Soderking Chat Thread vol.1 [Archive] - MensTennisForums.com

Soderking Chat Thread vol.1

Pages : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

sara-chaz
07-02-2003, 04:34 AM
can some one help me out with this , i 'm trrrrrrrrrying to lookkkkkkkkk for this guy's pics.

Chloe le Bopper
07-06-2003, 04:13 AM
Soderling has a fan! How exciting! Hurley and I were convinced that we were the only ones paying him any attention at Wimbledon.

Sorry I can't help you out with the pics, though!

sara-chaz
07-07-2003, 11:24 AM
i 'm interested in him cos he seemed changed so much during his teen years i mean , he looked awkward in the pics , but he did look cute in the match against hemen

Chloe le Bopper
07-17-2003, 05:48 AM
I didn't even see the match against Henman *sniff*

King Aaron
07-17-2003, 06:00 PM
Add me. I'm another fan. ;)

sara-chaz
07-18-2003, 08:39 AM
cool

Francine
07-18-2003, 04:16 PM
There pictures on the Swedish Open site, I assume you've allready seen those :)

King Aaron
07-19-2003, 07:22 PM
Just a random question. Does the guy comb his hair? In the few pictures of him I've seen, I don't think he does.

Chloe le Bopper
07-25-2003, 11:29 PM
I'm not sure. Post them and then I'll make a judgement call.

Kazandra
07-26-2003, 01:04 AM
Nice to see that there are a few people around who are taking notice of Soderling :)

I've only seen him play a couple of times, this year v. Henman and at last year's US Open where he gave Rios a storming run for his money for about a set and a half as I recall. I was dead impressed with him that day and marked him down as a youngster to watch, but I don't seem to have heard much about him since.

How's he been doing?

King Aaron
07-26-2003, 05:27 PM
I'm not sure. Post them and then I'll make a judgement call.
Too lazy to find it. ;)

sara-chaz
09-21-2003, 05:24 PM
i saw robin today , he's so cute and nice , a really good playa .

jtipson
09-26-2003, 10:01 AM
Robin just beat Scott Draper in Shanghai (6-7, 7-6, 7-6) to reach the semis. I've been keeping an eye out for him too since his match with Henman at Wimbledon, this must be his best ATP run yet. Hurray!

jtipson
09-26-2003, 12:51 PM
Check this out - http://www.soderling.net
including up-to-date match reports from Shanghai.

star
09-26-2003, 01:10 PM
i saw robin today , he's so cute and nice , a really good playa .

I'm glad you like him!! I've been following him for a couple of years now. He had a nice little debut at the Stockholm Open and that's when he caught my eye even though I had been seeing his name in the juniors.

This is a great result for him and I hope it doesn't end here. :)

star
09-26-2003, 01:12 PM
Check this out - http://www.soderling.net
including up-to-date match reports from Shanghai.

That's a great player site, Jtipson! I'm bookmarking it.

sara-chaz
09-27-2003, 11:56 AM
i feel so bad that he lost

jtipson
09-29-2003, 09:05 AM
I didn't see the match with Philippoussis, but from the reports, Robin did manage to break his serve twice and only lost 4 and 4. That's pretty good, especially considering Jiri Novak only got 3 games from Flipper in the final.

Think we'll be seeing quite a lot more of Robin soon (tough draw in Japan though). And up to number 78 in the rankings this morning!

sara-chaz
09-29-2003, 11:48 AM
yay 78 , hope that i can see his match very soon.

Kristen
10-09-2003, 12:32 PM
lol Aaron, I think Robin showers, then pulls his shirt on. Whatever way the hair falls, that's how it stays for the day. Not a bad theory though!

Hi Sara, you've gotta be one of the biggest Robin fans for sure! (Its Kristen... from the soderling site) I'm pretty sure Mikhail has the best gallery of Robin. Well, of those I've seen. And I look for heaps of Swedish info for my group!

Kom igen~
Kristen

sara-chaz
10-11-2003, 03:01 AM
yep , maybe i am . seems like i saw u kirsten everywhere too.

jtipson
10-24-2003, 01:38 PM
Wow, Robin took the first set 6-4 from Jonas in the qtr in Stockholm....can he finish it?

Kristen
10-24-2003, 03:59 PM
:crying2:
I'm a bit sad about Jonas, but Robin is so good (dammit!) :hatoff:
It's so annoying when you know your guy is good... but the opponent is just on fire :awww: lately

Ah well, Robin will do well in the semi final. He's pushed Philippoussis to 6-4 6-4, and beaten many of the other guys, so lets hope he does it again! :yeah:

sara-chaz
10-24-2003, 04:52 PM
i hope the semi will be robin vs pim pim , it should be a funny match , too bad that i can't watch

star
10-25-2003, 07:06 PM
Robin is so happy!!!

http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/xp/afp_photo/20031025/sge.stk55.251003150926.photo00.default-268x384.jpg

star
10-25-2003, 07:07 PM
He's a humorous looking guy. Not what we've come to expect from our hunky blond blue eyed swedish players. :)

http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/xp/afp_photo/20031025/sge.stm16.251003152217.photo00.default-384x292.jpg

star
10-25-2003, 07:10 PM
http://www.expressen.se/content/1/c6/07/41/37/ea548a5c.jpg

star
10-25-2003, 07:11 PM
http://www.expressen.se/content/1/c6/07/41/36/3857843d.jpg

star
10-25-2003, 07:14 PM
Skräll-Robin i praktslag - klar för final

Nästan tio år har gått sedan han sprang runt och tog spelarautografer i Kungliga tennishallen.
Platsen är nu densamma, men uppgiften desto annorlunda.
På söndagen kan Robin Söderling ta sin första ATP-titel i tenniskarriären.
- Jag ska verkligen ge allt nu i finalen, sade Söderling efter lördagens semifinalseger i Stockholm Open.
Två svenskar hade chansen att ta sig till final, en av dem lyckades. För Robin Söderling betydde segern mot Davide Sanguinetti, Italien, 7-6 (7-2) 7-6 (7-5) att han tagit ännu ett steg i tenniskarriären.
För Thomas Enqvist betydde förlusten mot Mardy Fish, USA (4-6, 5-7) att Stockholm Open-veckan var över.
Men för Söderling var lördagens vinst ännu ett bevis på att han är på väg att etablera sig på ATP-touren.
Han tog segern mot en 31-åring från Viareggio med en spelstil han nästan aldrig tidigare stött på.
För i en tid då tennis handlar allt mer om kraft så är Sanguinetti ett undantag. Han vrider tillbaka tennishistorien till åren då toppade forehandsslag inte existerade.
För Söderling blev det en tidsresa som blev tuffare än många trott.

Spelade som pappa
- Han spelade som min pappa och äldre motionärer brukar spela. Det är äckligt att möta sådana för att bollen studsar knappt när man spelar så flackt. Du får inga sköna bollar alls. Han gör en dålig.
Och Söderlings egna taktik att försöka mixa upp spelet blev inte speciellt lyckat, det var när han återgick till sitt eget spel med kraft i grundspelet och aggressiva returer som det gav resultat.
I de två tiebreaken visade han kyla ända fram till matchbollarna, det krävdes tre stycken innan det äntligen var över.
- Det är väl första gången som jag känt nervositet här. Jag ville bara få slut på matchen och hade väl lite tur på sista matchbollen.
För honom har det gått snabbt, från första minnet av Kungliga när han sprang runt och plockade autografer från spelare till att han nu ska spela final i turneringen.
- Jag var väl 8-9 år, det är ett av mina första minnen härifrån, minns han.
Då mötte han bland annat Thomas Enqvist, det får han dock inte göra på söndag.
För Enqvist blev slutet annorlunda. Mardy Fish visade mot svensken varför han räknas som en av de främsta amerikanska arvtagarna till Andre Agassi och Pete Sampras.
- Han gjorde en jävligt bra match helt enkelt, samtidigt hade vi varsin breakboll i första set, han tog den, jag gjorde det inte. Men han servade otroligt bra genom hela match, jag inte var lika rapp i benen i dag.

Enqvist ändå nöjd
Men trots förlusten fanns det anledning för Enqvist att vara nöjd. För honom var semifinalplatsen en framgång han jagat under en sådan lång tid.
Under 2003 har inte varit i närheten av en final och medan han sjunkit på rankinglistan har tvivlarnas skara vuxit sig allt större.
Men under veckan i Kungliga har självförtroendet vuxit i kapp med hans framgångar.
Mot Fish visade han också stundtals det spel som fört honom till tre titlar tidigare i Kungliga. I tredje set gjorde han bland annat åtta raka serveess.
Det hjälpte dock inte när Fish kunde hålla sin egen serve.
- Klart jag är besviken men jag har också fått bevis att jag kan vara med och slåss om titlar, sade Enqvist när han sammanfattade veckan.
Det gäller för Söderling också som oavsett utgång på söndag kan vara nöjd.
- Den här veckan har ju varit hur kul som helst, sade han.
Men bäst av allt för honom, den är inte över ännu.

sara-chaz
10-26-2003, 04:06 AM
Skräll-Robin i praktslag - klar för final

Nästan tio år har gått sedan han sprang runt och tog spelarautografer i Kungliga tennishallen.
Platsen är nu densamma, men uppgiften desto annorlunda.
På söndagen kan Robin Söderling ta sin första ATP-titel i tenniskarriären.
- Jag ska verkligen ge allt nu i finalen, sade Söderling efter lördagens semifinalseger i Stockholm Open.
Två svenskar hade chansen att ta sig till final, en av dem lyckades. För Robin Söderling betydde segern mot Davide Sanguinetti, Italien, 7-6 (7-2) 7-6 (7-5) att han tagit ännu ett steg i tenniskarriären.
För Thomas Enqvist betydde förlusten mot Mardy Fish, USA (4-6, 5-7) att Stockholm Open-veckan var över.
Men för Söderling var lördagens vinst ännu ett bevis på att han är på väg att etablera sig på ATP-touren.
Han tog segern mot en 31-åring från Viareggio med en spelstil han nästan aldrig tidigare stött på.
För i en tid då tennis handlar allt mer om kraft så är Sanguinetti ett undantag. Han vrider tillbaka tennishistorien till åren då toppade forehandsslag inte existerade.
För Söderling blev det en tidsresa som blev tuffare än många trott.

