off pretty rough. A perfect example of that is in Philadelphia 1995 where I despite being one point from losing to Jaime Yzaga in the first round managed to conquer the title after defeating Agassi in the semifinal and Chang in the final. When it comes to today’s match I think that Robin will win, no matter how good Berdych is, because that’s how great Robin is right now.

Todays last match , at 8.30 pm, is the doubles between veterans Jonas Bjorkman and John McEnroe and the Swedish-Australian constellation Simon Aspelin and Todd Perry. Aspelin/Perry is a great ensemble that usually advances to the final rounds, and I think that they will be a large threat to Björkman/McEnroe. Still, Björkman/McEnroe is an unbeaten duo that complements each other perfect on the court. I think we can expect a tight, amusing fight tonight so don’t miss it!

Thomas Enqvist

jmgsdoubsprtnr
10-27-2006, 11:22 PM
the video didn't work for me. :sad:

Sommarsverige
10-27-2006, 11:35 PM
During the Stockholm Open this year, Thomas wrote some chronicles during the tournament. Nice to read him, at least, we got some news :)

Also, a video of Thomas, an interview in Swedish :(
If a volunteer can translate it for us, would be nice :hug:

Val, I will try to translate it during the weekend :)

And Alison, try to go on tennis.se, then on the right side there is webb tv and when you click on Thomas Enqvist, then it should work ;) It is a very sweet interview I think ;)

The biggest news from this interview is that Thomas will become father in march :) The rest translation will, as said, follow ;)

enqvistfan
10-28-2006, 09:12 AM
Val, I will try to translate it during the weekend :)

And Alison, try to go on tennis.se, then on the right side there is webb tv and when you click on Thomas Enqvist, then it should work ;) It is a very sweet interview I think ;)

The biggest news from this interview is that Thomas will become father in march :) The rest translation will, as said, follow ;)

Thanks a lot Birte, do when you'll have the time, you know where I'll be next week so not really have the time to check :)

Yes, it's a great news for Thomas, wish him all happiness :hug: He deserved it :)

enqvistsangel
10-28-2006, 07:45 PM
it's SO good to have some news of him again! Thanx for your post Enqvistfan:worship:

jmgsdoubsprtnr
10-29-2006, 01:52 AM
yay! it worked! that's wonderful! congrats to tompa and good luck in parenthood.

Kristen
10-30-2006, 04:53 AM
:o Awesome! What are they putting in the water in Sweden/Monte Carlo! :lol:

Kristen
11-01-2006, 02:30 AM
Excuse me for using the MSN smiley abbreviation, and doing :o instead of :eek:.

All I was referring to was that the Swedish guys (aka tennis players) have been having a few kids recently. Get it?

EDIT: Baaahhh I am :retard:
It was actually me thinking someone else misunderstood it...when they got it perfectly as I intended. I am the misunderstander in this case :tape:

Still... if they all end up playing tennis (unlikely) imagine the awesome Davis Cup (or Hopman if Enqvist provides a little girl) we could have. Kom igen!

jmgsdoubsprtnr
11-01-2006, 07:33 AM
hahaha, don't worry... i got it the first time, kristen. :lol:

Sommarsverige
11-04-2006, 10:07 PM
Okay, here is finally the translation of the Tompa interview on tennis.se

First he was asked how he ranked his 3 triumphs at the Stockholm Open.
Tompa says that he ranks them very high as the Stockholm Open have always been very special for him. He plays at home, his friends and family support him and he always went there as a kid and wanted to win the tournament.
He especially mentions one match against Rios somewhere in the late 90´s, where a lot of chilean fans where at the match and it was an atmosphere like in a DC match. Tompa won that match in the end!

Thomas says he does not regret that he stopped playing tennis. Only when he came back for the first time to a tournament (Stockholm Open) he felt a bit sad and the wish to play again. But that was the first time ever since he stopped playing!

Tompa says it will be most interesting to watch all the Swedish guys at Stockholm Open, because one of them always reaches far in the tournament.

Thomas says that he personally thinks a lot of different games in tennis have disappeared. Today most of the players play a similar game and he thinks this is quite sad if you compare it to earlier tennis generations.

