news Arnaud [Archive] - MensTennisForums.com

news Arnaud

Marine
12-29-2003, 05:18 PM
He let a message on his forum, he was at the airport.

Je passe vous faire un petit coucou.
Je suis à l'aéroport, la connexion Internet est un peu lente. J'attends l'avion pour partir en Australie. Normalement, je m'envole dans une petite heure.

Je tenais vraiment à tous vous remercier personnellement pour vos messages ; remercier tous ceux d'entres-vous qui m'avez souhaité un joyeux anniversaire et un joyeux Noel...
Je vous transmets tout mes voeux de bonheur pour la nouvelle année...

Pour ce qui est des réponses aux questions que vous m'avez posés, je n'ai malheureusement pas eu trop le temps d'y répondre car mon programme de ce mois de Décembre a été très très chargé ( Vous pourrez lire celui-ci dans mon journal de bord ) . J'essai de voir en compensation avec Sylvain la possibilité de faire un chat en direct depuis l'Australie dans une dizaine de jours. J'espère vous retrouver très nombreux. On se sent très loin de la France la-bas et il est toujours très réconfortant de voir que les gens nous suivent !

Je suis avec Rémi qui vous passe le bonjour.

je dois y aller, merci encore à tous
je vous aime

bises
Arnaud

Marine
12-29-2003, 08:08 PM
(Approximate translation)

I come to say you "hi"

I'm at the airport, the web connexion is slow. I'm waiting for taking my plane bound to Australia, in 1 hour.

I want to thank you personly for your messages (christmas/birthday),I send you my best wishes for the new year !

As regards to your questions, I"m really sorry but I didn't have time to answer you in december, I was very busy (you'll can read my diary of december very soon) I hope we 'll have the possibility to make a chat in live from australia, in the next days, we feel very far from france and it's always comforting to see that people follow us.
I'm with Rémi, he says you "hello"

I have to leave, thanks again to everybody

Love

kisses

Arnaud

Via
12-29-2003, 08:59 PM
hehehe....... yesterday I was in town and for some reason suddenly felt that the tennis boys should be arriving any time now, a few days ahead of the tournament next week. i got such good '6th sense'. :p

arnaud will have a lot of practice.... he's such a good, hard-working guy.

thanks marine for the news, and translation!!!!!!! :bigclap:

Marine
12-29-2003, 10:48 PM
I'm sure you will take lots beautiful pics, Via !!! :p

Via
12-30-2003, 07:13 AM
my guess is...... arnaud will spend new years eve in sydney to watch the fireworks, before he heads down to adelaide. he can spend the next few days here, there are plenty of courts, and no one else wants to wilt in this heat ! so, maybe i can start to hunt for arnaud NOW.........

don't worry marine, while your national tennis players are here in aust, me and others will look after them for you ! arnaud, paulo, richard etc etc... will all be welcome like home :)

Via
12-30-2003, 07:16 AM
if arnaud has brought camille with him... lol... he can hire the same boat and ask for her hand in the same harbour....... aka hewitt & clijsters, lolllllll........

esther
12-30-2003, 08:30 AM
*shocked* He'll be in Australia THIS EARLY?!!
u reckon arnaud will go to sydney for the fireworks via? hmm i'll get people to look out for him on tv lool

esther
12-30-2003, 08:33 AM
don't worry marine, while your national tennis players are here in aust, me and others will look after them for you ! arnaud, paulo, richard etc etc... will all be welcome like home :)

hahah they will be running back to France after meeting us dont u worry!! ;)

Marine
12-30-2003, 06:24 PM
I know they love Australia, no problem. And they come back very tanned ! :hearts:

After his message on his forum, there is his new diary... euhh..sorry, I'm too lazy (and tired) to translate today..

"Bonjour a tous. Je passe vous faire un petit coucou sur mon site depuis l'aéroport. En effet, je m'envole dans environ une heure pour l'Australie. Hé oui ! le "Grand" départ sur la tournée Australienne.

Mes tournois du mois de Janvier sont : Adelaïde, Sydney puis l'Open d'Australie.

Ma préparation a durée tout le mois de Décembre. Ce mois a d'ailleurs été très chargé. Stage de préparation physique à l'Alpes d'Huez en compagnie des membres de la Lacademie (Rémi Barbarin et Arnaud Di Pasquale), j'ai passé ensuite quelques jours à Aix en Provence ou j'ai fêté mon anniversaire. Je me suis pas mal entraîné là-bas également. J'ai ensuite rejoint Paris pour tourner une publicité Lacoste. Quelques jours à Roland Garros puis retour à Aix pour passer Noël en famille.