Spelade som pappa
- Han spelade som min pappa och äldre motionärer brukar spela. Det är äckligt att möta sådana för att bollen studsar knappt när man spelar så flackt. Du får inga sköna bollar alls. Han gör en dålig.
Och Söderlings egna taktik att försöka mixa upp spelet blev inte speciellt lyckat, det var när han återgick till sitt eget spel med kraft i grundspelet och aggressiva returer som det gav resultat.
I de två tiebreaken visade han kyla ända fram till matchbollarna, det krävdes tre stycken innan det äntligen var över.
- Det är väl första gången som jag känt nervositet här. Jag ville bara få slut på matchen och hade väl lite tur på sista matchbollen.
För honom har det gått snabbt, från första minnet av Kungliga när han sprang runt och plockade autografer från spelare till att han nu ska spela final i turneringen.
- Jag var väl 8-9 år, det är ett av mina första minnen härifrån, minns han.
Då mötte han bland annat Thomas Enqvist, det får han dock inte göra på söndag.
För Enqvist blev slutet annorlunda. Mardy Fish visade mot svensken varför han räknas som en av de främsta amerikanska arvtagarna till Andre Agassi och Pete Sampras.
- Han gjorde en jävligt bra match helt enkelt, samtidigt hade vi varsin breakboll i första set, han tog den, jag gjorde det inte. Men han servade otroligt bra genom hela match, jag inte var lika rapp i benen i dag.

Enqvist ändå nöjd
Men trots förlusten fanns det anledning för Enqvist att vara nöjd. För honom var semifinalplatsen en framgång han jagat under en sådan lång tid.
Under 2003 har inte varit i närheten av en final och medan han sjunkit på rankinglistan har tvivlarnas skara vuxit sig allt större.
Men under veckan i Kungliga har självförtroendet vuxit i kapp med hans framgångar.
Mot Fish visade han också stundtals det spel som fört honom till tre titlar tidigare i Kungliga. I tredje set gjorde han bland annat åtta raka serveess.
Det hjälpte dock inte när Fish kunde hålla sin egen serve.
- Klart jag är besviken men jag har också fått bevis att jag kan vara med och slåss om titlar, sade Enqvist när han sammanfattade veckan.
Det gäller för Söderling också som oavsett utgång på söndag kan vara nöjd.
- Den här veckan har ju varit hur kul som helst, sade han.
Men bäst av allt för honom, den är inte över ännu.

is there an english version ? i'm dying to read .
:worship: thanks star for the pics , btw where did u get them ?

star
10-26-2003, 02:47 PM
I got some from the Swedish newspaper "Expressen" and also from Yahoo. This is from French Yahoo from when Robin beat Davide.

http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/xp/ap_photo/20031025/all/l960670.jpg

star
10-26-2003, 02:49 PM
I would translate the article, but it takes me forever to translate from Swedish and I am not totally confident ever that I have gotten it right. If I get motivated, I will translate. :)

sara-chaz
10-26-2003, 02:57 PM
ok, thanks .
tho i still feel bad about robin's loss , he's so close to his debut title !

star
10-26-2003, 03:05 PM
I don't feel so bad about it, because I know he was playing a very good player, and because I think that this tournament will give him self belief ... uh.. confidence.

Bjorn Borg says that Robin only needs mental strenght to win more. :)

[enterfornone]
10-26-2003, 04:39 PM
Hey star,
I'm Mikhail, I'm doing the www.soderling.net site.
You've posted here some pics from Stockholm. May I use them on the site?

jtipson
10-26-2003, 06:00 PM
Didn't see the final, but looked like a very close run thing. Anyway, Robin will be up to 61 in the rankings tomorrow! Soon he will be getting into Masters automatically :-)

star
10-26-2003, 06:38 PM
']Hey star,
I'm Mikhail, I'm doing the www.soderling.net site.
You've posted here some pics from Stockholm. May I use them on the site?

It's ok with me! Love your site, btw.

But the pictures aren't mine. They are from yahoo and Expressen.

star
10-26-2003, 06:43 PM
Enterfornone has a great write up about Robin's week on his site. :)

sara-chaz
11-05-2003, 01:50 PM
hey , i just made a new robin group in yahoo . please take a look guys .
http://groups.yahoo.com/group/robinsoderling/

jtipson
01-06-2004, 06:24 PM
Way to go, Robin! He beat Jan-Michael Gambill in Doha, 6-7 6-3 6-3. Didn't see the match unfortunately (Eurosport, tut-tut). Good start for 2004 :-)

Kristen
01-07-2004, 03:56 AM
Sara, does your yahoo group still exist? Or is it working on an invitation basis?

jtipson, I agree...nice start by robin :) Just under 2weeks til I see him ^_^ argh! lol seeya!

Action Jackson
01-07-2004, 05:58 AM
Söderling came along way in 2003, and I saw him at the start of last year, and wasn't very impressed at all. But he finished well last season and a good win against "pretty boy" Gambill. Hopefully he can show that form at the AO.

sara-chaz
01-07-2004, 09:24 AM
the group now moves to
http://groups.yahoo.com/group/soderling

star
01-16-2004, 01:18 PM
Robin gets Schuettler in the first round!

This could be a good draw for him because it looks as if Schuettler is struggling. It's a great opportunity for Robin. :)

sara-chaz
01-17-2004, 04:32 AM
yup i look forward to it

Chrisie
01-19-2004, 10:47 AM
May I join you? I know it's a bit late, but Robin played so impressively today and I have to say he's very cute, too.

star
01-19-2004, 01:48 PM
Robin is a doll!
And he's funny. :)

I was over the moon when Robin won! I had thought that he had a very good chance against Schuettler, and he did it!! :)

http://us.news2.yimg.com/us.yimg.com/p/ap/20040119/capt.mel12801190506.australian_open_mel128.jpg

star
01-19-2004, 01:50 PM
http://us.news2.yimg.com/us.yimg.com/p/ap/20040119/capt.mel12301190434.australian_open_mel123.jpg

star
01-19-2004, 05:26 PM
http://expressen.se/content/1/c6/09/80/68/d526c88a.jpg

Tennis: Jätteskräll av Söderling

Vilken svensk tennis-knall!
Svensken Robin Söderling - oseedad - slog i morse ut fjolårsfinalisten Rainer Schuettler, Tyskland.
Det är största sensationen hittills i Australian Open, årets första Grand slam-turnering.

Underläge 0-2 i set, på andra sidan nätet Australian Open-finalisten Rainer Schüttler. På himmelen en brännande sol och 30 grader varmt.
Det som såg ut som en omöjlighet, blev i högsta grad verklighet för Robin Söderling.
Två timmar senare hade han vänt underläge till seger och ordnat en plats i andra omgången av Australian Open.
- Det är här ju den högst rankade spelaren jag slagit, och dessutom att komma tillbaka från 0-2-underläge och vinna. Härligt, säger Söderling till TT.
Det var också den klart största skrällen när Australian Open inleddes.
Förra året presenterade sig Söderling i Sverige och på ATP-touren, nu är också Rainer Schüttler plågsamt medveten om vem 19-åringen från Tibro är.
Setsifforna blev till slut, 4-6, 4-6, 7-5, 6-3, 6-4 och just vändningen är kanske det mest imponerande med Söderlings seger.
För Schüttler, förra året finalist i Melbourne, och för närvara nde rankad sexa i världen, är framförallt känd för sin fysiska styrka.
På ATP-touren anses han vara motsvarigheten till Duracell-kaninen, någon som bara fortsätter och springer och springer utan tecken på trötthet.
Få var också de spelare gjorde fler matcher (71 stycken) under 2003 än Schüttler.

Första femsetaren
Söderling i sin tur hade aldrig under sin karriär spelat en femsetare.
- När jag såg lottningen så visste jag så klart att det skulle bli tufft. Men det var han som hade pressen på sig och allt att förlora.
Det märktes också, Söderling kunde gå upp till ledning, 3-0, i första set, innan Schüttler kom igång.
Det gjorde dock desto mer.
Och i över 30 graders värme på Rod Laver-Arenan höll Söderling på att försvinna bort, ända tills vändningen kom.
- I tredje set servade jag riktigt bra och fick hål på honom. När femte set började kändes det förvånansvärt bra.

Tappade humöret
Samtidigt hade tysken börjat tappa humöret och vid ställningen 5-3, hade svensken matchboll i Schüttlers serve.
Den lyckades han rädda, men inte matchbollen i Söderlings egen serve.
- Det gick inte så bra i de första tävlingarna i år utan det har mera varit kämpainsatser. Förklaringarna är väl att det tagit tid att ställa om från inomhus till utomhus. När jag kom hit till Melbourne visste jag inte riktigt var jag stod.
Det vet han nu.
I nästa omgång väntar Nicolas Escude. Fransmannen som fick större delen av 2003 förstörd på grund av en höftskada, har nu gjort comeback och efter att vunnit turneringen i Doha är han obesegrad för året.

