Spanish interview [Archive] - MensTennisForums.com

Spanish interview

loeliepoelie
03-31-2005, 07:26 PM
Hey guys, found this interview on Diario de Mallorca while I was looking for pics. I was wondering if someone would be sweet enough to translate (part of) it :angel: Muchas Gracias in advance! :D

"En el equipo de Copa Davis hay mal rollo y el ambiente ya no es el mismo de antes"

El tenista mallorquín pide al presidente de la Española que hable "cara a cara" con los jugadores, y no por la prensa

GONZALO ESPÁRIZ (DPA). MIAMI.

Carlos Moyá es el tenista español en activo con más experiencia en la Copa Davis, y aunque renunció a jugarla en 2005, sigue siendo uno de los ´jefes´ del equipo. Por eso no tiene reparos en denunciar que hay mal ambiente en él. "No es lo mismo que antes" , admite durante una entrevista con la agencia dpa en Miami, en la que reconoce que hay "mal rollo" en el equipo español.

Su renuncia tras el triunfo de España en 2004, la batalla por la presidencia en la Federación Española de Tenis (RFET) y la derrota en Eslovaquia enrarecieron el ambiente, pero la exclusión de Josep Perlas del trío de capitanes fue la gota que colmó el vaso. "Eso hizo que no sea lo mismo de antes" .

Aún no habló con el nuevo presidente de la RFET, Pedro Muñoz, pero le lanza un mensaje a él y a otros: "Hay que decir todo lo que se crea sin meter a la prensa en medio" . Y rechaza la posibilidad de volver este año para salvar la categoría en septiembre, por si los capitanes o el propio Muñoz lo estaban sopesando. "Cuando digo una cosa normalmente la cumplo", confiesa.

- Usted dijo que abandonaba la Copa Davis al menos este año para concentrarse en su carrera personal. ¿Se arrepiente después de cómo le ha ido en lo personal y cómo le fue al equipo español?

-No, no me arrepiento. Pienso que se perdió una eliminatoria que se puede perder perfectamente. Y en cuanto a mí esa semana aproveché para descansar y preparar Indian Wells. Y dejarme de cambios de superficies, y viajes largos, y rápido para aquí y para allá. Ahora mismo lo que necesito es descanso, ya no tengo 20 años. Era lo que necesitaba y estoy contento de haber tomado esa decisión.

- ¿Hay alguna posibilidad de que vuelva este año?

- No, cuando digo una cosa normalmente la cumplo.

- ¿Le dolió algo de lo que se dijo sobre "los ausentes" de la Davis?

- No me sentí aludido. Sí es cierto que perdió el tenis español en general. Aunque yo no esté en el equipo me duele, pero yo tomé una decisión en su día que creo que todo el mundo respetó, porque también me conocen y saben que yo intenté ganar la Copa Davis a muerte y que fue mi único objetivo durante varios años.

-¿Habló ya con Pedro Muñoz, el nuevo presidente de la Federación?

-No.

- ¿Y tiene previsto hablar?

- Yo no, no tengo nada que decir, o lo que pueda decir igual se lo digo a él cara a cara. Usar la prensa para decir cosas no es lo mejor que se puede hacer. Igual algo que sí se hablará, pero no para criticar, sino para comentar todo. Como él dice, los jugadores que se dediquen a jugar. Yo me dedico a jugar, y estoy tranquilo en este sentido porque es lo que estoy haciendo.

- Parece que hay un poco de mal rollo en el equipo...

- Sí, el ambiente está diferente a como estaba a finales del año pasado. Creo que se hizo una cosa, unos están de acuerdo, otros no, pero eso hizo que no sea lo mismo que antes.

- ¿Lo hablan entre los jugadores?

- Se comenta un poco.

- ¿Hay peligro de un cisma?

-Bueno, yo creo que hay que decir todo lo que se crea sin meter a la prensa en medio, arreglarlo todo entre nosotros. Si uno cree unas cosas y otros creen otras... No tiene por qué decirse nada fuera de nosotros.