Je suis depuis le 27 à Paris ou je me suis entraîné de façon très intensive. Coup du sort, une légère contracture est survenue hier à la cuisse. Cette blessure va très probablement nécessiter un repos de plusieurs jours. J'espère être à 100% de mes moyens pour Adélaïde.

Pour ce qui est de mes objectifs, comme tous les ans, je ne me fixe rien de très précis. Progresser au classement mondial et terminer dans le Top20 Mondial me semble tout à fait possible. Pourquoi pas ne pas espérer mieux ? Aujourd'hui, je n'ai pas de limite. Je souhaite jouer mon meilleur tennis et être au niveau qui est le mien. 2004 est aussi l'année des Jeux Olympiques. C'est un évènement qui me tient très à cœur et je compte bien y participer. Hors de question pour moi de céder au "chantage" comme peut le faire certains sponsors. Je resterai ferme sur mes positions et suis certain, pour ma part, qu'un accord sera trouvé ! :yeah:

J'espère que vous serez encore plus nombreux cette année à suivre ma carrière sur mon site officiel et je vous encourage vivement à m'adresser tous vos messages on-line. Cela me touche énormément.

Bises à tous "

Arnaud

Via
12-30-2003, 08:35 PM
esther can't you help to appease marine just a little, while we borrow her boys (and do whatever we want) for a month...

*clears throat* there isn't anything new in the diary... but it sure is good to hear he is positive about playing in the olympics. though i doubt very much i will get to see him, unless he gets to the final or something.

esther
12-31-2003, 05:24 AM
aww he's so nice! dont u reckon the way he writes that, its so much more personal than most other diaries players write :inlove:

Marine
12-31-2003, 09:25 AM
Yes, he's so sweet ! :inlove:
And I notice that Arnaud is much better in orthograph than his webmaster !! (difference between his personal messages on the forum, and his diaries written by the webmaster !!:lol: )

Via
12-31-2003, 09:21 PM
someone (who's 'in the know') once told me that all players hired people to write for them. I just hope that a little message on a forum should be written by the author concerned! lol

Marine
01-02-2004, 09:50 AM
"Coup de coeur" sportish 2003 for Arnaud:

"J'aurai pu dire le scenario du 100e tour de france et la 5e victoire d'amstrong. J'aurai pu dire ce dernier saut monstrueux d'Eunice Barber pour aller chercher l'or mondial en longueur. Mais parce que cela me concerne plus directement je dirais quand meme la victoire des filles en fed cup. Peut - être parce que c'est une victoire d'equipe et que, comme nous en coupe davis, elles possedent cette valeur collective. Et ce succès decroché à Moscou est peut-etre plus fort que ce qu'on a vecu, car, nous, on a la chance d'evoluer devant des salles pleines, devant 10000 spectateurs qui vous portent. Là elles ont fait preuve de determination pour battre les russes chez elles en demi, et d'une motivation extraordinaire pour confirmer derriere contre les USA devant un maigre public. Le format de l'epreuve est moins excitant, la concurence est dure, elles n'en ont que plus de merite de s'etre imposées. Sans compter qu'Amelie, apres une longue saison, sa finale au masters, était arrivée fatiguée, ce qui ne l'a pas empêché d'etre decisive. Et j'avoue que la voir pleurer, à la fin, ça m'a vraiment marqué"

SO SWEET, Arnaud !!!!! :inlove:
(but personly, my "coup de coeur" is Eunice ;) )

Lindsayfan
01-02-2004, 10:18 AM
Arnaud is really nice and sweet but my coup de coeur is LANCE WINNING HIS 5TH TOUR DE FRANCE! :hatoff: :worship: :hatoff:

Marine
01-02-2004, 12:52 PM
Translationn "coup de coeur sportif 2003 d'Arnaud"

"I could have said the scennario of the 100 th Tour de France and the 5th winning of Arsmtrong, I could have said this last monstruous jumpg of Eunice Barber for winning the gold medal in the long jump,the world championship.
But, because it concerne me more directly, I'd say, girls winning the fed cup. Like us, theu own this spirit od team. And this success in Moscow is great, because, contrary with us, who have the chance to play a front of 10000 persons, they had to show much determination in semi, to beat the Russian, in Russia, then, much motivation, against USA in final, a front a very small crowd. The competition is less eciting, the conurrence is hard, so they deserve all the more credit.
And Amélie, after a long season, her final in the masters, was very tired, but it didn't prevent her from being decisive. And I admit that, to see her crying, at the end, it really stood me out." :hearts:

michelleg
01-02-2004, 07:35 PM
Its nice to know that there are men who are not afraid of their emotions...thanks also to Marine for posting it at the CC site...sorry that the response there was a little tongue-in-cheek.