Then Thomas was asked again about the Stockholm Open and he says that it is a great tournament and for him the Center court in the "Kungliga Tennishallen" is the best one in the whole world.

In between he says, what I had already written earlier, that he and Carine will become parents in march 2007 and that he, Tompa, will go back to school at the end of this year in order to learn french! :)

enqvistfan
11-05-2006, 10:07 AM
Thank you very much Birte for the translation :yeah:

Nice to hear that he's going to learn French, maybe useful for us someday :)

It's great to see that he's happy in his new life :)

celitae
11-16-2006, 10:25 PM
Hi thanks for the translation.
And check again the video link because there is a hilarious TV ad with Tompa!

enqvistfan
11-17-2006, 09:45 AM
Yes, thank you, funny commercial for the next generation !!

http://media.formapg.se/index.aspx?id=41','Webbteve','toolbar=no,menubar=n o,%20resizable=no,%20location=no,%20width=888,%20h eight=668')

I think Thomas will work with children very soon, he seems to like them :)

Hi thanks for the translation.
And check again the video link because there is a hilarious TV ad with Tompa!

celitae
11-18-2006, 03:47 PM
Thomas says that he personally thinks a lot of different games in tennis have disappeared. Today most of the players play a similar game and he thinks this is quite sad if you compare it to earlier tennis generations.

I quite agrre with him on this point. I have mostly lost all interest for tennis in recent years because of that (And god knows how much I loved watching tennis).

jmgsdoubsprtnr
12-01-2006, 06:27 AM
A recent article about Tompa studying french. =)

Lingua Franca
Retired Enqvist facing a foe far tougher than Sampras
Posted: Thursday November 30, 2006 2:31PM; Updated: Thursday November 30, 2006 3:01PM

For Thomas Enqvist, the last four weeks have been more intense and demanding than any since he joined the pro tennis tour in 1991. The 32-year-old Swede, winner of 19 singles titles and runner-up at the '99 Australian Open, has been drilling in fundamentals eight hours a day.

Enqvist just completed a French immersion program that at times reduced him to stammering, tongue-tied impotence. He polished his pronouns and flexed his past participles at the Institut de Français, a luxurious villa overlooking the Mediterranean on the Cote d'Azur.

"For a solid month it was French, French, French," says Enqvist, whose wit is drier than a fine Sancerre. "I felt like I was playing in Key Biscayne on a windy day when I'm not in shape."

Until he retired from the tour in April, the straight-talking, flat-hitting Enqvist was almost always in shape. You have to be to finish in the top 10 four times and win at least one ATP title for six consecutive years.

He signed up for classes in deference to his fiance, Carine Demaria, a native of nearby Aix-en-Provence. They met seven years ago in Monaco, where they now share a home. They're expecting their first child in February.

"On the tour, everyone speaks English," says Enqvist. "I always told Carine that after I finished my career, I would learn her language. She's been very encouraging."

Incoming students at the Institut de Français are tested in speaking ability and listening comprehension, then placed in appropriate groups of no more than 10 students. Enqvist, a novice, was put in the "debutante" class. "No," he says, "I didn't have to wear a ball gown."

Only French was allowed -- anyone caught speaking another language risked a fine from the cook as well as a croissant to the ear. The kitty went toward champagne and French Provencal hors d'oeuvres on graduation day.

Before he enrolled, many of the French words Enqvist knew were unsuitable for a family Web site. "They were not words a student could say to a professor's face," he allows.

So what's his favorite French word now? "Bouillabaisse," he cracks.

Invariably, the most grueling part of Enqvist's day unfolded in the language laboratoire -- known to the mutinous as l'abattoir. By the end of the four weeks, he was expected to slip direct and indirect pronouns into passé compose (past tense) and negative sentence structures.

Lab work, he says, required the patience of a clay-court specialist. "It was difficult," he recalls, "but it was also difficult to return the serves of Pete Sampras." For the record, Sampras beat Enqvist nine times in 11 matches.

Ultimately, French grammar proved more intricate than French vocabulary. "In French, you can have the exception to the exception," Enqvist says. "That reminded me of Pete Sampras, too."

How so?

