He won't play Davis Cup ! [Archive] - MensTennisForums.com

He won't play Davis Cup !

crystal
07-02-2005, 11:29 AM
He said he was too tired to play the quarter final against Russia.
"I've been injured and I made a lot of efforts physically and mentally to come back. Now I'm tired and I feel it won't be good for me and for the team"
Seb made this decision on wednesday, just after his defeat against Andy. Forget was very disappointed.

I think that seb is right not to play if he feels too tired. Don't take the risk to get injured again, seb !!! And I mean, it must not be a good feeling when you lose your 2 matches in DC !!! Maybe he doesn't want to repeat his performance against Swede.

Have a good rest seb, hope to see you soon on the courts !!! :wavey:

Marine
07-02-2005, 11:52 AM
Well, I'm really really disapointed. I can try to understand his reasons but Forget said he thinks Seb took his decision before Wimby, he thinks it's another reasons, "un certain malaise depuis quelques mois..."
I don't have time to explain, but it sounds strange. :confused: :sad:

crystal
07-02-2005, 02:40 PM
Oh marine did you read Lequipe of today ? I couldn't buy it !!! What do Seb and Forget say about it in the mag ?
I'm also disappointed that seb doesn't play but we have to accept his choice :rolleyes:

esther
07-02-2005, 02:59 PM
omg thats terrible news... i guess none of us are in the position to judge his decision but all i can say is Arnaud probably would never have done that in the same situation

Lizan
07-02-2005, 03:27 PM
He said he was too tired to play the quarter final against Russia.
"I've been injured and I made a lot of efforts physically and mentally to come back. Now I'm tired and I feel it won't be good for me and for the team"
Seb made this decision on wednesday, just after his defeat against Andy. Forget was very disappointed.

I think that seb is right not to play if he feels too tired. Don't take the risk to get injured again, seb !!! And I mean, it must not be a good feeling when you lose your 2 matches in DC !!! Maybe he doesn't want to repeat his performance against Swede.

Have a good rest seb, hope to see you soon on the courts !!! :wavey:

Yeah its sad that he doesnt play, but I do agree with Crystal.. I dont want him to get injured again, I think a rest is good for him once in a while..

wilma
07-02-2005, 05:08 PM
He does take more time between tournaments now, doesn't he? That's good - he's been injured too many times. But it's a shame for the French team, obviously.

delsa
07-02-2005, 05:11 PM
omg thats terrible news... i guess none of us are in the position to judge his decision but all i can say is Arnaud probably would never have done that in the same situation
Thats for sure! :) Arnaud would definitely put his health at risk for the Davis Cup. Actually there's nothing he wouldn't do for the Davis Cup. But is it wise of him?... ;)

esther
07-03-2005, 04:46 AM
DC is Arnauds pride and joy . . . Seb has been criticed for not been as dedicated as arnaud and i think this definitely reflects that view. Anyway...hope this decision ends up been the best for Seb and the team

Via
07-03-2005, 05:46 AM
if seb doesn't feel up to the task then he shouldn't do it and be silly. arnaud is just silly sometimes, you know! he plays dc and wins at all cost, and then the rest of his tennis season suffers.

time for guys like richard to step up and step in anyway... isn't richard now the french no.1? ;)

crystal
07-03-2005, 10:44 AM
I think seb dedicated many things for the DC the last 3 years.... don't you remember that most of the time, he gets injured when he plays a match for DC ?? However, he kept playing for the team although he knew that he may get injured becoz of the surplus of matches. Maybe he's tired of getting injured so often and if he doesn't feel good, he may be right not to play.
Of course I'm disappointed coz I love DC and I love watching seb playing DC, but if it means him losing badly becoz he didn't feel like playing... I would rather him rest a bit and come back eventually for the final.... lol
Besides Via is right let's how Richard answers to this new challenge ... :)

Marine
07-03-2005, 04:52 PM
The full article of L'equipe, yesterday...if Esther can male a little summary ... :p

SÉBASTIEN GROSJEAN ne sera pas du voyage à Moscou dans dix jours pour le quart de finale de la Coupe Davis qui opposera la France à la Russie. Au soir de sa défaite contre Andy Roddick en quart de finale du tournoi de Wimbledon, il a décidé d’annoncer dès le lendemain matin son forfait à Guy Forget. La cause de cette décision, qui a laissé le capitaine interloqué, n’est, assure-t-il, ni une blessure, ni un malaise au sein de l’équipe, simplement la fatigue.

« Nous en avons discuté avec Brad (son coach), explique-t-il. J’ai fait beaucoup d’effort pour revenir. J’ai vécu une année difficile. J’ai été blessé, je suis revenu trop tôt… et là, depuis Houston (en avril), j’ai joué tous les jours. Physiquement et mentalement, je suis fatigué. Ce dernier mois et demi, avec Roland-Garros et tous les points que j’avais à défendre sur gazon, j’ai fait beaucoup d’efforts. Mentalement j’ai besoin de faire un break, d’être avec mes enfants et ma femme. Ce n’est pas facile à annoncer parce que j’adore Guy, j’adore mes potes, mais si on me dit que dans quelques jours je dois repartir me préparer sur terre ça va être dur physiquement et mentalement. »

Le Marseillais dit avoir été aussi échaudé par sa mésaventure de Strasbourg, en mars dernier contre la Suède. Blessé lors de l’Open d’Australie, il n’avait ensuite joué et perdu qu’un seul match sur le circuit avant de se déclarer bon pour le service contre les Suédois. Loin de sa meilleure forme, il avait coûté deux points à une équipe de France

sauvée par les deux simples gagnés par Paul-Henri Mathieu et par le double Clément-Llodra.

« Je n’étais prêt ni physiquement, ni tennistiquement, admet-il. Je sentais que je manquais de repères, mais la Coupe Davis m’a tellement apporté comme expériences et comme moments à partager en groupe. J’avais tellement envie de jouer par rapport à eux… et je n’ai pas été à la hauteur. Là je viens de bien jouer, mais mentalement je n’y suis pas et je me dis que si j’ai ce doute, ça ne va être bon ni pour moi ni, surtout, pour l’équipe. Si je ne fais pas ce break, je sens que je ne serai pas à la hauteur et je n’ai pas envie de mettre l’équipe dans une situation mauvaise. »

Un certain malaise

Il n’est pas certain que l’argument ait convaincu son capitaine, mais ce dernier a choisi le mode conciliant : « J’ai été surpris et déçu, mais j’essaye de ne pas prendre cette décision trop à cœur. Je ne veux pas donner trop d’importance à ça. Mais je pense que c’est dommage. Je n’ai pas à supplier les gars pour qu’ils jouent et je ne dois pas le faire. Il ne peut pas prendre sa performance de Strasbourg comme le signe d’une malédiction en Coupe Davis. Aujourd’hui, il était revenu au niveau qui était le sien l’an dernier. Je lui ai dit que je pensais qu’il était prêt. Mais je sentais chez Sébastien un petit malaise depuis quelques mois. Je ne crois pas qu’il ait pris sa décision ici. Je pense que ça remonte à plus longtemps. »

Guy Forget n’en dira pas plus mais, dans la pratique, ce forfait va simplifier la tâche du capitaine-sélectionneur qui n’a que très rarement pu compter sur son numéro 1 ces deux dernières années. Grosjean avait ainsi manqué tous les matches de la saison 2004 (blessures et virus) et s’était blessé en 2003 lors de la rencontre de triste mémoire du deuxième tour contre la Suisse qui avait vu Santoro le remplacer à contrecœur pour un simple décisif contre Federer.

Compte tenu des résultats de Mathieu, Clément et Llodra à Strasbourg, et de ceux de Richard Gasquet sur le circuit depuis deux mois, la présence de ces quatre joueurs à Moscou (départ dimanche 10 juillet après un stage commençant le jeudi précédent à Roland-Garros) serait tout sauf une surprise. Et en cas de victoire, le retour de Grosjean dans l’équipe pour les demi-finales serait soumis au jugement de son capitaine et de ses partenaires. « J’accepterai leur décision, quelle qu’elle soit », assure-t-il. Il n’est pas certain qu’ils acceptent aussi bien la sienne aujourd’hui. – Ph. B.

I think Seb's circle encouraged him to take this decision : his wife and his coach. He's american, he can't understand the dc spirit as well as Thierry Tuslane, he probably prefers too see Seb to take a rest to be ready for the end of the season, for him dc is not important.
Moreover, Seb didn't play good in DC these last months, I suppose he's not at ease with that. He's not the player who makes win his team, maybe it affected him.
He thinks he has to be more selfish, like the other good players if he wants to make great grand slams. I can understand, but I'm disapointed though.