Marine
01-02-2004, 07:53 PM
Hmmm, I think Erin has a problem with ballkids !! lol
She always says that Arnaud isn't nice with them...ok, I know, sometimes, when he is nervous, he a bit "unpleasant" (for example, he insults his mother at phone before a match), but...often, he's nice and sweet !! LOL

stephB
01-02-2004, 08:46 PM
i often saw him very unpleasant on court. really weird. and off court he is soooooooo nice :)

michelleg
01-02-2004, 08:47 PM
He was cranky with them in Miami last year. I missed the match where he called the ball kid an idiot, but given the general quality of the ballkids in Miami, he was probably absolutely right. Especially since he is so particular about having all of the balls on the correct side of the court (as in ON the server's side, which is where they should be...)

Marine
01-02-2004, 08:52 PM
LOL

Via
01-02-2004, 09:31 PM
just a very little flaw, compared to my 'ex', marcelo rios. lol......... i like to imagine arnaud as an angel, but he has to be human too. too bad the kids have to cop it. i wonder if he will be rude to statistians who count his double faults and unforced errors ;)

esther
01-04-2004, 02:49 AM
Arnaud can go completely insane on court...no doubt about that...remember when he was playing Kafel once and he didnt agree with a line call so he just sat down and refused to keep playing or sth?! He's done a lot of crazy things that man but there's definately something unique about that way he talks...its so much more personal :inlove:

Et j'avoue que la voir pleurer, à la fin, ça m'a vraiment marqué" ---thats so sweet

irishface
01-05-2004, 06:54 PM
Thanks Marine.

OMG! Michelle, have you changed your tune or what?! What happened to "if anyone called my child an idiot I'd kill them"??? :rolls:

I hate the way Nono treats the ball kids. I'm so embarrassed when he starts shouting at them I want to hide under my seat

but

it's the only thing I don't like about him. And I forgive him as soon as he does something cute. It's all good - nobody is perfect - and this way I don't go too crazy worshipping him.

michelleg
01-05-2004, 10:42 PM
Nono can really be a little curmudgeon on court, but at least he doesn't throw things at the ballkids or spit on the court. He doesn't shout obscenities as does Tommy Haas and when he argues with a call, he just looks so French its too cute.

It does help that he is so little and adorable.

I will admit that if he called my kid an idiot and my kid wasn't acting like an idiot (rare chance of that with my genes, of course...) he'd get an earful of obscenities from one ticked off mum. God forbid if he threw a towel or something at my son... Its always double standards for mommies, you know. We are permitted to yell at our children upside down, but god forbid anyone else should!

Via
01-12-2004, 08:16 AM
don't know whether i should put it here.... but i saw arnaud again today !!! and he greeted me even before i did, 'bonjour! how are you?' (his english) so he made sure i knew he remembered me..... (for good or bad, lol....) :hearts: :yippee: :yippee: :yippee: :yippee: :hearts:

he's so cool i don't know where to begin...... later...

esther
01-12-2004, 08:24 AM
ohhhh thats sooooo cooooool

Via
01-12-2004, 08:30 AM
it must be the passing potes magic, lol............

esther
01-12-2004, 08:34 AM
i'll bring it to Kooyong
Rebel is going to meet up with me so i wonder what his reaction will be!!! ...that is if we actually do get to see him...

Via
01-12-2004, 09:15 AM
who's rebel?? is he a poster here?

yup... think about it.... i don't even know any french but bc of passing potes there's kinda an ice-breaker? now you can speak french... with passing potes in hand u'll be invincible with the two 'potes'. lol

my camera is much much kinder to me today.... i'm now laughing over some 'peeping gordon' type of pics....... it's very hilarious but me and a few other girls waiting for arnaud tried very hard not to look and not to laugh and not to snap while he's doing this. but i did sneak a few. haaa.............

Via
01-12-2004, 09:39 AM
we were subjected to 30 minutes of 'arnaud yoga' demo and had to keep a straight face...... you have no idea how difficult that was...

michelleg
01-12-2004, 11:52 AM
:eek: How did you? I would have passed out! But thanks for not shaking on the pic, he's LOVELY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

I am GREEN GREEN GREEN, Via. :p

Marine
01-12-2004, 04:18 PM
Excellent !! THANKS Via !!! (it's Noah's methods that arnaud adopted ! )

So... now u're arnaud's pote ! :lol:
The next week he meets you in the stadium, it will be "la bise" :smooch:
:yeah:

irishface
01-12-2004, 08:41 PM
OMG! That is a gorgeous piccie of Nono, Via. Thank you thank you thank you.