"Pete was an exceptional player."

enqvistfan
12-01-2006, 06:31 PM
Merci beaucoup for the article jmgsdoubsprtnr :hug:

Where did you find it ?

Nice that he decided to learn french actively :)

Sommarsverige
12-01-2006, 09:15 PM
Nice article :) Thanks so much, Alison :hug:

jmgsdoubsprtnr
12-02-2006, 02:06 AM
Merci beaucoup for the article jmgsdoubsprtnr :hug:

Where did you find it ?

Nice that he decided to learn french actively :)
i don't know exactly where it came from... Google sends alerts to my email whenever "Enqvist" appears in any news. this article is what it sent me this time. =) there was a picture too, but it was old. i'll see if i can find the website it came from. =)

jmgsdoubsprtnr
12-02-2006, 02:09 AM
here's the website it came from.

http://sportsillustrated.cnn.com/2006/writers/franz_lidz/11/30/enqvist/

enjoy!!!

jmgsdoubsprtnr
12-02-2006, 02:11 AM
oh, enqvistfan, where did you get your avatar pic? i don't think i've ever seen that pic of tompa before. is it recent??

enqvistfan
12-02-2006, 09:42 AM
Thanks a lot Alison for the link.
Yes, a friend sent me the picture :)

Mats Wilander : the man who made me discover tennis and Thomas : the man who gave me the tennis fever lol

jmgsdoubsprtnr
12-02-2006, 07:03 PM
Thanks a lot Alison for the link.
Yes, a friend sent me the picture :)

Mats Wilander : the man who made me discover tennis and Thomas : the man who gave me the tennis fever lol
for some reason, i can't send you a PM... but my email's blaine_luv@yahoo.com =)

jmgsdoubsprtnr
12-04-2006, 12:52 AM
ohhh crap, i think i deleted your email!!! =( i forgot that i gave you that email address to send the picture to, and i figured it was spam. can you try sending it again please? =) sorry for being absent-minded.

enqvistsangel
12-20-2006, 08:08 PM
http://expressen.se/content/1/c6/76/80/21/ce49ccd5.jpg

http://expressen.se/content/1/c6/76/80/13/a0e93ea7.jpg

http://expressen.se/content/1/c6/76/80/23/33ab8072.jpg

http://expressen.se/content/1/c6/76/80/25/3bed044e.jpg

jmgsdoubsprtnr
12-22-2006, 06:25 AM
!!!!!!! these are great!!!! thanks for sharing! tompa looks sooo great in a suit and tie! :drool:

enqvistfan
12-24-2006, 09:40 AM
Tack Lily :hug:
God Jul (Merry Christmas) everyone :hug: :hug: :hug:

Björki
12-27-2006, 08:11 PM
Happy Birthday Val :hug: Hope you had a great day :)

why I cant send you a PM?

enqvistfan
12-27-2006, 10:44 PM
Happy Birthday Val :hug: Hope you had a great day :)

why I cant send you a PM?

Thanks a lot :hug: I don't know why people can't send me a PM, I have to check. You are not the first person to tell me that today.
Yes, the day was good, I've just came back from a Mexican restaurant, good food :)

SaltoKlose
02-11-2007, 01:50 AM
Is it just me or has Enqvist had an inconsistent career?

He could have been a great player but he his form goes up and down through out his playing days. Reaches the top 5 then drops back then comes back.

enqvistfan
02-11-2007, 09:36 AM
He was several times injured, I can't say that he was inconsistent. He's not the only one to have been several times injured in his career. If he has been injured free, he could have stayed longer in the top 5

Is it just me or has Enqvist had an inconsistent career?

He could have been a great player but he his form goes up and down through out his playing days. Reaches the top 5 then drops back then comes back.

enqvistfan
03-09-2007, 10:17 PM
For those who would like to download one of the latest interview of Thomas during the Stockholm and his last commercial :)

The commercial :
http://www.megaupload.com/?d=SRDF7J6U

The interview :
http://www.megaupload.com/?d=P5WOW15Q

enqvistfan
03-13-2007, 10:55 PM
Happy 33rd birthday Thomas, your fans miss you :hug: :hug: