ARNAUD INTERVIEW- feb 03 ish (plus our 1000th post celebration :p ) [Archive] - MensTennisForums.com

ARNAUD INTERVIEW- feb 03 ish (plus our 1000th post celebration :p )

esther
02-24-2003, 09:23 AM
*THIS IS THE 999TH FRENCH MUSKETEERS POST!!*

This is an Arnaud interview from Seb’s site…someone typed it out from a magazine:

FRENCH:
Arnaud Clément, 38° joueur mondial a récemment reçu la médaille de « sa ville » qu’il désigne comme « la plus belle du monde ».

Cette nouvelle distinction a dû vous réjouir après une année plutôt difficile.
Ce fut un grand moment d’autant + que c’était le jour de mon anniversaire. J‘étais très fier de recevoir le témoignage de la reconnaissance de ma ville et de son maire. Cela m’a permis de revoir bcp de gens que je n’avais plus vu depuis que je suis tout petit. Ceux qui m’ont donné ce petit coup de pouce nécessaire pour réussir. J’étais très heureux de revoir, par ex, le président du country, ce club où pour moi tout a commencé ainsi que le surveillant du collège su Sacré Coeur, M Cazaba. Pour la petite histoire c’est ce dernier qui m’a permis de passer mon bac. Le jour des épreuves, j’avais oublié mon passeport et c’est lui qui a pu m’identifier.

Dans quel état d’esprit abordez vous cette nouvelle saison après une année 2002 plutôt en dents de scie ?
C’est vrai que les premiers mois 2002 ont été à la hauteur de ce que j’attendais. Puis j’ai commencé à ressentir des douleurs au poignet pendant le tournoi de Roland Garros. Ceci dit, les résultats n’ont pas forcément été mauvais. Je termine à la 38° place mondiale. Ce qui est loin d’être dramatique. Pour le moment, je suis arrêté. Ma préparation va donc être retardée. J’aurai aimé être rétabli pour l’open 13 de Marseille, mais je ressens toujours une gêne au poignet. Cette année mon objectif est de remporter 2 tournois en France après celui de Lyon en 2001 et de remonter au classement ATP. J’ai le potentiel pour atteindre le top 30 voire le top 20 même s’il existe toujours une part d’imprévu au cours de la saison. Ceci dit, la priorité restera les matches de Coupe Davis et les tournois du Grand Chelem.

Comment est née cette passion du tennis ?
Après mon bac, je n’avais aucune idée précise de l’orientation à prendre. D’ailleurs à cette époque, j’étais sûr de refaire une terminale. Et puis j’ai eu ce diplôme. J’avais alors convenu avec mes parents que je prendrais une année entière pour jouer au tennis. La première saison s’est tellement bien passée, je me suis bien régalé sur tous les courts. Je ne réfléchissais pas, je ne pensais qu’à m’amuser. Et puis tout s’est enchaîné. En multipliant les matches, et en gardant mon enthousiasme de débutant, j’ai pu énormément progresser.. Un premier bilan fantastique avec une victoire sur Rafter au premier tour de wimbledon, après être passé par les qualifs. J’ai fait un bond de la 340° à la 101° place mondiale dès la première année. Je me souviens également d’un gros match face à Agassi en 99 à RG où je suis passé à 2 doigts de gagner face au futur vainqueur. J’évolue en fonction de mon rythme. Je n’ai jamais eu d’idole, jamais de joueur référence. Pour tout dire, quand j’ai commencé le tennis, je ne regardais même pas les matches à la télé. Je le fais depuis que je joue contre les joueurs qui passent dans le poste.

Comment expliquez vous votre popularité ?
Je ne sais pas, et puis à vrai dire je n’y pense pas. Ceci dit, j’ai la chance d’avoir le contact assez facile. J’essaie d’être le + disponible possible. De répondre le plus souvent aux sollicitations, quelles qu’elles soient, en conférence de presse, je reste moi même, je ne triche pas, même si parfois il n’est pas difficile de dire les choses. Mais je reste honnête. J’ai la chance d’avoir un métier qui me passionne, d’avoir une vie fabuleuse ! Je ne me pose pas de questions, je me donne pleinement et le public est sans doute sensible ?

Qu’avez vous ressentit après la défaite de l’équipe de France en finale de la CD ?
J’ai surtout été déçu pour mes coéquipiers. D’un point de vue personnel, j’ai ressenti de l’amertume. Non pas parce que je n’ai pas été retenu. Je n’avais pas ma place à ce moment là. Mais j’ai eu la sensation d’avoir raté un événement dans ma carrière. Je me suis dit que j’étais passé à côté de qqch. Ce n’est pas tous les jours que l’on joue une finake de CD.

Le Pays d’Aix va à nouveau vibrer pour le tennis avec l’ouverture en avril prochain de l’open de la Sainte Victoire (28/04 au 4/05). Qu’est ce qui selon vous fait la réussite d’un tournoi ?
Je ne peux me prononcer qu’en qualité d’utilisateur. La différence se fait sur des petits détails. Ce que nous apprécions avant tout c’est la disponibilité des terrains d’entraînement qu’offrent les tournois et la flexibilité des transports. C’est très important pour nous, joueurs, qui devons organiser nos journées. Le Country Club dispose par ailleurs d’un cadre extraordinaire qui peut lui permettre de faire de grandes choses pour le tennis et pour la suite.

Serez vous de la partie pour le baptême du prochain Open Sainte Victoire ?
Aujourd’hui je ne peux pas répondre par l’affirmative. Je ne sais pas de quoi sera fait mon programme d’autant que je vais intégrer le circuit lus tard que prévu. Mais si je peux c’est sans problème,.j’adorerais le faire. Ce n‘est pas tant pour ma carrière mais pour le public aixois, pour la ville et pour le coeur.

ENGLISH:

Arnaud, ranked 38th in the world, recently received the medal of his town (Aix-en-Province) , the most beautiful in the world? (either means that he’s the most beautiful in the world or the medal is the most beautiful in the world LOL)

This new distinction had to cheer you up after a rather difficult year.

This was a big moment as it was the day of my birthday. I was very proud to receive the testimony of the recognition of my city and of the mayor. That allows me to see that I’m no longer that unknown (?).
It gave me a bit of inspiration to need to succeed. I was very happy to see the former president of the country, in this club where for me all began as well as overseeing it Sacred known high school Heart, M Cazaba. For a little piece of history, the latter was the one who allowed me to pass my Bac. The testing times, I have forgotten my roots and it was him who had found me.

In which state of mind did you approach the new season after a rather disappointing 2002?

It’s true that the first months in 2002 was the height of it. Then I begun to feel pain in my wrist during Roland Garros. This means that the results weren’t actually that bad during the Summer. I finished 38th in the world. This is far from dramatic. For the moment, I’ve stopped. My preparation is therefore going to be delayed. I would have like to have been ready for Marseilles, but I always felt a discomfort to the wrist. This year my objective is to win 2 tournois in France after the one of Lyon in 2001 and to date back to classification ATP. I have the potential to hit the top 30 indeed the top 20 all the same. An uncertainty always exists during the course of the season. This means that the priorities of the season are DC and Grand Slams.

How was your passion for tennis born?

After my bac, I didn’t have any idea of where I was going. Otherwise, at this time, I was sure to redo a last exam. And then I had my diploma. I had obeyed my parents, then I would take a whole year off to play tennis. The first season went so well I went well on all the courts (?). I didn’t loook back and I thought it was fun. And then all went smoothly. I kept winning matches and with my enthusiasm as a beginner, I was progressing really well. A particular win I remember was my victory against Rafter in the first round of Wimby, after I had to qualify. I made a jump from 340th-101st in the world in one year. I remember equally a big match against Agassi in 1999 at RG where I was within 2 points to win against the future champion. I keep going to my own rythym. I never had an idol, or a tennis person to look up to. I mean, when I started tennis, I didn’t watch it on TV. I only have done that since I play against the players who are in the post (?).

How do you explain your popularity?

I don’t know, an then it’s true to say that I don’t think that. It’s sad, I and lucky to have contact quite easily. I try to be the available as much as possible. To respond as often as I can in press conferences and stay myself. I don’t lie to myself, all the same it is sometimes hard to say some things while remaining honest. I am lucky to have a job that I love, to have a wonderful life!! I don’t ask questions, I give everything and the public is no doubt sensible?

What have you felt after the DC final?

I was above all very disappointed for my team mates. In my personel point of view, I felt *l’amertume*. Not because I didn’t hold my place. I wasn’t in my place at that moment. But, I had the the feeling to have spoilt this event in my career. I told myself that I was spent on someone. It wasn’t all the days which one plays the DC final.

Can’t be stuffed doing the rest!!

lizabeth..*
02-24-2003, 09:45 AM
I feel kinda...rude, being the one to make the 1000 post :eek: ...as I haven't been here for long. But Esther is nagging me :p, kidding, LOL...so here is to our 1000th post ....

CHEERS!!!!!

*sniffles* This is such a proud moment, I am just crapping on cos I danno what to say

SO I will stop.....We are in the big league now girls

YEEEEEEEEEEEEY :bounce: :bounce: :bounce:

esther
02-24-2003, 09:52 AM
:) omg i was SO not nagging you!!! LoL but neway i'm very happy that we reached 1000 posts here.

6 MORE DAYS UNTIL ARNAUD COMES BACKKKKKKKKKK

oh yeah i'll use here to formally say bye to you lizzie!!! *cries at everyone leaving me ;) * ...but seriously, condolences to you and your family...i dont really know what to say but i hope you're ok!! *hugs liz in celebration/consolation*

Marilyn
02-24-2003, 11:19 PM
:bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:

lizabeth..*
02-25-2003, 01:18 AM
OOoohhhh I see my Jo-Wilfred is playing in the same challenger as Richard!!!!!!!!!!! :D:D:D:D:D:D:D

You girls must tell me how they both do...pormise you will please! It will make me so happy to come back and see that. LOL

I didn't know where else to post this so sorry it aint about Arnaud!!!!

Good luck my boys!!!!!! :bounce: :bounce:

And I will miss you girls dearly
See you when I get back :)
Byeee

esther
02-25-2003, 01:46 AM
Byeeeeeeee :(

lizabeth..*
02-25-2003, 03:08 AM
Don't be sad Esther love, I will be back!! Don't you worry about that. So chin up..for me ok!! :)

I will be back before you know it :)

OK, yes I am really saying good bye now. Tee hee

Lindsayfan
02-25-2003, 11:51 AM
btw i saw a interview of arnaud on french tv on sunday.they showed him playing the tourney with his left hand and it was so funny!he did some winners also with the left!LOL he looked great!

esther
02-27-2003, 06:47 AM
:) i wished i had seen that! would have been hilarious :p

hlaure
03-04-2003, 03:52 PM
i saw it, and taped it ;-)))))

esther
03-04-2003, 10:25 PM
*scowls at frenchie (thats u hlaure hehe)* :)

hlaure
03-07-2003, 09:04 PM
u'd live near me, i'd give u the tape but u're too far :-(

esther
03-08-2003, 03:52 AM
hehe yeah thanks anyway :)