- ¿Qué balance hace de lo que va de la actual temporada?

- Quitando Chennai lo demás no fue muy bien, pero también es normal que en una temporada larga uno tenga altibajos. Espero que el momento bajo me haya pasado a mí con la gira de Sudamérica y el Abierto de Australia y a partir de ahí vaya para arriba.

- ¿Con qué nota calificaría lo hecho hasta ahora?

- No está siendo una temporada espectacular, pero lo bueno es que sin hacer prácticamente nada estoy el decimoquinto en la Carrera de Campeones. Y ahora llega la tierra batida, esa es la parte más positiva, que habiendo sido para mí una temporada floja estoy quince del mundo, así que creo que en el momento que juegue a buen nivel voy a ir para arriba.

- ¿Sabe qué es lo que le falta para llegar a ese buen nivel?

- Imagino que el hecho de ganar la Davis representó para mí alcanzar mi mayor meta. Y cuando pasa eso, uno tiende a relajarse y a ver las cosas un poco diferente. Después he estado entrenando bastante duro, porque pienso que mi mejor nivel todavía está por llegar. En un momento dado puedo ganar a cualquier jugador. Se trata de mantener la intensidad y la regularidad, seguro que cuando llegue la tierra batida y tenga un torneo bueno todo irá mucho mejor.

- Dijo que su objetivo es ser número uno mundial, pero ahora mismo parece casi imposible destronar al suizo Roger Federer. ¿Juega Federer en una liga diferente?

-De momento sí. Hasta que no pierda dos partidos, está imbatible. Pero el que gane Roland Garros se puede igualar un poco, porque ahora viene una temporada en la que en teoría él, aunque es muy bueno, puede perder. Pero ahora mismo está en un momento imparable en su juego y va a ser muy complicado destronarle.

- Cuando hay un jugador que como Federer domina abrumadoramente, ¿lo estudian ustedes más?

- Es un jugador más. Esta en otra liga, y uno intenta ver lo que hace y lo que no, y se buscan sus defectos, pero mi liga ahora mismo no es la suya.

- Y en qué liga está usted?

- Luchar para entrar en el Master. Si la temporada va bien cambio de objetivo, y si va mal cambiamos para peor.

La prensa rosa

Las novias de Carlos Moyá son del dominio público desde que el tenista español saltó a la fama, pero eso le ocasionó más de un disgusto: "Alguna vez me sentí acosado en mi vida privada".

- ¿Cómo se defiende del acoso?

- Entiendo que soy un personaje público y por ello comprendo que se intente investigar en mi vida privada, pero me defiendo como puedo.

- ¿Ha comercializado alguna vez?

- Yo nunca he vivido de eso, ni he comercializado eso ni me he aprovechado de eso. Yo me aprovecho de que soy jugador de tenis y soy conocido por eso.

- ¿Le molesta que se recuerde su actual relación con la italiana Flavia Pennetta?

- Lógicamente no es lo que más me gusta. Yo creo que se me ha respetado bastante, pero no me gusta hablar de eso, porque cuanto más comentas y más vueltas le das pues más se habla. Nunca he entrado en el juego.

hvpim
04-05-2005, 10:57 PM
translation of the last part

"that carlos girlfriends are always public since he satrted to be famous. and that he felt stoked sometimes with that, and he tries to stand up for himself most of the times but he anderstands that he is famous and that comes with it...
they asked him if it upsets him if they ask him about flavia, and he said he doesnt like that they ask very much, but he thinks people respect that, but he doent like to talk about it, coz the more you talk about it the more people talks and he doent like to play that games"

Carolinita
04-06-2005, 05:16 AM
...sorry, but my english isn't very good :p

" In the DC's team there is badly environment and already it's not the same thing that before "

The majorcan tennis player asks the president of the Spanish Federation to speak "face to face" with the players, and not for the press.

Carlos Moyá is the Spanish tennis player with more experience in the DC, and though he gave up playing it in 2005, continues being one of the 'chiefs' of the team. Because of it, he doesn't hesitate to denounce that there is badly environment in it. It's not the same thing that before ", he admits during an interview with the agency dpa in Miami, in which he admits that it's " badly environment " in the Spanish team.

His resignation after the victory of Spain in 2004, the battle for the presidency in the Spanish Federation of Tennis (RFET) and the defeat in Slovakia rarefied the environment, but Josep Perlas's exclusion of the captains' trio was the drop that fulfilled the glass. " It did that it's not the same thing of before ".

Still he didn't speak with the new president of the RFET, Pedro Muñoz, but he throws a message to him and to others: " it is necessary to say everything what should be thought without putting to the press in the way ". And he pushes back the possibility of returning this year to save the category in September, for if the captains or the own Muñoz were weighing it. " When I say a thing normally I fulfill it ", is confessed by him.

- You said that you were leaving the DC at least this year to center in your personal career. Do you repent after how you has gone in the personal thing and how it went to the Spanish team?

- not, I don't repent. I think that we lost an eliminating that can get lost perfectly. And as for me this week I was useful to rest and to prepare Indian Wells. And to leave the surface's changes, and long trips, and rapidly for here and for there. Just now what I need is a rest, already I am not 20 years old. It was what I needed and I'm satisfied to have taken this decision.

- There is some possibility that you return this year?

- Not, when I say a thing, normally I fulfill it.

- Did you hurt a little of what it was said on " the absent ones " of the Davis?

- I didn't feel alluded. Yes it is true that lost the Spanish tennis in general. Though I'm not in the team it hurts me, but I took a decision on that day and I believe that the whole world respected, because also they me know and they know that I tried to win the DC to death and that it was my only aim for several years.

- Did you speak already with Pedro Muñoz, the new president of the Federation?

- no, I didn't

- And have you thought to speak?

- No, I don't have anything that to say, or what I could say I say it to him face to face. To use the press to say things isn't the best thing that it's possible to do. As he says, the players should devote themselves to play. I devote myself to play, and I'm calm in this respect because it's what I'm doing.

- It seems that there is a bit of badly environment in the team...

- Yes, the environment is different to since as it was at the end of last year. I believe that a thing was done, some agree, others not, but it did that it's not the same thing that before.

- Do you speak it between the players?

- It's commented a bit.

- There is danger of a schism?

- Well, I believe that it is necessary to say everything what should be thought without putting to the press in way, to arrange everything between us. If one believes a few things and others believe others... It doesn't have why to be said at all out of us.

- What balance does you do of this current season?

- Removing Chennai the rest wasn't OK, but also it's normal that in a long season I have unevenness. I hope that the low moment has happened to me with the tour of South America and the AO and from there it goes for up.

- With what qualification do you qualify the made thing still now?

- It's not a spectacular season, but the good thing is that without doing practically anything I'm fifteenth in the champions' career. And now it comes the clay season, this is the most positive part, that having been for me a weak season I'm fifteen of the world, so I believe that in the moment that I play good level I'm going to go for up.

- Do you know what is what lacking you to come to this good level?

- I imagine that the fact of win the Davis Cup represented for me to reach my major goal. And when it happens, the person tends to relax and to seeing the things a bit different. Later I have been training hardly enough, because I think that my better level still is for coming. In a given moment I can win any player. I try to support the intensity and the regularity and assurance that when the clay season comes and I have good tournament, well, everything will go much better.

- Ypu said that your aim is to be a number one, but just now it seems to be almost impossible to overthrow the swiss Roger Federer. Does Federer play in a different league?

- at this moment yes. Until he doesn't lose two match he's unbeatable. But the one that wins Roland Garros can be a bit equal , because now there comes a season in which he theoretically, though he's very good, he can lose. But just now he's in an unstoppable moment in his game and is going to be very complicated to overthrow him.

- When there is a player who as Federer dominates crushing, do you study him more?

- He's one more player. This one in another league, and one like a player tries to see what he does and for what not, and to look his faults, but my league just now isn't his league.

- And in what league are you?

- To fight to enter the Master. If the season is OK, I change my aim and if it goes badly we change for worse.