Arnaud is an exception, he could play DC with back hand, he's crazy. But he doesn't have the same ambitions than Seb, for him, DC is his "lifeline" and he always plays great, that's different.
I just hope Guy doesn't compare Arnaud and Seb.

But I regrey Seb plaus one time, not the other time etc...he's clear. Even if I'm sure he loves this competition.
Now I hope it won't affect relationships between Guy and Seb.

crystal
07-03-2005, 05:35 PM
Thanks so much Marine for posting the interview from Lequipe !!! :)
Very nice of you ! :worship:
hope we'll see seb in DC semis !!!

Lizan
07-03-2005, 06:04 PM
I think Seb's circle encouraged him to take this decision : his wife and his coach. He's american, he can't understand the dc spirit as well as Thierry Tuslane
I think I'm like his coach.. I dont care THAT much for DC.. I'd rather want Seb to have results like he has now (wimbledon) and not play DC, then that he gets tired and loses in the first round of US open (like he did last year).. Thats much more dissapointing to me..

Moreover, Seb didn't play good in DC these last months, I suppose he's not at ease with that. He's not the player who makes win his team, maybe it affected him.
I too can imagine that, but I'm not sure thats a reason, because sebs a professional (I think he can handle that kind of pressure), and Seb said it didnt in that DC interview..

He thinks he has to be more selfish, like the other good players if he wants to make great grand slams.
Yes thats his goodright.. I totally agree with this.. He HAS too..

Arnaud is an exception, he could play DC with back hand, he's crazy. But he doesn't have the same ambitions than Seb, for him, DC is his "lifeline" and he always plays great, that's different.
But Arnaud doesnt have results like Seb in the most important tournaments, the grand slams.. Not even close, with the exeption of AO 2001

Now I hope it won't affect relationships between Guy and Seb. Why?

Marine, whats for you more important, DC or Grand Slams? Just wondering..

chels231
07-03-2005, 07:15 PM
I think it's a shame- I was looking forward to seeing the tie on TV. But richard and paulo are very capable on clay so i don't think it will hinder France's chances too much. But now I wonder if they win if Guy will want Seb to play the next round as he has let the team down quite a lot. Hopefully the rest will help Seb and he can win some tournaments!

crystal
07-03-2005, 07:49 PM
I think Guy and Seb are not "little kids" and that If Guy needs seb for DC he'll call him. Obviously they have to win the tie before then ;)

CooCooCachoo
07-03-2005, 07:50 PM
:sad: Seb :sad:

Marine
07-03-2005, 08:17 PM
I think I'm like his coach.. I dont care THAT much for DC.. I'd rather want Seb to have results like he has now (wimbledon) and not play DC, then that he gets tired and loses in the first round of US open (like he did last year).. Thats much more dissapointing to me..

I too can imagine that, but I'm not sure thats a reason, because sebs a professional (I think he can handle that kind of pressure), and Seb said it didnt in that DC interview..

Yes thats his goodright.. I totally agree with this.. He HAS too..

But Arnaud doesnt have results like Seb in the most important tournaments, the grand slams.. Not even close, with the exeption of AO 2001

Why?

Marine, whats for you more important, DC or Grand Slams? Just wondering..

To be honnest, Lizan, for me DC is very very important. It's much more than a simple competition. I'm french, maybe it's a question of culture.
DC's memories are ones of the reasons why I love the french players. It's in these moments I can see other than normal selfish players.
I'd prefer Seb wins a grand slam than another DC final, but I like to see him in the team.
And I can also understand his reasons.
In short, I still love him.

crystal
07-03-2005, 08:45 PM
And I can also understand his reasons.
In short, I still love him.

:hug: Marine !!!

*julie*
07-04-2005, 09:24 AM
The thing which makes me sad :sad: about Seb withdrawing from the french team is that Guy Forget was very disappointed by Seb. I hope it won't break their good relationships (as it happened between Forget and Santoro).

I think that even without Seb they (Richard, Paulo) can win their match againt Russia.
I just hope Forget will call Seb again for the DC in the future. :rolleyes:

delsa
07-04-2005, 09:40 AM
I just hope Forget will call Seb again for the DC in the future. :rolleyes:
I hope too. But Guy and many other people are legitimately getting tired of his repeated withdrawals. So i wouldn't put money on it. :awww:

crystal
07-04-2005, 10:57 AM
the others withdrawals were due to injuries... It's the first withdrawal he does becoz he didn't feel like playing. Quite different^^

Marine
07-04-2005, 03:16 PM
I think Forget is very disapointed about Seb because h eloves him. He's not furious, that's the difference between Seb and Fabrice.
Forget always loved Arnaud and Seb (c'est ses 2 chouchous) and I can understand he feels betrayed, he always said Davis cup requires lots of sacrifices and Seb doesn't want to make these sacrifices, like does Safin for example. More a player is high ranked, more he has to be selfish. That's hard to admit for Forget.
But I don't think it will make polemics like it did with Santoro. But I'm sure Seb won't be at ease to reach the team the next time, it's not the second time he lets the team at the last moment.

Marine
07-05-2005, 06:08 PM
http://212.121.162.141/videos/bercy1.ram

A good video which can explain DC's magie.

crystal
07-05-2005, 06:55 PM
Sébastien Grosjean a déclaré forfait pour ce quart de finale. Comment l'avez-vous appris ?
J'ai vu Sébastien après sa défaite contre Andy Roddick à Wimbledon. On a pris un petit-déjeuner ensemble et c'est là qu'il m'a annoncé qu'il déclarait forfait. C'est un coup dur pour l'équipe de France. Maintenant, tant pis, d'autres vont en profiter. Cela fait une place à prendre pour d'autres joueurs qui, je l'espère, vont se distinguer. Même si notre équipe va être un peu moins forte sur le papier, je crois que la victoire est toujours possible. J'essaie de ne pas trop me focaliser sur le forfait de Sébastien, même si effectivement c'est un coup dur.

Vous a-t-il déçu ?
J'aime beaucoup Sébastien. Alors oui, je suis déçu parce que j'aurais aimé passer encore un peu de temps avec lui et l'aider, s'il avait joué, à faire un bon match. Je suis donc déçu de ne pas l'avoir, de ne pas pouvoir vivre cette aventure avec lui. Maintenant, il y aura peut-être d'autres rendez-vous. En attendant, je préfère penser aux autres, à ceux qui seront là et qui vont se défoncer.

Quelle a été la réaction des autres joueurs par rapport à ce forfait ?
Quand Sébastien me l'a annoncé, je lui ai dit d'appeler la presse pour s'exprimer là-dessus et surtout d'appeler ses copains, ce qu'il a fait dans la demi-heure qui a suivi. Je ne sais pas trop comment ils ont réagi. Et si certains sont un peu déçus, tant pis. C'est l'occasion pour eux d'avoir aussi l'opportunité de jouer. Ils n'ont qu'à en profiter.

crystal
07-05-2005, 07:00 PM
an interview of guy forget :) (sorry it's in french)

Marine
07-05-2005, 07:02 PM
Sébastien Grosjean a déclaré forfait pour ce quart de finale. Comment l'avez-vous appris ?
J'ai vu Sébastien après sa défaite contre Andy Roddick à Wimbledon. On a pris un petit-déjeuner ensemble et c'est là qu'il m'a annoncé qu'il déclarait forfait. C'est un coup dur pour l'équipe de France. Maintenant, tant pis, d'autres vont en profiter. Cela fait une place à prendre pour d'autres joueurs qui, je l'espère, vont se distinguer. Même si notre équipe va être un peu moins forte sur le papier, je crois que la victoire est toujours possible. J'essaie de ne pas trop me focaliser sur le forfait de Sébastien, même si effectivement c'est un coup dur.

Vous a-t-il déçu ?
J'aime beaucoup Sébastien. Alors oui, je suis déçu parce que j'aurais aimé passer encore un peu de temps avec lui et l'aider, s'il avait joué, à faire un bon match. Je suis donc déçu de ne pas l'avoir, de ne pas pouvoir vivre cette aventure avec lui. Maintenant, il y aura peut-être d'autres rendez-vous. En attendant, je préfère penser aux autres, à ceux qui seront là et qui vont se défoncer.

Quelle a été la réaction des autres joueurs par rapport à ce forfait ?
Quand Sébastien me l'a annoncé, je lui ai dit d'appeler la presse pour s'exprimer là-dessus et surtout d'appeler ses copains, ce qu'il a fait dans la demi-heure qui a suivi. Je ne sais pas trop comment ils ont réagi. Et si certains sont un peu déçus, tant pis. C'est l'occasion pour eux d'avoir aussi l'opportunité de jouer. Ils n'ont qu'à en profiter.

I know he really thinks what he said. I can understand Forget. He loves his players, I know he's disapointed. He was very disapointed about Mauresmo the last year when she renonced to play the final of the fed cup, cos he's very close but after he forgot and their relationships are veru good again.

crystal
07-05-2005, 07:30 PM
http://212.121.162.141/videos/bercy1.ram

A good video which can explain DC's magie.

this was such a great moment Marine ! :D
So moving :worship:

Lizan
07-05-2005, 09:31 PM
Cant someone translate it for me? Or just a small summary with the most important things..

delsa
07-05-2005, 10:00 PM
Summary: Guy says that he learned the news from Seb the morning after his Wimbledon QF loss when they had breakfast together, that of course he's disapointed because he likes Seb and he would have liked to continue the DC adventure with him and because the team is weaker without him on paper but that there will be other opportunities to do that again with Seb...
He says that the first thing he asked him to do was to call his friends and teammates to tell them the news and explain his decision to them what Seb did immediately and to manage by himself with the press to announce it. He says he doesn't want to focus on this but on the players who are there, those who have a chance to proove themselves because of Seb's absence and on making all he can so that they could win... ;)

KellyluvsGrosjean
07-07-2005, 05:57 AM
oh yea I read that Gasquet gonna take over Seb's position in DC (Seb was a kinda leader in the team!?) and be the one to lead the French team.

and I just found that Roddick had switched from Reebok to Lacoste... like how Seb did!!!

Lizan
07-07-2005, 12:18 PM
Summary: Guy says that he learned the news from Seb the morning after his Wimbledon QF loss when they had breakfast together, that of course he's disapointed because he likes Seb and he would have liked to continue the DC adventure with him and because the team is weaker without him on paper but that there will be other opportunities to do that again with Seb...
He says that the first thing he asked him to do was to call his friends and teammates to tell them the news and explain his decision to them what Seb did immediately and to manage by himself with the press to announce it. He says he doesn't want to focus on this but on the players who are there, those who have a chance to proove themselves because of Seb's absence and on making all he can so that they could win... ;)

Thank you so much Delsa!!
Gasquet proved that he's a good player.. Maybe they can win without Seb.. its sad that they put so much pressure on Seb to play while he doesnt want to.. I totally understand Sebs decision, I would do the same. He became this good because of himself not because of Guy Forget, so hes allowed to make his own decisions.. BUT I do understand how DC is important for France, and I also think that DC is important for Seb, but he chose to do it differently this time.. I wouldnt understand it if Guy would be mad at Seb (or even dissapointed), that would be childish..

Marine
07-08-2005, 09:22 PM
An old interview which explains very well why Seb needs making breaks every 4 weeks...the most lovely and touching interview I ever read (especially from him, so shy !!!)in which he talks about his wife, his children :hearts:

Marie Pierre, votre femme, était à vos côtés pendant la 1ere semaine de wimbledon, est-ce que ça a influé sur cvos résultats ?
- Normalement quand elle est là je ne gagne pas souvent. Non je rigole ! C'est bien de l'avoir auprès de moi. j'aimerais qu'elle vienne plus souvent mais c'est pas évidemment d'amener les enfants partout. De toute façon quand elle n'est pas là je l'appelle avant chaque match, j'ai besoin d'elle.

Pourquoi précisement ?
- Ben...déjà parce que je l'aime. Elle comprend les sacrifices que je dois faire et puis elle me permet de relativiser un peu sur le tennis. Le fait d'avoir eu 2 enfants m'a fait du bien. Le tennis n'est pas une question de vie ou de mort, c'est finalement rien d tout comparé à la vraie vie, les enfants, l'amour...

Ancienne joueuse de bon niveau, elle pourrait vivre sa crarière à travers vous mais elle semble s'interesser ai tennis que de loin...
- C'est bien elle m'oblige à garder les pieds sur terre, à ne pas me prendre la tête quand je perds...

En caricaturant un peu, les jeunes sportifs, élevés dans le culte de l'image, choisissent des femmes ressemblant à des models, à des gravures de mode. Votre épouse est très belle, mais elle a l'air d'une femme réelle, pas d'une image...
- Oui c'est une femme normale. Enfin, je ne me suis pas posé la question de savoir si elle ressemblait à une image de magazine quand je suis tombé amoureux d'elle ! Tu ne choisis pas, tu tombes amoureux d'une femme. Moi c'est arrivé dès que je l'ai recontrée, à Marseille. Elle rentrait des Etats Unis, sa carrière de joueuse s'achevait, la mienne commençait.

Elle semble avoir de bonnes relations avec le monde du tennis mais pour autant elle donne l'impression de rester en marge.
- Oui...en fait je ne serais pas joueur de tennis, elle serait quand même avec moi. (sourire). Quand elle vient sur les tournois, c'est pour être avec moi. Me voir en match, elle le fait sans doute pour me faire plaisir, mais ce n'est pas une priorité, elle préfère quand on va manger ou se balader. Ce qu'elle aime, c'est qu'on soit ensemble. C'est rassurant.
(I can confirm. During his matches in RG, she's not focused at all on the match, the score, she never applauds etc... well, this year she had to channel Tom the little terror !lol)

John Mac Enroe dit qu'à partir du moment où il a été père il avait du mal à quitter sa famille, est-ce votre cas ?
- C'est dur, vraiment dur. Je suis parti depuis 4 semaines et mes enfants me manquent assez rapidement. A chaque début de tournée je sais que ça va être dur. Régulièrement je pète un peu les plombs et j'ai envie de rentrer de toute lacher juste pour être avec eux.. (I believe him, that's what he did after Wimby :o ). C'est une organisation à avoir: appeller tous les jours, leur parler, les entendre, ça aide, mais en même temps, ça donne encore plus envie de les serrer dans mes bras. Franchement c'est dur. Je me prépare psychologiquement avant de partir mais le moment où je les quitte est éprouvant.
Après, pendant un temps ça va mieux, je suis bien dans mon truc, je bosse, et en fin de journnée il y a toujours un passage terrible où je ne pense qu'à être avec eux.

Well..after reading that we understand better Seb's personnality.
This interview is a lovely declaration of love to his family, it's the first and the last time he bared his heart to the medias. :)

*julie*
07-11-2005, 11:37 AM
OMG Marine! This interview is incredible! Thanks for posting it. :D That the kind of things that makes him so special, so different from the other players. I am sad that he won't play the DC but this article help us to understand his decision.
I am amazed by his sincerity. :angel:
Where did you find this article? In L'equipe?

Marine
07-11-2005, 04:41 PM
Yes, in L'equipe magazine, 2 years ago, something like that. This day the journalist (il l'a précisé en introduction) asked to Seb for being more "opened", because you know, Seb is not a client for the medias, he always says the minimum. So yes this interview is a jewel ;)
I hope Esther or delsa (eh ouai delsa t'es une vraie pro, tu risques d'être sollicitée desormais ! :p ) will can translate for the others.

Alison
07-11-2005, 06:06 PM
Can anyone translate please :) ?

Lizan
07-11-2005, 10:17 PM
Can anyone translate please :) ?

Yes please... :)

Hangdog
07-12-2005, 12:29 AM
Thanks for all interviews and translations!
Well, after I read all the posts of this thread and even that last frank French interview I've felt myself such a USSR's person... I've been always sure that every sportsman does his sport firstly for the country and for the people. But it looks like now everywhere on the first place are only personal interests and money...

*julie*
07-12-2005, 08:47 AM
Here is the translation of the interview posted by Marine. I hope you will understand it cos some bits were quite hard to translate :scratch:

Marie Pierre, your wife was with you during the first week of Wimbledon. Does it help you to get good results?
Usually, when she's here, I don't win very often. No, I am joking! It's good to have her with me. I would like her to come more often but it's not easy to bring the children everywhere. Anyway, when she's not here, I phone her before every match. I need her.

Why precisely?
Well, because I love her. She understands the sacrifices I have to make and she helps me to relativize a little with tennis. Having 2 children is good for me. Tennis isn't a question of life or death. Actually,that's nothing compared with real life, children, love...

As a former women tennis player, she could live her career through you (???) but she doesn't seem to be very interested in tennis...
That's good. She helps me to keep down to earth and not to get mad when I loose...

Caricaturing a little, young sportsmen, who were brought up in the cult of image, choose women looking like models and fashion victims. Your wife is very beautiful but she looks like a real woman, not a picture.
Yes, she's a normal woman. I didn't ask myself if she looked like the pictures in magazines when I fell in love with her. You don't choose, you fall in love with a woman. It happened to me as soon as I met her in Marseille. She was coming back from the United States, her career was ending and mine was beginning.

She seems to have good relationships with the world of tennis though she gives the impression to stay on the fringe.
Yes...Actually, if I wasn't a tennis player, she would be with me all the same. (laugh) When she comes to tournaments, it's to be with me. She sees my matches to please me but it's not a priority. She prefers going to the resaturant or for a walk. What she likes is when we are together. That's rassuring.

John Mc Enroe says that from the moment he was a father, it was hard for him to leave his family. Is it the same for you?
That's hard, very hard. I have left for 4 weeks now and I miss my children quite rapidly. Everytime a new season begins I know it's gonna be hard. Regularly, it drives me mad and I want to leave everything just to be with them. That's a real organisation to have: calling them everyday, talking to them, hearing them...It helps but at the same time, I am dying for hugging them. Honestly, that's very hard. Before leaving them I prepare myself psychologically, but the moment I leave them is still painful. After that, it gets better for a while, I do my things, I work and at the end of the day, there is always this terrible moment when I only think about being with them.

;)

french-guru
07-12-2005, 02:38 PM
From reading the interview, it seems that Sebastien is suffering a lot from not being able to see his family (wife, children, eg.)

delsa
07-12-2005, 05:18 PM
Thank you for the perfect translation, Julie! :worship:

Alison
07-12-2005, 09:15 PM
Thanks *julie*

what a great interview

Lizan
07-13-2005, 02:42 PM
awwww Seb :hug:, I really do feel bad for him.. Aww I can imagine its soooo hard for him to not see his children and wife for so long.. He's allowed to take some time off (what he does during DC) to see them, isnt he..

esther
07-14-2005, 11:41 AM
thanks for posting that again, Marine. He's been married for so long, yet he still talks about love like that! Sooooo sweet

delsa
07-17-2005, 12:40 PM
Well, now I believe the French will be even more angry against Seb because they'll think France could have won the quarterfinal tie with him (or at least have more chances of winning it)! He's not out of the inn, yet with these DC withdrawals problems... (I bet he won't be so high in the top 30 of the French sportsmen popularity ranking next year! ;) )

Marine
07-17-2005, 12:51 PM
Well, now I believe the French will be even more angry against Seb because they'll think France could have won the quarterfinal tie with him (or at least have more chances of winning it)! He's not out of the inn, yet with these DC withdrawals problems... (I bet he won't be so high in the top 30 of the French sportsmen popularity ranking next year! ;) )

Ouai, à moins de faire un exploit d'ici là en solo...d'ailleurs y'a intéret, sinon je vais me facher.

Marine
07-17-2005, 02:34 PM
Good news for Seb; he won't have to find a poor excuse for the semi final of davis cup, his team lost. His mind's at ease until the next year.
Good news for some fans too...

Lizan
07-17-2005, 04:42 PM
Its sad that France isnt in the semies, because they do deserve it, and I thought they were actually gonna make it yesterday, because even without Seb the team is pretty strong.. But Seb knows whats best for himself, and I only want whats best for Seb.. I hate it when he's injured, and he does too..
Anyway better luck next year, maybe WITH Seb.. I actually do hope so if he wants it himself..

Marine
07-17-2005, 06:01 PM
Guy Forget

L’absence de Sébastien Grosjean a-t-elle pesé lourd selon vous ?
- Je vais enfoncer une porte ouverte : c’est vrai que si Sébastien avait été là, cela aurait été beaucoup plus simple à gérer. J’aurais eu plus de choix. On parle beaucoup de Richard qui est mieux classé à l’ATP aujourd’hui. Mais il ne faut pas oublier que Sébastien était encore, il y a quelques semaines, le numéro 1 français, qu’il a bien joué à Roland-Garros et extrêmement bien à Wimbledon. C’est donc vrai qu’on aurait été plus forts s’il avait été parmi nous aujourd’hui. Mais bon, il n’était pas là. A nous de nous débrouiller sans lui. Il peut se passer beaucoup de choses d’ici février, mais pour cette prochaine rencontre, j’espère non seulement que l’équipe sera au complet, avec Sébastien entre autres, mais aussi que les garçons qui étaient là ce week-end, auront progressé physiquement et techniquement. Comme ça, notre équipe, en l’espace de quelques mois, sera beaucoup plus forte.

Guy still counts on Sebastien the next year :)

*julie*
07-17-2005, 06:50 PM
Guy Forget

Guy still counts on Sebastien the next year :)

At least a good news today ;)

esther
07-23-2005, 03:42 AM
yet another diplomatic reponse from Guy... quite different from Marine ;)