Formbesked av Enqvist
I skuggan av Söderlings framgång stod även Thomas Enqvist för ett rejält formbesked när han slog ut Vincent Spadea, seedad 29:a i turneringen, med setsiffrorna 4-6, 6-4, 6-4, 7-6 (8-6). Enqvist som hade en mycket tung tennissäsong förra året, hade inför Australian Open åkt ut i första omgången i såväl Doha som Adelaide.
I nästa omgång får Enqvist möta lovande slovaken Karol Beck.

Tisdagen blir den stora svenskdagen sett till antalet matcher. Trion Jonas Björkman, Joachim ''Pim-Pim'' Johansson och Thomas Johansson går då in i tävlingen, där mötet mellan Thomas Johansson och Mark Philipoussis, Australien, är en av första omgångens stormatcher.
Dessutom spelar Åsa Svensson och Sofia Arvidsson, som gör debut i Grand Slam-sammanhang när hon möter världssjuan Anastasia Myskina, Ryssland.

Ma. Estefania
01-19-2004, 10:20 PM
I don't understand anything of Swedish, except from Hej= Hi, and Ole Lauridsen= I love you (I picked them from Altavista :p ) but thanx for those pics, Star.

It's good to see finally some promising Swedish....Pim Pim don't stay at the back! I adore all the Swedish players, then I'd love to see Robin to keep going at the AO. :)

Chrisie
01-21-2004, 09:47 AM
Why they have to take Robin away? After Coria lost, I only have Roddick to go for now.

Ma. Estefania
01-21-2004, 04:20 PM
Dammit! :( Cute Robin out by Escudé? :mad:

star
01-22-2004, 12:30 PM
Very sad about Robin going out. He had a great chance.

star
01-22-2004, 12:48 PM
Here are the Swedish fans cheering Robin.

http://us.news2.yimg.com/us.yimg.com/p/ap/20040121/capt.mel13101210522.australian_open_mel131.jpg

Ma. Estefania
01-22-2004, 04:20 PM
Thank u, Star :kiss:

I LOVE them, they're always so supportive. :bigclap: They're always at the AO. It's already a tradition. :)

sara-chaz
01-23-2004, 07:13 AM
there's a video in eurosport that robin talking abt his first match in AO . worth taking a look

star
01-25-2004, 01:59 AM

Kristen
01-29-2004, 08:56 PM
I hate to be superficial, and sometimes I am... but Robin is much better looking in person, dont you think? I told him I'd been waiting a year to see him, a nd even though it was the Escude match I saw, I was over the moon with his performance (no i didnt use the term 'over the moon' ;))

Still have a few photos to develop from melbourne. Need to buy a battery before i can upload my digital pics ^_^

Kristen

Ma. Estefania
01-30-2004, 04:53 PM
Get it soon, BG. ;)

We wanna see them.

Kristen
02-01-2004, 04:18 AM
Thought you guys might be interested. lol...this is one of the better ones i took. Will put a link to my photo albums when I get it all finished :)
Kristen.
(taken at training with thomas enqvist, aus open 2004)

*taateli*
02-12-2004, 02:56 PM
I wouldn´t say, that I´m a fan of Robin. But I like him:)
I speak Swedish, so I could translate the articles to you, if you just want me to! :)

Kristen
02-27-2004, 02:52 PM
Robin df Gonzalez 76, 63 :D :D :D

Ma. Estefania
02-27-2004, 03:05 PM
Feña was playing like crap.....

Toppu
02-27-2004, 03:48 PM
wow He's improving.
Now waiting for the winner of A.Martin and Clement match

I thought he's a good fighter. At first I saw the score 76 03 and thought oh he's gone. But he won the next six games ? very impressive.

Toppu
02-27-2004, 04:13 PM
pic..http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/xp/afp_photo/20040227/sge.ofa33.270204164620.photo00.default-255x384.jpg

Toppu
02-27-2004, 04:22 PM
more..http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/xp/afp_photo/20040227/sge.ofc67.270204165335.photo00.default-291x384.jpg

star
02-28-2004, 10:59 AM
I wouldn´t say, that I´m a fan of Robin. But I like him:)
I speak Swedish, so I could translate the articles to you, if you just want me to! :)

All translations are greatly appreciated. :)

star
02-28-2004, 11:01 AM
Thanks for the pictures. :)

And now we have the possibility of an all Swedish final. The second possibility in two weeks. We had that at Memphis too.

:bigclap: Robin

star
02-28-2004, 05:18 PM
Go get your first ATP title, tomorrow, Robin! :)

star
02-28-2004, 05:27 PM
http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/xp/afp_photo/20040228/sge.okh97.280204170100.photo00.default-262x384.jpg

Ma. Estefania
02-29-2004, 02:41 AM
Unfortunately it won't be an all Swedish final....but anyway GOOD LUCK ROBIN! :bounce:

star
02-29-2004, 06:21 PM
Well, nice effort, Robin! Just learn to close it out now. :)

Robin looks disappointed here, but he's a good sport.

http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/xp/afp_photo/20040229/sge.opi31.290204172439.photo00.default-249x384.jpg

star
02-29-2004, 06:24 PM
http://us.news2.yimg.com/us.yimg.com/p/ap/20040229/capt.mar10702291820.france_tennis_mar107.jpg

Ma. Estefania
02-29-2004, 10:35 PM
Hmm....poor Robin :sad: he looks disappointed at that last pic

star
03-04-2004, 01:53 PM
Bunk saw Robin play at IW, and thinks he's wonderful!! She was raving about his looks. :)

Maybe he is better looking in person?

Action Jackson
03-04-2004, 02:06 PM
Hurry up and win your first title Söderling and prove that you are a better version of Thomas Enqvist.

Kristen
03-05-2004, 01:14 AM
Bunk saw Robin play at IW, and thinks he's wonderful!! She was raving about his looks. :)

Maybe he is better looking in person?

Ver much so ;)

star
03-13-2004, 05:04 AM
I just got home like about 5 minutes ago!

Robin won!! Robin won!! Robin won!!

And I saw him beat the evil Ivan.

I was so cold... didn't think to bring a wrap because it had been so bloody hot every other day, and when Robin was down 5-2 in the tiebreak I was thinking that maybe I would have to go home anyway, and then he won! he won! he won!

He played just great. He was going for the lines and for his serves and it was great.

And afterward I told him good luck in the tournament and others too were complimenting him on the match, and he just said thank you in a very soft voice.

But during the match he was really fired up and even mad a couple of times at the line calls, and he was talking to himself and to his coach a lot too.

Kristen
03-14-2004, 12:45 AM
Thanks for the report star! Good to hear a lot of people were wishing him all the best. I think I got lucky-to find him in Melb, when noone knows or cares who he is :Oo lol, we're all living vicariously through your Robin experiences this week!!! :D

star
03-14-2004, 05:21 AM
Well, I don't know about "a lot of people" :)

A few people were wishing him well. One person spoke to him in Swedish and another told him it was a beautiful match and I said good luck in the tournament. lol... that was it.

Most of the people at the match were cheering for Ivan. Aparrently there are more croatians in SoCal than Swedes. :)

Toppu
03-25-2004, 01:35 PM
Well, Robin next faces LLeyton Hewitt in Miami. Good Luck boy!

sara-chaz
03-28-2004, 07:30 AM
i updated some pics from miami , go and check it out

am&a
07-29-2004, 07:36 PM
i just saw this guy for the first time (i'm a little new if you can't tell) playing federer and i was wondering if someone could tell me a bit about him. he played so well in the first set, i totally thought they were going towards a tiebreak! he seems pretty good and was probably just stuck with a bit of bad luck having to go up against the number one, so any information about him would be great. thanks!

Björki
07-29-2004, 08:41 PM
check out this webpage if you want:
http://www.soderling.net/

Aleksa's Laydee
07-29-2004, 09:23 PM
why isn't there a thread about him... he played really well in the first set :)

Aleksa's Laydee
08-01-2004, 03:45 PM
oh he does.........it down a lil :haha:

Aleksa's Laydee
08-04-2004, 09:40 PM
robin just took the 1st set of luis horna in the second round of cincy 6-2 :D

Aleksa's Laydee
08-04-2004, 10:09 PM
He beat HORNA in 59mins comfortably 6-2 6-3 :D :D :D

Aleksa's Laydee
08-05-2004, 11:59 AM
it is for me :D

c'mon robin!!!

Toppu
08-06-2004, 03:08 AM
He lost in 3.

Aleksa's Laydee
08-06-2004, 09:57 AM
after getting to the 3rd round :bowdown: well played tho robin :clap2:

Kristen
08-13-2004, 02:10 AM
"In the men's doubles draw, the Israeli No. 8 seeds will start with a relatively easy match against Thomas Enqvist and Robin Soderling. Although the Swedes are talented in their own right, they are not accomplished on the doubles circuit. Soderling, 20, won the first ATP level doubles match of his career earlier this year and is ranked 323 by the ATP. Enqvist, once ranked fourth in the world in singles, has not played an ATP level doubles match this year and is ranked 577."

I hate this! I would much rather that they could enter Robin with Landsberg, someone he's played with before. Or, Aspelin even!? These guys know how to play doubles, and while Enqvist is good in the singles, I'd prefer to see one of the specialists there.