Prensa Rosa (I don't know how to translate this :p )

The Carlos Moyá's girlfriends are of the public authority since the Spanish tennis player became famous, but it caused more than one displeasure: " At some time I felt harassed in my private life ".

- How do you defend yourself of the harassment?

- I understand that I'm a public personage and for it I understand that is tried to investigate in my private life, but I defend myself like I can.

- Have you commercialized at some time?

- I've never lived of it, and I haven't commercialized it and I never have taken advantage of it. I take advantage that I'm a tennis player and I'm known because of it.

- Do you anger that your current relationship whit the italian Flavia Pennetta is remembered?

- Logically it's not what more I like. I believe that I have been respected enough, but I don't like to speak about it, because while more you comment, since more it is spoken. I never have entered the game.

Carlita
04-06-2005, 08:49 AM
:yeah: thanks for the translation!!!! :hug:

Deco
04-06-2005, 02:45 PM
thnQ:D

liptea
04-08-2005, 02:16 AM
Thank you!

Jogg
04-08-2005, 11:32 PM
thanks

hvpim
04-09-2005, 07:15 PM
INTERWIEW WITH FLAVIA

anyone who can translate this?
Acapulco (México), 27 feb (EFE)- La italiana Flavia Pennetta, quien ha ganado hoy el título femenino del Abierto Mexicano de Tenis, afirmó que le motiva que el español Carlos Moyá observe sus partidos, "Carlos ha sido muy bueno, me gusta que me mire y mirarlo (jugar), me motiva mucho", comentó Pennetta tras recibir su trofeo como campeona del Abierto Mexicano de Tenis, el segundo en dos semanas tras su conquista del torneo de Bogota.

Pennetta no quiso abundar acerca de su relación con Carlos Moyá, "hoy sólo quiero hablar de tenis" y quien se quedó en Acapulco para presenciar los partidos de Pennetta pese a que ya había sido eliminado.

loeliepoelie
04-09-2005, 07:31 PM
Muchas Gracias for the translation!!! :hug:

Caitlin
04-10-2005, 01:54 AM
INTERWIEW WITH FLAVIA

anyone who can translate this?
Acapulco (México), 27 feb (EFE)- La italiana Flavia Pennetta, quien ha ganado hoy el título femenino del Abierto Mexicano de Tenis, afirmó que le motiva que el español Carlos Moyá observe sus partidos, "Carlos ha sido muy bueno, me gusta que me mire y mirarlo (jugar), me motiva mucho", comentó Pennetta tras recibir su trofeo como campeona del Abierto Mexicano de Tenis, el segundo en dos semanas tras su conquista del torneo de Bogota.

Pennetta no quiso abundar acerca de su relación con Carlos Moyá, "hoy sólo quiero hablar de tenis" y quien se quedó en Acapulco para presenciar los partidos de Pennetta pese a que ya había sido eliminado.

Flavia Pennetta, the Italian who today won the women's title at the Mexican open, confirmed that it motivates her when Carlos Moya watches her matches, "Carlos has been great, I like it when he watches me and watching him play motivates me a lot," commented Pennetta after receiving her trophy as champion of the Mexican Open, her second trophy in two weeks after winning the tournament in Bogota.

Pennetta didn't want to talk about her relation with Carlos Moya, "today I only want to talk about tennis", and Carlos stayed in Acapulco to watch Pennetta's matches despite the fact that he had already been eliminated.

Carlita
04-10-2005, 09:15 AM
:wavey: thanks Caitlin!!

hvpim
04-10-2005, 02:01 PM
thank you very much :worship:

Carlita
04-10-2005, 03:43 PM
thank you very much :worship::wavey: hola!!! I found you! hahahaha! ;)

hvpim
04-11-2005, 08:36 PM
:wavey: hola!!! I found you! hahahaha! ;)

ehh what? Im tired :D

hvpim
04-11-2005, 08:43 PM
ahhhh sorry now I get it*lol*

Carlita
04-11-2005, 09:11 PM
ahhhh sorry now I get it*lol*:lol: ;):wavey: