Diary 05/09/03 [Archive] - MensTennisForums.com

Diary 05/09/03

esther
09-06-2003, 02:19 PM
Sébastien, comment occupes-tu tes journées depuis ton élimination au 1er tour de l’US Open ?
Ca fait maintenant dix jours que je me repose, je profite de la famille. Mais je ne vais pas tarder à reprendre l’entraînement en effectuant des footings. Il faut que je me bouge, je ne peux pas me permettre de glander alors que nous allons attaquer les tournois en salle. Et la semaine prochaine, je vais retaper la balle tout doucement, en continuant le travail physique. Thierry va m’envoyer le programme ce week-end.

Ta défaite à l’US Open n’a pas été trop dure à avaler ?
Non parce que dès le lendemain, j’étais à la maison avec mes enfants et ma femme. Ca m’a permis de couper tout de suite avec le tennis. Et puis il faut être honnête, avec ma blessure au coude, je n’étais pas prêt pour aller loin dans le tournoi. J’ai perdu contre Delgado alors que c’est un match que je devais gagner mais si j’étais passé, j’aurais eu énormément de difficultés au 2eme tour. Mon coude était vraiment douloureux.

Tu n’as donc aucun regret malgré les deux balles de match que tu n’as pas su concrétiser ?
J’étais handicapé. Même si je pouvais servir correctement, j’avais de plus en plus mal. J’ai essayé de changer un peu mon service pour soulager mon coude et finalement, je me suis complètement déréglé. J’ai fait énormément de fautes de pieds et de doubles fautes. C’est dommage d’avoir quitté le tournoi si tôt mais d’un autre côté, je me dis que cette défaite m’a permis de prendre du repos pour repartir pour la fin de la saison.

As-tu repassé des examens ?
Non. J’ai besoin de repos, c’est tout. Je sais que la blessure ne s’est pas aggravée. Par contre, j’ai prévu de voir le service médical à Paris le 22 septembre, jour de mon arrivée.

Mais tu n’as pas peur que la douleur se réveille quand tu reprendras la raquette la semaine prochaine ?
A mon avis, quand je vais frapper, ça devrait aller. C’est au service que la douleur peut se réveiller. C’est ce qui me gêne le plus. Contrairement à Fabrice Santoro, je n’ai qu’une inflammation. Fabrice, lui, a un bout d’os qui se ballade. C’est bien plus grave que moi.

Feras-tu ta rentrée à Tokyo ?
Oui, je suis obligé. J’ai essayé de remplacer ce tournoi par celui de Metz mais l’ATP n’a pas voulu parce que ce n’est pas la même catégorie de tournoi. Le départ est prévu pour le 26 septembre. Thierry (Tulasne) va m’accompagner et nous revenons ensuite pour Lyon, Madrid, St-Pétersbourg, Madrid et Bercy.

Avec ta défaite à l’US Open au 1er tour, ta qualification pour le Masters est compromise…
Je n’ai plus le choix. A Madrid et Bercy, il va falloir bien jouer. J’avais gagné ma place en 2001 comme ça, en jouant bien en fin de saison (victoire à Bercy). Je vais me retrouver dans la même situation cette année, en étant aux alentours de la 14e place.
Thierry Tulasne nous l’a confirmé la semaine dernière, votre collaboration se poursuit l’année prochaine.
En fait, le choix est pris depuis Wimbledon. Le Directeur Technique National m’a demandé ce que je souhaitais faire et bien évidemment, je lui ai dit que je souhaitais poursuivre l’aventure avec Thierry. On s’entend bien, le feeling est bon sur et hors du terrain. Il n’y avait aucune raison d’arrêter.

Et comme tu l’as déclaré avant l’US Open, tu vas apporter quelques modifications à ton programme en 2004.
J’ai été blessé deux ans d’affilée à la même période en Coupe Davis. Et à chaque fois, j’arrive à Roland-garros sans aucune préparation. Alors je ne dis pas que c’est à cause de la Coupe Davis que je me blesse mais comme le calendrier est très chargé, j’essaie de trouver des solutions. Souhaitant mettre toutes les chances de mon côté pour bien jouer à Roland-Garros, je me dis que f aire l’impasse sur le 2eme tour de la Coupe Davis est une des solutions. Je suis en train d’y réfléchir, je vais en discuter avec Guy Forget à Lyon.

Tu ne souhaites donc pas faire l’impasse sur la Coupe Davis 2004 ?
Mes propos ont été mal interprétés. J’ai parlé de faire l’impasse sur le 2e tour et les journalistes ont dit que je souhaitais mettre la Coupe Davis de côté. C’est vrai, ça faisait un peu plus de bruit de dire ça, c’était plus vendeur. A bientôt, salut.

Lindsayfan
09-06-2003, 02:24 PM
he basically said that he could skip only second round of DC and playing first round (in february) and eventually semifinal or final.

Seb's interviews are all so similar each other:time with his family is the way to solve all his troubles,is the only thing he apparently cares about...

esther
09-06-2003, 03:05 PM
i konw they are all the same, but i still like reading them..i think its good how often he does them. :)

Seb, what have you been doing since your first round USO loss?
I’ve been resting for 10 days and just spent time with my family. I’m not going to put off going back to training. I have to push myself and not slack off when I get back to competition. Next week, I’m going to get back on the court as well as continue physical training. Thierry is going to send me the program this weekend.

Your loss at USO wasn’t too hard to swallow?
No because the day after it, I was already at home with my kids and my wife (Thierry just said in that after interview that he was REALLY disappointed…?!!!! ), and because of that I was hardly even thinking of tennis. I have got to be honest though, with my elbow injury, I wasn’t ready to play that well in any tournament. I lost against Delgado which was a match where I should have won but even if I did, I would have had great trouble the round after. My elbow was giving me a lot of problems.

You didn’t regret that you had two match points that u didn’t consolidate?
I was handicapped. Even if I served properly, I would have had more and more trouble after all of it. I tried to change my serve a bit to relieve the pain in my elbow but because of that, my game was completely upset. I had heaps of foot faults and double faults. It was a shame to have left the tournament so early but on the other hand, it was good in the way that it also let me take time off to relax and get ready for the end of the season.

Did you have any tests done (on the elbow)?
No, I needed to rest and that’s all. I know that the injury wasn’t aggravated so I didn’t need to. But yeah I’m going to the Medical Centre in Paris on the 22nd of September when I arrive in Paris.

But you aren’t scared that the pain will come back when you start hitting up again next week?
In my opinion, when I start practicing again, it should be ok. It’s the serve that can aggravate it. It’s the thing that will hurt it the most. It’s opposite to what Fabrice Santoro had, because I only have one inflammation (it’s a one off thing). For Fabrice, it’s re-occurring, so it’s less serious for me.

Will you make your return in the Tokyo tournament?
Yes, I have to. I tried to change it to the one in Metz, but the ATP didn’t want me to because it’s not in the same tournament category. My departure for Tokyo should be on the 26th of September. Thierry is going to accompany me and we will come back together for Lyon, Madrid, St-Pétersbourg, Madrid and Bercy.

After your first round defeat at USO, your qualification for the Masters Cup is a bit doubtful…
I no longer have a choice. I will have to play well in Madrid and in Bercy. I had to win my place there in 2001 and I had to play well at the end of the season (he won Bercy that year before qualifying for Masters Cup in Sydney).

I’m going to find myself in the same situation this year, being ranked at about 14th .

Thierry Tulasne confirmed last week that you will be keeping your collaboration next year.
Actually, we made that decision during Wimbledon. The National Technique Director asked me what I wanted to do and obviously, I told him I wanted to continue working with Thierry. We get alone really well; the feeling between us is good on and off the court. There’s no reason we should stop working together.

And like you said before US Open, you are going to make some changes to your 2004 program.
I’ve had two consecutive years where I’ve been injured during the same time of year, in Davis Cup. During each other these periods, I came to Roland Garros with absolutely no preparation. So I didn’t say it was BECAUSE OF Davis Cup that I injured myself, but it’s because of the calendar and I’m going to try and find a solution. I think that maybe skipping the second round of DC would be one of those solutions. I’m thinking about it for the moment, and I’ll talk about it to Guy Forget at Lyon.

So you’re not going to completely omit Davis cup 2004 in your program?
My intentions were wrongly interpreted. I was talking about skipping the SECOND ROUND and the journalists thought that I wanted to not play the whole year of Davis Cup. It’s true that it would be more ‘controversial’, but yeah, no.

Marine
09-06-2003, 07:00 PM
Oufff !! I'm happy, Seb has the intention to play the davis cup... I prefer his speech than this of journalists :rolleyes:
And...yes, his family...it's vital...

Lizan
09-07-2003, 11:36 AM
thanx 4 translating!
I'm not so happy with his injuries, I hope it gets better soon!!

esther
09-08-2003, 03:46 AM
well thats what theyre trying to fix so i hope their plan works or he'll be sacrificing dc for nothing. will be a successful year next year if he can get thru without injury so heres to that :)

Kathy
09-10-2003, 09:02 PM
Hello Esther!

Thank you once again from this American girl for translating Grosjean's interview. If this boy is going to one good thing for me it is going to be learn French. I plan to be in Paris in 2005 so I need to do it anyway or I will need to take you with me! Thanks again, you are very thoughtlful.

Love, Kathy

esther
09-11-2003, 02:16 AM
hehe you are very welcome kathy!