Kristen
08-15-2004, 09:41 AM
OLYMPICS
Feliciano Lopez defeats Soderling in Round 1 of singles: 6-3 3-6 6-4
A good effort for his first Olympics :)

Aleksa's Laydee
08-15-2004, 12:33 PM
:sobbing: soooooo close robin

star
08-15-2004, 12:50 PM
:tears:

Aleksa's Laydee
09-01-2004, 04:41 PM
good luck robin v gonzo, 1st round of USO

currently 2-1* on serve :D

Aleksa's Laydee
09-01-2004, 07:21 PM
ROBIN DEFEATED GONZO 6-4 7-6 6-7 6-1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kristen
09-02-2004, 03:15 AM
two from two against gonzalez :yeah:

jmgsdoubsprtnr
09-02-2004, 04:01 AM
hey, if you want to know how to make an ö, you just press and hold Alt, and press 5012, then let go, and it'll pop up.

jmgsdoubsprtnr
09-02-2004, 04:17 AM
really? that sucks. i guess i got it easy then...

Lleyki30
09-03-2004, 02:47 PM
Here is a news about the Soderling-Gonzalez match ;) :

Gonzalez Pays Price For Gold In Opening-Round Open Loss
By Richard Pagliaro
09/01/2004

Careening rapidly to his left in a desperate dash, Fernando Gonzalez crashed into the blue wall near the scoreboard retrieving a shot from Robin Soderling's racquet. Standing in front of the net awaiting the arrival of the inevitable lob, Soderling snapped off an overhead into the opposite corner and Gonzalez could only toss his racquet in vain toward the ball that bounced away taking his U.S. Open hopes with it.

It was that type of day for the 14th-seeded Chilean. Soderling spent much of the match driving Gonzalez up the wall, frustrating him into losing his grip and ultimately putting this U.S. Open opening round match of out reach with a 6-4, 7-6(3), 6-7(4), 6-1 victory.

It was Soderling's second victory over Gonzalez in as many matches and followed a similar script to his 7-6, 6-3 win over Gonzalez in the quarterfinals of Marseille: Soderling countered Gonzalez's baseline blasts with consistent depth and pace on his shots.

"I'm really happy that I won today," Soderling said. "It's a pretty good feeling to be up 2-0 against a player who is as good as he is."

A vocal contingent of Chilean fans chanting "Chile! Chile!" in sing-song voices supplied plenty of spirit, but could not coax life into Gonzalez's weary legs drained from an arduous Athens Olympic experience that would have caused Atlas cramps. In the span of 48 hours in Athens, Gonzalez, sustained a twisted ankle during his three-set semifinal setback to Mardy Fish, scored a 6-4, 2-6, 16-14 triumph over Taylor Dent to claim the bronze medal and give Chile its first medal of the Athens Olympic Games and returned to the court with Nicolas Massu in a five-set marathon match that saw the Chileans save match points in the fourth-set tiebreak to defeat Nicolas Kiefer and Rainer Schuettler and claim the first Olympic gold medal in their country's history.

Stretching his legs out in front of him in the post-match interview, Gonzalez, who was scheduled to conclude today's day session on Court 7 playing doubles with Massu against former chain-smoker Karsten Braasch and Sargis Sargsian, looked like a man in dire need of a massage and extended nap, after enduring perhaps the most demanding three-week stretch of tennis in his career. Carefully selecting his words, Gonzalez declined to use fatigue as an excuse for the loss.

"I was really trying to hit the ball solid, but it just didn't move too much," Gonzalez said. "You never know (how much fatigue contributed to the loss). When you lose, you try to find excuses, but there are none that I like. Today was not a good day for me and he played well."

If sacrificing his shot at the U.S. Open was the cost of an Olympic medal, Gonzalez spoke like a man who was satisfied to pay such a price.

"The Olympics come once every four years so you have to play for your country," Gonzalez said. "The Olympics are very important."

The 20-year-old Soderling could sense the general weariness in his opponent ?and took advantage by forcing Gonzalez to come up with something special to beat him in baseline rallies.

"It (the fatigue factor) is so different from player-to-player and how they react so maybe he's not physically tired, but for sure he's mentally tired," Soderling said. "He played a lot of matches ?singles and doubles ?at the Olympics and they were all long matches so I think you would have to be a little bit mentally tired."

A 2002 U.S. Open quarterfinalist, Gonzalez delivers the type of crushing strokes that threaten to contort the shape of the ball with each vicious swing. But the hard-hitting Chilean could not summon the consistency necessary to combat Soderling, who rarely looks rushed in delivering the sound strokes that follow in the smooth-swinging Swedish tradition.

"This is a good tournament for me," Gonzalez said. "I've played good tennis here. It's disappointing. But some days you cannot play the way you want to play. It is not physically possible."

Stylistically, Gonzalez and Soderling are as similar as a Metallica and a mime. In the second-set tiebreak, Gonzalez's tendency to go to extremes cost him the set. Whaling a wild forehand returned well wide from the ad side, Gonzalez misfired another forehand return wide from the deuce side then crushed a crosscourt forehand wide to trail 1-5. Two points later, Gonzalez blasted the most impressive shot of the match ?a running forehand pass from seven feet behind the baseline to save one set point, but it was a brief reprieve as another errant forehand flew wide to give Soderling the set.

"He's a tough player to play against," said Soderling. "He can do some really bad games and then he will play very well for some games. He's a tough player to play against because he is pretty unpredictable. But his game suits me because he hits the ball hard and I like that. I always play good against him."

Soderling's serve set the tone for the fourth set. He won 11 of 14 first-serve points and did not face a break point to seal the match and set up a second-round meeting with Russian Nikolay Davydenko, who led Mark Philippoussis, 1-6, 6-3, 3-6, 7-6(5),4-1 when the 2003 Wimbledon finalist retired.

"We've practiced together before and we play a pretty similar game so it should be a good match," Soderling said. "I like this tournament because I play my best tennis on hard courts. It's probably my favorite (major). If I play my best tennis, I can beat anyone in this tournament, but I know I can also lose to anyone in this tournament as well. The Chilean chants did not faze Soderling ?"the fans were very fair; they were loud but they did not cheer my double faults or anything like that," Soderling said ?and he's happy to hear the Swedish sounds in the locker room as Soderling joined compatriots Thomas Enqvist, 28th-seeded Joachim Johansson and former Australian Open champion Thomas Johansson in the second round.

"It's nice to be able to speak Swedish in the locker room for a couple of more days," Soderling said with a smile. "

Aleksa's Laydee
09-03-2004, 07:20 PM
he's happy to hear the Swedish sounds in the locker room as Soderling joined compatriots Thomas Enqvist, 28th-seeded Joachim Johansson and former Australian Open champion Thomas Johansson in the second round.

"It's nice to be able to speak Swedish in the locker room for a couple of more days," Soderling said with a smile. "

aaaaaaaaaawwwwwwwwwww swedish group hug :hug:

Jexy
09-19-2004, 12:36 AM
i love that site for Soderlinh.. it's pretty nice and well kept up to date!!

Kristen
09-22-2004, 03:45 PM
Robin with Nadal last year

Aleksa's Laydee
09-22-2004, 04:52 PM
aaw bless him :kiss:

jmgsdoubsprtnr
09-26-2004, 10:27 PM
Söderling is gonna be in Thailand next week, and he's entered in singles (v. Levy) and doubles (with Safin) v. Oliver/Gimelstob. Maybe Marat has some kind of thing going with all the Swedes. (well at least pim pim and soderling) they seem to be on friendly terms.

Toppu
09-30-2004, 02:58 AM
When I get back from the Arena today, I will upload pix of him for you. Today he plays Paul BACCANELLO of Australia.

jmgsdoubsprtnr
09-30-2004, 03:00 AM
are you at the tourney??

star
09-30-2004, 01:01 PM
Yea!!! :yippee: Robin won again TODAY!!

1 and 3 over Bacanello......... who, I have to confess, I have never heard of. :)

Toppu
09-30-2004, 04:24 PM
are you at the tourney??

yep, and today he sat watching THomas Johansson's match almost next to me.

Toppu
09-30-2004, 04:45 PM
some pix
more to be followed

Kristen
09-30-2004, 05:15 PM
Thanks for sharing Toppu!
Have you guys seen the movie "The Dark Crystal"????
He REALLY reminds me of one of the characters there! The cute muppet ones :lol: Good photos for Robin :yeah:!!

jmgsdoubsprtnr
09-30-2004, 10:28 PM
Good luck Söderling vs. Federer!

Aleksa's Laydee
10-01-2004, 08:32 AM
robin lost 7-6 6-4 but didnt he put up a fab fight!!! so proud of him :yeah: ;)

star
10-01-2004, 01:31 PM
I wish I could have seen the match. I'm not sure whether Roger was doing his thing where he didn't really but effort into the match until the tiebreak, a la Sampras, or whether Robin was truly troubling him.

At anyrate, it's a nice scoreline for Robin.

Even if it is a better one for Roger. ;)

alfonsojose
10-01-2004, 01:44 PM
Robin :tears: i wanted him to stop JesusFed

star
10-01-2004, 03:16 PM
:)

Robin would probably fall over in a faint if he beat Roger. :lol:

Aleksa's Laydee
10-01-2004, 03:50 PM
:)

Robin would probably fall over in a faint if he beat Roger. :lol:

:haha: one day robin will...:yeah:

Aleksa's Laydee
10-01-2004, 08:36 PM
Robin has drawn...Robredo in the 1st round of Lyon...I think he can win that goooo ROBIN!!!

Canuck_Chick
10-02-2004, 09:51 PM
Robin has drawn...Robredo in the 1st round of Lyon...I think he can win that goooo ROBIN!!!

omg, i think this will be such a good match!!!

Aleksa's Laydee
10-02-2004, 10:20 PM
omg, i think this will be such a good match!!!

Even better if we get the right result

:worship: ROBIN :worship:

Canuck_Chick
10-02-2004, 10:23 PM
of course ;) the results are important lol
Robin played real well this week so hopefully he'll continue the trend...

Aleksa's Laydee
10-02-2004, 10:25 PM
I would have liked to have seen Robin and Joachim pair up in the doubles :scratch: i wonder why they didn't

Aleksa's Laydee
10-02-2004, 10:33 PM
My new love Tilda has helped me play this good!”

*He is Sweden’s new tennis idol, 19 year old Robin Söderling from Tibro – the guy who makes us talk about future instead of history.
- Bigger future hope was a long time we had, said DC captain, Mats Wilander.
Robin had 2-0 in the decision sets tiebreak and “Kungliga Hallen” was boiling. Five more pints and he would have been tribute as the youngest Stockholm Open winner in all times. It was that close.
- It feels heavily, but at the same time I’m happy that it went that good. I just got in the tournament with a wildcard, so I can tell you I’m a little proud of my success, Robin laughs, and tells us:
- Yes, love has helped me. It is that for I’ve played this good. I am in love with a wonderful girl since a month back.
- Her name is Tilda Rosén and she is 17 years old. She comes from Stockholm and studies at high school.
- We met at a party; one of the few moments I had time to do things other than play tennis actually.
Do you play tennis together?
- No! She refuses. She looks at me, but I can’t get her to hold in a racket...
Robin turned pro 2001 and has already earned 310 000 dollar, that would be about 2,4 milions Swedish kronors. Not too bad for a guy who, - for so long only is ranked as the 108 best player.
- What I do with the money? What’s left over after I’ve payed tax I put in a bank.
Have you thought about moving to Monte Carlo?
-Not yet, I really like here at home, but the taxes are so high so we’ll see.
With his extremely will Robin does everything do reach the top. He even practice at Christmas eve.
-You have to practice very much to reach succsess. That’s what I’ve learnt.
Aren’t you afraid to be distracted by the beautiful Tilda?
-On the contrary, She inspires me, assure Robin.

aaaaaaaawwwwwwwwww Bless him :haha: :hug:

Canuck_Chick
10-02-2004, 10:46 PM
awww....how sweet :)

Canuck_Chick
10-02-2004, 10:49 PM
I would have liked to have seen Robin and Joachim pair up in the doubles :scratch: i wonder why they didn't

Robin isn't even playing doubles....

Kristen
10-03-2004, 05:37 AM
I wonder if he's still with Tilda... That article is from around this time last year. I hope for his sake he is. He needs to start having fun with the fans, because they can help him out so much :)

Aleksa's Laydee
10-03-2004, 11:00 AM
Robin isn't even playing doubles....

really :confused: i could have sworn i saw his name....

Aleksa's Laydee
10-03-2004, 11:01 AM
I wonder if he's still with Tilda... That article is from around this time last year. I hope for his sake he is. He needs to start having fun with the fans, because they can help him out so much :)

ah that figures...19 year old...would be last year...but it was so sweet tho lol

Aleksa's Laydee
10-04-2004, 08:41 PM
Robin plays first on centre court tomorrow...Gooooooooooo ROBIN!!!

Canuck_Chick
10-04-2004, 11:46 PM
WOOOHOOO....i'm sure he'll play well :)....GOOD LUCK :yeah:

Kristen
10-05-2004, 12:15 PM
First round, Lyon:::
Robin Soderling df Tommy Robredo 61 64 :woohoo:

Robin..you are brilliant! :kiss:
*Fingers crossed for the second round :yeah:

jmgsdoubsprtnr
10-05-2004, 12:27 PM
wow!! GO ROBIN! thats awesome!

Aleksa's Laydee
10-05-2004, 12:39 PM

ROBIN!!!!!!!!!!!! :worship: :worship: :worship:

star
10-05-2004, 01:00 PM
:yippee: Robin! :)

Sommarsverige
10-05-2004, 04:00 PM
Great Robin :bounce: :bounce:

Canuck_Chick
10-05-2004, 09:18 PM

Excellent job!!! Keep it up :yeah:

Aleksa's Laydee
10-06-2004, 09:15 AM
Robin plays today against....:scratch: But good luck to him ;)

Kristen
10-06-2004, 09:27 AM
Robin vs Feliciano Lopez :drool: I cant decide whether I find him good looking or not. Almost too good looking :rolleyes:

Toppu
10-06-2004, 09:32 AM
My new love Tilda has helped me play this good!”

*He is Sweden’s new tennis idol, 19 year old Robin Söderling from Tibro – the guy who makes us talk about future instead of history.
- Bigger future hope was a long time we had, said DC captain, Mats Wilander.
Robin had 2-0 in the decision sets tiebreak and “Kungliga Hallen” was boiling. Five more pints and he would have been tribute as the youngest Stockholm Open winner in all times. It was that close.
- It feels heavily, but at the same time I’m happy that it went that good. I just got in the tournament with a wildcard, so I can tell you I’m a little proud of my success, Robin laughs, and tells us:
- Yes, love has helped me. It is that for I’ve played this good. I am in love with a wonderful girl since a month back.
- Her name is Tilda Rosén and she is 17 years old. She comes from Stockholm and studies at high school.
- We met at a party; one of the few moments I had time to do things other than play tennis actually.
Do you play tennis together?
- No! She refuses. She looks at me, but I can’t get her to hold in a racket...
Robin turned pro 2001 and has already earned 310 000 dollar, that would be about 2,4 milions Swedish kronors. Not too bad for a guy who, - for so long only is ranked as the 108 best player.
- What I do with the money? What’s left over after I’ve payed tax I put in a bank.
Have you thought about moving to Monte Carlo?
-Not yet, I really like here at home, but the taxes are so high so we’ll see.
With his extremely will Robin does everything do reach the top. He even practice at Christmas eve.
-You have to practice very much to reach succsess. That’s what I’ve learnt.
Aren’t you afraid to be distracted by the beautiful Tilda?
-On the contrary, She inspires me, assure Robin.

aaaaaaaawwwwwwwwww Bless him :haha: :hug:

wow.. I'm not sure if she accompanied him to Thailand last week. Because I saw a girl with him in player lounge. She said something to him before he went on court.

Kristen
10-06-2004, 09:38 AM
Hi Toppu :wavey:
I was just wondering who the guy is in picture 13 of your Thai pics in the yahoo album? He looks like a mixture or Henman and Ancic :lol: Thanks!
Kristen.

Kristen
10-06-2004, 12:58 PM
R. Soderling(SWE) d. F.Lopez(ESP) 4-6 - 6-3 - 6-3
He'll play the winner of Nadal/Joachim Johansson... I think. :lol:

star
10-06-2004, 12:58 PM
Tilda!

But she is still in school. She might not be with him at any tournaments.

star
10-06-2004, 12:59 PM
Oh, I forgot!

:yippee: Robin

I hate it when the Swedes have to play each other. :(

Aleksa's Laydee
10-06-2004, 01:03 PM
Robin vs Feliciano Lopez :drool: I cant decide whether I find him good looking or not. Almost too good looking :rolleyes:
good looking like a girl ;)

Aleksa's Laydee
10-06-2004, 01:03 PM
Tilda!

But she is still in school. She might not be with him at any tournaments.

wonder if they are still together :scratch:

but anyway:

ROBIN!!!!!!! :D :worship: :D :worship: :D :worship:

Toppu
10-06-2004, 01:19 PM
Hi Toppu :wavey:
I was just wondering who the guy is in picture 13 of your Thai pics in the yahoo album? He looks like a mixture or Henman and Ancic :lol: Thanks!
Kristen.

You think so ? His name is NOvak Djokovic.

Kristen
10-06-2004, 02:05 PM
Ohh him! (I think its the hair).
Heard about him after the Clement match (i think?).He's got a few fans, it seems :) Thanks!

jmgsdoubsprtnr
10-06-2004, 02:38 PM
good looking like a girl ;)

EXACTLY!! thats just what i thought when i saw him! like keith urban, a singer! i think they look alike.

ok maybe not... maybe it was just the hair or something.

Kristen
10-06-2004, 02:55 PM
Aww!!! Look on his bag "Felo" :angel: That's adorable. LOL
Whoa... Keith Urban looks way too pretty. At least Feliciano is buff.
Keith looks like he should be in manpower or something (male strip group)

Canuck_Chick
10-06-2004, 08:06 PM

:haha::haha: that's sooo true...F.Lo's features are TOO perfect....

GOOD JOB ROBIN :worship: :dance:

Aleksa's Laydee
10-07-2004, 08:49 PM
followed by (not before 15h45)
Soderling (Swe) vs. J. Johansson (Swe)

:crying2: :sad: :crying2: Sowwy robin, i wish you luck but joachim a lil more :(

Canuck_Chick
10-07-2004, 09:12 PM
followed by (not before 15h45)
Soderling (Swe) vs. J. Johansson (Swe)

:crying2: :sad: :crying2: Sowwy robin, i wish you luck but joachim a lil more :(

:sad: same here. If Robin does win though, I hope he does well the rest of the tourney!!!

Kristen
10-08-2004, 02:37 AM
I'm with Robin in this match... because:
1) I don't think he'll win. I mean, he's a very good player, but right now Joachim is :eek:
2) The winner of this match will play Jurgen if he beats Spadea :p I don't want Joachim anywhere near Jurgen!
3) robin hasnt had the success Joachim has had,... though getting to the Lyon semi's is not going to guarantee him success :rolleyes:

kom igen Swedes! Give us a good match :yeah:

Toppu
10-08-2004, 02:42 AM
WOW good matchup.

Sommarsverige
10-08-2004, 05:58 AM
I hope Pim Pim will win, but would be happy for Robin also.
The best one should win ;-)

Aleksa's Laydee
10-08-2004, 07:45 AM
:sad: same here. If Robin does win though, I hope he does well the rest of the tourney!!!

:yeah: my thoughts exactly!

Aleksa's Laydee
10-08-2004, 03:17 PM
:eek: :eek: :eek: OMFG ROBIN!!!!!!!!!!!! WHAT A WIN!!!!!!!!! :eek: :eek: :eek:

6-3 6-4 over pim pim :sad: but :D too :eek: :worship:

Kristen
10-08-2004, 03:20 PM
Give the i-ron Robin :aparty: :rolleyes: (Actually I dont even know if I got that right!)
Brilliant! Hope it gives him the confidence he needs now :)

jmgsdoubsprtnr
10-08-2004, 06:06 PM
since he beat pim pim he better make it worthwhile and win the whole tourney!!! GO ROBIN!!!

Sommarsverige
10-08-2004, 09:03 PM
Now that Robin has beaten Pim Pim, I will also cross my fingers
for Robin to win the tournament.

star
10-09-2004, 03:15 AM
Kom igen, Robin!!!

Aleksa's Laydee
10-09-2004, 08:22 AM
lots and lots of luck robin!!!

star
10-09-2004, 02:04 PM
I thought I would be cheering for another Swede today, but I'm very nervous for Robin right now. Spadea has such a god awful frustrating game. I can't imagine playing against him. I think I would have to bite my racket in two.

Demolish Vinny, Robin!!! Chew him up and spit him out! :lol:

Aleksa's Laydee
10-09-2004, 02:56 PM
robins in the lead by a set and a break :D:D

star
10-09-2004, 03:46 PM
:yippee: :yippee: :yippee: :yippee:

Robin is in the final!!! :woohoo: :woohoo:

Björki
10-09-2004, 04:32 PM
good luck for the final!!

Jexy
10-09-2004, 06:07 PM
Congrats Robin.. even tho you've beaten my fav player :p

Aleksa's Laydee
10-09-2004, 06:35 PM
ROBIN robin ROBIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!! YAY!!!!!!!!!! :woohoo:

GOOD LUCK BOY ;) :yeah:

Aleksa's Laydee
10-09-2004, 08:21 PM
p.s Moscow draw...

(1)SAFIN, Marat RUS vs. MIRNYI, Max BLR
STEPANEK, Radek CZE vs. LABADZE, Irakli GEO
(WC)GABASHVILI, Teimuraz RUS vs. SARGSIAN, Sargis ARM
Q vs. (8)DAVYDENKO, Nikolay RUS

(4)SPADEA, Vincent USA vs. ANDREEV, Igor RUS
PLESS, Kristian DEN vs. CARLSEN, Kenneth DEN
SANCHEZ, David ESP vs. BJORKMAN, Jonas SWE
Q vs. (5)YOUZHNY, Mikhail RUS

(6)BERDYCH, Tomas CZE vs. (WC)KUNITSYN, Igor RUS
Q vs. BECK, Karol SVK
ELSENEER, Gilles BEL vs. Q
JOHANSSON, Thomas SWE vs. (3)HRBATY, Dominik SVK

(7)VOLANDRI, Filippo ITA vs. SODERLING, Robin SWE
KARLOVIC, Ivo CRO vs. RUSEDSKI, Greg GBR
SAULNIER, Cyril FRA vs. (WC)STOLIAROV, Andrei RUS
HERNYCH, Jan CZE vs. (2)JOHANSSON, Joachim SWE

In pim pims quarter again :scared: Go robin!!

darika
10-09-2004, 09:44 PM
Exept Ancic all my favs are going to be in Moscow. And i'm not there :(((((

Toppu
10-10-2004, 02:25 PM
You win it finally, Robin.. Well done !! Congrats

star
10-10-2004, 02:27 PM
:dance: :dance: :dance:

I'm so happy for Robin!

This is a nice title for him.

Björki
10-10-2004, 02:30 PM
congrats to Robin. :)

Kristen
10-10-2004, 02:57 PM
The score:
62 36 64 :woohoo:

star
10-10-2004, 03:08 PM
Some pictures from Lyon.

Kristen
10-10-2004, 03:19 PM
STAR!!!! Robin actually looks good, really good, in that second pic IMO :eek:
The erm, first pic is a different story.
Thanks for posting it(#2) :) Damn Watermark!

▄︻┻┳═
10-10-2004, 03:22 PM
Congrats for the 1st tittle!
http://cache.****************/comp/51459783.jpg?x=x&dasite=MS_GINS&ef=2&ev=1&dareq=8F1FB019F45BEFF48959988A36E7B1D1A9C30E9B9B11 4CE8

http://cache.****************/comp/51459792.jpg?x=x&dasite=MS_GINS&ef=2&ev=1&dareq=8F1FB019F45BEFF43D93F627E52C5854A9C30E9B9B11 4CE8

http://cache.****************/comp/51457253.jpg?x=x&dasite=MS_GINS&ef=2&ev=1&dareq=8F1FB019F45BEFF43E9E89D627A785E0A9C30E9B9B11 4CE8

http://cache.****************/comp/51459775.jpg?x=x&dasite=MS_GINS&ef=2&ev=1&dareq=8F1FB019F45BEFF464710C660C0A4AA9A9C30E9B9B11 4CE8

Kristen
10-10-2004, 03:31 PM
Thanks guti :wavey:
(is that your name? I can only see squares instead of your name :))

▄︻┻┳═
10-10-2004, 04:01 PM
Thanks guti :wavey:
(is that your name? I can only see squares instead of your name :))
My pleasure...U also like Guti? :D

Jexy
10-10-2004, 04:13 PM
CONGRATS ROBIN! ... first title! making memories .....ahhh.. :yeah:

star
10-10-2004, 04:17 PM
STAR!!!! Robin actually looks good, really good, in that second pic IMO :eek:
The erm, first pic is a different story.
Thanks for posting it(#2) :) Damn Watermark!

You should look at the photos on Getty Images! :lol: There are some really funny ones there.

Robin looks so much better in person, and he has great dimples! But he just looks weird in most still photos. :)

star
10-10-2004, 04:17 PM
:wavey: Welcome Guti!!

Glad to see another Robin fan around. :)

Aleksa's Laydee
10-10-2004, 04:21 PM
ROBINS FIRST TITLE!!!!!!!!

aaaahhhhhhh well deserved :D:D:D:D CONGRATS KIDO :D:D:D

star
10-10-2004, 04:30 PM
More pictures.

Kristen
10-10-2004, 04:37 PM
star! Where are you getting these from? I've never seen so many decent photos of him at once. Normally its a handful per year :lol:

Getty... yuck! They should not put those photos on the net, lol! I think Robin is gorgeous when he's standing in front of you, in the flesh... but in pictures (except these Lyon ones!) he can look a little like he's had too much red cordial.

Aleksa's Laydee
10-10-2004, 05:02 PM
aaaaaawwwwwwwwww bless him...:hug:

star
10-10-2004, 07:11 PM
Too much red cordial!! :haha:

Chris-swede
10-10-2004, 07:45 PM
Great end in a great swedish week!!! Congrats Robin and go on!

You will really make it to the Top 10 if you stay so focussed in the future. Great game against Spadea, big 1st set vs Malisse and well done 3rd set vs MAlisse! GREAT WEEK!!! :worship: :worship:

jmgsdoubsprtnr
10-11-2004, 03:05 AM
AWWW!! YAY! robin, you make me so proud!! lol, i sound like some proud mother or aunty or something (though i'm far, far from that!) lol win some more for us robin!

jmgsdoubsprtnr
10-11-2004, 03:07 AM
oh, yeah and i really like that first pic... gotta love that fist-pumpin action!!

Lleyki30
10-11-2004, 04:42 AM
Congrats!!!Robin! :worship: :worship: :worship:
This win might be the best thing happened this week!!
I don't want to be like his mother or something but I'm sooooo proud of him!! :)
Hope that I can celebrate for another win soon!!

Kristen
10-11-2004, 05:27 AM
AWWW!! YAY! robin, you make me so proud!! lol, i sound like some proud mother or aunty or something (though i'm far, far from that!) lol win some more for us robin!
lol... I know what you mean... I liken it to having a kid / pet that you want to be happy and do well....sort of. It's hard to explain :lol:

Sommarsverige
10-11-2004, 12:17 PM
So happy about Robins first title!

GRATTIS ROBIN

Jexy
10-11-2004, 03:56 PM
hey guys, I've connected the live video thread from Kremlin Cup to my site along with the instructions to the russian page:

www.geocities.com/sojexy/ (http://www.geocities.com/sojexy/)

It's a Joachim's page, but you may also watch Robin there! Go SWEEDES! :p

Björki
10-12-2004, 02:32 PM
Soderling Takes Lead in Inaugural Tennis-X Euro Series

Swede Robin Soderling, unseeded in play last week at the ATP stop in Lyon, finds himself atop the standings of the inaugural Tennis-X Euro Series after claiming his career-first ATP title.

"I didn't know what it was like to win a tournament and I almost cried when I realized it was over," said Soderling, who was also expected to shed more tears upon realizing he topped the Euro Series.

In its first week the Tennis-X.com Euro Series was hailed by fans, players, and industry executives alike.

"It is the tennis fan who will likely benefit the most through greater exposure on television for tennis, for ATP players and for ATP tournaments," said ATP CEO Mark Miles, here actually talking about the US Open Series.

"I'll have to agree with Mark," said Tennis-X CEO Luke Johnson. "The Euro Series brings the spotlight on the European indoor events leading to the year-ending Masters Cup. It's a slam dunk. Each day I manually calculate who is leading the standings, purely out of interest, sometimes out of boredom. Sometimes I'll put on my Andy Roddick matching shirt and hat before I do it, or my Roger Federer headband...I don't have a whole lot to do around here."

In second place in a prime position for Euro Series cash is Belgian Xavier "X-Man" Malisse, the Lyon runner-up, while tied for third are Lyon semifinalists Vince "Vincenzo" Spadea of the U.S. and Spain's Dave Ferrer.

"I'm going to Metz, Madrid, Stockholm, and qualies for Paris. Still a lot of tennis left after a week like this," said Malisse, here not referring to his hopes of staying near the top of the Euro Series standings. "I think I'm in the main draw in Madrid so that will be the priority and then we'll see."

The 2004 Tennis-X Euro Series is a historic achievement in men's tennis that links the nine men's European indoor tournaments after the US Open leading to the year-ending Masters Cup, creating a cohesive, five-week European indoor season. Players will be competing for bonus prize money to be awarded at the end of the Euro Series and more importantly, the honor that goes with being crowned the Euro Series champion.

Three events will be added to the Euro Series standings this week in the BA-CA Tennis Trophy (Vienna, Austria), the Open de Maselle (Metz, France), and the Kremlin Cup (Moscow, Russia). Other remaining events are the Masters Series-Madrid (Spain), the Davidoff Swiss Indoors (Basel, Switzerland), the if...Stockholm Open (Sweden), the St. Petersburg Open (Russia), and the Masters Series-Paris (France), all leading to the season-ending Masters Cup in Houston.

For more info on the Euro Series or to check the standings, point your browser toward www.tennis-x.com.

Aleksa's Laydee
10-12-2004, 06:11 PM
"I didn't know what it was like to win a tournament and I almost cried when I realized it was over," said Soderling, who was also expected to shed more tears upon realizing he topped the Euro Series.

aaaaaaaaaawwwwwwwwww :hug: robin :kiss:

Aleksa's Laydee
10-12-2004, 08:05 PM
Tennis: Third time lucky as Soderling claims first title in Lyon

LYON, France : Sweden's Robin Soderling claimed his first ATP title with a three sets win over Belgian Xavier Malisse at the 791,750-euro ATP tournament here.

The 20-year-old from Gothenburg clinched the title in his third final appearance 6-2, 3-6, 6-4 against Malisse who had also been bidding for his first career title in south eastern France.

"This is a great day for me," said Soderling. "I have dreamt of this for a long time.

"In the second set today, Malisse returned well and put me under pressure but I have been serving well all week and that allowed me to stay confident."

The towering Swede, a hardcourt specialist, got off to a flying start winning three games to love, conceding just two points on his serve before wrapping up the first set in 25 minutes.

A dip in form in the second set allowed Malisse back into the game and the Belgian raced to a 4-0 lead before taking the set 6-3.

But Soderling upped the momentum in the third and made a crucial break in the fifth game for 3-2 before claiming the title after 1hr 24min on court, to make up for his previous losses in Stockholm last year and Marseille in February.

It was a bitter blow for 24-year-old Malisse who suffered his sixth loss in a final, including two this year.

Soderling, 53rd ranked, beat Malisse, who is ranked one place above him in 52nd, in their only previous meeting in Scottsdale earlier this year

Canuck_Chick
10-12-2004, 08:16 PM
I'm a bit late with this post ;) but oh well....Way to go Robin!!! I hope you continue to play well and keep this up!!! too bad he has Pim Pim in his section of the draw AGAIN!!! :eek:

Jexy
10-13-2004, 12:56 AM
GO robin! I've bet money on you so win me something! :P

jmgsdoubsprtnr
10-13-2004, 02:00 AM
Here's an article from the Stockholm Open site. it has some quotes from Söderling.

Impressive week by Söderling

Robin Söderling captured his first ATP title ever in Lyon on Sunday. The 20 year-old Swede defeated fellow if… Stockholm open player, Xavier Malisse, in the final and is looking forward to playing in Stockholm.

- if… Stockholm Open is a very important tournament for me and I will enjoy playing on home soil a lot. Hopefully I can play as good as I did last year, but it’s going to be immensely tough, as the line-up is so good, told Söderling after his victory in Lyon.

The young Swede had a breakthrough at the if… Stockholm Open last year, when he reached the final, which he lost by the narrowest of margins to Mardy Fish. In February he lost another close battle in Marseille, before finally getting his revenge on Sunday as he prevailed 6-2, 3-6, 6-4 against Malisse.

Söderling hit several winners from the baseline throughout the match, but looked to be in trouble when he double faulted at 5-4, 30-15 in the final set.

- I was so nervous in the end. When I double faulted in the last game, I could hardly put any pace to my second serve, Söderling confessed afterwards.

This week the tour moves on to Moscow, Vienna and Metz. Söderling will play in the Russian capital, just like his compatriots Jonas Björkman, Joachim Johansson and Thomas Johansson. Last week, Thomas Johansson reached the third round in Tokyo, while Björkman and Joachim Johansson advanced to the quarterfinals in Lyon. The latter has a fantastic 38-6 record indoors since last autumn, but was defeated by Söderling in the quaterfinals in Lyon.

Purple Rainbow
10-13-2004, 09:19 AM
Hey Robin!!!
Congratulations on your first tournament win!
But could you please not party so hard next time?
Even if you only have to play Volandri 3 days later!
Volandri had a 0-10 record on carpet,
so should have been a cupcake for you.
And if you pay out 1.3,
some people think that's a good deal,
and put some money on you.
Those people are very happy when you have two MP's
in the third set tie break.
And are not so happy
when you lose the next 4 points.
You're a great player,
but not today!
Definitely not today.

Sorry, Soderling fans. Had to get that of my chest. I feel better now!

Björki
10-13-2004, 10:24 AM
Moscow: (7)F Volandri (ITA) d R Soderling (SWE) 36 61 76(6)
Robin wasted 2 matchpoints.
:smash:

Aleksa's Laydee
10-13-2004, 12:40 PM
pffffffffff ickle robin :rolleyes:

Jexy
10-13-2004, 01:11 PM
Why did Tojo and Robin not play the other guys... and why did other guys just walk over??? Was there an injury, dispute?? someone solve my curiosity!! :p

star
10-13-2004, 01:14 PM
Oh well, Robin. :)

At least now he can get some rest. Is he direct entry into Madrid?

Aleksa's Laydee
10-13-2004, 02:07 PM
yeah..with the lyon win i expect he's risen up the entry rankings...so hes safe :yeah:

Kristen
10-13-2004, 02:26 PM
lol Jexy :) Maybe if Tojo and Robin went to Metz instead of Moscow, they would have been luckier ;)

Canuck_Chick
10-13-2004, 08:13 PM
too bad for robin :sad: at least he won't have to possibly play Pim Pim again :lol:

Aleksa's Laydee
10-17-2004, 07:44 PM
Robin plays Florian Mayer in the 1st round of Madrid Masters, first match up tomorrow

Gooooooooooooo ROBIN :banana:

star
10-17-2004, 10:48 PM
Two youngsters. :)

Good Luck, Robin!!

Canuck_Chick
10-18-2004, 12:37 AM
sounds like it will be an intersting match. Hopefully Robin won't make it too intersting!!! :lol: C'mon Robin :banana:

Björki
10-18-2004, 10:33 AM
Madrid:
Söderling def. Mayer 6-3, 7-6 (2) :woohoo:

Chris-swede
10-18-2004, 11:30 AM
Nice start to this tournament! And now against Nalbandian, everything possible for Robin in Madrid. Then could be Srichaphan, who is in really bad shape!

star
10-18-2004, 12:26 PM
Yes!! :woohoo:

Eked out that second set. I thought Mayer might give Robin a few problems.

I think Robin has a chance at beating Nalbandian. He just has to believe in himself and be agressive.

Aleksa's Laydee
10-18-2004, 03:52 PM
ROBIN!!!!!!!! YAY CONGRATS!!!!! :woohoo:

Canuck_Chick
10-18-2004, 08:23 PM
nice win Robin!!!:yeah:
I think he has a good chance of beating Nalby, just because he hasn't had the best of years :rolleyes: and he hasn't been playing with a lot of confidence lately..

jmgsdoubsprtnr
10-18-2004, 10:57 PM
woo! go robin! and i like your avatar, breakdancingfish!

Kristen
10-19-2004, 09:24 AM
Robin was just on tv here!(Australia-Toyota World Sports)
They took a few minutes to talk about the Madrid event. And of course, they started the story by watching the models walk out on court :rolleyes: "Söderling will face a tough second round against seeded David Nalbandian" lol... I'm sure that, when David is in form he is tough. But I'm not so sure about this match.

Aleksa's Laydee
10-19-2004, 12:39 PM
Good Luck ROBIN!!!

jmgsdoubsprtnr
10-19-2004, 12:42 PM
oooh, Robin on TV?? does he look good like he does in person, or crappy like he does in pictures?

Kristen
10-19-2004, 01:05 PM
:haha: He didn't look evil or anything, like he can in some photos. I made my father watch it... I said "He doesn't look Swedish does he?" Dad replied "He doesn't really look anything, does he?" :o
lol, he looked like he looks in person :yeah:

Canuck_Chick
10-19-2004, 08:33 PM
:( awww...Robin lost to David 7/6(5) 6/3. looks like a tight match....

jmgsdoubsprtnr
10-19-2004, 08:45 PM
poor robin :sad: better luck next time!

Sommarsverige
10-19-2004, 09:11 PM
Robin was leading 5:2 in the first set, but then unfortunately Nalbandian came back.
In the tie break of the 1st set, it was very unfair, because a Nalbandian fan was doing a noise during Robins 2nd serve when David had setball, so I guess this is why Robin lost the 1st set and also the whole match.

Better luck for Stockholm Robin!

Aleksa's Laydee
10-19-2004, 09:27 PM
Robin...you'll get better with experience!!

Aleksa's Laydee
10-23-2004, 03:23 PM
1 Agassi, Andre USA vs Vliegen, Kristof BEL
Arthurs, Wayne AUS vs Björkman, Jonas SWE
Sluiter, Raemon NED vs Schalken, Sjeng NED
Ginepri, Robby USA vs 8 Verdasco, Fernando ESP
4 Haas, Tommy GER vs Q
wc Carlsen, Kenneth DEN vs wc Eleskovic, Ervin SWE
Q vs Rochus, Olivier BEL
Q vs 7 Berdych Tomas CZE
6 Söderling, Robin SWE vs Enqvist, Thomas SWE
Johansson, Thomas SWE vs Malisse, Xavier BEL
Q vs Kohlschreiber, Philipp GER
Calleri, Agustin ARG vs 3 Pavel, Andrei ROM
5 Lopez, Feliciano ESP vs Morrison, Jeff USA
wc Ryderstedt, Michael SWE vs Hernandez, Oscar ESP
Nieminen, Jarkko FIN vs Gambill, Jan-Michael USA
Garcia, Adrian CHI vs 2 Johansson, Joachim SWE

against tompa...this sucks!

Chris-swede
10-23-2004, 04:15 PM
And after that a game against ToJo or Malisse :mad:

Canuck_Chick
10-23-2004, 06:35 PM
where's that no swedes against swedes rule when you need it? (:

that rule needs to be in effect as of right now. :banghead: this is an awful draw!!

Canuck_Chick
10-23-2004, 07:08 PM
the doubles draw:

Leach, Rick USA / Macphie, Brian USA
vs
Pavel, Andrei ROM / Vanhoudt, Tom BEL

3 Aspelin Simon SWE / Perry, Todd AUS
vs
Humphries, Scott USA / Malisse, Xavier BEL

wc Landsberg, Johan SWE / Lindstedt, Robert SWE
vs
Johansson, Joachim SWE / Nieminen, Jarkko FIN

Kerr, Jordan AUS / Thomas, Jim USA
vs
Bhupathi, Mahesh IND / Gambill, Jan-Michael USA

wc Settergren, Johan SWE / Söderling, Robin SWE
vs
4 Garcia, Martin ARG / Prieto, Sebastian ARG

Lopez, Feliciano ESP / Verdasco, Fernando ESP
vs
Cibulec, Tomas CZE / Skoch, David CZE

Coetzee, Jeff RSA / Fisher, Ashley AUS
vs
2 Palmer, Jared USA / Vizner, Pavel CZE

Aleksa's Laydee
10-24-2004, 10:35 PM
Robin in the Kremlin Cup

Canuck_Chick
10-25-2004, 08:23 PM
Johan and Robin won 6-3, 4-6, 7-6(7) :dance:
good luck next round!!

jmgsdoubsprtnr
10-25-2004, 08:46 PM
Robin in the Kremlin Cup

nice pic!!! :eek: he doesn't look bad like in other pics! did you take that yourself?

Aleksa's Laydee
10-26-2004, 08:03 PM
Robin beat Tompa 7-6 (4) 6-3 :woohoo:

Aleksa's Laydee
10-26-2004, 08:04 PM
nice pic!!! :eek: he doesn't look bad like in other pics! did you take that yourself?

oh no..i knicked it from some web site that someone took themselves :tape:

jmgsdoubsprtnr
10-26-2004, 08:18 PM
oh no..i knicked it from some web site that someone took themselves :tape:
lol, nice one...

:sad: Enqvist :sad:

Canuck_Chick
10-26-2004, 08:29 PM
:) good job by robin...but poor thomas :sad:
so many mixed feelings here....

jmgsdoubsprtnr
10-26-2004, 09:32 PM
i like robin a little less now.... just a little.

Aleksa's Laydee
10-26-2004, 09:37 PM
WELL DONE ROBIN...the best guy won on the day or tompa choked...which ever way you wanna see it :shrug:

dont tell me its robin v tojo now is it?

jmgsdoubsprtnr
10-27-2004, 05:42 AM
Some post-match quotes:
Söderling: "I have played against Enqvist two times before this year
and won both times so I felt that I had the advantage going into this
match".

"I was almost shocked by the level of his game at the start of the
match, but then I got the break-back at 3-4."

"I wish Enqvist all the best. He is a very nice guy and deserves to
have success."

awww, seems like söderling is a very nice guy too!

Aleksa's Laydee
10-27-2004, 09:06 AM
awwww robin :hug:

Aleksa's Laydee
10-28-2004, 10:14 AM
robin lost to tojo but put up a good fight by taking the first set 6-1 :eek:

Canuck_Chick
10-28-2004, 02:06 PM
i'm happy that robin put in a good fight :yeah: that's all i could ask

Canuck_Chick
10-28-2004, 08:04 PM
i'd much rather robin lose to tojo than most people...
true, at least he lost to a fellow swede...

Chris-swede
10-28-2004, 09:53 PM
Robin pulled out of Doubles with a "Jumpers Knee". Do not know what it is. Hope that he will be fit for Paris!!!

Aleksa's Laydee
10-29-2004, 09:51 AM
:scared: please be ok Robin :hug:

jmgsdoubsprtnr
10-29-2004, 02:28 PM
What is jumpers knee?

The patella tendon (or ligament as it is sometimes called) connects the kneecap to tibia bone. Under extreme stresses such as those involved in jumping a partial rupture can occur. This can often lead to inflammation and degeneration of the tissue. Inflammation can also result from overuse. Injury to this often affects athletes involved in jumping or throwing sports. Weight lifters, Tennis and Badminton players can also be affected. Rest in the early stages is important

What are the symptoms?

Pain at the bottom of the kneecap especially when pressing in.
Aching and stiffness after exertion.
Pain when you contract the quadriceps muscles.

Grade 1: Pain only after training

Continue training but apply ice or cold therapy to the injury after each training session.
Wear a heat retainer or support.
See a sports injury specialist / therapist who can apply sports massage techniques and advise on rehabilitation. An eccentric strengthening programme is generally recommended

Grade 2: Pain before and after exercise but pain reduces once warmed up.

Modify training activities to reduce the load on the tendon. Stop jumping or sprinting activities and replace them with steady running or swimming / running in water if necessary.
See a sports injury specialist / therapist who can apply sports massage techniques and advise on rehabilitation.
Grade 3: Pain during activity which prevents you from training / performing at your best.

Rest completely from the aggravating activity. Replace it with swimming / running in water (if pain allows).
See a sports injury specialist / therapist who can apply sports massage techniques and advise on rehabilitation.

Image shows a partial rupture to the patella ligament.

Become a Registered Client for full unlimited access.

Sports massage can be effective for chronic tendinitis.

Which strengthening techniques have been shown to stimulate healing of Jumpers Knee?

Grade 4: Pain during every day activities which may or may not be getting worse.
Rest for a long period of time (at least 3 months!).
If the knee does not respond to rehabilitation then consult an Orthopaedic Surgeon as surgery may be required.

A Sports Injury Specialist or Doctor could:

Prescribe anti-inflammatory medication e.g. ibuprofen.
Use ultrasound or laser treatment.
Use cross friction massage techniques.
Prescribe and supervise a full rehabilitation programme.
A Surgeon can operate.

Chris-swede
10-29-2004, 02:56 PM
Thanks for the infos! Seems not to be too heavy but hope that he will play in Paris!!!

Aleksa's Laydee
10-29-2004, 06:26 PM
Andy Roddick (USA/N.1) exempté

Thomas Johansson (SUE) - Sargis Sargsian (ARM)

Hicham Arazi (MAR) - Qualifié

Fernando Gonzalez (CHI/N.15) exempté

Dominik Hrbaty (SVQ/N.12) exempté

Luis Horna (PER) - Cyril Saulnier (FRA) invitation

Robin Soderling (SUE) - Taylor Dent (USA)

David Nalbandian (ARG/N.8) exempté

Crap Crap Paris Draw...book ya holiday Robin!! :(

Chris-swede
10-29-2004, 07:11 PM
??? Robin can win 1st Round vs Dent, then vs Nalbandian....David is playing so much at the moment, maybe he is tired and Robin nearly won the 1st set last week vs him. So everything is possible!