Yoga? Hmmmmm. :p Yum. Two years ago at Wimby I had a private view of Nono and Remi doing the most amazing stretching routine. Très homo-érotique. LOL

You mean I just have to take Passing Potes and he'll be nice to me like he is to the French fans? :yippee: I wish I'd known this last year!

esther
01-13-2004, 12:55 AM
who's rebel?? is he a poster here?

yup... think about it.... i don't even know any french but bc of passing potes there's kinda an ice-breaker? now you can speak french... with passing potes in hand u'll be invincible with the two 'potes'. lol

yeah rebel posts in the seb section here. Lol i'm not speaking french...he speaks english and to save embarasment i'm speaking english too!! Just heard Johannson is going to replace Younes :sad: I also called up and they said players dont train on the outside courts when matches are been played but then those people met Richie last year when he was training on the outside courts so i dont know whats going on!! If they dont practise on the outside courts then i wont be able to get the stupid book signed :sad:

Via
01-13-2004, 09:20 AM
hehee.... glad i've pleased a few arnaud fans, lol :)

so marine... what are 'noah's methods' ? do tell !!! btw i think arnaud was most pleased with his childhood pic shaking hands with noah. but you probably know other stories that other nonofans have told on the official forum.

yes irish... i'm actually surprised i am this rare foreign fan who has carried the book around with me. i thought everyone must have done that before me... maybe it proves that i was stupid enough, lol......

esther, it's very funny these recent times when i met arnaud... he tried to speak english, and i tried to speak french... none had much success. it wasn't embarrassing, just very very funny...

you need a lot of patience and a lot of guts.... today i ran into one of the girls i met yesterday waiting for arnaud, and she was now waiting outside the security gates for ferrero's coach to give her some tickets he promised her. she had been standing there for *an hour*. i told her i would look up this guy for her (as i had accreditation and could go in) but really.... what could i do to find this guy ??? what a desparate fan wouldn't do, it's amazing....

Via
01-13-2004, 09:59 AM
another pic tonight, for those who miss arnaud, and/or his coach (i have this feeling that remi looks at me rather suspiciously... honestly mr coach, i mean no harm, lol)

this is it for now... i now have to find somewhere to upload the rest, or pay up to pbase to add new photos to my existing gallery :(

michelleg
01-13-2004, 01:32 PM
:worship: Via, you're the best.

Dont you have Photoshop to crop Coach Creepy out of the pics???? That's ok, because I do. :haha:

I had always thought Noah's methods of relaxation were of the :smoke: persuasion. But if the "yoga" is working, good on Nono for picking it up! I also noticed that his shirt was more wrinkled than usual....lol must be the yoga-induced relaxation.

BTW, Karen from CC wanted me to express her thanks for the lovely pics of Nono, which Irish so graciously shared (and appropriately gave credit to the FAB photographer!!!) with everyone.

Have fun today....I would imagine that credentials are great for rain delays. Me, I just head for the beer tent.

Marine
01-13-2004, 03:01 PM
so marine... what are 'noah's methods' ? do tell !!! btw i think arnaud was most pleased with his childhood pic shaking hands with noah. but you probably know other stories that other nonofans have told on the official forum.

I just thought to his "zen attitude". noah introduced yoga in davis cup when he was captain, and forget continues in this way...

"I had always thought Noah's methods of relaxation were of the :smoke: persuasion" ...yes, too !! LOL

sebgrosfan
01-13-2004, 04:46 PM
omg, Arnaud is *so* hot!! nfm

Lindsayfan
01-13-2004, 05:15 PM
great pics,Via! :worship:

Via
01-13-2004, 09:04 PM
thanks for the explanation, marine! i haven't seen any frenchies do such elaborate exercises in front of me before... i wonder, isn't arnaud allowed in a gym of some sort here? lol....it was truly hilarious... llodra and his coach had left, then remi left, and it's just arnaud alone as if he was doing a demo for us. for a full 30 minutes. we were saying to each other, c'mon, please finish quickly, we wanna go home !!!! :D

Via
01-13-2004, 09:12 PM
michelle and irish.... i fully expect you and others to link to these pics... and copy them to your computer... otherwise i would be very disappointed, lol !!!! i only wish that you could be linking to my own gallery, instead of this forum, but oh well..

the rest of my visits to the adidas will be just work, there won't be any more photo opportunities :( although, believe it or not, yesterday a partner volunteer hid his camera underneath a towel and took quite a few lindsay (attention vale!!!!) pics up close behind her back. (we were sitting directly behind her and corariu during their doubles match, and were supposed to be counting the stats)

which reminds me..... yesterday i awarded two more forehand winners to arnaud in his match against fish, than he really deserved, lol.......... it was actually a genuine mistake, but i dunno why, when i made mistakes i tended to give all the good stuff to arnaud. :D

Via
01-14-2004, 03:01 AM
A Clement (FRA) d (Q)J Johansson (SWE) 64 75 :bounce:

Nymeria
01-14-2004, 07:28 AM
:bounce: Arnaud

esther
01-14-2004, 10:18 AM
YAY ARNAUD!!!!!!!!!
HOPE TO SEE U ON TV TOMORROW AGAINST HEWITT!! :)

irishface
01-15-2004, 01:08 PM
Via - I linked to your site as well as here, but I'll go give you a proper plug now. Nae wurries.

Esther - did you see the match? Sometimes I feel like I'm the only Nonofan in the world who never gets to see him play. :awww: *violins playing*

Via
01-15-2004, 01:34 PM
thanks irish.... i don't really worry that much about it as i haven't got most of the pics uploaded, so it's ok wherever you link to... and anyway there's very little i can do about other forums all over the place.

i saw the arnaud's match live on centre court. i think he was nervous at the start. he also rushed the net without much success, as hewitt was simply too good doing his favourite passes and lobs. then i think he settled down in the 2nd, played some fantastic groundies, while hewitt made more errors. in the 3rd somehow he lost momentum, and made a few really bad mistakes in the game which he lost serve. so hewitt went on to win the set and the match.

sometimes i feel that 5 setters may actually benefit arnaud... 3 setters are too short for him to win in the 'long run'. not that i'm saying hewitt will come up short in 5 sets... but just generally speaking.

arnaud was a very graceful loser... hmm... i felt he put on a brave face with that smile at the net shaking hands with hewitt. i think i felt his pain..... urrggh......

someone told me that he stayed on to watch philippoussis match in the evening before leaving..... but that person might have been mistaken...

and i went home with the name plate 'A. Clement' with me as a souvenir...... lol. the one used on centre court today. *sigh*

Via
01-15-2004, 01:37 PM
btw - if michelle is reading this... the back of that name plate is 'F. Lopez'. no, i am not selling it at any price...

irishface
01-15-2004, 01:52 PM
*******Totally agree with you about the five setters. There are not many players who benefit from having to dig deep and play a marathon, but I think it really brings out the best in Arnaud.*******

That's a great souvenir! What are you going to do with it?

******These comments are henceforth withdrawn after M. Clément made a total f***ing mess of his first round AO match. Thank you.

Via
01-15-2004, 08:20 PM
i've hung it up on the wall. i won't be allowed to forget 'a.clement' for the rest of the year :worship:

i forgot to mention that i was pretty luckless the past few days... since i got a court swap to do arnaud's match with fish on tuesday, and everyone knew i was an arnaud fan.... every now and then people would come up to me and say, 'arnaud was at the stringers, but you were out on court so you couldn't see him' 'arnaud was just at the door leaving, i tried to look for you but you weren't around'....... so it seemed everyone had run into arnaud, but not me :mad:

Via
01-15-2004, 08:23 PM
marine - i did carry the banner to the match yesterday. and there was a belgian guy next to me who helped me cheer him in french (very loudly). did all i could, lol.. don't think arnaud saw the words on the banner though. no one understood it!....

michelleg
01-15-2004, 08:55 PM
Wowie, Via, I'd love to have Nono on top and Feli on the bottom!!!!!

What a great souvenir. Irish, you're not alone in the lack of tennis department. I gots nada here, too. Bummed that Nono lost, especially since Lleyton is not exactly on my favorites list.

Still sick. This sucks. :(

Via
01-15-2004, 09:16 PM
all those thoughts of nono/feli combination arent' making you any better, michelle???

won't you get the AO?

irishface
01-16-2004, 03:28 PM
Wowie, Via, I'd love to have Nono on top and Feli on the bottom!!!!!

Tart. ;) I know, I know - takes one to know one! :devil:

Still sick. This sucks. :(

Go easy on the cough syrup. You can trip out on that sh!t. On second thoughts..... :lol:

esther
01-18-2004, 02:30 AM
i took a few VERY FEMININE photos of Feli michelle...me and liz were pissing ourselves laughing. He is one funny man